Ik ben er nog gewoon hoor, heb wel steeds bijgelezen maar geen tijd / zin om te reageren.... Tim en Stijn samen zijn op dit moment weer 1 grote bom energie dus daar gaat veel van mijn energie aan op helaas...maar donderdag gaat Tim overblijven op school en schoonzus komt hierheen voor Stijn en dan ga ik met mijn vriendin lekker shoppen....even ik-tijd! Tim heeft 2 proefzwemlessen gehad afgelopen 2 weken en na de zomer gaat hij starten met de zwemlessen. Was wel fijn om gewoon even te kijken hoe hij het doet tijdens de lessen maar hij doet het super! Volgens de zwemjuf is hij er ook echt wel aan toe om op zwemles te gaan (normaal gesproken houden ze 5 jaar aan als startleeftijd) hij deed alles al goed mee. Het gat onder water was heel even eng maar nadat de juf hem kwam halen ging hij er zomaar ineens onderdoor, zo ook met de glijbaan die ze hadden gemaakt en afgelopen week sprong hij ook zomaar vanaf de mat naar de zwemjuf toe, ging onder de drijver door en dreef zomaar even 5 tellen op zijn buik met gezicht in het water...ik zeg niks meer aan doen hahaha Stijn is erg ondernemend en kan verschrikkelijk boos worden als het niet gebeurt zoals meneer het wil...weet ook niet zo goed hoe daarmee om te gaan. Los het nu op door te zeggen dat ik moet koken (schoonmaken..of wat dat ook) en dat hij zelf even moet gaan spelen (hij trekt me aan mijn hand mee naar de poort en wil dan naar de speeltuin..)...zet hem nog met wat speelgoed weg en ga dan weer mijn ding doen maar helaas komt Stijn dan weer achter me aan...dus lang leve de box die nog staat dan maar.. @Snoet en Hartedief fijn dat de huisbezoeken goed zijn verlopen. Hier met 18 mnd officieel ook geen cb en al helemaal geen huisbezoek.... @Kapper Stijn is nog nooit geweest, heb ik zelf af en toe een beetje bijgeknipt en voorlopig laten we het even wat langer want Stijn heeft mijn krullen gekregen dus dat ziet er wel grappig uit zo. Tim zat bij de kapper altijd een filmpje te kijken, stond een klein dvd spelertje tegen de spiegel aan en voila...kind zit stil..nu hebben we ook geen filmpje meer nodig. Ik ben nog steeds bezig met de powerslim, vandaag helaas niks eraf maar we hebben deze week ook de verjaardag van Luc gevierd en heb ik ook wat extra's op, gisteren shoarma gegeten en waarschijnlijk door het extra zout nu wat meer vocht vast oid dus even weer goed opletten en dan volgende week weer aan de boterham, even opbouwen voordat we op vakantie gaan...nog 1 week en 4 dagen!!!
nou citroen ik vind je een bikkel!coen doet dat ook, maar ik laat hem gewoon "helpen" geef hem een deel van de stofzuigerslang of een doekej of waar ik ook mee bzig ben en heb geen kins aan hem (alhoewel... maar de brokken neem ik voor lief) belonen doe ik door hem daarna iets aan te bieden (gaan we blokken bouwen of met de auto spelen. al is het 5 min. en dat gaat heel goed als anna op school zit. in het weekend eist zij aandacht maar dan maak ik weer onderverdeling goh gek eigenlijk dat ik altijd moe ben? hartedief wie niet sterk is moet slim zijn, heb gewoon afsprakenbureau van vlissingen gebeld (ze vallen nu toch onder een) en heb quasi dom gevraagd wanneer de datum was omdat ik het was vergeten te vragen hehehehe oh, ik zie dat coen niet ingepland is, ik schuif hem op de 29e maar mijn collega belt morgen om het definitief te bevestigen zo! geregeld mooi een weekje voordat we weg gaan
Dat pikt Stijn niet....als die iets in zijn kop heeft dan heeft hij het echt niet in zijn kont en dan moet dat ook.....helaas moet mama ook af en toe koken enz... Fijn dat je nog voor jullie vakantie terecht kan!
pfoei! dan weet stijn je goed bezig te houden, jongens zijn echt aanzienlijk anders als meiden. anna had ook zo haar dingetjes maar was een engel vergeleken bij coen de bengel.
