Hahaha ik zat ook al terug te rekenen! Hellie: pas je wel een beetje op jezelf? Ik zie hier dat je van heel rustig naar heel druk bent gegaan, maar je moet jezelf niet voorbij lopen he...
Ondanks de gebroken nachten let hartedief goed op Verder even snel met m'n telefoon Fijn dat het erop zit voor anna, en helemaal fijn dat ze van het vervelend wakker worden niets meer weet. Tim is weer een stuk vrolijker dus hopelijk is het probleempje weer even opgelost, hij wordt nu opgehaald op school en dan even lekker vakantie kan hij even bijkomen
citroen gelukkig dat tim weer vrolijk uit school komt plezier is namelijk het belangrijkste! hellie je klinkt idd als druk, pas je op? ik hoop dat je beter weer hebt vandaag als wij hier in zeeland:regen hagel en onweer... karianne wat vervelend maar wat bedoel je door toedoen van je schoonmoeder is stijn weer verkouden? kvinna herkenbaar zo doe ik het ook met coen en anna alleen coen wordt altijd afgeleid door dingen die "niet mogen" enige alternatief is het alternatief dus ik zorg dat ik hem iets geef wat wel mag coen is bij de huisarts geweest: 2 ontstoken oren en holtes zitten vol en keel amandelen zijn geirriteerd dus nu 3x daags een amoxy kuur gelukkig vind hij het geen probleem om in te nemen lebbert het zo uit het spuitje op. en voor zijn neusje mag ik spray met xylometazoline gebruiken (normaal vanaf 2 jaar) het verklaart ook de onrust ikzelf zit even aan mijn tax en misschien wel er over heen. heb even geen plezier in mijn werk. tis eerder 1 grote bron van spanning die de overhand neemt en ik weet even niet hoe ik de controlle moet terug krijgen...
@ snoet Schoonmoeder was flink verkouden geworden (incl prutoog) maar kan het dan niet laten om bij stijn een beetje uit de buurt te blijven..... nog net niet neus tegen neus
Snoet, kijk jij ook een beetje uit? Ik weet niet hoe je het moet doen, maar probeer in vredesnaam aan de goede kant van je grens te blijven. Zou het helpen om de situatie te analyseren of heb je dat al gedaan en weet je geen oplossing? Hier was Noa net opgeknapt van de BMR (had ik uitgesteld), had ze vandaag enórme buikkramp. 'Mama poepen pijn!' Ze raakte helemaal in paniek elke keer en klom dan bijna Ćn me. Ze had vreselijk stinkende bijna witte diarree. Ik heb uiteindelijk de oude vertrouwde Bondolino weer gepakt en daar werd ze helemaal rustig van, als een aapje tegen me aan geklemd. Vanavond waren de krampen minder en wilde ze zelfs wat vla en extra melk. Ik denk dat ze er morgen wel doorheen is.
