30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    goh....

onze kinderwagen is verkocht!
    dag baby tijd.....

mooooooi was die tijd..... de tijd dat wij gelukkig waaaaaaren....
    <snif>

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Snoet zo dat doe je goed met je kinderwagen! Gebruiken jullie hem niet meer? Ik kan hem nog niet missen hoor, loop regelmatig een flink eind en ook als ik even boodschappen ga doen en dat kan Stijn echt nog niet meelopen en mijn kleine buggy kan niet zoveel meenemen aan boodschappen.
    Wij reden zaterdag langs de efteling omdat we op bezoek gingen in het noorden van het land (ook een januari 2008 mama van het forum hier) en het was idd niet druk daar, normaal staat daar echt een rij van efteling tot aan waalwijk (en nog verder als je pech hebt)

@Hartedief hoe was je dag? Heerlijk weer in ieder geval!
    Oei leuk hoor als ze om een kadootje voor je gaan, Tim kan nooit zijn mond houden dus dat is altijd wel grappig dan.

@Woman heerlijk even tijd voor jezelf!

Hier net een heftig einde van een heerlijk weekend....
    We hebben het hele weekend lekker buiten doorgebracht, beekse bergen, tuin met zwembadje, speeltuin en vanmorgen lekker gefietst door de duinen en onderweg pannekoeken gegeten. Maar net bij het avondeten ging het mis, ik had voor de mannen kip met cashewnoten gemaakt, nouja voor Luc met cashewnoten en voor Tim en Stijn zonder noten. Tim wilde wel een cashewnoot proeven dus hij krijgt er 1, eet hem op en begint ineens te gillen dat zijn mondje zo heet is (roept hij ook als ik teveel sambal in het eten heb gedaan) maar ik snapte het niet want sinds Stijn er is doe ik de sambal er niet meer standaard in maar zet het erbij op tafel. Maar goed toch even melk te drinken gegeven maar dat hielp niet toen vroeg ik of het niet toevallig zuur was dus een rennie gegeven maar ook dat hielp niet.... was heel vreemd, hij wilde niks meer, had ineens buikpijn en wilde niks meer eten. Dus hem even binnen op de bank gelegt en terwijl ik zijn gezichtje afdoe zie ik ineens bij zijn mondje allemaal witte bultjes, daarna zag ik ze ook bij zijn oogjes en die werden ook helemaal dik. Dus ik heb meteen zijn drankje gepakt wat hij ook voor de hooikoorts heeft (dat kreeg hij ook toen hij eerder een allergische reactie had toen hij 1,5 was) maar terwijl hij dat zat te drinken zei hij dat hij niet kon slikken dus meteen hap gebeld, onder tussen dat ik ze aan de lijn had begon hij ook over te geven... Na wat vragen kregen we een afspraak om 18.10 maar mochten meteen aan komen rijden. om 10 voor 6 waren we er en mochten we ook gelijk naar binnen. Aangezien het niet erger werd mochten we na een half uur toch naar huis (wilde hem in 1e instantie even daar houden ter observatie) om thuis nog eens het drankje te proberen en gelukkig kon hij het nu binnen houden en heeft hij zelfs nog een boterham gegeten pfffff en wij maar denken dat het toen (hij 1,5 was) van een pinda kwam.....(die eet hij nu overigens zonder problemen)
    Nou morgen beginnen we aan de avond4daagse, ben benieuwd wat Tim ervan vind.

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    jemig!!! wat heftig!!!! er lijkt duidelijk een notenallergie aan de gang, gevaarlijk! moet je nu verder of niet? ik zou toch even informeren bij ha hierover. nu is het een groot geluk geweest dat hij het krneg uit braakte... maar dit klinkt ernstig, jij zal wel je hart in je keel hebben gevoeld!!!

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    tja, we gebruiken de kinderwagen nagenoeg niet meer. de buggyboard zit nu op de buggy, met de quinny kan ik ook niet zoveel mee nemen. en als ik boodschappen doe is het met de auto en coen in een winkel wagentje.

5. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Oei Citroen, dat is schrikken! Klinkt idd als en notenallergie. Gelukkig voelt hij zich weer wat beter nu. Succes met de vierdaagse.

Fijn dat iedereen zo aan het genieten is van het mooie weer. Wij pendelen al vanaf vrijdag heen en weer tussen speeltuinen, zwembaden, achtertuinen met badjes bbq's bij familie en vrienden en we genieten volop. Jari is echt al gruwelijk bruin geworden en Finn vindt zwemmen helemaal fantastisch. Jari is morgen nog vrij en ik hoef vrijdag pas weer te werken, dus we nemen het er nog lekker een paar dagen van!

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Snoet als ik met de auto ga gaat Stijn idd ook het winkelwagentje

Zo ik ben idd wel erg geschrokken zeg, ben blij dat ik zo snel de hap heb gebeld. De dame aan de telefoon vroeg nog hoe lang het geleden was dat hij de noot at...pff dat was nog geen 5 min daarvoor, dus binnen 20 minuten zaten we al bij de arts en hij heeft hem ook echt even goed in de gaten gehouden en zelfs nog gekeken of ze het drankje daar ook hadden staan (open) zodat hij het daar kon drinken maar helaas was dat niet dus kwam hij terug met de oplossing of een nieuwe fles voorschrijven en daar dan opdrinken of thuis weer proberen en dat vond hij zelf de beste oplossing uiteindelijk (en intussen had hij al een spuit in opdracht staan bij de apotheek voor het geval het mis zou gaan) gelukkig allemaal niet nodig. Was trouwens wel netjes, hij gaf nog aan dat als het toch niet lukte met drankje konden we meteen langs komen zonder eerst te bellen, staat een notitie in de computers daar nu voor vandaag en vannacht maar net onder de douche had hij alweer praatjes dus het zal allemaal wel meevallen nu.
    Toen hij zo'n zelfde reactie kreeg toen hij 1,5 was mochten we niet eens langskomen... vreemd hoor (maar toen hadden we zelf al bedacht dat als het niet goed ging we naar de eh zouden gaan)

7. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @citroen: wat schrikken zeg! Hoop dat hij dit niet meer hoeft mee te maken

het is zo heerlijk om weer wat voor jezelf te doen, ik heb 3 kaarten gemaakt, zo enthousiast was ik
    gisteren was mijn nichtje met gezin hier, mark moest naar de shutterij voor het koningsschieten, en ik met nochtje lekker aan de knutsel en haar vriend een puzzelboekje bij, de kids zaten in het zwembad, echt een heerlijke dag

minder was dat ik de hond van mijn zus naar huis ging brengen, die was sinds vrijdag bij ons aan het logeren, loopt hij me in zijn enthousiasme om, nu heb ik een dikke enkel li en re mijn knie kapot, doet gaat pijn allemaal, dus zit met voetje hoog op de bank

8. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Jemig Citroen.... wat een heftige reactie zeg en wat zullen jullie geschrokken zijn, ik krijg al de bibbers als ik je verhaal lees, laat staan dat het om je eigen kleine gaat. Gelukkig dat hij snel reageerde op het drankje en dat de hap dit keer eens SNEL reageerde.

Snoet, *snif*...welkom echte dreumeswereld hahaha... goed gedaan met de verkoop! Ik zou ook de grote wagen nog niet willen missen. Ik heb zo'n speciaal zitje met stuurtje en die gebruik ik echt nog veel. Zowiezo als ik op de vrije dagen Senne naar school breng en hier op het dorp ga wandelen. De kleine buggy ligt standaard in de auto en wordt ook veel gebruikt. In de stad of als we ergens naar toe gaan met heel de meute en de ruimte in de auto niet zo veel is.

Wanneer moet je eigenlijk naar de kno arts met Coen? Was toch deze week?

