30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Hallo lieve kletsvriendinnen,

Heerlijk om jullie berichten te lezen. Ik hou alles bij!
    Ik leef mee met familietoestanden, gezinsperikelen, babyverdriet, grappige anekdotes en alles.
    Schitterende foto's ook weer gezien met heerlijke kindjes.:D
    En ik ga zeker mee met de meeting!

Hier gaat alles z'n gangetje met soms pieken en dalen.
    Vorige week een megabuikgriep gehad met heftige krampen en steken en hoge koorts, zo erg nog niet eerder meegemaakt. Poeh, ben 3 kilo in 5 dagen afgevallen!! De ha dacht aan een combi van bacterie en virus vanwege de hoge koorts en dat de diarree zo lang duurde (5 dagen dus....nou, dan ben je leeg hoor).
    Nu weer zo goed als beter maar nog niet fit.
    Chris heeft last van constipatie.... Misschien een gevolg van mijn ziekte in combi met het eten van fruit en groente sinds 1,5 week. Zo zielig! Heeft vannacht liggen persen en kreunen en vanmorgen krijsen van de pijn. IK help hem aan alle kanten en heb lactulose aan hem gegeven en ga dat doen de komende dagen. Dat moet gaan helpen volgens de verpleegkundige van het cb. Arme vent....
    Nu ligt ie gelukkig te slapen al een tijdje.
    Het ritme en slapen etc gaat beter, ik heb het nu zo goed als in de hand! ;):D
    Maar de vermoeidheid is helaas nog niet over. Sinds een weekje slaapt Chris ook op z'n eigen kamertje en dat doet ie supergoed. Moet er nog 1 of 2 keer heel ff uit en dan slaapt ie weer verder en ik ook dus dat gaat goed komen.

@Nuk: ik geef nu bijna 6 maanden bv dus ben wel een ervaringsdeskundige inmiddels, hahahah! Maar ook met grote dippen en frustraties en huilbuien en onzekerheden hoor. Dus dat hoort er blijkbaar bij.
    De antwoorden op je vragen zijn al gegeven maar zal ook mijn reacties geven:
    Het voeden op verzoek deed ik aan maar liet er de 1e periode niet langer dan 3 uur tussen. Chris kwam zelf om de 2 uur in het begin dus dat liep vanzelf. Op een gegeven moment merk je dat ze langere tijd ertussen kunnen hebben.
    Chris komt nu nog om de 3 à 4 uur en soms ineens na bijna 5 uur. Maar het is een zuiplapje!:D
    Wat betreft het stimuleren om nog wat te drinken.
    Ze neemt zelf wat ze nodig heeft. Dus soms wat langer dan anders. Je mag dan best nog even kijken of ze nog wilt (deed en doe ik nog steeds als ie even afgeleid is of z'n hoofd afkeert) maar niet dwingen. Soms nemen ze even een korte pauze en moeten een boer en dan drinken ze weer lekker verder. Boeren is zooo belangrijk! Ik vergat dat in het begin nogal eens en merkte het verschil toen ik er wel elke keer op lette.
    Het kolven vind ik nog steeds niks. Ik doe het ook zelden en gelukkig heb ik alles er op kunnen aanpassen. Soms met wat vlieg- en kunstwerk want ik sjees tussen m'n werk door naar m'n moeder waar Chris is om hem live te voeden zodat ik niet hoef te kolven en sjees dan weer naar werk terug. Gelukkig heb ik de mogelijkheid om wat minder te werken dus dat hoeft binnenkort niet meer.
    Ik kolf soms een uurtje na elke voeding om zo op te sparen maar er komt dan weinig uit en moet dus 5 keer kolven om een beetje een flesje te hebben. Niet handig dus.
    's Nachts deed ik de bv zelf geven. Net als Doosje vond ik dat handiger en sneller werken, vooral ook omdat Chris tot een week geleden in een cosleeper naast me lag. Hoefde ik er lekker niet uit.
    Je moet gaan bekijken hoe je het graag wilt hebben en wat werkbaar is voor jouzelf. Ik wens je een goeie kolf toe! Dat ie maar beter mag zijn dan bij mij.
    Och en gebroken nachten en moe zijn, hahaha, je bent net begonnen!!!;):D Maak je borst maar nat en ga er vanuit dat je voorlopig moe bent (bv vergt ook extra energie van je lijf hè?) en dat je dit tekort nooit meer bij slaapt maar straks als ie wat ouder is heb je wel weer gewone nachten en kom je wat bij.
    Net als Doosje deed ik ook de ochtenden slapen als dat lukte. 's Middags slapen lukte me niet.
    Maar zoals je hier leest; er kunnen allerlei oorzaken zijn waardoor je vaker gebroken neachten hebt. IK had me er ook op verkeken en dacht dat het een makkie zou zijn. Maar goed, dat doe je jezelf aan en ach, je hebt het er voor over uiteindelijk.
    Succes!
    Oh ja en de in-slaap-vallen-vrees, ik ben 2 keer in slaap gesukkeld in bed maar wel altijd in een houding dat Chris lekker op een kussen hing op schoot (zo voedde ik hem want met een keizersnede kan je hem niet op je buik laten rusten) en ik bleef half zittend hangen in m'n slaap. Je gaat echt niet op haar liggen. En in een stoel zorg dat je een barricade bouwt als je bang ervoor bent. Ik had altijd een kussen geklemd achter hem, als ik in een stoel zat, en mijn knieën/bovenbenen dus dan kon ie er niet makkelijk afvallen.
    En als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust hoor! Ik deel mijn bv-ervaringen graag.:)