ach kvinna wat zielig!!! wanneer had ze de BMR gehad? want dat kan ook rustig een week later komen... ik heb een drukke baan waarbij veel verantwordelijkheid komt kijken en veel ad hoc gebeurt. gezien ik enige lg op die locatie ben is de continuiteit een probleem, daarnaast vraagt de personele bezetting vreselijk veel aandacht, ben dagelijks voortdurend bezig met najagen en invullen van diensten. ik weet waar het vandaan komt maar ben afhankelijk van anderen om formatie op peil te krijgen. door hier veel mee bezig te zijn blijven andere zaken liggen ga ik dingen vergeten en maak ik fouten. ik heb 2 grote struikelblokken, ik kan niet loslaten als ik fouten maak maak mezelf die fouten persoonlijk en ben altijd bezig met wat anderen er wel of niet van vinden.en ik trek een sprint waar ik een marathon moet lopen daarnaast heb ik op de andere locatie 2 collega lg die mijn locatie meer als last zien dan wat anders. en mijn leidinggevende gaat het gevecht aan met alle veranderingen en doordat hij weigert mee te bewegen heb ik geen coach en het brengt mijn positie wankel want ik heb hem nodig om zaken voor elkaar te krijgen (bijv meer formatie) gezien hij zich tegendraads beweegt is er geen mens meer die zijn (lees mijn) verzoeken in willigt dus ik zal over hem heen moeten stappen, daar komt struikelblok 3 ik ben loyaal van nature dus moet dingen gaan doen die ver van me af staan. ik heb wel een verbeterplan en dat wil ik gaan schrijven op basis van een audit en het klanttevredenheidsonderzoek dat geeft een serieuze ondertoon naar hoger management maar mijn energie is even op... in feite weet ik dus heel goed waar de pijn zit maar kan me er op dit moemnt moeilijk tegen verweren in mezelf
Jeetje Snoet.... je had er zoveel zin en energie voor en het zuigt je letterlijk helemaal leeg nu.... Het is ook gewoon zwaar k.u.t. dat je gewoon totaal geen medewerking krijgt en daar allemaal nog eens tegenaan moet vechten. En je bent en blijft een vrouw en een moeder...je wilt alles doen, alles goed en eigenlijk alles onder controle hebben. En dat is moeilijk.... Let ook goed op jezelf hoor!!!! Kvinna, wat zielig voor Noa zeg... Heeft ze de bmr al gehad of nog niet? Hopelijk is ze snel een beetje opgeknapt! Citroen, wat fijn om te lezen dat Tim het nu wel weer leuk had op school. Hebben ze bij jullie nu al vakantie? Bij ons pas de week van 7 mei t/m 18 mei. Harteman zijn kindjes zijn de week van koninginnedag vrij..dus overal anders, ook al is het dezelfde regio. Shadow, hoe gaat het met Valerie? Merk je al verbetering? Ik herken ook veel in Kvinna haar verhaal... alles uitleggen en bij dingen betrekken die je doet bij het huishouden. Hier zit Sven dus ook gerust bij me op het aanrecht als ik de boontjes snij...dan mag hij de gesneden boontjes in het vergiet doen. Hij mag een beetje helpen met stofzuigen en ik laat hem rond me heen lopen als ik schoonmaak, geef hem bv een droge spons of doek. Ben benieuwd hoe jullie nachten nu zijn. Hellie, veel plezier morgen in de efteling! En ik ga duimen dat het beter weer is. Hier gaat het wat beter met de nachtrust (hahaha...op een gegeven moment wen je volgens mij aan de hoeveelheid ..tekort.. aan slaap) Ik heb nu de babyfoon mee naar boven en als hij dan begint met te huilen, zet ik de muziek aan en dan viel hij gelukkig weer terug in slaap. (maar dat is dan een paar keer op een nacht) en om half zes/ zes uur de fles en dan probeer ik het nog even te rekken dat hij nog even slaapt... Maar het gekrijs is nu niet meer. (wel toen we hem dus in zijn eigen kamer weer terug hadden gelegd...hij was niet stil te krijgen, terwijl hij op senne zijn kamer even moppert, maar daarna wel gaat slapen). Ik heb me er maar bij neergelegd dat het een slechte slaper is. Maar ik ga maandag dus ook echt even goed navragen bij de homeopaat en ik ga denk ik ook een keer naar de kno arts...al is het maar om te kijken wat hun zien. Snoet, heb jij trouwens nu nog een doorverwijzing gekregen? Wat zonde weer voor Coen...geen wonder dat hij onrustig is zeg... wat een opsomming... En ik hoop dat Anna snel helemaal beter is!
