Iemand al iets gehoord van Shadow toevallig? @ allen: goed hoor dat consequent zijn! Natuurlijk is ieder kind en is elke moeder anders, maar je ziet het al bij al die opvoed-series: wees consequent en geef je grenzen aan. Je merkt vanzelf dat je kind zich aanpast (als er verder niets mis is uiteraard) en hoe hij/zij met die grenzen omgaat. Maar lastig is het wel...je wilt je kindje toch alleen maar positieve aandacht geven en er alles voor doen. Het is nu nog niet zo heel erg van toepassing hier, maar ik denk ook wel dat ik er moeite mee krijg soms hoor. En dan zegt 'men' dat je een baby niet kan verwennen...nou dikke *(&*& dat dat mooi wel kan vind ik hoor. Als een baby niet in z'n eentje leert spelen dan zit ie de hele tijd te morren en te zeuren. Dan hebben we hier dus mooi even afgeleerd hihi. Ik geef Boaz trouwens nog 5x per dag eten: 07.30: fles 180 11.30: half fruit- of groentehapje en daarna fles 180 14.30: fles 180 18.30: fles 180 22.30: papfles 180 Hij drinkt niet alle flessen leeg hoor. 's Ochtends en na z'n hapje dan laat ie wat staan. De pap drinkt ie ook niet helemaal op. Doen jullie dit schema ook zo ongeveer? Wanneer mag ie die laatste overslaan eigenlijk?
Leuk Snoet babyzwemmen en babymassage! Ik ben afgelopen vrijdag met Stijn begonnen met babymassage. Heb dezelfde 'juf' als bij Tim maar nu doe ik het in een groepje, bij Tim hebben we individueel gedaan omdat we toen net met het overlijden van ons mam zaten vond ik die prive aandacht voor mij en Tim heel prettig. Merk nu dat in een groep ook heel leuk is, Stijn is zo'n kletser iedereen ligt in een deuk om hem! Ik heb met Tim ook babyzwemmen gedaan maar Tim vond het echt niet meer leuk toen hij kon lopen, hij wilde alleen maar uit het zwembad klimmen (en dat kunnen ze dan want dat leren ze hahaha) Toen ben ik nog 4 keer gegaan en ik zat 4 keer aan de kant met hem, toen ben ik maar gestopt maar vond het wel heel jammer! En nu is hij het zwembad niet uit te krijgen! @Hartedief een speen is idd makkelijk...of niet..net hoe je het bekijkt natuurlijk. Stijn pakt nu ook regelmatig z'n vingertjes of z'n duimpje dat scheelt natuurlijk ook in het 's nachts hulp nodig hebben. Ze moeten idd leren om zelf weer in slaap te komen, we merkten bij Stijn dit heel goed, die was op het laatst echt een beetje aan het jengelen ipv huilen en dan opeens was hij stil. Hij kreeg dus van ons geen kans om zelf in slaap te leren vallen (achteraf dan) Had er niet aan gedacht maar idd je staat er ook nog eens alleen voor...dan valt het helemaal niet mee natuurlijk! @Doosje Stijn krijgt nu sinds een week 4 voedingen, we bieden 210+7 aan maar hij drinkt ongeveer 200cc op. Stijn dronk ook z'n flessen niet meer leeg, liet vaak 100 cc staan dus we zijn wat gaan schuiven en nu zitten we dus hierop. 6 uur fles 210+7 9.30 fruithapje (half potje eet hij dan) 11.30 fles 210+7 15.30 groente (worteltjes eet hij een heel potje! andere een half) 17 uur fles 210+7 21.30 papfles Je zou gewoon kunnen proberen om de laatste over te slaan (drastisch) of je gaat de laatste steeds een uurtje vervroegen tot die er af is. Als Boaz goed groeit kan het gewoon, hij geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft en je kunt de overige flessen iets verhogen dan. Ik zou wel kijken of je het fruithapje los van een fles kunt geven, hij groeit nl van de flessen nu nog en niet van het hapje.
