Thanx Hellie. Dat lucht toch wel weer een beetje op om te lezen, dat ik niet de enige ben. Best moeilijk he? Ik zit te denken om een stoel bij Ikea te halen die je bij de tafel kan schuiven (zij hebben ook zo'n kussen om 'm te verkleinen). Hij vindt het geweldig om overal bij te zijn. N.b.: wist je dat je de doperwtjes moet verwarmen? Ik gaf het perongeluk koud namelijk haha!
Hahahaha, nou snap ik helemaal dat het geen succes was, warm is het al niet te pruimen, laat staan koud...
hahaha doosje...dat is ook niet te eten ook, koude doperwtjes, laat staan in zo'n prutpotje hahahaha. Denk dat bijna alle kindjes rond de 4 of 5 maanden meer aandacht willen... ze weten dan ook volgens mij heel erg goed hoe ze dat moeten doen... Hellie, wat fijn dat Finn opgeknapt is van zijn longontsteking. En dat zijn exceem wegtrekt. Heeft hij verder dan geen last van darmkrampjes bij het overstappen op andere voeding? Hier is het echt een vreselijke middag.... Daarnet een krijsende, stampende en met spullen gooiende kleuter en een baby met kramp.... En ik die met wallen onder mijn ogen loopt van het slaaptekort...Wat een *piep* nacht weer zeg.... Vanochtend heerlijk drie kwartier gelopen en wat geeft dat een heerlijk gevoel! Ik moet nu echt doorzetten, ga de sportschool terugbellen en me gelijk aanmelden voor de fitness. Dan krijg ik 2 of 3 afspraken voor op te starten (met testen en trainingsprogramma), heb er nu zin in, dus dan maar ook gelijk doorpakken. Citroen, ik ga je volgen hoor!!!!
ff snel later reageer ik op iedereen, gistermiddag coen uit z'n bedje gevist was ie letterlijk zo roof als een tomaat, schijven op knieen en ellebogen blauwe handjes en voetjes gezichtje gezwollen schrok me rot!!!! hij is allergisch voor de melk.... (schuld schuld schuldgevoel!!!!) dus nu weer op de bv en over 2 dagen terug naar ha die gaat informerenbij apotheek welke voeding goed is dan na 2 weken weer beetje standaard mengen om een reactie uit te lokken als dat gebeurt naar de kinderarts voor een diagnose... hebben wij weer!!!
Jee snoet...... wat schrikken en wat zielig voor je mannetje. Maar geef jezelf niet de schuld meis, dit weet je niet vantevoren.. (maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan....)Is het wel al weggetrokken? Dus nu npg aanmodderen met de voeding dus...
@Snoet jeetje wat schrikken!! Je zult waarschijnlijk op de nutrilon pepti of nutramigen uit gaan komen, hier was het 1e advies pepti omdat die gewoon bij kruidvat of drogist te krijgen is en de nutramigen alleen op recept. Heeft je ha ervaring met kma?? anders zou ik echt een verwijzing vragen voor de ka die hebben hier toch wat meer kaas van gegeten. En zo snel alweer een reactie uitlokken zou ik persoonlijk niet doen, ze hebben sowieso al 2 weken nodig om aan nieuwe voeding te wennen en en dan zou je na die 2 weken alweer moeten provoceren....zo krijgt het mannetje geen rust in z'n lijfje..maar dat is iets waar je zelf maar ff over na moet denken en laten bezinken na dit avontuur! (Is trouwens mijn info via de ka hier. Die doen ook pas een provocatietest bij 6 maanden, nadeel is dat je dan pas achteraf je voeding vergoed krijgt en blijkt het geen kma te zijn krijg je dus niks...maar goed dat zou voor ons voor latere zorg zijn)
