citroen hoe was het bij de ha? jeempie, hartediefje klinkt niet fijn.... konden ze niet een tipje van de sluier oplichten waarom je op gesprek moet???? voor het geval dat: ze mogen je niet ontslaan tijdens je verlof he? of het moet echt aan wijsbaar zijn dat het zo slecht gaat met de zaak dat het om economische bedrijfsreden gaat...... ik zou me er ook niet fijn bij voelen.... succes meid! elleke, wat een moeilijke kl*&^ situatie..... het gaat jou toch net zoveel aan omdat jij de zorg voor het kind hebt als die bij jullie is.... ik vind het niet gek dat het je aan vliegt... gelukkig gaat het met caitlynn wel goed! vind het wel heel knap van jullie dat het geen wig drijft tussen jou en je man
by the way, ik ben geen hyves lid dus kan caitlynn geen vriendin maken maar wat een schattig koppie heeft ze op de foto van haar profiel!!! zoals haar shirt zegt mummy says im so cute en dat is ze ook! (coen heeft het shirt ook)
@ Hartediefje: spannend zeg! Ik hoop dat het gewoon goed nieuws is (misschien een nieuwe positie o.i.d. omdat er iemand weggaat?) en als het toch slecht nieuws is: laat je niet zomaar afschepen of iets tekenen he. Altijd later op terugkomen (ik zeg het maar even..). @ Elleke: jeetje wat een lastige situatie waar jij in zit zeg...en dan kan je er ook nog eens niet over praten. Idd: denk er maar niet teveel over na en concentreer je op je lieve babietje.. @ Miekieie: wat een mooie foto!! Ik had je idd blond en lekker pittig voorgesteld, dus die klopte wel (ik dacht nl. dat Hartediefje ook blond was...maar dat was niet zo hihi). @ Citroen: hoe was het bij de huisarts? Stom dat ze soms niet meteen naar je luisteren he! @ Snoet: de Bumba is binnen! Lachen dat ding zeg! Hier: ffe niet gepost, want ik moet nog even m'n draai vinden in werken en vrije tijd indelen. Maar ik heb het wel naar m'n zin hoor. Met Boaz gaat het heel goed. Sterker nog: hij heeft zich vandaag voor het eerst omgedraaid van zijn rugje naar zijn buikje!!! Oke oke vervolgens begint ie te mopperen, want hij vindt het niet leuk op z'n buik en hij kan nog niet terugdraaien...hahaha. Ik ga Shadow ook even een pb sturen. Maak me nu ook ongerust. Sky: hoe is het met je???
Doosje, wat een gaaf zicht zo hahahaha!!! Zo zit ik ook geregeld, maar dan met Sven in de wipper naast me. Wat is Boaz al weer groot als je hem zo ziet zeg. Ik ga nog maar eens dubbel en dwars genieten van deze tijd hoor..zo heerlijk klein nog. Grappig dat je dacht dat ik ook blond was. (hahahaha..pittig ben ik wel hoor, tenminste dat zeggen ze toch ) Wat betreft mijn werk.... het zal geen promotie zijn ofzo hahaha... het gaat om economische redenen toch minder, ik wist voordat ik met verlof ging dat er een kans zou zijn dat er een andere indeling van het werk zou komen... Ik probeer me niet teveel zorgen te maken, maar krijg nu toch wel een beetje de zenuwen. Vooral ook omdat ik mijn collega opgebeld heb en ik toch het idee kreeg dat ze niet te lang aan de telefoon wilde zijn..terwijl normaal gesproken het toch wel een langer gesprek is. (zij staat in principe tussen mij en mijn baas in....) Maar goed... achteraf gezien baal ik ervan dat het verzet is van morgen naar donderdag, maar nu kan ik in ieder geval even de tijd nemen en is Sven lekker bij mijn mams en Senne eet bij zijn andere opa en oma tussen de middag.
