30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een nieuwe vraag: als ik Boaz flesje of bv geef dan drinkt hij eerst een tijdje, maar op het laatst krijgt ie meestal krampjes. Dan 'speelt' ie een beetje met de borst of met de fles en kreunt ie veel.

Hebben jullie dat ook?

2. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Chris drinkt nog heel gretig aan de borst en als ie op een gegeven moment wat voller aan het raken is dan wordt ie slaperig en sabbelt/zuigt nog maar zachtjes. Kreunen doet ie niet. Krampjes komen pas later.

Mijn vragen:
    wat zijn jullie tips voor krampjes en wat ik nu al mag gebruiken voor een ventje van 2 weken oud?
    En ik heb geen idee hoeveel voedingen ik straks moet geven. Nu zijn het er 7? En wanneer ga je 1 minder doen? Moet er maar eens een boek voor inkijken.

Oja, gisteren had ik hem even in de box gelegd want hij was lekker wakker en alert. Naast het speelgoedje dat aan de box hangt met balletjes en Nijntje met belletjes enzo en ik deed voor hoe het moest en ik liet hem even en toen ging ie er zelf met z'n handje naar toe en maakte dus geluid! Een aantal keer. Zo knap!!! Nog maar net 2 weken en nu al dit kunnen! :D

Hebben jullie ook wel eens gehad dat kindlief bleef huilen na het voeden en verschonen etc en dat ik hem nog maar even aanlegde aan 1 tiet en dat ie toen nog gretig dronk en toen wel ging slapen?
    Het leek me dat ie bommetjevol zat maar toch niet dus. Dat was vandaag. En soms wil ie tussendoortjes. Ik voed met name op verzoek (maar houd wel rekening met de 3 á 4 uur tussen de maaltijden) dus tja, dan krijgt ie dus lekker. Dat is toch ok?

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Nee niet gehad, Stijn die begon wild met z'n hoofdje te draaien en dan ook de typische krampjes symptomen erbij.
    Als je nu eens stopt wanneer hij dat doet en eerst gaat verschonen en daarna weer verder gaat met voeden?

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Sky je mag Chris al infacol geven tegen de krampjes. Verder werkt rondjes wrijven over z'n buikje (met de klok mee) fietsen met de beentjes. Wat niet veel mensen je zullen adviseren maar wel werkt is rooibosthee (wij hebben van anika te krijgen bij kruidvat of reform winkel), wij maken daar nu de fles mee aan maar je zou het ook wat voor of na de bv kunnen geven. en dacht dat venkelthee ook werkt.
    Wat voedingen betreft zou ik voorlopig nog gewoon op verzoek voeden en als dat er 7 zijn dan gewoon doen, wanneer je echt naar een voeding minder gaat durf ik niet te zeggen met bv. Ik zat met Stijn aan het einde van de kraamweek al op 6 maar dat was met flesvoeding. En soms hebben ze regeldagen he dan lijken ze onverzadigbaar....Tim had dat ook heel erg, Stijn veel minder.

Edit: schrijf hierboven dat je de rooibos voor of na de bv kan geven maar dan moet Chris al wel uit een flesje kunnen drinken natuurlijk en ik weet niet of je dat al doet....

5. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Nee Chris drinkt nog niet uit een flesje. Voorlopig zal dat nog niet zijn.
    Venkelthee heb ik in huis gehaald gister maar las ook dat dat eigenlijk niet zo heel goed is doordat er stoffen inzitten die niet zo gezond zijn (kankerverwekkend? wordt ook afgeraden door het voedingscentrum). Gister wel wat gegeven met een lepeltje.
    Rooibos heb ik idd al eerder ergens gelezen. Is dat wel veilig voor als ze zo jong zijn?
    Ja en regeldagen hebben we er al 2 van gehad volgens mij, een paar dagen geleden. Hij bleef maar hongerig.
    Maar nu soms nog wel wat, maar volgens mij is het ook om gerustgesteld te worden; aan de borst drinken.

