Haha Nuk.... het klinkt als een straf bijna. Had ik ook hoor met de eerste zwangerschap... dan zit je thuis, iedereen is gaan werken en na een week is je huis spik en span schoon.... En dan moet je ook nog genieten.... terwijl het dan juist zo lang duurt voor je kleintje echt komt. Elleke, ook al is het veel regelen, ik vind het heerlijk om weer te kunnen gaan werken. Op zich heb ik zelf geen stress...het is alleen weer even je draai vinden in de ochtend en avonduurtjes thuis. Maar je vind meestal snel een oplossing. hahahaha..zo stond ik dus maandagavond een pan macaroni te maken toen de kindjes sliepen, zodat ik gisteravond lekker makkelijk was en die kon opwarmen en geen jengelende kindjes aan mijn been had tijdens eten maken!!!. En 's ochtends sta ik gewoon op tijd op, zorg dat ik mijn kleren en voor de kids al klaar heb liggen voor de volgende dag en een hoop gezoek is dan ook al weer weg. Maar goed...iedereen zoekt zijn eigen weg in wel of niet werken. Maar ik heb gisteren weer gemerkt dat ik echt een leukere (en het klinkt mss gek, maar ook een meer ontspannende) moeder ben als ik werk. Ik hoop dat ze van het maatschappelijk werk tips voor je hebben. Maar twijfel niet teveel aan jezelf hoor!!!! Een kind van een ander is altijd heel anders dan die van jezelf. Tenminste dat vind ik zelf wel...Hoe hard ik het soms ook vind...mijn kindjes gaan toch echt boven alles. En het is niet altijd makkelijk om een kind van een ander bij je te hebben waar je dan in principe niets aan kan bijdragen in de opvoeding. (want die krijgen ze toch dan bij hun moeder.... wij hebben ook dingen waarvan we heel erg balen, maar op 2 dagen van de 14 kan je weinig veranderen.... hun leven is toch grotendeels dan bij de moeder) Snoet, wat vervelend dat Coen idd nog niet echt het nachtritme te pakken heeft..... Citroen, het was heel erg leuk bij Piet Piraat...alleen kan Senne zich niet zo lang op een verhaal concentreren, dus na drie kwartier vroeg hij al wanneer we naar huis gingen... Maar ik vond het echt heel erg leuk!!! En lekker met je oudste mannetje op pad is ook heel erg gezellig! Wanneer ga je? Even een fles maken voor Sven, dan kan die die over een uurtje drinken in het zwembad als Senne in het water ligt. Hopelijk gaat het dit keer beter met de zwemles...vorige week lieten de kurken los van mijn neefje en die kon dus ook nog niet zwemmen.... Ben benieuwd of hij dit keer wil.... Maar mijn zusje mag dit keer mee het zwembad in om te kijken.
@ Snoet: leuk dat je dat vraagt! En yep, we zijn gisteren ingegaan op het aanbod van de wo en de vrij. Ik ga op de wachtlijst om de wo om te wisselen met de ma of di. Hebben toch voor deze gekozen, omdat ie qua werk en parkeerplekken/bereikbaarheid gewoon heel gunstig ligt. Bovendien in een goede wijk en veel ruimte (groen) eromheen. Het is nu even lastig (voor z'n mama haha) dat ie 4 daagjes weg is, maar als ik straks die ene dag weer kan omwisselen dan vonden we dit echt heel relaxed. Vrijdagochtend hebben we de intake bij de Lokomotiefjes. Spannend!! @ Nuk: ja dat voorslaapidee had ik ook. Maar omdat ik zoveel zin had en opeens weer energie kreeg rust je ook niet zo heel veel uit. Eigenlijk zou je na je bevalling gewoon even lekker moeten kunnen uitrusten. Ik vind het verschil met hier en bijv. Amerika dan ook zo gek eigenlijk. Daar nemen ze echt de tijd voor de bevalling, krijg je pijnbestrijding en mag je nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Dat is toch veel relaxter??? Maar goed, zorg i.i.g. wel dat je voldoende slaap krijgt, want daar moet je straks nog wel op teren... @ Elleke: sterkte met alles!! Goed dat je hulp (erbij) vraagt. Vind ik heel sterk van je. @ Hartediefje: ik vond het ook heerlijk om weer te beginnen. Opeens hoor je er weer bij ofzo. Gaf me een goed gevoel. Is overigens nu weer weg omdat ik niet zo lekker loop met m'n nieuwe baas, maar dat komt vast weer oke. Moeten nog wennen aan elkaar.
