30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Doosje waarschijnlijk heeft Boaz idd meer zin in andere dingen dan de fles. Stijn krijgt al een ruime maand 4 flessen en hapjes (groente en fruit) en dat gaat goed. Zo lang Boaz goed groeit mag je naar 4 flessen was het advies van de babymassagedocente (ook cb verpleegkundige)

En wat betreft koorts, na 3 dagen koorts de ha bellen tenzij je het eerder niet vertrouwd of er geen goed gevoel bij hebt.
    Beterschap voor je mannetje!

2. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Citroen: had je verhaal over je moeder net nog even gelezen...pffff ik snap je aversie tegen artsen die niet luisteren nu idd heel goed...:(

3. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Heftige dingen, leuke dingen, allerlei berichten lees ik.
    Ik wens iedereen sterkte die het nodig heeft.
    Een paar keer per week lees ik alles en hou het zo bij maar het reageren gaat nog niet zo goed.

In een notendop:
    veel moe, nu flinke griep, manlief helpt erg weinig (en vaak heftige ruzies) en Chris heeft flinke eczeem waardoor hij elke nacht huilend naast me ligt en ik 2 uur met hem bezig ben. Nog steeds slaaptekort en veel emo.
    Over 3 weken weer werken en zie er erg tegenop om Chris niet te zien die dagen. Héél erg tegenop....
    Nog steeds amper een goeie structuur in de dagen en baal daar enorm van. Maar vind het erg moeilijk.

Ik ben zielsgelukkig met Chris maar een paar dingen eromheen zijn minder. En dan heb je amper tijd en ook zin om veel te reageren.

Maar jullie zijn elke dag in m'n gedachten, dat echt wel en ik lees jullie berichten heel erg graag.
    Ook ik wil jullie graag straks eens zien!!!

4. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sky een dikke knuffel!!

Ik snap je gevoel heel goed en vind ik heel vervelend voor je..
    Maar het goede nieuws is dat er echt weer een ritme komt. Tegen mij zeiden ze dat ook en ik geloofde dat niet, maar na 4 maanden kwam het eindelijk...hou vol dus.
    Maakt natuurlijk niet dat die ruzies shit zijn en dat je dus geen steun krijgt waar je het nu hard nodig hebt (en van wie..).

Is het ook niet mogelijk om je verlof nog wat te verlengen? Je moet zelf ook nog rust hebben vind ik hoor...
    En: je kunt je altijd ziek melden. Als je het niet aan kan, dan kan je het niet aan. Zo simpel is het Sky-tje, echt. Denk daaraan en denk aan jezelf.

LIEFS!

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

@ Miekie: wet niet goed wat ik moet zeggen, vreselijk nieuws van je achterneefje :(, dikke knuffel voor jou.

@ hier: Vandaag zijn ze voor het eerst van het CB hier geweest en is Collin weer gewogen. Hij is na de geboorte erg afgevallen, maar heeft het aardig weer ingehaald. hij weegt nu 3580gr dat was vorige week nog 3260gr (geboortegewicht was 3646gr) dus dat gaat op zich heel goed, al zal hij voor zaterdag niet gelijk op zijn geboortegewicht terug zijn.
    hij mag nu 100cc melk per 4uur, maar meneer heeft een eigen willetje en drinkt liever de helft daarvan in 2 a 2,5 uur tijd. ik vind het allang best als ie maar genoeg binnen krijgt. :)
    we kregen ook de tip om hem smiddags ook gewoon boven in bed te leggen ipv beneden waar ik door het huis aan het rommelen ben en waar hij veel prikkels van opvangt, het schijnt namelijk dat ie er mss beter van door gaat slapen ;) ben benieuwd haha

Ik heb sinds 2 dagen zoveel energie teruggekregen, en heb waarschijnlijk ook last van de postnatale nesteldrang :D (tijdens zwangerschap geen last van gehad)

