haha pagina 68 is Snoet d'r pagina! Fijn dat het met Anna goed gaat en idd erg vervelend dat je gisteren niet wist dat ze niet geslapen had, was je idd misschien minder bezorgt geweest. En potverdorie weer het cb he!! Fijn dat er meteen goed wordt doorgepakt nu, krijgt die kleine Coen eindelijk wat rust in z'n lijfje! Hopelijk heb je snel effect. Snap helemaal dat de sluizen open gingen bij de ka, blijkt idd toch maar weer dat moedergevoel niet te omzeilen is! Hm ja die afspraken zijn er hier dus ook vandaar dat we nog niet overgestapt zijn (heb best wat ervaring met een arts die waarneemt als de mijne op vakantie is, heb ik zelfs les van gehad op de vp opleiding) maar helaas dus..... Het bespreken helpt niet echt, heb al verschillende keren aangegeven dat ik het niet prettig vind zoals ze (het is een zij nl) reageert.. ik heb inmiddels al veel voorbeelden om nog maar niet te spreken over toen ik met mijn moeder regelmatig bij haar kwam (de fijne arts werkte niet alle dagen). NU is het wel zo dat het een praktijk is met 3 artsen en een arts in opleiding en je weet alleen vooraf of je bij de arts in opleiding komt (want dan kun je aangeven dat je dat niet wil) en ze houden geen rekening met persoonlijke voorkeur (wat ik ook slecht vind!) want de andere 2 artsen zijn wel oke. Verder heb ik sowieso niet echt veel vertrouwen in artsen, heb nl met mijn vader en mijn moeder meegemaakt dat ze niet zijn geholpen waar ze eigenlijk voor kwamen en daardoor de diagnose te laat is gesteld.. daarbij in het werd er in het ziekenhuis tijdens de laatste uren van mijn moeder niet echt tactvol gehandeld door de artsassistent....verder ga ik hier niet teveel over uitwijden, (terwijl ik dat misschien juist eens wel zou moeten doen..maarja) de tranen zitten nl al erg hoog in deze tijd van het jaar en kan me er nog zo boos over maken!
och ctroen, tis ook niet niks.... je hebt dus echt hele vervelende ervaringen opgedaan (ws is dat nog een understatement...) in momenten die kwetsbaar zijn en je nooit meer over kan doen..... en nu wil je als moeder het beste voor je kindje en ja die moeder intuitie..... je zit in een splagaat betreft je huisarts, balen dat er zo'n monopoly positie bestaat bij ha! verder: ik ben heel erg moe dus ik ga slapen..... me klaar maken voor de volgende nachtmomenten...
Snoet, dank je wel voor de fotosessie! Het is mij helemaal duidelijk. Wat blijft Coen rustig liggen, zeg, je kan zelfs foto's tussendoor maken. Dat zou mij bij mevrouwtje woelwater niet lukken, hoor. Citroentje, wat balen zeg. Het is heel belangrijk dat je je arts vertrouwt, en zo wordt dat wel moeilijk. Als Stijn ietsje groter is kun je misschien wel overstappen naar een praktijk buiten je wijk, zodat je ook op de fiets zou kunnen als dat zou moeten. Je zou zelfs nog kunnen overwegen om toch over te stappen en als je dan een keer een taxi zou moeten bellen, soit. Een goed gevoel bij je huisarts hebben zou mij heel wat waard zijn. Nou, hier komt eindelijk wat rust in de tent wat betreft mijn moeder. Ze was een weblog begonnen waarop ze de meest grove dingen vertelde over mijn man en mij afschilderde als een zwakke vrouw die zich in alles naar hem schikt. Ik heb aangegeven dat zolang zij onze relatie niet respecteert en alles wat mijn man zegt of doet op de meest negatieve manier uitlegt, ze niet meer welkom is. Zo laat ik nog ruimte open voor verandering, hoewel ik daar gezien het verleden steeds minder hoop op heb. Zo heeft ze al twee zelfmoordpogingen gedaan (de eerste op haar 17e, dus daar was ik verder niet bij) en na de laatste (waarbij ik de politie heb gebeld om haar deur te laten openbreken) kwam ze in plaats van met een excuus met het verwijt dat ik mijn gevoelens daarover niet met mijn broer had besproken. Dat ik ongevoelig en rationeel was en ga zo maar door. Het duurt echt héél lang voordat je mijn grens hebt bereikt, maar nu is het echt genoeg. Ik kies nu voor mijn gezin en hoe triest ook, ik heb geen ruimte voor iemand die zo vergiftigend bezig is.
