30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hmm Doosje beide in de 'lappenmand' dus... kan toch best zijn dat het een aambei is hoor dan zie je idd vaak dat alles rood is en anders zit het echt tussen de ontlasting zeg maar. Maar ff een bezoekje ha kan geen kwaad.
    Ik heb net eens ff gegoogled maar dat had ik beter niet kunnen doen zeg..... de behandeling (mocht het een vleesboom zijn dan..) is of pijnstillers of hormonen en als dat niet afdoende is operatief.... en ik wilde nu juist geen hormonen meer m'n lijf in pompen, de pijnstillers die op internet worden genoemd heb ik er gisteren al 2 (ibuprofen en diclofenac) van geprobeerd en veel succes had dat niet.

Verder baal ik gigantisch, ik heb gisteren dus de belafspraak met de ka vervroegd en hij zou vandaag laat in de middag bellen. Nu kwam ik er vandaag achter dat onze vaste lijn niet bereikbaar was maar goed geen probleem want ik had gezegt dat ik op m'n 06 gebeld wilde worden. Na het eten doet de vaste lijn het weer en blijkt de ka waar we als 1e geweest zijn (een niet zo leuke) om 12 uur al gebeld te hebben op de vaste lijn!! Terwijl ik had gevraagt om de arts die laatst hadden en de ass nog zei houd er rekening mee dat het pas tegen of zelfs na 17 uur zal zijn en dat ze het indien nodig (flesjes tijd oid) nog eens zouden proberen. Dus nadat we het voicemail berichtje van 12 uur gehoord habben (was inmiddels 18 uur) meteen de poli gebeld maar daar was dus niemand meer...:x oh wat baal ik hiervan zeg gaat er weer een dag overheen! (gelukkig ging het vandaag best redelijk met Stijn maar wie weet wat morgen weer brengt..)

2. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Pffff dat is toch zwaar vermoeiend zoiets! Gelukkig gaat het nu redelijk met Stijn, maar sjonge jonge ze kunnen toch wel een beetje rekening met je houden.
    Af en toe....

Ben wel heel benieuwd wat ze zullen zeggen en vooral: doen.

3. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    pff citroen das balen!!! maar ook stom van die arts.... heeft vast eerst op consternatiebureau gewerkt...

en laat je niet gek maken door google en zoekopdrachten "vleesboom" het is idd waar dat ze behandelen met pijnstillers (das als al het andere niet helpt, en stel dat de hele ellende veroorzaakt wordt door daadwerkelijk een vleesboompje (dat gaat dan eerst de gyn uitmaken) dan is het operatief zo gepiept.... is geen zware moeilijke operatie als je er tijdig bij bent.... wellicht kan je gelijk om een knoopje vragen in de eileider;) maar.... stap voor stap meis!

<zegt snoet wat makkelijker dan het lijkt dan dat het is als je je zo voelt...>

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Nou eigenlijk vind ik dat knoopje toch echt een actie voor de man hoor;), en ik zou nu zo'n beslissing nog niet durven nemen zo net na de bevalling, we zeggen nu dat het goed is maar wie weet wat je over een jaar denkt....

en net ook al bij 30+zwanger gepost maar ff kopie hier...
    Ik ben vanmorgen naar de ha geweest en heb een echoformulier meegekregen. Nog even over gehad wat voor echo, uitwendig wordt nl door de echoscopiste gedaan en als de aanvraag is voor een inwendige echo dan maakt de gyn deze dus dan ben je meteen op je plek zeg maar en hij mag meteen zeggen wat hij ziet en evt al verdere afspraken maken dus toch maar gekozen voor inwendig anders moet dat misschien toch als nog. Kan de 25e terecht. Volgens de ha klonken mij klachten idd wel als een vleesboom nu dus ff afwachten op de echo en wat de gyn zegt.

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh ja die kinderarts...de ass zegt nu dus dat die arts verschillende keren gebeld heeft :$ jaja dan ben ik zeker gek! Had dan ook ff mobiel gebeld als je op een vast nummer niemand kunt bereiken! We worden als het goed is vandaag nog gebeld.

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goeie actie Citroen. Wel een beetje gek zeker om zo'n echo te krijgen nu je geen beestje, maar een boompje erin hebt zitten misschien (hihi).
    Ben benieuwd wat de kinderarts zo nog zegt.

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Citroen: en? wat zei de kinderarts?

Ben vandaag ook naar de dokter geweest en het is toch een scheurtje. Krijg 1 of ander verdunnend middel en dan moet het vanzelf genezen. Prima.
    Kennen jullie dat programma op zondagavond op SBS6 van 'genante problemen'? Nou...zo voelde ik me op de dokterstafel hihi.

En: ik heb een schema op een A3-vel gemaakt en opgehangen met kleurtjes en stickertjes en daar staat precies op wanneer Boaz drinkt en slaapt. Geen idee of het werkt (vandaag zitten we nog goed erop), maar ik ga m'n best doen en ik ben positief!! Hopelijk gaat dan uiteindelijk de nachtvoeding eruit (die heb ik namelijk niet opgenomen in m'n schema haha).

