30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Zooooo wij hebben opa en oma en tante de deur uit gezet...:x

Ze waren hier vanavond en Tim moest een schone broek aan dus Luc zegt dan zullen we oma en tante eens laten zien hoe dat moet (vorige keer hadden zij het nl gedaan en de volgende dag zag ik dat hij van voren niet goed schoon was)
    Nou zeg wat daar voor discussie uit is gekomen wil je niet weten. Oma vond dat ze nooit iets mocht doen en dat ik haar altijd op d'r vingers keek enz enz, alle oude koeien weer uit de sloot (ze willen graag oppassen maar hebben pas sinds een tijdje echt aandacht voor Tim dat ze ook met hem spelen en heeft regelmatig opmerkingen over hoe wij met Tim omgaan en een uitgesproken mening over hoe wij het moeten doen) en ik was een leugenaar want ze had het wel goed schoongemaakt en ze kregen helemaal geen kans om iets met Tim te doen.....en dan nog het ergste...wij zeiden steeds niet nu, uiteindelijk hebben we ze dus buiten gezet met de mededeling dat ze terug kunnen komen om het hierover te hebben als Tim er niet bij is pffff zeg!

Inmiddels is tante hier geweest en hebben we een beetje uit kunnen leggen dat het gewoon een opmerking was om volgende keer wat mee te doen en dat het andere een hele andere discussie is die als het een discussie blijft en er dus niet naar ons geluisterd wordt het altijd een discussie zal blijven, ze waren goed op weg met Tim en Luc en ik hebben het er zelfs al eens over gehad om Tim een keer een dagje bij opa en oma te laten spelen maar helaas heeft dat nu weer een flinke deuk opgelopen.....

2. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Pffff citroen...dat is niet echt prettig zo'n avond.... En oude koeien uit de sloot halen helpt dan ook niet..maar schijnbaar snappen ze dat niet..... Het is en blijft altijd moeilijk...familie.... Maar je avond is wel finaal naar de *piep*... en zeker als Tim erbij is, is het niet zo handig....

3. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja daar heb je idd een punt Hartediefje! Misschien anders lekker het strand op ofzo of bij een meertje..

4. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Klinkt lekker doosje hahahaha!!

Zo...ga nu de fles klaarmaken en mijn kleine mannetje wakker maken.

Slaap lekker allemaal!!!!

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland

kwam even spieken:

elleke had ook goede ideeen anders even terug zoeken waar ik poging tot ideeen lijst had gedropt

citroen het loopt niet op rozen maar.... jullie zaten tenminste wel op 1 lijn betreft tim! maar het is niet leuk als het zo gaat....

hartedief op naar een volgende nacht rust?????:)

welterusten! ik ga coen fles geven

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Efteling is idd wel duur om alleen maar op een grasveldje te gaan zitten ;) (kost geloof ik van de zomer 34 euro :$...)

En Snoet en Hartediefje weer een lekkere nacht gehad???

@Hartediefje ja Stijn was gisteren nog niet echt opgeknapt maar vandaag lijkt het nu beter te gaan...

@Snoet we zitten wat dat betreft idd goed op 1 lijn maar dat komt ook omdat Luc (met name) zijn moeder natuurlijk door en door kent ook regelmatig met haar in de clinch lag toen hij nog thuis woonde en nu regelmatig in de clinch ligt omdat ze weer eens haar mening wil doordrukken of even duidelijk maakt dat wij het helemaal anders moeten doen met Tim.
    We zijn het er gewoon over eens dat ze eerst maar eens moeten laten zien dat ze aandacht besteden aan Tim en ook met hem willen spelen en dan kijken wij wel weer verder wat de volgende stap is. Maar als Tim vraagt aan oma of ze met de auto's wil spelen dan is haar antwoord steevast nee oma moet koffie drinken...ja sorry maar waarom moet hij dan komen logeren???

