Shadow, wat fijn dat je verbetering ziet bij Valerie 's nachts! En het kunnen zulke donderstenen zijn... er zit echt pit in onze dreumessen hahahaha... En weet je wat het is met oma's.... je moet wel eens tot tien tellen, maar je krijgt er ook zoveel hulp van en als ik zie hoe ze genieten van de kindjes. Snoet, ik zit nu vandaag dus nog te leren voor het examen. Morgen om 13.30 in Vlissingen.... ik moet zeggen dat ik nu meer het gevoel heb dat ik ineens niets meer weet of alles door elkaar gooi. Heb nog wat proefexamens overgedaan en ik ga dan vanavond en morgenochtend de samenvattingen maar doorlezen. En meer kan ik op het moment ook niet meer doen. Ben nu wel ongedurig hoor. Ik hoop dat je snel door die tunnel bent! Maar ik vind dat je er echt super mee om gaat hoor, je pakt het probleem echt aan om er iets veel beters van te maken. En rommel...tja... ik laat hier soms gewoon bewust de puzzelstukjes door de kamer liggen als ik 'sochtends ga werken hoor, want ik weet toch al dat zodra ik thuis kom, Sven gelijk die doosjes pakt en weer omkiepert. (zijn puzzels voor kleintjes en hij vind het leuk om met die stukjes te spelen ipv te puzzelen..of van die blokjes in een klein doosje, gooit hij ook altijd leeg) Maar de ene keer kan je het gewoon beter verdragen dan de andere keer. Nu ligt er dus geen speelgoed te slingeren, anders word ik daar helemaal onrustig van. Strakjes moet ik Sven ophalen op het kdv en dan naar de homeopaat, ben benieuwd wat hij gaat zeggen over hem. Moet wel zeggen dat de nachten beter gaan, maar hij ligt nu ook veel meer op zijn buikje te slapen naar mijn idee (in het campingbed, dus geen harde rand om tegen aan te stoten... mss helpt dat ook mee). Hij ligt wel veel te kreunen en te jammeren, maar ik ga niet meer kijken tenzij hij echt gaat huilen. Ik zet het muziekje aan via de basis van de babyfoon en hoop dan dat hij weer verder slaapt hahahahaha.. Citroen, fijn dat ze het cadeau zo leuk vonden! Geeft dan weer een heel goed gevoel. En wauw... wat een leuke reacties dan op jouw prestatie! Echt leuk dat ze dan je niet eens herkennen door het afvallen.
haha hartedief coen heeft PRECIES dezelfde hobby, anna vond puzzelen als dreumes al leuk, coen gooit er mee en husselt met de stukjes HEEL VEEL SUCCES MORGEN MEIS!!!! je hebt alles er in gestopt, beetje bachbloesem en op tijd slapen ik wens dat sven je een rustige nacht kan gunnen en morgen uitgerust er tegen aan!
hihi, citroen ik had er over heen gelezen maar wat een geweldig compliment, je bent letterlijk een stukje verdwenen
Thanx snoet! Vanmiddag vroeg de homeopaat of Sven altijd zo was...tja... ik weet niet beter dan dat mijn mannetjes best veel aandacht vragen. En ik zei ook dat ik bij Senne heel veel mijn aandacht kwijt was aan hem, dus dat ik het bij Sven al heel wat beter vond. Maar hij vond hem erg onrustig en zei ook tegen mij: zo te zien heeft u dan heel wat te stellen...dit kost heel veel energie (nee joh...vertel mij wat...die energie ben ik geloof ik al een paar jaar kwijt hahahahaha) Maar nu bleek dus dat hij gevoelig is voor de kleurstof E102 en E104.... nu moet ik gaan kijken waar dat allemaal in zit en dan die producten niet meer geven en kijken hoe het dan verder gaat... Kan er ook nog wel bij, maar ja...we gaan er positief over denken. ik ben morgen gewoon geslaagd en heb dan ALLE TIJD om uit te gaan zoeken en te gaan informeren over die kleurstoffen.
