30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, soms heb je het gewoon eventjes gehad met alle zorg die je dan zelf moet doen. Ik heb dat ook wel eens hoor.... Maar dan schrijf je het lekker van je af en dan kan je er weer een tegenaan. Ik heb me er wel bij neergelegd dat mannen gewoon echt de dingen voor hun neus moeten krijgen zoals jij het wil. Hints snappen ze dan ook niet...., duidelijk zeggen wat je wilt...ook al willen wij zooooo graag dat ze dingen snappen door een klein dingetje te zeggen...

Ik ga vanavond voor het eerst in drie maanden eens verstandig doen!!! Ik ga na all you need is love mijn bedje in en manlief geeft Sven dan de fles en legt hem in bedje daarna. (en dan zegt deze muts... moet je wel zelf even het flesje klaarmaken voor je hem verschoond en hij moet dan zo en zo worden toegedekt en oooo ja.. vergeet niet het nanny care matje aan te zetten.!!!! hahahaha... zou hij nu dan ook denken..mens zeur niet zo, ik kan zelf ook wel iets???? hahahaha)

Miekie...wat een vechtertje is Joey zeg. Oooo, ik hoop zo dat hij zo doorgaat en dat er nog een groot wonder gebeurd en hij er goed uitkomt en niet teveel problemen krijgt dan door wat er in zijn hoofdje is gebeurd. Maar wat een taai kereltje zeg... zo zie je maar... wonderen bestaan! Geen nieuws is goed nieuws...die houden we erin!

2. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd...mannen pff! Ik heb ook wel eens uren op bed gelegen, liggen wachten totdat ie eens kwam om sorry te zeggen. Kom je uiteindelijk weer in de woonkamer, krijg je een 'was je moe?' of 'lekker geslapen?'. *zucht*
    Hoe is het nu?

Miekeieie wat superfijn dat het beter gaat met Joey! Wat een heerlijk vechtertje is het zeg. Ik hoop zo dat alles goed komt en dat de schade beperkt blijft. Maar 1 ding is zeker, hij doet ontzettend z'n best. Jeetje, wat zullen die ouders ook door achtbanen van emoties gaan zeg....pfoei.

Hartediefje: had ook een stukje AYNIL gekeken en die ene gast die daar even duidelijk werd gemaakt dat het voor bij is...zo zielig!! Ik snap wel dat ie irritant was, maar je zag z'n hart gewoon breken. En liefdesverdriet is zo'n intens verdrietig gevoel..ik had echt met 'm te doen. Heb je wel goed geslapen verder??

Ego:
    Ik heb een aanbieding gekregen voor een creche voor de woensdag en vrijdag. Dat zijn nou NET de 2 dagen dat ik zelf vrij ben en m'n moeder oppast. Met wat schuifwerk zou z'n week er dan als volgt uitzien:

Maandag: bij mama
    Dinsdag: bij oma
    Woensdag: creche
    Donderdag: bij schoonoma
    Vrijdag: creche

Maar....dan is ie dus 4 dagen achter elkaar weg! pff...ik voel me zo enorm schuldig, weet even niet meer wat ik moet doen. Zal ik dit accepteren en proberen om daar zo snel mogelijk de woensdag met de maandag te ruilen? Dan is ie 2 dagen weg en dan weer een dag thuis. Minder werken zit er voor mij en m'n vriend niet in, dat halen we financieel niet.
    Zou het erg zijn voor Boaz om dit schema een tijdje te doen?

Pff...ik weet het niet meer (snik)

Glim: hoe is het met jou??

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, vaak maken wij als moeders ons drukker dan de kindjes. Die gaan van kleins af aan mee met de stroom waar ze in zitten. Ik moest toen Senne een jaar was ook gedwongen 32 uur gaan werken ivm de scheiding en het huis wat ik dan wilde kopen voor ons. (heel normaal rijtjeshuis hoor). Daarvoor werkte ik 28 uur. Ik had ook soms het gevoel dat anderen mijn kind meer zagen dan ik zelf..maar als ik naar Senne keek, die was zo vrolijk altijd op het dagverblijf en met alle andere kindjes aan het spelen. Die heeft nooit laten merken dat hij het vreselijk vond. Dus maak je niet te druk..want ik ben er wel van overtuigd nu dat kindjes jouw spanning aanvoelen. Als het gewoon niet anders kan financieel, dan moet je je daarbij neerleggen en de kleine weet niet beter. Ik zou wel evt proberen om dan mss een dag te ruilen, zodat je een dag in het midden van de week thuis bent (mss later voor school ook fijn als je de woensdagmiddag thuis bent). Maar ik geloof dat ik deze aanbieding wel zou aannemen nu..anders heb je niets.

