Citroen, nog geen tijd gehad hahaha... Sven kwam voor de fles en vandaag weer aan het werk, zal wel laten weten als ze er in staan. Ennne.... een goede nacht gehad met de kleine mannen!!!!!
zucht.... vandaag zorgde snoeteman voor de kindjes gezien anna nog steeds ziek is, kom ik thuis om 17:00 een redelijke bende maar nog te overzien...en een doodzieke anna met soepogen, spierwit met rode blossen in kleren... op de koude vloer. coen in een shirt maat 74, en beursberichten op tv dus ik beheers me en vraag eerst hoe alles gegaan was, nou best pittig hij was niet overal aan toegkomen en coen had een ander shirt aan want tja dop zat niet goed op de fles... waarom ligt anna niet op een bedje op de bank, kind ziet er hoindsberoerd uit ach ja, ze wou niet...... en ineens gaat bij mij de rode lap op de stier. man wie bepaald nou haar opvoeding...een kind van bijna 3 en dood ziek...... en die mag zelf bepalen ik wil niet????! ik was het ineens even helemaal kwijt en ik merk dat ik nog steeds boos/verdrietig ben over het ik-wil-dag-voor-mezelf akkefietje van 4 weken geleden. hij is er nl nooit op terug gekomen en ik vind dat zo laf hij geeft me hierdoor het gevoel dat ie me niet serieus neemt, laat maar waaien gaat vanzelf over. dus met dat gevoel reageerde ik.... inmiddels ligt anna hoestend als een hond op bed met 39.5 en een paracetamol en waarom de dokter niet gebeld was: dat had ik gisteren al kunen doen..... het verhaal loopt nu even helemaal door elkaar in mijn hoofd en wellicht reageer ik overtrokken maar ik merk dat eea nog niet over is
zo zie je maar citroen ieder huis heeft zijn kruis.... enne 1000e heb jij mazzel!!!!! doe maar een mooie wens! hartedief, ben benieuwd naar je dochter.... miekie wat een feest voor de familie en vooral voor de ouders van joey!!!!!zo zie je maar weer...vier het leven!!!!! niets is zo kostbaar als dat en joey bewijst wat levenslust is! en hartedief: je moet maar zo denken als ze 18 zijn, zijn ze hun bed ws niet uit te krijgen hahahahaha daarom nu veel filmen! altijd handig voor later by the way ik ben een slechte typer op de laptop! draai snel letters om of over excuses voor de vreemde berichten! wat denken jullie? ik denk erover om coen eens savonds een fles melk met wat rijstebloem te geven wellicht dat als zijn voeding iets dikker is wat meer verzadiging bied. anderszijds is hij nog geen 4 maanden.....en johannes broodpit wil ik niet geeft als bijwerking verstopping hetgeen coen al van zichzelf snel heeft ik ga eens in m'n bed liggen mokken en balen en tv kijken (lees in slaap vallen tot de volgende fles)
@Snoet idd overal is het wel wat. Sterkte, ik zou er ook gigantisch van balen..lees erg boos zijn hoor, snap je heel oged. Ik zou het gewoon proberen om Coen rijstebloem in zijn fles te geven, is het niks kun je zo weer stoppen. Wij mochten van het cb met 4 mnd al fijne granen geven terwijl daar op het pak staat dat het vanaf 6 mnd is. (hebben overigens pas afgelopen week voor het eerst fijne granen gegeven en dus eerst ook rijstebloem) @Hartediefje ja weer een goede nacht gehad, Stijn kreeg iets voor 19 uur z'n fles en kwam vanmorgen om 7 uur! Ben benieuwd voor vannacht, hij heeft nl om 19 uur z'n fles niet helemaal leeg. Het is ook een onrustige dag geweest voor hem want we zijn naar de efteling geweest..afwachten maar. Nog even een vraagje hier, vandaag in de efteling was Tim echt ontzettend bang...voor zowat alles! Het liedje van de carnavalfestival zingt hij de hele dag en toen we in het wagentje stapte begon hij te huilen en heeft de hele tijd met z'n handen voor z'n ogen gezeten. Onderweg bleek dat hij bang was voor de draak dus we zeiden al tegen hem dat hij naar de poppetjes kon kijken en als we bij de draak kwamen we hem zouden waarschuwen zodat hij z'n oogjes dicht kon houden maar hij wilde er helemaal niks van weten. Later in het land van Laaf en in het sprookjesbos was hij ook echt niet op z'n gemak en zat hij regelmatig met z'n muts tot over z'n ogen in de buggy. Het was zo erg dat ik het echt extreem vind. Hij mag best bang zijn voor de draak of wat dan ook, hij is tenslotte nog maar 3 maar zo extreem..... Als hij thuis bang is gaan we altijd samen de spoken of beren of wat er dan ook zit wegjagen en dat werkt altijd goed, we zeggen ook dat wat hij ziet op tv niet echt is maar dat het er wel eng uit kan zien maar er niks kan gebeuren. ALs hij het echt niet trekt zet ik de tv ook uit of kijken we samen..maar ga wel uit van wat hij voelt, dus echt eng is gewoon uit. Weet ook ff niet wat ik ermee moet.
