Boaz heeft wel pech he? gelukkig dat ie zich verder niet vervelend voelt. zijn het pukkeltjes of echt vlekjes? ze dachten niet aan vijfde of zesde ziekte? een van de twee begint met uitslag en eindigt met koorts citroen, ik ben op maandag en woensdag vrij, vandaar dat ik op die dagen kan, hartedief werkt op ma di do en er waren er meer die ma of wo handig vonden hartedief kampt sven nog steeds met die krampjes? tis zonde! of is hij ook nog eens ziek geweest? dus voor jou ook nog gebroken nachten? (ik had te vroeg gejuigd!) en tja peuter/kleuters..... anna heeft zich werkelijk voorbeeldig gedragen dit weekend maar ik kan nu merken dat de spanningsboog hoog heeft gestaan. erg uitdagend en solliciteerd naar een plek op de trap. ik kan me voorstellen dat als ze groter worden dat het lastiger wordt. dan ontstaan de discussies... ze zijn dan nog niet groot genoeg om te overzien maar wel om van alles te willen en te vinden.... maarja....pittige mama's pittige kindjes..... ik ga vandaag naar het tuincentrum heb traditie gemaakt om violen in bakken te zetten 2 weken voor verjaardag van anna. ik had altijd een bloedhekel aan viooltjes, vond het truttige plantjes, maar toen ik op het laatst liep van anna moest en zouden er violen komen en liep ik me 38 weken te zeulen met 10 treeeen violen en 4 zakken potgrond hahahahaha dus ik heb er traditie van gemaakt
iedereen druk druk druk???? hier nog niet klaar, wil nog stofzuigen en dweilen en eigenlijk nog was vouwen en strijken bleeeeeh deze week nl wat druk in de avonden morgen ouder avond op kdv en donderdagavond op mijn werk ivm vrijwilligersdiner
Wat een dag vandaag! Begon al lekker met een lekke achterband van de kinderwagen en nergens een fietsenwinkel waar ik hem kon laten maken, uiteindelijk heeft schoonpa het gedaan, de held haha Komen we tussendoor ook nog die griezel Ben Saunders tegen en nee ik hoef echt geen foto of handtekening van die wandelende inktvlek Collin had vandaag ook zijn APK. Hij is nu 9wkn oud, weegt 5230 gram, (precies tussen de lijntjes dus) en is 60 cm! (5 cm gegroeid in 5 weken) Hij heeft geen voorkeursligging meer en het afgeplatte gedeelte is ook zo goed als helemaal weg dus we hoeven niet naar de fysio En het spannendste: hij heeft zijn eerste prikken gehad. Hij had het er heel moelijk mee en zetten het op een brullen en mama deed net zo hard mee hoor! Nu gaat het wel weer met hem, beetje van slag nog maar dat trekt ook wel weer weg, ik heb al 1 klein lachje van hem gezien!