Nu naar de ha voor een spiraaltje...brrrr

7. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Hartediefje: Ja, middeltje gehaald en het heeft geholpen; heb vannacht daardoor ook eindelijk weer eens goed geslapen. Dus ik zeg: ik ben er klaar voor! :D

@ Citroentje: Jee, wat lastig zeg, zo'n (schoon)moeder die zich er op zo'n vervelende manier mee bemoeit. Wel goed dat jullie direct je grenzen hebben aangegeven en gezegd hebben dat ze een andere keer terug moeten komen!
    Mijn ouders komen vanaf de zomer 1 keer per week oppassen. Wij zijn daar uiteraard heel dankbaar voor, maar ik ben er soms ook een beetje bang voor. Mijn moeder is een schat, en we zitten qua ideeën over opvoeding ook echt wel op één lijn, maar toch vervalt ze af en toe in (uiteraard goedbedoelde, maar daardoor zeker niet minder irritante) bemoeizucht. Nu bijvoorbeeld over de kraamvisite. Wij hebben heel duidelijk aangegeven dat we niet wekenlang allemaal familie over de vloer willen en dat we dus een kraamfeest geven. Maar dan hoor ik van haar dat ze bepaalde familieleden toch al heeft toegezegd dat die, samen met haar, buiten dat feestje om bij ons op bezoek kunnen komen. Dat vind ik zo raar! Ik zeg er steeds iets van hoor, en dan neemt ze het wel aan, maar wel met zo'n blik van 'ik ben me van geen kwaad bewust'. Zo had ze ook al besloten dat zij de geboortesuikers zou regelen. Huh? Geboortesuikers?? Dus ik zeg dat ik dat helemaal niet wil. Zij: 'maar dat hóórt!' Ik weer: 'voor mij niet.' Was ze helemaal van d'r stuk, want die instelling snapt ze niet :( . Klinkt allemaal niet zo heel erg, ik weet het, maar het kost mij iedere keer zoveel energie om haar uit te leggen dat ze bepaalde dingen gewoon aan mij en Nukkeman over moet laten.
    Gelukkig is Nukkeman heel direct in dit soort situaties; hij heeft al gezegd dat hij de eerste weken na de geboorte als enige de telefoon opneemt, zodat hij precies kan aangeven waar we wel en geen behoefte aan hebben :p .

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    #1188 Citroentje, 17 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
    @Nuk idd goed om daar nu samen met je man al afspraken over te maken en idd ik vind ook het is jullie ding hoor dus het gaat zoals jullie dat willen.
    Wij hadden op ons kraamfeest ook een tante die Stijn graag vast wilde houden daar hebben we ook meteen tegen gezegt dat we daar niet aan beginnen want dan wil iedereen dat. Volgens haar kwamen mensen juist op kraamvisite om de baby ook vast te kunnen houden.. haha helaas dan moet je echt naar een ander kraamfeest want bij ons doen we het zo!

Pff idd alle goedbedoelde adviezen kunnen soms zo irritant zijn. Het gaat trouwens om mijn schoonouders en ik baal er ook echt van dat het steeds zo loopt, het zijn nl de enige opa en oma die Tim en Stijn hebben en ondanks dat ik niet zoveel met die mensen heb vind ik wel dat Tim en Stijn de kans moeten hebben om met tijd door te brengen met hun opa en oma. Ze hoeven ook echt niet precies te doen zoals wij het doen maar bepaalde dingen wel, zoals toen Tim klein was en hij maar niet in slaap kon komen bij hun vond ze dat we hem verwende door steeds naar hem toe te gaan, we moesten hem maar laten huilen dan viel hij vanzelf wel in slaap en was nog goed voor z'n longetjes ook.. (jaja de bekende uitspraak) Nou als je zulke opmerkingen maakt (en nee echt niet 1 keer nee keer op keer en nu weer opnieuw met Stijn) laat ik mijn kind daar niet slapen.

Ze willen ook meteen de hoofdprijs wat betreft oppassen, ze willen dat Tim (en Stijn) komt logeren maar het is heel lang zo geweest dat ze niet eens met Tim ging spelen, als ze binnen kwamen zeiden ze hallo Tim en gingen zitten tot ze weer weg gingen, Tim keek nieteens naar ze om en nu nog steeds niet naar oma en gelukkig heb ik dat gisteren aan tante kunnen uitleggen dat voor mij Tim een grote graadmeter is, als hij naar iemand toe trekt zit het goed.

