30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Sky, fijn dat het met Chris allemaal zo goed gaat. Jammer dat het met jou nog niet zo geweldig gaat, maar je moet niet vergeten dat je pas bevallen bent. Een keizersnee is niet niks, daar moet je echt rustig aan mee doen. Ik hoop wel voor je dat het snel beter gaat met je bekken. Ik had tijdens beide zwangerschappen ook bekkeninstabiliteit, maar gelukkig was het bij mij vrij snel over, vooral bij Finn. Die bevalling was zo'n eitje, daar heeft mijn bekken ook niks van te lijden gehad, maar ik had het dan ook niet zo erg als jij. Heb je niet een hoge kruk of stoel in huis, zodat je Chris toch kunt verschonen of badderen?

@ Citroentje, Finn zit op 5 flessen, maar ik heb nog steeds niet echt een vast schema. Het ligt eraan hoe laat hij 's morgens wakker wordt en zijn eerste fles krijgt. De flessen erna krijgt hij ongeveer om de 4 uur. Wel krijgt hij rond een uur of 6 altijd honger, dus dan geef ik meestal een halve fles en dan rond 7 uur nog een halve en dan naar bed. Dan krijgt ie rond 11 uur nog een fles en die drinkt hij meestal slapend leeg.
    Schema ongeveer:
    tussen half 8 en half 9 180 + 6 (meestal niet leeg)
    tussen half 12 en half 1 180 + 6
    rond 3 uur 180 + 6
    rond 6 uur 120 + 4
    rond 7 uur 120 + 4 ( meestal niet leeg)
    rond 11 uur 180 + 6
    Finn is natuurlijk wel iets ouder dan Stijn, dus hij drinkt ook meer. Rond de 7 weken sliep hij goed door en werd hij niet meer wakker voor een nachtvoeding.
    En wat een lekker mannetje heb je:)

2. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    En hier nog ff een plaatje van de grote en de kleine broer

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Hellie bedankt voor je antwoord. Je schema is een beetje zoals wij willen gaan doen. Ik wil hem dan 's morgens wel wakker maken om even een goed strak schema te hebben, misschien wordt hij van de structuur die dat geeft wel rustiger.
    Waar ik een beetje mee zit is dat hij om 17 uur een fles krijgt wat net tijdens etenstijd van ons is en we hem vervolgens om 23 uur wakker moeten maken, dan zit er al 6 uur tussen. We hebben hem ooit al eens een keer laten slapen (omdat hij toen zo aan het spoken is geweest ervoor vonden we slapen belangrijker als eten) en toen werd hij pas om 3 uur wakker.
    Hij zal wel 's nachts komen nog omdat het van 22 uur tot 8 wel lang is ineens maar ik heb van het cb begrepen dat je die echt als extra mag zien en daar wil ik dus nu gebruik van gaan maken en hoe later hij komt hoe minder hij gaat krijgen. Ik wil hem dan om 8 uur wel wakker maken zodat we wel de 5 flessen op de dag halen. (ik hoop dat m'n verhaal een beetje duidelijk is)

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    En wat een leuke foto van de 2 broers! Ze lijken wel op elkaar.

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha m'n kindje is aan het huilen op de achtergrond en ik probeer de schema's te lezen en mijn eigen schema even te posten hier, maar ik kan me totaal niet concentreren hihi. Sorry hoor, moet even om mezelf lachen hier.

Ik kom straks dus nog even terug. Maar tot die tijd:
    @ Citroen: wat een knapperd!!
    @ Hellie: wat een onwijs trotse grote broer zeg en wat zijn ze lief zo samen!

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Schema komt er nog aan hoor. Maar ik ben zo boos en verdrietig. Boaz heeft dus een voorkeurshouding (voor rechts) en ik doe heel erg m'n best om 'm zoveel mogelijk naar links te laten kijken e.d. Alleen 's nachts kan ik er niets aan doen, want de Baby Sleep mag alleen onder toezicht.
    Nu was ik net van bovenaf naar z'n hoofdje aan het kijken en ik zie gewoon echt dat z'n oortjes scheef staan en dat vind ik zo erg! Ik ben zo onwijs bang dat ie misschien wel een hempje moet o.i.d.

Vorige week zou de kinderfysio die 3 weken geleden was langsgeweest nog terugbellen, maar niets meer van gehoord. Waarom zegt die stomme Kraamzorg daar nou niets over als ze net geboren zijn? En waarom zegt het consultatiebureau alleen 'let erop'. Ik zie toch verdomme dat het verergert. Sorry hoor, ben echt kwaad.

Gelukkig heb ik een goede vriendin (van m'n moeder - onze vroegere oppas) die ook kinderfysio is en die ik net (huilend...hihi) heb ingesproken op d'r telefoon of ze nog even wil kijken. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen zelf.
    Een half jaar lang 23 uur per dag een helmpje is toch verschrikkelijk...?? M'n arme mannetje.

Nou en nu snel m'n tranen weer drogen, want de makelaar komt zo. Blegh.

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    hempje moet 'heLmpje' he.
    Hier nog een foto. Hij kijkt wel een beetje naar links, maar je ziet het toch duidelijk??

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    je ziet het idd best goed jah....

heb je geen speeltje bv met lichtjes die je aan je bed kan hangen voor sávonds?als hij moet gaan slapen terwijl hij kijkt naar die lichtjes in slaapt valt??

jammer dat je er zelf achteraan moet gaan,hoop dat je snel info krijgt.want je heb gelijk...ze kunnen beter nu kijken voordat het straks te laat is!