O glim...die eerste keer de prikken is zo erg he hahaha... ik zat ook mijn tranen weg te slikken hoor. Maar elke keer daarna brulde hij steeds minder!! Maar wat gaat Collin ook goed zeg!!! Die groeit ook als kool. En wat een pech met de wagen dan... heb het ook een keer gehad en chagie dat ik ook was hahahaha...wil je net op pad en dan zoiets... maar ja, komt nooit goed uit. Een wagen gebruik je toch elke dag. Snoet, fijn dat het weekend zo goed is gegaan en zoooo die Coen heeft je een supernacht bezorgd!!! Maar ook maar voor 1 keertje??? En tja...de oudsten zijn toch altijd wel even van slag na zo'n druk weekend he... hier ook eentje hoor waar je dat goed aan kan merken, dan is hij zo moe nog s ochtends en probeert hij gewoon alles uit... Citroen, ik zal zo dan eerst een kijken naar de tattoo!!! Nou, vannacht was me weer een nachtje hoor... kan niet meer... Sven heeft gekrijst van de kramp van 1.15 tot 2.15.... om 2.50 ging de wekker voor Jaap, die er om 3.05 eindelijk uit was en naar benee... toen om 5.15 riep senne dat hij in zijn bed had geplast.. (maar nu achteraf gezien denk ik dat hij gewoon zo heeft liggen zweten...hij was kleddernat vanaf zijn nek tot op zijn kontje...maar de voorkant was nog bijna droog. Ook zijn bed was niet echt nat en stinkend... dus nu denk ik gewoon dat hij ook flink aan het zweten is geweest en dat er toch iets zit te broeien...) en om 5.45 begon sven weer te huilen en om 6.10 ging mijn wekker dat de dag mocht beginnen!!!! (had ik al een nacht gehad hahahahaha).... Moedeloos ben ik... volgens mij zijn er tandjes aan het broeien, maar of hij daar weer zo'n kramp van kan krijgen?? Hij drinkt ook zijn flessen niet rustig leeg, als ik met zijn speen dan van de fles over zijn tandvlees ga, ligt hij gewoon te genieten lijkt het wel... en ook gaat de fles niet elke keer leeg... Ik kijk het vannacht nog een keer aan en dan is het toch woensdag terug naar de huisarts..zeur of geen zeur...ben alleen zo bang dat ze niets kunnen doen... dat is toch wat ze elke keer zeggen over darmpkrampen. Maar ergens is het toch niet normaal dat hij in zijn bedje ligt te kronkelen? En als ik hem bij me pak en ik beweeg zijn beentjes, zodat zijn billetjes heen en weer gaan zeg maar, dan valt hij in slaap en ligt hij prinsheelrijk te slapen onder de morgen... Ik geloof nooit dat hij dat zou doen om aandacht te trekken...je hoort het ook echt rommelen in zijn buikje. Pffff... nu maar hopen dat Senne ook niet ziek wordt, die wilde vanavond dus ook niet eten (terwijl macaroni DE maaltijd van hem is en ook zijn danoontje liet hij half staan...)
oei hartedief klinkt dat senne ook niet in orde is.... er gaat een buikgriep rond en natuurlijk kan sven die ook hebben maar die kampt al langer met kramp... heb je al eens de druppels van vsm geprobeerd? weet even niet hoe ze heten hebben bij coen wel wat gewerkt (maar die had kramp tgv koemelk allergie weten we nu...) groot gelijk dat je bij de ha zit al kunnen ze er niet direct iets aan doen is toch goed dat je je verhaal laat weten. je gaat aan alles denken zelfs aan voedsel allergie?! of eens overleggen met dieetiste van cb? zijn maar loze kreten, probeer met je mee te denken.... sterkte meid!!!!! dikke knuffel
kan merken dat we allemaal weer druk zijn..... tis hier stil ik moet ook gelijk weer gaan:eten kindjes op bed en dan naar ouderavond van kdv gisteravond 23u coen een fles van 200 met 2 scheppen rijstebloem lhelemaal leeg en om 4:30 weer schreeuwen (en ja echt schreeuwen!) vandaag uitgezongen op mijn werk en mijn nieuwe alto opgehaald
@ Snoet: wat zijn de 5e en 6e ziekte dan? Hij heeft nu echt behoorlijke uitslag (beetje exceem-achtig) over z'n hele lijfje, maar geen koorts of zieke indruk. Ik kijk het tot vrijdag aan en als het dan nog niet is verbeterd ga ik mooi naar mijn eigen huisarts. Even second opinion vragen. En hoe rijdt je alto??? Is dat trouwens niet die auto waar je makkelijk de benzine kan jatten?? haha! Hoop het niet! @ Hartediefje: ik vind jou helemaal geen zeur hoor. Ik vind het ook gek dat ie nog zo kronkelt in bed, want na een maandje of 4 worden de krampjes meestal wel wat minder toch?? Zou best kunnen wat Snoet zegt, iets met allergie. Misschien koemelk of gluten?? Glim: moest lachen om je APK! Wat groeit ie snel zeg!! Zijn jullie zelf ook lang?
