Aan het eerste jaar zijn we bijna onderdoor gegaan met dat dramatische slapen van Noa. De angst voor herhaling zit er bij allebei wel in, hoewel ik langzaam maar zeker wel begin te denken dat ik het wel aan zou kunnen. Er is naast dat slechte slapen zoveel gebeurd (ruzie met mijn moeder, overlijden schoonvader, remigratie, verbouwing), dat de volgende keer wel een eitje moet zijn. Maar sowieso eerst onze energie een beetje terugkrijgen.
Doosje, wat rot dat je je zo verdrietig en eenzaam voelt. Ik kan het me goed voorstellen dat je het vreselijk vindt dt je niet weet waar je aan toe bent. Ik zou het wel tijdens de relatietherapie opnieuw aankaarten en dan niet zozeer dat je wilt weten hoe of wat, maar duidelijk aangeven hoe jij je hieronder voelt. Het is idd goed dat je vriend aangeeft wat hij wil, maar jij hebt evengoed het recht om te zeggen hoe jij hierover denkt. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, ik weet uit eigen ervaring hoe klote het is als de 1 wel wil en de ander niet. En als je je hart hier wilt luchten, vooral doen! Knuffel!
haha bijna bijna Hartediefje, dank voor je hele lieve berichtje! Ik reageer nog even uitgebreider naar je toe, maar ben zometeen eerst een weekendje weg naar Antwerpen met een vriendinnetje. Liefs!
Hee Doosje, even een hart onder de riem van mij: ik herken namelijk veel in je verhaal. Mijn man heeft ook last gehad van een depressie en zei tot een aantal maanden geleden precies hetzelfde, namelijk dat er wat hem betreft geen tweede hoeft te komen. Ik was daar ook heel verdrietig over. Ik heb er bewust niet al te veel over gepraat, omdat ik weet dat hij dat dan als druk uitoefenen voelt, maar wel af en toe aangestipt. Dat alleen ook maar alleen is en Lina toch zo blij wordt van andere kindjes. Toen heeft hij een gesprek gehad met een vriend die al wat oudere kinderen heeft en op een dag kwam hij thuis en begon hij er zelf over. Zijn vriend had verteld hoe het is om twee kinderen te hebben en daardoor werd het voor Nukkeman allemaal wat minder 'eng'. En wij gaan trouwens nu ook in relatietherapie, precies om dezelfde reden. Ik wil leren omgaan met een man die in een dip zit en ik wil een goede basis leggen voor als er over een tijdje een tweede komt. Dat we weten hoe we met de druk om kunnen gaan als het even tegen zit. Wij zijn in het begin, net als Kvinna, ook door een behoorlijk diep dal gegaan vanwege de vermoeidheid, heeft heel veel druk op onze relatie gezet. Maar juist dáárom is zo'n relatietherapie ook zo goed. Jij kunt tijdens die gesprekken ook aangeven wat het met jou doet dat je vriend zegt dat hij voorlopig geen tweede wil, zodat jullie er tijdens de therapie over kunnen praten. Misschien dat het voor hem dan makkelijker is om er op een andere manier tegenaan te kijken, want op dit moment ziet hij misschien alleen maar de negatieve kanten. Ik had ook niet verwacht dat Nukkeman er anders over zou gaan denken, maar ineens was dat toch zo. Zie de therapie als een mogelijkheid om ook dit onderwerp bespreekbaar te maken. Dikke knuffel voor jullie!
Hellie, nog niet op vakantie...maar erg druk met mijn vrije dagen hahahaha... wat een tropendagen met de mannetjes hahahaha, maar wel leuk. En de afgelopen twee dagen gewerkt en 's avonds een kleuter die tegen alles inging... Doosje, graag gedaan! Veel plezier en geniet van je weekendje weg meid! Even er tussenuit en met je vriendin lekker kletsen. Soms moet je dat even doen.
