30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    wow kvinna de oren worden van je hoofd gekletst!!!:$ nu zijn meiden toch sneller met kletsen als knullen....

doosje idd wat kvinna zegt.... mits jij toestemming hebt gegeven mag je psych niets kwijt over (vertrowuelijke)gesprekken met jou! asl dat het geval is heeft hij zich niet aan de beroepsethiek gehouden, hier zou je zelfs een klacht over in kunnen dienen bij vertrouwens persoon!

zelfs in mijn coaching/supervisie vraagt de psych aan mij als het noodzakelijk is of hij het met de baas mag delen en laat mij bepalen hoe dat gebeurt of welke info wel en welke info niet

2. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hi hi kvinna ik vond je al eigen-wijs (lees dat als een compliment) ik bewonder jou omdat je gaat waar je voor je staat, je komt behoorlijk onafhankelijk over en bent volgens mij een ster in het los laten... laat staan dat jij je de dogma's van deze maatschappij op je mouw laat spelden. kan ik bij je in de leer?

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ipv mindfulness mindemptyness ;) wat zou dat rust geven....

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Bloos, vind ik een groot compliment. Veel mensen ergeren zich daaraan, maar ik kan niet anders.
    Loslaten van mijn eigen gedachten is soms nog wel lastig, hoor, maar oefening baart kunst.
    Mindemptyness LOL!

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Eerst even het allerbelangrijkste:

Noa zegt Doosje!

Ha! :-D

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het gesprek was samen met m'n psych en m'n leidinggevende aanwezig en het was een voortgangsgesprek. Dus in overleg met mij zeg maar. Om te kijken hoe het met mij ging/gaat. Verder zegt ie idd (gelukkig) niets. Ook in het gesprek bleef ie heel rustig en liet mij het woord tegen m'n leidinggevende doen. Vandaag ook nog een gesprek gehad met alleen m'n psych en wat een onwijs fijne vent zeg. Heerlijk om je muur eens te laten vallen :)

Kvinna, ik sluit me bij Snoet aan: top dat eigenwijze. Vasthouden, want dat geeft je een bepaald relativeringsvermogen wat je echt goed kan beschermen tegen de 'wereld'. Dus laat het niet los, wat anderen ook zeggen. Ik vind het heel knap (en goed).
    En MAN wat kan Noa al veel zeggen joh!!!!!!!! Echt super!!

Hartediefje: hoe heb je geslapen??

Ik ga binnenkort eens overstappen op luierbroekjes, i.p.v. de luiers. Doen jullie dat al?

7. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Snoet, een gedoe weer he, om alles te regelen met die BSO. Bij ons is het dagverblijf en de BSO op dezelfde locatie, dus hier schuiven ze gewoon door.
    Eet-stress heb ik gelukkig geen ervaring mee, Finn is net een kliko, die eet alles, maar die wordt dan weer heel driftig als hij zijn zin niet krijgt.

Elleke, fijn dat het allemaal goed gaat met je meiden en het wordt gelukkig steeds makkelijker!

Kvinna, jee, wat zegt Noa al veel! En zelfs al zinnetjes! Knap hoor.
    En vwb de meeting, gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt.

Doosje, fijn dat je een psych hebt waar je je goed bij voelt.
    Luierbroekjes ga ik niet gebruiken, vond het echt ondingen. Ik heb ze bij Jari wel gebruikt, maar vond het zo'n gedoe als hij gepoept had. Deed hem ook net zo vlug een luier aan, dus hier blijven de pampers...

Hier: Jari is voor het eerst met de scouting op kamp, een heel weekend! Hij had er zo'n zin in, maar vond het ook wel heel spannend (en ik ook;)). Ik heb hem om half 7 weg gebracht en zondag om half 3 zijn ze terug. Ik ben zo benieuwd hoe hij het vindt.

8. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Kvinna, wat een kletsmajoor is Noa. Hahaha, Doos..wel lachen dat ze dat ook zegt. En je komt over als een vrouw die weet wat ze wil en zich niet door een ander laat ompraten!

Hellie, wat spannend voor Jari, maar misschien nog wel het meest voor mama hahahaha...het loslaten begint al vroeg he.. pfff, je wilt ze zo graag constant beschermen, maar ze moeten ook dingen leren en op hun eigen benen leren te staan. (maar waarom heeft niemand vantevoren verteld wat voor gevoelens daar als moeder zijnde bij komen kijken hahahaha) Ben benieuwd hoe hij het heeft!

Snoet, heb ik een kaartje geschreven voor Anna....ligt het hier nog op de kast... dus dan is het te laat *snif*... ik zit gewoon nog een dag mis door pasen. Alles verder klaar voor het feest?