@Elleke pff lastige situatie idd, ik vind ook wel dat het jouw ook aangaat omdat je ook met K omgaat maar snap de geheimhouding ook ergens wel...dubbel hoor. Zal zo eens spieken naar je mooie meisje, Tim en Stijn hebben ook een hyve zal ze ff vriendjes maken! @Hartediefje spannende dag dus donderdag.. idd nog niet druk maken om wat nog niet is maar is toch wel moeilijk. @Doosje lastig he om je draai dan weer te vinden (werk en prive) maar komt ook vanzelf weer. Oh wat leuk die Boaz in z'n bumbo Wat een wijs kereltje is het zo! Hier: vanmiddag dus bij de ha geweest. Stijn zijn longetjes zijn schoon, bij hem zit het vooral in z'n neusje en de bijholtes, heb nu een spoeling om z'n neusje te spoelen. Zo zielig om te doen maar het helpt meteen dus maar ff verstand op nul en meteen lekker knuffelen. Tim zijn longen zijn niet schoon en z'n oortjes zijn ook wat rood maar het was net niet om antibiotica te geven. Ik heb aangegeven dat we al 3 nachten amper slapen omdat Tim de hele nacht ligt te hoesten en dat ik daar graag iets voor wilde hebben in de hoop dat als hij eens even goed kan slapen hij ook beter op kan knappen. Ha vond het een goed idee en heeft nu een hoestprikkeldempend drankje voorgeschreven en heb het recept voor antibiotica al wel meegekregen, als hij over 2 dagen nog niet aan het opknappen is mag ik die gaan halen en meteen starten (oh wat fijn een ha die meedenkt!!) Probleem is wel dat Tim het drankje weigert te drinken, hij begon er zelfs op te overgeven... morgen maar even bellen of er ook iets anders is als een drankje... ZO en nu snel naar bed want ik val bijna om..wij slapen nl ook maar amper vanwege Tim, en een op zich wel grappig detail is dat Stijn toch een slaapkop is.. sliep hij eerst nog niet eens door, nu krijgt hij om 21 uur z´n laatste fles, wordt dan ´s nachts wel een keer wakker maar is dan met een speen te troosten en komt gewoon om 6 uur voor z´n fles! Overdag slaapt hij ook veel meer nu...
ooooooooooh doosje wat schetig! ideaal he zo'n bumbo! enne weer gaan werken bracht mij vorige keer erg in een splagaat, goede betrokken medewerker willen zijn, kind niet te laat willen halen (en voor je gevoel is het altijd te laat)en een leuke partner voor je hubby en goede vriendin voor de vriendinnen die vinden dat het tijd wordt om weer wat samen te doen.... deze keer gaat dat dus anders, ik bepaal mijn prio's, niet mijn omgeving (zegt ze heel dapper omdat het nog 4 weken duurt voor ze weer gaat werken...) maar vind je het wel weer fijn om aan het werk te zijn? hoeveel werk je ook alweer? hoe zou dat bij kvinna geregeld zijn als freelancer in zweden waar je een jaar thuis mag blijven... en sky moet denk ik ook weer aan het werk of zou ze met bi nog de ziektewet ingaan.... goh, waar blijven de dames toch en citroen hoe bevalt het jou? jij bent toch ook weer aan het werk? wel fijn dat je ha idd zo mee denkt, tim heeft ws amoxicicline gekregen? dat is idd erg ranzig je mag het ook door sap mengen (niet met melkproducten) en als hij tabletten kan slikken zou je de apotheker kunnen vragen of ze het in tablet vorm hebben als dat zo is even aan de assistente nieuw recept vragen hartediefje wat een toestand dan duurt het nog lang he voordat het donderdag is.... hier coen poept nog steeds niet lekker (en wanneer ik dit soort zinnen neer zet denk ik wel eens het wordt weer tijd dat ik ga werken......) hij doet er soms bijna 3 dagen over, laat veel scheetjes, het is niet hard want het komt er na zo'n tijd ook na een hoop gejammer uitzetten en dan is ie van billen tot schouders onder...ik geef al 10cc extra aan de flessen maar ik merk dat hij minder gaat drinken naarmate hij minder poept maarja, plasluiers genoeg. volgende week maandag moet ik een afspraak maken voor de ha om verder te spreken hoe en wat... coen sliep gisteravond ineens door van 20:00 naar 2:30! ik maak hem niet wakker voor een avondfles dan drinkt ie het slechtst ik laat hem gewoon maar komen maar aangeszien wij om 21:30 op bed lagen was dat wel lekker, eenmaal om 3 uur in bed heb ik geslapen tot 6:00 heerlijk!
oh ja nog een vraagje, hoe lang duurde het bij de dames die bv gaven en stopten voordat je weer ongesteld werd? ik heb steeds maar zo'n dreinend gevoel, moe hangerig en hoofdpijn maar er gebeurt maar niets!!!! gek om te zeggen maar ik zou willen dat ik eens ongi werd!