Ohja hoor..terwijl ik mijn vorige verhaaltje post komt Luc met iets... Morgen komen Nick en Simon voor een signeersessie hier in de stad. Is om 19 uur 's avonds dus beetje twijfel of het wel of niet iets is voor Tim. (tijd = bedtijd en de volgende dag is psz ochtend) Zegt Luc dus nu...zal IK dan morgen met hem gaan? Euh nou nee als er iemand gaat ben ik dat, jij vond er niks aan om naar Nick en Simon te gaan dus deze is ook voor mij als Tim het trekt. Pffff...
hihi citroen you go girl!! dippie's in relatie's merk ik... nou ik kom er ook even niet aan toe hoor om hem alle aandacht te geven..ben gewoon sávonds kapot! en dan merk ik het al..dan komt er een aai over m'n bol dat ik denk"whaaaaaaaaat....?ooh nee he..NU EVEN NIET!!". baal er ook zo van als menneer zegt door de telefoon bv rond 11 uur sávonds thuis komt uit duitsland..en ik vraag of hij haar de laatste fles wilt geven....ik de antwoord krijg.."ja maar schat...ik moet er morgen weer vroeg uit hoor?".en ik vervolgens dan romée tooch dan maar haar fles geeft en dan afwacht wanneer ze dan weer smorgens komt..ik meestal smorgens rond 5 uur haar de fles weer geeft..en meneer om 7 uur z'n bed uit komt!grrr wat nou vroeg...m'n wekker stond zo en zo al op 7 uur... dus snoet hoop dat je toch lekker kan slapen...af en toe ook lekker ...bokken.. hier sterre opgeknapt..vandaag weer lekker naar school gegaan,maar nu is onze kel weer lodderig!snotverkouden(groen) en een duidelijke hoorbare ademhaling.. ooh vind het altijd zo eng bij kel..ze heeft al redelijk vaak een longonsteking gehad,maar het idee al dat een long onsteking funest kan zijn bij zulke kinderen..(meeste meervoudig gehandicapten overlijden uiteindelijk hieraan)maak me altijd bang! dus ga vannacht maar op de bank slapen,met een camera naast me die op kel gericht staat!(zij slaapt beneden en wij boven)zo dat ik haar goed kan horen,en gauw bij haar kan zijn! citroen ik denk toch echt dat het de leeftijd is..sterre was ook voor vele bang..(vooral bv een levens echte verklede pop aka micky mouse, bumba...enz.of ballonnen... van een afstand was alles leuk,maar kwam het dichtbij..of bv vroeg ik "ga je mee van een glijbaan....durfde ze uit eindelijk niet..en pas sinds vorig jaar is het over gegaan! denk dat je het ce tijd moet geven. dan die rijstebloem ik vind het ideaal.....helaas staat er op de pak dat het maar 2 keer per dag aangeraden word..nou ik geef het meer dus...kind drinkt eindelijk nu haar fles van 150 ml water 5 schepjes en dan nog rijstebloem leeg(werd tijd)hiervoor liet ze altijd standaard 70 staan..en had ze na een uur weer honger..nu komt ze echt om de 4 uur,en sávonds gaat ze af en toe zelfs de nacht over! zou het veel uitmaken dan snoet?die twee weekjes?en het is zelfs ook dikker ..nu spuugt romée ook veel minder...