Oh vergeet nog helemaal leuk nieuws te melden!! Ik heb een vakantie geboekt voor de zomer! We gaan lekker 13 dagen naar Mallorca! Heb er nu al zin in!
citroen wat een heerlijk vooruitzicht!!!wij gaan ook boeken zodra snoeteman weet wanneer hij vakantie kan nemen op zijn nieuwe plek, het is nl nogal gek m gelijk binnen te vallen hallo! ik ben snoeteman kunnen we ff gelijk vakantie regelen? hihi.... leuk he, babymassage zo heb ik mijn beste vriendin van nu leren kennen en gaan we weer naar baby massage, onze oudste dochters schelen 3 dagen de jongste kindjes schelen 3 weken hihi doosje wacht maar tot boaz een peuterpuber is.....en alles selluf wil doen, gaat ontdekken dat er ook negatieve aandacht bestaat en je lekker stout kan zijn omdat je een individu bent....... maar je hebt gelijk het begint al bij baby zijn.... ook al kan je jonge baby's niet verwennen ze gaan toch al vrij snel door krijgen hoe het zit! hier: ik krijg net in een grote boog 150cc pepti over me heen het arme kind spuugt het in een grote boog weer uit, na een uurtje heb ik hem 90cc gegeven zodat hij wel weer iets in z'n maag heeft maar daarvan kreeg hij vrijsnel kramp dus het gaat nog niet ok.
en verder: ik ga slapen ik ben moe.... voorbereiden op misschien weer een onrustig nachje, kan nog nergens van op aan.... de nationale iq test is op tv dat vind ik hardstikke leuk maar duurt tot 22:55 mijn iq zakt er spontaan 10 punten van...... (en ogen vallen dicht) oh ja ik had shadow nog een pb gestuurd want ik had gezien dat ze online was geweets maar helaas geen bericht terug..... weet echt niet wat er aan de hand is, snap er niets van....... als alles maar goed is.....
Ik heb alles netjes meegelezen, hoor, van bumba tot vijfminutenregel en weer gaan werken. Ik ben blij dat ik een jaar zwangerschapsverlof mag opnemen, want ik zou echt nog niet kunnen beginnen. Het lijkt me ook vreselijk om Noa nu al naar de opvang te brengen, als het zou moeten is het niet anders, maar ik zou er wel erg gestrest door raken. Ik vind zestien weken zwangerschapsverlof toch wel erg weinig, merk ik nu. Maar goed, er kwam bij ons natuurlijk wel erg veel bij. Maar Doosje, Snoetetoet en Hartediefje: respect! Vorige week hadden we weer een klein drama: onze teckel is een paar dagen ongelooflijk ziek geweest, en hij heeft nu hoogstwaarschijnlijk lupus, een auto-immuunziekte. De behandeling moeten we nog even uitvogelen. Wederom dus helemaal kapot, nu wil ik toch een beetje mazzel hebben, of in elk geval een paar maanden geen emotionele achtbaan als het even kan. Zaterdag krijgen we weer twee kijkers, zou ook leuk zijn om ons huis nou eens een keer te verkopen. Verder heeft Noa vandaag voor het eerst haar vaccinaties gehad. Brullen! Maar verder is ze alleen slaperig geweest en als ze wakker werd, was ze huilerig. Ik had me al voorbereid op hoge koorts en had voor de zekerheid al wat paracetamolzetpillen gekocht, maar die waren niet nodig. Benieuwd hoe ze er morgen aan toe is, ze ligt nu weer lekker te slapen. Ze zat wel iets onder haar groei- en gewichtscurve, maar we hebben van het weekend wat regeldagen gehad, dus ik verwacht dat ze weer lekker gaat bijsmikkelen.
