pfff ik heb even zorgen om anna, die haal ik net op van kdv en we gaan even naar de winkel voor spekkies voor de stampot, duikt ze op het rek bij de kassa om aan te slieren zoals altijd roep ik anna oppassen straks val....en PATS ze duikt zo voorover op de grond. eerste instantie niets te zien maar we komen thuis en ze valt direct bij me in slaap, heb haar naar boven gedragen en zonder commentaar of wakker worden in bed gelegd..... ben er erg van ontdaan ik ga haar de komende 6 uur ieder uur wakker maken wnat dit vind ik erg vreemd. hopelijk was ze gewoon vreselijk moe van het spelen.....
Oei dat is schrikken Snoet! idd elk uur maar ff wakker maken en als je het niet vertrouwd gewoon hap bellen hoor! Hoop dat ze idd gewoon erg moe was. Enne fijn dat je met me meedenkt hoor, bedoel er niks verkeerds mee met de opmerkingen bij je post, ben alleen nog steeds boos op de ha.(en dat lees je misschien terug..) Ik heb idd wel vertrouwen in de arts in opleiding en niet in mijn ha maar doordat de arts in opleiding mijn ha erbij heeft gehaald heb ik dus helemaal niks mee gekregen..ook geen puffer want dat vond mijn ha niet nodig. Het is dus mijn ha die niet naar me luisterd, de arts in opleiding juist wel!
Citroentje, wat een lastige situaties altijd, met medici en je eigen gevoel. Dat helmpje is ook nog steeds lastig, kan ik me voorstellen, je kunt niet voorkomen dat je beïnvloed wordt door anderen. Hartediefje, wat een chaotische dag! Was het vandaag ietsje rustiger? Goofy, hoe ging het bij de osteopaat (tenminste, het was toch een osteopaat en het was toch vandaag? Ik heb nl. niet meer teruggelezen naar vorige week.) Snoet, heftig!! Heel verstandig om haar elk uur wakker te maken, ik hoop echt dat ze niets heeft. Ik ben op mijn vierde of vijfde met fietsen met mijn hoofd op straat geklapt en had toen gelukkig 'alleen maar' een hersenschudding. Zou je nog een fotootje kunnen maken van Coen in zijligging? Ik heb een afspraak gemaakt bij de chiropractor voor volgende week maandag. Benieuwd wat zijn bevindingen zijn, de NL chiropractor had wel een brief geschreven met wat hij had gedaan, dus dat is fijn. Verder gaat het afbouwen van de borstvoeding lekker héééél erg langzaam. Noa krijgt één flesje per dag. Ik ben zo ontspannen door het idee dat ze een flesje goed drinkt dat het ineens allemaal van een leien dakje gaat: ze drinkt wel twintig minuten bij me en ik heb weer zat melk, dus we gaan gewoon nog een tijdje zo door. Afgezien van het gezellige: ik moet er niet aan denken om om halfzeven 's ochtends een flesje te gaan klaarmaken. Trouwens, ze komt nu alweer een week of twee ineens toch weer 's nachts, tussen halfvier en halfvijf. Met een pinkje in haar mond valt ze wel weer in slaap, maar dan is ze een uur later alsnog wakker en dan drinkt ze ook heel gulzig, dus dan heeft ze echt honger. Heel vreemd, nadat ze een aantal weken heel lekker tot halfzeven had geslapen. Baby's, het zijn maar rare wezens. Verder is ze wel heel rustig en vrolijk, daar ben ik heel blij om. Het valt me ook zo mee dat ze nergens uitslag heeft, ze heeft alleen (net als ik) een klein plekje psoriasis achter haar rechteroortje, maar goed, dat is geen allergische reactie, maar een auto-immuunaandoening waar ik niets mee doe als het bij dit minuscule plekje blijft.
Kvinna, je bent helemaal goed op je gevoel bezig lees ik, toppie!!!! Als je meisje tevreden is, dan zou ik het idd ook langzaam afbouwen. En tja..de fles om half zeven klaarmaken, daar wen je aan hoor hahahahaha. (heb vanochtend de wekker om zes uur gezet voor zijn fles, zodat ik op schema liep voor de kinderarts hahahaha... kon ik om tien uur een fles geven, twee uur, zes uur en dan vanavond rond half elf) Snoet, zou ook even goed opletten hoor!! hoop dat ze gewoon hele erg moe was idd. En als je het niet vertrouwd, gewoon hap bellen! Citroen, wij hebben het hier ook dat we 2 huisartsen hebben op het dorp en ik ga ook altijd het liefst naar 1 toe (de vrouwelijke), de ander ontwijk ik liever hahahaha. Vandaag bij de kinderarts was alles goed met Sven. Nou, mijn mannetje groeit letterlijk als kool... 5470 gram schoon aan de haak hahahaha, had hij wel net zijn fles van 200cc achter zijn kiezen hoor, maar toch. Verder was het wel een drukke dag, maar wel wat minder chaotisch. Ik heb weer braaf een half uur gesport op de WII en nu ligt alles rustig te slapen! (heerlijk)
Wil ook weten hoe het nu met Anna is.. @ Citroen: waarom zoek je eigenlijk geen andere huisarts? Is dat een idee (bedoel het vriendelijk en echt als vraag)? Glim is trouwens bevallen he!! Jippieeeeeeee hoop haar snel te zien hier! Boaz is gisteren en eergisteren voor het eerst naar de ouderparticipatiecreche geweest. Ik vond het best moeilijk, maar ik zag wel dat de kinderen ontzettend op hun gemak zijn daar en zich echt thuisvoelen. Bovendien kwamen m'n schoonouders 'm gisteren halen en toen was ie supervrolijk. Dus vannacht kon ik weer een beetje slapen haha! Maar ik vroeg me nog af: als een kindje bij jullie op de creche een koortslipje heeft....wat is dan het protocol?
