30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen...die hadden verwacht dat de paaschocolade al opgegeten was zeker voor het avondeten??? *maar kan me voorstellen dat je je groen en geel ergert aan zulke dingen*

En ik denk als het in het weekend is, dat Jaap ook wel mee zal komen hoor.... anders ziet hij ons ook niet en hij vind het geweldig om met de kleine man bezig te zijn en op te letten (of mee te spelen hahahahaha) Ik zag wel volgens mij dat het moeilijk wordt om echt iedereen op 1 dag te krijgen, maar we horen het wel wanneer de beste dag(en) is/zijn.

2. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    SVEN HEEFT GESLAPEN VAN 19.30 TOT 6.00 ZONDER KRIJSEN!!!! Hij heeft om tien uur eventjes gehuild, harteman heeft toen zijn tuut gegeven en hij is weer lief verder gaan slapen. Helaas ging hij na de fles om zes uur niet terug slapen meer...waardoor hij eigenlijk niet helemaal uitgeslapen was en zo vervelend werd, dat we hem om acht uur weer teruggelegd hebben. Maar het belangrijkste nu..... op Senne zijn kamer is hij rustiger!!!!

3. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hartediefje, wat fijn! Maar wel apart dat hij op Senne's kamer en bij oma wel goed slaapt en op zijn eigen kamer niet. Dan is daar waarschijnlijk toch "iets" waar hij door van streek raakt.

Citroen, irritant als je afspreekt om te blijven eten en er is dan niet genoeg.
    Ik heb even naar de drie datums gekeken, maar die gaan het voor mij niet worden ben ik bang. Op maandag werk ik en eerste pinksterdag hebben wij elke jaar familie BBQ. Helaas, volgende keer beter...

Wij hebben gisteren een erg gezellige dag gehad. 's Morgens mochten de kinderen eieren zoeken bij opa en oma en 's middags zijn zij hier geweest samen met mijn zus, zwager en neefje. We hadden alleen veel te veel eten, dus de vriezer zit goed vol nu.
    Vanmorgen ben ik met mijn zus gaan sporten en straks als Finn uit bed is, gaan we naar mijn schoonouders eieren zoeken en vanavond gourmetten bij ons.
    En dan morgen weer werken....

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden,

hartedief wat bizar!!! wat ga je nu doen met sven? ga je hem "verhuizen" naar andere kamer?

doosje, je hebt gelijk... en ik weet dat ook maar ik zit nu op een gevoel wat ik heel lang niet heb gehad maar wat ik herken..... ik moet oppassen! en voor mezelf zorgen. anderszijds na 1 dag mokken heb ik wel weer visie en heb ik besloten mijn lg te passeren en direct naar de zijne te stappen (interim manager, heel handig om patronen te door breken) maar ik merk dus dat ik grip kwijt ben en daar weer nerveus van wordt en slecht in de ontspanning kom.)

oooh citroen... het wordt ook nooit helemaal he met je schoonouders?! <zucht>

ik heb 2 dagen staan schilderen en snoeteman ook en hierha hoera voor de zweedse groot grutter. zelfs een lattenbodem krijg je in onderdelen maar.... ik enorme spierpijn en anna een rose meiden kamer waar ze nu graag gaat spelen

en uiteraard hier ook eieren gezocht :)

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je bent op de goede weg Snoet. Ik hoop dat je eruit komt, maar daar geloof ik in.

Hartedief wat fijn van het slapen, eindelijk!!

Datumprikker: zullen we anders juni nog even erbij prikken? Ik vind het wel jammer idd als Hellie er niet bij is en Sky en Kvinna..

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nog even een paasfoto:

(hij was net uit bed)

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Zo Hartedief wat apart van Sven, je gaat nu toch echt denken dat het iets op zijn kamertje is...

@Snoet denk idd goed aan jezelf hoor! Het is niet niks wat je doet!

@Hellie jammer dat je niet kan die dagen, zag dat doosje al voorstelde om om juni er ook nog even bij te nemen....

@Doosje wat een mooi mannetje zeg!

