30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hartedief af en toe is het heerlijk om ff lekker je eigen te uiten,voel je je daana weer lekker opgelucht.

lekker dat boaz zo nu en dan lekker omrolt...

hier probeert romée al rammelaartjes te pakken enz...en met de speelboog speelt ze helemaal lekker..de handjes gaan te keer?heerlijk om te zien.de dame wil ook alleen maar rechtop zitten..bijdehand!

over joey vandaag geen nieuws..geen nieuwd goed nieuws denk ik dan maar...

verder zit ok met een enorm probleem met m'n middelste dochter sterre...

zij vind het zo moeilijk om met "vreemden mensen "contact te leggen.dit niet met mensen die ze regelmatig ziet...maar bv haar overgroot oma..de buurman....de man van de slager enz...

ze toont het een sosiale angst aan..en ik weet niet hoe er mee om moet gaan.

als bv mijn oma wat aan haar vraagt...kijk ze naar beneden met haar hoofde en geef ze geen antwoord terug...en dit blijft ze dan volhouden...ook als men het haar drie keer vraagt...

ook kreeg ze bv een cadeau van de buurman....die durft ze dan in zijn bijzijn niet uit te pakken...en zegt ook geen dank je wel..ik kan het blijven herhalen..van"wat zeg je dan?".maar mevr.houd het echt vol.totdat ze bv weg zijn,en dan pakt ze bv het cadeau uit.

of dank je wel zeggen als ze een worstje krijg..vertik ze bij de slager...ik vind dit zoooo lastig..

wat moet ik hiernou mee??

2. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    ik bedoel ermee te zeggen..zie nu echt mensen denken van"nou wat is dat voor een naar kind zeg!".

zelf m'n moeder zegt dat ze een enorm k.u.t karakter heeft.

ook als ze haar zin niet krijgt dan word ze boos en valt er niet met haar te praten...

ooit heeft mijn oma gezegd (ook na aantal keer vragen of sterre iets wilde opruimen,en sterre zei en deed hier niks mee,met haar hoofd naar beneden en zwijgend) dat ze stout is.

hier heeft sterre dan zeker een week na gevraagd"mam..oma vind mij stom he?".ooh m'n moeder hart doet dan zo zeer...en als ik dan een gesprek met haar aangaat.van dat als ze gewoon antwoord geeft op mensen die wat aan haar vragen..of iets voor een ander doet,dat ze haar daveel liever gaan vinden.....zucht....ze maakt het haar eigen zo moeilijk!!

nu ga ik maar beginnen met een beloningsbord dat ze een sticker mag plakken als ze sosiaal gedrag toont naar andere...

is dit goed?of denken jullie dat ik verderop moet?

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Miekie zo wat een verhaal van dat kleintje zeg! Hoop idd mee dat er echt nog wonderen bestaan hoor!
    Ik denk persoonlijk dat positief gedrag van Sterre belonen beter werkt dan het straffen van negatief gedrag dus zo'n beloningdbord lijkt me een goede stap. Ik zou denk ik ook de momenten dat het niet goed gaat er niet teveel aandacht aan besteden of zelf dank je wel zeggen als ze een worstje krijgt. Kun je al met haar afspreken dat jij het eerst doet en dat zij na jouw dank je wel zegt oid.. Ik denk dat ze je hulp goed kan gebruiken om sociaal gewenst gedrag te gaan vertonen.
    Ik denk niet dat je het al verderop moet zoeken, wat zeggen ze bv op school over haar? Hoe is ze daar? Ik geloof dat Sterre 5 jaar is toch? Ik heb afgelopen week op het consultatieburo over geweten en weten gehad.. je geweten zorgt ervoor dat je dingen die je niet mag ook niet doet en dus ook dingen die sociaal gewenst zijn wel doet en dat is pas rond het 6e of 7e jaar echt ontwikkeld.

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Doosje leuk he dat rollen! Stijn rolt nu alle 2 de kanten op. Zat vrijdag met hem bij babymassage en hij lag echt continu te kronkelen om op z'n buik te komen, gelukkig hadden we het stukje rug en billen dus hij mocht op z'n buik maar toen wilde meneer natuurlijk weer op z'n rug haha

Gisteravond hebben Tim en Stijn (S voor het eerst) gelogeerd bij mijn ook en tante. Wij zijn lekker wezen eten en naar de bios geweest.. keek ik na de film op z'n telefoon had ik gewoon 4 gemiste oproepen!!! dus ik bellen, blijkt Stijn om half 10 helemaal overstuur wakker te zijn geworden en niet te troosten maar toen we belden had hij inmiddels een fles op en lag hij te slapen. We zijn er maar even langs gegaan en een t-shirt van Luc in z´n bedje gelegd. Werd hij vanmorgen gewoon pas om half 8 wakker!! Heeft denk ik gewoon honger gehad...

