helemaal vergeten te vermelden maar snoeteman heeft de baan! hij is zelfs een schaal hoger geschaald omdat ze vinden dat hij qua kennis en werkervaring dat verdiend en het is een manier om hem tegemoet te komen omdat hij zekerheden en een goed pakket arbeidsvoorwaarden op geeft. betekent dat wij netto wel wat inleveren, maar ergens blijven werken waar het niet fijn is voor het geld is geen optie, staat wat mij betreft gelijk aan je ziel aan de duivel verkopen coen maakt een potje van de voedingen vraagt momenteel weer onregelmatig en zet het echt op een krijsen dat je wel wilt geven maar dit geeft me stress en maakt me moe, zo moe dat ik net uit mijn stekker ben gegaan tegen anna (die kliert al dagen met haar eten wat ze vervolgens niet eet) die smeerde haar brood uitgebreid uit over tafel en op de grond terwijl ik met mijn vermoeide lijf tussen de krijsbuien van coen door het huis had gestofzuigd en gedweild. ik werd zo boos dat ik haar een tik op d'r hand gaf, van schrik plaste ze in haar broek (ze was net 4 dagen droog) hier schrok ik weer van en ging maar een potje zitten janken waarop coen dacht: heeeej! dat kan ik ook! dus het feest was compleet, ik voel me een ware ontaarde moeder en vrselijk schuldig. ik heb me van tevoren voor genomen dat dit gevoel wat ik nu heb het punt is om te gaan stoppen met bv. het is me niet waard om een snauwende oververmoeide mama te worden die continue chago is of zit te janken anna slaapt en coen heb ik in de kinderwagen gelegd en slaapt ook. straks ga ik spullen pakken, coen naar oma brengen, een dorp 15km verderop, terug naar zwembad met anna haar zwemlesje doen dan weer terug en als hint heb ik voor snoeteman een pak macaroni, macaronimix en gehakt op aanrecht gezet.
O snoet...soms wordt het gewoon even allemaal teveel. Af en toe heb je zo'n dag dat je het allemaal tegelijk krijgt, maar voel je niet schuldig hoor. Je zegt zelf net dat Anna ook al de hele tijd zit te klooien met eten..op een gegeven moment is het net de druppel.. Die vermoeidheid is zooo erg... Ik heb ook wel eens dat ik me zo schuldig voel, maar je kunt ook niet altijd alles goed doen. Ook al willen we dat.. Ga je dan ook gelijk helemaal over op flesvoeding? Hier vandaag tot no toe een heerlijke dag, net even tijd met Senne doorgebracht, ook om mijn schuldgevoel van vorige week te verminderen,,,
ja ik wil dan helemaal over op flessenvoeding. ik weet nog van de vorige keer dat ik per voeding ging afbouwen dus wil morgenmiddag een flesje geven met friso standaard dat 3 dagen, kijken hoe hij reageert dan een voeding in de ochtend vervangen, weer 3 dagen en zo verder... bedenk me net dat ik misschien hypoallergeen had moeten nemen gezien snoeteman en ik allebei astma hebben maar bij anna wist ik dat nog niet en die heeft ook gewoon standaard gekregen. ga daar dus mee starten. of zouden jullie eerst met cb overleggen? vaak ontmoedigen die je, bij anna heb ik het ook zelf uit moeten zoeken.... ik heb zoiets van: starten met standaard en ik kan altijd nog over stappen op een andere....
bij mij zeiden ze dat ik beter geen risico moet nemen en gelijk op hyp moest gaan.maar goed had die van kruidvat ...en die is uit de handel....toen over gegaan op friso comford...maar ze kreeg direct uitslag op haar gezicht.toen weer overleg gehad met cb en nu heb ik nutricia omneo..en dit beviel me prima....ik zeg beviel..want mevrouw heeft gewoon zo honger komt om de 2 en half a drie uur..drinkt an 165 cc leeg..veeeeeeeeelste veel natuurlijk..ook snachts komt mevrouw nog 1 keer..dus ben ik nu langzaam aan het opbvouwen met forte voor hongerige baby's......bv 3 omneo en 2 schepjes forte...ik word gek hier van dat voeden...tot nu toe heeft ze geen uitslag..maar moet zeggen...ze is bv vandaag wel heeeeeeeeel huilerig!!!en waarom?????????????? mijn zus belde net met de medeling dat haar zoon waterpokken heeft...en ze zijn in contact gekomen...hou haar natuurlijk in de gaten...maar kan het eigenlijk kwaad als ze zo jong zijn????????????
