30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvinna

kvinna Niet meer actief

Nou, vanaf hier maar weer eens een berichtje dan.

Karianne, wat vervelend voor je, van die puffer. Lijkt het nu wel een beetje te helpen? Vreemd genoeg heeft Noa bij verkoudheden nooit last van haar longen/oren, hoewel hier astma en bronchitis welig tieren. Slapen was k*t, maar haar gezondheid is gelukkig top.

Snoet, fijn dat je een lekkere vakantie gehad hebt. En daarna meteen weer aan de bak! Ik word altijd een beetje lacherig van dat soort trainingen, maar goed, ik heb in mijn hele leven ook maar acht weken voor een baas gewerkt, dus ik moet m'n mond houden:D.

Doosje, arme Boazje!! Fijn dat hij weer lekker naar buiten kon/wilde. Helemaal niemand geweest voor jullie appartement? Balen!

Hartediefje, wat gun ik jou goede nachten. Geeft Sven niets aan qua pijn? Noa zegt nu intussen waar ze pijn heeft en dat geeft zoveel duidelijkheid! Je zou bijna hopen dat de huisarts iets vindt, dan kun je er tenminste mee aan de slag!

Hellie, wat fijn dat het maar beter blijft gaan. Hoe is het met die woensdagavond? Is die er al af?

Hier is het even ontzéttend hectisch: zoals Hartediefje al vroeg, moet mijn man soms 'in de kost'. Dan komt hij dus 's nachts niet thuis. Toen ik dat hoorde wilde ik toch graag weer een boxer, vind dat toch wel een prettig gevoel. Dus er loopt nu een minimonstertje rond, dat nogal wat aandacht vreet... En zindelijk gemaakt moet worden... En alles aanknaagt...

Daarbij heb ik een luchtpijpontsteking, die nu met antibiotica de goede kant op aan het gaan is, maar afgelopen week liep ik rond in een waas. Dus ook geen prikken gehad, daarvoor moet ik eerst weer helemaal beter zijn.

Mijn man begint nu heel vroeg, dus is al weg bij het ontbijt. En gisteren kwam hij pas thuis toen Noa al in bed lag. Die kon dus helemaal niet slapen, vroeg de hele tijd waar papa was. Zo zielig! Ik heb haar om tien uur bij ons in bed genomen en toen heeft ze tot vanochtend zes uur getukt. Te weinig, maar dat haalt ze wel weer in. Ze kletst ons de oren van het hoofd, zelfs al kleine zinnetjes: papa in de auto, kiezen pijn, tanden poetsen. Geweldig.

Hier dus een beetje wachten tot de rust en het mooie weer terugkeren, tot die tijd gewoon even doorbikkelen. Eigen schuld, dikke bult, maar het is wel een schattig beestje, Laszlo.

2. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Kvinna, wat een leuke naam en zoooo schattig... maar het zijn net kleine kindjes he...ze vreten energie hahahahaha. Maar idd.. het is op zich wel een fijn idee. Ik moet zeggen dat ik me niet echt "onveilig" voel (mss ook omdat er een politieman naast ons woont en we op een dorp wonen) als harteman een hele week van huis is. Maar ik doe wel altijd de rolluiken naar beneden als het donker is en de deuren op slot zodra we niet meer weg moeten.
    Jee...Noa kan echt al goed dingen duidelijk maken door het te zeggen zeg! Echt geweldig. (Sven die geeft het aan door je mee te nemen of te wijzen of heel hard te krijsen...)
    Hopelijk knap jij zelf snel op! En krijg je ook snel weer wat rust, maar meestal gaat het redelijk snel met die kleine monstertjes!

Ik heb ook fb, maar ik zal tussendoor jullie wel een pb-tje sturen!

En ja hoor..... hier (gelukkig) een kuurtje meegekregen voor Sven. Ze zei het al gelijk toen ik binnenkwam...die is verkouden (ja, al vanaf 26 februari....) en toen ik vertelde dat ik al drie weken aan het sukkelen was 's nachts en de homeopaat en osteopaat dit niet kunnen verhelpen, keek ze in de oortjes en ja hoor... ROOD.... niet knal zei ze, maar wel goed genoeg om last van te hebben. Er zat toch een goede druk achter zei ze. *en wat voel ik me dan slecht dat ik zo lang heb gesukkeld en zelfs boos op hem ben geworden met al die adviezen in mijn hoofd....op deze leeftijd proberen ze je echt zo uit en dat helemaal tegen mijn moedergevoel in ging* Maar goed... hij heeft nu de eerste stoot binnen, vanavond voor het slapen gaan weer en hopelijk knapt hij dan op. (ze gaan morgen allebei bij mijn mams slapen, dus ik heb in ieder geval morgen een lange nacht! en kan ik ook nog even leren in alle rust)

Ik ga snel verder hier!