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Miekiee, hoe doet Sterre het idd op school? Heeft ze daar ook zulk soort gedrag tegenover anderen? Ik weet wel van kindjes van vriendinnen waarmee ik op de hyves zit, dat die verder gaan met nakijken of ze een vorm van autisme hebben. Maar idd, zoals Citroen zegt, ik zou het ook nog even aankijken, maar wel navragen op school hoe ze daar is. Ieder kind is anders en ik vind niet dat een volwassene meteen maar moet zeggen dat een kind dan stout is. Ze kunnen zich ook verplaatsen in een kind en zich afvragen hoe ze zich voelt en hoe haar karakter is. Een schuchter kind verander je niet in een kindje wat meteen fluitend en vrolijk tegen iemand doet.

(ik neem mezelf maar als voorbeeld...ik was altijd heel erg onzeker, nog steeds. Maar aldoende leert men en nu kom ik over als iemand die toch weet wat ze wil, maar vanbinnen barst ik dan van de twijfel en de zenuwen. Zonder kindjes loop ik ook niet graag ergens zeg maar... dan voel ik me zo bekeken, terwijl mijn kindjes erbij en ik ben het dametje!!!!)

Meis, laat je niet op de kast jagen door een ander die zegt dat ze een rotkarakter heeft, jij weet het beste hoe je kindje thuis is. En belonen is altijd goed!!!!

Citroen, o, ik zou me toch eerst toch schuldig voelen dat ik dan de telefoon niet gehoord had, maar wat een tijd om wakker te worden van Stijn zeg!! Zoooooo...die heeft goed geslapen dan. Heb je wel een leuke avond gehad?

Hier een heerlijke dag verder, Sven ligt te kraaien in de box en wat kun je dan een rijk gevoel hebben he. En manlief heeft de rookmelders opgehangen, dimmer op de lichten vanachter gezet en heeft iets voor me gekocht..maar is een verrassing en pas zaterdag binnen (hahahaha..het is verder een hele grote lieverd!!!!) Vivian en Niek zijn een hele dag lief op de wii en ik heb mijn videofilmpjes eens overgezet naar de pc. En dan zie ik daar Senne nog toen hij twee was...sjonge...wat gaat het dan snel en wat leren ze snel praten als je dat bekijkt. Ik heb in ieder geval weer lekker gezwijmeld vandaag bij het kijken van de filmpjes van mijn mannetjes.

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ja wij hebben een leuke avond gehad hoor, het telefoontje was wel een beetje een domper maar ben wel blij dat we ff langs zijn gegaan en heb ook zelf gezien dat hij lekker sliep.
    Enne ik voelde me ook behoorlijk slecht dat ik gewoon niet op m'n telefoon heb gekeken tijdens de film maar aan de andere kant, Luc had z'n telefoon naast hem liggen en daar hebben ze dan weer niet op gebeld..:(.. ach maar niet te lang bij stil staan want het is nu toch gebeurt en hij is gelukkig wel vrolijk geweest nog na z'n fles dus het was bijna zeker te weten wel honger...

En ik zit ook vaak filmpjes en foto's terug te kijken.. zo mooi om te zien en idd lekker zwijmelen!

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh Citroen wat knap dat je dat al kan, je kindje uit logeren laten gaan! Ik durf het maar niet.....vind het heel moeilijk.

Hoe oud was jullie (algemene vraag) eerste kindje toen je 'm/d'r liet logeren?

Miekieieie: Jeetje, je krijgt het wel voor je kiezen idd. Ik zou het zelf niet blijven aankijken, maar actie ondernemen. Ik denk absoluut niet dat ze een stoornis o.i.d. heeft, maar ze worstelt duidelijk met haar gedrag. Ik heb dit ook veel op het vmbo (waar ik lesgaf) gezien. Onwijs lieve kinderen die gewoon niet goed wisten hoe zich te gedragen. Met een beetje sturen en advies voor de ouders kan dit echt een stuk beter gaan.
    Ik zou dus niet in paniek raken hoor, maar kijk gewoon eens om je heen waar je wat advies kan vragen. Bijv. via de huisarts eens met een kinderpsycholoog gaan praten. Wellicht heeft die wat tips hoe je zoiets goed en positief kan aanpakken.
    Het kan er bij mij niet in dat het een rotkind is hoor, volgens mij is ze gewoon heel onzeker en is ze een harnasje aan het optrekken omdat dat in sommige situaties makkelijker is. Ik denk serieus dat met wat kleine handvatten dat je dan een stuk verder komt. Het is toch ook als moeder veel te moeilijk om dit alleen op te lossen?? Zeker als je al een kind hebt wat ook heel veel aandacht vraagt (misschien dat dat er ook mee te maken heeft..cijfert ze zichzelf liever weg....maar dat is speculeren hoor..).

