30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
  2. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Nogmaals gefeliciteerd Miekiee met je heerlijke dochter!!!

En over grote jongens gesproken; die van mij is ook groter dan gemiddeld (breedte en vooral lengte). Iedereen denkt dat ie al verder is dan 2,5 week!
    Ben benieuwd hoe dit zich voortzet en wat ze 15 nov bij het CB dan gaan zeggen. :D

Verder:
    Ik ben druk met Chris en moet echt een beter georganiseerd schema voor mezelf vinden. Ik kom niet goed toe aan mijn eigen dingen waaronder zelfs de basisbehoeften zoals eten en douchen. Dat moet ik telkens ergens tussen proppen en gehaast doen. Dus dat is nog een uitdaging.
    Tevens heeft Chrisje echt veel last van krampjes dus vandaag wordt infacol gehaald. Ik hoop dat het helpt want hij heeft echt pijn en vooral begin van de nacht komt het los. Hij laat dan ook flink scheten en heel z'n lijfje spartelt. Zo zielig.

3. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    haha ik moet nog even wennen met wat ik hier zet en wat in het andere topic merk ik!
    Maar dit komt vast vanzelf los.

4. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ah Mieke, wat een scheetje.

Sky, het is echt even wennen he, met zo'n kleintje, maar komt vanzelf goed. Krampjes hebben ze volgens mij bijna allemaal in het begin, ik hoop dat de infacol snel helpt.

Citroen, jammer dat je niet veel verder bent gekomen bij die KA, hopelijk zet de stijgende lijn wel door.

Doosje, het is in het andere topic wel een heel stuk drukker, maar ik vind het daar ook een stuk lastiger bij te houden allemaal. Er zijn daar nu zo veel meiden, kan echt niet alles onthouden van iedereen.

5. kvinna

kvinna Niet meer actief

Sky, zou het wat zijn om een Puckababy te proberen? Niet tegen de krampjes, natuurlijk, maar om te kijken of Chris tussendoor even rustig kan slapen? Noa ligt altijd heel erg te spartelen met haar armpjes en maakt zichzelf zo wakker, als ze in de Puckababy ligt slaapt ze wel lekker diep.

6. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Miekie! Gefeliciterd met de geboorte van Romée. Wat een prachtige naam en een prachtig meisje om te zien! Leuke kleertjes ook :d die had ik voor Anouk ook gehaald.
    Hoop voor je dat alles goed is gegaan en dat jullie lekker kunnen genieten thuis. Hoe vinden de grote zussen het?

7. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Sky, zo herkenbaar! Anouk had het ook. We hebben infacol gehaald en dat helpt best goed. Ook geven we nu gemengde voeding. Ze krijgt nu 100ml met 3.5 schep voeding, 2x gewone voeding en de rest comfort voeding tegen krampjes en sindsdien gaat het echt een stuk beter.

Vraagje voor iedereen verder hier: hoe 'vermaken' jullie je kleintje als hij/zij wakker is? Anouk is nog maar 3 weken en ik vind het moeilijk. In de box heeft ze af en toe de mobile aan en dat gaat prima, verder kijkt ze wat in het rond of ligt ze op de arm en klets ik wat tegen haar aan...Hoe doen jullie dat?

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Hellie: ja dat is ook waar. Voor dat rustige is ook zeker wat te zeggen.

@ Kvinna: wat is een Puckababy?