Snoet, goed gedaan!!!! een brutaal mens heeft de halve wereld blijkt maar weer. Als je niet voor jezelf zorgt, doet een ander het ook niet. Citroen, ook zo'n klein draakje in huis hahahaha... ja... jongens zijn echte bandieten hoor, maar toch zit er ook weer verschil in. Want Senne was wel een schoffie, maar Sven is gewoon in alles ondernemend. (vb...mijn mams was hier vanavond nog even en Sven kruipt op de meegroeistoel van Senne, met 1 stang en een best groot gat voor je op het zitje komt..ze stond echt met open mond te kijken dat hij daar dus gewoon alleen in een paar seconden op zit...) Ik heb het hier geprobeerd met een videofilmpje waar hij helemaal dol op is, maar dat moet ik dus gewoon niet meer doen vlak voor het eten....meneer verdomd het gewoon om te eten!! Zodra het filmpje klaar was, zet ik hem in de kinderstoel en hij zet het op een krijsen, wat niet stopt tot we van tafel gaan..met als gevolg dat hij gewoonweg NIETS heeft gegeten, zelfs zijn danoontje zou hij van tafel werpen... Echt niet normaal hoor, dus dat wordt geen tv meer kijken voor het eten (om mama makkelijk even iets te laten doen hahahahaha) Senne doet het super op school! Gelukkig dit keer een heel positief gesprek (van een tijdelijke juf, die invalt nu vanaf mei ivm ziekte van zijn eigen juf). Ze vond hem een leuk, lief en vrolijk ventje, die goed zijn best doet en het ook leuk vind op school. Hij doet het beter in de kring en ze zei ook dat ze vaak zegt dat hij het goed doet in de kring. Omdat ze gemerkt heeft dat belonen beter werkt bij hem dan straffen! (hahahaha...het is toch ook een portret he.... ) Sven was trouwens gisteren 86.7 cm en 13 kilo! Wat ik wel gek vond, was dat deze assistente hem nog gewoon op die meetplank legde...jeetje mina, meneertje staat zo recht als een paal, zet hem dan tegen de muur aan voor het meetgebeuren, weet je zeker dat het ook nauwkeurig is... het is geen baby meer wat stil ligt op commando... Doosje, alles goed?
@snoet: wat fijn dat je eindelijk een datum hebt! @citroen: das vervelend als je n iet vooruit komt en je kind alle andacht op eist! Hier weer een vrolijke dame, we zijn er wel echt achter dat ze niet tegen drukte en veranderingen kan, zaterdag hadden we een verjaardag en mijn vader kwam haar pakken, maar ze was meteen aan het huilen, ze moet eerst de kat uit de boom kijken, wt slapen en een fles en toen was het goed, zondag bij de ouders van mark vond ze het ook niet leuk in het begin, na een dutje en de fles ging het beter vandaag even bij mijn vader op bezoek geweest, daar was het rustig en toen heeft ze wel een hele tijd bij hem op schoot gezeten dus daar moeten we wel rekening mee houden
oh hartedief herkenbaar als ik coen vlak voor het eten iets aan bied kan k het wel schudden. coen kan ook zo gillen aan tafel, ik zeg tegen coen dat er niet gegild wordt aan tafel en draai hem consequent om na een minuut draai ik hem terug, weer gillen? hup stoel weer om. wij gaan dan verder alsof er niets aan de hand is. dit heeft een paar bar en bozen ongelukkige momenten aan tafel gekost maar het heeft nu resultaat. coen is ook van het meppen en gooien. om die reden heb ik het blad van de kinderstoel nog niet weggehaald (anna zat al met 16 maanden zonder blad aan tafel zoet te eten) coen kan zich ook boos overstrekken zie hem dan maar eens in of uit stoel te krijgen (ook zo fijn in de auto) maarre mijn "nanny"stijl gaat ook vaak niet goed hoor.... wat wel heel lief is coen is dol op dieren, alles moet geknuffeld en geaaid. en wanneer anna verdrietig is komt hij ook troosten. doet hij me pijn (spelenderwijs) komt er gelijk een kus. ondanks zijn titel minister van drakenzaken is het echt een schatje
woman, herkenbaar, anna was precies zo'n meisje, sterk reageren op prikkels... wij hebben een keer in duitsland gelopen met een krijsende baby, enige wat ons nog restte was spullen pakken en terug naar ons huisje zodra we iets ondernamen, verjaardag rondje door (drukke) stad was het op dat moment of vlak er na enorm hard huilen en anna is nog steeds een introverte dame die ik in de smiezen moet houden. ze vertelt niets (bijv op school is alles "geheim") ben er nu achter dat rollenspellen met poppen uitkomst biedt, of haar de juf laten spelen en dan ben ik het kindje wat moet luisteren (zie je me al zitten op een kleuterstoeltje???)
