Even snel tussendoor: Doosje: helicopter, helicopter, mag ik met je mee omhoog? En leuk idee die bekers. Citroen, sterkte deze vakantie. Ik moet werken, dus hier gaan ze gewoon naar KDV en BSO. Glim, veel plezier! Elleke, sterkte, ik hoop dat je snel terecht kunt. Karianne, sneu voor Stijn...
Hoi, Ik kan op 11 mei terecht bij de psycholoog, duurt nog ff, maar geeft wel rust om ernaartoe te leven zeg maar... Heb nu 2 zieke meiden, Caitlynn heeft koorts en is echt ziek, Qyana is alleen erg verkouden. Ga een zware nacht tegemoet denk ik, Qyana heeft net haar laatste fles gehad en ligt weer in bed, nu zijn ze allebei stil, dus ga proberen zo veel mogelijk slaap te pakken. Welterusten, Elleke
Beterschap Elleke! Hier een zieke Stijn, had net al 39,8 ze zouden vandaag gaan logeren zodat wij met z'n 2en weg konden maar ben bang dat dat niet door gaat, Luc wil ze wel heel graag wegbrengen maar ik vind dat Stijn toch wel erg hoge koorts heeft...pff lastig hoor....
Balen Citroen. Bijna 40 graden is idd wel erg hoog. Maar van de andere kant: als je er snel bij kunt zijn (bij waar ze logeren), dan maakt het misschien niet uit of hij bij jou of daar in bed ligt. Ik had het ook een keer bij Boaz en dat ging eigenlijk heel goed. Maar het blijft je eigen gevoel natuurlijk... Hellie: gewonnen! :-D En deze: Boooodebouwe Booooodebouwe ha ha ha. Elleke wat fijn dat je een datum hebt! Dat geeft rust, dat weet ik idd. Hier gaat het rationeel wel wat beter zo langzamerhand. Maar ik vind het nog steeds moeilijk om geen schuldgevoel te hebben. Vanavond ga ik bijv. eten met m'n basketbalteam in de stad en misschien nog een biertje doen. Ik weet dus niet of ik nog mee ga naar de kroeg erna. Kost me veel energie, maar ik voel me er ook lullig over als ik het doe. Stom he. En ik merk dat als ik even wat meer taken tegelijk ga doen, ik meteen hoofdpijn heb en duizelig word. Heel heel irritant. Daarbij belde mijn leidinggevende van vorig jaar (die het hele probleem toch wel redelijk heeft veroorzaakt), terwijl ik had gezegd dat ik haar wel zou bellen als ik eraan toe was. Ik heb ook niet opgenomen en het stressniveau zit me meteen weer tot aan m'n nek. Ben ook boos. Herken jij daar iets in Hellie? Sorry voor de ego hoor..
Meiden ik heb ff advies nodig.. Stijn wordt erg boos wanneer hij zijn zin niet krijgt en gaat mij dan ook slaan en krabben/knijpen!! Ik soreek hem dan erg boos toe en vaak heeft dat als resultaat een flinke huilbui van stijn. Herkennen jullie dit? Zo ja wat te doen dan? Neem aan dat je wel al een beetje moet corrigeren ookal heeft hij nog niet door wat hij precies doet. Vandaag had hij zelfs mijn bril van mijn hoofd gemept! :x
@karianne je moet idd wel aangeven dat wat Stijn doet niet mag maar met dan dat heeft nog niet veel zijn omdat hij het idd nog niet snapt. Misschien werkt het als je hem daarna afleid met een speeltje of spelletje? Nou we hebben Tim gisteren om 13 uur weggebracht, Stijn was toen nog niet echt lekker dus weer hebben hem meegenomen naar de stad maar om half 4 was hij zo lekker aan het spelen en had ook geen koorts meer, zelfs geen verhoging dus weer hebben hem toen ook nog weggebracht en zijn samen gaan eten en naar de film geweest. Vanmorgen even gebeld en toen bleek dat hij dus vannacht anderhalf uur heeft liggen stieren met 39,2...... we gaan ze nu ophalen..