@ Nienkuh: ik heb ontdekt dat Boaz de Baby-Gym heel interessant vindt. Eerst om naar te kijken en nu om met z'n handje te oefenen met grijpen. Het is zo'n houten ding wat overeind staat met 3 speeltjes die eraan hangen (zie anders Google). Ik leg hem dan op een dik boxkleed op de grond (vindt ie ook leuk, want dat is wat ruimtelijker voor 'm dan de box) en zet daarna de Baby-Gym boven 'm (kan ook boven het wipstoeltje).
    Verder idd de mobiel in de box. En een paar mooie (niet teveel) kleurtjes in de box leggen waar ze naar kan kijken.
    Ook heb ik Baby-Bach (je hebt ook Baby-Vivaldi enz.) gedownload en daar wordt ie rustig van.
    Verder: rondlopen en de klok en kleurtjes laten zien, op m'n rug liggen met m'n benen omhoog gebogen met Boaz en brabbelen met elkaar, naast 'm liggen en boekje voorlezen en laten zien, bewegende speeltjes naast 'm zetten. I.i.g. 1 ding tegelijk: niet teveel prikkels, want dan wordt ie onrustig.

Maarrrrrr die baby-gym is dus de beste tip vind ik zelf. Oh ja! En zo'n muziektv-tje. Dat vindt ie ook geweldig (leg ik 'm bijv. op z'n buik in de box, zodat ie tv kijkt). :)

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    En de Baby-Gym: :)

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

Goeie tips, Doosje. Ik ga ook eens op zoek naar wat leuke speeltjes, want Noa is erg wakker overdag.
    Een Puckababy is een soort inbakerdoek, maar niet zo strak als met echt inbakeren. Je baby kan zo de armpjes minder bewegen en zich dus niet wakker 'slaan'. Heel fijn voor een beweeglijke baby.

11. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aha, thanx Kvinna. Is goed om te onthouden.

Ik voel me hier een beetje down vandaag. Vandaag vervang ik nl. mijn middagborstvoeding ook door de fles. Dan ziet het schema van Boaz er zo uit:

's nachts: borst
    09.00 uur: fles
    13.00 uur: fles
    17.00 uur: fles
    22.30 uur: borst.

Maar ik voel me opeens zo schuldig. Ik bedoel, ik heb toch nog tot januari de tijd om 'm borstvoeding te geven?? Al die redenen die ik had bedacht lijken opeens heel stom.
    Ik wilde 'm namelijk langzaam aan laten wennen aan de fles overdag, zodat hij al af en toe een dag of middag ergens heen kan (en ik natuurlijk ook) en hij niet straks in januari opeens heel erg af moet kicken van z'n moeder en niets gewend is.
    Maar nu vind ik het toch wel moeilijk. Het voelt egoistisch van me, omdat de borstvoeding wel heel goed gaat (wat ook niet voor iedereen geldt zoals we weten). Het lijkt voor mij alsof ik hem iets afpak wat het beste voor hem is.
    Verdorie, m'n gevoel en hoofd liggen even met elkaar overhoop.

Overigens, hij pakt de fles heel goed en vindt het volgens mij lekker.

Eerst maar even boodschappen doen.

N.b.: die nachtvoeding en avondvoeding aan de borst, die wil ik zo lang mogelijk blijven geven (mocht ie gaan doorslapen, dan wordt het de ochtendvoeding met de borst), omdat ik dat zelf heel fijn vindt. Maar ook daar ben ik bang voor, want het kan ook zijn dat m'n borsten dat niet 'pikken' en dat de melk terugloopt.
    Man, wat heb je opeens andere problemen en gevoelens als je moeder bent zeg! :(

12. kvinna

kvinna Niet meer actief

Vervelend, hè, Doosje? Ik heb inderdaad gelezen dat veel vrouwen een schuldgevoel krijgen als ze de borstvoeding gaan afbouwen. Kan het me wel voorstellen. Als je er nu nog heel erg mee zit, kun je toch nog even wachten? Als je toch nog tot januari de tijd hebt? (Had je veel vakantiedagen over of zo?) Maar goed, wat weet ik ervan, ik geef pas twee weken borstvoeding en afbouwen is nog lang niet aan de orde.
    Hoe dan ook, sterkte met je beslissing! Je denkt er in elk geval over na, dat is al heel goed natuurlijk.

13. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh Doosje wat vervelend dat je zo'n naar gevoel hebt over het afbouwen.....en net als Kvinna al schrijft..als je toch tot januari hebt zou nog ff door kunnen gaan of evt kolven? dan heeft Boaz toch het goede van de bv maar je hebt zelf de vrijheid om toch een keer weg te gaan.

@Sky de puckababy die Kvinna noemt werkt idd goed bij maaiende armpjes, wij hebben er ook 1 maar we gebruiken nu de woombie is hetzelfde idee maar dan strakker en met strech, hierdoor zitten z'n armpjes strakker tegen z'n lijfje maar hij kan nog steeds alle kanten op. Voordeel van de woombie vinden wij dat hij toch net met z'n handje bij z'n mondje kan komen, dat lukt hem met de puckababy niet.

Ik ben nu 2 weken bezig met 'lijnen' (lees eerder gezond eten en meer bewegen) en ben al 2,4 kilo kwijt!!!! Jippie!!!

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Kvinna: ja ik heb idd lekker m'n vakantie en overwerk erachteraan geplakt, heerlijk!

Ik kan idd nog wel even doorgaan en dat doe ik ook wel 's avonds en 's nachts (straks 's ochtends hoop ik..), liefst nog een paar maanden. Maar ik vind het belangrijk dat hij overdag al een dagje naar opa en oma kan enzo.
    Kolven vind ik zelf irritant en ook niet handig, want dan zit ik zelf nog steeds vast aan de tijden van de borstvoeding (dan moet ik immers gaan kolven rond die tijd). Ik had het ook als nieuw onderwerp neergezet bij de lactatiedeskundige hier op de site, maar het antwoord duurt best lang alleen. Ik probeer het gewoon op deze (mijn) manier en als m'n borsten teruglopen kan ik altijd nog kolven of weer een andere voeding erbij geven had ik bedacht. Eerst maar een weekje kijken hoe dit gaat.

Ik merk gewoon dat ik heel moe word van dat beeld wat rondom borstvoeding wordt geschetst. Natuurlijk is het goed voor je baby, maar volgens mij is de fles qua voeding net zo goed. In deze tijd zitten er zoveel goede dingen in. Dat schuldgevoel is irritant. Moet je nagaan, ik en mijn zusje zijn allebei met de fles grootgebracht en we zijn bijna nooit ziek o.i.d. en dan ben ik er zelf mee bezig met m'n eigen kind en dan kan ik er niet zo makkelijk over denken.
    Stom.

@ Citroen: goed man die 2,4 kilo!!! Dat brengt me op de volgende tip: pom bar-chips. Hardstikke slecht voor je, maar het smaakt net als friet: lekkerrrrr haha!

15. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    @doosje Bedankt voor de tips! Anouk vindt de box nog niet echt leuk, denk dat het komt omdat ik er een plastic boxkleed in heb. Dat ligt niet echt lekker denk ik. Had voor Robin een plastic kleed nodig omdat hij veel spuugde en omdat hij infuusvoeding kreeg en zijn maagje dus altijd leeg was, kwam er echt darmsappen omhoog, vieze groene derrie....Geen doen om dan een stoffen kleed te hebben, maar voor deze dame dus wel. Ze moet nog even geduld hebben: ze krijgt er eentje op 5 december. Tot die tijd maar in het wipstoeltje of op een lekkere fleecedeken.

Leuke foto's van Boaz, hij is echt een schatje!

Oh over de borstvoeding: ik noem dat altijd 'borstvoedingsmafia'. Er wordt je ook een schuldgevoel aangepraat hoor. De commentaren die ik gehoord heb dat ik voor flesvoeding koos...pfffff. Alsof het hun wat aangaat waarom ik voor fv gekozen heb. En stomme ik die ik ben nog uitleggen ook dat het is ivm met Robin die veel zorg vraagt en ik er 'omheen wil kunnen plannen' en haar naar een oppas wil kunnen brengen als ik weer eens met hem naar het ziekenhuis moet onverwachts...En dan nóg proberen me om te lullen he!