Kvinna...jee..is niet mis zeg. Maar in ieder geval vind ik het heel knap dat je zo voor je gezin en jezelf kiest!!!! Dikke knuffel hoor. Snoet, heb er zin in!!! Zie je morgen, ik heb in ieder geval oppas geregeld voor Senne. En wat een mooi mannetje is Coen ook zeg en wat ziet hij er relaxed uit zo op zijn zij. Citroen, volg je gevoel hoor!!! En sterkte in deze moeilijkere tijden... Ik kreeg vanochtend de schrik van mijn leven... pfff... het alarm van het nanny care matje ging af. Nou, je wilt niet weten hoe snel ik naast die wieg stond. Maar toen hij bij me lag, ademde hij gewoon net als anders voor mijn gevoel. Maar wat slaat de paniek dan toe zeg..... Ik denk dat ik vannacht ook niet zo heel fijn slaap...
@ Hartediefje: nou dat is idd schrikken zeg!!! Hoe werkt zo'n nanny care matje dan precies?? @ Kvinna: jeetje man wat heftig allemaal. Het houdt bij jou ook niet op he....vind het erg shit voor je. Maar vind ook dat je het heel goed doet. En idd iemand die op dit moment op die manier in het leven staat is niet goed voor jou en je gezin. Dat is pijnlijk, maar nog minder pijnlijk dan wanneer ze er wel is. Wees maar lekker moeder, i.p.v. zelf kind die d'r moeder achterna moet lopen. Fijn knuffelen met je woelwatertje! @ Snoet: thanx en wat is Coen toch een poepie met die bolle wangetjes! Die groeit toch best goed zie ik zo hoor! En heerlijk dat stappenplan met die fotootjes, erg grappig dat Anna dat ook zei! De ouderparticipatiecreche wordt idd gerund door ouders. Elke ouder heeft 1 dagdeel en mag daarvoor zijn/haar kind 5 dagdelen brengen. Als je meer wilt moet je nog een dagdeel draaien of je moet je partner laten draaien. Er zijn dus veel echtparen die een dagdeel samen draaien en zo de kindjes een aantal dagdelen op de creche mogen laten zitten. Het is wel zo dat je een vast dagdeel hebt waarop je draait, zodat de kinderen weten wie ze kunnen verwachten. Ook wordt er een schriftje per kind bijgehouden en elk dagdeel ingevuld. Men wast en verschoont zelf en je eigen kindje is er ook wanneer jij er bent. Daarnaast mag je ook de zaal gratis huren om kinderfeestjes e.d. te geven, gaan ze 1x per jaar op kamp en organiseren ze cursussen (trainingen, ehbo enz.). Het is een erkende creche (inspectie komt regelmatig langs) en ik kan dus ook wat terugkrijgen van de belasting. Het is een behoorlijke investering enerzijds, maar van de andere kant zorgt iedereen heel goed voor elkaar en als iemand ziek of op vakantie is, dan neemt iemand anders het direct vrijwillig over. Ik heb 6 weken een proefperiode en daarna beslissen we van beide kanten. Ben benieuwd hoe ik er tegen die tijd tegenaan kijk.
Oh ja en ook zeker belangrijk: het is een stuk goedkoper. Het kost per maand 90 euro per dag. Met mijn dagdelen ben dus nu 180 euro kwijt per maand, terwijl als ik hier in Utrecht de reguliere opvang doe is het dik 600 euro (heb ik de belasting nog niet afgetrokken).
kvinna ik krijg kippevel en een brok in mijn keel tegelijk, wat een ongelofelijk dapper maar moeilijk besluit! tenslotte kruipt bloed waar het niet gaan kan maar dat mag niet ten koste gaan van alles en zeker niet van jouw geluk en jouw gezin. je komt op mij over als een hele wijze vrouw en dat mag na het maken van zo'n keuze zeker gezegd worden! wil je het alsjeblieft ook tegen jezelf zeggen want wat er ook gebeurt jij moet verder met jezelf en daar moet je dus heel erg trots op kunnen zijn!
dan wil je niet weten wat wij aan opvang kwijt zijn: 1842,- voor 2 kindjes in de maand maar daar komt 1422,- belastingteruggave bij.... (gelukkig maar anders kon ik thuis blijven) welk leuk deze manier van opvang, had er nog nooit van gehoord.