heb net zitten googelen want met de bv heeft ie ook steeds zo'n last spugen en kramp soms heel rusteloos en ik weet het steeds aan het spugen (maagklepje wat niet goed sluit) en eigenlijk valt alles op z'n plek. als ik wil elimineren zal ik zelf tijdens bv alles waar melksporen in zit niet moeten nemen dus het lijkt me beter om op flesvoeding over te gaan dan kom je idd op de pepti uit dan kan ik beter oordelen en ga ik niet provoceren maar als klachten weg blijven wil ik verwijs voor de ka moet weer rennen coen is weer aan het huilen
Snoet, gefeliciteerd met de nieuwe baan van je man! Knap van je dat je je aan je belofte aan jezelf hebt gehouden en ging overstappen op flesvoeding, maar wat een schrik zeg, om Coen zo uit zijn bedje te halen. Benieuwd wat de 'oplossing' blijkt te zijn. Hartediefje, ik heb ontzettend veel respect voor jou! Ik heb het vier dagen alleen moeten doen met maar één baby (en twee honden) en dat vond ik retezwaar. Heel knap van je!! Doosje, fijn dat je eerste dag meteen een groot succes was en dat Boaz naar opa en oma ging. Dat is toch een stuk minder spannend dan een kdv. Hellie, fijn dat Finn helemaal opgeknapt is. Wat gaat het toch allemaal snel, vijfenhalve maand zag ik staan? Citroentje, wat een moeilijke doorslaper is Stijn, zeg. Hier slaapt Noa dan niet veel overdag, maar 's nachts in elk geval wel van elf uur/halftwaalf tot halfzeven. Goddelijk! Hoe weet je trouwens dat je de voeding op de late avond zou kunnen weglaten? Noa wordt steeds moeilijker wakker om elf uur en heel erg gemotiveerd om dan te drinken is ze ook niet. We kunnen het natuurlijk gewoon proberen, maar dan wel in een nacht waarop een dag volgt zonder verplichtingen. Gisteren ben ik 'op gesprek' geweest bij het consultatiebureau. Twee maanden na de bevalling (bij mij is dat iets uitgelopen doordat we in NL waren) moet je een vragenlijst invullen die aangeeft of je aan een postpartumdepressie lijdt. Ik had natuurlijk wel wat signaaldingen (zomaar in huilen uitbarsten bijvoorbeeld), maar uit het gesprek bleek duidelijk dat dat door de gebeurtenissen om de geboorte heen komt en dat mijn kijk op ons leven en Noa gelukkig wel een gouden randje heeft. Wel fijn, zo'n check. Wat wel weer raar is, is dat ze me zijn vergeten op te roepen voor een nacontrole. Dan kijken ze hoe een eventuele wond is genezen, nemen wat bloed af om het ijzergehalte te meten en bespreken voorbehoedmiddelen. Ik gaf aan dat ik daar over wilde praten en toen zei die vrouw (echt Zweeds): 'Ja, rondom een bevalling is zoveel te doen, ze vergeten nog weleens wat.' Pardon? Alles rondom een bevalling is het werk van een verloskundige, dus dat is natuurlijk kul. Maar goed, de 18e word ik nagekeken.
@Snoet dat lijkt me een slim plan! Idd zoals je het nu omschrijft heeft hij er de hele tijd al wel wat last van, hopelijk heeft de pepti snel resultaat. @Kvinna oh heerlijk zeg dat Noa zo goed slaapt 's nachts. HIer zijn we ook op de goede weg hoor.. De late voeding is gewoon uitproberen idd, zeker als ze zo moeilijk wakker wordt en de fles niet leeg drinkt zou je een kunnen kijken, bv steeds een half uurtje of uurtje vroeger geven of meteen proef op de som en niet meer geven.... Mocht ze dan toch 's nachts komen zou je eerst kunnen kijken of ze te troosten is met een speentje (als ze een speentje heeft dan) en niet meteen een voeding geven. Kom straks nog ff terug ga nu m'n benen laten harsen...