Oh en rijstebloem en pap en fv is echt geen voorwaarde voor doorslaapnachten helaas. Ik lees dat maar al te vaak. Ik gebruik het zelf allemaal niet maar hoor dat genoeg om me heen.
    Je hebt nu eenmaal slaapkonten en niet-slaapkonten (even andere oorzaken buiten beschouwing gelaten waardoor ze moeilijk slapen). En Chris hoort bij die laatste groep. Zijn buurjongen/vriend (die 6 weken jonger is) slaapt bijna de hele dag en nacht..... Officieel een grote slaapkont dus! Dat was ik ook volgens mijn moeder (en nu nog als het kan). Chris heeft zijn slaapgedrag niet van mij!;)

2. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames...

lees mee hoor,maar geen boeiende vehalen hierzo!(bij mij thuis dan he;))

nuk ga zo je kleine meid even bekijken.zo nieusgierig!ooh heb nu gekeken..wat een schatje zeg...en wat een hoop haar al...is romée jaloers op!:D

hier... today it's my birthday!!!(maar ik vier het vrijdag hoor...vandochtend alleen wat visite gehad!

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Miekiee, GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Alvast een hele fijne dag vrijdag. Enne...hoe is het met manlief...staat hij nog op straf hahahaha..

4. kvinna

kvinna Niet meer actief

Miekiee, gefeliciteerd!

Wij zijn intussen in Nederland aangekomen en wat heeft Noa de vliegreis goed doorstaan! Van het stijgen en landen had ze helemaal geen last, het eerste halfuur heeft ze een beetje gehuild, maar nadat ze wat had gedronken en ik haar heen en weer had gewiegd, viel ze in een diepe slaap, waar ze pas in de ontvangsthal weer uit ontwaakte. Van de landing heeft ze dus ook helemaal niets meegekregen.
    Zelf moet ik wel nog even 'landen', merk ik. Toch raar om drie jaar lief en leed op zo'n grote afstand achter te laten. Het zal wel weer een tijd duren voordat we daar weer naartoe gaan met de kleine Noa. Zo'n reis elke keer gaat je niet in de koude kleren zitten.
    Ik logeer nu bij mijn stiefschoonmoeder (wier man afgelopen december is overleden), zaterdag komt de vrachtwagen aan en gaan we lekker ons huurhuisje in. En dan weer een nieuw huis zoeken, yeah!!

We hebben in eerste instantie geen internet in het huurhuis, dus het zal even duren voordat ik weer online ben vanaf zaterdag, denk ik. Als ik er weer ben, meld ik me weer.

5. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Miekiee: Gefeliciteerd!!

@ Kvinna: Heel veel plezier in jullie nieuwe huis!

@ Doosje/Sky/Snoet: heel erg bedankt voor jullie super uitgebreide antwoorden, echt, ik vind het zó fijn dat ik hier op elk moment van de dag even in kan loggen om ervaringsverhalen te lezen!

Wat een treurig weer trouwens vandaag...