Vanavond ga ik een fotoshoot doen! Wordt ik opgemaakt en mijn haar zou gestyled worden, maar aangezien ik vanochtend naar de kapper ben geweest, zal dat niet nodig zijn. (hahaha, ben best teverden al zeg ik het zelf..) De kleine man gaat vanavond dan even bij mijn ex slapen. Senne is bij zijn papa en mijn mams moest dit weekend werken. Dus dan gevraagd of hij even een paar uur daar in het campingbedje mag. Kijken of hij doorslaapt als we hem dan thuis terug in bedje leggen... Senne was in ieder geval helemaal blij dat zijn broertje ook een keer 's avonds bij zijn papa mocht zijn. Hahahaha... zo lief dan! Citroen, nog aan het genieten van de vakantie, hoe gaat het met draak Stijn? Snoet, zijn Anna en Coen ook aan het genieten? Hoe is het met de rest???????
@Doosje hele dikke knuffel! Ik kan me je gevoel wel voorstellen, Luc heeft ook een moment gehad dat hij geen kinderen wilde (dus nog voor Tim), je hele toekomst idee valt ineens weg door 1 uitspraak.. We hebben het er vaak over gehad (ook dat er dan door mij een keuze gemaakt moet worden..blijf ik bij hem en zonder kinderen of breken we...) en ook heeft hij het met vrienden van ons erover gehad wat hem wat meer vertrouwen heeft gegeven (we waren daar op bezoek en bleven slapen vanwege de afstand, Luc lag al in bed en toen heb ik het ook nog met hun erover gehad en zij gaven al aan dat Luc zijn gedachten daarover wel aan het veranderen waren...een half jaar later ben ik met de pil gestopt..) Ik hoop dat jullie er iig samen over kunnen praten en -zoals al eerder geschreven- bespreek ook jouw gevoelens hierover tijdens de therapie want ook die zijn belangrijk en tellen mee!! @Hartedief we zijn vandaag thuis gekomen, hebben een super vakantie gehad. Draak Stijn heeft zich goed vermaakt haha
Ha lieve meiden, Dank voor jullie (prive)berichtjes, het heeft me erg veel goed gedaan. Soms zonder dat je het verwacht heb je toch veel raakvlakken met anderen, terwijl je misschien ergens dacht dat het bij anderen allemaal alleen maar goed gaat of is gegaan. Wat opvallend ook dat het bij een hoop van jullie (eigenlijk bijna allemaal hihi) zo was dat de man in eerste instantie niet stond te springen om een eerste (of 2e). Maar ook wat fijn om te lezen dat het bij iedereen goed is gekomen (of nog komt). Hartediefje, jouw verhaal is natuurlijk helemaal apart zeg...maar ik vind het zo fijn voor je dat je een nieuwe fijne man hebt gevonden waar je ook 2 prachtige kinderen mee mocht krijgen. Het is hartverscheurend en zo oneerlijk dat Esmee er niet meer is, maar gelukkig hebben jullie daarna nog Sven mogen krijgen, dat gun ik je ontzettend. Nuk, jouw verhaal is helemaal herkenbaar. Als je nog een goede relatietherapeut of een goed psychologenbureau in Utrecht wilt weten, pb me dan maar even. Ik ben heel tevreden over degene die we nu hebben samen en die Doosjeman zelf heeft. Ze hebben bij hem net een aantal onderzoeken gedaan. Hij moet er nog 1 en daarna kijken ze welke vorm van therapie ze gaan aanbieden. Ik vind het super om te zien dat hij vindt dat hij er wat tempo achter moet zetten van zichzelf. En dat doet ie ook echt. Hij heeft nu wat rust nodig in z'n hoofd en natuurlijk krijgt ie dat van mij. Maar moeilijk vind ik het wel. Dan gaan er dingen door je hoofd van 'zou hij het daarna wel nog willen?' en 'is het niet erg dat er dan met Boaz steeds meer tijd tussen zit (voor Boaz)'? Maar ja, nu moet ik nog maar even afwachten... Citroen, ik zal je tip van met iemand anders (laten) praten eens ter harte nemen. Misschien dat een vriend van hem (of vriendin) eens een gesprek met 'm erover kan hebben. Kortom, ik vind het moeilijk, verdrietig en spannend, maar ik moet gewoon even afwachten nu. Ik snap ook dat hij met al die onzekerheden over z'n therapie en het uitproberen van nieuwe medicijnen (ze zijn nu aan het zoeken wat er bij hem werkt) even z'n hoofd vol heeft zitten. Morgen heb ik een lunch met een meisje dat zwanger is, dus dat is confronterend. Maar ook goed. Ik kan me niet blijven verstoppen. Wat een verhaal he? Hihi :-D Thanx voor het luisteren!