hallo allemaal, vinden jullie het gezellig als ik bij jullie mee kom kletsen? Ik ben een 37 jarige moeder van 2 dochters, mijn oudste is sinds 2 weken 11 jaar en mijn jongste is nu bijna 11 weken, een heel verschil dus Mijn ex wilde geen 2e en de wens is bij mij altijd blijven zitten, mijn nieuwe vriend wilde dolgraag kinderen want hij had e rnog geen, en gelukkig mocht het ook zo gebeuren. Nu zijn we sinds we sinds 14 februari de trotse ouders van Noa. Ik werk in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Zou eigenlijk as woensdag moeten beginnen met werken, maar door bekkeninstabiliteit is dat uitgesteld, 7 mei heb ik een afspraak bij de bedrijfsarts, ben beneiuwd Ik lees dat veel kindjes doorkomende tandjes hebben, gebruiken jullie daar iets voor? Bij mijn oudste gebruikte ik dentinox (weet niet of ik het helemaal goed schrijf), super spul, dat verdoofd het tandvlees en de kleine heeft een stuk minder pijn vervelend zo'n kleintje dat ziek is citroen, ik hoop dat die zich snel weer beter voelt!
och citroen wat vervelend... hoe is het nu met stijn? hallo woman! welkom gezellig dat jue mee komt kletesen! ik ben ook altijd werkzaam geweest in de zorg voor mensen met verst beperking. nu werk ik in de ouderen zorg als teamleider. helaas even niet zo naar m'n zin. dnetinox is bekend. geef ik coen ook karianne bekend! coen doet dat ook gaat nu door krijgen wat wel en niet mag en wat auw is. daarvoor keek ik hem aan en zei ik heel duidelijk nee! en wat wel goed ging positief belonen (bijv aaien over m'n haar"coen wat is dat lief!") het is vaak frustratie doosje hoe was je etentje?! zo bekend dat schuld gevoel....wat doe je er aan? want rationeel is het weg te denken maar het gevoel is wat anders.... dat je lg zo'n reactie bij je ontlokt betekent denk ik ook dat je er echt nie aan toe bent. mijn vraag is waarom zij jou belt als jullie hebben afgesproken dat jij haar belt. kenmerkend dat zij zich niet aan de afspraken houdt blijkbaar elleke hoe is het met de meiden? hier: vrijdag ben ik huilend thuis gekomen, ik ben de grip op mijn werk kwijt maak fouten vergeet dingen en overzie het niet meer. als ik er met snoeteman over praat zegt hij dat hij uit mijn verhaal kan opmaken dat ik geen ondersteuning he gekregen en dat wel verdien enerzijds zie ik dat ook zo andere kant twijfel ik of ik de juiste vragen heb gesteld en niet te flink wilde zijn.ik zit er heel sterk aan te denken om te stoppen en op 0 uren basis te gtaan werken terug in de zorg. de stress op werk wordt me echt te veel en dat brengt me in spagaat tussen werk, gezin en mezelf alleen dit typen maakt dat ik wer ga brullen BAH! coen was ook huilerig en hangerig en de laatste gift van de kuur was donderdag gisteren weer koorts (39) dus heb ik de HAP gebeld en mochten komen. nog steeds dubbele oorontsteking dus nu weer andere kuur vannacht een huilerig mannetje en jawel hoor doorbraak in een van de oortjes bed vol met bloed en pus <zucht> een voordeel; druk is iig er af van het oortje waar het doorgebroken is
