30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    zantac is vies en kan prikkelen, weet je wat ook wil helpen? hem in bed op zijn zij leggen. muurtje maken van deken en hem daarop terug rollen dan kan hij zich wat overstrekken en geeft het minder prikkeling

hier is anna aan het rellen die wil niet gaan slapen en staat nu boven aan de trap te zeuren en te dreinen, we hebben echt weer een gevalletje peuterpubertijd alles is nee en niks en niet (heeeeeel gezellig NOT) wellicht moet ik haar smiddags gaan wakker maken ipv 2 uur door te laten slapen maar dan is ze zo sjago dat er ook niets mee te beginnen valt.nu is ze ons zelfs bij de voornaam aan het roepen hahahahaha en ik laat haar maar even in sop gaar koken want ze vind het een machtig mooi spel

shadow..... het is dus nog maar het begin met valerie:D

wat verschrikkelijk wat er in alphen geburt is........ niemand komt uit alphen van ons he?

2. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja heel erg van Alphen...pff! Ik hoorde het echt net pas. Was vandaag naar de Vanilia Sample Sale in Zaandam (en geslaagd mag ik wel zeggen: kleren gekocht ter waarde van 1200 euro, nu voor 174 euro in totaal! Woeiii).

Van reflux weet ik helaas heel weinig....eigenlijk niets...sorry..

@ Snoet: waarom doe je niet lekker tapas? Dat kan je allemaal vantevoren klaarmaken en daarbij: de appie heeft al een hoop lekkere dingen kant en klaar. Of een paar potten kaasfondue met brood en groenten, vind ik zelf altijd erg lekker!

@ Nuk: geef jij je emailadres nog even aan Citroen door? Ik zag dat je nog niet op de lijst staat. Hoeft natuurlijk ook niet, maar ik vind het leuk om je eens te zien!

Raar he dat gekke slapen van de babies soms?? Hier ook: bij de creche sliep ie gisteren opeens 3 uur (!). Dat is toch niet normaal?? Ik zei vorige keer doe maar niet langer dan 2, maar volgens hen kan ik 'm gewoon laten slapen wat ie wil slapen. Ik vind het maar vreemd.

En Shadow: reken maar op allerlei kwaaltjes na aanraking van andere kinderen! Hier komen ze allemaal voorbij hoor..

Dan hou je je eigen kind zo schoon he en hop! wordt ie weer besmet door een vies kind.

hahahaha grapje hoor! ;)

3. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    (voordat iemand nagaat of ie z'n kind wel genoeg wast...) heheh

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ooh wauw collin lijkt op zijn papa! maar al een hele kerel met zijn 2,5 maand oud!

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hahaha, doosje, ik moet toch altijd zo lachen om jouw reacties! Hahaha, maar je hebt gelijk. Je kind op een kdv wil zeggen dat je het nooit zo schoon mee naar huis krijgt als dat je het aflevert he hahahaha... Ik zeg ook wel eens...betaal je daar zoveel geld voor en je krijgt nog een kind mee terug naar huis die onderweg zijn broek volgooit en het tot overal zit, omdat de randjes van de luier niet even goed worden gelegd :D Of een zakje met kleren die dan onder zitten, maar die dan niet vantevoren worden uitgespoeld, zodat de klodders half opgedroogde poep aan je vingers hangen als je het uit het tasje pakt :p (hahaha.. is een verhaal voor jou, ik heb er van geleerd om het plastic zakje nu om te keren in de wasbak om het uit te spoelen) En dan de verkoudheid... Maar is weer goed voor de weerstand zeggen ze he hahahaha. Maar goed... het grote voordeel: mama kan gaan werken en een dagje even "ontspannen" en de kleintjes leren van alles. Met andere kindjes spelen, knutselen, zingen, interesse voor lezen wordt aangewakkerd door het voorlezen) Dus ik ben dik tevree met het kdv, dan maar een een beetje vies.

Snoet, dat had ik dan nog niet meegekregen dat het een prikkeling kan geven...ik heb het vanavond zo puur gegeven (door de speen van de fles eerst met een beetje melk ging ook niet echt geweldig...) Maar dan rol je hem op dat muurtje zeg maar?? Ik heb vanavond met een spuitje wat we toen gebruikten voor zijn flesvoeding te geven een poging gedaan en daarna gelijk de fles erin...
    Is de nexium ook zo vies dan??? Jij gaf dat volgens mij ook met een soort spuitje toch?

En oooo..wat een verschrikkelijk iets van vandaag. Je zal het maar meemaken..ben er toch even niet goed van hoor...je zal het zien gebeuren en dan die kindjes die het allemaal zien........ Bovendien hoorde ik dat er een man en vrouw waren overleden en dat het kindje het mogelijk overleeft heeft.. Moet je nagaan dat je dan ziet dat je ouders zo worden neergeschoten en je ze ook kwijt bent. Dit raakt me echt heel erg, volg het nieuws ook op de voet vanavond.