@Meeting ik wil best nog een prikker maken voor juni maar ik denk dat je altijd met hetzelfde probleem zit.... Sky staat er trouwens wel in die dagen maar zie dat Kvinna er niet tussen staat... Dus Kvinna als je mee wil doen met de meeting stuur me dan even je mailadres dan komt er ook een datumprikker naar jouw toe.

Wij zijn vandaag lekker gaan zwemmen, de hele dag gewoon lekker weg en de mannen hebben zich toch vermaakt..heerlijk gewoon... ff 2 filmpjes voor de liefhebbers.

Tim en Stijn zwemmen - YouTube

Stijn doet zijn neus in het water - YouTube

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ooh doosje wat is boaz al weer groot! en wat een lekkere knul! en idd echt nog een slaapsmoeltje...

grrr echt hema, beloven ze je korting als vaste klant krijg je het niet.... affijn het gaat om €2,- maar toch.... ik vind hema trouwens duur geworden! mn kinderkleding maar nog wel goede kwaliteit

ik ben het met citroen eens... nooit kan iedereen tegelijk. weekend is wel handigst voor ons ivm school van anna en zwemles maargoed wil dus niet zeggen dat het voor mij handigst is dat het dan ook zo moet wezen hoor, het gaat om het plezier en niet het moeten. en wel handig: bedenken waar we gaan meeten? wederom iets voor de kleintjes en de ouderen?

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    anna is aan het spoken maar eigenlijk niet gek, nieuwe kamer, groot bed, morgen voor het eerst wennen op BSO (waar ze wel zin in heeft) zondag is ze jarig, do of vrijdag trakteren, donderdag over een week naar het ziekenhuis (nog niet direct over gesproken ze is dovig maar niet achterlijk) en coen gaat de (aandacht)strijd met haar aan.

10. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Meeting: ik vind het wel jammer als ik er niet bij kan zijn, maar jullie hoeven voor mij echt niet heel de boel om te gaan gooien. Ik kan in het weekend meestal wel, maar doordeweeks (en dan vooral op ma, di en vrij) gaat niet lukken.
    Dus kijk maar even wat jullie er mee doen, dan hoor ik het nog wel.

Doosje, wat een leuk mannetje is Boaz.

Citroen, leuk de kindjes bij de Tongelreep, had de foto's al gezien op FB.

Snoet, heeft Anna uiteindelijk wel goed geslapen in haar nieuwe kamer?

Hier vandaag voor het eerst sinds maanden weer een hele dag gewerkt en het was druk! Toen vlug naar huis, kindjes eten en naar bed en nu bankzaken. Ik ga Greys Anatomy van gisteren kijken, doeiiiii

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    anna heeft uiteindelijk wel geslapen maar wel een paar keer wakker vannacht, tis toch wel erg spannend allemaal...

pfoei! coen is zo'n driftje.... hij kan zo boos worden of enorm huilen en hangt aan snoeteman ik kan weinig goed doen....
    nog steeds veel snot en een reutel
    hoe praten jullie kindjes? bij coen staat het echt stil.....

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet.... praten..wat is dat???? Als je zo ook veel duidelijk kan maken, moet je daar toch geen moeite voor doen??? hahahaha..hier ook een gebarenmeneer.
    Hij begint wel meer in zijn eigen taaltje te brabbelen, maar echte woorden komen niet verder dan papa, mama en opa (nene zegt hij tegen zichzelf en senne)

Wat spannend allemaal voor Anna zeg! Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden op de BSO.

Hier vannacht geen gekrijs, maar helemaal rustig was hij ook niet. (maar linker hoektandje wordt steeds duidelijker zichtbaar en rechter bovenkies zit het tandvlees op bloedens). Maar goed, nacht drie voor de test! Maar ik dacht nog even te gaan leren....gaat Senne beetje zitten stieren. jongens... wat moet je dan geduld hebben. Maar het is me gelukt! Ik ben niet uit mijn slof geschoten en tierend door het huis gaan lopen. Ben rustig gebleven en gezegd dat hij geen aandacht krijgt als hij stout doet. (en hij heeft het harde roepen en zingen toch maar gestaakt!)