I.i.g. heel veel succes!

8. kvinna

kvinna Niet meer actief

Nou, Miekiee, je hebt al genoeg raad gehad van de anderen, maar ik wil nog even zeggen dat je toch niet helemaal spoort als je van een kind van vijf zegt dat ze een rotkarakter heeft. Misschien is er op haar gedrag iets aan te merken, maar zo te zien heeft zij daar meer last van dan de omgeving. Succes ermee!

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ben de Viva Mama aan het lezen en kwam dit tegen:

@ Sky: Boek van Brigitte Bloem genaamd 'Last minute mama's'. Een boek met interviews met vrouwen die boven hun 38e een kind kregen. Allerlei verhalen, weetjes en feitjes. Misschien best leuk!

@ Miekieieie: Ze beginnen met een nieuwe rubriek genaamd de Kinderbalie, waarin ouders 'problemen' van hun kinderen kunnen mailen en ze worden behandeld (indien geplaatst natuurlijk) door een kindercoach (Eugenie Ruyters). Je kunt je 'probleem' sturen naar kinderbalie@vivamama.nl (ik neem even de tekst over hoor).

10. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
  11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Tim was 3 maanden toen hij voor het eerst ging logeren maar was toen al geregeld overdag een paar uurtjes bij mijn oom en tante geweest ivm ziekenhuisbezoeken met m'n moeder. Als de situatie niet zo was geweest zoals het nu was had het ook langer geduurt hoor voordat Tim ging logeren maar nu was het voor mij zelf gewoon goed om het te doen, ik was nl alleen maar bezig met Tim en stopte m'n verdriet om het verlies van m'n moeder helemaal weg.

En ook nu vond ik het moeilijk hoor om Stijn weg te brengen maar ook Tim weg brengen vind ik nog steeds lastig terwijl hij het echt ontzettend naar z'n zin heeft en lekker wordt verwend.

12. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanx Citroen..tjonge wat een heftige situatie was dat toen zeg...met je moeder en met Tim..

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, heftige tijd heb je ook achter de rug.

Ik heb senne toen met vier maanden een weekje bij mijn mams laten logeren. Wij gingen toen op wintersport en daar heeft een baby helemaal niets aan...het was toen allemaal al een jaar vantevoren geregeld, dus wilden we toch wel gaan. Maar jongens....wat duurde dat lang!!!!!!!!!!!!!!!! Ik zou nu echt niet er voor kiezen om zolang zonder mijn kleintje te moeten. Helaas (voor Senne natuurlijk helemaal geweldig!) gaat mijn oudste hartedief nu mee op wintersport vakantie met zijn vader en moet ik hem weer negen dagen missen....)

Sven is nu een paar keer naar dagverblijf geweest, maar wanneer hij gaat logeren weet ik nog niet...heb er nu nog niet zoveel behoefte aan om een avondje weg te gaan met zijn twee...manlief ziet zijn kleine mannetje ook alleen maar in het weekend en om dan nog eens weg te gaan... Maar ik denk dat het dan voor de eerste keer wel naar mijn mams zal zijn.

14. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Ik wil ff laten weten dat ik er nog ben... Lees wel regelmatig mee,maar reageer ff weinig. Er is hier heel veel aan de hand, emotioneel gezien dan en dat maakt dat ik weinig "zin" heb om te reageren.....
    @ logeren: ik laat Caitlynn nog niet uit logeren gaan. Als wij weg zouden willen heb ik een hele rij met dames die willen oppassen, maar dan wil ik dat wel in mijn huis. Ik wil haar 's nachts gewoon lekker hier hebben. Wij hebben voor ons trouwen een soort hotelbon gekregen voor een overnachting ergens in europa, dat moeten we dus nog gaan bekijken. Dan zal ze wel ergens moeten gaan logeren, maar ik weet echt nog niet bij wie.... (in mijn geval liever niet bij mijn moeder).

Verder komt er binnenkort wel weer een update als ik iets meer zin heb om langer achter mijn laptop te zitten.....