Hoi meiden, Nou, ff een updateje van mij: @ K.: Ik ben aan het aftellen, ben heel egoistisch, maar ik ben heel blij! K. gaat per 1 augustus definitief terug naar zijn moeder. Daarna komt hij gewoon weer om het weekend hier en dan gaat hij daarna weer lekker naar zijn moeder. Ik kan het niet anders zeggen, als dat er een enorme last van mijn schouders is afgevallen. @ Caitlynn: Het gaat zo super goed met haar. Het enige is, dat zij standaard na een fles van 180 + 6 heel hard begint te huilen als ie leeg is.... Zo van, ik wil nog meer.... Nu heb ik vanochtend, op eigen initiatief, voor het eerst rijstebloem toegevoegd en ze leek heel tevreden. Heb haar rustig terug in haar bedje kunnen leggen en heb haar niet meer gehoord...... Dus ook hier gewoon lekker rijstebloem toegevoegd hoor! @ relatiedip: die hebben wij niet in die zin, maar ik mis wel heel erg het samen op de bank hangen. Manlief zijn stoel staat nu goed voor de tv en in het verleden zaten wij allebei op de bank tv te kijken, waardoor we makkelijker effe lekker tegen elkaar hingen. Nu zitten we stommetje te spelen als we tv kijken en dat ben ik wel een beetje zat..... Daarnaast heeft manlief geloof ik het idee dat als ik ongi ben, helemaal geen behoefte heb aan knuffels ofzo..... Heel vervelend als je 10 dagen ongi bent en dus 10 dagen knuffels moet missen. @ meeting: heb nog een idee, als er anderen zijn die het leuk vinden: is het een idee om een workshop Babygebaren te doen van 2 bijeenkomsten.... ik wil eigenlijk de cursus gaan doen, maar dat gaat nu ff niet, dus dacht ik,als er nog 5 mensen zijn met interesse, zou dit een idee kunnen zijn..... Kijk anders ff op Babygebaren - Babyware cursus . Ik hoor het wel als er anderen zijn met interesse.... Groetjes, Elleke
Hartediefje, wat ben je toch een fijn mooi mens hoe je op alles reageert hier. Als ik het aankan (dat klinkt stommer dan ik bedoel) dan ga ik ook een keer kijken. Ik neem nu even afstand van alle verhalen, want ik heb er echt 3 nachten slecht van geslapen en ongerust geworden (die vriendin van mijn vriendinnetje had ook weer iets verschrikkelijks meegemaakt bleek...pfoei hoeveel ellende kan een mens voor z'n kiesjes krijgen zeg...). Maar als ik opgeladen ben ga ik wel even kijken wat voor prachtige baby je hebt gemaakt. Citroen: allereerst gefeliciteerd met je 1000e post. Super. haha! Wel een moeilijke vraag over Tim....ik heb natuurlijk ook nog geen kindje in die leeftijd, maar het is duidelijk dat ie echt bang is. Ik vind het ook wel een beetje over de grens heengaan als ik het zo lees, maar lastig om te zeggen hoe je het aan moet pakken. Heeft Miekieieie geen goede tip? Die was misschien al naar een opvoedkundige geweest voor haar dochter? Ben sowieso benieuwd hoe het daarmee gaat ook. Misschien kan je wel een lief drakenknuffeltje uitzoeken met 'm, zodat ie ziet dat draken ook lief kunnen zijn. En in de film Shrek heb je ook een draak die eerst gemeen lijkt, maar daarna toch heel lief blijkt te zijn. Wellicht kan je die samen met hem kijken? Zo. Opvoedkundig advies: vraag het Doos! haha Snoet: wat een gedoe met je vent! Vervelend dat je daar ook energie in moet stoppen, dat het niet vanzelf loopt als je al met een ziek kind en kleine baby zit. Weet je, mannen zijn gewoon een beetje onnozel. Punt. Je moet ze echt instructies geven en een complimentje als ze het goed hebben gedaan. En idd: dan heb je dus een 3e kind erbij. Maar ze doen dingen weer anders dan zoals wij ze doen. Waarschijnlijk ook hoe zij denken dat het goed is, terwijl jij iets anders verwacht. Dat 'zelf denken' is lastig voor ze merk ik (ook bij m'n eigen man hoor!), dus ik schrijf maar dingen op of benoem wat ik verwacht. Dat helpt meestal wel. Maar voorkomt natuurlijk niet dat we hier ook wel eens goed chagrijnig zijn op elkaar... Ik had vannacht gedroomd dat ik met Jan Jaap van der Wal aan het flikflooien (wat een heerlijk woord!) was. Moet je nagaan, die vind ik niet eens aantrekkelijk. Nuk: niet ongerust zijn hoor! Het is heel spannend zo op het laatst, maar jij hebt over een paar weekjes vast een hele lieve gezonde dochter/zoon in je armen. Wisten we eigenlijk al wat het wordt bij jou?? N.b.: koop slabjes, heel veel slabjes! Ik jaag er nu al 2 per dag doorheen.. Hier: vandaag gaat Boaz 2 uurtjes wennen op de nieuwe creche. Spannend!! Ik heb er een goed gevoel over, maar toen ik 'm gisteren voor het laatst bij die andere creche ophaalde zag ik wel dat ie op z'n gemak was. Ik vind het moeilijk om dat nu een beetje van 'm af te pakken.. Maar ik denk dan altijd maar: zelf weet ik dat ook allemaal niet meer van vroeger..