Nuk, ik ben sowieso heel benieuwd hoe het nu en later met je gaat in dit hele traject. Dus, alleen als je dat wilt natuurlijk, hopelijk laat je soms wat van je horen. PB-en mag altijd ook.
Hi doosje Ken je nog niet zo lang maar wil je veel sterkte en geluk toewensen. Ikzelf heb ook een verleden met depressies en angststoornissen en heb daar tijdens de zwangerschap ook last van gehad. Toen ik bevallen was viel ik in een diep donker gat en met hulp van anderen er wel weer uit gekomen. De eerste maanden ook het gevoel gehad dat ik zelf niet voor een tweede kindje wil gaan omdat het mij ook veel gekost heeft maar nu kan ik zeggen en zien hoeveel het me gegeven heeft en wij willen dus nog wel voor een tweede gaan. Ik hoop dat je man en jij dit goed gaan doorlopen en dat het allemaal goed komt voor jullie! Knuffel!
Hier is het erg druk momenteel met het huis etc.... Vandaar dat ik niet zoveel reageer. Mijn szusje heet verteld dat ze gestopt is met de pil! Wordt erg goed door schoonouders op gereageerd...erg trots en stralend.....het steekt een beetje dat dat bij ons niet zo was....weet dat ik het me niet aan moet trekken maar ik voel me daar wel gekwetst over...is dat zo raar dan?
Thanx Karianne, ik kan me jouw kant ook erg goed voorstellen. Hoe is het met jullie plannen voor een 2? En nee, dat is niet gek. Als ze bij de 1 wel staan te springen en bij de ander niet, dan steekt dat natuurlijk. Waarom is dat eigenlijk zo? Waarom reageerden ze bij jou anders? Hartediefje: hoe ging je fotoshoot???
Tja wij willen beide nog voor een tweede kindje gaan. Heb ook het gevoel dat ik meer aankan omdat het zo moeizaam gegaan is. Ben een emo persoon. Dit komt mdat ik altijd mijn emoties geen ruimte wou geven ivm angst voor de hevigheid. Dit heb ik kunnen doorbreken met therapie en nu staan regelmatig de sluizen open Mijn smoeder is lastig. Kreeg naar mijn kop dat ik mijn man gehersenspoeld had en afgepakt etc (is nu bijna 8 jaar gelden) Door mij zeggen ze is de relatie tussen mijn man en zijn familie slechter geworden maar hij heeft gewoon in mijn familie gezien hoe het ook kan. Ook werd er altijd al ongelijk gedaan tussen broer en zus etc.... Szus kan niks fout doen etc... En het steekt enorm...nog niet eens zoveel voor mijzelf maar voor mijn man....er is ten eerste ook nog zoveel stennis gemaakt over het peettante zijn etc. Uiteindelijk gezwicht om maar van het gezeik af te zijn en nu komt ze nooit! Ze gaat altijd bij stijn spelen als hij bij mijn schoonouders is ....zijn allemaal dingetjes die een beetje steken....mijn man heeft drie volle dagen meegeholpen in hun huis en we hebben ze niet eens gezien bij ons huis grrrr kan daar zo kwaad om worden! Soory heel verhaal maar moest het even kwijt
Doosje, ik hoop dat door de therapie en het feit dat je man zelf al aangeeft dat hij er snel iets aan wil veranderen het toch voor jou ook zo zal zijn dat je over een poosje voor een tweede mag gaan. Gevoel is gevoel... maar dat geldt ook voor hem, hoewel ik jou heel erg goed snap en ik gewoon uit eigen ervaring weet hoe het kan knagen als je je droom van twee kindjes ziet wegvallen. Het moeten wachten of er toch nog eentje komt en wanneer... Maar ik heb al gezien dat het niet uitmaakt