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Citroen: dat zal ik idd ook eens proberen nog.

@ Sky: ik heb Boaz nu 2 keer Venkelthee gegeven omdat ie zat te krijsen van de pijn. Ik doe het niet zo snel, maar beide keren werd ie rustig (de thee lekker warm geven hielp ook) en na een paar minuten heeft ie flink gepoept en waren de krampjes over. Ik heb dus het idee dat het werkt. Ik heb niet gehoord dat het ook schadelijk kon zijn. Sterker nog, ik kwam erop, omdat de doktersassistente het me laatst aanraadde. Bel de huisarts anders even en vraag of Chris het ook al af en toe mag.
    Kan me voorstellen dat rooibos ook werkt. Het lijkt wel een beetje op elkaar, maar ik heb daar geen ervaring mee.

In het begin kwam Boaz ook zeker 7 keer per 24 uur. Ik heb de 1e 3 weken ook gevoed op verzoek. Dat ging prima. Na de 3e week ben ik gaan proberen om ook echt 3 uur tussen de voedingen te laten zitten en na de 4e week 3,5 uur. Hij ging toen vanzelf naar 6 voedingen. Nu, sinds 2 weken, zitten we op 5 voedingen per 24 uur (zie ook de schema's van Citroen, Hellie en mij eerder in dit topic) en zit er dus zo'n 4 uur tussen.
    Als ie heel onrustig was (of nu is) dat geef ik 'm wat extra. Het is dan niet zo dat ie opeens weer veel meer komt, maar het werkt ter geruststelling of hij had gewoon niet genoeg gegeten. Idd had ik ook wel eens dat hij na het verschonen nog wat wilde. Gewoon geven hoor, hij geeft het prima zelf aan. En soms wil ie gewoon lekker bij jou aan de borst hangen. Jij bent het meest vertrouwd voor hem.

Overigens, Infacol hebben wij ook. Bij Boaz werkt het alleen als ik het bij een aantal voedingen achter elkaar geef. Een keertje incidenteel werkt bij hem niet, dan heeft hij nog steeds echt krampjes.

Conclusie: het gaat dus supergoed bij jullie!! En idd: knap zeg van dat handje! Dat is Boaz nu pas aan het doen, dus moet je nagaan!

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    (oh ja en die van mij slaapt nog niet door.....hij komt nog om 5 uur - volgens sommigen is dat al doorslapen, maar ik noem dat pas zo als hij om 7 uur komt haha!)

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames wij gebruikten toen voor onze kids..."china baby"van vsm voor de krampjes!misschien helpt dat bij jullie?

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ah zal ik ook eens opzoeken, thanx Miekieie.

Ik had gisteren waarschijnlijk een ietsiepietsie teveel Venkelthee gegeven (ik dacht, 20 kleine lepeltjes moest kunnen..), want hij moest behoorlijk overgeven vannacht. Zo zielig was het!

10. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Ok dank je Doosje en Miekiee voor jullie reacties.
    Ik ga het eens navragen morgen.
    Erg prettig om jullie ervaringen te horen/lezen.

Even om te showen......;)
    Hier onze knapperd:

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Sky wij geven Stijn al sinds de kraamtijd een flesje met rooibosthee (maken de melk aan met de thee ipv water) natuurlijk niet hele sterke thee maar net een kleurtje zeg maar. Volgens de kraam werd het vroeger wel geadviseerd maar nu niet meer...da's net zoals dat Tim nog 2 weken om en om op z'n zij moest liggen en nu Stijn meteen op z'n rug moest slapen denk ik, verandert zoveel steeds.