Oh ja en wat supergoed van Joey!! Wat een wonderkind, heerlijk! En rijstebloempap zou ik gewoon geven. Pak je de bambix rijstebloem vanaf 4 maanden, die vindt Boaz heel lekker. En daar slaapt ie op door en kreeg ie ook al eerder dan 4 maanden (geloof met 3,5 maand ofzo). En stemmen vandaag!! Doos: over en sluit.
hihi doos....over en uit! amen! de opvoedseskundige..had ik dat verhaal niet opgeschreven?>? we moeten sterre dus stimuleren om bij andere te gaan spelen...en desnoods aan de moeder vragen..of ik het eerste half uurtje mee mag! en gaat het bv na een half uur mis met het spelen..bv als sterre niet kan delen..gelijk dan naar huis toe gaan of in geval als kinderen bij mij thuis zijn..de kids naar huis sturen.ze zegt dat sterre dit gewoon aangeeft dat ze het moeilijk vind...en het waarschijnlijk na een tijdje steeds langer aan kan! (hier heb ik dus totaal geen zin in..zie me al gaan bij een vreemde moeder van"mag ik het 1e half uurtje mee??mens zal wel denken..en dan...heb nog 2 kids thuis,en aangezien ar vaak in duitsland zit..vind ik dit niet echt een optie! het sticker systeem vond zij goed,maar mag in geval als ze stout is..geen sticker verwijderen..verdiend is verdiend! want anders komt hij nooit vol..als ze een slechte dag heeft kan ze bv weer 5 stickers verliezen in ons geval.(nu dus niet meer,dit vertel ik sterre uiteraard niet)...nou dit vond ik wel een goeie opmerking! qua haar gedrag na andere toe..moet ik haar gaan prijzen (als ze bv hallo zeg,dank je wel)...en aangeven aan andere zonder haar weten dat zij hier moeite mee heeft,zodat ik geen scheve gezichten krijg)en niet boos worden als zij het niet doet,maar op oog hoogte zeggen dat mama het wel jammer vind dat ze dat niet doet,maar dat als ze het de volgende keer wel doet mama heel blij maakt!(positief benaderen) blijkt dus ook aan de leeftijd te horen,die grote mond...en zolang wij haar hier de goeie kant op wijzen,moet het binnenkort beter gaan.wij stuurde haar naar haar kamer,maar was geen straf voor sterre..moet bv op de trap of gewoon op de bank in huiskamer zonder tv en radio aan.moet een saai plekje voor haar zijn! nou ja we gaan weer aan de gang.17 maart weer terug om te kijken hoe dit gaat! zo een heel verhaal weer..hihi... nou zonnetje schijnt vanmiddag lekker ff dorp in gezellig. ooh en ps:kelly is nog niet ziek geworden gelukkig!