Man, onze hele generatie is groot geworden met de fles, want toen gaf bijna niemand borstvoeding, dat was toen helemaal 'uit'.
    Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Jammer dan als er mensen zijn die er anders over denken. Het gaat om jou en wat jij wilt...En ook al heb je nog tot januari, als jij nu wilt afbouwen dan doe je dat lekker.

@ Citroen: goed gedaan al 2.4 er af! Ik heb mijn zwangerschapsdiabetes dieet (=weinig koolhydraten) maar even doorgezet...Tijdens de zwangerschap al niet meer aangekomen (en toch bijna alles gegeten wat ik wilde) en toen ik na de bevalling op de weegschaal stond was ik 8 kilo lichter dan bij de eerste controle bij de VK. Nu weer 2 kilo minder, dus gaat goed. Heb nog wel even te gaan voor ik weer op mijn streefgewicht zit....

Verder een lekker weekend gehad dames? Hier de laatste kraamvisite gehad, na een maand vinden wij het wel welletjes om 'open huis' te houden. Einde van een leuke tijd, dat wel. Héél veel kleertjes gehad voor Anouk en Robin is ook schandalig verwend....Die vraagt zelfs al om kadootjes als de bel gaat :d Erg he?

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Precies Nienke, jij snapt het! Ik heb nu de middagborst omgedraaid naar de ochtend. Dus toch weer 3 keer borst en 2 keer fles, maar nu wel zo dat ik ook weg kan. Ben benieuwd of het blijft werken.

Gisteren is Boaz voor het eerst een hele dag bij zijn opa en oma geweest en zijn wij wezen shoppen in Alkmaar. Dat ging goed, dus ik ben best trots op 'm en op mezelf dat ik het goed vol kon houden!

Hoe doen jullie het eigenlijk verder met werken en thuisblijven / opvang? Ik ga ouderschapsverlof vragen op m'n werk. Ben nog even aan het kijken of dat 3 dagen werken wordt of 3,5 dag (wel 9 uur per dag, want ik werk 36 uur normaal). Dan doet Doosjeman nog een dag en opa en oma 2 dagen, dus dan hoeft ie niet naar de opvang. Wel balen dat het financieel dan wat minder is allemaal..

17. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    @ Nienke, Finn vindt de babygym ook helemaal geweldig. De mobiel boven de box vond hij ook erg leuk zolang die aan stond, maar als hij dan afgelopen was, was het iedere keer brullen, dus ik heb dat ding weg gehaald. Ik kon elke 3 minuten dat ding weer gaan opdraaien;) Wat Finn verder helemaal geweldig vind is op schoot zitten en dat kletsen en liedjes zingen. Hij brabbelt nu ook echt terug, zo schattig is dat. Finn vond de box in het begin ook niks, maar nu de gym er in staat en hij daar tegen aan kan meppen en schoppen, vindt hij het wel leuk.
    Hoe vindt Robin zijn zusje trouwens?

@ Doosje, wat een leuke foto's. Je blijft ook aan het knippen he, met zo'n kleintje. En voel je vooral niet schuldig over het afbouwen van BV. Ik heb vond het toen bij Jari heel erg dat de BV niet lukte (kwam gewoon niet op gang) en dat heeft toen echt die eerste dagen verpest, dus bij Finn had ik echt zoiets van ik ga gewoon genieten en Finn krijgt de fles. Daar zullen een heleboel mensen ook vast een oordeel over hebben, maar helaas pindakaas....
    En ze worden ook echt wel groot op FV hoor.
    Over werken: ik ben sinds 4 weken weer aan de gang. Ik werk 3 dagen en die 3 dagen gaat Finn naar het kinderdagverblijf en Jari naar school en daarna naar de BSO. Het is 's morgens en 's avonds wel haasten, maar Jari vindt het keileuk daar en met Finn gaat het tot nu toe ook prima. En wat ik persoonlijk heel fijn vind daar, is het contact wat ze hebben met andere kindjes. qua financieen is het idd wel minder, maar daar wen je vanzelf aan...