Mijn oom en tante passen daarentegen wel op en dat zit ze ook dwars..zij wel en wij niet maar het verschil is dat ze luisteren naar hoe wij het willen en dat we ze ook kunnen aanspreken op dat wat we liever niet willen, zo hebben ze Tim een keer zo achterin de auto gezet (wel in de gordel maar dan nog) en had ze Tim alleen buiten gelaten tijdens carnaval want er waren toch genoeg mensen buiten.. maar dan kan ik ook zeggen dat ik dat niet goed vind en dat nemen ze dan ook aan en handelen daar naar..

Ik merk dat bij mij nu ook alles wat er speelde weer opborreld hoor vooral door uitspraken van oma die echt nergens op slaan, ze mogen nooit wat met Tim en als ze hem dan mee willen nemen mogen ze hem nieteens mee nemen naar een binnenspeeltuin... ja hallo!! Ik was hoogzwanger.. sterker nog ze wilden hem een dag voor de uitgerekende datum (terwijl het lekker weer was) 's middags (terwijl hij toen 's middags nog sliep) meenemen naar een binnen speeltuin terwijl we om de hoek een grote speeltuin hebben waar ook veel van Tim zijn klasgenootjes komen spelen, vonden ze het vreemd dat ik zei dat ik Tim liever in de buurt wilde hebben en is toen ook al een flinke discussie geweest (uiteindelijk ben ik op die dag bevallen dus ging het al niet door) Verder hebben ze hem van de zomer 1 keer meegenomen naar de kermis en daar zijn ze 10 minuten geweest en toen zijn ze naar huis gegaan... Nou Tim is 3 jaar en inmiddels is Stijn 6 maanden en verder willen ze alleen maar oppassen...en dat is dan logeren.. nee dus dat mag idd niet neem eerst maar genoegen met een keer speeltuin maar als dat niet goed genoeg is hebben ze pech!!

Zo ff van me afgeschreven weer.... nu wachten tot Stijn wakker wordt en dan nog ff lekker naar buiten met de mannen.

9. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Haha, Citroentje, ik merk inderdaad dat er toch wel wat ergernis bij jou vanbinnen zit :) . Maar als ik het zo lees kan ik het heel goed begrijpen. Pasgeleden zei mijn moeder tegen me dat ze met vrienden van haar had gepraat over het oppassen op je kleinkind. Die vrienden zeiden dat ze het maar vervelend vonden dat ze steeds te horen kregen wat ze wel en niet mochten met hun kleinkind. Zegt mijn moeder - in reactie daarop - tegen mij: "Ja, dat hoop ik toch straks niet mee te maken. Op die ene dag dat wij dan bij jullie komen oppassen gelden dan gewoon onze regels."
    Ehm... pardon?? Ik heb meteen even duidelijk gemaakt dat we tegen die tijd nog even om de tafel gaan zitten met z'n allen om te bespreken hoe we het allemaal het beste kunnen aanpakken. Nu maak ik me niet ál te grote zorgen, want ik weet vrij zeker dat we dezelfde opvattingen hebben over een heleboel dingen, maar het gaat me gewoon om zo'n uitspraak; zo werkt het gewoon niet en het wordt tijd dat ze dat gaan snappen ;) .

Bleeeehhhh, ik heb vandaag echt een vreselijke hangdag :( . Ben het wachten zat, heb nergens zin in en voel me daardoor nog nuttelozer dan ik al was. Heb niet eens een idee wat ik vanavond moet eten! Misschien maar een keer heel slecht een frietje halen ofzo, heb namelijk ook geen zin om te koken, pfffff.

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Citroen hoe ging de spiraal?

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Nuk ja er zitten bij best wel wat ergernissen nu ja, alleen al door de opmerkingen van gisteren, spelen ze ineens slachtoffertje...ja sorry hoor!
    Ach een keer een frietje kan toch wel... mag nu wel hoor een keer makkelijk

@Doosje het viel best wel mee, was ff een vervelend gevoel maar heb al wel de hele dag van die vervelende krampen, goed te doen hoor maar gewoon vervelend. Ga zo ook maar ff lekker in bad ofzo.