Snoet, wat heb je de auto al snel zeg!!!!!!!! OOOO, jij scheurt nu al rond in je te gekke wagentje. En Coen heeft echt de smaak te pakken he! Wat moet dat een fijn gevoel zijn. Hier vannacht redelijk geslapen. Om elf uur lag ik er in. En om half een even zijn tuut gegeven. Toen om half vijf weer kramp. Maar goed..heb ik toch een uur of vijf kunnen slapen. (nooit geweten dat je daar al blij mee kon zijn!!!) Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de huisarts. Weet je...hij ligt al van baby af aan soms te "kronkelen" zeg maar...net alsof hij zich naar boven wilt werken met zijn lijfje. Ik twijfel soms ook wel eens of het spugen daar ook niet iets mee te maken had. Maar ja, met die friso comfort is het spugen eigenlijk weg. De druppels van vsm heten cinnababy en die gebruik ik idd ook al vanaf de geboorte. (hij begint nu al te lachen als ik met het lepeltje kom hahahaha...ook de druppels voor zachtere ontlasting kindicol gebruik ik van vsm) Met Senne gaat het wel. Hij heeft alleen in zijn hemdje geslapen en dat ging goed. Maar eten doet hij vandaag ook nog niet geweldig hoor...zijn frikandel is bijna helemaal weer de prullenbak ingegaan. Hij lag om zeven uur al op zijn bedje.
hey dames, ff weer wat van me laten horen voordat ik zo heerlijk gaat liggen. hier gaat het goed..bhelave dat ik behoorlijk m'n pols verzwikt heb vanmiidag..wat erg lastig is als je alleen thuis bent met de kids.. romée heeft 2 nachten door geslapen..jippieeeeeeeeeeeee kom helemaal bij joh....gisteren om 22:30 de laatste fles gehad..en vanmorgen om 8:30 werd ze wakker,en dronk zij pas om 09:15 haar fles pas!nou toppie zeg.ben benieud of ze dat morgen weer doet. herkennen jullie dit ook toevallig?als ik romée haar fruit geeft..(in dit geval banaan) dan schreeuwt /krijst ze na een paar uur het uit.heb het nu 4 keer gedaan,en 4 keer ging het mis. zou ze er niet tegen kunnen?of zou dit darmkrampen zijn?geen idee die andere 2 hebben dit nooit gehad.terwijl ze van de wortels weer onwijs smult! en sinds vandaag heeft ze weer een mijlpaal gehaald.ze draait vanaf haar rug naar buik!ze heeft het ook gelijk door,ze blijft rollen haha...erg lastig als je boven bent...en mevrouw krijst dat ze iedere keer terug wilt! vind het wel erg snel gaan hoor...wil haar nog zo klein houden..TIS M'N LAATSTE oooow snik!daar gaat het lekkere kroelen in m'n armen....mevrouw wil staan..rechtop zitten...en alles behalve kroelen... euh heb ik verder nog nieuws....?....ff denken.... ooh ja met joey gaat het bere goed...iedere week worden zijn hersenen gemeten of de druk niet te hoog word,maar tot nu toe gaat het allemaal goed.de ouders genieten enorm! nou dames ik ga lekker liggen...welterusten allemaal...tot gauw
Hey meiden, Ik dacht laat ik eens even laten merken dat ik nogsteeds meelees..... @ rollen: wat goed zeg, Caitlynn doet nog geen pogingen. Vind het ook niet zo heel erg hoor, laat haar maar lekker doen, het gaat allemaal toch al zo hard. @ hier: ben gistermiddag even wezen wegen en meten, Caitlynn is nu 7900 gram en 64 cm. Ze groeit dus prima. Haar gewicht zit wel op de +1 lijn, maar daar maak ik me niet druk over, als ze gaat kruipen/lopen komt dat wel goed. Verder gaat alles zijn gangetje. Ik ben heel hard bezig om mijn structuur nu om Caitlynn heen te bouwen en niet om K. Ik vind het belangrijk dat ik straks een goede structuur heb als hij weggaat. Tot nu toe heeft Caitlynn meegedraaid in de structuur rondom K. en dat ging goed, maar ik merk dat zij zelf ook wat aan het schuiven is. @ meeting: ik kan wel alle dagen, de eerste 2 weken van mei hoef ik geen rekening te houden met K. Ik pas me lekker aan aan de rest..... Groetjes, Elleke