Nee hoor ik werk niet, ben voorlopig nog thuisblijfmama tot Tim en Stijn beide op school zitten of tot ons eigen bedrijfje zo goed loopt dat Luc z'n baan bij z'n baas kan opzeggen en ik mee kan gaan draaien in ons bedrijfje op de momenten dat Luc thuis is. oh heerlijk dat Coe toch al een lange ruk kan slapen, idd als je zelf vroeg in bed gaat krijg je toch je nodige rust. Ja Tim heeft idd amoxicicline gekregen (tenminste het recept alvast) hij heeft nu noscapine hoestdrank in de hoop dat hij 's nachts beter slaapt en daardoor beter op kan knappen. Als dat niet helpt mag ik de amoxicicline halen. Tabletten slikt hij helemaal niet dus da's geen optie. En wat lees ik nu??? niet met melkproducten?? Ik heb voor onze vakantie een kuurtje gekregen (combi met clavulaanzuur) wat niet oplosbaar te krijgen was (ik kan zelf ook echt geen pillen slikken en vloeibaar moest besteld worden en omdat we een weekje weg gingen was dat dus geen optie) gaf de apothekers ass de tip om fijn te malen en dan met een lepel vla in te nemen...dit heb ik dus een week lang 3x per dag gedaan.....
das echt vreemd! het wordt juist door artsen afgeraden om het met melkproduct in te nemen....(althans de artsen die bij mij in vz huis komen...) in zo'n geval kan je een "bonbon" maken van appelmoes op een lepel was even vergeten dat jij thuismanager bent, heb groot respect voor je tenslotte is dat een full time baan 24/7!
nou dan weet ik dat voor de volgende keer, stond trouwens niks van in de bijsluiter want soms wil het me wel lukken om met melk medicijnen in te nemen en ik weet idd dat niet alles met melk mag (deze waren sowieso geen optie voor mij om zo te proberen haha wat een joekels!) Enne pas maar op hoor, Stijn wordt DE pitcher van de toekomst!! Zijn speen lag een halve meter achter z'n bed net!!!
Citroen, hopelijk knapt Tim snel op dan! En idd vreemd dat de apotheker dan zegt dat je het met een lepel vla in kan nemen.... En een thuismanager hahahaha... idd groot respect! Ik zie er wel op om weer aan de slag te gaan ivm wegbrengen van Sven, maar ik vind het toch ook wel weer fijn om weer onder de collega's te zijn. Vind het thuis soms veel zwaarder hoor!!! Dus ook voor jou petje af. Kvinna is ook al lang niet meer hier geweest... Ben heel nieuwsgierig hoe het met de anderen gaat.. en natuurlijk met de mooi kids. Snoet, het komt top uit! Ik heb namelijk de bon binnen voor de baby doos die ik bij de prenatal op kan halen. Kan ik het gelijk allemaal in 1 keer doen. Mijn cadeaubon en de doos! En natuurlijk gezellig een broodje eten hahahaha
@ Snoet: volgens mij duurde het ongeveer een maand nadat ik was gestopt met de borstvoeding (dat ik weer ongesteld werd). Heb Shadow ook een pb-tje gestuurd, maar nog niets terug....heb d'r ook niet meer gezien in het 30+forum. Ga nu ffe snel koken, want ik moet zo basketballen. Fijne avond!
ik zal je vertellen dames...ben nog helemaal niet ongesteld geweest..raar he?geef vanaf begin al flesvoeding! en ben ook niet zwanger..maar heb wel enorme vreetbuien. wacht het nog 2 weken af...(miss vies praatje..maar omdat ik nu slijmerige afscheiding heb)...en anders toch maar even langs de huisarts.