Snoet, even een dikke knuffel vanaf hier... wat zit je nu in een tweestrijd en het is zo moeilijk om te bepalen wat je het beste kunt doen. Enne je weet het he...je mag altijd bellen hoor!!! Wat vervelend voor Coen zeg... pffff, die blijft ook alsmaar sukkelen. Hoe is het met Anna? heeft ze nog last van haar oortjes? En hoe gaat het op de bso? Woman, leuk dat je er ook bij komt! Voor de tandjes gebruik ik hier chamodent van vsm en dentinox voor het slapen gaan. Elleke, goed dat je zelf hulp inschakelt. Dat geeft wel aan dat je beseft dat je zelf zo niet verder kan en ik vind het echt super dat je dan die stap neemt. Je kunt er nooit slechter van worden. Glimworm, leuk dat je hier ook weer komt kletsen, wat een leuk mannetje is Collin! Vrolijk ding hoor. Citroen, wat vervelend dat Tim weer ziek was. Hoe is het nu? Hier heb ik gisteren best even een emotioneel moment gehad. Ik had een nummer van iemand die telepatisch kan zien of er "geesten" in huis zouden zitten. En wat bleek... volgens haar stond er een oudere man in donkere kleren in Sven zijn kamer. Dat zou dus wel verklaren waarom hij zo vreselijk oorverdovend gekrijst heeft 's nachts (en wat voel ik me dan nu zo schuldig dat ik dat mannetje dan op een gegeven moment zo lang heb laten huilen en mijn eigen gevoel weggezet heb, om het advies van anderen te gebruiken en hem te laten huilen...) Ze zei ook dat die man maagklachten had en dat ze dat over kunnen dragen aan de mensen. Dus dan gaat er gelijk een belletje rinkelen waarom de ostoepaat zei dat Sven te traag versterkt en dat hij eigenlijk gewoon blijft hangen. Ook zei ze dat hij niet zomaar wegwilde, want hij bleef alsmaar naar het ledikantje te wijzen...toen ik vertelde dat mijn opa en oma ook een overleden kindje hadden bij de geboorte, ging hij daarna weg. Ook zag ze beneden een oudere vrouw en even later liepen ze gearmd weg... Pffff... mss kom ik wat zweverig over, maar het deed mij op een gegeven moment heel erg veel toen ze zei dat Esmee* gelijk naar het licht is gegaan, want ze was opgehaald door een volslanke vrouw. Het feit dat mijn opa overleden is vlak voor de geboorte van Senne en in het ziekenhuis nog zei: ik ga jouw kindje nog zien... doet me nu best wel even rillen. Al met al, moest ik mezelf toch wel even ontladen en heb even de tranen de vrije loop laten gaan. (en dan merk ik gelijk dat senne zo zorgsaam voor me is). Nu hebben we Sven terug in zijn eigen kamertje gelegd en hij heeft niet eens gemopperd toen hij er in ging. Dus ik ben benieuwd hoe hij vanavond gaat reageren..... Ze zei wel dat als hij al maanden elke keer op een bepaalde tijd wakker wordt, dat dit nog wel even in zijn systeem zal blijven zitten en hij niet gelijk zal doorslapen. Maar als hij al wat minder onrustig wordt en niet krijst, zou dat al een hele opluchting zijn! Ik kom snel weer even verder reageren op de rest hoor! Heb even een inhaalslag hier thuis te doen (ook lichamelijk) en voel nu pas hoe moe ik werkelijk ben nu de druk van de ketel af is. Ik vind het helemaal top dat iedereen zo lief reageerde en zo bekeken is het ook eigenlijk wel een topprestatie van mezelf (maar heeft ook veel energie gevraagd)
@woman1974: Welkom! kom ook gezellig aanschuiven. @ klein vraagje aan de zonen mama's: Een kleine maand terug heeft Collin erg last van zijn plassertje gehad, het was helemaal opgezet en knalrood, bijna paars. hij heeft er echt pijn aan gehad en we zijn er mee naar de HA gegaan. urine is nagekeken, de ha kon niet zo snel iets vinden maar heeft Collin wel een AB kuurtje en een schimmelzalfje gegeven. (Collin was die week ervoor wel verkouden geweest, weet niet of dat verband houdt?) Binnen 3 dagen was het al bijna weg. Nu een maandje verder lijkt het topje van zijn plassertje weer wat rood te worden, Collin zit er ook telkens zelf aan te trekken als ie verschoond wordt nu zegt manlief dat dat ook kan komen doordat het topje wat opener gaat staan als ze wat ouder worden ik heb echt geen idee, ben niet zo thuis in die dingen iemand die dit kan verklaren?? Ik ga zo maar eens de wii (sport en fit) maar eens afstoffen ben benieuwd wat Collin ervan vind