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die speeltjes heb ik idd al..Ik moet zeggen dat ie ook al meer naar links is gaan kijken. Maar als ie gaat slapen draait ie constant weer naar rechts.
    Gelukkig belde die vriendin net terug en komt ze morgenavond langs. Ze neemt dat een lintje mee waarmee ze het hoofdje opmeet. Dan laat ze 1 of andere fysio-berekening erop los en kan ze zien hoe het ervoor staat. Ook kan ze dan bijv. 2 weken later weer meten om te kijken of het vooruit of achteruit is gegaan.

Ze vertelde ook dat er nu pas concepten vanuit de fysiotherapie klaarliggen voor het Consultatiebureau waarin staat beschreven hoe zij de ouders het beste kunnen voorliggen.
    Ik val dus gewoon een beetje tussen de wal en het schip...

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @doosje ik zal straks ff uitgebreid op je reageren en een foto van Tim z'n hoofd toen posten....je bent er reuze op tijd bij er kan nog zoveel veranderen tot hij een half jaar is!!!

11. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanx Citroen...dat is fijn om te horen.

He he, ik word langzaam aan weer wat rustiger. Wat een ander verdriet heb je dan zeg, als het om je eigen kind gaat. Dat kende ik nog niet.

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Doosje ik herken het helemaal ik heb toen ook mezelf zo verschrikkelijk gevoelt zeker omdat het cb met 4 maanden het al zag maar toen dus ook zei let erop...tja je doet wat je kunt en vervolgens wordt je met 6 maanden als nog naar de fysio en dus ook maar meteen de kinderarts gestuurd omdat hij misschien wel een helmpje moet. Uiteindelijk heeft hij geen helmpje gehad omdat zijn fontanel al bijna dicht was (vrij snel met 6 mnd) en het dus geen zin meer had, we zouden hooguit een paar mm kunnen verbeteren. Maar ondanks dat is het toch nog vanzelf heel veel bijgestrokken gewoon omdat hij steeds minder op z'n rug lag en ging draaien ed.
    Bij Tim was het ook niet zozeer dat zijn hoofdje scheef was maar hij had echt een plat achterhoofd omdat hij naar boven lag te kijken ipv naar links of rechts.

Wat je kan doen is Boaz zoveel stimuleren naar links te kijken wat je al doet en straks veel met hem oefenen om te draaien op z'n buik (daarom is het nu belangrijk hem al op z'n buik te leggen) dan heeft hij de druk niet meer op z'n hoofdje. Een helmpje meten ze pas aan vanaf 6 maanden dus tot die tijd kun je zelf nog vanalles proberen vandaar dat ik al schreef dat je er zo optijd bij bent dat ik echt geloof dat het echt wel goed zal komen.

13. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    hier zie je het het beste..

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    en nu..

15. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ik hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen, je doet je uiterste best voor Boaz en dan doe je het GOED!!! Het feit dat je er nu al zo mee bezig bent is goed, je kunt niet meer doen dan je nu doet je zoekt hulp als je denkt dat het nodig is wat wil Boaz nu nog meer?!
    Ik zag ook heel erg op tegen een helmpje maar nu kijk ik er toch ook wel anders tegenaan. Stijn begint naar mijn idee ook weer een wat platter hoofdje te krijgen en ook ik doe er dus alles aan om te voorkomen dat hij straks een helmpje moet maar mocht het toch niet lukken met alles wat ik doe dan is het maar zo...dan maar een helmpje dan weet je iig dat hij daarna weer een mooi rond bolletje heeft. Voor ons telt nu ook mee dat slapen belangrijker is als hoofdje draaien dat maakt het misschien ook wel wat anders.

Maar het belangrijkste is JE DOET HET GOED!!!!! Boaz mag blij zijn met zo'n mama!

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanx Citroen...dat doet me erg goed allemaal. En idd: je ziet het helemaal niet meer bij Tim! Tenminste ik niet!

Ik wist ook niet dat het pas met 6 maanden aangemeten wordt, dus dat geeft idd ook hoop. Ik heb 'm vandaag al heel veel op z'n buik gelegd en dat gaat ook steeds beter. Dan ligt ie idd niet de hele tijd op z'n schedeltje, dus dat is ook een goeie tip.
    Ik hou jullie op de hoogte!

Mijn voedingsschema:
    09.00 uur: Fles (alle Fles is 180+6, maar hij drinkt maar ong. 130 ml)
    13.00 uur: BV
    17.00 uur: Fles
    22.00 uur: BV
    05.00 uur: BV

Het ligt er bij mij, net als bij Citroen, aan hoe laat ie 's nachts nog komt. Meestal rond 5 uur. De BV-voeding van 13.00 uur gaat volgende week ook vervangen naar een Flesvoeding en de andere 2 BV hoop ik nog een lange tijd vol te kunnen houden (als m'n borsten het toestaan..).

Slaapschema: (ik vind dat ie weinig slaapt, maar ik weet niet hoe dat bij jullie is? Hij wordt dan zelf wakker he, ik maak 'm niet wakker)
    11.30 uur- 12.30 uur
    16.00 - 18.00 uur (nog niet zo lang, maar nu steeds vaker)
    20.30 uur - 09.00 uur (en dan 2 keer voeding tussendoor - zie schema boven).

Volgens mij hebben we al met al toch een beetje hetzelfde dan?

17. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jeeeeeej ik lees een goed bericht over Stijn!! Superfijn Citroen!

Ik ga hachee maken. Tabee

18. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ja goed he!!!!!!

Hmm lekker hachee moet ik ook maar weer eens maken!

en de 2 heren vanmorgen.

19. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Poepies!!

M'n vriendin (kinderfysio) is vandaag geweest en ze vond het hardstikke goed gaan! Yess

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Mooi zo Doosje!!!

Deel Deze Pagina