Hahaha, ik vond het juist niet zielig voor die man. Had hij maar niet zo lomp moeten doen in al die jaren dat ze samen waren...sorry...maar komt mss door mijn verleden dat ik juist heb dat ik meer met die vrouw meevoelde die letterlijk gewoon helemaal niets mocht van die gast. Hoe kun je nu in hemelsnaam zo je vriendin als een hondje behandelen en alles van haar afpakken? Hahaha... ik zei meteen YES!! toen ze zei dat het helemaal over was. Maar dan komen mijn wrokgevoelens mss wat teveel naar boven....
    Ik heb op zich wel een rustgevoel gekregen van eerder naar bed gaan en manlief heeft het uitstekend gedaan hoor. Alleen begon Sven rond half vijf weer te rommelen met zijn darmen...dus heb na vier of vijf keer eruit geweest te zijn hem toch maar bij me genomen en toen ben ik nog eventjes in slaap gevallen tot de wekker ging om zeven uur. (ja...die zet ik wel altijd, want ik wil 's ochtends rond dezelfde tijd beginnen met zijn fles. In het weekend om zeven uur en doordeweek om half zeven.

4. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Hoihoi,

@ Miekiee: Nadat ik even kort ben ingelicht over de 'Joey-situatie' (dank je wel Hartediefje ;) ) kan ik ook alleen maar met jullie meeleven. En wat goed om vandaag dan te lezen dat het zo goed vooruit gaat met hem!

@ Doosje: mag ik vragen over welke creche je het hebt (met dat goede concept)? Mag ook via een pb. Ik ben er, als inwoner van Utrecht, namelijk heel benieuwd naar!
    Pasgeleden kreeg ik de eerste aanbieding van een kdv waar we ons hebben ingeschreven: de woensdag. Terwijl ik me voor 3 verschillende dagen heb opgegeven, maar juist níet de woensdag. En ruilen is niet mogelijk; Nukkeman en ik hebben allebei al afspraken op ons werk moeten maken. Ben ook heel bang dat ik straks geen plek heb...
    Maar hoe zit het eigenlijk als je van creche wilt wisselen? Ik dacht dat je een contract voor minimaal een jaar moest ondertekenen? Of heb je een soort van 'proeftijd' oid?

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    miekie wat fantastisch van joey!!! hij heeft duidelijk voor het leven gekozen! wat ontzettend naar dat het bloed op zo'n plek zit dat het niet weg genomen kan worden

citroen je verhaal:
    Wij hadden Stijn net weer een broodkorst gegeven tijdens het eten en Luc vond het helemaal niks haha, zegt ie ook nog dat ie zich dat niet kan herrineren van Tim maar ja als je dat nooit doet weet je dat dus ook niet.... Blijf het soms erg lastig vinden dat ik de zorg rondom Tim en Stijn grotendeels moet doen en moet bedenken, hij doet het wel als ik het vraag hoor maar uit zichzelf Tim of Stijn in bad doen bv zal hij nooit doen. Flesjes tijden weet hij gewoon niet terwijl die echt al een tijdje hetzelfde zijn en hij elke weekend toch thuis is... Als ik iets met hem wil overleggen zegt hij altijd ja doe maar ik hoor wel hoe het gaat... grrrr wat heb ik daar nou aan?? denk gewoon ff mee maarja als je al niet weet hoe het normaal gesproken gaat kun je natuurlijk ook geen verandering of gevolgen bedenken ...

herken ik helemaal!! ik moet ook alles zeggen of vragen, dan gebeurt het wel... maar waarom moet ik alles zeggen of vragen? bij anna had ie dat trouwens niet toen ze baby was maar nu is alles zo gewoon ook neigt snoeteman naar anna, das op zich begrijpelijk, zijn meisje die groot wordt maar gun coen ook een kans! leer het mannetje eens kennen! dus ik zeg hem begin van een vrije dag: en wat ga jij vandaag doen? en als ie zegt "hardlopen" ja das pas als je klaar bent.... maar doe jij anna of coen? vanochtend heb ik hem met zijn zoon in bad gezet:D en dan vind ie dat ook hardstikke leuk en moet ik oppassen dat ik niet cynisch wordt als ie zegt: zag je hoe hij lachte??? want dat doet ie al een poosje!