@Doosje hij kijkt dus wel naar shrek... af en toe duikt hij dan wel achter de bank en dan ga ik daar ook op in door of met hem samen te kijken of hem uit te zetten. Juist over het uitzetten ben ik nog niet helemaal over uit of dat goed is of niet, bevestig ik hem dan in het bang zijn? of ga ik mee in zijn belevingswereld waarin ook magisch denken voor komt? Moeilijk hoor, ga het vanmiddag iig even met de juf van de psz bespreken misschien hebben zij hier wel een leuk idee over en in hoeverre dit normaal is. Je ziet in de efteling alle kindjes van sprookje naar sprookje rennen en overal aan de klinkjes trekken enz en Tim die loopt overal met een grote boog omheen Spannend vandaag dus Doosje, ben benieuwd hoe Boaz het vind en mak je niet te druk om wat je van hem afpakt, dat kan hij volgens mij echt wel ergens anders ook vinden lijkt me. @Miekie idd die grote figuren vind hij ook niks en dat snap ik dan nog..zie maar eens een bijna 2 meter grote pluto op je af komen als je zelf net een meter hoog bent maar hij heeft het dus ook als er een kabouter in een bootje op 2 meter afstand zit.... Oh fijn dat Kelly niet ziek is, lijkt me idd een heel eng idee... pff moet je toch echt niet aan denken. De tips die je hebt gekregen bij de opvoeddeskundige klinken wel logisch maar idd vragen of je er een half uurtje bij kan blijven is niet erg praktisch en kindjes uitnodigen?? @Elleke wat fijn dat er nu duidelijkheid is mbt K, hopelijk geeft het jullie gezinnetje de rust die je nodig hebt. En hier zie ik het niet als een relatiedip hoor, zijn volgens mij gewoon de dingen waar je tegenaan loopt. Alleen soms baal ik er zo van dat ik het gewoon ff kwijt wil. En Tim heeft het ook hoor, als die iets wil doen als de tv aan staat dan werkt het niet dan is hij alleen met de tv bezig, Luc ergert zich dus aan iets bij Tim wat hij zelf ook heel erg heeft maar dat heeft hij nog niet door. Nou we hebben ook maar besloten dat we vanavond naar Nick en Simon gaan, hij vroeg vanmorgen alweer wanneer we nou naar het concert gingen...(fijn hoor dat Luc z'n mond niet dicht gehouden heeft)
citroen, het zijn echt bekende angsten, (weet ik uit de boeken) iets wat nooit echt een issue is voor een kind kan ineens drama zijn zelfs die kabouter. misschien is die puntneus en het scherpe lachje wel een eng iets. kan hij benoemen wat hij eng vind? het is een fase die ontstaat door magisch denken wat in ontwikkeling is en wat kleuters allemaal door maken. en wat betreft nick en simon: ik zou ook zoiets hebben van: dan ga ik zelf wel, aan de andere kant.... nu toonde hij initiatief en draai je het de nek om... (en nogmaals bedoel dat niet aanvallend want ik zou precies hetzelfde denken!) tja miekei niet praktisch die tip van het spelen.... echt moeilijk! elleke ook leuk initiatief, babygebaren, maar voor de mensen die nog een peuter hebben misschien niet zo handig (neem aan dat die ook welkom zijn?!) bedankt voor de rijstebloem tips.... ik ga het er op wagen vanavond anna is vanochtend naar de ha geweest heeft amoxi kuur gekregen maar dat drankje is zo ranzig.... dat wil mw niet. toch heb ik het naar binnen gepraat maar ben benieuwd hoe lang we dat gaan volhouden.... maar ze moet het wel leren, net als vitamines, tandarts en de kapper. en dat gaat allemaal ook goed dat ze dat nou niet in een zetpil kunnen stoppen......(maar helaas dat moet in de dunne darm opgenomen worden....)
@Snoet snap wat je zegt maar het zit toch net iets anders in elkaar. Het kwam nl van mij dat vanavond Nick en Simon komen voor een signeersessie en niet Luc zijn idee. Ik wilde gewoon vandaag kijken hoe Tim zou zijn en dan beslissen (vanmiddag is nl psz middag, 19 uur is bedtijd en morgenochtend is ook weer psz...best druk voor een mannetje van 3) en Luc vind dan dat het best moet kunnen en zegt dan ineens dan ga ik wel zonder rekening te houden met Tim z'n bezigheden. En bedankt voor de uitleg over het magisch denken had er zelf dus idd ook aan gedacht maar dat het zo extreem kon zijn... Nu werkt het meegaan in z'n magische gedachten hier erg goed (we zijn regelmatig spoken, draken en andere engerds aan het verjagen) en we gaan we deze maand nog een keer naar efteling (heb in jan goedkope kaarten kunnen kopen) zou het dan een idee kunnen zijn om in zijn gedachten mee te gaan en hem iets te laten bedenken waardoor hij "beschermt wordt"..?? (euh nee ik ben niet gek hahaha ik probeer magisch mee te denken met m'n zoon ) Of is het beter er niet teveel aandacht aan te besteden en hem gewoon mee te nemen door het sprookjesbos en er maar gewoon doorheen te lopen zonder alles echt te bekijken... Op de psz gaven ze ook aan dat het met het magisch denken te maken kon hebben, ze merken daar trouwens niks aan hem, hij speelt ook spookje mee enz..
ah.... ik zou ook zuur worden van citroeneman!!! das helemaal niet eerlijk en je kan niet meer terug als het gezegd is. en idd ik ben ook van de regelmaat anna ligt ook 19:00 -19:30 op bed. misschien een tip om met regelmaat de site van efteling samen te bekijken en kijken of hij kan benoemen. dan kan je er in mee gaan. heb dus ook gelezen om aan je kind te vragen wat de oplossing zou kunnen zijn. nemen we knuffelbeer mee die jou beschermt? en het voorspelbaar maken dus paar dagen van te voren gesprek van onderwerp laten zijn (uiteraard niet voor het slapen gaan)en dan leuk!!!! we gaan naar het sprookjesbos, wat wil jij gaan zien?ik zou hem niet onvoorbereid door sprookjesbos laten gaan gezien zijn angsten ook zijn waarheid is.
