30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    @snoet: wat een gedoe zeg! en voor coen hoop ik dat hij snel geholpen wordt

noa gaat weer wat beter, heb haar alleen donderdag de inenting niet laten zetten omdat ze wat hangerig en huilerig is al dagen, over 2 weken doen we dat, de jonge dame was al 63,4cm en 6.465 gram, geloof dat mijn oudste deze lengte rond een jaar had want die had met 1,5 jaar nog 68 aan, heb meteen het gevoel dat ik nu een reuze baby heb.
    Maar ja de papa van zoƫ is niet zo groot en de papa van noa is 1,96, dus niet zo gek

2. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    zeggen ze dat het met kleintjes snel gaat.... vanochtend werd ik wakker gemaakt voor een verjaardags ontbijt om 8:30 (heerlijk uitgeslapen dus) en ineens ben ik 36!!:$
    gezellig gevierd met gezin in blijdorp!en wat een weer! das pas een cadeau!:)

wij doen enkel de kroonjaren vieren met familie en vrienden (we zijn er sinds een hoop gedoe en gezeur helemaal klaar mee)

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Snoet gefeliciteerd!!! Fijne dag gehad verder zo te lezen en idd wat een kadootje met dit weer naar blijdorp!!!

4. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @snoet: gefeliciteerd!

hier lekker wezen shoppe vandaag, wat groenten voor in de tuin, ziet er gezelliguit vindt ik zelf, en nu hopen dat we snel aardbeien en tomaatjes en sla kunnen eten

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    HAPPY BIRTHDAY TO YOU! HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!!! Gefeliciteerd Snoet en wat een heerlijke dag heb je gehad. Wat is het dan genieten en vooral zo lekker wakker worden. Helemaal top! (wij hadden vandaag de verjaardag van mijn nichtje, dochter van mijn (ex)schoonzusje) die een dag na mij jarig was. En we hebben een heerlijke bbq gehad, de kinderen hebben heerlijk gespeeld in de grote tuin en het weer was perfect...kortom, moe maar voldaan na een heel druk weekend!!!

En dan heb ik het helemaal verkeerd begrepen, ik dacht echt dat Coen de 18e al geopereerd zou worden... hopen dat er ineens een plekje vrij is gevallen en hij toch nog voor de vakantie geholpen zou kunnen worden.

Woman, Noa doet het goed zeg! Lekkere meid dan hoor.
    Hier heeft Sven zulke grote voeten, is 19 mnd bijna en heeft maat 24 in zijn nieuwste schoentjes! (maar papa heeft ook maat 46)

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    vandaag weer een geone dag, bakje koffie en straks aan de slag

consternatie bureau maar eens gebeld wanneer ze op huisbezoek willen komen maar ik moest me niet druk maken: ze lopen achter. prima maar straks zijn we op vakantie. "ooooh maar dat duurt nog even mw...." "ja maar de afspraak moet wel passen in mijn agenda. " "maar dan komt het wel na uw vakantie", "is het dan nog nodig? coen mag rond z'n 2e weer naar bureau" wilt u zeggen dat u niet mee wil werken aan een huisbezoek?" ja wel, maar ik vraag me af wanneer dan?" "het is belangrijk dat de vpk de kleintjes thuis bezoekt omdat situatie thuis soms anders kan zijn als beoordeling op bureau" "dat snap ik maar wanneer komt er dan iemand?" "u moet gewoon geduld hebben!"

een staaltje communicatie maar of het de juiste is.... alsof een moeder die haar kind verwaarloosd wel zou bellen naar het afsprakenbureau.... <zucht> ik zal me idd wel te druk maken

7. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @harte: die heeft dan al grote voetjes ja! Zoƫ is altijd klein geweest, zat in de groeicurve net onder de laagste lijn met gewicht en lengte en nu is ze nog steeds bij de kleinste van de klas, daarom is het wel even wennen dat ik nu opeens zo'n reuze baby heb hihihi
    Zoƫ was klein maar heel snel lag snel op haar buik, liep met 10 mnd, Noa is groot maar ook makkelijk, die speelt nog steeds op haar rug en vindt het wel mooi zo

@snoet: wat gedoe zeg, en alsof een moeder die haar kind verwaarloosd dat ook doet als ze komen kijken thuis en van te voren een afspraak maakt?

sinds vorige week donderdag zijn we de laatste fles weg gaan laten van 23u en wat een genot om gewoon naar bed te kunnen wanneer je moe bent en niet dan nog ff een uurtje moet wachten, de kleine meid slaapt lekker door tot tussen 8u en 9u, heerlijk dat heeft ze wel van haar zus geerfd!

8. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, ik krijg hier woensdag het 18 mnd huisbezoek. Ze belden me op, ivm de bmr prik die Sven nog moest krijgen. (op het moment dat ik die wilde inhalen, had hij koorts en de tweede keer was hij zo slecht dat ik er tussen kon bij de osteopaat en twee dingen op een dag vond ik teveel) Dus toen ze me belden dat ik volgende week maandag daarvoor terecht kon, heb ik gelijk naar dat huisbezoek gevraagd. Daar wordt u nog over teruggebeld...tja... waarom dat dan niet gelijk gezegd kan worden??? Maar goed, ze belde een dag later en we hebben het voor as woensdag 9 uur gezet.
    En ik vind het nogal vreemd dat ze dan zo reageren hoor..alsof je niet meewerkt..je vraagt er toch zelf naar wanneer ze eindelijk eens gaan komen...Getuigd mij van een medewerking van jouw kant... En wat een gedoe weer met die bso uren...

Woman, heerlijk die laatste fles eraf om die tijd!

Vandaag naar de osteopaat weer geweest met Sven. Hij was de laatste anderhalve week weer zo verkouden (afspraak stond al van 7 wk geleden hoor) en toen hij vroeg wat de kleur was van het snot...hahaha, lekker smakelijk, zei hij dat groen toch echt duidt op ontsteking. Kan ook veroorzaakt worden doordat ze groeien (en volgens mij is dat ook goed gebeurd, ook zijn gezichtje veranderd) en de tanden meer door zijn, veranderen de holtes, die dan bij Sven weer voor problemen zorgen. Maar over twee weken moet ik bellen hoe het gaat en dan plannen we aan de hand daarvan de nieuwe afspraak. Het is echt zo'n meegaande man.

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    ZOooo trots...stond in Sven zijn schriftje dat hij tijdens het verschonen bij het pamperdoosje het volgende zei: open, dicht! Hahaha...het begint!!! (ies = vies, nene = senne, schudden als hij iets niet wil, auto, mama, papa, opa, oma)

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hartediefje en Snoet, nog gefeliciteerd allebei!!

Verder bij niemand echt schokkende dingen, volgens mij?

O ja, ik had Pacific een mailtje gestuurd ivm de sterfdag van Evelien en toen mailde ze terug dat de twintigwekenecho goed was geweest. De grote dingen althans (het hartje en zo, neem ik aan). Wat een opluchting moet dat zijn, ik hoop echt dat ze over een paar maanden een gezond kindje in haar armen mag sluiten?

En ik lees hier van alles over een huisbezoek??

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

@ huisbezoek? is dat altijd met 18 maanden? ik heb gewoon een afspraak op het bureau zelf, ogentest moet nog een keer gedaan worden vorige keer was Collin veels te hyper om stil te blijven zitten ;)
    @Snoet: jeetje das ook wat, wil je graag meewerken met het CB wordt je nog met de nek aangekeken ook.

@pacific: wat leuk dat ze weer in verwachting is! ik duim echt mee dat het allemaal goed mag blijven gaan! Hier ook een vriendin die 2 kindjes verloren is met allebei 30 wkn zwangerscap, nu is ze al over de helft van de 3e, ik gun het haar zo!

@woordjes: hier nog niet echt veel woordjes praten maar hij doet zijn best. mama en papa en bah! kan ie goed zeggen, "hmmma" = waarschijnlijk oma :D "auka" gebruikt ie voor zowel bouwen als auto. Hij reageert de laatste tijd wel veel meer op alles met zijn gebrabbel (dat vind ik al een heel goed teken, aangezien ik vroeger heel extreem verlegen en bijna onzichtbaar was) Collin laat duidelijk weten dat ie aanwezig is :D

@schoenmaat: hier wordt op kleine voet geleefd papa heeft mt 41, mama maat 38 en bij Collin is maat 20 nog ruim.

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Glim, idd kleine voetjes! (maar wel schattig!)