Kvinna, wat heerlijk dat ze zo goed slaapt!!! (hahaha, jaloers....) En wat een laksigheid dan zeg van het cb... Maar wel fijn dat je bent goedgekeurd dat je geen postnatale depressie hebt. Heerlijk genieten van je meisje hoor!!! En tja... ik moet het toch doen... het gaat door..maar ik heb het soms best zwaar (wil me niet aanstellen, maar soms heb ik het gevoel dat ik het even niet meer trek...) Zoals vandaag...slechte nacht... Sven steeds onrustig (ik vermoed kramp, maar soms ligt hij ineens te huilen zonder dat hij zijn beentjes strekt, maar wel met zijn hoofdje heen en weer te gaan voor zijn tuut en dan weer niet...) en Senne zo veschrikkelijk vervelend (hahaha, hij vond mij maar een stout kind, want ik werd steeds boos op hem...ja..mijn humeur zat ook wel een beetje in mijn tenen, maar hij gooide echt met alles in zijn handbereik...) Gelukkig ligt er nu eentje op bed en de ander ligt wat onrustig in de kinderwagen.. die moet zo weer een fles. Ik vraag me nu wel af of het ook van de hoeveelheid komt die hij nu drinkt, maar hij heeft echt honger... En dan zie je het soms even niet meer.... Zal ook blij zijn als het weekend is en harteman weer thuis is... Snoet, nu valt het idd op zijn plek... hij heeft waarschijnlijk voedingsstoffen via jouw bv ook binnen gehad waardoor hij ging spugen... Hoop dat hij goed reageert op de pepti voeding. Sky, Shadow, Femke????
@Doosje ik heb de zwemband via internet gekocht, www.babyzwemshop.nl Fijn dat je 1e werkdag goed is gegaan en dat Boaz het naar z'n zin heeft gehad! Stijn wil ook overal bij zijn hoor, alleen in de box of op de grond is niet leuk. @Hellie fijn dat alles goed gaat bij jullie! @Hartediefje ja goed zo!! @Kvinna wat slordig van het cb..of de vk dan Hier gaat het nu 2 nachten goed, gisternacht werd hij om half 6 voor het eerst wakker en nog kunnen rekken tot half 7, vanmorgen werd hij pas om 6 uur wakker en dat na een laatste fles om 22 uur. Vanavond heeft hij rond 22.15 z'n fles gehad en ook vooraf nog even "gezwommen" (het belooft nl ook de nachtrust en het slaapritme te bevorderen..) dus nu lekker naar bed en duimen dat hij weer rond 6 uur komt. (of later..)
hartediefje, sven lijkt wel gewoon hongerig? ik herken krampen trouwens ook aan harde buikjes kan je anders niet overlegen om een schepje forte toe te voegen via de advieslijn van cb? (ben er net achter dat die er ook is dat je niet perse op de verpleegkundige hoeft te wachten tot die er zijn....) fitness is idd goed voor spier en conditie training je zou ook kunnen zwemmen. vind het dapper dta je zo sportief bent! ik heb er meestal de moed niet voor, dan heb ik gewerkt 3 dagen andere dagen heb je thuis een full time baan en dan mezelf naar een sportschool slepen.... pffffff wat trouwens een goede calorie verbrander is is spinnen keihard fietsen op een trainingsfiets, groepsgewijs ik vond dta hardstikke leuk, wel het idee dat je zo'n beetje in elkaar stort van een eerste les, maar je bouwt het razendsnel op! en ik heb erg veel respect voor je dat je met 2 kindjes zo'n pittige tijd doorgaat.... ik heb al wat keren aan je gedacht als ik zelf een krijsende peuter en huilende baby had..... mijn geluk is dat als snoeteman thuis komt ik op tijd kan slapen.... sterkte meid! kvinna, durf je noa anders niet een uur eerder nog te voeden om te kijken wat ze dan doet? wie weet gaat de tijd tussen voedingen groter worden en gaat ze het anders regelen.... ik heb veel respect voor je, jij miet in dat verre zweden eigenlijk alles zlef uitzoeken, hier wordt je per 