<zucht> mannen!:(

doosje erg lastig voor je maar net wat hartediefje zegt het is jouw gevoel! als boaz zich veilig voelt en lekker kan spelen knuffelen op tijd eten slapen verschonen zal ie al gauw tevreden zijn! ik zou het aanbod zeker nemen zeker gezien je in jouw omgeving amper iets kan krijgen! je kan natuurlijk altijd uit blijven kijken naar een wenselijkere situatie maar ik snap best dat het moilijk is! bij anna had ik al schuldgevoel als ik haar een half uur later als anders op kwam halen. (nu niet meer: het is fijner om door een relaxte moeder dan door een gestresste mama opgehaald te worden)

hartediefje, beviel het? lekker op tijd je mandje in? ik lag ook om 8:00 op bed maar heb AYNIL niet meer gehaald. was bekaf en was de dag op paracetamol doorgekomen. nu na een goede nachtrust (moest er pas om 4:30 uit en daarna nog tot 7:30 geslapen) voel ik me gelukkig fitter als gisteren

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    nuk, ik weet niet hoe het bij jouw kdv is geregeld maar bij ons krijg je een bevestiging van inschrijving waarop staat welek dagen je hebt ingeschreven. als dan het (definitieve) aanbod komt kan je dus akkoord gaan of niet ik zou toch even contact opnemen met de planning, want dat is toch raar? bij de bakker laat je je toch ook niet met een worst naar huis sturen (veel opvangcentra vergeten dat ze klanten hebben) bij ons is het zo dat je 2 maanden opzeg termijn hebt als het opvang contract eenmaal in is gegaan dus als een aanbod geaccepteerd wordt volgt er eerst nog een overeenkomst waar ook de dagdelen in beschreven staan. je hebt als ouder ook rechten hoor kijk maar eens op de site van BOINK (overkoepelende ouderorganisatie, haal ik ook veel over reglementen weg ivm ouderraad)

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanx meiden. Jullie hebben gelijk: beter een relaxte moeder die alles kan betalen en daarbuiten veel lieve en leuke dingetjes doen, dan een stressmoeder die teveel moet plannen en alles in uurtjes gaat proberen te proppen. Ik denk dat als het lukt om m'n moeder op de dinsdag te krijgen dat we het gaan doen. Want idd: ik krijg niet snel iets anders..

Nuk: ik ga je pb-en!

Snoet: ik vond jouw opmerking 'hij kiest duidelijk voor het leven' echt heel mooi. Weet niet zo goed waarom, maar het raakte me.

Hartediefje: oke oke ik val een beetje door de mand, want ik had de voorgeschiedenis niet gezien, ik viel in op het moment dat bij hem het kwartje viel hahaha sorry!!! Zo zie je maar weer dat een verhaal altijd 2 kanten heeft..

N.b.: teen mom weekend op MTV!

8. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0

Ik heb van alle kdv-en waar ik me heb ingeschreven wel een bevestiging van inschrijving gekregen, maar daar stond dan wel op dat ze niet konden garanderen dat ik de dagen zou 'krijgen' die ik had opgegeven. Nu kreeg ik dus het eerste aanbod van een kdv, en dat was een woensdag, vanaf augustus. Ik heb het aanbod afgewezen met de mededeling dat ik graag op de wachtlijst wil blijven staan voor de overige dagen. Hopelijk komen ze tussendoor nog met een ander aanbod. Ik zou anders ook niet weten hoe ik het moet doen.

@ Doosje: Dank voor je pb!!

Manlief komt net naar beneden om te zeggen dat hij het bad vol heeft laten lopen :) . Wat lief! Ik ga er maar eens lekker bijzitten met m'n dikke pens (hopelijk loopt het water niet over de rand :D ).
    Fijne avond iedereen!

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland

wat erg hierdoor ontstaat de arrogantie bij kdv centra dat zij bepalen wanneer ze lek hebben dus de klant is geen koning, het wordt omgedraaid, je mag dankbaar zijn als je wat hebt....wat erg!!! daar zou nu eens wat aan moeten gebeuren!

enne badderse!

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt helemaal gelijk Snoet...maar dat is helaas de gang van zaken in Utrecht. Ik had namelijk hetzelfde als wat Nuk had.

Nog een tip voor Nuk: de volgende, ongeacht de dagen, dus gewoon accepteren en vragen of je op de lijst mag voor andere dagen. Je bent dan sneller aan de beurt. En als je de opzegtermijn (meestal 2 maanden) in de gaten houdt, dan heb je i.i.g. altijd IETS....(hier spreekt een Doos uit ervaring).