Wat is de vijfde ziekte? De vijfde ziekte is een milde vlekjesziekte die veroorzaakt wordt door het Parvo B19-virus. Deze ziekte komt vooral voor bij kinderen. Wat zijn de ziekteverschijnselen van de vijfde ziekte? Bij kinderen ontstaan kleine rode vlekjes in het gezicht. De wangen kunnen vuurrood worden. Er kan temperatuurverhoging of koorts optreden. Daarna verspreiden de vlekjes zich over het lichaam. Dit geeft soms jeuk. In het begin van de ziekte zijn de vlekjes vlindervormig. Na ongeveer een week verdwijnt de huiduitslag. De vlekjes kunnen nog enkele weken lang terugkomen, bijvoorbeeld door warmte (een warme douche), kou, inspanning of opwinding, maar ze verdwijnen dan weer snel. De kinderen voelen zich meestal niet ziek. zo ziet vijfde ziekte eruit:
citroen hoe is het? je bent beetje stil..... doosje hoop het niet dat de benzine makkelijk te jatten is.... zou kunnen hoor want net als bij mijn oudje is bij deze ook een benzine klepje waar je van binnen uit druk op de knop doet en geen slot op de dop..... ssssst niet verder vertellen maar hij rijd heerlijk, vreemd, heb het gevoel dat het een leenauto van de garage is.... elleke groot gelijk dat je je richt op caitlyn, K. gaat weg dus weinig mogelijkheid om te investeren is het wel weer rustig in je buurt? miekie, krampjes misschien? heb het nooit gehad bij anna... wat worden kleine meisjes groot he?! een jaar geleden waren we allemaal zwanger en vol verwachting en heb jij de gyn om de tuin geleid om eerder je echo te krijgen hahahaha en zo lang (dan wel niet langer met sommigen)kletsen we al hier op ons knusse forumpje coen heeft weer doorgslapen kreeg om 20:15 fles van oma en sliep door tot 5:30 HALLELUJA!!!! wat ben ik dankbaar voor zo'n nacht
Hoi, @ Snoet: het is redelijk rustig. Op dit moment is het afwachten tot het oude huis van manlief (waar (h)ex nog woont) is verkocht en wat voor problemen daaruit voortkomen. Zijn naam staat nog op het pand en de hypotheek, dus als er een restschuld overblijft zou het kunnen dat de hypotheekverstrekker bij ons komt als zij niet betaalt. Hij heeft geen verplichtingen maar daar hebben ze dan geen boodschap aan.... Ex is er ook van overtuigd dat als zij het pand verkoopt met restschuld, dat ze dan manlief niet meer hoeft te betalen... Komt ze van een koude kermis thuis denk ik, maar dat wordt dan dus de volgende strijd. Gaat wel om ongeveer 15000 euro..... @ verder: lekker van het goede weer aan het genieten. Ben daarnet met Caitlynn en K. met een vriendje naar het dorp gelopen. Heerlijk!!!!! van mij mag het 6 maanden dit weer blijven (niet veel warmer als het aan mij ligt)..... Groetjes, Elleke