hallo dames, gezellig dat ik mee mag kletsen! @snoetetoet: wat vervelend dat je je niet fijn voelt bij je baan! Er is niks zo vervelend dan werk doen dat j en iet leuk vindt en waar je je niet thuis in voelt. Ik heb altijd op hoog niveau gewerkt en werk nu met autisten van midden tot laag niveau. Ik heb een super leuk team waardoor ik het lang volhou want mijn doelgroep is het niet helemaal. Sterkte ermee! @hartediefje: wat vervelend voor je zoontje dat hij dit mee moest maken, ze kunnen dan helaas niet praten om aan te geven wat er aan de hand is! Ben wel blij voor je dat je iemand gevonden hebt die je heeft kunnen helpen. Denk je dat het je opa en oma waren? Net kraamvisite gehad. Nu merk ik dat noa wat van slag is, normaal slaapt ze heel goed tussen d emiddag maar nu is ze op en aan aan het huilen. Zometeen maar eens kijken of haar inbakerdoek nog goed zit, want ze heeft zoveel kracht dat ze gisteren haar benen eruit gekregen de dondersteen
Zo dames, gaat niet echt lekker hier allemaal he! Elleke, fijn dat je een datum hebt. Zijn de meiden weer wat opgeknapt? Doosje, ik herken wel dingen die je benoemd, maar ik voelde me niet schuldig als ik leuke dingen ging doen (moest van de psych, dus goed excuus). Wel had ik, als ik het bijvoorbeeld een keer laat had gemaakt, hier een paar dagen last van en dan voelde ik me wel weer schuldig t.o.v. de kinderen. Dat duizelig zijn had ik niet, ik was vooral moe en had verkrampte spieren in mijn nek/rug waar ik last van had. Wel slecht trouwens van die leidinggevende dat ze zomaar belt, terwijl dit niet de afspraak was, kan me goed voorstellen dat je dan weer in de stress schiet. Zegt ook weer genoeg over hoe het nu met je gaat, duidelijk nog niet goed genoeg om weer te gaan werken, en dat moet je dan dus ook echt niet doen. Als je te snel gaat, krijg je gegarandeerd een terugval en duurt het alleen maar langer... Karianne, Finn heeft ook zo'n mep en gilfase gehad, het wordt gelukkig wel steeds minder. Vooral proberen je geduld niet te verliezen en rustig aangeven dat het pijn doet wat hij doet en dat dat niet mag. Ze snappen best veel hoor... Citroen, hoe is het met Stijn, weer wat beter? En hebben jullie wel een leuke avond gehad? Naar welke film was je geweest? Woman, welkom en gezellig dat je mee wil kletsen. Ik gebruikte chamodent bij doorkomende tandjes. Hoe heet je oudste dochter? Snoet, wat shit dat je je zo ongelukkig voelt op je werk nu, je had zoveel zin in deze baan. Kun je niet bij iemand op je werk aangeven hoe je je voelt en dat je ondersteuning nodig hebt? Of zou je eventueel niet terug kunnen in je oude functie? Een 0-uren contract lijkt me zo onhandig ivm de opvang van de kinderen... Maak iig geen overhaaste beslissingen, maar denk wel aan jezelf. Dadelijk kunnen we dit topic beter 30+ burn-out mama's noemen... Ik hoop dat je je snel beter voelt en Coen natuurlijk ook met zijn oortjes. Hartediefje, heftig hoor en ook best spooky! Denk je dat het je opa en oma zijn? Heeft zij nog iets gedaan om de geesten te "verjagen"?En hoe is het nu vannacht gegaan met Sven? Heeft hij in zijn eigen kamertje nu beter geslapen? Glim, Jari heeft hier ook last van gehad toen hij klein was, maar bij ons zei de huisarts dat dit kwam doordat het voorhuidje nog vast zat en je daaronder dus niet kon wassen... Hij heeft het overigens maar 1 x gehad. Hier gaat het zijn gangetje, vrijdag lekker uit eten geweest, gisteren niks, vanmorgen gesport en zometeen hier bbqen met 8 groten en 4 kinderen. Morgen moet Paul trommelen (zit in een Sambaband) en ik denk dat ik even ga zwemmen met de jongens. gaan jullie vanavond of morgen nog iets gezelligs doen? Lang leve de koningin