Miekiee...wat een gedoe he, met die voeding... Hier ook eentje die zit te twijfelen wat er wel of niet goed is hoor. In het zkh dachten ze nl dat hij te fel reageerde op de comfort...dus standaard erbij...nu zit meneertje al met krampen vanaf dat hij in het zkh ligt... nu dus weer helemaal over op comfort, maar hij heeft soms ook echt heel veel honger. Ik geef hem nu vanavond dus ook 165cc, maar doorslapen ho maar..... Zit ook te denken om vor 's avonds te mengen met forte, maar ja..krijgt hij daar dan weer geen kramp van??? Ik ga eerst even weer helemaal comfort doen en dat een week aankijken en als hij van de kramp af is, dan eens kijken voor de forte erbij 's avonds... De waterpokken kunnen volgens mij geen kwaad. Alleen is het wel zo dat als ze het niet zo heftig hebben onder het jaar, dat ze het dan alsnog een keer kunnen krijgen. Senne had het ook met een 4 mnd van het dagverblijf, maar die had het heel heftig, dus heeft het daarna niet meer gehad. Snoet, mss toch idd meteen op HA overstappen. Op een gegeven moment kunnen ze ook weer heel onrustig worden van het steeds overstappen. En schijnbaar moeten ze ook weer twee weken wennen voor het echt werkt.
ik ben gisteren na het zwemmen door gereden naar de drogist en heb een pak friso standaard gekocht waarom? ik kwam bij mijn schoonmoeder aan met mijn schaars gekolfde melk waar ik echt mijn best voor had gedaan, 1 bakje van 100cc en 1 reserve van 60 cc, de opbrengst van 2 dagen restjes kolven.... was alles gaan lekken de hele luiertas was 1 grote moedermelk bende... enkel het potje van 60cc zat nog in.... kon wel janken (alweer) dat was de bloody limit! en dan zal je zien coen thuis heel de dag miepen en aangelegd willen worden en bij mijn schoonmoeder geen kik en tevreden zijn met 60cc!!!sliep 4 uur achter een stuk.... maar vannacht weer om de halverklap honger dus weer een nachtdienst avhter de rug dus beschouwde ik de voeding van 8:00 als 2e van deze ochtend en heb ik een fles gemaakt, hij "tankt" achter elkaar 150 cc met 5 scheppen standaard naar binnen. kreeg eindelijk weer een grote glimlach daarna. en hij drink rustiger heeft nu wel krampjes maar dat had ik wel verwacht.....
hartediefje hoe is het met sven? doosje wanneer moet je nu weer werken? shadow lees je nog mee? hoe is het meid? en waar hangt femke toch uit???? miekie mijn vriendin heeft precies zelfde verhaal maar sinds paar dagen een tevreden meisje nu ze forte toevoegd
ik heb inmiddels om 11:30 weer een fles gegeven hij is er zo tevreden van! hij was de laatste dagen op de bv alleen maar chago en pruilerig nu heeft ie weer aandacht voor de omgeving, pakte zelfs zijn rammelaapje vast! dus ik durf er wel voor te gaan!maar voel me anderzijds schuldig dat ik nu over ga op flessevoeding. volgens mijn huisarts het gevolg van de bv maffia (zo noemt hij de overheidsregels rond om bv, en het feit dat ze willen dat vrouwen werken, voeden, zorgen en veel kinderen baren) moest er wel om lachen dat uitgesproken je huisarts zo'n opmerking maakt
Snoet, meid, voel je niet schuldig dat je geen bv meer geeft. Als ik het zo lees is hij nu veel meer tevreden. Mss had hij toch te weinig elke keer... Krampjes zijn normaal zeggen ze, maar ik vind het ook zo zielig altijd. Wat had jij een rotdag dan gisteren zeg hahahahaha... ik zou geloof ik echt in tranen uitgebarsten zijn als ik die moedermelk door heel mijn tas had gevonden na zo'n ellendige dag!!! En wat een leuke opmerking van je huisarts zeg. Hier vandaag redelijk rustig. Alleen ook kramp volgens mij, hij ligt soms helemaal te kronkelen met zijn lichaampje. En ook komt hij eerder voor zijn fles... Heb hem maar gegeven hoor, maar ik moet toch even kijken hoeveel, want anders kom ik met mijn zes flessen over de hoeveelheid heen die hij mag hebben.... Hij is verder zo verschrikkelijk lief aan het lachen en hij vind het helemaal geweldig als ik de lamp boven de tafel heen en weer laat gaan. Dan begint hij gewoon te kraaien! Ben ook wel heel benieuwd hoe het met Shadow, Femke, Brenda, Hellie, Kvinna en Sky is!!!