Doosje, wat een heerlijk mannetje is Boaz om te zien! Heeft hij het ook helemaal opgegeten?

Van mij mag er ook wel gekeken worden hoor in juni voor de meeting. Want ik zag dat Citroen op twee dagen ook niet staat. En ik vind persoonlijk dat Citroen er echt bij moet zijn als je de dingen toch opzet om de afspraak te prikken!!!! (en als ik zak voor mijn examen, ga ik er de volgende maand nog eens extra hard tegenaan! en moet ik echt alle tijd gebruiken om te leren)

Kvinna, hoe is het met de kleine tiran in huis??? hahahaha...

Hellie...weer even wennen dan als je zo'n lange dag moet maken. Maar top dat je dan s avonds wel je "geniet" moment pakt. Ga je nu meer dagen lang werken?

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    03:00..... daar gaan we weer....... radeloos, hopeloos, moedeloos, boos...... emoties die vannacht allemaal voorbijkwamen. En terwijl ik daar na twee uur tobben met Sven op zijn (lees Senne zijn kamer..) zat tegen de muur, kwamen bij mij ook de tranen.... Komt Senne ineens "mama, wat is er???"pfff.... zaten we daar met zijn drietjes en dan is het weer zo ontroerend als Sven zijn handje over Senne zijn haren wrijft en Senne over Sven zijn rugje wrijft. en ik......ik zit daar met mijn rijkdom op schoot, midden in de nacht, me af te vragen hoe dit nu toch opgelost kan worden.

14. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hartediefje, wat ontzettend rot. Denk je eindelijk ontdekt te hebben waar het aan ligt, krijg je weer zo'n nacht. Maar wat zijn Senne en Sven lief voor elkaar!

Praten: Finn zegt papa, opa, oma (geen mama, kan ie wel zeggen maar ik ben ook papa:x), bal, boom, oog, oor, haar, arm, buik, vis, Jaaaa (jari), Tie (ties), puk (hondje van oma) koek, appel, auto, bumba, boem (bloem), hij kan liedjes "meezingen" en kent een hoop dierengeluiden. Eigenlijk dus nog niet zo veel, maar ik merk wel dat hij er nu erg mee bezig is, dus ben benieuwd...

Hij snapt trouwens wel ontzettend veel...

Werken: Ik werk vanaf deze week weer volle dagen, dus normaal gesproken ma, di en vrijdag. Deze week vanwege pasen maar 2 dagen, dus dat is wel lekker om mee te beginnen.

15. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Ik ben er nog hoor. Ik ben alleen erg moe en erg druk met mijn meisjes... Ik kom helemaal nergens aan toe en mag blij zijn als ik de kans krijg om bij te lezen.... Manlief is niet erg behulpzaam, maakt op dit moment erg lange dagen en is dus hartstikke moe als ie thuis komt. Daarbij komt nog dat zijn (h)ex lekker aan het klieren en het kwallen is en we daarover ook nog eens enorm in de zorgen zitten.
    Verder gaat alles goed hoor. Geef op dit moment nogsteeds borstvoeding aan Qyana, maar weet niet voor hoelang nog, ze doet een beetje moeilijk met aanhappen (en vooral vasthouden). Daarnaast heb ik het idee dat ze te weinig aankomt, maar dat zullen we morgen zien, moet morgen naar het CB.... Als ik kolf en haar een fles geef, drinkt ze, als we mazzel hebben, maar 70 cc.... Kan ook nooit genoeg zijn, dus er is iets niet goed.
    Caitlynn is een lekkere drukke dreumes van 17 maanden, die heel goed begrijpt wat NEE is, vooral als ze het zelf zegt.... Heerlijk, maar ook heerlijk vermoeiend.

Groetjes,
    Elleke

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hartediefje, echt klote voor jou zeg :( Wel ontzettend ontroerend van je jochies zo...ws nog harder huilen? ;)
    Maar het lijkt me ook erg frustrerend allemaal. Ik zit ook echt met je mee te denken...maar ik weet het ook niet zo goed...