Tim hem ik net opgehaald op de psz en hij ligt ff in bed nu. Heb gezegt dat hij anders niet mee kan naar Nick en Simon, zorg dat we er vroeg zijn en dan hopen dat het allemaal niet te lang duurt. Ohja de site is wel een goede, hij kijkt ook wel eens de sprookjesboom misschien daar ook maar eens wat afleveringen van opsnorren. Enne onvoorbereid gaan doen we nooit, ik vertel altijd wat we gaan doen 1 of 2 dagen van te voren.
kijk....een goede slimme moeder is op alles voorbereid citroen petje af voor je...je doet het super! veel plezier met je kleine man tim starks
@ Miekiee: Haha, ik moet wel lachen om dat verhaal over je man en die 20 zaadlozingen . Wat een toestand! En verder: geweldig, dat goede nieuws over Joey!! @ Snoet: Ja, valt het onder de WA-verzekering?? Wat goed! Ik moest er ineens aan denken omdat ik de laatste tijd veel op de bank lig (waar je natuurlijk geen plastic hoesje omheen kunt doen) en daar ook in slaap val. En ineens dacht ik 'wat als je vliezen dáár breken, ben ik dan wel verzekerd?' Haha, wat er allemaal niet door je hoofd gaat. En over de bezorgdheid: ik merk ook wel dat ik heel emotioneel ben de laatste tijd. Er gaan allerlei gedachtes door m'n hoofd, bijv. ook hoe vreselijk het zou zijn als ik Nukkeman zou verliezen en dat soort ellendige dingen. Ik ben de afgelopen tijd alleen maar meer van hem gaan houden (als jullie nu braakneigingen krijgen: mijn excuses voor de sentimentaliteit ), maar dat zal vast ook te maken hebben met het feit dat we binnenkort samen een kind krijgen. Verder zit ik bij droevige scenes in series al te janken als een halve zool, hoezo hormonen?! @ Citroen: Ik voel af en toe een steekje vanonder. Het is hetzelfde gevoel als toen ik m'n spiraaltje liet plaatsen (maar dan lichter). Dus wie weet... @ Hartedief: Uiteraard zou ik graag foto's en de naam met jullie delen, maar ik wil eigenlijk niet met naam en toenaam op het forum. Is er een andere manier om jullie op de hoogte te houden? @ Doosje: Ik krijg dus een meisje. En slabbetjes denk ik genoeg te hebben, heb er al een boel gekregen. Maar wie weet vergis ik me, er zullen vast nog een boel dingen komen waar ik niet aan heb gedacht. Zo, ik ga alvast even wat voorbereidingen treffen voor het avondeten, zoals het een goede huismuts betaamt .
aaaaaaaaaaaaaaaaaaah wat stoer! die tim....helemaal onder de indruk! nuk je kan ook een fotoalbum aanmaken in je profiel, deze als prive aanklikken en wie wil kijken moet eerst vrienden met je worden. alleen vrienden en moderators kunnen de fotoalbums zien maar niet jan en alleman.en in je profiel blijf je ook nuk, tenzij jejezelf benoemt zo heet het fotoalbum waar ik foto's van mezelf laat zien ook naar mijn eigen naam. maar enkel mensen met wie ik "close" ben op dit forum zoals de meiden van dit topic zijn mijn vrienden. verzoeken om vriendschap van nieuwsgierige aagjes wijs ik af gek he wat hormonen met je doen. ik was ook zo vreselijk verliefd op snoeteman het hoort er echt allemaal bij en logisch...tenslotte is hij de vogel die uitvliegt om zijn gezin van eten en zorg te voorzien. toen ik zwanger was van anna had ik het laatste boek van harry potter gelezen met als gevolg dat ik niet meer over de overloop durfde, bang voor voldemort hahahaha (ook magisch denken) en ook reclames doen het....de reclame van het wnf waarbij het lied van queen te hore wordt gegeven en je allemaal jonge dieren ziet......JANKEN!!!!!!