Doosje, fijn dat je je zelf helemaal kan laten gaan bij de psych. Want juist daar moet je idd je muurtje laten vallen...wat niet altijd makkelijk is (en vaak lijkt het voor jezelf helemaal geen muur, omdat je je er zo achter verschuilt..... )

Hier... ik heb na de behandeling voor mezelf bij de homeopaat een heerlijke nacht gehad. Het lijkt wel of Sven op die korrel die ik voor hem meekreeg echt goed sliep! Verdere nachten ging het beter, niet echt meer dat gekrijs. Hij blijft onrustig, wat gemopper en gedraai, maar toen ik ging kijken vannacht (2x) was hij gelukkig nog wel heel moe en na het geven van de tuut ook weer gelijk stil. Dus al met al, gaat het beter. (maar ik blijf me afvragen of Sven ooit nog eens een goede slaper gaat worden) Het zou misschien ook schelen dat ik zelf wat rustiger wordt, want ik heb het idee dat ook Sven heel veel van mijn onrust aanvoelt. (maar ja...ik moet nog even doorbijten en dan zorgen dat ik in 1x slaag...)

Fijn weekend allemaal! Ik ga er een leerweekend van maken en vanmiddag naar verjaardag van mijn ex. Alleen is die tuin niet afgeschermd met schutting.... Er zit tussen de tuin en de begraafplaats die daarachter ligt een bebossing die van de gemeente is. Maar ja...aangezien die nog niet heel erg volgroeid is na de winter, ziet meneertje Sven dus heel erg goed dat hij mooi kan klimmen en klauteren door de bosjes..... Dat wordt dus weinig op ons kont zitten ben ik bang vanmiddag hahahahaha......

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    doosje ik ben bij anna pas luierbroekjes gaan gebruiken toenze zelf echt interesse in de wc had, dus als "veilige" onderbroek. meer nadelen als voordelen mi:
    1. ze zijn stervens duur
    2. ze hebben dezelfde functie als luier
    3. dreumessen voelen geen nattigheid door goede absorbtie

enige voordeel is dat wanneer ze met regelmaat proberen op potje en wc dat je niet die luier uit hoeft te wurmen.

je bent nog vroeg hoor met zindelijkheidstraining tenzij boaz er al veel plezier en interesse in heeft?

nog een tip laat hem wanneer het regelmatiger goed gaat een sticker plakken. bij een vol vel (bijv zoveel stickers als dagen van de maand) een kleinigheidje wat ie echt wil hebben en je kan natuurlijk dat kleinigheidje met hem afspreken en afbeelding printen op het blad zodat hij weet waar die voor gaat. en denk aan grote stoere jongensondergoed wat ie zelf mag kiezen, ook goede stimulans...

ik deed vaak potje bij anna in de buurt zetten en op vaste momenten, 15 min na drinken en voor en na het slapen gaan...

10. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    en maar juichen en roepen bij resultaat hoe fantastisch hij het doet...:D

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    och hartedief dat geeft toch niet?! vind het al lief dat je er aan denkt:)
    alles staat klaar.

vanmiddag vroeg ik haar wat denk je dat krijgt? zegt anna"een poppenhuis dat heb ik toch aan jullie gevraagd??" en dat klopt...

wat heerlijk dat je weer een rustige nacht heb gehad, ik hoop ook op zo een, ik ga eens naar mijn bed!

vandaag 4 jaar geleden begonnen de weeen en morgen om 21:21uur is anna 4!

ik besef me tendege hoe belangrijk die eertse jaren zijn, dan wordt de basis gelegd, je gaat binden met je kind en hem emotioneel veilig maken nu gaan de invloeden van de grote boze wereld zich steeds meer uitbreiden..

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Anna, gefeliciteerd!!

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    ANNA, HAPPY BIRTHDAY TO YOU... HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!!!
    Snoet, fijne dag vandaag... wat zal ze blij zijn als ze het poppenhuis uitpakt. Welke is het nog geworden?

Doosje, ik vond zelf de luierbroekjes ook niet zo fijn... alleen idd overdag bij het naar de wc gaan is het makkelijk, maar bij een poepbroek vond ik het al vies dat je die luier niet meer zo dicht kon plakken voor het weggooien... (met als gevolg dat ik toch wel eens met de poep in mijn hand stond..) En zeker voor 's nachts vind ik dat ze te weinig opnemen, dus toch enkele keren een nat bed gehad hier bij Senne.
    Ik heb bij Senne niet echt een zindelijkheidstraining gedaan... op een gegeven moment gaf hij zelf aan dat hij naar de wc wilde en ineens was het daar... (Snoet...ik heb het stickervel ook geprobeerd, maar meneer vond de stickervellen toen zo leuk, dat hij een fase in ging van knutselen met stickers en ik dus geen sticker kon plakken, zonder dat hij er mee wilde gaan knutselen en plakken...hahahaha, hij is al eigenwijs geboren hoor!!!)

14. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Snoet van harte gefeliciteerd met anna!!

Hier is het 5e tandje aan het doorbreken! En stijn is momenteel NIET verkouden! Woehoe!!!:D
    Waar je toch niet allemaal blij van kunt worden...