ook hier een oud poster die om het hoekje komt kijken. *schaam, schaam* Hopelijk mag ik nog meedoen? ik zal gelijk aboneren op dit clubje, dan raak ik het topic ook niet telkens kwijt
Snoet : dankjewel . Hoop idd dat ik het allemaal goed doe, denk ook van wel maar als ik ergens mee zit vraag ik gewoon hulp, en in het geval van het forum is het fijn dat er meer ervaren mama's tussen zitten dan ik . Jullie in dit geval . Qua behoeften aan slaapjes enzo is ze al een tijdje over naar 1 slaapje per dag. Na haar ochtendpap gaat ze niet meer slapen. En dan gaat ze meestal na de boterham naar bed, soms voor als ze erg moe is en dit gaat erg goed. Daarna 's avonds pas weer. M.b.t. het opruimen dit heb ik allang losgelaten hihi. Ruim je haar duplo op omdat ze aan het puzzelen is bijv., zet je de doos weg en hop binnen 3 sec. ligt ie weer omgekeerd haha. Ach maakt mij het uit ik ruim het op als ze op bed ligt, kost 5 min. werk en dan is het weer netjes. Verder schakel ik ook weleens m'n sm in als ik echt veel op te ruimen / schoon te maken heb, zodat zij haar bezig kan houden. Fijn dat je weer wat licht aan het einde van de tunnel ziet, hopelijk kom je binnenkort in rustiger vaarwater terecht. Let goed op jezelf he! Hartediefje ; hoezo dondersteentjes haha! Echt he. Maar deze leeftijd is ook zo ontzettend leuk, en ze begrijpen zo ontzettend veel. Zo grappig gisterochtend was ik haar aan het aankleden, was bezig met haar onderbroekje en hemdje en ondertussen zat ze op m'n bril te tikken. Vond ik niet zo prettig dus zei er wat van. Was het effe stil (ik keek naar beneden), gaat ze in ene op d'r hurken zitten om me aan te kijken, met zo'n eigenwijs smoeltje op 10 cm. van mijn gezicht en dan die blik he, hahaha! Ik kwam echt niet meer bij . Idd soms moet je wel tot 10 (of 20, zucht ) tellen bij oma's maar idd ze is ook een ontzettend lief mens, krijg er erg veel hulp van en ze is een geweldige oma voor Valerie. En dat is wat telt! Vraagje he, hoe test de homeopaat gevoeligheid voor bepaalde stofjes? Ik heb eens voor je gegoogled, en kwam alvast op deze info : (info van Wikipedia) Levensmiddelen (E102) Tartrazine is toegestaan als kleurstof voor levensmiddelen, het E-nummer is E102. De ADI is tot 7,5 mg/kg lichaamsgewicht.[2] De Europese Autoriteit voor voedselveiligheid schatte in 2009 de dagelijkse blootstelling aan tartrazine tussen 0,5 en in de zwaarste gevallen (95e of 97,5e percentiel) 7,3 mg/kg lichaamsgewicht per dag, afhankelijk van de leeftijd en de gebruikte schattingsmethode.[2] Het komt in zeer veel producten voor. De grootste bijdragers in inname zijn frisdranken, gebak (bv. viennoiserie, koekjes, cakes, wafels en desserts. Daarnaast kunnen ook de volgende voedingsmiddelen bronnen van tartrazine zijn: sauzen, smaakmakers (bv. kerriepoeder, tandoori), relishes, chutney, piccalilly[2] Tartrazine in voeding dient vermeden te worden door mensen met een overgevoeligheid voor salicylaten[3]. Er is onderzoek bekend waaruit blijkt dat gebruik van Tartrazine bij een zeer kleine groep mensen kan leiden tot netelroos, dermatitis, astma, of rinitis.[4] Het stimuleert mogelijk de histamineproductie in het lichaam[3]. Tartrazine behoort tot de additieven waarvan de Britse voedingsautoriteit in september 2007 aangaf dat het verminderen van het gebruik bij hyperactieve kinderen mogelijk enig positief effect kan hebben. Vooral bij deze de laatste zin, als je dit vermindert, zou mooi zijn als hij er rustiger van wordt he! Hee en kijk deze eens over E104, weer de opmerking wordt afgeraden bij hyperactieve kinderen : recepten - De Vlam in de Pan - kookboek Als je gaat zoeken op deze kleurstoffen in levensmiddelen moet je dus ook letten op ; Tartrazine (= E102) Chinolinegeel (= E104) Weet niet wat voor kleur Tartrazine geeft maar die andere lijkt me dus geel. Het zal wel een heel gezoek worden om levensmiddelen te vinden waar deze niet in zitten, als ik al bij het eerste stukje lees waar het vaak in zit... Hopelijk gaat het je lukken! Oh enne, HEEL VEEL SUCCES morgen!!! Je gaat gewoon slagen!!! Ik zal voor je duimen .
Glimmie!! Haha ja tuurlijk mag je nog meedoen, leuk! Ik kom hier ook af en toe even spieken maar heb de laatste paar dagen alweer meer gepost dan anders haha. Dus bij mij gaat het de goede richting op . Hoe is het met Collin, alles goed met je kleine man?