Hi meiden Tijdje niet geweest maar heb het erg druk gehad met vanalles en nog wat. Leuke vakantie gehad in Frankrijk (1 weekje geweest) maar begon wat minder. Stijn moest niezen en klapte toen met zijn mondje op de boxrand. Het stukje tandvlees tussen de boventandjes was door... man wat kan dat bloeden zeg... en natuurlijk mama in paniek!! Nou dat heeft 2 dagen geduurt voordat het helemaal weer dicht was maar gelukkig had Stijn er geen last van (mama wel). Afgelopen zondag de 1e verjaardag van Stijn gevierd!! Hij is lekker verwend en heeft mijn zelfgebakken appeltaart op zonder melk en ei ging er goed in al zeg ik het zelf... Hij begint nu wel steeds meer last te krijgen van verlatingsangst... als we hem bij het kdv brengen is het al huilen...probeer zoveel mogelijk kiekeboe te spelen.... @Citroen Zie dat je afvallen erg goed gaat!! goed joh!! @ draakjes Die van mij is nog maar 1 jaar maar kan er ook wat van hoor.... gooien met dingen, overstrekken en krijsen als hij zijn zin niet krijgt... wel af en toe vermoeiend of moeite hebben met de lach in te houden...
#$%! ziekenhuis heeft afspraak van 29 juni gecanceld, nu afwachten wanneer coen na onze vakantie gepland wordt (zo ver plannen ze niet):xsnoeteman werd hierover gebeld dus ik ga morgen bellen dat ik het niet helemaal begrijp <blond>
tis wel heeeeeel erg stil hier... zijn we aan het uitsterven???? Karianne gefeliciteerd met stijn! wat gaat het hard he? hopelijk groeit hij over zijn KMA heen maar bovenal dat het een gelukkig mannetje wordt. anna heeft haar oor doppen dus die gan we zo eens uit proberen, kind is helemaal lyrisch dat we straks gaan zwemmen ziekenhuis belde af, want er is geen kinderdagbehandeling op die dag. helaas kunnen ze ook niet verder vooruit kijken...
Lastig hè Snoet, dat zh maar een maand vooruit kunnen plannen. Dat zou toch anders moeten kunnen. Dames met (een) dochter(s): ik ben via een ander topic op de site van all4kids outlet terecht gekomen en daar worden Jottum-jurken verkocht. Normaal belachelijk duur, nu als je drie jurken in diezelfde prijsklasse koopt voor de outletprijs (dus 3 voor 25, 50, 80 euro). Veel jurken zijn mij te frutselig, maar de Stropa vind ik wel leuk en ook de Sofiela nog. En evt. de Sarisonu als feestjurk. Ik wil dus gaan bestellen, als iemand ook nog interesse heeft, pb dan maar. Hartediefje, ik maak één dezer dagen een foto van Noa en zet hem in mijn album.