Sven is echt een gewoontedier hoor... Als mijn moeder op komt passen en hem bij mij thuis op bed moet leggen, krijst hij alles bij elkaar. Dus tegenwoordig leg ik hem op bed dan net voor ik naar cursus moet en dan is hij gelijk stil.
    Nu zijn we vanavond in het huis van mijn mams, omdat hun een weekendje weg zijn en wij op de 3 honden passen. Ik leg hem op bed om kwart over zeven, omdat hij heel moe is....ligt hij alsmaar te draaien en te keren, te hoesten. Dus ik gaan kijken, omdat ik dacht dat hij het in zijn slaap deed. Maar ligt hij gewoon klaarwakker nog in het bedje. Nog even eruit gehaald, hoestdrankje van vsm gegeven en toen is hij nog lekker even op schoot blijven hangen en in slaap gevallen. Als mijn mams hem hier op bed legt, is hij ook gelijk in slaap. Het is toch een draakje!

Hoe is het met iedereen...ik vind het zo akelig stil worden....
    Doosje, Elleke, Shadow, Citroen????

13. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad rustig hier!

Hier doen ze met 1,5 jaar geen huisbezoek, sterker nog, ik hoefde niet eens naar het CB met Finn. En toen ik hier naar vroeg, werd er gezegd: Nee hoor, is niet nodig, je krijgt een uitnodiging als Finn 2 wordt...
    Vaag dat dan weer overal andere regels gelden.

Hier gaat verder alles goed, wel druk met werk, sporten, huishouden en natuurlijk de kinderen, maar alles loopt wel lekker. Finn zit nu in de fase dat hij alle kasten en lades open trekt en man vertikt het om er slotjes op te zetten (in het kader van dat moet hij maar leren dat hij dat niet mag), met als gevolg dat je de hele dag achter hem aan kan rennen. Het wordt echt tijd dat het zomer wordt, naar buiten met die mannen!

Nog 2 weken en dan heeft Jari al weer zomervakakantie en over 4 weken gaan we lekker 3 weken naar een camping. Heerlijk, ik heb er zo'n zin in. Nu nog hopen dat de zon gaat schijnen...

En wordt er morgen nog voetbal gekeken? Hier wel, wij zijn met 8 man en hebben er nog steeds het volste vertrouwen in;)

14. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    afgelopen week was bij anna op school het thema "dag dat ik jouw kind werd..." dus heb ik met anna haar babyboek boek bekeken gepraat en een schilderij gemaakt. en anna mocht haar eerste kleertjes mee nemen om te laten zien

gister kwam een antwoord van anna:
    toen ik uit jouw buik kwam lag ik naar jouw keel te kijken he mam! want jou keel deed zeer toen ik er door gekropen was...

ehm.... tijd voor voorlichting?!

15. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    en ja... tis erg stil hier de laatste tijd...

coen is een boefje, maar ik ben er ook achter dat het veelal negatieve aandacht vragen is als je even bezig bent. vooral alternatief bieden en hem betrekken lost veel op. ook haalt hij mij er bij door bijv de blokken te willen en samen te spelen

morgen komt de cb verpleegkundige. wel goed om het eens over driftbuien van coen te hebben want die zijn soms niet van de lucht. coen is een heerlijk ventje enorm ondernemend altijd bezig maar kan soms echt boos wezen als hij gefrustreerd raakt.

16. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    limburg
    @snoet: vervelend is dat als ze zo driftig worden, en moeilijk om daar mee om te gaan!

hier een enorm druk weekend, zaterdag even naar hobbybeurs en een verjaardag, gisteren voor vaderdag even op en neer gereden naar de ouders van mark, dan ben je meteen de hele dag kwijt met 2u rijden, gelukkig was het niet al te druk en konden we goed door gaan

vandaag is weer lekker een rustdag want Noa kan niet tegen de drukte, dus doen we vandaag lekker niks, alleen de fysio komt langs voor haar vanmiddag, ik ben werken dus dat mag mark deze keer afhandelen

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    zo... cb vpk is geweest. niets bijzonders (had ik ook niet verwacht) coen zat heel zoet te spelen. gesproken over nachtelijke onrusten ws met zijn oren te maken ook "opgebiecht" dat we coen uiteindelijk paaien met een fles melk en ze gaf ons groot gelijk. tenslotte moet je op een moment aan rust komen.
    we hopen dat het plaatsen van buisjes verschil gaat maken en wellicht dat coen dan ook beter gaat praten. het zou haar niet verbazen ws hoort hij slecht door alle oorontstekingen.

en nu op naar de anesthesist... ws horen we dan ook gelijk wanneer coen voor ok kan

18. kvinna

kvinna Niet meer actief

Fijn, Snoet, dat het bezoek van het CB wel gezellig was, zo te lezen! Veel succes straks bij de anesthesist.