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    lieve miek.....Lang zal je leven, lang zal je leven lang zal je leven in de gloriaaaaa, in de gloooooo riiiiiiieeeee jaaaaaaa in de gloooooo riiiiiiiii ja! hieperdepiep HOERA!

sky wat goed dat je nog steeds bv geeft!!! en leuk dat je komt!!!! ik verheug me echt op jullie!!! wat heerlijk dat het goed gaat met jou en chris en wat goed dat ie zo lekker slaapt in zijn eigen ledikant, grote stap geweest voor je? of was je er aan toe? ben je ook alweer aan het werk of heb je een andere oplossing? en gaat dat goed met je gevoel?

kvinna welcome in holland! als je op de hoogte wil blijven kan ik je ook smsen oid (als je dat wil tenminste) als zijnde buddy, als je dat leuk vind pben we wel even fijn dat het goed ging met de kleine meid, dat is voor jezelf al een hele ontspanning

met coen gaat het lekker is vooral hongerig, gisteravond 23:30 fles van 200 met rijstebloem maar dat lukte niet goed toen bedacht ik me vannacht dat de rijstebloem van nutrilon grover is als die va friso (met anna hadden we die ervaring dus morgen even om friso) hij drinkt zich namleijk suf met 2 schepjes op stand 3 en laat dan van vermoeidheid veel staan, kwam vannacht om 2:30 dronk 165 en huilen dat het op was liet zich wel troosten met tut maar hij moet niet snachts willen drinken..... om 5:30 kreeg hij 200 waarvan hij 30 liet staan dus, even volhouden....

ik ben inmiddels al 2 weken verkouden met nu een lelijke hoest ben ook erg benauwd en heb de max aan puffers:( maar gelukkig loopt alles verder goed. as weekend vertrekken we naar friesland, moeders is jarig en we overnachten in een hotel

7. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, veel plezier van het weekend! En wat goed dat Coen zo trek krijgt in zijn melk!!!

Kvinna, welkom terug!!!

Hier met een zieke sven op de bank.... ineens heel veel koorts. 39,1. Hij begon gisteren al lelijk te hoesten en veel slapen.... en vanavond vond ik hem zo warm, heb hem maar een zetpil gegeven. Hij is ook erg benauwd...pffff....is niets voor deze onzekere miep hoor... zal weer een nachtje worden...

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames.

bedankt voor jullie felicitatie's!

jeetje hartedief..die is flink ziek zeg! als je het niet vertrouwd gelijk bellen hoor.zo klein en dan al zo'n hoge koorts...de RS virus is het land ook nog niet uit..dus hou hem goed in de gaten!

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Miekie, hou het idd goed in de gaten. Vanochend voor zijn fles had hij ook nog 38.7. Na die zetpil was het dan 37.5 bij de volgende verschoning. Hij hoest idd akelig... is er woensdag mee begonnen. Ach.. mss gewoon een virusje, maar als hij zaterdagavond nog steeds koorts heeft, bel ik naar de hap. Want volgens mij mag je ook maar een dag of 3 zetpillen zelf geven. Verder drinkt hij wel nog goed.

Vanmiddag dus een lekkere hangdag met de mannetjes!

10. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Nog van harte Miekiee!

En hartedief: wat sneu voor Sven... Hopelijk wordt ie heel snel weer beter en wordt het niet ernstiger.

@Snoet: ik ben weer aan het werk ja. Ben wel vanaf volgende week minder uren aan het werken. Das fijn. En 1 dag ouderschapsverlof voor een jaar. Dus dat scheelt. Alleen is het erg veranderd op het werk. Ben er 8 maanden niet geweest en we hebben een nieuwe unitmanager (een ongelooflijk muts die alleen maar met regeltjes gooit en zich verschuilt achter protocollen en totaal geen mens-mens is en dat waren de vorige 2 wel en ons team ook), 5 nieuwe collega's en 3 zijn er weg! Het interieur is veranderd, nieuwe kinderen (maar dat is altijd leuk) en dus gewoon echt anders. Er spelen ook wat perikelen tussen unitmanager en collega's en iedereen heeft dus niks met haar. Pfffff.... Maar goed, nog ff en ik ga kijken of ik terug het onderwijs in ga. Handiger straks als Chris naar school gaat. Zijn we gelijk vrij!
    Het was raar dat Chris niet meer naast me lag. Moest erg wennen maar het was precies vorige week toen ik zo ziek was en het arme ventje had anders sowieso weinig rust gehad met een kermende en uit bed naar de wc rennende moeder. Dus maar goed ook voor hem. NU ben ik meer gewend maar het is nog steeds soms ff gek als ik 's nachts wakker word en hij niet naast me ligt.
    Hij sliep overdag al wel in z'n bedje en ok de vooravonduurtjes dus hij was het wel gewend.