Miekie...wat vervelend van je pols zeg...niet handig idd als je alleen bent.. Wat gaat je meisje hard zeg. Sven doet af en toe wel een poging, maar is verder nog redelijk rustig hahaha. Elleke, idd je meisje is het belangrijkste!!! (tenminste zo voel ik het hoor) en je moet toch je ritme rond haar heen bouwen. Wat een gedoe altijd met die hypotheken en uit elkaar gaan... soms wordt je er zo moedeloos van en zeker net als bij jullie als er nog geld bij betrokken is helemaal. Doosje, hoe is het met Boaz??? Vanochtend naar de ha geweest en ondanks dat ik het idee had dat zij er aan twijfelt of het echt darmpkrampen zijn, heb ik toch een verwijzing gekregen en heb ik gelijk gebeld. Ik kan dus vrijdag al naar Oostburg. Moet eigenlijk naar de osteopaat om 10 uur, maar die zeg ik maar af, red het anders niet om om 11.15 daar te staan. Zit nog met zijn flesje ook.... Maar vind de kinderarts toch belangrijker. Vannacht was het rond vijf uur dat hij weer begon.... Wat een dag hier...pffff.... loop al een hele dag te rennen en te vliegen... zit nu bij mijn ma eindelijk even op mijn kont..
Hoi, Boaz is nog steeds niet zo ok. De vlekjes op z'n benen verdwijnen wel, maar hij heeft toch vreemde donkerrode ronde vlekjes op z'n handen. Geen koorts, goeie luiers en eten, maar je ziet dat ie toch ergens mee zit. Die huisartsenpost kan me nog meer vertellen, maar ik ga morgen toch even naar m'n eigen huisarts. Wil nu wel weten wat het is. De vlekjes lijken een beetje op rode hond, hij heeft ook een bultje (lymfeklier) achter z'n oor. Denk niet de 5e ziekte (geen rode wangen) en ook niet 6e, want hij heeft geen koorts (gehad), alleen een beetje verhoging in de ochtend gehad, daarna niet meer. Als iemand een idee heeft? @ Snoet: kan me voorstellen dat het als een leenauto voelt. Had ik ook toen ik net m'n autootje had. En dat is dan nog een oude automaat van m'n oma haha. @ Elleke: heerlijk he die lente!! Volgens mij doe je het hardstikke goed. Zou fijn zijn als die ellende allemaal voorbij is en je echt aan je eigen leven kan beginnen, zonder met iemand anders rekening te houden. @ Hartediefje: goed dat je vrijdag terecht kan! Je kan maar beter even goed checken, want ik vind het ook net iets te vreemd. Wellicht toch een allergie of iets. Die osteopaat komt later wel weer. Hoe zou het met MVL zijn eigenlijk?? Van pacific heb ik laatst nog iets gehoord (shit, die moet ik nog terugmailen!). Ze kijkt hier af en toe en ze klooien nog wel wat aan met de baby, maar volgens mij ging het wel redelijk. Ook niet makkelijk wat zij allemaal moet doorstaan zeg.
Doosje, ik heb ook geen idee, maar ik zou ook morgen even naar je eigen huisarts gaan of bellen hoor. Beter een keer teveel, ook al merk je niet echt dat Boaz er ziek van is. Ik heb vandaag trouwens mijn papieren getekend op het werk... vandaag dus officeel geworden dat ik ontslagen ben.... ondanks dat ik nu ander werk heb, moet ik zeggen dat het me toch wel aangrijpt... was weer zo fijn om even bij de meiden langs te gaan op kantoor.... En wat vonden ze sven een heerlijk mannetje. Tja... maar proberen om contact te houden, want we zijn zo'n gaaf team geweest.... *snif.. toch even wat traantjes wegslikken.... tien jaar leven wat nu echt stopt...* maar ik ben sterk en alle nadelen hebben voordelen!!!!* einde egobericht
Sterkte hartediefje. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat moeilijk is. Je hebt zo lang veel met elkaar gedeeld. En die mensen waren de hele tijd om je heen en dat valt dan weg, dat is gek hoor. Lekker janken!