Hellie, of moet ik zeggen Herman, wat kan ie al veel woordjes, goed man! Geloof hier ook hetzelfde. Deze week gaat het ong. als volgt:

'bababababaaa bal mama'
    'bababababaaa gietaar papa'
    'bababababaaa vis bababaa niet'

Dat beginriedeltje is ook altijd hetzelfde haha!

En soms staat het idd stil en dan maakt ie weer stappen...leuk om te zien :)

(het ei at ie niet op, vond ie vies en bovenal vond ie dat het een bal was. en geen ei. en dus zonde om op te eten).

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    als je alles gehad hebt....

BSO stress....!

wat een gedoe... volgens mij moet je de belasting ook dan goed in de smiezen houden want alles veranderd weer... het duizelt... BSO, vakantie BSO, op-tijd-aanmelden-anders-heb-je-geen-plek-stress:(

ben aan koekeloeren op de school site daar staat vermeld dat groep 1, 31mei met schoolreis gaat:$ mijn anna-tje op schoolreis:( waar naar toe dan?????

en die coen, zo'n lief geduldig jongetje wat altijd lacht op kdv en lekker op zichzelf rond struint. ze kunnen niet geloven dat hij hier als brandweersirene door het leven kan gaan en zich boos op de grond werpt.. vanavond een waar eet drama: niet geholpen willen worden; schreeuwen en brullen, het lukt niet... dus schreeuwen en brullen, ik zit onder mijn prak van witlof en aardappel want ik eet met 10 vingers en handen te gelijk: schreeuwen en brullen... mijn zus heeft nog vlees en ik niet schreeuwen en brullen.... mijn moeder pakt een lepel die wellicht voor mij bedoeld is; schreeuwen en brullen <zucht>

snoetman breng jij coen naar bed:)?

18. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet.... stressen he.... zo erg als ze om alles krijsen en je niet weet wat ze bedoelen en als je het wel weet, dat je ze dan niet kan helpen... (wat is het dan heerlijk rustig en stil als alles op bed ligt en ze stil zijn!!!)

19. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

@ Snoet: ik herken die stress en spanning rondom het eten heel goed. Caitlynn eet overdag prima, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze haar boterhammetjes zelf heel goed kan eten. 's Avonds is een heel ander verhaal. Ik mag absoluut niet helpen en moet dus toezien hoe ze eigenlijk meer over haar kleren krijgt dan in haar mond. Als ik probeer te helpen, gaat ze slaan, gillen, krijsen en met haar hoofd tegen de achterkant van de kinderstoel bonken.... (waarna ze weer huilt omdat dat pijn doet...). Als ze dan eindelijk klaar is, zit ze te roepen om eten, omdat ze niet genoeg heeft gehad... Wat moet je ermee? Ik laat het maar, gaat vanzelf wel over, maar het is zeker frustrerend.
    @ verder: hier zo zijn gangetje, het begint steeds makkelijker te worden om even weg te gaan met de meiden, dus kom ik nu ook af en toe weer eens buiten.... Was het binnenzitten echt helemaal zat. Hopelijk wordt het ook beter weer binnenkort, ben op zoek naar een fietskar, dan kan ik op de fiets weg met ze.

Tot zover ff, (er ligt alweer iemand te roepen om eten en drinken boven)

Elleke

20. kvinna

kvinna Niet meer actief

Doosje, mag dat zomaar?? Dat de psycholoog overleg pleegt met je leidinggevende over jouw functioneren? Of heb je toestemming gegeven? Eén ding lijkt me wel duidelijk: dat je daar bent afgeknapt ligt absoluut niet voor 100% aan jou. Wat een gezaag aan je stoelpoten, had je het dus al goed aangevoeld dat ze vonden dat je te 'licht' was en dingen niet aankon. Wat lijkt me dat een knauw voor je eigenwaarde en het vertrouwen zal nu ook wel (groten)deels weg zijn, kan ik me zo voorstellen! Ik hoop voor je dat je een andere baan vindt, volgens mij ben je dan zo weer uit je dip.