Ik heb tot een week of zes na de bevalling gehad dat ik steeds weer een beetje vloeide... maar na 8 weken kwam het volle bak los....maar ik geef dan ook flesvoeding. Miekie, heb je er ook echt last van? Snoet, hoop dat je snel wat langs krijgt dan...dan ben je in ieder geval van dat vervelende opgeblazen gevoel af, kan soms zo zeuren he... Ik heb vandaag bij de Aldi een kindermatrasje gehaald. Zag er goed uit en veilig. Dus ik denk meenemen die hap!!! Ik begin echt verkouden te worden..mijn keel begint zeer te doen en ik voel al mijn spieren in mijn rug.... Ik zou zo graag eens willen weten hoe ik Sven nu eens echt kan laten doorslapen... ook al moet ik dan geen fles meer maken..het is zo vermoeiend om elke keer een halve nacht die tuut te moeten gaan geven.... Ook de voeding helpt er niet aan. (heb nu een paar dagen half comfort, half extra gedaan) Maar om hem nu te laten morrelen tot hij echt gaat krijsen, vind ik ook nogal wat..bovendien is senne dan wakker en ik heb dan ook zoiets..als je hem toch hoort, waarom dan niet die tuut erin? maar aan de andere kant vraag ik me af of het echt zou werken als ik hem nu eens echt zou laten doen. (maar je wilt dan toch ook weten WAAROM hij huilt...) Hahaha..onzekere miep hier hoor....
@Snoet haha thuismanager... had blijkbaar niet zo goed gelezen want dacht dat er thuismama stond. Soms denk ik idd ook weleens dat ik weer aan de gang wil maar het werk dat ik doe kan ik niet voor een paar uurtjes per week doen, dan kom ik al gauw op 24 uur per week of 0-uren contract en dat is beide niet wat ik wil. Hoop dat het eigen bedrijfje gaat lopen nu, de potentie is er zeker nu. We hebben iemand gevonden die veel mensen in haar netwerk heeft en zij wil nu de financiering van het aanpassen van onze folder op zich nemen. Het logo van haar werk en het logo van een organisatie die veel met somaliers doet komt er dan bij en dit zijn beide bekende organisaties hier in de stad. Verder gaat Luc een soort van spreekuur houden daar en we hopen dan dus straks een compleet plaatje te kunnen gaan bieden met woonbegeleiding en jobcoaching. (er komt daar een grote groep somaliers die binnen onze doelgroep passen, spannend dus nu) Balen van je ongi die maar niet komt, hopelijk komt het idd snel. @hartediefje Wij hebben Stijn wel laten huilen volgens de 5 min methode en het werkt! Laatste fles is tussen 21 en 22 uur en de 1e tussen 6 en 7 uur, 's nachts dan 1x speentje geven. Bij Stijn was het ook zo hoe vaker we naar hem toe gingen hoe harder hij ging huilen. Ze moeten ook nog leren om weer zelf in slaap te vallen als ze wakker worden. Tim slaapt er gewoon doorheen, daar waren wij ook bang voor dat die de hele nacht wakker was.. blijft moeilijk hoor
Moet ik er dan toch gewoon doorheen??? Heb het bij Senne ook niet gekund hoor...maar die heb ik dan gewoon speen gegeven en die nam ik niet bij me in bed. Maar nu ben ik zo bang dat als tie gaat huilen Senne wakker is en die heeft zijn slaap ook zo hard nodig... Sven krijgt de fles ook tussen tien en elf normaal en dan 's ochtends tussen zes en zeven weer. Ik kan het zo moeilijk aanhoren, vind het zo zielig.En dan denk ik..ik ben toch wakker, kan ik net zo goed even kijken. Maar mss is dat ook wel de reden waarom Senne ook nog best vaak riep 's nachts en bij een ander niet..... (soms liggen de dingen ook bij de mama ipv het kind he....) gisteravond was hij ook stil toen ik uit de badkamer kwam en toen toch gekeken of hij niet op zijn tuut lag...jahoor... weer wakker natuurlijk...domme muts hier hahaha. Maar op het dagverblijf zal hij ook wel eens hebben dat hij moet huilen voor ze erg in hem hebben. Ik ben trouwens nu ook flink aan het veranderen tov Senne... Hij is met de dungans van de c1000 een kegel aan het omgooien geweest en die lagen dus door heel de keuken... wil hij ze niet opruimen. Nou,,, ik hou nu gewoon vol. Heb gezegd dat hij dan niet naar kinderclub mag als het niet opgeruimd is. Hij heeft vijf minuten nog gezeurd dat hij dan nooit meer wat voor mij deed (tuut pakken voor Sven) en dat hij ALTIJD alles voor mij moest doen en ik niets voor hem (ja..je leest het goed, dat zegt mijn vierjarige kleine!!!) Maar na tien minuten zitten de dungans nu weer in de etui en is de keuken opgeruimd. (YESSSSSSSSSSSSSSSSSS... hahahaha..mama laat niet meer met haar voeten rammelen..doe echt al genoeg en hij is nu op een leeftijd dat hij moet leren om zelf dingen op te ruimen vind ik)