Hoi @ Hartedief: het is bij ons net andersom op dit moment nog. K. is 12 van de 14 dagen bij ons, maar iedere keer is het weer 3 a 4 dagen hommeles als ie bij zijn moeder is geweest voor een weekend. Klinkt hard, maar ik hoop echt dat het van de zomer afgelopen is en dat ons leventje hier een normale gang gaat krijgen. De weekenden zijn te overzien als K. dan bij ons is. Dan doen we dingen en maken we afspraken waar we hem graag bij willen hebben en voor de rest is het dan gewoon maandag ochtend weer voorbij. Het is voor mijn man moeilijk, maar hij wil het ook niet meer op deze manier. Er wordt alleen maar heel veel ruzie gemaakt tussen hem en zijn ex, dus wij zitten constant met spanningen. Als K. teruggaat naar zijn moeder, wil manlief hem alleen nog maar voor de weekenden (om en om) en de bouwvakvakantie en verder geen toestanden meer..... Hij is het ook helemaal zat..... Beetje langer verhaal dan de bedoeling, sorry..... Groetjes, Elleke
Ach gut, ik vind het ook zo zielig voor K Elleke..die voelt natuurlijk heel goed hoe dit allemaal zit (bedoel niet dat jij of jullie daar iets aan kunnen doen hoor). Krijgt hij ook iets van hulp of begeleiding?
ik deel het gevoel van doosje, maar ben voorzichtig ken natuurlijk de dagelijkse situatie niet.... maar uiteindelijk is hij de dupe van het geruzie van zijn moeder daarom petje af elleke dat je het toch vol houdt en voor jezelf iemand zoekt die met je mee denkt in de vorm van maatschappelijk werk hier: een berg was en strijk weg gewerkt niet bepaald een hobby( zo klein als de kindjes zijn zo groot is de was, vind amper mijn eigen goed terug) en weer de boel op orde zo is het nu alleen een kwestie van voor bereiden als ik morgen en overmorgen moet werken. maar doordat coen me snachts wekt (manliefhoort het niet) ben ik gebroken, en anna roept ook weer en dan ga ik toch omdat ze nu zindelijk is overdag en snachts maar soms moet plassen. en zojuist de administratie weer herzien nu snoeteman anders verdiend, met de belasting aan de stoei om bijdrage kdv aan te passen, leuker kunnen we het niet maken maar ook niet makkelijker!!! dus ik ben goed bezig geweest! nu spullen voor morgen klaar zetten, toch maar coen een fles geven, hopen dat ie hem leeg drinkt en doorslaapt tot 6:00 (wishfull thinking????)en dan weer 2 dagen vol aan de bak, maar ik vind het wel weer heerlijk! lekker met andere dingen bezig zijn, me behoorlijk gedreven voelen over een aantal zaken, de zorg in huis naar een hoger level willen tillen (lees sjorren) zonder aan een dood paard te trekken. maar het leuke is dat ik van medewerkers vooral de reactie krijg dat ze blij zijn dat ik weer terug ben omdat ik duidelijk ben en ze m'n coaching kunnen waarderen in een aantal zaken (ik kan nl wel eens recht door zee zijn, en onderhoud dan ook een no nonsense beleid) trouwens we missen femke al een poosje..... glim weet jij hoe het met haar is? jij kletst toch ook bij de 30+ kippen? slaap lekker straks meiden! oh ja, hartediefje als de rust weer een beetje gekeerd is en we allebei gewend zijn aan onze werkdagen zal ik dan eens aan de andere kant komen kijken? leuk om sven en jou weer te zien we pb-en er wel over! trouwens wie wil er wellicht meeten en wanneer? zal ik een lijstje maken waarop ingeschreven kan worden? dan is het copy-paste om jezelf er bij te zetten meest centrale punt is roosendaal breda denk ik?
wie wil meeten? wie snoetetoet voorkeur wanneer medio mei waar roosendaal/breda/buurt van dordrecht idee mooi weer liesbos slecht weer intratuin high tea/rondvaart biesbosch
He Snoet, hahaha, ik vind het helemaal goed om weer eens te meeten!!! Misschien dan leuk om evt. iets te doen waarbij de oudste kindjes wel kunnen spelen (want vind het nu wel zielig om hem dan weer een extra dag weg te moeten brengen.... "t klokuus" mss ook een idee voor ons dan??? We pb-en nog! Wel heerlijk dat je weer zo gedreven bent dan he... geeft zo'n energie kick vind ik zelf.... ook al heb je het thuis dan niet helemaal meer onder controle (moet zeggen dat ik juist nu MEER doe dan toen ik niet werkte hoor...nu moet het eigenlijk gewoon weg...kan niet maken om voor schut naar het werk te gaan he hahahaha) het is voor mij toch een soort "ontspanning" .. Werkse nog een paar dagen en dan is het weer lekker weekend! En ik zat gisteren nog te denken voor als we met zijn allen meeten..heb bij roosendaal gekeken en daar was ook iets van een eetgebeuren waarbij de kids ook konden spelen (maar niet zo'n speelgebeuren als dippie doe..) Zal nog eens kijken wat het was, want ik heb het natuurlijk niet opgeschreven..... Femke idd al een poos niet gezien.. Sky, hoe is het nu met me? Hellie, alles goed met de boys? Ik ga Sven snel een flesje geven en dan ons bedje in...de spullen staan zover mogelijk klaar voor morgen. En ook hier een stapel was weggewerkt en gestreken vanavond.
wie wil meeten? wie snoetetoet doglover voorkeur wanneer medio mei waar roosendaal/breda/buurt van dordrecht idee mooi weer liesbos slecht weer intratuin high tea/rondvaart biesbosch roosendaal: ballorig of bij goed weer vrouwenhof (Vrouwenhof Buitenspeeltuin in Roosendaal | Lekker buitenspelen!)
Ik sluit me toch alvast maar bij dit topic aan; bij de zwangeren komen er geen nieuwe berichtjes meer bij en jullie 'ken' ik tenminste al. Gisteren de stad in geweest met een vriendin... en haar 5-jarige dochtertje. Ik was kapót toen ik thuiskwam . En dat had wel een beetje te maken met het kind, hoe erg ik ook vind om het te zeggen. Dat gedrein en gehuil, het niet af kunnen maken van je zinnen als je met de moeder zit te kletsen... Nu zal het er ook wel aan hebben gelegen dat ik zelf niet zo uitgeslapen ben en dat het lichamelijk zwaarder is dan ik zou willen om de hele dag in de stad te zijn, maar toch... Klink ik nu als een ongelofelijk zure, intolerante muts? Verder vandaag helemaal nérgens zin in . Behalve dan in dat doosje chocolade dat vanuit het keukenkastje zachtjes mijn naam roept...
Hey @Nuk: je bent hier van harte welkom hoor!!!! Vindt het wel een beetje logisch dat je het heftig vindt om de hele dag met een kind de stad in te gaan.... Je hebt het al zwaar genoeg. En hier mag je dat gewoon lekker zeggen hoor! Groetjes, Elleke
@nuk dat snap ik dat je kapot was...dat ben ik niet zwanger sommige dagen al van Tim..hahaha dus da's echt geen zeuren! @Hartediefje we gaan 5 mei naar Piet Piraat. Vind het altijd zo leuk hoe Tim reageert als we iets leuks gaan doen..maar moet nu zelf nog lang m'n mond houden anders duurt het voor hem nog veel te lang voordat we gaan haha @Snoet hoe gaat het nu met de medicatie van Coen? @Doosje goed gedaan om toch de dagen op het kdv te accepteren. Net Tim opgehaald op de psz, ze hebben een thema 'wat heb jij aan?' en vandaag moesten ze 'mooie' kleren aan dus ik had hem ook z'n nieuwe schoenen aan gedaan (gister gekocht) omdat ze ook nog een verjaardagsfeestje hadden (da's altijd aan het eind ipv buiten spelen) en dus toch niet naar buiten zouden gaan... Kom ik net aan zijn ze aan het buitenspelen... en Tim komt echt overal..dus ook in het zwarte zand..en dat met z'n nieuwe schoenen (wij zijn niet flauw met nieuwe schoenen, dat moeten gewoon goede zijn en dus meestal ook wel vrij prijzig) heb ze net maar ff schoongemaakt want het zag er echt niet uit.. Verder stik ik van de zenuwen haha ga vanavond m'n tattoo laten zetten...
ha nuk, kom maar lekker kletsen hoor, sinds alle leuke 30ers zijn bevallen is het gewoon heel stil aan de overkant ik herken dat wel, ik heb een vriendin met een mega drukke peuter die of de boel sloopt of stuitert om aandacht en hoeveel ik ook van kindjes houdt betrap ik mezelf er wel op dat ik vind dat ze niet consequent is en alles om hem laat draaien met gevolg dat je soms tegen een moeder praat die alleen maar bezig is te rbullen tegen haar peuter. anna probeert dat ook maar die corrigeer ik meteen. als mama aan het praten is moet zij even wachten. en nee..... vind niet dat je zeurt. hartediefje je plan klinkt prima!we gaan gauw pb=en en elleke jij hebt ook goede ideeen! ws ben jij beter bekend in die buurten als wij citroen lief dat je het vraagt: ben weer gestopt met de losec, waardeloos om tabletten op te lossen, het kan niet door het spuitje en de korrels blijven in zijn keeltje hangen waardoor hij kokt totdat fles er uit komt. dan maar zantac.... het is verschillend hoe het gaat. ik merk laatste dagen dat wanneer ik hem van kdv ophaal het allemaal moeiliker gaat ik heb het vermoeden dat ze hem na een fles te snel weer weg leggen waardoor boeren dwars blijven zitten en vandaag dronk hij slecht..... had ook niet meer goed gepoept, lijkt dan vol te zitten. maar het arme ding krijgt ook lactulose en bij 2 dagen geen ontlasting geef ik hem een klysma..... dus tja.... wat meer kan je doen? op het cb gingen ze niet in op mijn vraag welke medicatie nog meer mogelijk zijn sterker nog de arts fronste duidelijk en draaide met haar ogen toen ik vertelde dat coen bij ka is. ze zei ook letterlijk "dat kinderen wel heel snel doorgstuurd worden"hetgeen mij stak gezien ze me niet echt serieus hebben genomen met coen zijn klachten (al leken die stuk voor stuk op "normale"babyklachten muv spugen) en dat laatste heb ik dan ook gezegd. betreft cb ddoe ik mijn winst van de info die ik zelf bepaal of die tot de categorie handig of oost indisch valt en het weeg en meet moment icl. prikken is handig verder volg ik mijn moeder intuitie! haha wat grappig dat tim met thema wat heb jij aan op psz te maken heeft anna heeft dat ook op peutergroep kdv. (en alles moet rose zijn want een prinses draagt alles rose en het liefts in combi met hello kitty maillot) nsucces met de tatoo die je as we speak aan het ondergaan bent ik ga zo de mol kijken alhoewel ik ook heel graag het donker achter m'n ogen bekijk. ik denk dat ik lekker in bed ga kijken, als ik dan in slaap val dan is het maar zo. maar druk en drukte op mijn werk neemt toe. moet volgende week alweer de eerste managementraportage van 2011 af hebben en das echt zo'n prutwerk....... en dan nog eens de vele zaken die adhoc al weer aan het opstapelen zijn maar dit is geen klagen hoor! maar zolang coen ons nog wekt snachts ga ik dat voelen aan einde van de week en dit weekend stata in teken van familie verjaardag in noordholland en zondag ga ik met vriendin lekker naar de sauna, savonds komen haar man met kindjes naar ons en gaan we lekker mosselen eten (en de meiden lekker frietjes)
Nuk, kom maar lekker hier hoor hahahaha, hier is het net als voorheen heel gezellig met zijn allen! Citroen, wat voor tattoo ga je zetten? Ik heb er vorig jaar eentje laten doen, ter gedachtenis aan Esmee*, Jaap en ik hebben allebei dezelfde op onze rechter bovenarm. Een baby in twee handen met een rode roos erachter en dan haar naam erbij. Ben benieuwd hoe je het vond en waar je hem hebt laten zetten!!!! Snoet...wat een kul van dat bureau zeg.... alsof er niets aan de hand zou zijn met Coen.... is toch niet normaal als een kind zo blijft spugen en uitslag krijgt...En het kdv...tja..het is toch anders dan thuis. Ik merk aan Sven ook dat hij helemaal de bout af is elke keer. En ook zijn shirtje helemaal nat van het spugen.... maar goed, ze zijn verder heel lief voor de kindjes en Senne ging er ook altijd graag naar toe. Sauna mmmmmmm....dat klinkt goed zeg!!! Geniet ervan, zal je vast goed doen! Vanavond zijn we naar de school van Senne geweest, onderwater wereld was het project voor alle klassen en het was super leuk wat ze allemaal gemaakt hebben. Krabben, zee anemonen, kleine visjes (de broertjes en zusjes van "swimmy" hahahahaha) Echt heel leuk en wat ben je dan trots op je mannetje!!!!! Hij was zo lief ook en braaf gaan slapen (zonder sven mee naar boven te nemen!!!) Jaaaa, ik krijg mijn tevreden leventje weer terug na een maandje storm. Miekie..geen nieuws is goed nieuws, maar ben toch wel benieuwd hoe het nu met Joey is.
pfffffff had een heel verhaal getikt..is hij opeens weg..nou morgen dan maar dames!! joey geeen nieuws verder gehoord...enne citroen?viel het mee?foto???????
Hallo allemaal, Ik lees nog steeds mee hoor, maar er gebeurd zo veel hier, dat ik af en toe niet meer weet waar ik moet beginnen met reageren. Zo te zien gaat het wel goed met iedereen, enkele uitzonderingen daargelaten. Dus meiden, ik denk wel aan jullie hoor en blijf graag jullie verhalen lezen. En iedere keer neem ik me weer voor om vaker te reageren, maar op de een of andere manier komt het er maar niet van. Hier gaat het op zich wel weer goed. Mijn schoonvader zit inmiddels in een revalidatiecentrum en gaat vrij goed vooruit. Met Finn ben ik weer bij de dermatoloog geweest, dit keer op een speciale kinderafdeling. Kei lieve meiden daar, ze hebben meteen dermasilk pakjes voor Finn besteld tegen de jeuk en het krabben. Hij heeft bovenop zijn exceem ook nog de waterpokken gekregen, dus het kind was er echt vreselijk aan toe. Antibiotica gekregen voor de ontstoken plekken en 3 kilo zalf (beetje overdreven), dus we smeren weer vrolijk verder. Verder gaat het met Finn uitstekend, hij eet goed, drinkt goed, slaapt goed en is ondanks alles een ontzettend lieve, vrolijk, knappe baby. Hij is echt gek op zijn grote broer, wordt helemaal wild als hij Jari ziet.
Zo ik ben er weer...ga hem zo uitpakken en foto maken (zit nu een pleister over de folie waardoor je hem niet helemaal kunt zien. Ik heb (heel simpel) de namen van Tim en Stijn met 2 sterren voor mijn ouders op m'n voet laten zetten. En jeetje zit ik me de hele dag op te fokken (mede door Luc die is 1,5 week geleden geweest en vond het behoorlijk pijn doen) is het gewoon een heel irritant gevoel met af en toe een gevoelige plek er tussen... @Hartediefje ik ben in Gilze geweest. Ben ook wel benieuwd naar jouw tattoo...vind tattoo's met betekenis altijd wel wat hebben.. @Snoet weet niet of je het iets vind.. maar zal ik jouw eens wat zakjes nexium opsturen?? Wij zijn inmiddels aan het afbouwen en heb nog en herhaal recept liggen voor nog 3 dozen dus wij hebben er zeker te weten genoeg... @Hellie ach wat sneu voor Finn dat hij zoveel jeuk heeft. Fijn dat je schoonvader iig goed vooruit gaat!
Mooiiiii!!! Het schijnt toch een heel gevoelige plek te zijn daar....hahaha..toen wij daar waren voor onze tattoo was er een jonge meid die ook op dr voet een tattoo liet zetten, nou die heeft me daar liggen steunen en kreunen. Het leek wel of ze lag te bevallen hahahaha. Maar je mag er trots op zijn op je tattoo! Ik zal eens gaan zoeken of ik hem nog op mijn pc heb staan, zal ik hem ook eens showen!
Bekijk bijlage 132956 En zo is hij nu..beetje ver weg mss, maar vond het wel heel symbolisch met Sven er zo bij.