30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    haha Stijn was gisteren ook een beetje van slag.....wat een uurtje al niet kan doen he!

2. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Arme Boaz....zo veel overgeven enzo en dan zo klein nog zijn. Hoop dat ie zich snel weer beter voelt.

Nienke, wat een prachtige foto van jou met dochter!
    Fijn dat alles ook zo goed gaat bij jullie.

@Citroen: die vergelijkingsfoto! Sprekend! :D

3. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Wat een leuke foto's van de mannen en dame. En Citroen, echt twee druppels water...

Krampjes, Finn had er ook veel last van, maar bij hem hielp Cinababy wel heel goed. Ik ben bij Finn gestart met hypoallergene voeding, maar op een gegeven moment overgestapt op standaard voeding en toen was het eigelijk meteen over en kon hij ook veel beter poepen.

Wintertijd, Finn lijkt er niet veel last van te hebben, net zo'n slaapdoos als zijn moeder, die slaapt lekker door tot een uur of 8, half 9:)

@ Doosje, wat sneu, dat overgeven, gaat het nu beter?

@Citroen, fijn dat het nu wat beter gaat met Stijn. Wanneer moeten jullie weer naar de kinderarts. Succes morgen met de prikjes, Finn is er niet ziek van geweest gelukkig.

@ Nienke, fijn dat alles goed gaat en dat je zelf nog moe bent is volgens mij volkomen normaal. Friso Comfort ken ik niet. Jari heeft Nutrilon gehad en met Finn ben ik gestart met Kruidvat en hij krijgt nu Nino, van de Jumbo is dat..

Ik zag trouwens in het andere 30+ topic dat we Mieke, Snoet en Elleke binnenkort ook hier kunnen verwachten, gezellig:)

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hi meiden ff overlopen....

heerlijk om te lezen hoe voedingen en slaapjes jullie bezig houden!
    tip:als je bv geeft kan je zelf ook rooibos thee of venkel thee drinken. dan komt het mee in de voeding! (niet doen vlak na je voeding maar als je halverwege zit.)

enne miekie china baby van vsm made in??? hihihi (als ze dit leest want die is natuurlijk hard aan het werk in de verloskamer......:) )die zal toch echt het eerst bij jullie komen.....

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ah arme Boaz....hij gaf net weer over. Hij maakt gorgelende geluiden, moet hoesten, kokhalst, heeft een rood oogje en z'n ene neusgaatje zit verstopt. Maar hij heeft geen koorts (37.2).
    Vinden jullie dat ik de huisarts weer moet bellen? Of zal het gewoon een verkoudheid zijn?

Gisteravond had ik de eerste van 3 avonden cursus Kinder EHBO. Ik vond het echt zwaar interessant en zeer nuttig (aanrader!). Ook wel heel heftig, want ik moet een kind-pop en een baby-pop reanimeren. Dat raakt je toch wel hoor. Maar ik ben wel heel blij dat ik nu weet hoe het moet.
    Ik was samen met 1 ander individueel daar. De rest bleek van kinderdagopvanghuizen e.d. te zijn. Het wordt dus ook wat plastischer benaderd en daar moest ik soms wel even van slikken. Maar goed, nuttig is het zeker.

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Doosje als jij vindt dat je de huisarts moet bellen moet je het gewoon doen beter een keer teveel dan 1 keer te weinig! Al is het maar een verkoudheid dan weet je dat en is het iets anders dan kun je er misschien iets voor krijgen. De huisarts kan iig even naar z'n longetjes luisteren hoe die klinken.

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oke het consultatieburo kan ook in het rijtje ergernissen van vandaag erbij....
    We hadden om 15.50 uur een afspraak dus ik zorg dat ik er optijd ben en rij dus om half 4 al weg, wordt ik om half 5 eens even binnen geroepen.
    Inmiddels Stijn helemaal over de rooie omdat het zo lang duurde en ook nog eens heel druk was met kindjes gaat het eenmaal binnen alleen maar over de hoeveelheid voeding die Stijn krijgt en dat hij wel erg veel gegroeit was dus of ik hem niet overvoed???
    Om 17 uur stonden we eindelijk weer buiten en nu ligt Stijn lekker te slapen.
    Hij weegt nu 5770 gram en is 60 cm (hij is dus 900 gram aangekomen in een maand en hij krijgt 45 cc per 24 uur meer dan hij zou mogen)

8. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Doosje, ik gok dat het gewoon een verkoudheid is, Finn is ook ontzettend verkouden en af en toe hoest hij na de fles zo hard, dat hij ook moet spuger. Maar idd, als je er niet gerust op bent, gewoon de huisarts bellen,daar zijn ze voor.

Citroentje, ze reageren echt overal anders. Hieronder Finn's lengte en gewicht:
    Geboorte: 3400 gr 49 cm
    1 Maand: 4600 gr 55 cm
    2 Maand: 6380 gr 61 cm
    3 Maand: 7300 gr 64 cm
    Zoals je ziet was Finn groter en zwaarder dan Stijn en ook meer aangekomen en het enige wat ze hier zeiden was: Het is een flinke knul, maar lengte en gewicht kloppen wel met elkaar....
    Ik zou me er niet te druk over maken, ze roepen daar wel vaker dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet.
    Hoe is het met de prikjes gegaan?

9. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    #89 Citroentje, 2 nov 2010
    Laatst bewerkt: 2 nov 2010
    @Hellie ik trek me er ook niks van aan hoor het is alleen dat ik er zo van baal dat er dan toch weer een opmerking over komt en daarbij dat we zo lang hebben moeten wachten en dat m'n vragen niet beantwoord zijn (geeft niet want morgen moeten we naar de kinderarts)
    Schreef net ook al bij de 30+ zwangeren dat wanneer je kindje niet aan het modelkind voldoet ze bij het cb compleet de weg kwijt zijn

Ik zal het je nog sterker laten zien:
    Tim
    Geboorte 3120 50 cm
    1 maand 4880 54 cm
    2 maand 6145 62 cm

Stijn
    Geboorte 4220 53 cm
    1 maand 4800 55,5 cm
    2 maand 5770 60 cm

Bij Tim was 'mijn' vpk er en die is nu helaas langdurig ziek dus ik heb 2 vervangers...en vandaag de minst leuke getroffen. Bij Tim werd er ook niet moeilijk over gedaan, was altijd in verhouding dus prima. Zo zie je maar dat Tim ruim een kilo lichter was bij geboorte en bij 1 en 2 maanden zwaarder was als Stijn...

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh en de prikjes waren natuurlijk flink huilen, tja hij was al helemaal over z'n toeren en dan ook nog dat...

11. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Citroen, gelukkig houden ze er bij het CB rekening mee dat alle kindjes anders zijn dan het modelkind (bestaat die?) NOT

Snoet, ik las in het andere topic je post over je jeugd. Echt ontzettend knap hoe je daar mee om bent gegaan, respect!

12. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heb het Boaz-verhaaltje in het andere topic gezet.

Ja die prikjes zijn zielig he! Ik zat daar met tranen in m'n ogen....

Gewicht van Boaz (in het kader van: lijstjes vergelijken is altijd leuk!):
    Geboorte: 3655 gram (lengte: 52 cm)
    1 Maand: 5070 gram (lengte: 58 cm)
    2 Maand: 6050 gram (lengte: 62 cm).

13. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Doosje lees net idd je verhaaltje bij de zwangeren, da's schrikken als je ineens wordt doorgestuurd! Gelukkig is het 'maar' een verkoudheid maar idd goed in de gaten houden! Beterschap met je mannetje!

Haha leuk idd lijstjes vergelijken...en ook leuk met Tim was hij degene die de lijst aanvoerde qua groeisnelheid maar Stijn doet het wat rustiger aan ondanks z'n mega geboortegewicht hahaha

14. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ben dol op lijstjes, maar we hebben wel alle drie flinke knullen hoor... Klopt die groeicurve van het CB wel?;) Finn zit daar iig flink boven en volgens mij jullie jongens ook.

Doosje, fijn dat het alleen een verkoudheid is.

15. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hahaha ja ik denk dat we die eens in twijfel moeten gaan trekken ipv onze boys!!!

Ze zijn alle 3 idd flink maar ach kunnen ze iig tegen een stootje als ze een keer ziek zijn of wat minder eten!

16. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Over grote kinderen gesproken, ik heb net de kinderwagen omgebouwd naar wandelwagen. Finn lag echt zo krap in het bakje, maar ergens vind ik het wel erg vroeg. En ongezellig, want de wandelwagen is de andere kant op gericht. Maar ja, slapen doet hij toch al niet meer in de kinderwagen en de wandelwagen kan wel helemaal plat gelukkig...
    Finn begint nu ook steeds duidelijker aan te geven wat hij wil (honger, naar bed, vieze luier), echt heel fijn, want vooral in het begin is het flink zoeken naar wat hij nou eigenlijk wil.
    En wat is het een aandachtsorgel! Hij wil niks liever dan dat je de hele dag tegen hem aan klets en dan gaat hij "terugpraten", zo leuk is dat:)

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wij zijn vanmorgen weer naar de kinderarts geweest en gelukkig was het een fijne arts. Luisterde naar ons en gaf aan waarom hij bepaalde afspraken wilde maken. Op zich nu Stijn wat rustiger is is het zinvoller om even af te wachten dan om weer een verandering door te voeren dus het beleid is nu over 6 weken een belafspraak over hoe het dan gaat, gaat het nog hetzelfde (dus wel beter maar nog niet de 'oude' Stijn) dan worden we waarschijnlijk op nog andere voeding over gezet waarin echt helemaal geen koemelk zit, gaat het wel duidelijk nog beter met Stijn dan blijven we op deze voeding. Verder moeten we over een paar maanden (bij 6 maanden ong) een provocatietest doen in het zkh om te kijken of het nu uiteindelijk wel of geen koemelkallergie is. Al met al dus nog niks wijzer geworden over wat er nu aan de hand is of was met Stijn maar wel duidelijke afspraken kunnen maken.

18. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    ff snel.......gisteravond om 22:03 is onze lieve dochter en zusje...romée geboren.ze weegt 3595 gram!

19. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Gefeliciteerd Mieke, en wat een leuke naam! Alles goed gegaan?

20. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Miekieieieie GEFELICITEERD!!!!!!!!! Ging alles goed???????
    En wat een mooie naam idd. Ben, zoals altijd, benieuwd naar verhaal en foto! hihi

Citroen: pfff wat je allemaal wel niet moet doen he...ben blij dat je i.i.g. wat afspraken hebt kunnen maken.

oh ik ruik iets....ffe rennen (oven).

Deel Deze Pagina