O ja..ik ben begonnen met mijn goede voornemen: Minder snoepen en meer bewegen!!!! Ik heb gisteren en vandaag al heerlijk minstens een half uur buiten gelopen met de kinderwagen en goed opgelet met wat er in mijn mond ging... Ik hoop het echt nu even goed vol te houden, wil gewoon nog zes kilo eraf hebben. Ik ben er zelfs over aan het nadenken om de sportschool weer eerder in te laten gaan dan 1 maart. Iemand een idee wat je het beste kan doen voor je buik en benen wat bij te spijkeren?? Fitnes?
Nou probeer al een hele dag hier iets te posten en te reageren maar het komt er maar niet van en dan ook net nog tijdens het wandelen een wiel van de wagen afgebroken...lekker handig ook met een dreinende peuter! Maar Stijn is wakker dus kom vanavond nog wel ff terug als de rust is wedergekeerd hier..
@miekie pff wat een heftig nieuws van de moeder van je vriendin. En ook nog gefeliciteerd met Sterre @Kvinna nog gefeliciteerd! @hartediefje wat kan een lach en een knuffel van je kinderen toch veel goedmaken he. Ik vraag me ook af hoe een baby nu eigenlijk in z'm ritme komt, zijn we ook al volop mee aan het puzzelen. Je zegt dat Sven krampjes heeft en eerder voor een fles komt...kan ook dat hij eerder wil drinken omdat als hij drinkt de krampjes even weg zijn. Wat wij doen als Stijn eerder voor een fles komt dan delen we de fles in 2en, dus dan de helft en op de eigenlijke flessentijd de andere helft, zo blijf je op dezelfde hoeveelheid. Goede start van het nieuwe jaar dus! Hmm voor buik en benen kun je heel veel doen lijkt me, idd fitness maar ook bodypump of spinning. @doosje hoe was je 1e werkdag? @Elleke wat een vervelende situatie zeg met K.. Sterkte @Snoet gefeliciteerd voor snoeteman met de nieuwe baan! Oh wat een dag had je gisteren, goed dat je ook voor jezelf kiest hoor!! Bv is goed maar met flesvoeding worden kindjes ook groot. En fijn dat Coen er tevreden op is. Zo en nu over hier.. Gisteren ben ik gaan sporten en heb me ook echt ingeschreven nu. Ik heb bij die sportschool de afslankcursus gedaan en nu met 2 meiden mailadressen uitgewisseld om samen te gaan sporten. (als stok achter de deur) Vanmiddag was ik aan de wandel met de duowagen (zo'n simpele van een aanbieding, Tim die loopt nl nog net niet helemaal mee en het buggyboard vind ik echt zo'n onding!) en Tim was al lekker dwars. HIj wilde naar huis want ik had geen koekjes meegenomen (doe ik idd meestal wel) dus ik dacht loop ff langs de lidl en koop daar koekjes dan heeft hij toch wat, nou meneer was het daar niet mee eens. Drama omdat ik de winkel in ging, daarna drama want eerst wilde hij in de wagen z'n koekje, toen weer niet, toen weer wel enz..dus toen heb ik de zak maar weggelegt en gezegt dat het nu gewoon klaar is met de koekjes..weer drama natuurlijk. Wil ik de stoeprand oprijden breekt gewoon het wiel af! Stond ik met een schreeuwende peuter en een baby en een kapotte wagen. Gelukkig waren we bijna thuis en kon ik de wagen nog wel rijden met alleen Stijn erin..pfff wat een ellende dag!! Verder zijn we nog steeds met Stijn bezig 's nachts, hij komt nog steeds om 4 uur en gaat dan na de 3e ronde huilen (5 minregel) weer slapen. We proberen hem nu wat meer op te houden en met regelmaat te voeden overdag en het werkte afgelopen nacht! Hij kwam om 5.30 voor het eerst ipv 4 uur, uiteindelijk om kwart voor 7 pas z'n fles gehad!! Dus nu zo doorgaan hopelijk want wij zijn inmiddels ook gesloopt en dat merkt Tim ook waardoor die meer aandacht vraagt en ik weer snel boos op hem ben..pff lekker vicieus cirkeltje dus..
O citroen... ook van die vreselijke nachten nog steeds.... Hier heeft Sven vanavond om zes uur een fles van 165cc naar binnen gewerkt en nu had hij om half tien echt honger. Hij zoog op mijn vinger en begon echt te krijsen voor zijn fles... Volgens mij is hij zijn schade aan het inhalen hahaha.. Nu zei mijn ma dat hij mss wel zou doorslapen op een gegeven moment als hij de 5 flessen van 165 cc op een dag krijgt. Tja.. ik zie het wel even aan. Als hij vannacht komt, dan geef ik hem 120 cc. Mss dat ik toch morgen even naar het cb tel. spreekuur bel om te vragen wat hun het beste vinden om te doen. (luisteren kan altijd he..hahaha, of ik er wat mee opschiet is een tweede) Wat een ellende ook zeg met die wagen...ik zie je al helemaal lopen met de twee kids. (ik heb zo wel eens gelopen met een krijsende kleuter die van school kwam en niet zelf wilde lopen en de wagen probeerde om te gooien en voorop te gaan zitten.....)