Hellie, goed zeg, hele dagen! Fijn dat de stijgende lijn zich heeft doorgezet.

Snoet, het is ook niet niks voor Anna, zeg. Jarig, nieuw bed, weg van het kdv, naar de basisschool, geopereerd worden. Komt wel dicht op elkaar allemaal. Dan doet ze het nog heel goed, volgens mij.

Elleke, petje af!!!! Qyana is nu toch bijna vier maanden? Ik weet nog dat Noa toen ook maar heel kleine beetjes dronk, zo ontzettend afgeleid was ze door alles wat er om haar heen gebeurde. Ontzettend vermoeiend, en dan heb jij er nog één rondlopen.

Hartediefje, even een hart onder de riem. Noa wordt de laatste tijd ook weer vaak wakker 's nachts en is dan een uur wakker, maar niet krijsend. Slopend! En inderdaad de vraag: wat is er nou toch? Wat lastig dat hij het nog niet kan uitleggen, toch nog pijn ergens?

Wat praten betreft, ik vond het leuk om een lijstje te maken en toen keek ik toch wel op van het aantal woorden dat Noa kent:

Hallo, doei doei, ja, nee, papa, mama, oma, Lasso (Laszlo), Mas (Max), mij, Noa, m’neer, meisje, fiets, auto,bwommer (brommer), wagen, boot, bwoem bwoem, toet toet, duifjes (druifjes), banaan, mango, sinappel, appel, pee(r), a’appel, wos (worst), boterbam, hage(l)tjes, melle (melk), mus (appelmoes!), op, leeg, boven, neje, binnen, buiten, wa(r)m, douchen, water, eendje, fogel (piep piep), hondje (waf), poesje (mauw), aap, bee(r), viendertje (vlinder), fogel, tijge(r), olifan(t), muis, boem (bloem), boom, bank, ziete (zitten), liggen, kijk, mee(r), oog, oow (oor), neus, mon(d), haa(r)tjes, hoof(d), vinger, handje, been, foet, pinge (pink), tanjes, kiezen, au, pijn, dinke (drinken), dos (dorst), poepen, wiendje (windje), luier, schoon, fies, lekker, klaa(r), zo, laa(r)sjes, jas, bwoek (broek), sokken, baby, huilen, lezen, boek, tas, (s)leutel, deu(r), (s)nottebel (geen idee waar ze dat vandaan heeft!), vlammen, kachel, bal, huis, lepel, hout, bwokken (voor de hondjes), doosje, blokken, loel (stoel), koek, laatje (chocolaatje, bij oma!).

Losse zinnetjes:

Papa in de auto, papa wèk, Lasso/Mas/papa neje/boven, laasjes/jas aan/uit, Mas/Lasso/baby huilen (met geluid erbij!), melle op, mama zitten, zitten billen, schone luier, vinger/been/kiezen pijn, neus/billen fies, hout/bokken halen, hanjes wassen.

En als je een liedje zingt, vult ze de woorden aan, zo schattig. Is toch wel een stuk makkelijker communiceren zo als ze naar me toekomt en zegt waar ze pijn heeft, of dat ze dorst heeft of iets wil eten. Ze brengt ook alle lege glazen/borden etc. naar het aanrecht, zelfs de hondenbakken moeten daarnaartoe als de honden zijn uitgegeten, lachen! Ik kan ook niet even blijven zitten, want ze geeft me iets aan als ik het wegzet en dan moet ik het toch echt netjes in de vaatwasser gaan zetten:D. En ze hoort precies welke hond blaft, attendeert me erop dat de waterbak leeg is, geweldig. Zou ze het communicatiegen van mij hebben geërfd:cool:.

O ja, wat de meeting betreft: ik ben niet zo van de groepen mensen, weet dus niet of ik kom en wil dus ook niet dat jullie rekening met mij zouden houden. Ik zie wel waar en wanneer en of ik dan kom, ben zo flexibel.

Deel Deze Pagina