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    #786 snoetetoet, 10 feb 2011
    Laatst bewerkt: 10 feb 2011
    och sky, je moeder gevoel wat niet door mannen begrepen wordt!!!! en dan ook nog eens verschrikkelijk moeilijk vinden om chris "los" te laten maakt het niet gezellig. kleine troost: iedere relatie kent zwaar weer na de komst van een baby. een baby legt echt een bommetje onder je relatie. vind je het ook moeilijk om zorg voor chris aan manlief over te laten? ik ben zelf van nature een perfectionist en hierdoor heb ik bij allebei de kindjes het gevoel dat ik het beter doe en zeg dus snel "laat mij maar" maar dat gaat mannen ook in de weg zitten. na een heftig weekend vorige week zei snoeteman tegen me toen ik hem verweet dat er geen initiatief bestaat van zijn kant dat ik het gras ook steeds voor zijn voeten weg maai (en daar heeft hij gelijk in) dus nu laat ik het los en dan gaat alles maar eens niet zoals ik het wil, kindjes worden er niet slechter van... in tegendeel!

je kan als je werkgever akkoord gaat, je verlof eventueel verlengen met onbetaald bevallingsverlof dat is een verlenging op je verlof. in de zorg is dat max 4 weken, weet niet hoe dat in de opvangbranche is geregeld.

mijn vader zei me: kinderen opvoeden is kinderen loslaten en dat begint al bij het door knippen van de navelstreng en echt.... hij heeft gelijk! nu coen ook naar kdv gaat moet ik daar vaak aan denken. mijn kindjes zijn hele dag in mijn hoofd als ze er niet zijn

lieve sky, ik hoop dat je een ritme gaat vinden, maar niets is vast te leggen, pak ook momenten voor jezelf als die zich voor doen! vraag je af wat je per dag voor je zelf doet, dat maakt je ook een fijne mama! (en onderschat de hormonsters niet die door je lijf razen zolang je bv geeft!)

misschien een tip voor het ecczeem: een badje van zemelen (die lekker laten drijven tijdens badderen)

en als laatste: voel je niet schuldig als er dingen zijn die niet leuk zijn! baby's zijn lief maar de roze (of in dit vgeval blauwe) wolk veranderd ook heel vaak in een donderwolk. er zijn veel dingen die gewoon niet leuk zijn, je onzeker maken, angsten oproept etc. alleen wordt hier nooit over gesproken. we moeten het allemaal maar leuk vinden, gelukkig zijn, borstvoeden, werken, zorgen dat de hoeksteen van de smaneleving overeind blijft staan, leuke partner blijven, leuke vriendin zijn..... ehm.... wie kent superwoman? want het is gewoon weg onmogelijk om aan alles te beantwoorden!

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    glim, dat klinkt goed! netjes dat collin zo goed zijn gewicht hersteld heeft! nesteldrang....dus bij jou is het straks spik en span?

doosje,
    och boazje! wat zijn ze dan zieligjes he?
    kindjes kunnen makkelijk pieken naar nog hogere temp, 38 wordt zelfs verstaan bij artsen als verhoging. alleen jij weet hoe boaz normaal is en wanneer hij uit zijn doen is. net als wat citroen zegt 3 dagen koorts of als hij niet voldoende drinkt en luiers terug lopen

hier: een beetje brak, coen kwam om 22:45, 2:40, 4:00 (gerekt met speen tot 5:30) en na zijn fles moest ie huilen wilde misschien nog wel meer. het is zo lastig om goed uit te komen voor de nacht.
    vandaag iig alles klaar maken voor vertrek naar erperheide morgen. anna heeft er helemaal zin in! vroeg vanochtend of we al naar de ballenbak gaan.

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Snoet: ja heel zieligjes....het was vanochtend gestegen naar 38.4 dus ik heb weer een pilletje gegeven en hou het vandaag in de gaten. Heb wel het idee dat ie minder misselijk is.
    Veel plezier op vakantie!!

@ Sky: die tip van Snoet is erg goed. En daarbij: je hebt natuurlijk ook ouderschapsverlof wat je op mag nemen (heb je recht op, kan niet geweigerd worden) en dat is bijv. bij ons 26 x je werkduur (bijv. 26 keer 36 uur in mijn geval). Dat mag je ook aansluitend opnemen.

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    38.4 sochtends is duidelijk koorts! houdt er ekening mee dat temp savonds hoger is als sochtends dus kan best nog oplopen vanavond! hopelijk wil hij lekker slapen tussen door.... hij heeft z'n rust echt nodig ws. sterkte met het mannetje! (hoe doe je dat trouwens als je het dagverblijf moet draaien maar jouw kind is ziek? want bij een regulier dagverblijf moet je ze ophalen)

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

Citroen, hoe gaat het vandaag met je?