@hellie: mijn oudste heet Zoë wij zijn vorige week een week op vakantie met de familie van Mark. Mark en ik zijn nu een kleine 2,5 jaar samen. Hij kwam uit het midden des lands en ik uit limburg. Omdat hij geen kids had is hij naar Limburg verhuisd. Hij ziet zijn familie dus minder en zo ontstond het idee om met zijn allen een weekje weg te gaan. Het was best gezellig maar ook intensief met een kleintje van 2 mnd. Zoë is op een leeftjd die amuseert zich, maar Noa had het wel even moeilijk. De eerste nacht had ze zeer slecht geslapen en in het midden van de week werd de aandacht haar yteveel, ze hingen ook soms letterlijk met 4 volwassenen over haar heen, de rust ingebouwd en dat werkte goed ze kwam tot nu toe iederen morgen rond 5u, en sinds we terug zijn van vakantie is ze opeens gisteren om 8u en vanmorgen om 8.30u wakker, wat een verschil, van 6 naar 5 flessen, hoop dat dat zo blijft want dan kom je meteen een stuk meer aan je rust toe ik zit nu even heerlijk voor de tv, had de titanic opgenomen die heb ik afgekeken en pope joan staat nu aan, mark is lekker buiten in de tuin aan het rommelen, zoë is bij haar vader dit weekend en noa ligt in bed morgen moet mark voor het eerst met de schutterij mee, hij had net zijn pak gepast, zit zo grappig een man van 1,96u in zo'n kostuum! Ga met Noa dan natuurlijk morgenvroeg naar haar vader kijken, meegaan met de fietsenstoet is ze nog te klein voor dus sla ik een jaartje over voor de rest hebben we niks gepland, denk dat we het lekker rustig houden. merk dat Noa moeite heeft om thuis in het ritme te komen dus even strak schema aanhouden. Mijn oudste kon je altijd overal mee naar toe nemen, die vond dat prachtig, Noa is daar wat gevoeliger voor, die heeft de beste baat bij rust en regelmaat wat een verhaal he, ik klets nogal graag hihihi fijne konginnedag allemaal!
hmmmm sambamuziek!!! lekker! thnx Hellie wss bedoelt manlief dat dus ook, maar ik hou het iig in de gaten mocht het nog roder worden en op gaan zetten.
Woman, mooie naam ook Zoë, zo heet mijn nichtje van 10 ook. Ik heb ook een zoontje uit een vorig huwelijk en mijn huidige man had al 2 kinderen uit een vorig huwelijk. Zo komt het nu dat we het ene weekend met vier kindjes zijn en het andere weekend alleen Sven hebben. Elk kindje is anders he... ik merk ook dat de jongste minder makkelijk is in sommige dingen dan de oudste. Maar wel leuk dat jullie lekker een weekje met de familie weg zijn geweest. Wij gaan morgen naar de versierde fietsenoptocht, moet alleen met mijn hoofd ondersteboven in de blauwe bak vrees ik..hahahaha, kan op internet niet vinden wat er morgen op het dorp allemaal te doen is.... maar we kunnen niet maken om te laat te zijn natuurlijk (ik vind het zo geweldig om met de kindjes achter de muziek aan te gaan hahahahaha.... ) Verder gaan we gewoon lekker zien wat er komt morgen en ik wil mss nog even naar mijn neefje en nichtje gaan kijken, die zitten in een showband en moeten op verschillende tijden morgen spelen in de buurt. Vind het dan wel leuk om te zien hoe ze dat doen.
Wauw...... Sven is nu in zijn eigen kamertje in bed gelegd en hij is gelijk stil..... hopen dat dit de rest van de nacht zo blijft. Zou er dan toch echt meer zijn dan we denken????