4 weken nog altijd begeleid door cb (ook niet altijd op de wneselijke manier maar toch....) en vreemd dat een verloskundige je eindcontrole vergeet!!!! toch een van de belangrijke dingen... en is er veel te doen rond de bevalling? das toch haar werk??? erg slordig idd oooh citroen wat herkenbaar! de dreinende peuter versus een niet ritme van een baby ben blij dat ik dus niet de enige ben! (zo fijn die zee van herkenning hier! en je bent sneller wat kort omdat je zelf hondsmoe bent.... het begint meestal gezellig maar dan gebeurt er altijd wel iets wat het minder gezellig maakt. en peuters hebben zo'n complexe beleving. ik heb ook de buggy board makklijk voor de kleinere stukken maar je gaat er idd niet "even" mee wandelen. toch zal het zo moeten als ik alleen ben. maar echt wandelen doen we als snoeteman thuis is kan anna in de buggy wat is dat een gaaf drijfding van stijn! (en wat heb je een mooi bad!) helemaal leuk zeg! wat is dat? vraag me af of coen het wat zou vinden want alles wat rond z'n nekje zit vind ie echt vreselijk aan kleden van shirt en afdrogen van zijn nek plooitjes doen hem van zijn kussen stuiteren vraag me af of een baby een trauma kan hebben van een navelstreng die rond de nek heeft gezeten doosje wat een lange dag had jij gelijk! wel leuk dat je ook zo'n ontspanning vond, wel lekker om ook met andere dingen weer bezig te zijn he? en helemaal fijn als iedereen waarderrt dat je er weer bent omdat je je werk goed doet! gaat boaz naar kdv of naar oppas? hellie sowieso goed om over te stappen op HA met die exceem fijn dat finn er weer boven op aan het komen is, een longontsteking is niet niks en zeker niet voor zo'n kleintje! voor de moeders die met hapjes beginnen: wet je dat een kindje zeker 10x iets geproefd moet hebben wil hij iets lekker of niet lekker vinden? alles zal een baby niet lekker vinden de eerste keer het is heel anders als al die melk die je zomaar kan weg klokken daarom moet je in begin niet teveel smaken tegelijk aanbieden meiden ik ga pepti halen, dweilen en weer kraamvisite krijgen.... en das de laatste, er werd gebeld voor nog een visite (kennis dus niet zo close) en die heb ik vriendelijk uitgelegd dat de kraamtijd na 6 weken voor ons isafgesloten en wij geen visite meer doen maar ik de laatste weken van mijn verlof gebruik om een ritme te krijgen en te richten op kindjes en mezelf ben helemaal klaar met de visite en het rekening houden met.... heb ook nog veel afspraken saan rondom osteo, mensendieck, huisarts longarts en tandarts en wil op de andere dagen nog lekker genieten en ook voor anna leuke dingen doen. 15 feb moet ik weer aan de bak... fijne dag allemaal
Volgens mij hier een regeldag.... Sven is al bijna heel de dag wakker, net bij het lopen met de wagen was hij in slaap. Maar ook huilt hij veel en hij had naar mijn idee na drie uur al honger, dus een fles gegeven. Maar vanmiddag ging hij ook weer huilen. Nu beweegt hij ook best veel heen en weer met zijn hoofdje..en toen ik hem net op mijn rechterarm nam, begon hij te krijsen... ik ga het even aankijken hoe het de rest van de dag en nacht gaat, want anders bel ik morgen gewoon weer de ha. Ik heb het idee dat hij nog niet helemaal lekker in zijn vel zit en mss heeft hij wel oorpijn, maar ja, daar doen ze toch ook niets aan... Morgenochtend ga ik trouwens mijn eerste fitnessles ondergaan hahahaha... ik heb er zin in, maar hoop dat ik de zin blijf houden..ben niet zo'n sportmens. Sven laat ik dan even bij mijn ma en Senne zit op school. Hoe is jullie dag???