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden!

wat een schoonouders gedoe.... ik herken er wel wat van, heb het alleen anders.... mijn schoonouders wonen met schoonzussen op dorp hier 15 km vandaan daar wordt dus de deur plat gelopen hier niet..... soms heb ik idee dat andere kleinkindjes dus meer betrokkenheid ervaren dan onze kindjes. anna moet nog steeds cadeautje van sint krijgen (anderen hebben het wel gehad) en coen nog steeds zijn kraamcadeau maar..... hij is wel "stamhouder" en dat is toch zo geweldig bleeeeeegh daarnaast flikt ze het altijd als ik anna een grens stel om het af te zwakken of om 17:30 als we weg gaan nog even een koekje te beloven waardoor ik de boeman ben die weer nee moet zeggen. gelukkig ziet anna het vanzelf in en loste het op door te zeggen mama ik bewaar het voor morgen (knap he van nog geen drie jarige!)

verder: MOE! helaas bleef het doorslapen bij 1 nacht... maar in ieder geval was ie wel wat langer kwam na 23:00 weer om 4:30
    snoeteman moets voor zijn werk naar noord brabant dus bedacht ik me als ik kindjes van kdv had gehaald om anna te trakteren op mc D. voor coen een fles bij. hij drinkt 60 cc en begint te kokken en ja hoor dwars door de zaak heen gelukkig langs etende mensen en niet er over heen. en als dat gebeurt wil ie niets meer drinken....

maandag moet ik naar cb als ie afgevallen is of niet gegroeid ga ik de kinderpoli bellen.....

en...wie is de mol???? ART!
    maarja niets is wat het lijkt? ik ga me gauw op de bank instaleren

oh ja hartedief, snoeteman nodigt je uit voor eten als je dat wilt as woensdag....(en anders blijven we gewoon lekker ter plaatse eten) ik mail nog even later.....

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, heb je pijnstilling ingenomen? Ik had vantevoren al wat ingenomen en daarna ook wat. Ik had ook wel een zeurderig gevoel in mijn buik toen van het spiraaltje zetten. VInd het nu alleen wel wat vervelend dat je gewoon niet vantevoren weet wanneer het komt en hoe lang het duurt.... moet zeggen dat ik tot nu toe best wel vaak wat bloed verlies.. Maar goed, ze zeggen dat het een half jaar moet wennen he. Ik vind het wel heerlijk om nergens aan te denken en toch beschermd te zijn.

En je merkt idd de frustratie wel door, maar dat zou ik ook zo hebben hoor. Pfff... en dan zijn ze nog het zieligst he...helemaal om kwaad om te worden. Jongens..het gaat toch om het kind.... dan moeten ze niet zo zielig zitten doen over hun zelf, is voor niemand goed. Maar ja, dat krijg je dan de mensen vaak niet aan hun verstand gepraat.

Nuk...een echte hangdag dus voor je gevoel. Fijn dat je weer wat "opgelucht" bent...kan je zo vervelend van voelen als je niet kan. Laat nukkekindje maar lekker komen hahaha.... we worden nieuwschierig he!!!

Snoet, hoe was jouw nacht???? Hier weer patat hoor....ik word er echt zo moedeloos van.... heb hem nu vanavond voor de fles van half zeven ook infacol gegeven en straks voor de laatste fles weer.
    Volgende week weer naar CB ..maar ben bang dat hun ook niet echt goed advies zullen hebben.

14. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    He snoet...hahahaha, we kruisen elkaar net!!!!
    En dus ook maar eenmalig....wat is dat toch met onze mannetjes????? Ze zijn zo lief en makkelijk..maar dat eten is wat zeg....

Enne....ik denk dat ik dat niet afsla dan met het eten....(ben je gewapend tegen een kleuter van vier met de kolder in zijn kop? hahahahaha)

15. kvinna

kvinna Niet meer actief

Citroentje, ik weet er alles van, van koppige familieleden die hun eigen opvatting als waarheid zien en tenen van hier tot Tokio hebben. Balen!

Snoet, heb je met Coen wel eens aan een pylorusstenose gedacht? Dat projectielbraken zou daar op kunnen wijzen.