@Snoet Ja wat goed van Coen!!! Leuke traditie die violen haha! De nieuwe alto al lekker getest.. (uittesting zou tim zeggen hahaha) Oh niks aan de hand hier hoor. Heb het alleen ff druk gehad, Luc was afgelopen 2 avonden weg (respect voor Hartedief!) en ik heb gewoon heel veel energie nodig voor Tim op het moment. Hij is zo dwars... en het kost me echt moeite om positief te blijven stimuleren maar het lukt nog steeds! Heb gisteren bij de hema een planbord gekocht daar zit nu de weekplanning op en het beloningssyteem loopt ook goed, als hij morgen goed z'n best doet gaan we morgenavond pannekoeken eten. NOg wel ff een vraagje, Tim krijgt een sticker als hij goed geluisterd heeft, hij kan er max 3 op een dag verdienen met de maaltijd als beginpunt (dus tot de lunch is een sticker, tot het avondeten een sticker en dan voor naar bed gaan een sticker) nu was hij vanmiddag voor het avondeten dwars.. zo erg dat ik hem geen sticker wilde laten plakken maar toen bood hij ineens z'n excuses aan en luisterde wel goed. Luc zei dat hij dus geen sticker mocht plakken terwijl ik het knap vond dat hij z'n excuses aan bood en weer luisterde en van mij dus wel de sticker had verdient, je kunt immers niet verwachten dat hij nooit dwars zal zijn als hij op dat moment maar ook probeerd te luisteren naar onze redenen waarom iets moet... wat vinden jullie wel of geen sticker in dat geval?? @Doosje dacht ook aan 5e of 6e ziekte toen ik je verhaal las over de vlekjes... maar dat is het dus niet? Het enige wat ik dan nog kan bedenken is rodehond..maar daar worden ze volgens mij tegen ingeent..? Idd slim om toch ff langs je eigen ha te gaan. @Glim oh zo'n dag pfff.... Wauw wat is Collin lang zeg! Zo zielig he die prikken.. @Hartediefje jeetje jij hebt ook geen nachten zo zeg. Lees nu dat door de comfort het spugen bijna weg is?? Is comfortvoeding ook wat dikker als normale voeding? Wij werden nl ook niet snel serieus genomen toen met Stijn want ja hij spuugd niet.. maar ze horen niet dat hij niet spuugd omdat we zijn voeding indikken met johannesbroodpitmeel.. uiteindelijk bleek Stijn dus wel degelijk last te hebben van het maagzuur! Oh lees nu dat je toch naar de ka kan, hopelijk is er snel duidelijk wat er met je mannetje aan de hand is. HOe is het met Senne? Al opgeknapt? Klinkt idd wel heftig om zo te stoppen op je werk..is ook niet niks 10 jaar! en dat is gewoon zomaar ineens weg... @MIekie wat goed van Romee! Oei balen van je pols. Hmm van banaan zou ze idd best eens krampjes kunnen krijgen... maar ff achterwege laten en over een tijdje nog eens proberen. Oh wat fijn voor Joey en zijn ouders. @Elleke goed dat je je ritme al aanpast aan Caitlynn zij heeft het het hardst nodig ook! Idd heerlijk dit weer, ik zit de hele dag in de speeltuin haha Verder niet zoveel te melden eigenlijk, heb alleen erg veel zin om op vakantie te gaan, lekker weg en genieten! Hoop deze maand ook nog een avondje te plannen dat de mannen gaan logeren en Luc en ik samen op pad kunnen, we zijn deze maand nl 13 jaar bij elkaar dus de moeite waard om ff bij stil te staan! Zaterdag met Tim naar Nick en Simon, ben benieuwd wat hij ervan vindt! Zal zo de datumprikker rond gaan sturen!