@hartedief pff dat wordt uitpluizen, ik zal morgen eens voor je kijken maar volgens mij bestaat er een merkenlijst met all veel info over ingrediënten dat is al wat makkelijker zoeken. Enne veel succes morgen, ik duim voor je, hoe laat moet je? @snoet haha er is idd een deel van mij verdwenen als sneeuw voor de zonen ik heb natuurlijk mijn haar nu lichter en langer. Goed dat je bezig bent met je plan! @glim hoe is het daar zo? Hier een zieke Tim....al 2 keer bed verschoont vanwege spugen. Vanmorgen nog wel meegaan met de urban sports die ze hier in de buurt gaven vanwege nationale sportweek was trouwens heel leuk, maar daarna knapte hij helemaal af
Bekijk bijlage 240137 Ik moest de was opvouwen en ze ging op ons bed liggen dus heb haar maar een wasmand gegeven om zich bezig te houden haha.
He getsie Citroen, Tim zo ziekjes? Hopelijk knapt hij snel weer op, zo zielig als ze ziek zijn. Dan wil je het het liefst zelf overnemen... Beterschap!! Oh trouwens, vraag me af in welke maat jullie kleintjes nu zitten? Valerie heeft nu maat 86 / 92. Ze draagt voornamelijk al 92, vooral de shirtjes zitten perfect. Alleen bij shirtjes met lange mouw moet ik ze nog een beetje omslaan maar dat geeft niet, net als met lange broeken. Ze krijgt nu gelukkig een klein beetje meer volume op haar billetjes en heupjes dus zakken de broeken ook niet meer zo af.
ow misschien dat je mij dan kan aansteken haha Met Collin gaat het super! 15 maanden alweer zondag. inmiddels loopt ie los, al gaat het af en toe wel wiebelend en wankelend. voetballen kan ie ook trouwens, dus ik vrees dat ik binnenkort in de minderheid ben thuis. hij klimt zelf de bank op en lag van de week languit over de salontafel . praten lukt hier nog niet echt. hij gooit er wel eens wat uit, maar het klinkt niet naar wat het zou moeten zijn ach het komt vanzelf wel! Mamaglim heeft zichzelf intussen helemaal in het paintshop gestort (soortgelijk photoshop programma) en ik schrijf sinds kort lesjes daarmee op PSP fora. ik zal ook eens komen spammen nu ik er toch ben
Hartediefje, heel erg veel succes vanmiddag! Ik hoop dat je er met een prettig gevoel heengaat. Snoet, je hebt alles wel heel goed op een rijtje, maar lastig hoor, een organisatie waarin je moet samenwerken terwijl sommigen daar misschien niet op zitten te wachten. Ik hoop dat je morgen wat handvatten krijgt om ermee om te gaan. Doosjes opmerkingen waren wel heel handig, vind ik. Citroen, gaaf zeg, dat je echt niet herkend werd! Dat is een megagroot compliment, dat kan iemand niet faken. Geweldig voor je. Shadowcat, ik snap wat je bedoelt. Lastig hè, die kleine dwingelandjes. Maar wel een schattig meiske. Noa zit nu boven in maat 86 en onder in 80 (volledig aangesnoerd, dat wel). Broekjes zijn even lastig, die zijn te kort of te breed. Dus maar veel rokjes en jurkjes. Of de dappersnapper bestellen, las ik hier. Glimworm! Welcome back. Ik zag je over de hele site heen af en toe wel wat posten, lachen laatst met dat nachtlampje. En wat een kerel is Collin al. Ik vind dat alle kindjes er al zo groot uitzien, komt volgens mij ook door al dat (donkere) haar. Noa heeft echt nog heel blond, piekerig vlashaar. Maar er komt meer aan, zag ik. Het onderhaar groeit al lekker. Lekker aan het werk, het regent, dus dat komt mooi uit. Fijne dag iedereen!
ja dat haar van Collin is niet super hoog blond maar wel heel dik en stug, net als dat van zijn vader En als je zijn neefje ziet (zoon van broertje van glimman) die heeft juist heel dun zacht donzig haar! heeft bij hem ook wel een tijdje geduurd voor het een volle bos was.
Ik ben GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!! Wauw... helemaal hyper ben ik, wat was het moeilijk, maar maakt niet uit, ik heb het!. Je moet 42 van de 60 vragen goed hebben en ik had er 44 goed. Ik ga lekker uitpuffen op de bank, want er valt een last van mijn schouders af, maar ik voel inens hoe moe ik ben!
ik reageer later wat meer maar voor nu Hartediefje GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik wist het wel dat je het kon, goed joh!!! Kun je nu lekker gaan relaxen .