Woman.. is niet zo mooi dat de hond je zo omver liep... maar heerlijk om even tijd voor jezelf vrij te kunnen maken en zo te genieten.

Nou..hier een heerlijke dag gehad gisteren, wat was het heerlijk en wat heeft Sven ook genoten zeg...echt een camping mannetje hahaha... Hij liep zo met zijn blote pootjes het veerse meer in.. kroop de steiger op, zodat mama net niet bij hem kon komen, omdat ik niet door de balken kon waar hij door kroop. Het is zo'n deugniet...

Hoe leggen jullie de kleintjes nu in bed? Vind het zo moeiljk nu...

9. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @woman wat balen zeg!

Met Tim gaat het weer goed, hij heeft gisteren wel heel onrustig geslapen en werd om 23 uur ook heel angstig wakker. We hebben hem even naar beneden gehaald toen zei hij dat hij zich raar en duizelig voelde, hij had ook veel jeuk en vertelde dat hij wilde ademhalen maar dat het niet lukte. We hebben dus voor overleg nog even met hap gebeld maar ze wilden hem toch nog een keer zien. Luc is dus met hem weer op pad gegaan, hij is helemaal nagekeken (bloedruk was wel wat laag maar verder niks bijzonders) en hebben even de mogelijkheden besproken maar uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om hem enkel een zetpilletje te geven (hadden het over een sterk slaapmiddel of prednison maar dat is meteen zo heftig..) en is Luc in zijn bed gaan slapen en heeft Tim naast mij geslapen. Vanmorgen werd hij om kwart voor 8 wakker en wilde heel graag naar school (hadden eigenlijk besloten dat we zouden laten slapen en dan evt vanmiddag naar school) dus dat hebben we maar gedaan, hij kwam ook vrolijk en opgewekt over. Vanavond nog de 4 daagse gelopen en nu uitgeteld in bed... ik ga er zo ook maar eens in want ik heb echt slecht geslapen vannacht zeg....

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Hartedief Stijn ligt in een romper met lange mouw onder een dekbedje maar Stijn is wel een warmbloedje, die heeft het niet snel koud maar vind warmte wel lekker.

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    coen ligt in een romper in zomerslaapzak in bed. zijn kamertje is klein dus snel warm dus ik heb de rolluiken dicht en dan kier van raam open. nu net ging het luchtalarm af en meestal sanchts ook nog een keer en dan dek ik hem (na een fles melk om luchtalarm af te zetten toe met een dekentje omdat het halverwege de nacht frisser wordt. ik durf hem ook niet te koel te leggen hij kan er wel tegen maar wat moet ik als het NOG warmer wordt

oh ja coen en anna mogen volgende week naar de KNO

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Okee, ik had hier namelijk de laatste nachten Sven in een rompertje zonder mouwen en een zomerslaapzakje gedaan, maar vanochtend vond ik ondanks dat het hier 25 graden is op zijn kamertje, dat zijn armpjes heel koel aan voelden. Dus vanavond een rompertje met lange mouw en een zomerslaapzakje gedaan en dan geen dekentje of dekbedhoesje.

Citroen, wat fijn dat hij toch goed geslapen heeft en dat hij zo opgewekt was vanochtend om naar school te gaan. Maar is toch weer eng dat hij zo zegt dat hij niet kan ademen 's avonds.

13. kvinna

kvinna Niet meer actief

Citroen, o, wat schrikken, zeg! Heeft hij Aerius gehad? Dat hielp de netelroos van Noa heel erg. Opzwellen van de keel is wel heel angstaanjagend, getver. Fijn dat hij weer is opgeknapt!

Woman, ja, een grote, sterke hond kan je zo omver lopen. Ik ben Laszlo nu erg aan het trainen om op iedereen te letten, is voor een boxer niet zo makkelijk, en Noa raakt hij niet meer aan. Soms wil hij speken en dan rent hij heel hard op haar af, maar zij blijft intussen staan en dan springt hij met een boogje om haar heen, zo lief!