Gister lag stijn op zijn buik in de box zegt mijn man in een keer, heb jij hem zittend in de box gedaan? Euhhh nee! Is stijn zelf! Gaan zitten n hebben wij het gewoon gemist!! ;) super trots natuurlijk

15. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Anna, van harte gefeliciteerd!

16. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Van harte met Anna's verjaar!!!! Mogen al haar wensen uitkomen.

Oeh weet niet alles meer maar ff snel uit geheugen wat ik gelezen heb op een paar laatste pagina's....;

Zindelijkheidstraining: ik heb ook een potje gekocht want Chris gaf aan dat ie geïnteresseerd is in de wc en ons plassen en poepen daarop en zondert zich af bij poepen en zegt bah als ie moet en raakt dan z'n luier aan. Heb hem er 1 keer opgezet maar hij zakt er bijna in met z'n kleine kontje, tis geen dikkerd. Rustig aan proberen maar.

Praten: Chris is heel ver met praten, dus het gaat niet altijd op dat meiden sneller zijn dan jongens ;). Maar Chris sprak al woorden uit toen ie 9 á 10 maanden was (bijv. kast, poes, boek, etc). Nu praat ie heel de dag en spreekt al 3-lettergreepwoorden uit zoals bijv. aardbeien en ook zinnetjes. Dat heeft ie van mij want ik sprak ook al heel jong en ook duidelijk. Ik heb nog een cassettebandje van mezelf dat ik 2 ben en als je me hoort praten lijkt het wel of ik 5 ben ofzo. Grappig dat ie dat dan weer van mij heeft.;) Chris is ook heel leergierig naar taal. Hij zegt alles na en als er weer een nieuw woord is wil ie echt weten wat het is en herhaalt ie het wel 100 keer de dagen erna, hahaha!:D Zodra hij wakker is hoor je de monologen al uit z'n kamer komen over buiten spelen en dat ie naar de zandbak en glijbaan wil en dat ie mama wil helpen met rollen (zo'n plakroller v/d Ikea waar we de kattenharen van de bank rollen, is ie echt GEK op).:D

Meeting: ff gemist misschien maar welke dag is het geworden? En waar? Het mag bij mij hoor!

Hartediefje: och, heb zo met je te doen..... Dat niet slapen sloopt je werkelijk. Kon ik maar iets voor je doen, zoals iedereen hier zo graag zou willen. Hou vol meis, meer kun je niet doen eigenlijk, hopelijk gaat dit echt over en graag over niet al te lange tijd....
    Je bent een kei dat je nog zoveel erbij doet en attent naar iedereen en je bent een geweldige moeder vind ik.:)

Karianne: tof dat stijn zewlf is gaan zitten!! TROTS! :D

Driftbuien: heeft Chris helemaal niet.....:( Is dat raar? Wel soms ff simmen als ie z'n zin niet krijgt maar verder niet.

Foto Boaz: heerrrrlijk! Zo'n lekker slaaphoofd, wat een supervent!

Video's van Citroen: zo leuk die filmpjes! En ik vind Stijn zo'n mooi ventje! Grote ogen!

Ok dat was het weer....;):p

17. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Chris op een enorme zandvlakte in het bos heel dicht bij ons huis.

18. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Zo druk weekend gehad... Ik heb wel snel bijgelezen maar heb even geen zin om op iedereen te reageren, sorry!

Wat betreft de meeting, las dat iemand vond dat ik er in ieder geval wel bij moest zijn maar dat vind ik niet hoor, het enige wat ik hoef te doen bij de datumprikker is even alle mailadressen aanklikken haha maar goed, wat doen we? Zoals ik al schreef ik wil best nog juni erbij nemen maar we zullen altijd hetzelfde probleem hebben. En daarbij kan ik dan maar 4 dagen haha....

Hier hebben we van het weekend een trampoline ingegraven en vandaag was ie eindelijk klaar!

Trampoline - YouTube

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Stom, stom, stom vergeet helemaal Anna... GEFELICITEERD!!!! Leuke dag gehad?

20. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    nou wat was ze blij.... ze keek een beetje beteuterd en zei: "die bedoel ik niet!!!" die hoef ik niet.... :$:$:$ dit is niets voor anna zo kennen we haar helemaal niet maar zonder enige vertwijfeling ben ik gaan vragen, ze had echt het eichhorn huis die in boek van intertoys staat in gedachte. ik heb haar uitgelegd dat we ons best hebben gedaan en dat je soms iets krijgt wat je wenst maar niet helemaal hetzelfde is. toch wilde ze hem niet... das heel simpel dan ga ik er een ander meisje blij mee maken want er zijn ook meisjes die niet zoveel krijgen omdat hun papa en mama niet zoveel centjes hebben. dat was ook niet de bedoeling ze vond hem toch wel mooi. anna is trouwens toch erg obstinaat op moment maar dat begrijp ik wel... er gebeurt wel veel tegelijk!

coen heeft vollop genoten die vind die drukte echt helemaal leuk, grote kindjes...er gebeurt van alles.... en hoe meer er gebeurt hoe minder kattenkwaad hij uit haalt

Deel Deze Pagina