Kvinna, fijn weer even wat te horen van je!!!! Wat zielig voor jullie hondje... En ja..het gaat straks niet meevallen om hem weg te brengen, ik vind het echt nog zo'n frummeltje... maar na een week ben je het ook weer gewend hoor. Snoet, jee..wat sneu voor Coen. en wat blijft het een gesukkel met de voeding. Ga je morgen niet al contact opnemen met de ha???? Hoop dat je een goede nacht hebt. Citroen, heerlijk vakantie!!!!!!!!!!!!! OOOOOO, wat een lekker voorutizicht zeg. Doosje, ik denk dat je wel gelijk hebt dat je al van baby af aan moet denken wat je doet en waar ze aan kunnen wennen..maar sommige dingen sluipen er echt in... Zo heb ik zeker te weten Senen mss wel teveel aandacht gegeven na mijn scheiding. Die was toen net een jaar en dan is hij op dat moment ook gewoon het enige waar je je aan vasthoudt. En veel aandacht geeft...maar ik denk dat hij gewoon een mannetje is die graag samen dingen doet. En hij is er ook eentje die als je 1 keer iets doet, hij dat niet snel vergeet zeg maar....maar dat leer je pas als je hem wat beter leert kennen. Want in principe leer je je kindje elke dag weer wat beter kennen. Vanavond heb ik even een dippie hoor.... Senne kon niet tegen zijn verlies (nadat hij al vijf keer gewonnen had met memory)... de kaartjes vlogen door de kamer hier...dus ik heb gezegd dat hij ze moest opruimen... Even later met eten was ik de keuken aan het opruimen..wilde hij nog wat satesaus op zijn kroepoekjes die er nog lagen... heeft hij wat satesaus op sven zijn kinnetje gedaan...OOOOOO..heb hem even goed duidelijk gemaakt dat Sven echt niets anders mag van eten dan zijn fles!!!! (had het tijdens het eten ook al gezegd toen senne hem een heel klein stukje kroepoek wilde geven) Daarna ging hij met kinderyahtzee weer vals zitten spelen... Ik ging later even wat halen boven en toen kwam hij wild achteraan en gilde hij keihard... sven weer geschrokken en die begon te huilen. Ik boos gezegd dat hij eens normaal moest praten en van de trap af moest gaan...met het naar benee lopen (was al donker in het trapgat), trapte ik op zijn handje...dus hij in tranen, sven aan het krijsen terwijl ik zijn poepbroek verschoonde... Maar goed, mijn ex kwam nog even om Senne en toen hij terugkwam, was hij weer heel lief. Dus toen ik naar benee ging heb ik gezegd dat ik heel erg moe was en of hij dan niet meer wilde zeuren. Ik zit nog geen vijf minuten benee met een huilende sven...roept hij. Ik boos naar boven waarom hij nu verdikkie weer roept en dat hij niet meer zou zeuren...kom ik op zijn kamer, is hij helemaal in tranen.. ": ik mis esmee* zo......." Ooooo...toen brak ik... heb hem bij me gepakt, sven huilen, senne huilen en ik heb me ook maar even laten gaan hoor. Heb senne een hele dikke knuffel gegeven en gezegd dat ik zo gelukkig ben met mijn twee mannetjes nu. Maar dat ik esmee* ook mis. Nou... toen hij getroost was, is hij lief gaan slapen. Maar wat zit ik er dan nu even doorheen... Heb het idee dat Sven al meer honger heeft, is elke keer zo boos na zijn fles, maar hij zit wel op de 180+6 5 x op een dag. Dus wat hij max mag hebben... Ik twijfel heel erg..maar denk dat ik voor vannacht toch een hele voeding extra ga geven... Na een paar uur onrustig zijn, ligt hij nu heerlijk naast me te slapen. Sorry voor mijn geklaag even hoor.....
@Snoet wat leuk dat jullie kindjes zo dicht bij elkaar zitten! @Kvinna sterkte met de teckel. Sneu he die prikjes gelukkig is Noa er niet echt ziek van geweest. Ik duim voor je dat de kijkers ook kopers worden! @Hartediefje kan me voorstellen dat je ff lekker mee hebt gedaan hoor als je kleine man dat zo zegt. Het is ook gewoon zo oneerlijk! Dikke knuffel! Hoe is het vannacht gegaan met Sven zijn voedingen? Ik zou het hem een paar dagen eens gewoon geven en als blijkt dat hij standaard een fles extra wil bespreken met het cb wat dan te doen. (je was ook al bezig met forte toch? dus ik neem aan dat hij volledige flessen forte krijgt...anders zou ik eerst daarheen proberen te gaan nl)
Sven drinkt nu in principe de comfort overdag. Alleen voor de laatste fles doe ik dan drie scheppen comfort en drie scheppen extra nu. Gisteravond viel hij om een uur of tien in slaap volgens mij en heb ik hem om elf uur de laatste fles gegeven. Ik had nog een ander slaapzakje (warmer en met mouwen) en hij heeft tot vijf uur!!! geslapen. Daarna was hij wat aan het mopperen en heb ik een paar keer een tuut gegeven. Om zes uur heb ik hem nog even bij me gepakt om te rekken en toen schrok ik wakker om kwart voor zeven. Dus al met al ..iets meer slaap gehad.