Miekiee, is er nog nieuws?

Doosje, wat zielig, een ziek mannetje. Ik hoop dat hij snel opknapt!

Sky, lastig hè? Ik worstel ook met een ritme vinden, wel heb ik de enorme mazzel (en daar prijs ik me nog elke dag gelukkig mee) dat ik hier woon en dus een jaar lang thuis kan blijven. Wel met minder inkomen natuurlijk, maar ook met minder stress.

Snoet, hoe loopt het bij jou met je man? Is er al teruggebeld over de motilium?

Hier: maandag zijn we naar de chiropractor geweest, zonder verwijsbrief. Het bleek (dacht ik al te zien aan de naam) een Amerikaan te zijn, die hier al meer dan twintig jaar woonde, maar toch liever Engels sprak. Graag, mijn Engels is als vertaler Engels beter dan mijn Zweeds:). Heel vriendelijke, rustige man, die Noa weer goed geholpen heeft. En toen hij klaar was, zei hij: 'Ik ga niets in rekening brengen, maar dan wil ik wel dat jullie nog een paar keer terugkomen.' Hij vond het zo leuk om weer een baby'tje te behandelen dat hij daar niets voor wilde hebben. Is dat uniek of niet? Dus morgen gaan we weer (ruim een halfuur rijden enkele reis. Heenweg is altijd spannend: gaat Noa huilen of blijft ze rustig om zich heen zitten kijken? Op de terugweg maandag viel ze heerlijk in slaap, ze was helemaal ontspannen, zo schattig!!)

De teckel heeft weer een terugval gehad, omdat we de prednison hadden afgebouwd. Hij begon alweer vocht te lekken, dus we hebben weer snel een stevige dosis gegeven en gaan nu véél langzamer afbouwen, of misschien houden we hem wel op een onderhoudsdosis, dat moeten we nog bekijken. Voor nu is hij er weer doorheen:D.

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    kwam ook even kijken of miek al nieuws had... denk er veel aan tis tenslotte je ergste nachtmerrie als moeder

kvinna wat en fijne man! je hebt het dan ook dubbel en dwars verdiend dat hij je een behandeling cadeau geeft! het is dus ook een man die bereid is echt te genezen ipv geld te verdienen! dat geeft vertrouwen en wat fijn dat noa zo ontspannen was (meestal zijn ze vreselijk moe na een behandeling)

met snoeteman en mij ok al heb ik hem wel herinnerd aan een afspraak afgelopen weekend. ik ben to the point en moet op passen dat ik hem niet onder z'n steen jaag (dan slaat de oester dicht) anderszijds is het voor hem erg comfortabel om dan maar niets te hoeven zeggen of te doen. en daar liggen dan ook de verschillende behoeftes. maar wat niets is kan iemand leren net als dat ik dus geen gras voor zijn voeten weg moet maaien

een weekend weg met ons gezin zal ook zeker goed doen:)

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hartediefje hoe is het met jou? al nieuws?

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Oooo… wat een trieste berichten de laatste dagen zeg…

Miekiee…is er al meer nieuws van het kindje van je neef? Ik ben er zo mee bezig.. wat prijs je jezelf dan gelukkig als je naar je eigen kindjes kijkt… Ik zeg wel eens…die zwangerschap van Sven was killing, maar daarna moet je het ook maar afwachten hoe het leven verder loopt. Zo zie je maar..het ene moment ben je gelukkig je kindje aan het showen op een kraamreceptie en zo ligt hij heel kritiek in het ziekenhuis…