Wat een zieke kindjes weer Boaz vond de amoxy gelukkig ook heel lekker, dat scheelt dan weer he. Vooral om 23.00 uur als je hem of haar wakker moet maken... Snoet, ik zou je toch aanraden om met iemand hierover te praten. Bijv. van buiten. Ik ben met de psycholoog nu bezig met cognitieve gedragstherapie. In het heel kort: je komt in een bepaalde situatie (bijv. moeilijke gesprekken met een andere leidinggevende), hangt daar zelf een gevoel aan (bijv. 'ze ervaren mijn locatie als last') en dat gevoel betekent iets voor jou (bijv. 'ik kan mijn werk dus niet aan' of 'ik ben niet goed/belangrijk genoeg'). Vervolgens vertoon je daarom een bepaald gedrag (bijv. vermijden van leidinggevenden, alles op alles zetten om jezelf te 'bewijzen' of alleen maar problemen aan het oplossen en niet aan de kern (durven) komen). Als je zo'n situatie in beeld hebt (het voorbeeld hierboven is n.a.v. jouw verhaal, maar kan natuurlijk totaal niet kloppen he...ik heb het zelf even zo ingevuld), kan je je daarna afvragen: 'hoe reeel zijn mijn gedachten/gevoelens eigenlijk?'. Misschien zijn er wel heel veel andere redenen voor het gedrag van die andere leidinggevende (bijv. geen tijd om te coachen, geen zin hebben om iemand te coachen, zelf twijfelen aan zijn eigen functioneren en jou wellicht als bedreiging zien of jaloezie of zelf tegen veel zaken aanlopen waardoor hij niet meer coulant is naar anderen....ik noem maar wat hoor). Oftewel: waar je eerst jezelf 90% gaf in het 'ik ben niet goed genoeg', telt het misschien maar voor 10% als je alle andere argumenten of de andere kant(en) ziet. En dan blijkt jouw gedrag/invulling helemaal niet nodig. Zo werkt het ongeveer Uiteraard staat het heel rationeel hierboven en juist het 'voelen' hiervan en de tijd nemen om dit te ontleden en reeel naar te kijken is de kunst. Ik zit zo'n beetje op die grens nu, dus dat is wel heel prettig (en zwaar). Als je te lang doorloopt met wat jij hierboven beschrijft dan val je om.
Meiden, ik reageer van het weekend even wat uitgebreider op iedereen, ben keikapot na een ontzettend leuke dag in de Efteling. En bedankt voor de wijze raad en jullie zorgen, maar het gaat hier echt goed. Heb weer veel meer energie (krijg ik ook van het sporten merk ik) en ik heb het idd wel druk, maar wel voornamelijk met leuke dingen Geniet van jullie weekend!
@Snoet denk je wel goed aan jezelf! Wat vervelend dat er door het gedrag van de leidinggevende niet meer geluisterd wordt, lijkt bijna onbegonnen werk zo. Denk dat het goed is als je je ideeen wel kwijt kunt zodat ze zien dat er iemand aan het roer staat die wel wil en ook weet hoe, hopelijk vind je ook snel de energie om dat te doen. Ach die Coen, wat sneu hopelijk helpt het kuurtje en de spray snel. Beterschap voor Noa, wat zielig als ze zoveel pijn hebben. @Hartedief hier is het idd al vakantie, ze hebben nu ook 2 weken vrij en dan met hemelvaart de vrijdag erbij, dus lang weekend. @Hellie gezellig zo'n dagje efteling! Ik heb vanavond het rijk alleen, Luc is met de buurman naar de film dus ik zit nu nog even hollands got talent te kijken en zometeen naar de panamericana roadtrip en dan lekker naar bed. Morgen ga ik sporten met de achterbuuf en zondag hebben we feest bij opa en oma want die zijn volgende week 40 jaar getrouwd. Tim heeft op school iets voor ze gemaakt, in principe knutselen ze alleen voor de verjaardagen van papa en mama maar dit vond de juf toch ook wel een speciaal jubileum dat ze Tim nu ook iets heeft laten maken (heb het nog niet gezien maar het is een foto van Tim met een grote feesthoed op en een taart in zijn handen en die heeft hij nog versierd met figuurtjes)
Citroen, wat zal Tim trots zijn als hij het cadeautje geeft! En lief van de juf dat hij dat mocht doen. Hahaha...ik zit hier ook alleen.... harteman is pas morgen thuis en Senne slaapt bij opa en oma, want zijn neefje vroeg of hij ook daar bleef slapen (vind het geweldig hoe ze dan zo naar elkaar toetrekken en echt plannen smeden) Sven was heel erg moe, dus ik ben benieuwd wat voor nacht hij me weer gaat geven. Ik ga zo ook op tijd er in. Geniet van de vakantie!!!