hier een relaxed dagje, coen reageert goed op de pepti heb een heel ander jongetje! moet wel volgens gewichtschema op 5x 200ml komen maar ik moet even zien hoe hij het regelt, ben om 10:30 gestart met 165, 14:30 200ml (heb hem toen vanaf 13:45 zoet moeten houden met speentje) en om 19:00 dronk hij 110 van de 200ml en ligt nu te slapen. maandag overleg ik met de cb verpleegkundige wat te doen mbt provoceren ik heb vanochtend even gebeld. pepti is hier trouwens enkel te verkrijgen bij apotheek, en eigen apotheek had hem niet heb dus ff moeten rondrijden.... en DUUR maar heb het uiteraard voor over, weet waar ik straks voor werk (24,99!) morgen moeten we allebei naar de osteo, daarna maar even langs schoonouders koffiedrinken
een glimlach na de fles: Bekijk bijlage 119338 hij laat de echte big smiles niet voor de camera zien helaas
@Snoet Stijn vind de drijfring om z'n nekje doen ook echt verschrikkelijk hoor maar zo gauw we heb dan in het water zetten is hij meteen zo rustig. Hij ook al heel het bad door, zwemt op z'n rug en buik zo grappig om te zien. Als we zin hebben gaat hij zo nog ff in bad dan zal ik nog eens filmen. Hmm zou niet weten of kindjes een trauma kunnen hebben van de navelstreng om het nekje, mij lijkt de hele bevalling gewoon een groot trauma voor een baby maar aan de andere kant...ik weet er niks van dat ik geboren ben.... @Hartediefje jeee goed hoor je eerste fitnessles!! Heb je niemand die mee kan gaan sporten? Ik weet van mezelf nl ook dat ik alleen veel moeilijker ga dan wanneer ik iets afspreek. Idd gewoon je ha bellen hoor als je denkt dat er wat is! Enne oorpijn doen ze idd niks aan maar dan weet je iig wat je kunt doen (als ze het al kunnen zien in z'n oortje want het is ook allemaal zo klein nog.. Hier vannacht weer een wakkere Stijn.. om 4 uur weer wakker, meteen een speentje toen ff stil, daarna 5 in huilen en speentje toen weer ff stil en daarna 10 min huilen en toen werd hij vanzelf stil...tot vanmorgen half 6 dus op zich hopen we dat het even een dipje is en meer niet. Hij was gisteravond na de fles ook nog wat onrustig dus misschien gewoon iets dwars gezeten ofzo.... Net alles ingepakt en klaargezet want morgen gaan we voor een weekje naar Erperheide. Heb er zin in maar ook weer niet vanwege het slapen van Stijn... maar goed dat is thuis ook hetzelfde dus we gaan gewoon een weekje genieten. Hij ligt nu te proefslapen in z'm campingbedje en dat gaat goed dus dat moet goed komen. Verder is Luc vanavond met de duowagen weggeweest en ze gaan een oplossing voor ons zoeken (de afd die erover gaat was er niet meer) maar we hebben al wel een leenduowagen meegekregen ivm ons weekje weg (terwijl we dan juist met z'n 2en zijn dus ook ieder een wagen kunnen rijden maar goed, de bedoeling is goed)
@Snoet idd duur spul he die pepti, bewaar je bonnetjes goed want als het bewezen kma is krijg je alles terug van je zorgverzekering! En qua hoeveelheid zou ik even kijken wat Coen zelf pakt hoor en niet te druk maken om een schema, volgens dat schema zou Stijn nl al op 4 flessen van 200 moeten zitten...hmm dat gaat niet echt lukken met alleen fles en wat beginnende hapjes groenten en fruit... Wat een scheetje die Coen!!!
Snoet, wat een schatje!!!! Hahaha, die lachen zijn zo weer weg als de camera er is.... Maar wat fijn dat hij zo tevreden is nu en geen last heeft van de voeding. Wat moet dat een opluchting zijn zeg.. Citroen, Erperheide schijnt een heel mooi park te zijn. Geniet ervan!!!! Lijkt me ook wel weer lekker om er even tussenuit te zijn..en die nachten..tja..die heb je thuis ook gebroken. Vandaag was het echt heel veel huilen... ik zat echt met mijn handen in het haar hoor.. zo weinig als hij gehuild had in de weken dat hij er is..zo veel heeft hij vandaag huis gehouden. Weet ook niet goed waar het nu van komt.. kramp, verkouden (hopen dat het niet terug erger wordt), honger... Hij is gelukkig om zeven uur eindelijk in slaap gevallen en ligt nu naast me op de bank op een kussen, zodat hij schuin ligt. En zo ligt hij nu te snurken... eindelijk even op adem komen. Ik vind het ook zo sneu voor Senne..want ik heb zo'n kort lontje.. hij zei gisteren ook, mama ik vind het niet leuk als je alsmaar zo boos bent. (hij is ook heel erg aan het uitproberen hoor...) Morgenavond gaat hij naar zijn vader, jaap is pas zaterdagochtend thuis.... pfff...die emoties hier gaan van hot naar her hoor hahahaha. Morgen even mijn gedachten op nul bij de fitness, even een uurtje niet zorgen en denken!!!
Snoet, fijn dat Coen zo lekker heeft gedronken. Ik krijg ook geen grote glimlachen op een foto of filmpje, zo'n zwart ding voor je toet is iets om serieus te onderzoeken. Citroentje, veel plezier! Hartediefje, veel sterkte!