och hartediefje.... wat een dag! en wat kan ik me voorstellen dat je het gedrag van senne eigenlijk niet meer kan hebben de moeilijkheid vind ik, zeker als je moe bent, dat je niet meer kan bedenken dat de wereld vanpeuters en kleuters uit IKKE bestaat. en ze moeten ook leren rekening houden met.... en wat een schatje senne kan zijn zo temperamentvol is hij denk ik ook. kan je geen afspraken maken samen met senne over gedrag klinkt misschien gek maar ik spiegel heel veel, anna maakte van de week een paneel gordijn kapot (peuterde een gaatje erin) heb haar gevraagd of ik haar spullen dan ook kapot mag maken en als ze dat niet leuk vind waarom ze dat dan wel bij mijn spulletjes doet.... of hoe we iets samen op moeten lossen...zoals het gebeuren op haar 3 wieler op weg naar de hertjes har antwoord was wel hilarisch toen; mama moet met de auto naar de hertjes ana niet op de bumba fiets! maar daar konden we dan ook beiden om lachen.... mischien kan je anders zelf uit een situatie stappen... door bijv te zeggen"ik speel niet meer met jou, ik vind het niet leuk als jij vals speelt" en hem negeren? maar ik ben ook niet de moeder die over alles in gesprek gaat, klaar is klaar op een bepaald moment, en dan ben ik diegene die de regels bepaalt. al met al probeer ik alweer oplossingen met je te bedenken die je ws zelf ook wel weet.... maar ik vind het zo pittig voor je dus bedoel het lief hoor....
helaas is onze huisarts vandaag en morgen nog afwezig ivm familie omstandigheden.... en ik ga liever naar eiegen ha dan dat je weer heel je verhaal moet doen aan een ander, die paar dagen kunnen er dan ook nog wel bij...... vandaag ga ik eerst eens huis weer lekker op orde maken. en nog lekker even naar buiten, het zonnetje breekt hier aan.
Ook ik lees af en toe mee hoor dames, net als kvinna. Maar reageren schiet er vaak bij in. Ik lees meestal voor het slapen gaan op m'n iphone even. En typen op dat ding en dan liggend is niet zo comfortabel. Vandaar. Hier gaat alles goed. Chris heeft ook z'n eerste prikken gehad (uitgesteld vorige keer omdat ie ziek was en het cb was 2 weken erna dicht dus hij loopt nu een maand achter met de prikjes. Maar is helemaal niet erg!). Hij was een bikkel en huilde 10 seconden bij de 2e prik en lachte daarna al weer naar me. Is niet ziek geweest ook gelukkig. Maar heb hem wel nog meer aandacht gegeven dan normaal en hij wilde wel 2 dagen meer en vaker drinken. Zijn eczeem is wat erger geworden. NU meer plekjes en groter. Ook op z'n hoofdhuid zitten allemaal bultjes. En hij heeft echt veel jeuk. Ik smeer me een ongeluk met de vaseline lanette. Ben weer terug geweest naar de ha omdat het erger werd maar een invaller heeft hydrocortisonzalf voorgeschreven. Eigenlijk wilde ik een verwijzing naar een dermatoloog...hmmmm... Ik durf alleen niet goed die zalf te gebruiken (nog niet gedaan dus). Lijkt me zo heftig voor een baby. Ben zelf altijd al niet zo'n medicijngebruiker dus voor m'n 12 weken oude baby zeker niet... Wat vinden jullie? Verder groeit ie lekker en is een grote flinke jongen al. Supervrolijk elke dag en kan al heerlijk spelen en kletsen. We hebben eergisteren onze oude kater in moeten laten slapen en manlief is daar erg kapot van (ik ook hoor! Maar manlief zo verdrietig heb ik nog niet eerder gezien in 10 jaar...). Was zijn maatje voor 15 jaar (en hij is bijna 20 geworden, een heel aparte en statige lieve kater). We hebben hem begraven in de voortuin. En vanochtend zei manlief nog dat ie blij was dat we zo'n vrolijke zoon hebben zodat ie je toch een lach op je gezicht tovert en afleidt. Ik loop nog steeds wankel (bi) maar moet het er mee doen. 1 maart hoef ik pas weer te werken, heb er nog de vakantieuren van 2010 aan vastgeplakt. Lekkerrrr! Ik zie er erg tegenop om hem dan een paar dagen in de week overdag niet bij me te hebben. Brrr, moet er echt niet aan denken. Jammer dat de financiën het niet toelaten... Hij gaat trouwens naar m'n moeder 2 dagen. Is wat eigener dan een opvang, ook al werk ik er zelf in. Geef nog steeds borstvoeding en ben er trots op (dat mag toch hè? ). Zie alleen beetje op tegen het in het openbaar voeden met die grote cup J joekels! Is niet meer subtiel te doen eigenlijk. Jullie nog tips? OK, zal weer kijken of ik kan reageren later....