Hebben we al naar geinformeerd, de artsen die hier in dezelfde waarneming zitten (en dat zijn alle artsen hier in de wijk) nemen geen patienten van elkaar over. Dus dan moeten we het buiten de wijk gaan zoeken en die artsen ken ik weer niet dus wie weet wat we ervoor terug krijgen. Onze oude ha was een hele goede en die is een eigen praktijk begonnen maar helaas zit die te ver weg, ik wil nl wel een ha waar ik evt te voet naar toe kan (mocht de auto het begeven oid) Hmm goede vraag over die koortslip... Weet alleen dat op de psz kindjes die de waterpokken hebben (ook erg besmettelijk) gewoon mogen komen als ze niet ziek zijn.. maar kan me voorstellen dat een koortslip anders is. Is er geen protocol voor als de medewerker een koortslip heeft? En mocht een kindje wel komen en er is nog geen duidelijkheid zou je even zo'n patch kunnen gebruiken dan kunnen ze er iig niet met de vingertjes aan zitten.
wat betreft anna goed, heb haar ieder uur gewekt (met moeite maar ze reageerde heerlijk boos dus heb haar laten slapen eenmaal op kdv (want ze gaat extra ochtendje omdat ik net met coen bij ka moest zijn heb ik toch even na gevraagd hoe ze gisteren geslapen heeft... kon geen vaste medewerker van gister vinden maar wel de bijna afgestudeerde stagiair (goeie knul hoor) en die zei: ik denk dat ze niet geslapen heeft want ze liep hier om 1:00 nog rond. in de eerste instantie was ik opgelucht, daardoor was ze hondsmoe. en ik moest snel weg, eenmaal in de auto werd ik goed nijdig! hierdoor heb ik mijn kind zonder eten naar bed gebracht, ieder uur wakker gemaakt en ik me echt grote zorgen gemaakt!!! en ik voel me gebroken!dus dat ga ik straks even met de dames bespreken!!!! net naar de ka geweest en hup de traansluizen stonden weer open (en god!!! wat baal ik daar dan dat ik zo emo ben!!!!) maar wat een erkenning! hij vind het van cb allerminst ok dat zij niet naar mij geluisterd hebben omdat ik vanaf week 4 al roep het klopt niet, hij drinkt onrustig en zit niet goed in zijn vel en spuugt! ook de ha had al eerder door kunnen sturen. maar ik vind dat hij me wel serieus nam. ook benoemde de ka dat het niet alleen gevolgen heeft voor coen maar ook voor mij , en mijn relatie en anna.... en daarmee slaat ie de spijker op zijn kop! dus hup BRULLEN!!!omdat coen goed groeit nemen ze hem niet op maar over 2 weken bellen en over 3 maanden terug indien nodig eerder (hij zegt dat coen gegroeid is mede dankzij mijn moedergeduld met geven van die flessen...) hij gaat aan de zwaarste voeding om even rust in zijn buik te creeren hij krijgt 3x imodium (tegen misselijkheid) voor de fles en 3x zantac (maagbeschermer) na de fles en lactulose voor het poepen
kvinna, mijn fototoestel weigerde ineens dienst, gaf aan ongeldig bestand (fijn he digitaal!) maar nu weer ok, dus ik ga zo langs de apotheek, anna halen terug met hele spul in bed te leggen en dan maak ik de foto! (was het niet vergeten hoor!)
komt ie kvinna: Bekijk bijlage 126665 ik leg coen op de gewenste zijde, het bovenste beentje kruis ik over het onderste (voorkomt door rollen) maar hij laat het niet altijd liggen
Bekijk bijlage 126667 ik sla de deken om hem heen en strijk deze strak langs zijn rug, als ware een muurtje
Bekijk bijlage 126669 de deken stop ik wel goed onder het matras zodat deze niet loskomt, dan kan ik coen iets terug laten gaan zodat hij tegen zijn muurtje ligt
Bekijk bijlage 126671 en dan lekker slapen! hopelijk beetje duidelijk want het is lastig om juist op de foto te krijgen. het cb vind dit overigens not done!
haha citroen tis duidelijk dat je boos bent op je ha en ik lees zelfs dat je je vertrouwen in hem kwijt aan het raken bent... is het bespreekbaar met die man? tis best lastig om over te stappen, in theorie heeft patient vrije keus maar in praktijk zijn er onderlinge afspraken over overstappen om te voorkomen dat bepaalde praktijken niet uit hun voegen groeien..... als je echt wil overstappen eens informeren hoe dat zit bij de ha van jouw keuze of misschien via je zorgverzekeraar.... sommige bemiddelen hierbij maar het blijft lastig en jij bent niet gerust gesteld kvinna wat fijn dat je voeding weer "loopt als een tiet" groot gelijk dat je het zo blijft doen! hartediefje fijn dat alles goed was met sven! ben benieuwd! zie jullie morgen doosje wat houdt ouderparticipatie eigenlijk in? gaan ouders om beurten voor kindjes zorgen ofzo? en wat betreft koortslip: kindjes mogen als ze er niet ziek van zijn gewoon komen er wordt wel extra opgelet maar er gelden volgens mij dezelfde regels voor koortslip als thuis. niet alle mensen zijn gevoelig voor het herpes zoster virus, hiervan ben je al drager als je de koortslip krijgt ik ben net gebeld door de leverancier, morgen wordt per tnt neocane (weet niet of ik het zo schrijf) geleverd maar dat kan tussen 8:00-20:00 geleverd worden dus als ik weg ben (en dat moet ik want heb een afspraak met hartedief) dan vraag ik de buren. coen woog trouwens al 6080! en is 60cm lang best groot voor een 11 weken oude baby.....