Arme Coen met alle eet en spuug toestanden.... :( IK zou radeloos worden. Knap dat je zo goed doorzet. Hopen dat het heel snel beter wordt en blijft!
    En beterschap voor jezelf!

@kvinna: leuk dat je weer in NL bent! Sterkte met alle verhuistoestanden. Nu lekker rustig op zoek gaan naar een huis.
    Fijn dat Noa zo lekker de reis heeft doorstaan.

11. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Miekieieie nog gefeliciteerd!!!!!!!

Sterkte met alle ziekjes kindjes...

Ik ga even een hamburger bakken, want nu heb ik tijd. Honger!

12. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kijk aan, het mooie weer heeft meteen effect op ons, waar ik uit op maak dat we goede moeders zijn omdat we lekker met de baby's buiten lopen! :) Woeii

Hoop dat alles ok is met iedereen.

Ik mag morgen weer eens naar de huisarts met Boaz, want hij heeft uitslag dat zich steeds meer over z'n lichaampje verspreidt, tot aan z'n gezicht inmiddels, en ik heb geen flauw idee wat het is. Dacht eerst de warmte, maar dan zou het toch na een dag of 2 weer moeten afnemen leek me. Zitten nu op dag 5.
    Verder voelt ie zich goed gelukkig.

fijne dag!

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hier heel druk idd en genieten van het mooie weer. Ik ben gisteren heerlijk op de fiets naar de stad gereden (ong. 25 min met keiharde tegenwind.....hadden ze volgens mij er niet bij gezegd hahahahaha). Even een uurtje ontspannen en meteen wat boodschapjes gedaan. (shirtjes voor senne en een grote tas waar heel veel in past als ik op de fiets weg ga of naar het werk...rugzak kan niet meer als moderne mama of wel hahahahaha...)

Verder zijn we het weekend met alle kids, dus ons handjes vol. En de kamer ook...met ZAND.... heerlijk hoor het buitenspelen, maar we zullen toch eens moeten denken over een wc buiten hahahaha. Ach, ik haal er morgen wel een stofzuiger door als ze weer allemaal naar school zijn. Nu heeft het toch geen nut zolang ze nog buiten spelen.

Sven is nog niet helemaal fit hoor, maar gelukkig is zijn koorts weg. Ik denk echt dat er tanden aan het vervelen zijn, zijn speen vind hij heerlijk over zijn tandvlees. Zijn fles is hij mee aan het klieren en ook drinkt hij niet alles op. Ik heb vandaag eens gekeken wanneer hij zelf ging huilen voor een fles. En dat was vanochtend om half acht en toen om tien voor een vanmiddag. Nu laat ik hem ook maar doen hoor. Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon genoeg aan 4 flessen van 200 totaal en drinkt hij gewoon op wat hij aangeboden krijgt normaal. Mss dat het voor zijn buikje ook eens beter is. We hebben nu dus een dag van we zien het wel....

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @HArtediefje haha ja waterplantjes waren misschien wel beter geweest haha die Senne, wat kunnen ze soms grappig uit de hoek komen he!
    Hoe is het met Sven? Hmm bij jullie ook de zandbak binnen lees ik... hier ook!

@Sky leuk weer wat van je te lezen! ZO grote stap om Chris o z'n ledikantje te leggen na zo lang samen te slapen.

@Miekie gefeliciteerd nog!

@Kvinna welkom terug!

@Snoet hoe is het gegaan het weekend?

@Doosje succes morgen bij de ha!

Hier veel buiten geweest met het lekkere weer. EN veel strijd met Tim pfffff...... ga nu een dagplanning met picto's en een beloningsbord maken hopelijk helpt dat hem. Hij is zo dwars als hij bv na het buitenspelen mee naar binnen moet. Dan kondigen we het al vooraf aan en zorgen dat het voor hem ook te overzien is wanneer hij mee moet bv nog 1 rondje fietsen en dan naar binnen maar toch is het elke keer zo'n strijd...
    Verder vrijdag m'n tattoo uit laten breiden...wauw hij is zo gaaf geworden! Zat wel een erg pijnlijk plekje bij ...brrrr zal ff fotootje in m'n album zetten voor de liefhebbers.