qua leeftijd hoor. Ze kunnen heel lief samen spelen als er maar twee jaar tussen zit, maar ze kunnen elkaar ook de koppen inslaan... het ligt echt aan de karaktertjes van de kindjes. En hier schelen ze vier jaar, wat ik altijd heel veel vond, maar nu vind ik het heerlijk dat op de tijden dat Senne op school zit, ik echt kan genieten van de tijd met Sven. Het bewust meemaken van de kleine dingen. Want ik besef me nu zo erg goed dat dit echt de laatste is, dat ik het soms ook al moeilijk heb met die mooie dingen van zo'n kleine pruts echt al mis. Ik ga voor je duimen dat je man door de therapie en de gesprekken met evt vrienden toch snel overtuigd is van de tweede en jullie er samen voor gaan! Karianne...pfff, schoonfamilie, je krijgt ze erbij he... Maar wat gemeen dan zulke streken. Ik zou het ook niet kunnen uitstaan als er verschil is (wat bij mijn schoonfamilie ook zo is en er vorig jaar dus een hele grote ruzie is geweest, maar dit nu toch uit de lucht weer is geruimd en het beter gaat). Zolang jullie gelukkig zijn en je met je man er over kan praten, probeer het dan maar langs je heen te laten gaan. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan vaak! Citroen, fijn dat jullie zo genoten hebben! Was het hotel goed? En de fotoshoot was hier echt heel erg leuk. Even tijd samen op een heel andere manier. Maar het was alleen met mijn make-up even een probleem...ik heb harde lenzen en kreeg een heleboel make-up op mijn ogen...dus dat ging even helemaal fout. Zegt die man..laat maar tranen, ja daaagg... mijn ogen stonden in brand. Dus lenzen uit, make-up bijwerken en het resultaat is echt heel mooi, ik zal zo een foto even uploaden. (tja... jammer dat het alleen maar voor die avond zo mooi was hahahaha..zit hier nu met mijn alledaagse make-up en mijn haar in relaxstand hahahahahaha) En trouwens..Sven heeft me al twee dagen getrakteerd!! HIJ HEEFT UITGESLAPEN!!!! wauw...gisteren tot acht uur en vanochtend heb ik hem er pas net na negen uur uitgehaald. OOOOO... als hij dat in de vakantie eens even kan volhouden, zou dat even lekker zijn!
Wowie Hartediefje!! Mooi hoor!!! Lijkt me heel leuk en vooral ook gezellig om dat samen met je vent te doen Thanx voor je lieve woordjes ook. Ik hou jullie op de hoogte. En fijn dat Sven heeft uitgeslapen!! Boaz hield het in de vakantie elke ochtend uit tot half 9, dus hopelijk doet ie dat weer als we zo 2 weken naar Frankrijk gaan Karianne, dat is idd geen leuk verhaal en vooral ook heel oneerlijk t.o. jou toe. Volgens mij zijn er veel meiden hier die jouw verhaal herkennen, want ik zie het vaker voorbij komen. Probleem is ook dat je kunt blijven vechten, maar je zal waarschijnlijk nooit de waardering krijgen die je schoonzusje wel krijgt. Misschien moet je proberen om het los te laten en je eigen plan te trekken. Wellicht draaien de zaken dan vanzelf een beetje om. Want soms vinden mensen het ook wel leuk als de ander zo hard voor ze werkt en ze daar een bepaalde macht over hebben. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...dan begrijp ik.
Jongens, ik zeg alvast gedag, want ik ga zo uit eten en daarna inpakken, naar bed en morgen 2 weken naar Frankrijk Jullie allemaal hele fijne, warme dagen toegewenst!