Sky, jee, het zit je ook even niet mee.. Een kindje is altijd even een hele verandering, zeker voor je relatie. Ik snap ook nooit dat mensen soms een kindje nog willen om de relatie beter te maken, want nou…het is alleen maar een bron voor meer “wroegingen” … Je bent twee personen met een eigen mening en dan is er ineens zo’n hulpeloos poppetje waar je samen voor moet zorgen. En dat valt niet altijd mee…
    Ik zou idd eens navragen of er geen mogelijkheid is om iets langer thuis te blijven dan, als jij je nu niet goed in je vel voelt zitten en je moet ook nog je kindje tegen je zin in gaan wegbrengen, is ook niet fijn. Wat ik zelf wel vind, is dat je je vantevoren vaak heel druk maakt om het wegbrengen, terwijl het dan op de dag zelf wel meevalt. (jaja…ik zag er zondag ook zooooo tegenop, maar het is maandag ook heel erg goed gegaan). Wat Snoet schrijft over loslaten herken ik wel… ik zou het liefst ook alles over willen nemen. Maar ik hou me in het weekend altijd een beetje op de achtergrond zeg maar… dan is manlief thuis en vind hij het ook heel erg fijn om Sven te verzorgen. De flessen (behalve de eerste, want hij ligt altijd in coma…) doet hij dan allemaal. En ik moet dan ook oppassen dat ik niet “even snel” zijn luier verschoon, manlief doet het op zijn eigen manier en dat is ook niet verkeerd. Ja, loslaten vanaf het punt dat hij geboren is hoor…. Het is soms zoooo moeilijk, maar je moet echt je draai erin vinden en zeker samen. Hoop dat jullie er een beetje uitkomen door te praten. Soms is het heel fijn om dingen gewoon uit te spreken hoe je je voelt, want mannen snappen ons gewoon niet altijd. (wij verwachten mss ook wel dat alles van ons gezicht is af te lezen, maar ik heb bij manlief wel gemerkt dat ik gewoon moet zeggen wat ik wil, want de signalen vangt hij toch niet op hahahaha)
    Meis, ik hoop dat je snel je draai vind en op en top kan genieten van je lieve mannetje. En voel je niet schuldig als je even een dagje niet kan genieten (zegt de twijfelmuts herself….) want het is niet altijd leuk. Door moeheid, een huildagje van de kleine of andere dingen kun je je ook gewoon een keer niet blij voelen. Maar probeer wel altijd positief te blijven!!!!

Snoet, ooo, wat heerlijk een weekendje weg. (is er nog een plaatsje vrij in de auto hahahahaha) Geniet ervan met je kleintjes. Wat zal Anna genieten in het zwembad. En Erperheide is echt een heel leuk park! Volgens mij zit er bij de plaza ook een heel groot speelgebeuren voor de kleintjes met klimdingen en ballenbak. Wanneer moet jij nu weer aan het werk en hoeveel uur per week werk je dan?

Doosje, hoop dat Boaz snel beter is. Hahaha, die zetpillen is wat he…die eerste keer vond ik het zo zielig om zo’n groot ding in zo’n klein kontje te moeten duwen…. Ik weet niet of je dat al doet, maar even een tip: Het topje van de zetpil even natmaken of wat vaseline op doen, dan glijdt hij makkelijker naar binnen en doet het bij de kleine ook niet zo’n zeer, want hier was er eentje die gewoon echt alles terug naar buiten probeerde te duwen, zodra hij nog maar voelde dat het puntje zijn kont aanraakte hahahaha. Maar hou hem goed in de gaten he!!! Bij twijfel gewoon even naar de huisarts. Vind het ook vrij hoog al ’s ochtends.

Glim, Collin doet het goed zo te lezen. Sven was ook zoveel afgevallen en duurde ook een aantal weken voor hij weer op geboortegewicht zat. En tja..die flesje, daar moet hij waarschijnlijk gewoon zijn ritme ook in vinden. Ik vond het in het begin ook zoeken hoor… Ze liggen idd boven rustiger als ze moeten slapen. Maar je merkt zelf aan je kleintje of hij teveel geprikkeld raakt of niet.