@ Citroen, goed bezig hoor! Volhouden! Hoe gaat het met Stijn?

@ Kvinna, hoe gaat het met Noa? En ben je zelf al een beetje gewend aan het moederschap?

Hier gaat alles prima met grote en kleine broer. Het is zo leuk om te zien hoe Finn op Jari reageert.

18. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hier even reactie van de bijna mama...

bv: volg je gevoel! ik voelde me ook vreselijk schuldig betreft afbouwen maar bij snoetekind raakte ik letterlijk uitgeput en belandde daardoor een tikkie labiel bij de ha. zijn exacte woorden waren: hier heb je oxazepam, jij gaat nu afbouwen zodat man ook flesjes gaat geven en jij gaat slapen! andsers gaat het niet goed met je! heel de bv industrie is volgens hem overheid maffia hahahaha hele generaties zijn er mee groot gebracht

ik ging we l:$ de deur uit. heb toen niet alles afgebouwd maar wel om en om.

opvang: ik ben van 36 uur werken naar 24 uur gegaan eerst met ouderschapsverlof en daarna contract aanpassing gehad (hetgeen best bijz voor een leiding gevende functie) wij hebben altijd al rekening gehouden met 24 uur dus hypotheek etc is daar al op gebasseerd moest ff slikken toen ik mijn eerste loonstrook zag maargoed wij verdelen dan ook alles naar ratio. inmiddels is die loonstrook ook weer ingelopen. en snoetekind gaat dus 3x pw naar kdv vanaf dat ze 15 weken oud is. voordeel is dat ze met andere kinderen leert omgaan en dat merk je heel goed! en opa en oma kunnen gewoon opa en oma blijven nadeel kunnen zijn de kosten maar we hadden ons goed geinformeerd en wisten dus wat het zou gaan kosten (en das pittig maar ook dat gaat met belasting naar inkomen) ook heb je niet dat ouders "gaan bemoeien" met de opvoeding hetgeen mijn schoonmoeder een handje van zou krijgen.... en zij willen adhoc best oppassen maar niet volgens vaste afspraak. straks gaat deze puk ook naar kdv, een baby groep (lekker rustig!)

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Nienkuh gaat goed de kilo's bij jouw! Oh Tim is ook zo verwend..en gelukkig hebben wij ook alle kraamvisite gehad...heerlijk!!

@Doosje fijn dat je qua borstvoeding een manier gevonden hebt die aan beide kanten werkt! Enne ik geef Stijn de fles en heb Tim ook meteen de fles gegeven hoor dus mij zul je niet horen dat je maar door moet gaan, gewoon doen wat je zelf wil. Al kan dan je gevoel nog wel erg dubbel zijn af en toe.
    Ik werk niet, ben gestopt toen Tim is geboren. Nou officieel pas 9 maanden na z'n geboorte, ik kon niet de uren werken die ik wilde en moest perse 24 uur gaan werken en dat vond ik teveel dus had een oproepcontract aangenomen onder het mom van dan ben je toch nog binnen bij een organisatie maar dat beviel me gewoon echt niet. Daarbij kwam ook nog dat mijn moeder was overleden toen Tim 8 weken was en ik met m'n hoofd echt totaal ergens anders was als bij werken. Doordat ik best een flinke erfenis heb gehad konden we het ons ook veroorloven om te stoppen en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik heb natuurlijk weleens dagen dat ik denk pfff als ik nou zou werken kon ik af en toe even iets anders doen als zorgen maar daartegenover staat natuurlijk dat als ik zou werken ik misschien wel graag helemaal thuis zou zijn....ach aan beide zitten voor en nadelen. Als Tim en Stijn op school zitten ga ik trouwens wel weer werken hoor...