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    ff snel, we zijn vanmorgen pas gebeld door de ka (erg snel niet waar?) maar wel door de leuke. Hij wilde ons ook vandaag nog zien, nu gaan we weer over op een andere voeding maar dan tegen de reflux, hij vermoed nl dat dat het probleem is en niet de koemelkallergie. Nu met deze voeding testen we meteen of hij een allergie heeft en weten we of het helpt tegen de reflux. En hij wil ons snel terug zien om zo snel mogelijk Stijn goed te kunnen helpen. Gelukkig! Wij zijn tevreden iig, er wordt weer actie ondernomen.

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ah fijn Citroen. Dat klinkt idd alsof ie ook echt naar een oplossing wil werken en serieus naar Stijn kijkt. Lekker!

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zo. Boaz heeft gisteren z'n 2e prikjes gehad op het consultatiebureau. Hij was goed gegroeid, alleen niet superveel aangekomen. Dat komt waarschijnlijk omdat de borstvoeding wat minder is geworden, dus ik mag 'm nu wat bijvoeden na de borstvoeding (stom he...daar kom je dan zelf niet op haha!).
    Na de prikjes had ie 's avonds wel wat koorts, maar dat is weg. En Doosje heeft gisteren haar EHBO-aan-kinderen-diploma gehaald! Woeiiiii

Hoe is het met de andere baby's?

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Blijft zielig he die prikjes! Oh kan me helemaal voorstellen hoe je je voelde bij de dokter....mar gelukkig geneest het vanzelf!

ff kopie van het 30+ zwanger topic....
    Met Stijn gaat het langzaam beter nu. De uitslag in z'n gezichtje trek nu weg, hij is rustiger en slaapt iets beter (nog niet echt lang maar goed) en dat met 'gewone' voeding (dwz met koemelk...) Moet morgen weer naar de ka dus ik ben benieuwd hoe nu verder want Stijn heeft toch nog wel last van het zuur wat omhoog komt maar daar kan nog vanalles aan gedaan worden want wat we nu doen is echt het minimale.

12. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hallo dames, het blijft toch rustig hier he. Het wordt tijd dat er wat dames deze kant op komen, er zijn toch inmiddels weer wat babietjes geboren.

Citroen, fijn dat het met Stijn weer de goede kant op gaat. Ik ben benieuwd wat de ka vandaag zegt. Hoe is het verder met jou? Heb je nog last van je buik?

Doosje, goed bezig met je EHBO. Fijn dat Boaz weinig last heeft gehad van de prikjes, bij Finn is het tot nu toe ook erg mee gevallen. Hij mag de 29ste weer voor de derde ronde...

Ik ben trouwens erg benieuwd naar Snoet, zag in het andere topic dat ze daar ook al even niet meer geweest was...

Hier gaat het zijn gangetje. Finn is de afgelopen paar nachten iedere keer gekomen voor een fles, maar vannacht sliep hij gelukkig weer door. Valt toch weer tegen hoor, die gebroken nachten als je dat niet meer gewend bent. Nu hopen dat hij het vol blijft houden...

13. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    haha Hellie ik had het andersom! opeens sliep Boaz door en ik was kapot man die dag! Moe, hoofdpijn, misselijk....m'n hele systeem was in de war hihi. Maar vannacht heeft ook doorgeslapen, hij kwam pas om 07.30 uur en ik moet zeggen....ik ben fit! Die tip van bijvoeden bij de borstvoeding was erg goed. Alleen wilde hij mijn linkerborst niet meer gisteren, protesteren joh....m'n vriend en ik lagen helemaal in een deuk. Beetje drama zit 'm in het bloed geloof ik.
    Hoe vind je het trouwens om 2 kindjes te hebben? Is het zwaarder? Wat zijn de voordelen vind jij?

Citroen heb je al iets gehoord van de ka?

Ben ook benieuwd naar Snoet!

Nog een handige tip van de ehbo: als je kindje een tandje door de lip heeft kan je er een lepeltje suiker op doen. Dat schijnt te genezen en je kindje gaat aan het lipje likken (bloeden stopt sneller zo) en hij/zij vindt het ook nog lekker.

Andere leuke tip: als je kindje een insect in z'n oortje heeft kan je er een klein beetje lauw water in druppelen (niet teveel natuurlijk). Als dat niet helpt kan je ook een zaklamp o.i.d. erbij houden omdat insecten naar het licht gaan.

Ik vond deze tips wel handig!

14. kvinna

kvinna Niet meer actief

Doosje, vanaf wanneer sliep Boaz door? En kreeg hij toen nog volledig borstvoeding?