Ik heb vanochtend een mailtje gekregen van die bemiddelaar dat ik mijn gesprek zeer goed had gedaan en dat hij vandaag met dat accountantskantoor in gesprek ging over de details. Ik moest hem dan tussen 14.00 en 14.45 bellen…dus ben benieuwd… Heb er ook een sollicitatiebrief nog uitgedaan naar een ander bedrijf, wat me ook heel erg leuk lijkt. (via een moeder van school ook gehoord dat er bij haar op het werk een vacature stond..niet geschoten is altijd mis dacht ik zo!!!)
    Zo even langs de bakker en dan samen met mijn grote knulletje een boterhammetje eten. Sven zit op het dagverblijf (mijn vorige buurvrouw was er vandaag ook en dan vind ik dat wel een fijn gevoel hahahaha… daar durf ik ook altijd veel meer “persoonlijker” mee te praten) Vanmiddag blijft Senne dan ook nog even op de bso, dus ik heb vandaag mijn relaxdagje.. (wilde heel veel doen, maar komt maar weinig uit mijn handen…nou ja, het topic wordt er goed mee gevuld hahahaha)

14. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Kvinna, wat fijn dat jullie gewoon mogen komen zeg!!! Wat een aardige man hahahaha, ze bestaan dus echt nog zulke mensen.
    Gelukkig dat de teckel weer goed opgeknapt is.

Snoet, die oesters he hahahaha.... zoet water overgooien als hij dicht is dan!!!! Ik vind het soms ook heel moeilijk hoor, dat de mannen niet zo praten...soms vraag ik me wel eens af wat hij werkelijk denkt en wil. (want ik ben ook redelijk rechtstreeks en op de man af... wil ook niet dat hij zich weggezet voelt, maar dan moeten ze ook leren om hun mond open te doen)

15. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    laatste nieuws was dat de ouders dachten dat hij reageerde op hun stem,maar de artsen zeiden dat dat niet kon,dus was weer een domper voor hun.

ook hebben ze hem gister geprobeerd hem uit z'n slaap te halen....maar toen kreeg hij direct weer epileptie aanvallen.dus toch weer slapende gehouden.

gisteravond ging het weer wat slechter...omdat er hersenvocht ophoopt krijgt hij een drain,en daarmee hopen ze ook dat het bloed uit z'n hoofdje meekomt via die drain!maar dit alles gaan ze pas doen als hij iets stabieler is!en dat was het nog niet.

artsen hebben gezegd dat de overlevingskans 50/50 is....maar dat hij er zeker weten wel wat aan overhoud.

nu net heeft hij een drain gekregen,maar helaas kwam er geen bloed mee.

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Kvinna: wat fijn van die chiro zeg! Je ziet het aan Citroen: het is zo belangrijk om iemand te hebben op dat gebied die jou en je kind serieus neemt en met je meedenkt. Vind het, helemaal na al die ellende, echt heel fijn voor je.

Hier: koorts is opeens gezakt tot 37.1...huh? haha nou jaaa hij heeft zn fles op en z'n fruithapje net dus mama is allang blij.
    hihi steek ik die thermometer erin...laat ie een hele hard scheet (terwijl ik er met m'n hoofd boven hing..).

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Wat een lijdensweg zeg...voor kindje als voor ouders...

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Miekeieie: pff....ik weet gewoon even niet wat ik moet zeggen op zoiets....ik duim nog steeds.

Hartediefje: ja goed gedaan joh!! Het klinkt heel positief van dat terugbellen...laat je het wel weten hier??!

Snoet: mooie beeldspraak weer hoor haha

19. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    zo jeetje sorry heftig ff hier...geen zin en gene tijd om op iedereen te reageren,maar lief dat jullie allemaal mee leven.

hier romée erg huilerig...ben constant met haar bezig..temp is 37,5 dus is nog geen koorts.ze spuugt wel veel...heb me handen vol aan d'r.

zo heb sinds 2 dagen constant kramp in m'n kuiten.vaker de rechter dan de linker,maar bloed iiritant.vanmiddag ff magnesium halen,dat helpt geloof ik wel.ik kan geen normaal stap doen of het schiet erin...dus loop met rechte benen.haha ik lach wel,maar vind het erg vervelend.vooral de trap in huis ,als ik er al na kijk word ik er moe van...pfff

heb het met de zwangerschap van sterre ook gehad..3 dagen lang...echt constant he...niet af en toe een kramp..nee ik zet een stap en AAAAAAAAAAAAAAAAGH!
    toen moest ik voor een echo om te kijken of het geen trombose was.....hmm ben beniewud hoelang dit gaat duren.

nou heb ff m'n klaagzang weer gedaan...

ooow heerlijk ff he dames..ff spuien hier....

20. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk

hihi:D

Deel Deze Pagina