@Hellie met Stijn ging het beter maar sinds het weekend is de stijgende lijn weer naar beneden gedonderd...heb morgen een belafspraak met de ka, maar meteen aanpakken die handel want het manneke heeft duidelijk ergens last van (gebalde vuistjes, paniekhuilen, beentjes schoppen als bij krampjes, uren na de voeding nog terug geven....)

Hey Snoet....jaja bijna weer mama...spannend!

Ik heb ook weer eens wat...het zal eens in 1 keer goed gaan hier.... Ben vandaag ongesteld geworden (2e keer na bevalling) en ik heb me toch buikkrampen....pfff heb al 4 ibuprofen ingenomen (tja Tim en Stijn gaan gewoon door natuurlijk) Heb het toen ik net begon te menstrueren ook gehad en ben er toen voor aan de pil gegaan maar na het stoppen met de pil vanwege kinderwens nergens last meer van en na de bevalling van Tim ook niet.. Nu hebben we in het begin van de zw een pretecho gedaan en die echomevr zei toen dat ze een kleine vleesboom zag dus als ik na de bevalling meer pijn had of meer vloeide ik contact op moest nemen met de ha...dus morgen maar ff bellen (dacht dat het wel los zou lopen maar dit is echt niet normaal zeg...)

20. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ allen: dank voor de lieve woordjes over de BV! Het ritme wat ik nu heb gaat goed en idd: als het niet meer lukt, dan ga ik zonder schuldgevoel over op de fles. Dan heb ik het wel zo lang als het kon gedaan en ik voel me er goed bij nu.

@ Citroen: wat vervelend van Stijn weer zeg! En van jou trouwens ook! Laat je even weten wat de huisarts zegt morgen? Laat je niet zomaar wegsturen he..
    Wat heerlijk dat je je het kan veroorloven om lekker thuis te zijn ('lekker' als in 'lekker bij je kinderen', niet als in 'lekker hoef je niets te doen' - want zo denken sommigen dan ook, terwijl het behoorlijk zwaar is met 2 kinderen). En ook dat je de luxe hebt om straks weer te kunnen werken als je dat wilt (dat je die beslissing zelf kan nemen). Ik vind altijd dat vrouwen moeten doen waar ze zich goed bij voelen als het gaat om de balans kinderen en werk. En als het in jouw situatie bijv. zo kan dan lijkt me dat heerlijk! Ik zal Boaz best missen straks namelijk. Ik ga wel proberen om 3 dagen te werken (1 dag ouderschapsverlof), maar ik wacht even op de post morgen (heb aan mijn werk gevraagd om mijn salarisstrook op te sturen voor wanneer ik 32 uur en wanneer ik 27 uur zou werken - dan kan ik beslissen of het een hele of halve dag ouderschapsverlof wordt).

Hier: alles oke! Ben wel aan het zoeken, want Boaz komt dus wel nog om 5 uur 's nachts en ik hoop dat dat snel 7 uur wordt. Verder amuseert ie zich prima en kan ie zelfs nog een kwartiertje na-chillen in z'n bedje als ie heeft geslapen. Dan hoor je 'm opeens tegen zichzelf brabbelen vanuit z'n kamer, heel schattig.
    Toevallig moet ik vrijdag ook naar de huisarts, want (jawel jawel, weer een poepverhaal! haha): ik heb bloed bij m'n ontlasting (om het even netjes te zeggen). Ik dacht eerst dat het een aambei of scheurtje was, maar vanochtend was echt alles rood en ik had geen pijn ergens van. Ben er best van geschrokken eigenlijk. Maar goed, hopelijk is het toch een wondje o.i.d.

Zo. Nu weer ffe met m'n kindje spelen (hij valt bijna in slaap hihi).

Deel Deze Pagina