Jeetje Kvinna wat sterk van je! Goed hoor dat je voor je gezinnetje kiest, heel knap! @Hartediefje pff dat was idd schrikken, vannacht wel een beetje kunnen slapen? @Doosje wat een goed idee die ouderparticipatiecreche, ben meteen gaan googlen of er hier ook 1 is... maar helaas... Vanmorgen ff bij m'n broer langs geweest en wat is zo'n baby dan toch weer klein zeg...nog niet zo lang geleden was Stijn ook gewoon nog zo klein (euh nee dat zeg ik verkeerd want zo klein is hij nooit geweest haha) wat gaat dat toch hard zeg, Stijn was gisteren alweer 5 maanden! Wij hebben een druk weekend gepland, lekker een beetje afleiding al zal ik de moeilijkste dag (woensdag) toch alleen zijn denk ik. Moet die ochtend met Tim naar het cb en 's middags gaat hij spelen op de psz, denk dat ik dan maar met Stijn naar de bakker ga wandelen en daar iets ga drinken ofzo... Verder morgen met Stijn naar de dermatoloog, we zijn nu al sinds 20 dec met de hormoonzalf aan het smeren en het wil maar niet echt weg gaan. De ka vond het zinvol om een afspraak te maken op het eczeemspreekuur maar dan kon ik pas begin maart komen dus nu maar een gewone afspraak bij de dermatoloog ben benieuwd. Morgenmiddag gaan we langs de tattooshop, we willen nl allebei iets, Luc heeft een symbool uitgezocht wat staat voor altijd samen en ik wil de namen van Tim en Stijn met 2 sterretjes..spannend dus want als je binnenkomt en ze hebben tijd kun je meteen ook laten zetten. (ben verder helemaal niet van de tattoo's hoor maar vind een tattoo met betekenis en niet te opzichtig wel wat hebben)
Ik zit ff m'n foto's en filmpjes van 2010 te ordenen en ik kom een geweldig filmpje tegen van Tim die ons even verteld hoe we naar "jolliewood" moeten rijden..... YouTube - Tim verteld hoe we naar "jolliewood" moeten rijden (op mijn oude computer moest ik het bestand eerst converteren om het af te kunnen spelen en zover was ik nog niet...ja weet het schandalig.....en op mijn nieuwe speelt hij dus wel meteen goed af..)
Kvinna, dikke knuff!!!! Citroen, hahaha, jij bent de vrouw van de filmpjes he! Leuk hoor. Snoet, Wat was het reuze gezellig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heb echt een hele gezellige dag gehad en eventjes de batterij kunnen opladen. En wat waren onze mannetjes toch lief en wat zijn ze mooi en lief *smelt, smelt* hahahaha Enne, bedankt voor het meedenken met de kleren! Ik ben ook een veel te onzekere muts he hahaha. Maar goed...het was leuk tot ik weer thuis was... Man man...Senne was heel lief geweest bij mijn ma, tot ik daar kwam. Hij heeft echt het bloed van onder onze nagels gehaald zeg. Zelfs opa werd heel erg boos op hem.... pffff....voel nu weer alsof ik de marathon heb gelopen. Is vast even een fase, maar wat kan dat slopend zijn zeg hahahahaha, hij is nu heel erg lief, want hij slaapt hahahahaha Dus meiden, laat maar even weten wie het ook leuk zou vinden om een keer elkaar te ontmoeten, want dan moeten we eens een keer met een datumprikker aan de slag. Het is echt reuzeleuk om elkaar eens te zien. (tenminste dan vonden snoet en ik vandaag) En vooral ben ik ook benieuwd naar onze mooie kindjes.
@Hartediefje ja idd ik heb veel filmpjes en foto's maar dat komt denk ik ook omdat ik dat van mezelf ook heb en daar heel blij mee ben. Luc heeft nl helemaal niks en hij baalt daar echt heel erg van (z'n broer en zusje hebben nl meer dan hij heeft) daarom doe ik dat voor Tim en Stijn ook zoveel mogelijk. (ik heb van Tim gemiddeld 5 dvd's vol van 1 jaar en dan nog losse dvd's met de films van de vakantie's) En het lijkt me gezellig om eens af te spreken, ik heb met een aantal januari 2008 mama's nog steeds contact en we spreken ook regelmatig wat af (wonen dan wel allemaal in de buurt)
haha kom net iets leuks tegen... Brent Martin's photos - A lot of Americans can't even find their own country on a map. So I'm not surprised Fox News has no idea about Egypt! | Plixi
Hoi hoi, ik dacht ik kom ook weer eens even piepen! Even snel hoor want madam had allang de fles moeten hebben maar ze ligt nog zo lekker te slapen. Zometeen haar maar wakker maken, als ik haar luier ga verschonen wordt ze wel wakker hihi. En dan mag papa de fles doen . Het gaat echt super hier! Ik zal eens proberen wat vaker te gaan posten, als madammeke op bed ligt en 't huis aan kant is moet dat vast wel lukken, het is tenslotte altijd wel gezellig hier . Ik vind het ook leuk om elkaar eens te ontmoeten! Hadden jullie ongeveer een idee waar en wanneer? Voor mij niet te ver weg, zit een beetje krapjes qua geld omdat het met werk zoeken niet echt opschiet en ik nog 1 week uitbetaald krijg van zw-verlof (pff wat gaat dat hard), dus omgeving Roosendaal / Breda oid zou mooi zijn . Doen we dat dan met of zonder de baby's? Leuk zou zijn met natuurlijk, wil jullie schatjes wel eens bewonderen! Zal ook nog even wat foto's spammen . Nou, zo hebben we haar toch echt niet opgevoed hoor! : Bekijk bijlage 127086
Oh trouwens, ik heb nog een leuk nieuwtje!! Wij gaan trouwen!!! Ik ben zo blij! 15 juli is de grote dag. Ik heb in de nacht na m'n lief z'n verjaardag hem ten huwelijk gevraagd en hij heeft ja gezegd haha. Nu wordt het een hoop dingen regelen... pfoei!