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hier echt zondag gehouden, geen moer gedaan. behalve tuttelen, heb alle filmpjes van de camera geupload en omgezet in bestanden die ik kan bewerken in windows moviemaker maar ooooooo:$ wat heb ik coen weinig gefilmd! wel veel foto's maar ik moet duidelijk aan de bak. nu is het wel zo dat anna wel 60x een badscene heeft en coen vond ik een genoeg en das ook met spelen enzo.

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    jammer dat je geen filmpje kan uploaden (mits je deze eerst op een openbare site zoals you tube upload) want ik heb een filmfragment waarbij coen ontzettend moet lachen bij me op schoot... zo schattig maarja!

ik ga bzv kijken, kijken of xenia al voor de charmes van marcel (uch uch) gevallen is (in zijn geval is het boer zoekt baarmoeder hahahaha)

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, hier ook zo'n dag!!! Heb eens heerlijk een luie dag ingelast. Daar had ik wel recht op vond ik hahahaha. Ook de foto's op de computer en de harde schijf gezet, want het kaartje was weer vol. En alleen het hoognodige gedaan als vaatwasser uitruimen en weer inruimen, flesjes voor sven klaargemaakt. Maar verder dus niets hahahaha. Heb ook een hele dag in mijn huispak gelopen....heb zelfs de moeite niet gedaan om mijn beha aan te trekken hahahaha.... ik ga zo eens lekker een warme douche pakken en dan mijn pyjama weer aan.
    Had ook geprobeerd vorige keer voor een filmpje..maar wilde zelf niet op youtube iets zetten waar iedereen alles op kan zien.
    Ik heb juist het omgekeerde.....van Sven heb ik al zoveel op film staan en toen ik vorige week dus de filmpjes op de pc zette...bleek dat ik vorig jaar bijv. tussen februari en juli NIETS gefilmd had. en wat was het leuk om terug te zien hoe Senne was toen hij twee was...maar ja... van drie jaar heb ik dus niet heel veel.... We gaan het nu maar eens meer filmen.. want het is zo leuk om terug te zien hoe ze waren.

Nuk en Doos...wat een gedoe met kdv bij jullie zeg....ben blij dat het hier in ieder geval er niet zo aan toe gaat. Ik mag echt blij zijn met het dagverblijf hier op het dorp. Hoop dat jullie de dagen krijgen op een kdv waar je wel om vraagt.

Morgen mag ik weer naar het bureautje met Sven... krijgt hij zijn tweede prikjes. Zie er zo tegenop, vond het zo zielig vorige keer..maar ja.. effe op de tanden bijten en hopen dat hij niet al te veel last krijgt. Ik ga wel even laten kijken naar de uitslag op zijn balletjes...wat rodige plekjes en ze gaan niet weg met zinkzalf. Ook klakt hij weer heel veel met zijn tong en speelt hij veel met zijn speen van de fles...

14. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hartedief s6 met z'n prikjes...zielig he?ik mag volgende week voorlopig voor de laatste keer ff weer prikken...

en snoet?hoe vond je boer zoekt vrouw????

die marcel had gewoon die andere vrouw moeten kiezen..die was stapel op hem!!!maar ja xsenia...ze is net een jaar weduwe...wat had je dan verwacht...ik snapte zo en zo niet dat ze dan mee deed..kan je nagaan toen de oproep geplaats werd..was ze helemaal nog kort weduwe!

en dan adriaan?????wat een norse man zeg!vond het gewoon zielig voor annemarie.

juist heb ik afelopen donderdag oude filmpjes terug gekeken,om te kijken op welk zusje romée nou leek!nou ze heeft van allebei wat..weet wel dat romée de mooiste baby is van de 3!

kel was geen mooie baby,knapte later echt op.hihi..en sterre was best een mooie baby..maar romée heeft echt zo'n mooi rond koppie?
    maar goed...we zaten die filmpjes te kijken van onze kel...ach....wat een schatje was het ook,en ik kijk naast me..en zie ineens mijn man janken.ach wat schattig.hij vond het zo moeilijk om te zien..hoe ze daar was en nu...

hier vanmiddag om 4 uur naar de opvoeddeskundige...ben benieuwd!

ooh en nuk..laatste loodjes...spannend..ben ook benieuwd naar jou kleine spruit,en met wat voor naam hij/zij door het leven gaat.

15. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Doosje ik denk dat ik idd ook die dagen aan zou nemen en idd proberen op je werk te ruilen. En over je schuldig voelen.. soms moet je keuzes maken en als jullie financieel niks in kunnen leveren dan is dat zo, ik denk niet dat Boaz hier last van zal hebben, hij wordt goed verzorgt en niet alleen maar op het kdv maar ook bij oma en daar zal het helemaal feest zijn.

@Snoet idd Luc zei paar weken terug tegen me moet je eens kijken, Stijn draait bijna op z'n buik...eh..helaas dat doet hij al een tijdje..ik vind het zo jammer dat hij zo weinig interesse heeft, hij is laatst -omdat hij vakantie had!!- mee geweest naar het cb met Stijn..dat was de 1e keer dat hij het cb van binnen zag en dat terwijl Tim al 3 is! Stijn kreeg prikjes zegt ie naderhand tegen me ach dat is zielig zeg ben blij dat ik dat niet vaker hoef te doen...NOu ja zeg! Alsof ik het leuk vind! Ik heb begin januari kaartjes gekocht voor de efteling en hem duidelijk gevraagt of we voor eind maart nog een keer met z'n 4tjes gaan en zijn antwoord was duidelijk JA.. inmiddels heb ik alweer iemand anders gevraagt want meneer wil geen vrij nemen.....en hij vind de efteling toch niet zo leuk... Nou dan ga idd maar niet mee ga ik wel gezellig met iemand anders! pfff
    Haha dat van die foto's herken ik wel idd Tim heb ik 100 foto's in bad en nu veel en veel minder..ach scheelt weer uitzoeken.
    Je kunt bij youtube wel kiezen voor prive filmpjes Private videos and how to share them - YouTube Help

@Nuk wat lief een lekker bad! En genoten? De laatste loodjes!!!!

@Miekie succes vanmiddag!

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Miekie, ben ook erg benieuwd hoe het vanmiddag is bij de opvoeddeskundige. Hopelijk heeft ze tips waarmee het gewoon beter gaat.

Citroen...oo, dan zou ik boos zijn als hij dan ineens weer zegt dat hij toch niet mee wilt.... maar zo te lezen sta je er niet versteld van. Net als het bureautje...dat moet ik helaas altijd alleen doen...manlief is gewoon weg van zijn werk en wat dat betreft is het ook wel weer makkelijk....je kunt ook geen woorden krijgen waarom hij iets NIET doet hahahaha. In het weekend geniet hij wel heel veel van Sven. Ik moet ook zeggen dat ik altijd meteen sms hoor als ik zie dat Sven iets nieuws doet of als Senne iets meemaakt op school. Ik zie hem dan in het weekend ook echt genieten als hij tegen de kleine man praat of op zijn buikje blaast. Dan sta ik met tranen in mijn ogen..want Sven begint dan helemaal te kraaien van plezier en papa is zo trots..hahaha.. dan vergeet je weer even de dingen waar je je wel aan ergert soms.

Nou, Sven groeit goed!!! Hij woog vandaag 6.060 gram en is 60.5 cm lang. Hij is op 3,5 week dus 800 gram aangekomen. De klakgeluidjes waren echt een voorbereiding op zijn vaste voedsel. Ze zei ook dat hij het met vier maanden echt wel zou kunnen gebruiken om bijvoeding te krijgen (ja joh...ik stond versteld hahahaha) want als hij zijn flessen zo goed leegdrinkt al met voeding voor hongerige baby's en die klakgeluidjes maakt, zijn knuistjes in zijn mond stopt en ander eten van ons volgt..dan is hij er wel aan toe met vier maanden zei ze. Nou, meneertje krijgt dus het weekend van 12 maart zijn eerste fruithapje. (hahaha..de eerste paar hapjes dan..)
    De prikken vielen gelukkig mee. Net op het moment dat ze hem zette, huilde hij, maar daarna was het al weer rustig. Hij lag zelfs te lachen toen ik hem weer aankleedde. Vorige keer krijste hij toen nog alles bij elkaar. Misschien zet zij ze toch anders dan die andere. (ik had het idee dat ze ze een beetje schuin zette en vorige keer recht in zijn been) Ben benieuwd hoe hij vandaag verder reageert. Vorige keer sliep hij heel veel.
    Tja.... op het probleem dat hij rond half vijf/ vijf uur elke ochtend onrustig wordt is niets te doen natuurlijk hahahaha... er zijn geen wondermiddeltjes voor....behalve GEDULD!!!