Hoi hoi, @ Woman: welkom bij ons groepje. Ik heb ook 2 dochters, de oudste nu bijna 18 maanden, de jongste bijna 4 maanden... Verder heb ik nog een stiefzoontje van 8, die om het weekend bij ons is. @ gezondheid meiden: Qyana is de hele week koortsvrij, heeft een heel klein beetje verhoging gehad, maar begint ook tandjes te krijgen. Caitlynn heeft sinds donderdagmiddag weer koorts gehad (lijkt nu wat minder te gaan worden), vrijdag ineens vlekken.... Bleek toen ik bij de huisarts kwam, dat dit netelroos is. Allergische reactie door de koorts.... Weet ik veel, gelukkig is het niet besmettelijk.... @ Koninginnedag: Wij gaan niet veel doen, Huub moet nog ff een klusje doen bij mijn ouders en ik moet nog ff kijken hoe het met Caitlynn gaat. Als ze (nagenoeg) koortsvrij is, wil ik wel mee, en 's middags ook nog even naar de festiviteiten... Vanavond doe ik helemaal niets meer.... Lekker op de bank Nikita kijken en op tijd naar bed.... Groetjes, Elleke
Woman1974: welkom! Grappig, zeg: mijn nickname is Zweeds voor 'vrouw' en mijn dochter van anderhalf heet ook Noa. Ze is dan wel weer mijn enige kind. Ik ben vertaler uit het Engels en Zweeds, ben bijna vijf jaar getrouwd (al 12 jaar samen) en naast ons dochtertje hebben we een boxer van veertien weken en een teckel van achtenhalf. Snoet, wat erg voor je! Inderdaad, neem geen overhaaste beslissing, maar er moet wel snel íéts gebeuren. Je stevent met een rotvaart op de afgrond af op deze manier. Wederom heb ik geen tips, dit is één van de redenen dat ik nooit voor een baas heb gewerkt, ik zou het niet volhouden. Hartediefje, wat bizar zeg. Ik hoop echt voor je dat dit het ei van Columbus is. Hellie, fijn dat het goed blijft gaan. Mooi dat je voor jezelf zorgt. Citroen, hoe is het nou met Stijn? Balen zeg, ga je een keertje weg is je mannetje ziek. Doosje, jij ook een groot hart onder de riem. Geen tips (zie Snoet), maar weet wel dat ik het heel k voor je vind. Geen idee wat we morgen gaan doen, we zien wel, lekker ontspannen.
@Snoet dikke knuffel van deze kant ook! Lastige keuze hoor, hoop dat je voor jezelf op een rijtje kunt krijgen wat de "beste" keuze zou zijn.... @Doosje vreemd van je oude leidinggevende dat ze jouw belt en niet volgens afspraak wacht tot jij belt. Ik vind dat je juist de ontspannende dingen moet doen, daar krijg je weer nieuwe energie van (denk ik dan.. heb het zelf nooit meegemaakt dus praat over iets waar ik geen verstand van heb) en ik snap ergens de 2strijd wel waar je over schrijft. @Hartedief wauw wat goed!! Pff dat lijkt me erg "angstig" (maar ook wel weer mooi op de een of andere manier) als je idd zo duidelijk te horen krijgt dat er dus echt "iets" is op het kamertje van Sven..... @Woman welkom! Zo da's idd een verschil, 11 jaar of 11 weken. Gaat alles goed? Hoe vind de grote zus het allemaal?
@Glim geen idee eigenlijk hoor....maar als hij er last van heeft zou ik zeker wel naar de ha gaan, ook omdat het nu de 2e keer is. @Hellie hoe was je bbq? We hebben een gezellige avond gehad hoor, Stijn is ook wel weer opgeknapt. We zijn naar we bought a zoo geweest, leuke film, niet te flauw grappig en ook nog enigszins een verhaal er in. @Woman hier is dat ook zo met Tim en Stijn, Tim ging overal mee naar toe (is zelfs met 9 mnd mee op reis geweest door Canada met de camper) maar Stijn heeft ook echt de rust en regelmaat nodig. @Elleke heeft Caitlynn er last van? Sneu hoor. Wij hebben een druk weekend gehad, gisteren en vandaag een kinderverjaardag gehad, Tim en Stijn hebben zich wel super vermaakt, lekker gespeeld en rondgewandeld (vooral Stijn haha) dus morgen zal het een rustihg dagje worden, denk dat we even een park opzoeken waar wat activiteiten zijn voor de kids en dan voor de drukte weer lekker naar huis haha Stijn is wel weer opgeknapt, heeft vandaag ook weer goed gegeten maar had net wel moeite met in slaap komen, zal wel met de verjaardagsdrukte te maken hebben...