Hier ook genóten van het zalige weer. Hele dagen buiten, heerlijk. Afgelopen nacht sliep Noa met romper met korte mouwen in een zomerslaapzak, de afgelopen nachten alleen in een romper met korte mouwen. Laken wil ze niet en ze slaapt prima zonder iets over zich heen, vreemd genoeg. Ze werd helemaal bezweet wakker toen ze zonder romper in de slaapzak lag, dus maar eens 's middags zonder slaaozak geprobeerd en dat ging goed, 's nachts dus ook.

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Kvinna we hebben idd al Aerius ivm de hooikoorts en dat heeft hij destijds ook gehad toen hij ook zo'n reactie had vandaar dat ik hem dat ook meteen wilde geven maar omdat hij ging overgeven heeft hij daar niks van binnen gekregen. Hij had het 's morgens al op vanwege de hooikoorts en dat is misschien maar goed ook, wie weet hoe de reactie anders was geweest.

Ik heb morgen een afspraak bij de ha voor Tim, maar eens even kijken wat de vervolgstappen zijn want ik wil hier toch wel een duidelijke afspraak over hebben en evt iets in huis voor nood (het was er nu nog maar 1...stel je voor dat hij er een aantal tegelijk naar binnen had gewerkt zoals hij dat ook met rozijntjes doet...pfff)

15. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Hoi,

ben ik weer eventjes snel voor ik ga slapen ;). Heb niet bijgelezen hoor, veels te laat!

Wil alleen even reageren op Citroen want dat heb ik wel gelezen ; jemig wat heftig joh! Wel goed dat je gelijk terecht kon bij de Hap, meestal zijn het van die zeikerds van kijk het maar aan. Schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen en vroeg hij alweer of hij naar school mocht.

Verder valt er eigenlijk niet zoveel te vertellen hier, heb nog steeds geen werk, met Valerie gaat het goed. Ze heeft alleen in haar hoofd gehaald blijkbaar dat ze niet meer hoeft te gaan slapen.. zucht. Als ze eenmaal slaapt gaat het ook goed maar het gaan slapen is drama. Zal wel aan de warmte liggen denk ik.
    Was jij dat Hartediefje die vroeg wat ze 's nachts aan hebben? Valerie heeft met die hitte een pyamashirtje korte mouw en een onderbroekje aan. Geen slaapzakje (mevrouw krijgt het voor elkaar om die dingen uit te trekken en slaapt dan verder, nou ja dan maar geen slaapzak), en een lakentje / dekentje. Meestal liggen de deken en het laken opgefrommeld aan het voeteinde als je gaat kijken omdat ze het wel nodig heeft om in slaap te vallen maar er daarna het liefst onderuit kruipt. Ben eigenlijk allang van de rompers af, ik had het helemaal gehad met die dingen. Ze heeft al een paar maanden hemdjes met onderbroekjes.

Verder qua woordjes zegt ze nu die, deze, mama, nee (en dan vooral het liefst in combinatie met het voorgaande haha), baba of papa net wat uitkomt, ba is bal, bah (= vies), ti (= tinkelbel, mevrouwtjes favoriete figuurtje).

Ik probeer weer wat meer mee te kletsen maar het is er bij ingeschoten, sorry!

16. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    enkel en knie zijn goed pijnlijk, voor ijn hiel heeft een flinke klap gehad, dus maar wat rustig aan doen en voetje vaak hoog

noa sliep bij de warmste dagen in een rompertje met korte mouw, ze heeft het heel snel warm en had echt het zweet op haar lijfje staan, op het cb zeggen ze ook altijd beter te koud dan te warm, na de laatste fles deed ik dan de dekentjes tot haar middel, soms schopte ze die af maar e voelde nooit aan
    vannacht is het wat afgekoeld en ligt ze met korte mouwtjes in haar dunne slaapzak

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Brrrr...koud buiten hahahaha...als je eenmaal aan het lopen bent, is het lekker, maar ik heb toch liever het warmere weer. Dat wordt dus weer niet lekker buiten zitten op mijn verjaardag morgen..