doosje, de training en personal coaching die ik loop bij de psych is gebasseerd op deze cognitieve gedragstherapie, alleen pas ik het vooral op mezelf toe weten waar je moeite mee hebt oorzaak vinden oplossen en weer verder (klinkt korter door de bocht als dat het werkelijk is) maar tis tevens door de werkgever aangeboden. maar ik moet zondag naar zwolle en wilde dit dus wel bespreekbaar gaan maken, dat ik voor mijn gevole vast loop. citroen wat leuk dat tim toch een knutsel heeft en een persoonlijke... hartedief ik heb geen doorverwijzing gekregen. middenoor ontsteking komt nu eenmaal voor bij die kleintjes coen heeft ook 2x loopoor gehad waardoor er pus en bloed in zijn bedje lag. en ik vroeg hoe he invloed heeft op zijn spraak, antwoord was: moet je eens zien hoe hij loopt, kinderen die lopen gaan later praten dat komt wel goed. ik hou het wel goed in de smiezen!
Snoet, succes dan weer in Zwolle. Ik snap dat het erbij hoort bij kindjes, zeker als ze op een kdv zitten, maar idd goed in de gaten houden! Ik denk dat ik zelf nu ook iets van een flinke verkoudheid ga krijgen...mijn rechter oor doet zo'n zeer...ik kan gewoon niet aan de schelp ervan komen. Pfff... snap nu dat die kindjes het uitgillen als ze oorpijn hebben. En wat ben ik dit weer toch SPUUGZAT!!!! bah.... wat een regen... je kan met fatsoen niet naar buiten. Als je zo'n bui op je nek krijgt, ben je nat tot op je onderbroek. Hopelijk hebben we volgende week geluk met de avondvierdaagse.... maar zoals ik gisteren zag op het weerbericht, moeten we dan veel geluk hebben......
@Hartedief beterschap! @Snoet hopelijk krijg je morgen wat handvatten om weer mee aan het werk te kunnen!
Ah oke Snoet, ik wist niet dat je daar al bij zat. Mooi! en Hartedief: als het goed wordt het volgend weekend (en daarna!) al beter!
Jammer hartedief, starten jullie morgen? Ik ga die haar voor het eerst meedoen met Tim. Hij kreeg van de week al en brief mee vanuit school, hier starten we 29 mei. @snoet hoe is het vandaag gegaan? Wij hadden vanmiddag feest van opa en oma, ze waren heel blij met het kado van Tim. Verder nog een super compliment gehad, sommigen van de familie moesten echt even kijken waar ik toch was terwijl ik toch echt samen met mijn gezinnetje binnen kwam......leuk dat ze dat dan ook zeggen
@Hartediefje : Pff uitdagen kan ze wel ja hahaha! Man man wat is het er eentje zeg. Op het CB hebben ze ook al gezegd dat het een pittige dame is. Ik vergeet ook nooit de uitspraak in het ziekenhuis, toen kwam ik beneden om haar eten te geven, was ze net een paar dagen oud, zeiden ze dat het een driftkikkertje is hihi. Erg leuk maar wel vermoeiend soms hoor. Tuurlijk is ze nog erg klein om helemaal alleen te spelen, dat is ook zo, maar ik zal toch ook eens overdag moeten stofzuigen oid.. Ze mag meestal wel helpen hoor daar niet van, geef ik haar een doekje in 'r handjes en helpt ze mama afstoffen . Is ook zo, regelmaat werkt 's nachts door (denk ik dan) en ik denk ook dat dit de hoofdmoot van het verhaal was ipv het echt helemaal alleen spelen. Ik hoop voor jou dat Sven ooit ook eens wat rustiger gaat slapen 's nachts.. pfoei. Gek eigenlijk dat hij op Senne z'n kamertje rustiger slaapt. Hier lijkt het echt de goede kant op te gaan, ze slaapt stukken rustiger. Althans.. soms ga