Groetjes,
    Elleke

15. kvinna

kvinna Niet meer actief

Bah, Elleke, wat naar dat het allemaal zo moeilijk gaat. Lief dat je even van je laat horen en heel veel sterkte!

Citroen, hoe staat het met het helmverhaal? Ben je daar al een beetje uit?

Snoet, hoe slaapt Coen en hoe slapen jullie nu hij 's nachts in zijn eigen kamertje ligt?

Doosje, ik zou het ook absoluut niet willen om Noa uit logeren te laten gaan, ik merk dat ik nog heel veel behoefte heb aan mijn kleine meisje. Maar goed, nu mag het nog. Het grote loslaten begint pas over een paar maanden en dan moet ik mezelf ook wel streng toespreken, denk ik, want een moeder die overal bovenop zit is na een bepaalde leeftijd echt niet gezond meer. Maar met zo'n kleine baby verpest je lekker nog niets:D:D.

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Pfff wat een ellende hier...
    Begon zaterdagavond na de laatste fles, Ik had Stijn z'n fles gegeven en in bed gelegd. Na 5 min begon hij te huilen en is weer een uur bezig geweest, hij was gewoon helemaal hysterisch en niet te troosten. Uiteindelijk stil gekregen en om 5 uur begon hij gewoon weer. Gister overdag ging het wel en vannacht was het weer raak om 4 uur, helemaal overstuur. Uiteindelijk wel weer stil gekregen en toen kwam hij om half 8 weer en vanmorgen wil hij ook gewoon niet slapen...ligt continu te huilen en als ik hem bij me heb is hij stil... Nu voel ik nog niks maar ik denk dat hij misschien toch al wel wat last heeft van druk op z'n oortjes vanwege doorkomende tandjes, hij heeft nl wel hele rode wangen en er lopen gewoon straaltjes speeksel uit z'n mondje. Ben nu begonnen met chamodent druppeltjes en zowaar hij slaapt nu...pas 10 min maar toch!! Woendag gaan we papa aanmoedigen op de negenmaandenbeurs dus daar maar meteen gengigel meenemen want dat werkte bij Tim heel erg goed.

Verder net een taartje gemaakt met een foto van de mannen erop met als tekst "voor onze lieve papa" dus ben benieuwd wat hij ervan vind. Zal zelf maar niet verwachten dat ik iets krijg voor valentijn want we hebben afgesproken geen kadootjes voor elkaar te doen. (tja als hij vraagt doen we iets voor valentijn ga ik natuurlijk niet zeggen dat ik iets van plan ben maar zelf aan een kleinigheidje denken doet hij dan ook niet helaas..)

@Kvinna over het helmverhaal wordt morgen meer bekend, dan hebben we de afspraak bij de kinderarts en als een helm een mogelijkheid is doen we het wel.

...ben nog niet klaar met m'n berichtje en Stijn is alweer aan het huilen....en hij ligt weer in de box..

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hallo meiden

ben er weer een weekendje cp is zo voorbij en eigenlijk vind ik achteraf gezien een weekend te kort voor al dat gesleep
    maar het was leuk, coen heeft zich voorbeeldig gedragen anna had soms wat moeite met overgangen en kon dan flink chago zijn ook at zij slecht tot niet en bleek ze diarree te krijgen (fijn he zwemwater drinken)

miekie wat ik weet van verlegenheid is dat je sterre onzeker maakt door er druk op te leggen autisme vind ik wel een statement hoor.... dan heeft ze toch echt wel meer dan moeite met contacten. ik denk dat je er heel erg goed aan doet door haar te belonen voor goed gedrag en er zo nu en dan over praten of voor bereiden: als ze ergens naar toe gaat een rollenspelletje spelen met haar anna vind het ook moeilijk en dit laatste werkt bij haar heel goed we hebben een week tandarts gespeeld naar binnen roepen plaats nemen op denkbeeldige stoel handje geven mondje open doen en ze ging vervolgens met goede moed naar de tandarts

hartediefje, wat kan je je intens onbegrepen voelen als manlief door slaapt. ken het gevoel maar voor jou helemaal vervelend gezien je er door de week sowieso al alleen voor staat

citroen wat ontzettend vervelend dat stijn zo is, het maakt je onzeker als je niet weet wat er is he?