Nou je moet niks! Bij ons was het ook zo dat het bij toeval zo een keer gebeurde, ik was Tim in bed aan het leggen en Stijn begon toen te huilen en ik heb zoiets van ik maak af waar ik mee bezig ben en dan krijgt de volgende weer aandacht. Stijn lag dus wat langer te huilen dan normaal. Tim klaar dus ik naar Stijn, 1x speen geven en meneer sliep!! Terwijl ik er anders altijd nog een aantal keer naartoe moest...idd om te zorgen dat Tim niet wakker zou worden. We wisten dat Stijn een lange ruk kon slapen (overdag) dus honger zou het niet perse hoeven zijn. Toen zijn we het gaan proberen, eerst meteen er naar toe (dan weet je een beetje hoe je het kan inschatten en kijk je na of er een vieze broek is) daarna weer weg en dan na 5 min huilen gaan kijken, troosten, speentje geven en als hij rustig was weer weg, de keer erna 10 min huilen en weer troosten en daarna 15 min huilen en weer troosten.....we zijn nooit verder gekomen als 15 min huilen en toen sliep hij weer verder. En bedenk wel dat het bij ons heeft geholpen maar dat geen enkel kind en mama hetzelfde zijn, het moet wel bij je passen want het is even doorzetten hoor, ik heb zelf mee liggen janken maar bennu blij dat we het zo gedaan hebben als ik het resultaat zie
Citroen..dat bedoel ik dus met doorzetten... ik vind het zo zielig... ik zou ook mee gaan huilen volgens mij (hahaha, zoals mijn man al zei..jij houdt het nog geen vijf minuten vol..) Maar aan de andere kant, ik moet ook een keer aan mezelf gaan denken he... ik ben nu echt voor mijn gevoel bijna aan het zweven. Ik val soms bijna in slaap bij de fles te geven. Maar ze moeten schijnbaar ook leren om in slaap te vallen. Mijn moeder zei nog...: jullie hadden gewoon geen speentje.. je pakte je knuistje en op den duur pakte ik mijn vingers en was het goed.... Hahaha, het is zo makkelijk he...een speen geven.
ik herken dit hoor.... maar je wilt je kleine man niet laten huilen omdat je bang bent dat de oudste dan niet meer wil/kan slapen maar ik ben inmiddels achter dat dat wel mee valt... ik heb op de manier die citroen hanteert enige regelmaat in de dag gekregen. e zo laat ik coen ook wennen aan zijn ledikant want vanaf 1 februari wil ik dat hij in zijn eigen kamer gaat slapen dan heeft ie 2 weken om te wennen maar ik kan het gepruttel naast me niet hebben als ik weer ga werken (klinkt cruwer als dat ik het bedoel....) maar hartedief, wij hebben misschien iets makkelijker praten gezien jij er door de week alleen voor staat.... ik heb ook de uitnodiging van de babydoos ontvangen maar kan niet wachten, ik moet toch nog vrijdag naar stadhuis om zijn id op te halen wip ik gelijk even binnen bij de prenatal, kan dan ook ondergoed bij hema ophalen voor anna (dat bestel ik tegenwoordig online zodat ik in de winkel niet mis grijp)en misschien dat ik mezelf een paar laarzen bij omoda cadeau doe..... maar vind het geen straf om straks nog een keer stad onveilig te maken hoor het lijkt me reuze gezellig coen mag de 31e al naar babyzwem! maar ik had hem ook opgegeven voor babymassage en dat begint ook de 31e savonds.... maar ach sochtends inspannen savonds relaxen (en ik smiddags nogmaals het bad in met anna voor peuterzwem.... maar das dan nog maar 2x) morgen is de ha terug denk ik dat ik hem dan eens consulteer over hoe verder met coen. ik heb geen 100% tevrden kind naarmate de tijd vorderd lijken oude klacvhten in milde vorm terug te komen maandag is snoeteman vrij maar ik vind dat te lang duren....