Hier zitten we sinds vorige week donderdag in de regeldagen. Zaterdag was wel het hoogtepunt, toen dronk ze ieder uur, maar 's nachts sliep ze ineens van elf tot vijf!! Dat was dus erg lekker. Maar ze was heel landerig en huilerig, dat was wel zielig. Het normaliseert zich nu wel weer een beetje, maar overdag is ze heel erg lang wakker en kan ze ook echt niet in haar eentje slapen. Ik probeer het wel elke keer, maar dan gaat ze huilen en als ik niet kom troosten, dan gaat ze echt brullen. Dus maar lekker in de draagzak, daarin slaapt ze als een roosje. Ze krijgt ook een beetje last van reflux, dus dan is het ook wel prettig als ze rechtop wordt gehouden. Het lijk me wel erg lekker als ze een beetje bewustzijn van de wereld om haar heen krijgt, dat ze in de box tegen wat dingen kan gaan meppen enzo, want als ze wakker is, ligt ze zo vreselijk alert rond te kijken dat je haar wat te doen wilt geven, maar dat lukt natuurlijk nog niet.

Ook hebben we hier drama's gehad met moeder en twee weken daarna met schoonmoeder: m'n moeder heeft zo'n enorme scène gemaakt (in de auto, met Noa slapend ernaast) dat we haar drie dagen eerder op het vliegtuig hebben gezet. Ze kan nog steeds niet accepteren dat mijn man en ik bij elkaar zijn.
    En mijn schoonmoeder was met haar broer en schoonzus in een huisje gaan zitten, maar die hebben zo'n ruzie gehad dat mijn man haar vrijdagavond om halftien is gaan ophalen (op twee uur rijden). Toen hij daar aankwam, bleek het zo uit de hand gelopen te zijn dat zijn oom zijn moeder een blauw oog had geslagen. Mijn schoonmoeder heeft hier dus van het weekend gezeten, helemaal overstuur natuurlijk. Mijn man heeft haar zondag naar het vliegveld gebracht (ruim twee uur rijden enkele reis) en ze heeft fysiek geen gevolgschade opgelopen, maar hier is het de afgelopen weken dus niet echt rustig geweest. Handig hoor, lekker ver weg zitten van alle familieperikelen, maar niet heus. We gaan bijna twijfelen of we wel terug willen naar Nederland...

15. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Vind je het niet heerlijk nu dat doorslapen?
    Over 2 kindjes: Het is hardstikke leuk, kan niet zeggen dat het zwaarder is. Jari is natuurlijk ook al 6, dus die doet al veel zelf, gaat naar school en is veel op pad met zijn vriendjes, dus dat scheelt wel heel veel. Ik vond het wel weer even wennen zo'n kleintje, maar ik ben nog steeds gelemaal gelukkig met mijn mannen.

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Zoooo, HIER BEN IK DAN!!!! Zo trots dat ons mannetje nu bij ons is. Wat een rijkdom is dat weer zeg.
    En wat kun je je meteen weer bezorgd voelen, zo'n hummeltje brengt weer alle liefde in je naar boven hoor (hahahaha...zijn nog de hormonen die meespelen waarschijnlijk, maar ik vrees dat ik een emo mama blijf hahahaha)

Ik ga nog even snel mijn hyves bijlezen, want als je zo'n dag of vier niet hebt kunnen kijken, staat er ineens een heleboel bij hahaha.

17. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden, ik kom me hier ook ff melden. Weet niet hoeveel ik zal meeschrijven, maar lezen doe ik in ieder geval.
    Groetjes,
    Elleke

18. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Pfff Kvinna, daar word je echt niet blij van zeg, wat een gedoe. Wil je gewoon lekker van je kindje genieten, krijg je van die vreselijke familieperikelen erbij! Die regeldagen kunnen erg lastig zijn, geef je nog steeds BV?

Hartediefje en Elleke, gefeliciteerd. Alles goed met de kindjes? En met jullie?

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wij zijn vanmorgen weer bij de ka geweest en Stijn heeft er nu een zuurremmer bij gekregen. Kan het helaas morgen pas bij de apotheek ophalen omdat het besteld moet worden dus we moeten nog ff afwachten hoe het dan weer gaat.

Jeetje Kvinna wat een gedoe. Fijn dat de rust in huize Kvinna weer terug is nu.

@Doosje nog gefeliciteerd met je ehbo diploma! Fijn dat Boaz nu doorslaapt!

@Hellie ik heb op het moment geen last van m'n buik maar als ik terug denk heb ik na de bevalling ook erg veel last gehad van m'n buik iig van de naweeen maar ook van een ander soort kramp in m'n buik, heb zelfs in het weekend na de bevalling nog urine laten controleren maar daar kwam niks uit dus dit verhaal ook nog maar tegen de gyn vertellen....

20. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames....ik kom echt wel binnekort schrijven hoor..maar moet even weer helemaal m'n ritme zien te vinden...nu heeft mannetje nog vakantie...en vanaf volgende week...moet ik het weer in m'n eentje runnen..want mannetje moet dan weer voor z'n werk van en naar duitsland rijden.
    dus zal best pittig worden denk......

onze kelly is dan ook weer thuis van het logeerhuis...dus ineens dan 3 kids doen....pffff....waarvan eigenlijk de grootste ook nog een babyniveau heeft....tja wie moet dan wachten he op een bepaalde moment....lijkt me best lastig.

vraagje...hoelang hebben jullie gevloeid na de bevalling??

en voor diegene die fles voeding geven....tot hoelang hebben jullie borsten gelekt???

Deel Deze Pagina