Hier: hartstikke druk. We hebben het huis dat ik niet van binnen heb gezien gekocht, spannend! Nog minder dan twee weken en dan gaan Noa en ik vliegen. En ze krijgt volgende week donderdag haar vergeten prik, gelukkig kan die 'los' gegeven worden en hoeft ze niet helemaal opnieuw ingeënt:).

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ja kvinna, daar zit ik dus ook aan te denken.... het neemt ook toe naarmate hij ouder wordt en hij wil flessen niet goed leeg drinken. ik moet zeggen dat het me erg emotioneel maakt en ik me flinker houdt dan ik me van binnen voel... zeker als ik dat kleine mannetje zie... hij wil drinken maar dan gaat het mis.... en dan kan ie niet meer.
    omdat die ellendige richtlijn van groeien en plassen belangrijker wordt gevonden dan hoe een baby zich voelt wacht ik zijn meting op cb af zodat ik gericht contact op kan nemen.maar ik moet pas 9 mei terug naar ka maar als dit zo doorgaat wil ik eerder. ik hou nu een dagboekje bij betreft het spugen

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet...dat duurt toch nog veel te lang om pas 9 mei naar de ka terug te gaan? Dit is toch echt niet normaal.... Coen zou gewoon veel meer moeten kunnen drinken en dan ook zonder dat projectiel braken... Want je ziet je mannetje gewoon afzien... geen wonder dat het je opbreekt. En laat je dan maar eens wat minder sterk eruit zien hoor! Dat ze nu maar eens gewoon goed gaan nakijken waarom het zo gaat.
    Wanneer moet je terug naar het cb?

Kvinna...spannend zeg!!! ooo, je gaat al heel snel verhuizen. Wat fijn dat Noa haar prikje los kan krijgen. Ben benieuwd hoe het reizen met haar gaat. Over drie weken zit je weer al uitgebreid hier in het kikkerlandje!!!

18. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Ff snel, heb al weer te veel bij moeten lezen...
    Ik zag ergens voorbij komen van de "meeting". De ideeën waren:
    Vrouwenhof Buitenspeeltuin in Roosendaal | Lekker buitenspelen!
    Buitenspeeltuin met vanalles en nogwat voor verschillende leeftijden
    Kinderspeelparadijs Ballorig Roosendaal - het leukste speelparadijs voor kinderen Binnenspeeltuin
    Eventueel is er hier in Bergen op Zoom nog een binnenspeeltuin, beetje kleiner dan in Roosendaal, MINY WORLD Bergen op Zoom - Welkom bij Miny World!
    Misschien kunnen we alles ff verzamelen, we zitten nu wel heel erg in ZW nederland te kijken, komen wij allemaal uit dezelfde regio??? Misschien ook ff kijken in de rest van het land.....
    Ga straks ff vertellen hoe het gaat....
    Groetjes,
    Elleke

19. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Snoet: Ow, wat naar voor Coen. Ik moest er alleen wel heel erg om lachen, vanwege je beschrijving (ik zag de kots zó langs allerlei etende mensen vliegen :p ) .

@ Citroen: Toen ik een aantal jaren geleden een spiraaltje liet zetten, heb ik daarna meer dan een half jaar lang last gehad van puistjes. Echt, ik leek wel weer een puber, was echt erg! Gelukkig is het daarna weer weggegaan. Ik vond die pijn bij het inbrengen ook best naar. En nu we het daar toch over hebben: lijkt die pijn op de pijn die je voelt bij weeën? Of is het totaal anders?

@ Kvinna: Lijkt me inderdaad extra spannend om te verhuizen naar een huis waar je zelf nog nooit bent geweest!

Ik weet gewoon niet wat ik vandaag moet doen :( . Zo zodadelijk maar eens op zoek naar muurdecoratie, misschien kan ik de kinderkamer nog wat leuker maken ofzo...

20. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    #1200 snoetetoet, 18 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2011
    ik ben voor door de weekse dag (maandag of woensdag) voorkeur is vrouwenhof en bij slechtweer binnen spelen

voordeel van zw nl is dat het centraal is, enkel doosje en nuk komen uit utrecht, miekie uit katwijk

als we elkaar leuk vinden volgende keer centraal nl dan is kvinna er ook bij:)

Deel Deze Pagina