kvinna lief dat je informeert naar de nachtren. het lastige is dat ik met voedingen moeilijk in een ritme kom, als ik de 4 uur aan houdt kome ik niet uit bijv 6:00 - 10:00 - 14:00 - 18:00 22:00, dan zou er nog een fles achter moeten, ga ik het inkorten zodat laatste fles rond 24:00 uit komt wil ie niet drinken. dus als ik me aan de 4 uur houdt slaat hij na 22:00 6 uur over, dan komt ie 0om 4:00 en begint de dag vroeg. als iemand nog tips heeft of mee kan denken graag! hij drinkt gelukkig wel beter, eczeem is nagenoeg weg en het is een heerlijk vrolijk mannetje! hij pakt zachte dunne speeltjes zoals label doekje of plat beestje en hij kan gieren van het lachen als ik hem op schoot over zijn buikje schud

meiden ik ga de wasmachine aanzetten, het lijkt wel alsof we 2 weken weg zijn geweest.....

oh ja en wat opmerkelijk hoe het met babietje ging.... hij maakt dus zelf de keuze goddank!

18. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen... dan weet je ook niet wat je moet doen zeg als Stijn zo huilt... je probeert dan vanalles te zoeken. Hoop dat de gengigel wat verlichting geeft dan als het zijn tandjes zijn.
    En wat een leuk valentijn cadeautje!!!

Elleke, fijn te lezen dat je toch hier meeleest. Maar neem je tijd om te reageren wanneer jij daar zelf behoefte aan hebt. Zo te lezen heb je genoeg aan je hoofd. Dikke knuffel

Snoet, heerljik zo'n weekendje, maar idd altijd veel te kort. Tegen de tijd dat je daar uitgepakt bent, kun je weer de auto terug vol laden.
    Maar kan je evt. de flessen niet iets ophogen en dan proberen om de nachtfles te laten vervallen?
    Sven ging op een gegeven moment akkoord met zijn speentje en toen hij wat meer cc overdag kreeg (net nadat hij uit het ziekenhuis was gekomen met zeven weken), had hij helemaal geen fles meer nodig. Nu drinkt hij 06:30, 10:30, 14:30, 18:30 en dan rond 22:30. Dan wordt hij elke nacht wel wakker rond vijf uur..maar dan blijf ik dus proberen met de speen... Honger heeft hij dan niet.
    Maar laat Coen van zijn hoeveelheid nu nog staan of drinkt hij het wel allemaal op? Want als deze flessen niet leeg gaan, gaat mijn verhaal natuurlijk niet op.

Manlief is vanavond thuis gekomen......MET EEN MOOI BOSJE BLOEMEN!!!!!!!!!!!!!!! hahaha, dan is het toch weer heel lief he !!! Kijk, dat waardeer ik dan weer heel erg, dan vliegen de vlinders ook weer rond.

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    coen begint nu pas zijn flessen leeg te drinken maar er blijft bij zeker 3 flessen altijd nog wat over (20-30 cc) als ik het zp lees doe ik het zo slecht nog niet. wij hebben ook idee dat coen niet altijd honger heeft maar speentje ook goed is. maar dat is enkel als ik rond 23:30 laatste fles geef.... ik moet me gewoon niet te veel vast pinnen en ook zijn behoefte in de gaten houden soms wil hij na 3,5 uur een fles maar compenseert dat later weer door er 5 uur tussen te laten....

morgen weer voor het eerst werken, zin in maar zie ook beetje tegen op om ws gelijk in de hectiek te belanden. ik ben er 5 maanden uit geweest er is inmiddels een klantevredenheidsonderzoek geweest veel bewoners overleden en nieuwe bij gekomen, nieuwe medewerkers, nieuwe groep leerlingen ik begreep dat er krapte is in budgetten en er is weer een toetsing HKZ certificering die er aan komt dus ik zal handen en hoofd even vol hebben. dus als ik een dagje niet hier ben: niets aan de hand! moet weer in werk ritme komen

hartedief wanneer begin jij ook alweer?

20. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, veel succes morgen!!!
    En ik weet niet wanneer ik begin.... naar mijn huidige werkgever moet ik niet meer terug en ik denk dat ik deze week de afspraken moet gaan maken voor die baan waar ik naar wordt uitgeleend zeg maar... dus we horen het wel.

Bij ons op het bureautje zeiden ze toendertijd dat ik er overdag niet veel meer dan vier uur tussen moest laten, omdat ik toen ook zo sukkelde met zijn tijden..(ene keer 3 uur en andere keer 5 uur) Ik heb het bij Sven toen geprobeerd, maar dan was hij 's middags vaak ook na 3,5 uur (was hij ook meer wakker) Toen ben ik overdag ook gaan mengen met comfort/hongerige baby's en dat ging toen heel erg goed. Hij laat dus eigenlijk nooit wat staan.... Maar dat is voor jou helemaal geen optie met die speciale voeding voor Coen.

Deel Deze Pagina