Hoe zijn jullie eigenlijk begonnen met fruithapjes? Hoeveel en ook dan een dag of drie dezelfde fruitsoort? Potjes of vers?

17. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Aha, ik zie dat jullie BZV-kijkers zijn :) .
    Mijn theorie: Marcel valt eigenlijk op mannen, maar daar zal hij nooit voor uitkomen. Vandaar dat hij een zorgzame vrouw zoekt met wie hij aan het traditionele plaatje kan voldoen. En dus heeft hij inderdaad de verkeerde keuze gemaakt.
    En voor Annemarie vond ik het niet zielig dat Adriaan zo bot deed, ze is zelf geen haar beter, ze loopt hem gewoon af te snauwen.
    Waar ik vooral om heb moeten lachen is de wereldvreemdheid (ik moet me inhouden om het geen 'domheid' te noemen) van die twee: zitten ze op Cyprus, vragen ze zich af in welke 'oceaan' ze nu zitten, en een aubergine is een stuk kaas??? WHAHAHA!

Goed, genoeg daarover ;) .

Vraagje (ik blijf hier maar een beetje posten, want bij de zwangeren is het super rustig): hadden jullie aan het eind ook dat het kleintje in jullie buik altijd aan een bepaalde kant lag? Bij mij lijkt ze alleen maar met haar ruggetje naar rechts te liggen, waardoor daar altijd een soort van bobbel zit. Bovendien voelt het alsof ik haar plet als ik dan in bed op m'n rechterzij lig...
    Hoop dat ik hier snel vragen over het moederschap kan komen stellen! :p

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha Nuk...je baby is nu al zo groot dat ie niet zo snel nog zal draaien en volgens mij is een favoriete houding al heel normaal. Ik had ook altijd de voetjes aan dezelfde kant. Vond het wel handig, want dan wist ik waar alles zat.

Hartediefje: ik ben begonnen met een half banaantje pletten met een vork en een beetje water zodat het heel vloeibaar werd. Dat vond ie erg lekker. Met 4 maanden (we zijn er 2 weken eerder mee begonnen omdat ie al veel interesse had voor eten) zijn we overgegaan op potjes. een half potje per dag en elke 2 dagen een ander smaakje. Nu, met 6 maanden, eet ie makkelijk een potje per dag weg. Ik ben een beetje overgestapt op de biologische potjes, want die smaken veel beter en zijn qua substantie ook beter vind ik. Bovendien bij de AH even duur. En bij de biologische winkel vindt ie de pompoen ook superlekker. Hij krijgt nu ook elke dag een groentjehapje en een broodkorstje (sinds vorige week). Ik gebruik een plastic lepeltje trouwens, dat is zachter.

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hihi nuk, ik hang dezelfde theorie aan marcel moet mee doen aan boer zoekt man of boer zoekt draagmoeder

hartediefje coen is ook voor prikken geweest vanochtend onbedaarlijk huilen zo van wat flikken jullie nu, ik was toch lief????? heeft echt een poos geduurd voordat ik hem getroost had.de arts verteld hoe hij drinkt en dat fles 24:00 uur moeilijk naar binnen gaat waardoor hij snachts nog komt reactie: tja..... dat doen babys wel eens <zucht>:( ben blij dat ze het zelf ook weet dus ik volg gewoon eigen gevoel tips krijg ik niet

citroen wat balen dat man niet mee gaat naar de efteling...later heeft ie spijt dat ie het niet gezien en gedeeld heeft!

moet gaan... vermoeide coen die naar bed moet

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @ nuk je baby heeft steeds minder ruimtte om nog te bewegen dus het kan best dat je kleintje zo blijft liggen tot hij of zij geboren wordt.

@hartediefje ik ben juist met potjes begonnen omdat die goed fijn zijn, als je zelf maakt is het toch wat grover. Nu krijgt Stijn afwisselend potjes en vers.

Stijn heeft hier net gewoon 2 broodkorstjes weg zitten werken (met de nodige stikgeluidjes...)

En weet niet mee wie het schreef maar ik kijk er idd niet eens meer van op dat luc niet mee gaat. Weet ook niet wat dat is, ik cijfer mezelf wat dat betreft weg voor de kids, de drukte bij het club van sinterklaaasfeest vond ik ook echt niks maar als ik dan zie hoe tim geniet dan maakt dat allemaal niks meer uit.. Voor luc werkt dat dus zo niet die moet het dan zelf ook leuk vinden.

Deel Deze Pagina