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen..hahaha, ik vroeg me vanavond echt af of de zandbak nu buiten of BINNEN was.... heb maar even de stofzuiger er al doorgehaald...werd echt helemaal kriegelig van het geknisper onder je voeten... En Senne was ook zo handig geweest om gisteren "even snel, alleen maar een t-shirt met korte mouwen gezocht mama" ... hahahaha...je maakt wat mee met die mannetjes...
    Alleen met Sven is het nog niet top hoor...hij heeft me daar een aantal keren echt gekrijst..... nu ligt hij weer te slapen en is het al meer dan vier uur geleden weer voor zijn fles. Dus vandaag idd 4 flessen.. Ik ga hem morgen ook even geen fruit meegeven voor het kdv, eens even zelf laten bepalen wanneer hij honger heeft en de fles echt nodig heeft. Mss helpt het zijn buikje even tot rust te komen.

Kvinna, hoe is het om weer in NL te zijn??? Nog even hectisch denk ik. Maar wat fijn dat het met Noa zo goed ging op de reis. Wat een lief meissie!!!

O citroen, gaaf dat je tattoo wordt uitgebreid. Even op de tanden bijten dus....want het is echt een pijnlijk plekje schijnbaar....
    Senne heeft ook zo'n tijdje gehad dat hij zo boos was als hij naar binnen moest. Het is ook wel moeilijk voor zo'n kleintje met dit mooie weer en het later donker worden...
    Ik moet ook zeggen dat het ook zo om is de dag hier.. tegen de tijd dat ik thuis ben en we gegeten hebben, moet hij eigenlijk douchen en in bed... vind het toch altijd moeilijker in de zomer. Maar ja.., je doet het idd ook zoals ik doe. Duidelijk zeggen nog 1 keer... vantevoren waarschuwen en duidelijk maken wat er gaat gebeuren. Maar wat is het moeilijk om afscheid van de dag te nemen hahahaha... Senne zegt nu weleens: mama, ik MOET altijd maar doen wat jij zegt, terwijl ik dat helemaal NU NIET WIL. hahahaha.... * ja joh...dat was vroeger bij mama ook*....

Doosje, succes bij de ha. Beter even na laten kijken idd.

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Lijkt me idd slim om ff stapje terug te doen, wij hebben Stijn ook al even geen brood en fijne granen in z'n laatste fles meer gegeven en de nachten zijn zowaar weer rustig!

Enne m'n tattoo is al uitgebreid hoor..en idd auwwie...

17. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh ja ik heb de datumprikker zover klaar staan maar ik zou nog graag willen weten wanneer jullie niet kunnen vanwege werk... heb nu nl woensdagen en maandagen (zijn ergens een keer genoemd maar weet nu niet meer waarom eigenlijk..) erin staan maar weet niet of dan iedereen vrij is...

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Citroen, ik zal eens even naar je tattoo gaan kijken, stoerrrrr!!! Ik hou wel van tattoos. (heb er zelf geen nog)

@ Hartediefje: lekker he zo'n dag met zo'n instelling? Soms is het heerlijk om alles los te laten en te denken 'ach weet je, laat maar, we zien wel'. :)

Ben toch even vandaag naar de huisartsenpost geweest, want hij werd steeds zieker. Gelukkig niets aan de hand. Hij heeft gewoon een onwijze uitslag (van z'n neus tot aan z'n teentjes) en moet binnen 2 weken zeker weer weg zijn. Heb wel nog even gecheckt op hersenvliesontsteking, maar dat waren andere vlekjes gelukkig.

Even beauty en the beast verder kijken..

19. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maandag of woensdag is prima!

20. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden ff snel en dan naar bed, goed weekend gehad, hoop gesjouw maar we hadden prettige kamers in een wat gedateerd hotel maar het was schoon!!! en die coen sliep afgelopen nacht door van 22:00 tot 6:30:):):) werd om 3:00 wakker gaf hem een speentje en sliep toen weer door! dus dat gaan we weer proberen

hij wilde vanavond het liefst om 20:00 uur drinken maar had om 18:00 al fles op dus kreeg zojuist een fles van 200 en helemaal opperdepop! dus wie weet......

ik lag wel wakker doordat ik coen niet hoorde..... vanaf 3 uur steeds om het uur wakker ben nu dus bekaf, maar moest de uitnodigng voor anna dr verjaardag af maken

morgen meer....

truste

Deel Deze Pagina