Hier de laatste dagen weer een onrustige Sven, die dan drie kwartier klaarwakker is. Hij pakte voor hij naar bed ging gisteren wel naar zijn oortje, dus ik heb hem maar nurofen gegeven. Hopelijk slaapt hij vanavond bij mijn mams wel goed, want ik moet naar een trouwfeest en harteman heeft een pv avond. Dus mijn eerste cadeautje morgen: UITSLAPEN!!! en dan komt Senne terug van zijn papa en Sven wordt opgehaald en dan ben ik zo benieuwd naar mijn cadeautjes hahahaha... Senne is er zo mee bezig, heerlijk om te zien. (en dan ben ik zo trots....)

Sven heeft trouwens echt iets typisch hoor, hij loopt heel vaak met zijn armpjes achter zijn rug, handjes in elkaar hahahaha, moet er dan altijd zo om lachen. En jee... hij hoeft alles maar 1 keer te zien en hij doet het na.

Vorige week te kleine schoentjes gekocht, had ze in de buggy gepast, maar toen hij ze aanhad en ging lopen, komt de grote teen eigenlijk al bijna tegen de rand aan (open schoentjes mt23), dus vanochtend nog even een paar schoentjes gescoord met een dichte neus, mt 24!!! (niet normaal hoor hahahaha...maar ja, harteman heeft ook mt46.)

Verder alles goed met iedereen? Het is zo stil....... Doosje, Elleke, hoe gaat het met jullie????

En ik heb trouwens ook nog een leuke lap stof gekocht op de markt, ik ga me weer eens aan de achtertafel zetten en een leuke jumpsuit in elkaar flansen. Heb er zin in! (en ik ga nu echt eens tijd voor mezelf maken 1x op de week!!!!)

18. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Zo wij zijn weer klaar met de avond4daagse en Tim heeft het zo goed gedaan. Alles zelf gelopen en pas de laatste 500 meter begon hij te klagen over zere voeten, de laatste avond (gisteren) hing hij zo vol met snoepzakken dat hij amper nog vooruit kwam haha

Verder donderdag een afspraak gehad bij de ha ivm de allergie van Tim en een verwijzing gekregen voor de allergoloog. De arts heeft de assistente gevraagt te bellen naar de poli omdat de wachtlijst erg lang is op dit moment en we op deze manier er toch wat eerder tussen zouden kunnen. Helaas heeft de ass nog niet gebeld met een afspraak (erg slecht vind ik) maar gelukkig had ik zelf al met CZ gebeld of er ergens wel eerder plek zou zijn en nu kunnen we 13 juni al terecht in Utrecht, tis wel niet naast de deur maar zo hebben we al wel voordat we op vakantie gaan duidelijk waar hij precies allergisch voor is en een adequaat medicijn voor als hij een toch reactie zou hebben. Voordeel van zo'n speciale kliniek is ook dat ze meteen een aantal testen doen, hier is het vaak eerst een consult, daarna afspraken inplannen voor de testen en dan weer voor de uitslag....dat hebben we dus 13 juni allemaal al gehad.

19. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, toch wel een fijn gevoel dat je voor jullie vakantie dan weten waarvoor hij allergisch is. Want als je zoiets hebt op reis...

Wat knap van hem zeg! Echt super. Bij jullie is het toch de 5 km? (bij ons is het nl voor de kleuters nog de 2,5 op het dorp, in de stad hier vlakbij is het ook alleen de 5 als laagste). hahaha, die zal zere tandjes hebben van het snoepen (of spierpijn van het dragen!)

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Het is hier idd de 5 km en ik vrees beide Hartedief (zere tandjes en spierpijn haha)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina