30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Mooi Hartediefje!
    En idd die met Sven erbij....erg mooi!!

2. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden hardstikke mooi! ik vind tattoos mooi... bij een ander, zelf ben ik het type scheiterd en onzekerheid ik heb andere symboliek, draag een pandora armband met iedere bedel een betekenis, mn de kindjes zijn goed vertegenwoordigd van zwangersschap tot eerste stapje

anna is ziek, werd om 1:00 vannacht wakker loeiwarm had 38.8 (voor haar hoog gezien ze normaal 36,5 heeft. dus ben er heel veel uit geweest en om 3 uur bij me in bed gelegd, normaal wil ze dat absoluut niet maar vannacht dus wel. nu ben ik dus dagje thuis met de kindjes en heeft anna geen temp meer en loopt te springen door de kamer:( maargoed dat kan einde van de ochtend ook weer klaar zijn

3. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Ha, wat grappig, die tattooverhalen!
    Ik stond op het punt om er ééntje te laten ontwerpen toen ik zwanger werd. Dus toen is het hele idee de ijskast ingegaan. Maar wie weet dat ik er deze zomer opnieuw weer mee bezig ga.

Fijn dat ik hier kan blijven kletsen, vind het namelijk toch wel heel fijn om al jullie verhalen steeds te lezen (al reageer ik er soms niet concreet op, dat wil niet zeggen dat ik het niet volg!).

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hartediefje, wat een prachtige tatoeage. Heel ontroerend. Pas nu ik zelf moeder ben, kan ik me in de verste verte iets indenken van het hartverscheurende verdriet dat je gehad moet hebben en dat ongetwijfeld nog geregeld de kop opsteekt. Knap dat je het nog een keertje aangedurfd hebt.

Citroentje, wat fijn dat Stijns hoofdje uit zichzelf al weer iets ronder begint te worden. En welke gebarentaaldvd heb jij gekocht? Dan koop ik ms wel een andere en iemand anders weer een andere...

Nuk, leuk dat je hier komt kletsen!

Snoet, wat lijkt me dat moeilijk om te zien dat Coen het nog zo lastig heeft. Ook erg jammer dat hij 's nachts nog komt. Ik ga denk ik proberen Noa toch weer een late voeding te geven, ze wordt er zelf niet wakker voor, maar ze wordt wel om twee uur wakker. Het frequente wakker worden 's nachts is gelukkig weer voorbij, dus ik ga het weer eens proberen.

Doosje, ik lees hier vaker op het forum dat vrouwen na een zwangerschapsverlof ineens een beetje buiten de groep gaan vallen. Balen voor je, ik hoop dat het snel beter gaat.

Elleke, lastige situatie zit je in, maar wat is Caitlynn een schatje!!

Net als Collin (dubbel l?) trouwens, Glim!

En verder: ons huis is verkocht! Een heel dubbel gevoel, want de plek waar we zitten is prachtig, dat kunnen we in NL niet betalen. En voor mijn familie hoeven we ook niet terug... Maar goed, we gaan inpakken en uiterlijk 15 april zijn we weer terug in NL. Spannende tijden!

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Kvinna, spannend zeg!!!! Je komt terug naar Nederland en dan nog redelijk snel ook. Kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel is.
    En tja.. de wens voor een kindje samen was zo groot, dat we het toch heel snel weer wilden proberen.... maar vraag niet hoe we die negen maanden doorgekomen zijn...want het was echt een lange weg zeg maar..... Elke controle ben je bang dat het ineens klaar is, bij alle dingen wat je anders of juist niet voelt ga je twijfelen.... de opmerkingen van anderen over hoe dikke buik je wel niet hebt, kun je dan echt NIET verdragen...net als de opmerkingen ooo, maar het gaat nu toch goed???? Ja, bij Esmee* ook tot 38wk.... als ik dit nu opschrijf, merk ik dat het verdriet nog heel dicht bij me is. Maar ik noem Sven dan ook ons cadeautje, want wat is het een heerlijk mannetje en wat ben ik trots op hem. Ik kan soms echt in tranen uitbarsten als hij naar me lacht...van geluk dat ik hem bij me mag hebben. Want sommigen krijgen alles zo voor de wind...ik heb het met de kindjes krijgen toch niet makkelijk gehad. *zo...einde ego emo verhaal hahahaha*

Snoet...wat vervelend dat Anna vannacht ziek was en zal je altijd zien he.... de kleintjes kunnen het ene moment vreselijk ziek zijn en het ander moment staan dansen en springen in de kamer... Hoe is het vandaag verder gegaan met dr?

Nuk, na de zwangerschap gewoon zetten hahahahaha...
    Ik vond het ook altijd mooi bij een ander...maar toen Jaap in het ziekenhuis zei dat hij een tattoo liet zetten met Esmee* dr naam, wist ik gelijk dat ik het ook zou doen. Mijn mams heeft de poolster met haar naam ook op dr arm gedaan en haar man heeft op de binnenkant "Wish You Were Here" gezet met aan de W een klein traanvormpje. Dus ons meisje wordt mooi meegenomen door iedereen.

Ik heb een afspraak met een ostheopaat gemaakt voor Sven. Ik ben echt elke dag vanaf half vijf wakker van zijn onrustig gedrag door zijn darmpjes. (zolang hij bij mij komt liggen en ik op zijn buikje wrijf, valt hij nog wel in slaap...maar mijn nachtrust is er niet alles door...) Baat het niet, dan schaadt het niet! Ik kan 11 maart terecht.

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Daar zat ik ook al aan te denken..zal eens kijken of ik de mijne kan kopieeren... Ik heb baby en bedtijd omdat daar de beginselen in staan...

Oei spannend om terug te komen naar NL, en zo snel al!

@Snoet hoe is het nu met Anna?

@Nuk idd nu zeg ik ook DOEN! hahaha ik vond tattoos bij anderen wel kunnen (ook niet alles hoor) maar had nooit gedacht dat ik het zelf zou doen...en wat ze zeggen klopt..het werkt verslavend. Hij had het er gister al over dat de sterren evt ook met schaduw kunnen..maar dat kan achteraf nog zei hij erbij want ik had zoiets van nee hoor dit en dan is het klaar..euhmmm..nee ga misschien nog wel de schaduw doen maar dat is het dan.

@Hartediefje idd osteopaat kan geen kwaad, hopelijk helpt het Sven (en jouw daarmee) Enne ik had idd ook van iedereen gehoord dat op je voet erg pijnlijk is..dus ik zat me al flink op te fokken gisteren, heb zelfs overwogen om hem op een andere plek te zetten maar vond wel dat ik bij mijn 1e idee (wat ik al een hele tijd heb) moest blijven omdat ik er anders misschien spijt van zou krijgen. En het is me echt 200% meegevallen (misschien wel omdat ik me zo op zat te fokken haha)

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden,

SPANNEND kvinna dat je terug komt naar nl. het was toch sowieso de bedoeling? of ging je enkel vanuit familiecontact terug? 15 april...sowieso feestelijke dag... dan wordt anna 3:) hebben jullie al een huis in nl? of wordt dat nog zoeken?

citroen ik vergat het steeds te zeggen: bedankt voor je aanbod van de nexium. ik vind het heel erg lief en wilde je ook gaan pb en maar inmiddels gaat het toch wel goed met de zantac, misschien dat slokdarm geneest en het minder prikkelt. kreeg zojuist wel weer een fles over me heen gespuugd maar hij heeft er geen last meer van (of heel soms) en hij groeit nog steeds maar.....THANX

anna leek gisterochtend heel tantetje, maar om 11:00 ging het licht uit en was ze weer gloeiend. wilde zelfs op de bank blijven liggen! vannacht ook onrustig maar nu lijkt de koorts wat op zijn retour te zijn alhoewel ze zo'n bleek snoetje heeft...lijkt wel glazig van kleur. heb sinds 2:30 geen para meer gegeven

gisteren de onmogelijke taak op me genomen om een vakantie in italie te boeken echt alles wat we wilden was al vol, en dan zijn we zelfs nog buiten het seizoen om. ik merkte wel dat doordat ik een idee had van waar we naar toe wilden ik het moeilijk vond om iets anders in te beelden maargoed het is gelukt..... in een mobile home.... als je me 4 jaar geleden had verteld dat ik met de auto 2 dagen ga rijden om in een mobile home te bivakeren had ik je hartelijk uitgelachen....maar wie nu in juni naar italie wil vertrekken wens ik zeer veel succes

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gave tattoos!! Ben ook een schijterd, maar ik zit toch aan een kleine 'Boaz' iets te denken ergens..

Snoet, wij zijn vorig jaar ook in zo'n mobile home geweest en ik vond het geweldig!!

Kvinna gefeliciteerd met de verkoop!! Ben heel benieuwd hoe het jullie gaat bevallen in NL weer.

Nuk voel je al iets????

9. kvinna

kvinna Niet meer actief

We zijn druk bezig geweest de afgelopen dagen en hebben nu al een tijdelijke huurwoning en de verhuizing zelf is ook geregeld. Het wordt nu 31 maart/1 april. Waarschijnlijk vlieg ik op 30 maart met Noa terug, want nog een keer die hele reis met haar willen we haar niet aandoen. En op de dag van de verhuizing ben ik ook niet erg nuttig met sjouwen enzo, als ik op Noa moet passen.
    We gingen niet alleen om familiecontact terug, maar dat was wel een onderdeel en voor mij valt dat nu helemaal weg. Maar ik heb al met vriendinnen gebeld en als je dan 'tot over vierenhalve week' zegt, is dat toch wel heel erg leuk! En ik verheug me ook enorm op fietsen, heerlijk! En dan geen tochten, maar gewoon even een boodschapje halen, naar de bieb, met Noa voorop. En eindelijk met de kinderwagen lopen (dat zal dan wel de buggy zijn, maar dat is ook goed)! Lekkere toetjes, brood, kaas, hmmm. Zomaar even bij iemand op de koffie, gesprekken voeren zonder dat je hersens in de knoop raken. Ja, de roze bril staat even op:cool:.

Citroentje, mag ik nog even de link waar je je dvd hebt gekocht? En dan moeten we maar even pb'en (althans, de mensen die ons plannetje wel zien zitten).

Snoet, blijft het met Anna de goede kant op gaan? Een camper is toch juist leuk? En juni lijkt me qua temperatuur nog lekker in Italië, zeker met een baby!

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Snoet lekker dat je toch nog iets gevonden hebt in Italie enne mobile home klinkt echt niet erg hoor..als je maar geniet van het samen zijn met je gezinnetje!!
    En over de nexium, geen probleem hoor, mocht je toch nog willen laat maar weten, wij gaan nl sowieso nog wel de herhaling halen.

@Kvinna lekker genieten van de voorpret!! Ik heb de dvd van www.wapperkids.nl en zoals het er nu naar uit ziet kan ik hem kopieeren, althans ik heb hem nu op m'n pc staan en moet even dvd's halen om te kunnen branden. Er zit ook nog een boekje bij met oefeningen maar ook daar kan ik wel en kopie van maken, zijn 30 A5 pagina's.

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    kvinna klinkt heerlijk! anna is nog echt ziek had vanmiddag 39.8 heb toen weer zetpil gegeven en ze hoest flink maar wel productief dus dat is goed. ik denk nog even uitzieken, als een kind 3 dagen of langer hoge koorts houdt dan ga ik naar ha dus als er morgen en morgen nacht niets verbeterd is ga ik maandag ha bellen (ik loop daar toch binnen alsof ik kind aan huis ben op moment.....)

en een mobile home ja leuk, maar wij komen van de afdeling rondreizen in verweggistan en dan is centerparcs en een camping even een paar deuren door.... hahahaha maar het cliche is waar als kindjes het fijn hebben dan heb jij dat ook! en anna vind cultuur ook (nog) leuk vind het niet erg om mee een museum in te gaan of een kerk te bezoeken maar je moet de spanningsboog die dag dan niet hoog stellen en afwisseling, papa en mama dag (cultuur) en dag zwembad of strand oid en in iedere stad zijn wel kleine speelplaatsjes of parkje waar je kind dan lekker even kan afreageren

ik heb morgen een relax middag met vriendin in de sauna, haar man en kindjes komen dan eind van de middag naar ons toe en dan eten we savonds met elkaar.:)

12. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Snoet fijne dag morgen, geniet er van!

Heb net een gesprekje met Luc (hij heeft de e-tickets uit de printer gehaald)
    Hij: hoeveel kaarten heb je besteld voor piet piraat?
    Ik: 2
    Hij: voor wie dan?
    Ik: voor Tim en ik
    Hij: oh... Blijf ik thuis bij Stijn?
    Ik: juist

Maar helaas zal dit niet duidelijk zijn aangezien meneer geen hints snapt....

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen...is toch geen hint meer? Volgens mij is dit gewoon heel duidelijk dat hij bij Stijn moet blijven...maar ja, ik ben ook een vrouw hahahaha. Zei hij verder niets erop dan?

Snoet, heerlijk joh, dat burgerlijke vakantie met je kindjes!!! Enne...ik vind het heel erg knap dat je met twee kids zo ver weg gaat rijden hoor. Ik neem mijn petje voor je af!
    En als je daar dan ver weg in Italie zit en af en toe een dagje eropuit trekt voor de cultuur, heb jij echt vast en zeker een topvakantie!
    Beterschap voor Anna, ze is toch goed belabberd dan, hoop dat ze snel opknapt. Geniet van je relaxmiddag! *jaloers...hahaha*

Kvinna, o, wat een leuke dingen dan om naar uit te kijken door je roze bril hahahaha, hou die maar lekker op hoor!!! Ik vind het ook zo heerlijk om met de wagen te lopen, dan loop ik als een trotse moederkloek rond hahahaha. Hoe lang is het reizen voor jullie?

Vandaag op de zender sterren.nl stond het op carnavalsmuziek ooooo..wat krijg ik dan de kriebels.... ik heb mijn (ex)collega nog een sms gestuurd of ze dinsdagavonds ook gaan..mss kan ik dan wel mee (ben de woensdag vrij) als ik oppas kan vinden voor Sven. Want Senne zit dan in Oostenrijk voor de wintersport met zijn papa. Eventjes heerlijk een avondje helemaal gek doen en feesten, daar zou ik wel eens van kunnen genieten hahahaha.

Zometeen maar snel ons bedje in, Sven krijgt nog de fles van papa... ik zou vroeger in bed gaan, maar als je dan zo'n heerlijke zaterdag samen hebt, vind ik de tijd zo snel om gaan en voor een half uur eerder ga ik niet dan al mijn bedje in.

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaa Hartediefje, bijna carnaval!! Alaaf! Ik zag een Zorro pakje in de maat van Boaz, echt superschattig. :)

Snoet, hoe is het met Anna? Is de koorts al gezakt? Die zetpillen zijn idd fijn, maar van de andere kant moet je wel blijven checken omdat het de koorts omlaag drukt, maar dan is het nog niet weg...dat vind ik altijd wel een beetje tricky bij die dingen. 'Altijd' hahaha hoor mij, ik heb er ook 1 keer 1 ingeduwd! :D

Citroen, ik zou ook heel graag een kopietje willen van de cd. Als dat kan, dan zeg maar wat ik over moet maken o.i.d. Wat vind je eigenlijk zelf van de cd? Is het wat??

Kvinna, klinkt goed!! Ik krijg meteen zin in de lente van je verhaal. Kindje in de wagen, kleedje mee, picknickmandje mee en lekker aan het water zitten en wandelen...;)....heerlijk!

Ego: gisteren gekke dag joh. Onze schoonmaakster was afgelopen dinsdag niet geweest. Dat is wel eens vaker gebeurt, maar meestal spreekt ze dan wel wat in. Ze was een beetje ziek ook de laatste tijd, want ze had een nieuwe nier gekregen. Gisteren dacht ik, laat ik d'r even bellen. Krijg ik d'r zoon aan de telefoon en blijkt ze gewoon 1,5 week geleden overleden...dat is toch bizar??:$

En 's avonds lag ik in bed, beetje op Facebook te scrollen. Nu heb ik een lief studievriendinnetje die haar kindje met 26 weken heeft verloren :( Heel erg en ook echt een schrijnend verhaal. Langzaam krabbelt ze weer op en ik lees ook steeds wat meer vrolijke berichten van d'r. Maar toen ik gisteren op de news feed (de homepage van Facebook...voor wie het niet kent) aan het scrollen was, zag ik dat ze een klein close-upje van haar overleden kindje erop had gezet. Ik schrok me helemaal kapot joh. Al haar contacten krijgen dat zeg maar te zien, je hebt geen 'keus' om dat niet te doen.
    En natuurlijk zit daar ook iets prachtigs aan en is het ook heel fijn dat ze foto's heeft, maar ik vond het toch wel heel confronterend ineens....is dat gek?

15. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Pffff....ik had op facebook gepost dat ik het best wel confronterend vond dat ze opeens zo'n foto op internet zet en dat ik het moeilijk vind om daar ineens, zonder keus vooraf, naar moest kijken. Nou...ik krijg dus nu mooi iedereen over me heen dat ze het juist moet laten zien en dat ze trots mag zijn dat ze zijn mama is enz. enz. Maar dat bedoelde ik helemaal niet! Ik word er verdrietig van, nu lijkt het net alsof ik de boeman ben en het kwaad bedoel ofzo.

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Doosje ik kan altijd wel goed naar dat soort foto's kijken maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er van schrikt als je het ineens zo voor je ogen krijgt. En natuurlijk bedoel je niet dat ze niet trots mag zijn dat ze mama is, integendeel, maar ik vind dat je dat best mag zeggen dat je het confronterend vind. Heb je ook al reactie van je vriendin? Kan me voorstellen dat zij het erop zet omdat ze het mooi vind..wat natuurlijk ook zo is en zich niet realiseerd wat het voor anderen kan doen en dat ze juist blij is dat iemand gewoon eerlijk is want ik weet bijna zeker dat jij niet de enige bent die het zo voelt maar anderen er niks over durven zeggen omdat het al zo zielig is.... (is een beetje hoe ik het soms voel bij anderen, ze durven niet te vragen naar het hoe en wat met mijn ouders gewoon omdat het zielig is of omdat ze bang zijn me te kwetsen of verdrietig te maken oid...)

Ik zal ook een kopie maken voor je van de dvd. eerst ff dvd's halen, pb iig je adres maar...jij ook kvinna.

Zo ik heb net weer ff iets besteld....tickets voor Nick en Simon concert voor edukans...kaarten kosten maar 7,50 en je moet een schoenendoos meebrengen gevuld met spulletjes voor een kindje in het buitenland. Geweldig toch! Tim blij want die mag naar z'n idolen en we helpen ook nog een kindje in het buitenland! Enne ik ga weer eens alleen met Tim...heb wel overlegd maar Luc vind er toch niks aan...... (dit bedoelde ik Hartediefje..hij ziet niet in dat je kind zien genieten ook geweldig is...)

Oh en carnaval...zaterdag gaan we naar kindercarnaval..heb voor Stijn gekeken naar iets maar kwam uiteindelijk op een leuk shirtje.. gewoon laten bedrukken bij rainbowbabies met op de voorkant..\een kroontje en daaronder Prins Stijn d'n 1ste

17. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Citroen: Ja nou precies, ik hoop ook dat ze het zo opvat. Ze kent me wel een beetje, maar je dit ligt natuurlijk heel erg gevoelig. Heb nog niets terug. Ik heb wel m'n opmerkingen bij de foto verwijderd, want ik wil niet mensen kwetsen hierin.

Ik ga je m'n adres pb-en. Wat vond je zelf van de cd??

18. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje.... ik kan allebei de kanten snappen... Je vriendin is zo trots op haar kindje, ook al is het dan maar 26 weken bij haar geweest, je bent toch mama zonder dat je je kindje bij je hebt. (ik voel me soms zo schuldig als ze aan me vragen hoeveel kindjes heb je en ik zeg 2 ....soms wil je het allemaal niet uitleggen... want ik heb 3 kindjes en dat zal altijd zo blijven) Maar ik snap ook dat het heel confronterend is, want met die termijn ziet het er best nog wel "eng" uit. esmee* was 38 wk en dan heb je een compleet kindje in je armen, zoals ze normaal zou zijn als ze levend geboren worden. Ik heb op mijn hyves ook een foto gezet toen op profiel die in het zwart/wit was....dan valt het niet zo op dat het een overleden kindje is, maar kan je haar wel laten zien aan de mensen. Want dat is het gevoel...je kindje willen laten zien, trots zijn op wat van jou is....maar helaas verloren is door het overlijden....
    Ik vind wel dat jij mag zeggen dat je het confronterend is..maar net als bij kindjes moet je het tactisch doen... bijv. zeggen dat je het heel goed begrijpt dat ze haar lieve kindje wil laten zien en dat ze daar heel trots op mag zijn. (tja....het blijft een heel gevoelig onderwerp, want iedereen vewerkt verlies ook anders en als je nog maar net in dat verlies zit, reageer je ook anders dan dat het al wat langer geleden is)

Citroen, wat gaaf Nick & Simon!!! Waar en wanneer is dat? Jee, lijkt me ook helemaal te gek om dat met Senne te doen.
    Hahaha, ik heb juist een man die het tegenovergestelde is. Die zou overal met me mee naar toe gaan, ook al vind hij er geen bal aan!
    Jammer dat manlief niet inziet dat het ook heel leuk kan zijn om alleen maar je kleine te zien genieten.

Ik heb trouwens wel een idee ineens in mijn hoofd gekregen voor een tattoo nog.... ik heb een mooie foto van de handjes van Senne en Sven...ik denk dat ik die wil laten nazetten en dan met hun naam in letters net als Esmee* erbij... lijkt me zelf wel heel mooi...

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    zaterdag 9 april van 13 uur tot 14.30 uur in Ahoy, dus ook nog eens een mooie tijd voor kindjes (lekker 's middags en niet te lang)
    Voor de actie en de link naar kaarten moet je ff kijken op www.edukans.nl

Enne mocht je gaan is misschien leuk om elkaar te zien al zijn we zonder de jongsten dan...??

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh en Doosje ik heb de dvd nog niet echt goed bekeken..(om te leren zeg maar) maar het is heel duidelijk maar erg traag. Je ziet bv een mevr in beeld die een gebaar voordoet, je ziet haar al bijna een hele minuut voordat ze een gebaar doet..en dan herhaald ze het nog ook.....;)

@Hartediefje da's idd wel een heel mooi idee van die handjes.... (heel erg maar ik snap nu waarom mensen meerdere tattoo's hebben) ik wil die van mij misschien toch ooit nog eens uit laten breiden..maar eerst ff goed nadenken wat ik dan zou willen.

Deel Deze Pagina