Onze handsome Chris! Hier zie je bijna geen eczeem, was een goeie dag en het zit ook niet op z'n wangen trouwens. Wel naast z'n ogen, op schouders, armen, nek, hoofd zitten verdikte rode droge bultjes en plekken en wat droge plekjes (nog geen plakkaten) in knieholtes, op bovenbenen en binnenkant ellebogen.
Hoi, ik heb even geen tijd (en zin, sorry) om op iedereen te reageren. het is hier op het moment echt k@#~$. Mijn schoonvader heeft afgelopen maandag een herseninfarct gehad en ligt nu dus in het ziekehuis. Hij is heel suf, kan niks met zijn rechterarm en kan niet praten... Jari ligt al 2 dagen ziek in bed en op de bank en met Finn ben ik weer terug geweest naar de huisarts voor zijn exceem. Dat was ontstoken en hij heeft nu antibiotica-zalf en hydrocortisonzalf ipv creme. Het gaat nu alweer een stuk beter, volgende week gaan we naar de dermatoloog. Nog even het schema van Finn: tussen 07.00 en 8.30 fles 180 + 6 rond 10.00 fruit, bijna heel 6-maanden potje rond 12.00 fles 180 + 6 rond 16.00 fles 180 + 6 rond 17.30 groente, half 6-maanden potje, gaat meestal niet op rond 19.30 fles 180 + 6 rond 23.00 fles 180 + 6 Ik hoop dat verder alles goed gaat met iedereen.... De eerste fles en de fles van 19.30 gaan meestal niet op. Als ik de laatste fles weg laat, wordt Finn 's nachts wakker, dus die blijf ik nog maar even geven.
sky een tip, ga WEL de hydrocortison gebruiken want echt het helpt en je moet maar zo denken het ventje heeft er last van... maar, de ha wil ws dat je het 2x daags gebruikt doe dat 1x daags en daarna enkel zonodig als de jeuk weg is. ws is het exceem nu wat ontstoken en daar helpt de hydrocortison heel goed voor (maar is niet geschikt voor preventief smeren) je kan ook cetamacrogol aan de huisarts vragen is wat dikker/vetter als lanette en werkt perfect op rustig exceem maar wat een plaatje is je zoon kijk eens op Udder Covers borstvoedingsschort - Carson | Udder Covers | TrotseMoeders.nl een borstvoedingsschort kan voor jou ideaal zijn.... stop je zo in je luiertas.en dan nog..... iedereen mag voeden waar maar ook vind ik... maar ik snap ook dat je subtiel wilt voeden tuurlijk mag je daar trots op zijn ik heb groot respect voor je dat het lekker lukt en dat je het straks met je werk wil/kan combineren.... en het is zo lekker knus!!!! och hellie wat verdrietig en zwaar meid!!! hou je taai meid, kan me voortsellen dat je geen zin hebt om te reageren je hebt wel eve wat anders aan je hoofd. sterkte!