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden, ik zit niet op facebook dus mij kan je niet toevoegen

hartedief wat spannend dat je al zo snel examen moet doen! gek he om op je 35e nog in de schoolbanken te belanden! welke opleiding was het? volgens mij heb je het wel verteld maar ben ik het alweer vergeten...

kvinna, intensief voor jou en je gezin dat je man veel weg moet... wel leuk een "dreumes" er bij maar vraagt idd veel aandacht! ben je niet met je dochter in de weer dan wel met de hond... ook pittig als je dan ook nog eens vanuit huis je freelance werk moet doen?!beterschap hopelijk heb je snel verbetering, hoe is het met de MDL arts en onderzoeken?(want met die arts zal het wel ok zijn hahahaha) uitslagen al binnen? je krijgt het ook niet cadeau he?

vanochtend anna naar school gebracht en met coen wezen zwemmen maar die moest enkel huilen en klappertanden dus ben ik er na 15 min weer uit gegaan. eenmaal thuis ja hoor... weer verhoging. de verkoudheid houdt niet op hij is nu zo'n beetje 4 maanden aan een stuk aan het snotteren dus heb ik de huisarts maar eens gemaild of ik weer mag starten met de flixotide. door anna ben ik nu wel gaan denken of coen misschien ook klachten heeft die door KNO gezien moeten worden eten gaat ook minder en slapen is een ramp.

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    zo herkenbaar! maar ook zo logisch, want je houdt overal rekening mee en ze hebben nu eenmaal de leeftijd dat er van alles uit te proberen valt. ik voelde me ook schuldig toen ik wist dat anna slecht hoorde, die heeft zelfs paar keer op de trap gezeten omdat ze "niet luisterde" maarja wist ik veel..... en die dosis schuldgevoel wordt automatisch aangevuld gratis en voor niets de rest van je leven lang...

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet..idd...maar gelukkig hebben we dan ook die schuldgevoelens, dat geeft aan hoeveel we om onze kleintjes geven!!!
    Ik zou het idd ook eens opgooien om met Coen ook naar de KNO arts te gaan.
    Ik heb nu voor mezelf ook besloten als hij van dit kuurtje opgeknapt is en hij weer na een week of vier zo bezig is, ik ook een doorverwijzing ga vragen. Ik weet niet beter dan dat Sven met een vieze neus rondloopt... en dan zeggen ze dat neusspray niet erg is, maar ik blijf het maar geven... het is niet aan te slepen hier... En bovendien vind ik het ook nu wel belangrijk dat hij niet zoveel last steeds van zijn oren heeft dat hij straks maar de helft opneemt. Hij hoort wel heel veel, maar hoort hij het ook wel goed...

Gelukkig trouwens dat het net na haar verjaardag is dat Anna geholpen wordt, kan je nog wel lekker dat weekend het vieren!

Ik moet verplicht voor het werk cursus Wft basis (Wet financieel toezicht) doen. Maar het is nogal een pittig examen. (en rauwe kost over levensverzekeringen, schadeverzekeringen, hypothecaire leningen, beleggingen, banken, consumptief krediet, financiele dienstverlening etc.... ) Ik krijg 60 meerkeuzevragen en daar mag ik er 18 van fout hebben (dus je moet 70% goed hebben!) Mijn collega is nu voor de vijfde of zesde keer opgeweest gisteren en weer met 1 fout teveel gezakt... (maar dat maakt me niet bang prent ik mezelf in hahahahaha... )

Senne kwam daarnet helemaal blij uit school, want zijn nichtje heeft hem om twaalf uur opgehaald van school zonder dat hij het wist en nu zijn ze allebei bij opa en oma gaan eten...poffertjes!! Dus die was helemaal hyper hahahaha, dan staan bij mij dus weer de tranen in mijn ogen van trots.... (na een ochtend met strijd omdat hij eigenlijk toch op de fiets wilde, maar we te laat waren om dat kreng nog uit de schuur te pakken en hij dus zo treuzelde met lopen dat de bel al ging toen we nog maar half onderweg waren......) Pfff..... het zijn die kleine dingen die het doen, die het doen.... hahahahaha

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    senne is toch ook een mannetje he?! wat leuk, poffers eten bij opa en oma, maar jij wist er van maar was een verassing voor hem?