Cinababy werkte toen bij Tim niet dus wij zijn meteen aan de infacol gegaan en dat werkt wel, hij krijgt het ook standaard voor elke voeding (er gaan wat potjes doorheen hier)

Hier gaat het weer de goede kant op met Stijn, langzaamaan zien we weer de Stijn die we gewend waren. Hij slaapt nog steeds maar kort tussen de voedingen maar goed hij gaat natuurlijk ook minder slapen overdag en meer wakker zijn. We zijn vanmiddag naar de verjaardag van het neefje van Tim en Stijn geweest, hij wordt woensdag 1 jaar en dat werd vanmiddag gevierd. Stijn heeft zelfs in de drukte nog een uurtje geslapen in de wagen!
    Woensdag moeten we weer naar de kinderarts dus ik ben benieuwd. Dinsdag moeten we naar het cb en dan krijgt hij z'n 1e prikken :(

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    En nog ff een vergelijkingsfoto gemaakt..Stijn en ik als baby

13. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
  14. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Zo, dat is wel duidelijk, die lijkt op zijn mama!!

15. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Ha meiden,

Hier weer eens een berichtje van mij. Blijf steeds meelezen maar heb niet altijd puf te reageren. Ben nog steeds behoorlijk moe. Zal dus toch maar even naar de apotheek om floradix te halen, misschien dat ik daar van opknap.

Gaat verder allemaal prima hier. Anouk drinkt de laatste tijd goed, 6x100cc op een dag. Ze komt 1xtje 's nachts en slaapt best goed, dus geen klagen hier. Wel veel darmkrampjes. Infacol heb ik ook gehaald, maar ik vind dat geen handig potje. Kan totaal niet zien hoeveel er in dat pipetje zit...Had ook al gehoord van cinababy, dus daar gaan we ook maar eens naar op zoek. En ik geef gewoon standaard babyvoeding, kreeg van mijn vriendin al de tip om over te stappen op friso comfort. Kennen jullie dat?

Super om te lezen dat het met iedereen zo goed gaat!

Straks voor het eerst met de kinderwagen even naar de supermarkt lopen, tot nu toe is ze alleen even in de maxicosi mee in de auto geweest. Toch wel weer leuk om als trotse mama achter de wagen te paraderen ;)

16. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Nog even spammen :p

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Nienkuh fijn dat bij jullie alles zo goed gaat! Mooie foto hoor en knappe dochter!

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Nienkuh: wat een prachtige dochter heb je!! Leuk ook altijd om het 'gezicht' achter de nickname te zien.
    Ik ken Friso Comfort niet...wij gebruiken Nutrilon 1 nu en hij drinkt per flesje ongeveer 160 ml. Weten jullie misschien of er een 'zachtere' variant is? Hij is nogal gevoelig voor darmkrampjes nl.

Gisteravond zijn we ook nog naar de huisartsenpost met 'm geweest. Hij had de nacht ervoor overgegeven en bleef maar hoesten en kokhalzen. Volgens de arts waren het echter toch krampjes en konden we er weinig aan doen (saillant detail: ze kende Infacol niet..). Hij had ook geen koorts o.i.d.
    Als dat alsnog gebeurt of hij lijkt echt ziek, dan moeten we even terug. Mijn stiefmoeder had het ook over reflux o.i.d., dan is er iets mis met z'n maagje. Ik hou het in de gaten dus.

19. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, Boaz heeft een beetje een jetlag geloof ik. Zaterdagnacht kwam ie een uur later en vannacht een uur eerder! hahaha

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Doosje da's schrikken.
    In principe heeft elke baby reflux, dat is dat het maagklepje nog niet goed werkt en er dus voeding terug de slokdarm in kan. In het 1e levensjaar gaat dit vanzelf over. Bij sommige babies komt er voeding terug en geven dus over en bij sommige babies komt er wel voeding terug maar dit komt dan niet naar buiten. Het is wel iets om ff in de gaten te houden maar vaak huilen ze dan ook veel omdat het maagzuur flink brand in de slokdarm, een keer overgeven kan natuurlijk weleens.
    Wij verdenken Stijn er ook van maar hij heeft ook weer niet alle typische symptomen......(netzoals hij die ook niet heeft van de koemelkallergie....)

Deel Deze Pagina