Hellie, heel veel sterkte meis!!! En hopelijk knappen je jongens snel op. Sky, wat een lieverd is jullie Chris ook zeg!!! Ik zou ook die hydrocortisonenzalf smeren hoor. Die vaseline lanette creme kan je wel heel goed gebruiken om zijn huidje vet te houden als zijn exceem minder is. Heb ik ook zo gedaan voor Senne. Je hebt nog even voor je weer gaat werken, lekker hoor. Maar wegbrengen is altijd even slikken..maar meestal ben je het zo gewend dan weer hoor. Shadow....WAAR BEN JE???????? Snoet, zoals jij de dingen beschrijft om te doen, voer ik hier ook zoveel mogelijk uit. Proberen goed uit te leggen (ook op het moment dat hij zelf rustig weer is!!!) en dan uitleggen waarom ik het niet fijn vind. En goed waarschuwen als hij het nog 1x doet, dan de trap... Tja... hij is gewoon heel erg wijs en probeert gewoon heeeel veel uit bij mij... Maar als ik dan zeg, je mag niet met je spullen gooien zegt hij gewoon: zijn toch mijn spullen.... Ja...maar daarom mag het nog niet kapot van mij hahahaha.. OOO, is vast gewoon weer een fase!!! Die gaat ook weer voorbij. Hier verder heel slecht nieuws.... ik heb mijn ontslag gekregen..dus ik zal niet terug gaan beginnen 7 februari.... Ik krijg wel een gesprek op hun kosten met hun advocaat aangeboden om mijn juridische rechten te bespreken en een bemiddelaar die hier in zeeuwsch-vlaanderen heel veel connecties heeft bij bedrijven en zo heel veel mensen aan werk helpt.... Ik krijg in principe zo'n 5 maanden nog uitbetaald wat mijn salaris nu is en dan mocht ik nog geen werk hebben natuurlijk de 70% van mijn 28 uur contract. (ik had na mijn verlof nl 4 uur ouderschapsverlof aangevraagd...dus zou dan 24 uur gaan werken). Wat is het heel hard zeg...ons fijne cluppie van het werk valt nu uit elkaar... tien jaar heb ik er gewerkt en de collegás zijn meer vrienden geworden dan collega's. Maar ja..daar word niet naar gevraagd he...... Heb al heel wat traantjes gelaten hier thuis, zeker als je dan van hun ook nog eens lieve mailtjes krijgt. Moet van het weekend maar eens goed alles op papier zetten wat ik wil weten en nog eens op internet zoeken. Ook mijn cv weer opnieuw opstellen en bij pz na laten kijken of het goed is... wat een zooi hier weer... kan er ook nog wel bij in mijn leventje.. Heb het nu wel gehad een beetje met die tegenslagen. (biologische vader die ik nooit gekend heb, mijn ma die van mijn stiefvader ging scheiden, senne via icsi behandelingen...., scheiding toen hij een jaar was omdat hij toch meer homo dan hetero was, esmee* overleden op 38 wk en nu weer ontslagen....) Maar als ik dan net naar Senne ga kijken en hem zo zie liggen en naar Sven kijk die heerlijk ligt te slapen en als hij wakker is zo'n lieve lach geeft, voel ik me heel rijk en gelukkig....maar wat hoop ik dat mijn kindjes een onbezorgde jeugd verder krijgen. (sorry...ben nogal op een emotionele toer....)
@ Sky: wat een heerlijk knap ventje is het toch! @ Hartediefje: sjonge jonge idd zeg, als het iemand niet mee zit dan bij jij het wel! (en Kvinna..). Ik zou je sterk aanraden om een eigen advocaat te nemen of anders je rechtsbijstand in te schakelen. Hun advocaat heeft in jouw geval tegenstrijdige belangen en het is maar de vraag of de prioriteit bij jou ligt. Een bestuur/directie kan soms alles heel mooi brengen, maar je hebt meestal op veel meer dingen recht dan je denkt. Zeker nu jij dit in je verlof hebt gehoord en er ook nog ouderschapsuren meetellen (wat niet kan, want het gaat om de uren in je contract - maar ik weet niet zeker of ik dat goed begreep in je verhaal). Je moet het zelf weten hoor, maar ik zou even naar Das of Arag o.i.d. bellen. @ Hellie: wat een ellende voor jou ook zeg!! Heel veel sterkte (en dank dat je nog even hebt gereageerd). Dank voor alle voedingstips!!