Vorige week donderdag ben ik voor het eerst met Noa naar de kapper geweest, er is een boblijntje te bespeuren! Vond ze natuurlijk verschrikkelijk, maar de kapster was waanzinnig goed en greep af en toe een plukje dat ze dan meteen afknipte. Kaarsrecht geworden.

En vanochtend heeft Noa voor de tweede keer in haar leven tot halfacht geslapen. Althans, toen heb ik haar wakker gemaakt (dat was voor het eerst!), omdat het vandaag oma- en opadag is op het kdv en ze er om halfnegen moest zijn. Zou leuk zijn als ze de smaak van het slapen eindelijk een beetje te pakken zou hebben.

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    coen zag het ziekenhuis en riep heel hard NEE! dus het was geen feestje... terwijl er niets moest gebeuren dan alleen praten. in het ziekenhuis reageerde de poli vpk verbaasd dat coen niet bij de jeugd long vpk loopt gezien zijn benauwdheid en gebruik van puffers tja... moet je aan mijn ha vragen. en helaas was afdeling opname gesloten dus heb ik nog geen datum... op de poli vertelden ze me wel dat er nauwelijks wachtlijst is dus dat coen snel geholpen kan worden. fijn, maar over 3 weken vertrekken we op vakantie. lijkt me minder om op donderdag te laten opereren en vrijdag te vertrekken.

wat fijn dat noa slaapt. ik hoop dat ze er een trend van gaat maken! leuk opa en oma dag. bij coen was het ook maar opa en oma hadden al andere bezigheden. (hetgeen me stoort want 2 kleinkinderen die bij hun op het dorp wonen worden wel bezocht bij zulke festiviteiten...)en leuk een bobje, en erg handig moet ik zeggen! speld er in en klaaar! anna heeft ook een bobje van kleins af aan en het staat ook nog eens zo leuk

coen vind de kapper ook niet altijd succes, zeker niet wanneer ze met een tondeuse komen. truc: hem de zaak in laten kijken en hij ziet wat er gebeurd helft minder problemen

20. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, hier vond ik het huisbezoek ook gezellig! Het was hier en hele aardige vpk, die ik ook al vaker had gezien op het bureautje. Ze vroeg natuurlijk ook veel dingen over Senne en over de cursus die ik deed. Ze zei dat ze het heel erg goed vond dat ik open stond voor dingen om te veranderen, zeker omdat de opvoeding eigenlijk op mijn nek terecht komt en ik een echte gevoelsmoeder ben.... (en dat kan mij wel eens opbreken bij een paar standvastige mannetjes die weten wat ze willen en hoe ze dat bij hun moeder voor elkaar kunnen krijgen!) Ze zag dat Sven een heel erg ondernemend mannetje was, met een hele goede motoriek. En het praten, dat deed hij op zich goed genoeg voor zijn leeftijd (en ik moet zeggen dat hij ook steeds meer op zijn eigen manier gaat praten, waarbij we echt wel dingen gaan opmerken wat hij bedoeld!)

Vandaag heeft hij de BMR en MenC gekregen, die hij normaal bij 14 mnd gehad had moeten hebben en wat een bikkel..... hij huilde niet! Wat vond ik dat fijn zeg...want ik zat me al te verbijten op het gehuil (en tja...vind het altijd zo zielig hahahaha)

Maar wat balen dat je nu nog geen datum hebt, doordat de afsprakenpoli dicht was.... En ze kunnen wel zeggen dat het niet druk is, maar jullie zitten idd met de vakantie over een week of drie. Hopelijk is hij van de klachten af na de buisjes, wat zielig dat hij nu al het ziekenhuis ervaart als iets wat echt niet leuk is. (want anders roept zo'n mannetje niet gelijk al nee....) Hij heeft lang genoeg gesukkeld zeg..

Kvinna, ik ben benieuwd hoe Noa eruit ziet met haar bobje!
    Hier gaat het goed, als hij een kam in zijn handen krijgt (en net als zijn grote broer altijd, ook even door het haar gaat als ze aan het knippen is hahahaha, maar goed dat we een heel geduldige kapster hebben!)

Ik ga snel naar mijn mie kijken...ben alvast de maaltijd voor morgen aan het maken, terwijl ik wacht tot Senne terug komt van zijn vader.....

Deel Deze Pagina