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    gelukkig! coen krijgt flixo kan ik straks ophalen en als het volgende week niet beter is dan wil hij coen zien. ik moet dan ook zeggen dat onze huisarts altijd open is en me nooit het gevoel geeft dat ik voor niets mail, bel of langs kom

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Beterschap voor Coen en Sven en Kvinna, hopelijk snel weer opgeknapt allemaal!

@Hartedief (volgens mij de enige nog als ik het even snel had gezien) wil jij nog een keer naar de datumprikker kijken? (druk druk en kom ik ook nog eens aan hahaha...maare rustig aan he, tijd zat!)
    Oh wat een leuke verrassing zal dat geweest zijn voor Senne!

@Kvinna wow wat is Noa snel!! Haha even druk bij jullie dus met de nieuwe bewoner erbij. Idd leuke naam!

Oh wat heb ik een baaldag vandaag zeg...pfff regen, grijs, koud bah...mag snel morgen zijn voor mij. Net nog wel even wat eitjes geschilderd met Tim en sla geplant, ben benieuwd. HIj wilde graag een tuintje waar hij uit kan eten (heeft een buurjongetje ook en die liet hem vorig jaar vanalles proeven) dus hij heeft nu al stekjes framboos (gekregen van buurjongetje) staan buiten en nu dus binnen de sla die straks ook naar buiten kan, wil er nog bieslook bij zetten want dat gebruiken we ook nogal eens. Mischien nog tomaatjes of komkommertjes ofzo...

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    citroen wat leuk! aardbeitjes doen het ook goed bij de kindjes en kunnen bijna niet misgaan. wat zijn we verwend he met het mooie weer!

ik heb met anna haar traktatie geknutseld, bloemen geprint, fotootje van anna als bloemenhartje geplakt en die op doosje yoghurt rozijntjes geplakt, stokje erdoor in piepschuim en in een klein door anna beschilderd kweekpotje gepland en in een gevouwen envelopjes vergeet-me-niet-zaadjes gedaan, een hele klus maar leuk omdat het een knutselproject met anna was.

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Klinkt leuk Snoet! en idd lekker bezig zijn is gewoon leuk! Ik had laatst met Tim koekjes gebakken en de dag erna was de juf van Tim jarig hebben we wat koekjes in een zelfgevouwen doosje gedaan, dat vinden ze toch ook het leukst lijkt me, kwamen al kids met kadootjes aanzetten als doucheschuim enz... Wordt nog wat als de verjaardag echt gevierd gaat worden....
    (hebben ze nu nog niet gedaan omdat er 2 juffen zijn en ze prikken een dag om samen de verjaardag te vieren in de klas, daarnaast valt de andere juf tijdelijk in bij een andere klas waar de juf met zwangerschapsverlof is)

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ja aardbeitjes kan natuurlijk ook maar we hebben ook al frambozen nu en daar schijnen er echt heel veel aan te komen, teveel om alleen als gezin op te kunnen zelfs dus om er dan ook nog aardbeien bij te zetten...

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Datumprikker is ingevuld!

13. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Snoet, wanneer is Anna ook alweer jarig?

Kvinna wat is ze snel idd, goed zeg!! En leuk dat jullie een hondje hebben. Gelukkig kan je meteen beginnen met zindelijkheidstraining en hoef je niet eerst 2 jaar luiers te verschonen ;)

Citroen: gaat het goed met de datumprikker?

Hier: huis was idd erg balen. Ik ga even met Makelaarsland bellen om te kijken wat we nog kunnen doen. Ondertussen hebben nog 2 mensen hier in het gebouw hun appartement te koop gezet dus het wordt steeds lastiger :(
    Verder gisteren gesprek met m'n directrice en de psycholoog gehad en dat was behoorlijk klote. Ik krijg wel veel rust en ruimte van d'r, maar haar visie op wat ik kan en wat ik heb gedaan is zo niet waar. Ze heeft 1 kant gehoord en daar haar mening op gebaseerd en staat dus achter de verkeerde mensen. Daar moet ik nu overheen stappen. :(
    Als ik terugkom (tegen de zomer zoiets) dan moet ik 3 stappen terug doen en krijg ik veel begeleiding en aansturen. Verdomme ook op projecten die ik al 3x zelfstandig heb georganiseerd, maar dat is dan even vergeten. Blegh, ik ga maar weer actief op zoek naar iets anders. Wat kan het toch oneerlijk zijn soms.

14. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    doosje ik deel je gevoel even betreft werk, ik ga dan niet op zoek naar iets anders maar ik kreeg vandaag zo'n bak met ellende over me heen over zaken die niet lekker liepen. en ik weet eigenlijk even niet goed waar dat aan ligt, betrek het meteen op mezelf en baal als een stekker en kan (letterlijk) wel janken

dus meid even een hele dikke knuffel van mij!!!!

betreft je appartement wat onderscheid dat van jullie tot de rest? en vraagprijs enz? en is verhuren per jaar een idee?

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, jeetje.... dat slaat ook in als een bom, wat kan dat dan een rotgevoel geven. Echt... kan me zo goed voorstellen hoe je je moet voelen. Hopelijk komt er snel iets leuks op je pad. En dat werkt idd niet mee als er nog meer te koop gezet worden... Hopelijk springt jullie appartement qua prijs/kwaliteit verhouding er bovenuit!

En Anna is 15 april jarig!

En hier vandaag een giga megadip dag... wat voel ik me rot. Het begon vannacht weer om twee uur met gekrijs..... en om tien voor drie was ik helemaal over de kook. Ik kan gewoon echt niet meer. En toen gaf ik nog een rotopmerking naar harteman, dat hij het geluk had dat hij er over 5 minuten uit kon en lekker kon gaan werken en ik hier weer achter blijf met het gekrijs en wakker zijn 's nachts.(terwijl hij er om half vier op uit moet om een hele dag te rijden en met in zijn achterhoofd het gekrijs van zijn zoon in gedachten) Dus al met al was het hier een ware chaos vannacht. Sven die wilde naar papa toe, terwijl die weg moest en dat was weer huilen... Echt, ik heb mezelf maar even laten gaan en met Sven op mijn schoot echt zitten snikken... Op het werk was het zo druk en ik moest nog een uur eerder weg ook om naar de osteopaat te gaan. En daar had ik het zo moeilijk om me goed te houden. En toen ik vertelde dat hij een kuurtje had gehad omdat er druk op zijn oren zat, vroeg hij ook of ze naar zijn longen geluisterd hadden...NEE dus... (ik was eigenlijk zo opgelucht toen ze zei dat er idd iets gevonden was, dat ik ook vergeten te vragen ben of ze wilde luisteren). Maar hij zegt dus dat zijn longen erg zwak zijn voor zijn leeftijd... Zijn gestel is dus eigenlijk te zwak en daardoor heeft hij toch nog problemen met slapen. Hij heeft ook op zijn voeten een drukpunt gepakt die in verbinding staat met de bovenkant van zijn longen en jeetje.... wat krijste dat mannetje het uit...(snif...wat gaat dat door merg en been). Dus nu moet ik volgende week maandag weer. En wat me het meeste raakte... hij zei ook dat gevoelens op organen spelen en of hij zijn papa mist... Hij zei dat gemis en verdriet op de longen speelt. En dat we het best eens konden proberen om een shirt van papa in zijn bedje te leggen. Tja..moet je net vertellen op het moment dat je als mama helemaal radeloos en moe bent. Pfff.... voelt weer als een achtbaan van emoties op het moment.
    Maar ik ga vannacht SLAPEN!!!!!!!!!!!!!! jahooe....de mannetjes zijn gaan logeren en jaap is nog onderweg. (hopelijk slaap ik niet door mijn wekker heen hahahahahaha)

16. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Meiden, allemaal een hele dikke knuffel!!!!

Doosje, hopelijk komen ze er toch nog achter wat je allemaal kan en gedaan hebt in het verleden, kan me voorstellen dat je je ontzettend ondergewaardeerd voelt op je werk.

Snoet, je zit nog niet zo lang in deze functie toch? Je kunt niet alles meteen goed op de rit hebben hoor, dat heeft tijd nodig.

Hartediefje, ik heb zo'n medelijden met Sven (en jou). Zo sneu als zo'n klein mannetje zo verdrietig is of pijn heeft en je kunt er niets aan doen. Echt vreselijk. Ik hoop dat je vannacht iig goed slaapt.

17. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Snoet en Hellie: knuffel terug!! En Snoetje heel veel sterkte. Betrek niet alles op jezelf he. Hou in je hoofd dat je het moet managen, maar dat het niet jouw 'schuld' is. Volgens mij ligt daar ook de uitdaging van de manager in. Of heb je daar een andere mening over?

Hartediefje ik heb zo met je te doen!! Wat fijn dat je vannacht even kan slapen. En heeft Sven niet een longontsteking o.i.d.? Ga je ook met hem naar de huisarts?

18. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Knuffel terug!

Iedereen aan het genieten van de paasdagen? Wij zijn gisteravond lekker met zijn tweetjes uit eten geweest. En je zal het niet geloven.....donderdag op vrijdag heeft Sven goed geslapen bij opa en oma. (ze heeft hem rond twaalf uur zijn tuut nog gegeven en ging gelijk terug slapen!!!) Vrijdag op zaterdag stond meneer hier dus gewoon weer alles bij elkaar te krijsen om half 1 s nachts. Ik heb toen tegen harteman gezegd...wat jij doet moet je weten, maar ik ga er NIET meer naar toe... Hij heeft het volgehouden tot ongeveer 1 uur en heeft hem toen getroost. Daarna heeft meneer geslapen tot half zes, fles en toen weer tot kwart over acht. Dus gisteren ging hij weer bij opa en oma slapen (konden we gelijk eens kijken of hij weer lief was) en jahoor...geslapen van half negen tot kwart over zes! Ja echt...ik dacht dat ik niet goed werd. Dus nu hebben we zijn ledikant op Senne zijn kamer gezet en vanmiddag ook al laten slapen. En vanavond gaat hij dus op die kamer slapen ook. Eens kijken of dat beter gaat. Want als dat niet zo is, dan moet ik het echt anders aan gaan pakken. (maar ik ben er zelf van overtuigd dat er mss iets kan zijn op de kamer, omdat ik zelf nogal in het paranormale geloof)
    Verder vandaag een rustige dag, geleerd en wat opgeruimd. Senne is bij zijn papa. Maar die kwamen voorbij toen ik met Sven boven bezig was (en aangezien ik even op Senne zijn kamer was aan de achterkant, dacht Sven wel gewoon even op de vensterbank te klimmen en onder het rolgordijn mooi naar buiten te gaan zitten kijken....) hahahaha, toen hoorde ik ineens een lief stemmetje... "heeeeee Sven...zit je daar lekker????"" Was Senne met zijn papa voorbij aan het steppen... Tja...het is echt nergens meer veilig voor mijn kleine schurk.

Hebben jullie verder nog wat gedaan met de paasdagen? Volgens mij is hier half het dorp aan het gourmetten vanavond, want de supermarkt had een actie en ik zag alleen maar mensen met schotels gister in de winkel hahahahaha, op fb ook allemaal teksten: lekker gourmetten vanavond...... Tja...ik vind dat het elke keer meer wordt opgeblazen om met een feestdag uitgebreid te gaan zitten eten en dingen vieren..... Hier gewoon een frietje met frikandel vanavond hahahahaha....heerlijk makkelijk.

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Voor iedereen die het kan gebruiken een dikke knuffel!

@Hartedief het is het proberen waard denk ik om Sven op een andere kamer te laten slapen. Heb je het ook niet eens gehad over iemand die straling in huis kan meten??

@Datumprikker volgens mij heeft iedereen ingevuld nu, zal eens kijken wat de volgende stap is haha. Ik denk trouwens dat wanneer we in het weekend afspreken Luc ook wel mee zal komen...meer mannen die dat leuk lijkt? Daarnaast heb je dan als mama's wat meer tijd om te kletsen want dan kunnen de papa's op de kids letten :D;)

Hier een leuke 1e paasdag gehad, vanmorgen eerst thuis eitjes gezocht, daarna met de buurtvereniging in het park paaseieren gezocht, Tim had zelfs prijs omdat hij het gouden ei had gevonden! Vanmiddag bij opa en oma gezocht en gegeten...pff wat een lading chocolade weer zeg, had zelf gelukkig maar wat kleine choco dingetjes want bij opa en oma hebben ze een jaarvoorraad gekregen... Denk dat het wel 50 eitjes zijn plus, haasjes en spek....pfffff ze leren het nooit...

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh ja Hartedief...wij hebben tagliatelle op..een half bordje want er was niet genoeg voor iedereen...(terwijl was afgesproken dat we zouden blijven eten bij opa en oma...en zo gaat het altijd..:()

Deel Deze Pagina