Jeetje Hartediefje, be;lachelijk dat ze dit doen in je verlof! Mag dat wel? Inderdaad ga nergens zomaar mee akkoord hoor. Je kan jezelf flink in de vingers snijden. Sterkte meis, wat een toestanden.... Dank je Snoet voor je reacties. Ik ga vanaf vandaag dan maar toch beginnen met de hydrocortisonenzalf Spannend. IK hoop dat het hem helpt. Want een paar plekken zijn vaak wel flink rood en warm aanvoelend. Dat lijkt me pijnlijk voor hem... Hoe lang mag ik smeren eigenlijk? Een paar weken? Stoppen wanneer de plekken weg zijn? Moet ik alleen op de rode plekken smeren of ook op de roze droge plekken? Heeft de invalarts niet verteld... Oh en zou babyzwemmen in dat chloor wel goed voor hem zijn? Oh en zo'n schort is misschien wel wat ja. Ik hannes altijd met Chris op een kussentje op schoot en dan moet 1 hand de borst vasthouden dus echt handig is het niet als je niet thuis bent en een comfortabele stoel hebt! En zo makkelijk als de dames op die foto's zitten gaat alleen als je kleinere stevigere borsten hebt en een kleine baby! En dat heb ik allemaal niet! Het voeden op zich vind ik geen probleem in het openbaar, maar omdat ik met echt een enorme lap borst zit vind ik het wat minder prettig. Vriendinnen en anderen die het me nu thuis hebben zien doen (die me goed kennen en dat dus wel durven zeggen) gaven ook al opmerkingen erover. Niet persé negatief hoor! Maar het valt op met hoe het eerst was, en toen had ik al geen kleintjes. Je leest...ik ben niet zo blij met die memmen (maar tis niet anders nu). Had zo uitgekeken naar op m'n buik weer slapen na de zwangerschap (een fanatiek buikslaper!)...helaas zit dat er nog steeds niet in met die giga melkborsten... En wil zó graag! Oh en weet je, volgens mij krijg ik rugspierpijnen van die zwaarte die ik nu extra draag! Onder m'n schouderbladen en m'n middenrug doen nu al weken flink pijn. Zou dat kunnen? @Hellie: heel veel sterkte! Chris drinkt nu ook 5 keer per dag. Maar de tijden zijn nog steeds niet heel erg vast (dus soms worden het er 6). Soms slaapt ie 's ochtends langer en soms is ie weer behoorlijk vroeg. Maar gemiddeld ziet het er ongeveer zo uit: 9.00 uur (soms maar 1 borst) en dan gaat ie meestal weer slapen tot ongeveer 12 uur 12.30 uur 16.30 uur 20.00 uur 23.00 uur (en slaapt dan tussen 00.00 en 2.00 uur en dan zit je zelf ook te knikkebollen hoor..pfff)) De rest van de dag doet hij ongeveer 4 hazeslaapjes, soms in z'n bed, soms in de box en in de avond meestal bij papa of mama hangend op de borst/buik in buikligging, vindt ie heerlijk en wij ook gezellig. Hoe zien jullie schema's eruit? Knap dat sommige kindjes al de laatste voeding vroeger op de avond krijgen en dan toch slapen tot 's ochtends! Bij Chris is het vaak wel zo dat als ie te moe is om goed te drinken bij de laatste voeding om 23 uur dan komt ie echt wel om 5 of 6 uur al. Chris is geen spenenliefhebber, is pas sinds 2 weken dat ie soms heel even erop sabbelt. Maar meestal spuugt ie hem weer uit als ik het probeer. Hij hoeft van mij ook niet maar het lijkt mij soms helpen bij het in slaap komen. Maar dat vindt hij dus niet! Hahah! Verder sabbelt ie veel op z'n handjes maar dat hoort bij deze leeftijd als ik het goed begrijp. Vind het zo leuk dat ie steeds beter kan zien en kan grijpen en meer begrijpt ook! Zo knap allemaal! @Citroen: lekker op vakantie naar Mallorca!!! Heb er ook wel zin in! Oh er is zoveel te reageren..., dat gaat me niet lukken hoor meisjes! Sorry.... Oja, ik ben al weer voor de 2e keer ongesteld geweest.... Belachelijk! Maar goed. Ben nu bezig met anticonceptie, toch maar, je weet maar nooit... Heb een recept voor Cerazette gekregen omdat ik natuurlijk bv geef. Iemand ervaring mee? @snoet: ik hoop dat het snel beter gaat met Coentje, zo te lezen is het een heel gedoe met de juiste voeding vinden..arme vent... Ook ik ben benieuwd hoe het met shadow en baby is.... En het andere topic lees ik al helemaal niet meer een hele tijd. Gaat me te snel. Ben wel benieuwd wie er nu allemaal op zitten en wie bijna moeten werpen enzo.