30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Och Hartediefje, wat een heftgheid allemaal weer.. Pffff...
    En je doet het ZO goed allemaal! Echt een supermoeder vind ik!
    Ik wens me ook suf dat alles snel weer goed komt met lieve Sven.
    Hou je taai meis, we denken aan je.

kvinna: jeetje, gecondoleerd en wat een emo-ride allemaal....
    Maar ook jij vind ik het supergoed doen! Noa wordt vast weer snel rustig met jouw lieve manieren van doen. Het is ook wat allemaal voor zo'n kleintje. Sterkte meid en twijfel niet aan jezelf!

Hm, nou, manlief komt net binnen met onze oudste kater van de diernarts. Een aflopende zaak... Hector heet hij en is van een gigantische grote sterke kater van 8 kilo (spieren geen vet!) geworden naar een bijna 20-jaar oude uitgedroogde kater met allerlei mankementen. Manlief heeft Hector uit het asiel en Hector is altijd bijzonder geweest voor hem...dus tranen nu... Ik heb hem ff omhelsd en samen hebben we even gehuild, alvast..., hij is er nog maar de dierenarts verwacht niet dat ie het einde van januari haalt....
    En dan hebben we er nog 2 die ook ooit zullen gaan....

Ok, verder....
    Poeh, heb zoveel nog in te halen. Gaat nu niet lukken.
    Maar wat is Stijn een heerlijke vent! Ik geniet echt van jullie filmpjes! Hij doet het zo goed!
    En wat een heerlijke foto's zijn er voorbij gekomen. We hebben inderdaad allemaal prachtige baby's!

Chris gaat gemiddeld rond 00.00 uur slapen na de laatste voeding en slaapt dan zeker tot 8 á 9 uur! Ik geef dan 1 of 2 borsten en dan slaapt ie weer een paar uurtjes! Heerlijk dus. Een paar nachten geleden kwam ie wel om 4 uur maar dat kwam omdat ie in slaap viel tijdens de laatste voeding en dus niet genoeg had gehad en ik kreeg hem niet meer goed wakker.
    Over de borstvoeding; niets moet natuurlijk maar ik ben erg blij dat het zo goed gaat en ik zou het best totdat Chris een jaar of 2 is volhouden. Niet volledig natuurlijk maar het is zo goed voor hem en het is zó gezellig saampjes! En makkelijk! Geen gedoe met flessen klaarmaken en uitkoken.
    Maar ook ik heb frustrerende taferelen gehad hoor met de bv...pffff, huilend en vooral de houdingen kreeg ik maar niet goed onder de knie. Probeer maar eens met cupmaat J (!!!) fatsoenlijk en in een makkelijke houding te voeden...
    Kussens bleven niet liggen, handen te weinig, Chris die ging wiebelen en moeilijk doen. En ik dan ook... Man oh man, maar ik wilde niet falen en bleef doorgaan en probeerde met man en macht de rust te bewaren. En ben blij dat ik dat gedaan heb. Al doende leert men geloof ik....:D
    Nu ben ik aan het kolven geslagen en Chris heeft nu 2 keer de fles geprobeerd. Het duurt even maar na 20 minuutjes knabbelen en sabbelen op de speen drinkt ie hem leeg. Papa heeft het gedaan en vandaag ga ik zelf eens proberen.
    En met bv geven hoop ik dat Chris me lekker opeet! Ik heb ook genoeg te verliezen, dus kom maar op! ;):D
    Ben bezig met de rug te trainen en ga in januari beginnen met Pilates en Zumba. Heb er wel zin in!

Shadowcat: nog gefeliciteerd!!!!!! Helemaal nog niet gedaan, vergeef me...:)
    Maar wat krijg jij ook weer veel voor je kiezen...
    Ik lees je berichten met veel respect en bewondering. Je bent zo sterk!

Hm, nou, nu weet ik het ff niet meer en ik denk dat Chrisje m'n aandacht weer nodig heeft.
    Oh en m'n vader belde net dat m'n moeder aan het oliebollen bakken geslagen is en of we ook nog willen. Lekker! Hoef ik ze niet te kopen en zijn ze lekker ECHT home made!

Laters meiden en als ik hier vandaag niet meer kom wens ik jullie een fijne en goede avond hoe je het ook invult. Een nieuw jaar met nieuwe dingen komt er aan!!!

Het WORDT een gelukkig nieuwjaar! (en geloof er maar in!)

2. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Sky: klinkt goed zeg allemaal en wat doe je het goed ook!!! Heerlijk dat het, ondanks de lieve katers natuurlijk, zo lekker loopt nu!

@ Elleke: hoe gaat het nu met je?????

Ook namens mij voor iedereen een heel mooi en vruchtbaar 2011 (dat laatste indien van toepassing natuurlijk)!!!

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Jippie!!!!!!!!!!!!! Sven is lekker thuis. Hij heeft nog wel wat hoestbuien, maar die kunnen nog een week aanhouden. Hij moet gewoon nu thuis verder opknappen. Maar als hij wakker is, is hij in ieder geval weer vrolijk en laat hij zijn lieve lach weer zien.

Meiden, allemaal een heel fijne jaarwisseling en jullie zijn toppers!!! Kan hier gewoon lekker mijn ei kwijt en het is heel fijn dit topic!

4. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeeeeeeeeej Hartediefje!!!!!!! Ik ben zo blij voor je!!

2011 wordt vast een onwijs topjaar voor jou en jullie!

Iedereen een gelukkig nieuwjaar!!

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Allemaal de beste wensen voor 2011!!! (hahaha doosje, voor ons geen vruchtbaar jaar... sven is de afsluiter!)
    Heeft iedereen een leuke jaarwisseling gehad? Hier was het heerlijk rustig, luisteren naar de top2000 op radio2 en met mijn mams en dr man lekker oliebollen en wat snackhapjes gegeten. Dus gewoon heerlijk relaxed. Nog wat vuurwerk afgestoken, maar het was jammer dat het zo mistig was. Zo kon je de rest van het vuurwerk in de buurt niet zien en er werd toch flink geknald!
    Genieten van de kindjes, het gaat zo snel en voor we het weten vieren we weer oud en nieuw.

Ik heb vannacht nog wel heel veel grote glimlachen van mijn mannetje gehad...maar had liever dat hij dat niet tussen half vijf en half zeven had gedaan hahahahaha..maar goed, het is een teken dat hij toch weer wat beter in zijn vel zit! Heb dan ook nog een paar uur geslapen toen manlief (na tien minuten werd hij eindeljk eens wakker....) de fles had gegeven en naar benee was gegaan met Sven. Wat voel je dan ineens je moeheid als je thuis bent...

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    lieve vriendinnen

gelukkig nieuw jaar

dat alle wensen en voorspoed en gezondheid aan iedereen toe mag komen. (heel cliche maar sinds wij kinderen hebben meen ik dat oprechter dan oprecht)

wat beterft vruchtbaar.... dat weet ik voorlopig niet, vind het pittig een baby, heerlijk maar pittig. tel daarbij de leeftijd op en 1 HELLP bevalling en 1 bekkeninstabiliteit en je gaat afvragen of je lijf een derde wel kan.... maargoed daar denk ik in 2012 definitief over na heb ik met mezelf afgesproken

tot dusver voel ik me, ondanks de bekende onzekerheden een supergelukkig bevoorecht wijf met 2 prachtige kinderen en dito man zou bijna denken waar hebben we dit geluk toch allemaal aan verdiend maar het si er dus geniet ik er met volle teugen van.

coen lacht nu ook echt zo schattig totdat ik de camera er bij heb natuurlijk.... hij lachte al echt vanaf week 3 maar nu constant zodra ik een hoog stemmetje op zet of over z'n wangetje streel. ik moet trouwens wel eens lachen... als ik mijn borst bloot maak kan hij er echt gretig naar kijken alsof hij denkt: die is van mij!!!!! houdt hem soms zo vast alsof hij een beker vast houdt

meiden fijne avond, hubby en ik gaan op bed tv kijken en in slaap vallen..... oud en nieuw was voor ons guido weijers, gedesillusioneerd naar de staatsloterij kijken ( je kan tenslotte niet alle geluk van de wereld hebben) verplicht een cavatje slurpen en om 00:15 naar bed om vervolgens regelmatig wakker te worden en anna die om 5:00 d'r bed volspuugt (die had trouwens voor 3e jaar door het vuurwerk heen geslapen!)

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Gelukkig nieuwjaar voor iedereen!!!

@Sky afscheid nemen is nooit leuk...sterkte.
    Jeetje ben jaloers..Chris tot 8 of 9 uur slapen??? Wij kunnen er nog steeds 's nachts uit..

@Hartediefje wat fijn dat Sven lekker thuis is!!