ik er nog weleens uit om een tutje oid terug te geven hoor maar er zijn ook alweer nachten geweest dat we haar niet gehoord hebben. Wel hebben we de babyfoon nu 's nachts uit staan, Marcel werd wakker van ieder zuchtje en kreuntje door dat ding en dat hoeft natuurlijk ook weer niet. Als ze echt gaat huilen horen we haar wel en zijn we snel genoeg bij haar. M.b.t. schoonmoeders : ik vind met een potloodje door de kamer lopen gewoon gevaarlijk . Onze relatie is erg goed en ik kan dan ook alles tegen 'r zeggen gelukkig, als me iets niet lekker zit zeg ik het ook gewoon. Alleen soms moet ik dingen 3 keer of 4 keer of 5 keer zeggen... maar dit doe ik dan ook gewoon. Wel vermoeiend soms! @Snoet : oei nee dat doet Valerie dan weer niet gelukkig, uit 'r mondje halen en wegsmijten, die tuft het gewoon uit, kan je lekker zo'n natte kledder van 'r slab afvegen . Juk. Ach 't zal erbij horen zekers . Hier is 't ook een oorlogsgebied na 't eten hoor haha en helemaal als ze zelf heeft gegeten. Tuurlijk is het bij oma en opa anders als thuis en mag daar meer maar er zijn wel grenzen vind ik. M.b.t. banenjacht : dat staat effe stil geloof ik... tot nu toe alleen maar afwijzingen . Dapper hoor van Anna, in de OK! Logisch dat ze even van het padje af was na de narcose maar goed dat ze er niets meer van weet. Nu lekker herstellen hopelijk. En hoop dat het met Coen binnenkort ook beter gaat zeg jemig wat een klachten. Gelukkig neemt hij de medicijntjes goed! He wat een rotopmerking op die school zeg over die geadopteerde kindjes! Inderdaad alle kindjes tellen mee. Bah, zou Valerie ook echt niet naar die school doen als ik dat te horen zou krijgen. En kijk jij ook een beetje uit voor jezelf? @Citroentje : dit probeer ik ook zoveel mogelijk, haar af te leiden, haal haar weg bij waar ze niet aan mag zitten en zeg duidelijk dat het geen speelgoed is oid maar draai je je kont om zit ze er weer (snap ik tuurlijk ook wel, is verleidelijk!). Ik ga inderdaad ook vaak met haar spelen daarna eventjes hoor om haar op gang te helpen. Alleen helpt dit niet altijd, maar ja we komen er wel. He wat sneu zeg van Tim.. gelukkig is hij weer een stuk vrolijker! Ja leuk he zo'n compliment als je ergens binnen komt! Ik blijf het erg goed van je vinden dat je zoveel bent afgevallen! @Kvinna : denk dat je het een beetje verkeerd begrepen hebt, we proberen Valerie echt geen alsjeblieft te laten zeggen hoor! Tuurlijk snapt ze dat nog niet. Alleen als ze lief iets aangeeft of zomaar eens uit zichzelf een kusje of knuffel of weet ik veel wat doet zeggen we dankjewel gewoon als waardering. Maar niet als ze iets "stouts" doet wat oma nog weleens deed zeg maar. Ja weet niet goed hoe ik het anders uit moet leggen hoor hopelijk snap je het . En jemig wat zegt ze al veel zeg dan voor 1,5 jaar! Hier sinds gisteren een nieuw woordje erbij : die. Zomaar ineens zei ze het wel erg duidelijk, haha! Ik zie Valerie trouwens nog niet over 1,5 maand zeggen "mama poepen pijn" (bijvoorbeeld), zo weinig als ze nu nog zegt . Net wat ik net al schreef ik laat Valerie ook wel veel meehelpen hoor, alleen kan dit niet altijd. Ik hoop dat Noa snel opknapt! Is echt niet prettig zo. @Hellie : pas jij wel op dat je jezelf niet voorbij loopt? Leuk, Efteling! @Karianne : he getsie, weer