O, wat superfijn voor je, Hartediefje, gefeliciteerd!! Ik hoop dat je vannacht van je welverdiende rust kan genieten.
oh WAUW CHAPEAU VOOR HARTEDIEF!!! 2 kinderen een baan en een man die er door de weeks niet is, leren en dan gewoon in 1x slagen!!!!! GEFELICITEERD! ik vind het een top prestatie! en dat zou idd mischien voor je beide mannen verklaren, die E nrs wat een uitgepluis! Glim!!! leuk dat je er weer bent!!!! en wat is collin ook al een kanppe vent!!! en ik ben een dag werken en wat wordt er weer afgekletst kvinna en doosje dank je wel voor je feedback! er zijn momenten waarbij ik het bijltje neer wil gooien maar ik kan me niet indenken dat ik gelukkig wordt aan het bed, ik zou me een half jaar lekker voelen maar dan gaat het toch weer kriebelen. ik heb nu iig een stuk coaching van een interim sector manager, zij houdt me ook wel een spiegel voor en coacht me bijv met mijn plan. ze vraagt me dus ook om het plan met de directeur te bespreken. hier mis ik overigens wel (scholings) ervaring in: bedrijfsplan maken presenteren en verdedigen iemand nog tips? meiden er heerst NORO virus als ze ziek zijn goed drinken geven maar dat weten alle supermoeders hier wel... en heel goed handen wassen voordat het hele gezin de sjaak is. wat sneu voor tim, het gedoe op school achter de rug en nu weer ziekies. beterschap! shadow wat is valerie al groot! wordt echt een peutertje! coen heeft broek maat 80 of een kleine 86 en boven kleding maat 86 of kleine 92 maar wij zijn ook niet groot. anna droeg zelfs op haar tweede verjaardag nog 80 grappig: anna zei altijd skool en skoenen en "jij bent mijn skat" oftewel sch was k en als ik haar op woorden corrigeerde die qua klank of uitspraak niet klopte werd ze boos nu zei ze vandaag ineens: "mama!!!ik hoor mijn stem!!!! en ze wilde vanochtend naar sCHool en of ik haar sCHoenen aan wilde doen! nog een grappige: ze hoorde snoeteman en mij praten over mijn werk en ik zei dat ik een radicale omslag wens. toen zegt ze "mama radicaal is niet goed! je kunt ook praten met elkaar" en ook coen gaat nu ineens lekker kletsen! wil zelf naar "boben, slapuh, otooo, broem broem, etuh, dinke,peej (peer) happuh, appuh(appel) hetjes (hertjes) poe (poes) mamme (boterhammen) tutti, kok (klok) ja! nee! boe! boem, mem (mijn) mama, papa anna" lijkt wel alsof het tussen zijn oortje(ontsteking) zat
en een laatste grappige, anna heeft een boekje gekregen over een feetje wat harmonie heet, mijn planningsprogramma voor dienstroosters heet ook zo, zei ik tegen snoeteman dat ik harmonie kan grbuiken voor tellingen zegt anna heb jij dan ook een feetje in je comptoeter mama? en een uitspraak over bestellen online: "heb je lekker gepunt-nl't mama?" wijsneus! aangezie ik klaar ben met mijn punt nl wens ik jullie allemaal prettige avond, ik beloon mezelf met een warme douche en lekker snoezelen in mijn bed
Jee, wat is er veel gekletst! Hartediefje, van harte gefeliciteerd! Knap van je! Shadow, wat een blij meisje. Finn zit nu in 98 shirt en 86/92 broek. Citroen, wat goed dat ze je niet herkenden, maakt je zeker wel trots. Hoe is het nu met Tim? Glim, welkom terug. Leuk mannetje die Colin. Snoet, succes met je werk. En wat grappig dat Anna nu ineens goed hoort en praat. En die Coen die nu ineens ook begint. Hier na een lekker rustig weekend twee drukke dagen op het werk gehad, morgen lekker een dagje aanrommelen met Jari en Finn. We moeten nog even op jacht naar een nieuwe onderbak voor de rattenkooi, want Jari zijn ratjes knagen er doorheen... En hier was Finn straks aan het zingen: ai se te te te aiai, delisa delisa. Wie herkent dit? (ik wel hoor, maar ben benieuwd of jullie het weten, ik hoor natuurlijk ook de melodie erbij..)