@Doosje wij hebben ook geen vruchtbaarheid meer nodig hoor...haha

@Snoet wat een geweldig gevoel he...

Wij hebben gister vroeg op de avond gegourmet met Tim, die kan daar zo van genieten! Daarna Tim naar bed en wij lekker bank hangen met Guido Weijers. Om half 12 hebben we Tim wakker gemaakt want die wilde de hele dag al vuurwerk kijken maar door de harde knallen om 12 uur was hij wel even bang dus we hebben lekker voor het keukenraam naar papa gekeken. Stijn heeft er doorgeen geslapen maar die mocht nog een fles, dus maar om 1 uur de deur van z'n kamer open gezet maar helaas werd hij nog steeds om 4 uur wakker... We zijn nog steeds bezig met de 5 minregel en het lijkt wel iets te werken, hij valt bv na 15 min huilen soms zelf weer in slaap maar hij blijft wel 's nachts wakker worden. Vandaag hebben we hem dus wat meer wakker gehouden, hij heeft dus geen kans gehad om al een lange ruk te slapen, hopelijk helpt dat wat om z'n dag- nachtritme om te draaien... Want hij kan het wel maar op het verkeerde moment van de dag.. Ik ben dus ook maar even gaan slapen vanmiddag en ik heb zo vast geslapen dat het ook niet prettig is maar goed heb wel ff bij kunnen tanken..

8. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Sky, wat heerlijk dat Chris tot 8 uur slaapt zeg (jaloers.....) Maar wat is afscheid nemen toch altijd moeilijk he...

Snoet hahahaha, die borsten zijn al van kleins af aan interessant voor de mannen he hahahaha. Maar ze herkennen zo goed wanneer ze voeding krijgen.
    Ik zeg meestal als Sven op het aankleedkussen ligt ook dat hij lekker mag eten en als hij dan die fles ziet, schieten zijn oogjes ook wat wijder open!
    En die lachjes, zijn zo heerlijk om te zien, wij glunderen net zo hard met hem mee dan! Zo leuk ook om te zien dat hij al echt mensen herkent. Als Senne bij hem komt, toont hij gelijk een lachje.

Citroen, hoop dat het werkt om het dag en nachtritme om te draaien. Want ik kan me voorstellen dat jullie ook toe zijn dat hij gaat doorslapen!

9. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames,

jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar.

jeetje hartedief..wat heftig wat je heb meegemaakt al...wat fijn dat het nu weer beter gaat.

ons oud en nieuw is een beetje met een domper begonnen....mijn vriendin vertelde dat haar moeder afgelopen maandag met zere hoestbuien naar de dokter was gegaan...moest maar foto's gaan maken,want ze dachten longonsteking....nu blijkt dus dat ze long en limfklier kanker heeft met aflopende zaak.ze gaan alleen nog chemo geven ter velenging.54 jaar oud...het is toch triest?
    mijn gedachte blijven alsmaar hierbij hangen..vind het zo erg..mijn vriendin is ook 4 weken voor mij bevallen van haar 4e kindje....het idee dat ze die niet groot ziet groeien..bah

verder hebben wij met mijn moeder en haar man gegourmet en ik hou van holland gekeken.2:45 lagen we pas op bed.was verder wel een geslaagde avond.

ooh die meid word wakker...flessie tijd!!!

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hartediefje, wat heerlijk dat Sven gisteren alweer naar huis mocht. Wat zul jij een rottijd hebben gehad, zeker gezien je voorgeschiedenis.

Sky, sterkte met de kater. Altijd heel naar, afscheid nemen van een huisdier, zeker als hij zo lang bij je is geweest.

Wij hebben het gisteren ook rustig gehouden, Tussen de oren en Riverdance gekeken, om halféén in bed, met de stekker uit de telefoon, want ik ben vandaag jarig en ik wilde niet wakker worden gebeld. Vandaag ook heel rustig gehouden, er kwam toch nog onverwacht bezoek met een lekker dooosje chocola als cadeau, altijd leuk.

Verder wil ik iedereen een liefdevol, rustig en tevreden jaar toewensen.

11. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kvinna gefeliciteerd!!!

Ik heb net even zitten janken bij een EO-programma (over Albanie) hihi.

12. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    kvianna ook van mij nog van harte!

mijn dochter sterre was ook gister jarig...en we vieren het vandaag...dus word wederom weer een drukke dag!pfffffffffff

13. kvinna

kvinna Niet meer actief

Mieikiee, gefeliciteerd met Sterre!

14. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Kvinna, gefeliciteerd!!!

Miekie gefeliciteerd met Sterre!
    Wat een heftig nieuws zeg...snap dat je daar heel erg mee bezig bent als het om de moeder van een vriendin gaat. Je kunt je zo inleven hoe ze zich moeten voelen, zeker met de kleintjes die er zijn en dan zonder oma op moeten groeien..

Vannacht was me een nacht hahahaha.... Senne mocht bij mij in bed omdat ik 3 dg in het zkh was geweest. Maar hij wilde eigenlijk niet alleen in slaap komen... dus eindelijk na een paar keer roepen en teruggaan was hij rond half negen in slaap. Maar toen kwam Sven om twee uur voor een fles, dat ging goed, sliep senne doorheen. Tot Sven bedacht om maar lekker wakker te blijven. Hij kreeg nog kramp ook, dus ik ben bezig geweest tot half vijf!!! Nou, Senne en ik eindelijk in slaap, maar toen kwam Sven weer om zes uur voor een fles, dus ben ik maar naar benee gegaan. hij viel op mijn schoot in slaap, hup zijn wiegje in... jahoor..weer kramp...ik heb Sven om half acht bij Jaap gebracht (die was even op een ander bed gaan liggen omdat Senne bij mij lag hahahahaha) en gezegd dat ik de wekker voor ons op half tien zou zetten. En Senne en ik hebben dus nog tot half tien lekker in bed gelegen! Tja... chaotisch zooitje was het, maar ondanks dat heb ik wel hele mooie lieve lachjes van Sven gehad en kroop Senne lekker tegen me aan in bed. Nou, mijn moedergeluk kon niet op hahahaha

15. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha je bent een bikkel Hartediefje!!

Miekieieie nog gefeliciteerd en tegelijk ook sterkte gewenst.

Hee Elleke: als je dit leest, hoe gaat het met je??????????

Oh oh mensen....ik moet a.s. dinsdag weer voor het eerst gaan werken!

16. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Ik heb wel redelijk bijgelezen, maar ga niet op alles reageren, dat gaat me niet lukken. Wel wil ik iedereen een gezond en gelukkig 2011 wensen.....!

Ik voel me redelijk, vorige week wat rust gehad omdat K. bij zijn moeder was. Ben nog niet helemaal bijgekomen, maar dat had ik ook niet verwacht in 1 week tijd.
    Verder gebeurt er vanalles hier in huis. Manlief moet vandaag naar de rechtbank voor de zitting over K. 's hoofdverblijf en dat is spannend. Vorige week woensdag het verweer van K's moeder ontvangen en ik ben daarover enorm uit mijn stekker gegaan. Het komt erop neer dat mijn relatie met K. ernstig verstoord is, dat wij hem belemmeren in zijn vrijheid (en dus zijn kind-zijn) en dat er buurtbewoners zich ernstig zorgen maken en zelfs gedacht hebben over een melding AMK..... Ik ben helemaal geflipt en heb zelfs tegen manlief gezegd, dat K. maar weg moest blijven, dat ik m niet meer in huis wilde hebben. Nu ben ik daar wel van teruggekomen en tot rust gekomen, maar het geeft enorm veel spanningen in huis..... Ik hoop dat vandaag wat duidelijkheid geeft en dat we nu wat rust gaan krijgen.
    Ik ben een heel eind over mijn trauma van mijn bevalling heen, ik laat manlief weer in de buurt komen. We hebben zelfs heel voorzichtig sex gehad. Ik heb het gewoon maar laten gebeuren en het viel gelukkig mee. Alleen kreeg ik na afloop nog ff een "flash-back" maar die was niet zo heftig als eerder. Ik hoop alleen dat wij geen al te groot risico hebben genomen, aangezien ik nog geen spiraaltje had laten zetten en ik allergisch ben voor latex...... We zien het wel, ik realiseerde me dat ook pas een dag later......
    Tot zover ff mijn update, sorry voor het lange verhaal.....
    Ik ga nu weer proberen om wat vaker mee te lezen en te reageren.
    Groetjes,
    Elleke

17. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat heftig allemaal Elleke...het lijkt wel alsof er geen eind aan komt voor je.
    Heb je inmiddels zelf al hulp (op het psychische vlak)? Want dit zijn geen dingen die je makkelijk in je eentje verwerkt. En dat hoef je ook niet hoor.
    Misschien is een haptonoom wel een goede voor jou. Zeker ook vanwege het fysieke deel van je trauma, dan kan je daar samen aan werken.

Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat en dat alles met K uiteindelijk goed afloopt.
    Ik begrijp ook een beetje dat jij de moeder van K niet geschikt vindt om voor hem te zorgen? Of is dat een verkeerde interpretatie?

@ Snoet: is er al een definitieve beslissing over de baan van Snoetemannetje?

18. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    @ Doosje: het is een heel lang verhaal, maar het komt erop neer dat K. een jaar geleden bij ons "gedumpt" is en dat wij de zaken goed willen regelen. Zijn moeder heeft nogal wat dingen in het vooruitzicht, waaronder een vervolging voor hennepkweek op het terrein van haar woning (K. is aanwezig geweest tijdens de inval die daar gedaan is).
    Ongeschikt wil ik niet zeggen, maar als je jaren lang roept dat je geen kinderen wilt, dan zwanger wordt zonder het te bespreken met je man en dan je kind door anderen laat opvoeden, moet je nu niet ineens gaan bedenken dat je toch full-time voor je kind wilt zorgen, terwijl dat niet kan omdat je meer dan 40 uur per week moet werken om je schulden af te betalen.... Sorry, op het moment dat ik dit schrijf, wordt ik weer helemaal boos en emo......

Groetjes,
    Elleke

19. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Elleke, wat heftig allemaal zeg.... logisch dat het voor spanningen zorgt en dat je boos wordt als je het erover hebt. Mensen kunnen toch gemeen en hard zijn he...
    Wel even lekker dat je een weekje hebt bij kunnen komen. En dat je met manlief weer wat meer "contact" hebt. Dat komt toch altijd ten goede van je relatie, waardoor je samen ook weer meer aan kan.

Doosje, oooo, weer gaan werken... wat zal het weer wennen zijn. Heb je er wel zin in? Waar gaat Boaz dan naar toe? Kdv of oppas?

Snoet, hoe gaat het met Coen zijn drinken en de nacht?

Hier nog steeds hommeles met de nacht hoor..pfff... dat ziekenhuisbezoek heeft er niet goed aan gedaan... Zeker niet met het mengen van de comfort met de standaard voeding.. nu heeft hij weer zo'n last van zijn darmen, dat hij tot spugens toe zit te persen (als hij dat doet, krijgt hij nog steeds verschrikkelijke hoestbuien en komt de melk uit zijn neus eruit..) Gisteren na de fles van half elf, heeft hij tot half een met open ogen gelegen en liggen steunen en kreunen. Toen dacht meneertje om twee uur dat het wel weer tijd was!!! Dus tuut erin, ik de fles alvast klaarmaken (moet indikken). Ik fles mee naar boven..maar toen ik het licht wilde aandoen even later tegen drie, stootte ik die fles om (dop zat er niet op...) argggg... nu kan ik er om lachen, maar midden in de nacht met anderhalf uur slaap maar, kon ik eerder huilen.
    Senne is weer naar school en we hebben de ochtendspits goed overleefd hahahahaha, zonder gedoe en ruzie en op tijd!!!

Ik vraag me ook echt af hoe een kindje nu echt dat dag en nachtritme krijgt...meneertje ligt nu prinsheerlijk te knorren in zijn wagenbak... en hij komt gewoon standaard om de vier uur... ben ik echt te ongeduldig??hahahahaha

Hoe is het verder met de kindjes???

20. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    elleke, ik ben een verre buitenstaander die niets van jou situatie afweet maar bedenk wel dat K. nog meer in onmacht zit als kind dan wie dan ook.... hij heeft er niet om gevraagd om met hem te laten leuren net zo min als jij om al die ellende hebt gevraagd....
    al ken ik je niet ik kan me wel behoorlijk wat indenken gezien ik zelf een rugzak heb. ik wens jullie dan ook alle sterkte van de wereld toe, een heftige bevalling, een baby die je leven op de kop zet (en je relatie...) en dan nog die hele rechtsgang..... het is te gek voor woorden. en laat je niet gek maken, een bijna AMK is er geen. het is een hoop geblaf (en die bijten meestal niet) haar verleden wordt je ook niet vrolijk van en een rechter al zeker niet. K. is ws nog klein en mag nog niets zelf zeggen? (vanaf 12 hebben kinderen namelijk ook iets in te brengen)

heel veel sterkte.

Deel Deze Pagina