verkouden, pfff. Leuk zo'n verkouden schoonma! M.b.t. tandjes : geen idee of ze in de volgorde doorkomen waarin het zou moeten, maar Valerie heeft nu 8 tandjes (4 boven 4 onder) en 4 kiezen. De hoektand links boven zit er aan te komen daar is het helemaal wit en ontzettend dik. Met als gevolg dat ze afgelopen nacht het uitschreeuwde van de pijn 't arme ding. Marcel heeft met veel moeite Dentinox erop kunnen smeren, en daarna zakte het. Snikkend hing ze tegen me aan 't prulleke ach germ wat heb ik dan een medelijden met 'r zeg. Heb 'r maar even stevig geknuffeld en een dikke kus gegeven. Zeg trouwens iets over zindelijkheid, ik las laatst hier ergens een onderwerp over vroeg zindelijk maken (was jij ook niet hiermee bezig Doosje?) en ik denk dat ik het ga proberen. Ze begint het namelijk aan te geven als ze een schone luier moet hebben en als je dan tegen haar zegt "wat is er, wil je een schone luier?" loopt ze naar de trap toe om naar boven te gaan. Heb een beetje op deze site zitten lezen : http://www.spelendzindelijk.nl/, ik ga het boekje niet bestellen want ik heb in dat andere topic de "basisregels" gelezen hoe het werkt. Kan ze nu even niet wegzetten want ik zit op de laptop en m'n pc staat niet aan, kan daar dus niet op inloggen om het te kopiƫren. Werkt het niet of wil ze niet of wat dan ook, ook prima, doen we nog een stukje langer met de luiers he . Afijn, ik ga pitten! Heel verhaal weer haha. Ik post niet veel maar als ik het doe doe ik het goed (kletskous die ik ben, hihi).
hartedief balen he van het weer, het is ook de eerste verjaardag van anna geweest dat we binnen zatenhoe is het met het leren? wanneer moet je examen doen of heb je dat al gedaan en heb ik iets gemist??? citroen gisteren was het zondag ik ben wel naar mijn werk geweest om een inhaalslag te maken. gezien continuiteit op dit moment een probleem is en ik dus door de vrije dagen 5 dagen niet aanwezig was heb ik even de rust opgezocht om iig rooster weer up te daten en de hele rits mails te verwerken. inmiddels ben ik bezig met mijn plan uit te schrijven en te verrekenen naar bestaande uren zodat continuiteit wel gewaarborgd kan worden. ik weet nu iig waar mijn voorganger op afgeknapt is, die was er gewoon niet... plan wat ik aan het maken ben is tevens mijn eindstuk voor het "klasje" waarin ik zit. dus ik zie weer wat licht aan het einde van de tunnel. woensdag naar zwolle en dan reflecteren. shadow als ik het zo lees doe je het hardstikke goed met valerie! je hebt een dreumes die van je vraagt rekening met haar te houden hahaha maar ik vind het ook wel eens vermoeiend hoor! ik merk dat IK orde wil houden maar dat coen de boel wel eens in de war stuurt (je hebt samen alles opgeruimd en je draait je om en PATS alles weer over de vloer, laat staan dat het netjes blijft. daar heb ik wel eens moeite mee maar is dus voor mij een lesje loslaten... en die regelmaat: dat blijft zoeken, valerie komt nu ook in leeftijd dat slaapjes en behoeften veranderen kortom je bent altijd op zoek naar "doe ik het goed?" anna is nu naar school en coen ligt te slapen... das gek, die stilte! maar van korte duur want ik moet straks naar de osteophaat, coen gaat dan naar oma en als ik klaar ben dan snel coen halen door naar school eten en anna weer terug brengen naar school