Hoi meiden, Ik ben er nog hoor, lees nogsteeds trouw mee, maar reageer niet altijd. Er is hier vanalles aan de hand geweest in de afgelopen weken, knopen doorgehakt, zaken geregeld en hopelijk wat rust gecreëerd... Met de meiden gaat het goed, ben ontzettend trots op Caitlynn en hoe zij omgaat met Qyana, het is onwijs lief om te zien hoe ze bijvoorbeeld gaat troosten als Qyana huilt in haar wippertje... Qyana doet het goed, alleen zijn de flessen niet echt een succes... Ze vind de H.A. voeding niet lekker, das duidelijk en ze blijft ook nogsteeds spugen na de meeste voedingen. Fruit maak ik tegenwoordig helemaal vers, zodat daar in ieder geval geen melk inzit... Eind van de week terug naar de ha om te kijken of het genoeg helpt... Tot zover ff, ga (nog) beter mijn best doen om actief mee te doen hier hoor.... Elleke
ha elleke! dat klinkt doortastend iig! hebben jullie fijne vakantie in drenthe gehad? beetje bij gekomen en voral ook met loverman beetje tot rust gekomen? soms is een weekje met het gezin ideaal om even bij te trekken en aandacht voor elkaar te hebben ipv alle omstandigheden. fijn dat het met de meiden iig goed gaat! en hoe is de rest? kvinna bedoel je samen bestellen zodat je niet verplicht bent 3 jurken af te nemen? wil best eens kijken hoor. blijft toch leuker shoppen voor meiden als voor knullen eerlijk gezegd
@Snoet oef daar baal je stevig van zeg..vervelend ziekenhuisafspraken! Hoe was het zwemmen? @Karianna dat kan bloeden he...Tim heeft dat ook weleens gehad. Het kan wel eens helpen om dan wat zoets te drinken te geven, schijnt dat dat het bloeden wat stelpt. @Hartedief fijn zo'n goed gesprek op school! @Elleke hopelijk geeft het idd rust nu! Vervelend dat de flessen niet goed gaan. Hier gaat het z'n gangetje, heb zoals al eerder schreef gewoon geen tijd om veel te reageren, als ik Stijn maar 1 moment uit het oog verlies zit hij op de kast of op de rand van de bank en noem zo maar op..pffff wordt wat op vakantie... Afgelopen donderdag gaan shoppen met m'n vriendin en weer hele leuke kleding gekocht voor mezelf...en een heel gezellige dag gehad! Morgen met Tim naar de allergoloog, ben benieuwd.
ik heb trouwens een tip voor de pampers, wehkamp heeft een nieuwe afdeling erbij met pampers etc. voordeeldoos pampers, 2 stuks (bijv. mt 4 is 228 luiers) ipv 64, 45 en geen verzendkosten. Luiers & verzorging - Mama & kind - wehkamp.nl
Ik meld me ook weer eve. Ben weer bijgelezen... Hier alles goed, Finn begint nu echt hele verhalen te vertellen en Jari heeft vandaag zijn rapport gehad. Hij heeft goed gewerkt en gaat dus volgend jaar naar groep 4. Ik ben gisteren met mijn moeder en zusje op pad geweest naar Scheveningen. Lekker gelunched bij Crazy Piano's, daarna naar Wicked (wat een geweldige musical!!!) en tenslotte nog lekker gegeten en geborreld bij de Mexicaan. Lekker genieten! Deze week ff rustig aan, alleen donderdagochtend helpen bij Jari op school met de laatste schooldag, man gaat vanaf donderdag naar de TT, het weekend verder geen plannen en volgende weekend naar Volendam. Zin in! Nu hopen dat het weer een beetje beter wordt, zodat ik lekker met de jongens naar buiten kan.
En ik heb even jullie creativiteit nodig: Finn gaat naar de peutergroep op het kdv, dus ik wil zijn leidsters graag iets leuks geven voor zijn afscheid. iemand nog leuke ideeen?