Haha ja je ziet hem denken wat doen ze nu weer met me..... (en gelijk heeft ie..) Maar hij had het ook echt wel naar z'n zin hoor..
Hahahaa wat cool Citrus! Waar haal je zo'n ding?? @ 1e werkdag: ik was gisteren om kwart voor 9 de deur uit en om half 1 's nachts weer thuis.... Moet zeggen dat ik het erg leuk vond allemaal, echt zin om weer mooie projecten te doen. Was ook gezellig om iedereen weer te zien, ik kreeg bloemen en te horen dat ze het fijn vonden dat ik weer terug was. Na het werk hadden we nog met z'n allen het ABN AMRO Cabaret, erg grappig. Kortom geslaagde dag. Ik heb geprobeerd om niet al te veel aan Boaz te denken, want dan werd ik natuurlijk een beetje verdrietig. Maar hij had het goed naar z'n zin bij opa en oma. Heb trouwens het idee dat het niet zo heel lang duurt voordat ie gaat kruipen, want hij doet al aardig z'n best zie ik net. Succes met Sven en Stijn....lees net de verhalen hierboven. Pfff....ik hoop dat ze snel doorslapen voor jullie. Op een gegeven moment ben je zelf ook wel op he..
Hey meiden, Allereerst natuurlijk de beste wensen voor iedereen! Elleke, sterkte met K. Snoet, gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man. En voel je vooral niet schuldig dat je gestopt bent met de BV. Citroen en Hartediefje, wat vervelend dat jullie 's nachts nog steeds zo aan het tobben zijn, hoop dat de boys snel gaan doorslapen. En Ctroen, wat een gedoe met die wagen zeg. Kvinna, nog gefeliciteerd. Mieke, nog gefeliciteerd met sterre. Doosje, fijn dat je eerste dag zo goed is bevallen. Als ik nog iemand ben vergeten, sorry... Hier gaat alles goed. Finn is helemaal hersteld van zijn longontsteking. Hij heeft nog wel last van exceem, maar ik heb nu hydrocortisonzalf gekregen en cetomacrogol (of zoiets ) ik had alleen niet het idee dat die zalf veel uithaalde en ik had idd het vermoeden dat het KMA is, dus zijn we nu overgestapt op HA voeding. Hij zit er nu bijna een week aan en ik heb wel het idee dat de exceem minder wordt. Finn zit nu ook volop aan het fruit, dat vindt hij zo lekker. Groenten gaan er iets minder goed in, maar we houden vol, de aanhouder wint. Hij wordt ook echt sterk nu, wil staan en als hij op zijn buik ligt, drukt hij zich al helemaal omhoog. Ook trekt hij zijn beentjes onder zijn kontje, alsof hij wil gaan kruipen, maar beentjes optrekken en zichzelf omhoog duwen tegelijk gaat nog niet. ook rollen wil nog niet echt. Als hij op zijn buik ligt, wil hij nog wel eens ooit terug rollen, maar van rug naar buik helemaal niet... Nou ja, komt vanzelf wel. Ik hoop dat verder alles goed met iedereen gaat en ik zal proberen wat meer van me te laten horen. Groetjes Helene
Ha Hellie, leuk om weer van je te horen! Gelukkig is Finn helemaal hersteld. Hij hoefde toch niet naar het ziekenhuis?? Grappig van die groenten...moet je eens doperwtjes proberen (dat vond Boaz echt TE ranzig haha). Nog een vraagje aan allen: ik merk dat Boaz de laatste tijd steeds meer aandacht wil. Hij 'zeurt' sneller, wil niet te lang alleen zichzelf bezig houden en is heel beweeglijk ('verzet' zich ook echt met z'n hele lijfje). Herkennen jullie dit bij baby's van 4,5 maand? Toevallig? Iemand? hihi
Heel herkenbaar. Finn wil overal bij zijn en wil niet in de box liggen spelen. Het liefst wil hij heel de dag op schoot zitten of in zijn wipstoeltjes, zodat hij alles kan zien. Hij begint echt ge gillen als hij niet genoeg aandacht krijgt en als je met hem speelt en je loopt even weg is het huilen. Het wordt nu gelukkig weer wat minder.. Doperwtjes heeft hij gisteren gehad, was idd geen succes. Ik vond het zelf ook een behoorlijk vies prutje, leek wel klei...