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wauw wat een knappies die Collin en Valerie!

@Reflux dat kan idd later ontdekt worden, dan is het waarschijnlijk al wel vanaf geboorte aanwezig maar heeft het nog niet echt voor klachten gezorgt. Door het omhoog komen van de maaginhoud komt er ook maagzuur omhoog wat de slokdarm kan irriteren, wat dus pijn geeft. In principe hebben alle babietjes in zeker zin last van reflux (= niet optimaal werkend maagklepje waardoor maaginhoud makkelijk omhoog kan komen) in de loop van de 1e 6 maanden gaat dat klepje beter werken en tegen het 1e jaar is het meestal goed werkend.

@Snoet allerlei kleine hapjes maken zoals wrap met gerookte zalm en roomkaas, koude pastasalade, stokbroodje met salades erbij, kopje soep vooraf....

@Shadow als het goed is kun je nu wel m'n foto's zien. En ben ook benieuwd naar de jouwe hoor!

Verder hebben wij een gezellige middag gehad. Tim heeft genoten maar het was ook wel vermoeiend voor hem.
    Zo nu ff foto's op de pc zetten en dan lekker bankhangen.

7. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    haha U said it Hartediefje!! Ik ben er ook superblij mee hoor, en ik vind het ook erg goed voor z'n weerstand: ook fijn dat je dat op de voet kunt volgen, aangezien meneer elke week met een andere kwaal aan komt zetten. Mijn eigen medische encyclopedie breidt zich ook met de week uit. Kinderziektes? Ask me. ;)

Alleen van eet-dingen weet ik niets...die van mij eet alles wat los en vast zit en houdt het binnen, maar hij is heel slank en lang. Ach ja, zo begonnen we allemaal. Ik zeg maar niets tegen 'm hihi!

Ik ga buiten eens opzoeken.

Snoet: wat is het geworden qua eten?

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    whahahaha hartedief nu moet ik weer vreselijk om jou lachen, hoe herkenbaar je verhaal van kdv, kan me druk maken over het feit dat je idd alles ongespoeld mee krijgt. daarnaast een dop van een fles kwijt, niet opgeschreven dat er gepoept is terwijl je lactulose moet geven om de boel op gang te houden (alhoewel..... dat kan je dan weer afleiden van het zakje wat je mee krijgt....) tis dus overal hetzelfde... maar heb liever de halve zandbak mee naar huis en zwarte nagels, dan weet ik dat er flink gespeeld is das nog belangrijkste

wat betreft toedienen zantac met prikkeling bedoel ik dat hij door de reflux geirriteerde slokdarm kan hebben en de zantac prikkelt dan, ik gaf de zantac NA de fles dmv spuitje, ws moet je 1ml geven? in z'n wangetje, tutje in de mond zodat ie slikt, maar das persoonlijk he is even uitzoeken wat voor sven werkt. maar gehannes is het wel. ik denk er serieus over om een speentje uit te vinden waar je medicijnen door kan geven/spuiten en ik bedoel op zijn zij, dekentje tegen de rug en hem terug laten komen dan rolt ie niet door maar ligt niet helemaal plat maar weet natuurlijk niet of het voor sven werkt.....

ja citroen heb ik ook al aan gedacht is wel wat bewerkelijker maar weer lekker voor de verandering. leuk dat tim heeft genoten een van de jongste fans ws!

9. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    die bestaat al hoor!
    Medicijnspeen

(denk alleen dat bv de nexium er niet doorheen kan vanwege de dikte en de hoeveelheid past niet in het reservoir)

Heb toen we net nexium hadden ook allerlei dingen uitgeprobeerd maar met de pink in de mond en spuitje ernaast werkte hier het beste.

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, ik ga eens googlen!!!

En trouwens, nu zat ik nog te denken dat jullie naar de Renault wilden kijken. De Clio is echt een heel fijn bakkie! Is een slag groter dan de Alto van Snoet, maar daar kon ik in ieder geval het onderstel van de Mutsy (ik had met vier grote wielen) zonder de wielen kon erin. Ook twee boodschappenmandjes naast elkaar was geen probleem. En hij rijdt super! (ik had die toen ik uit elkaar ging met mijn ex, maar die heb ik ingeruild toen ik met Jaap samen ging, zodat als we met zijn vijven waren we normaal weg konden zeg maar met drie kinderzitten op de achterbank en natuurlijk met het idee van nog een kindje erbij en de zeven plekken in de Zafira!) Maar ik vond het echt een super wagen.

Snoet, ik moet hem 2x per dag 2 ml geven.

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha iedereen zegt dat hij echt zo'n jongensgezicht heeft :D
    en dat ie vooral erg veel op mij lijkt:)
    maar ik zie ons er allebei wel in
    Een collega van glimvriend was hier van de week en die maakte al het grapje dat je als pasgeboren kind goed moet laten zien dat je óók op je vader lijkt, dan is alles goed! LOL

Collin heeft vannacht heerlijk doorgeslapen!
    om 12 uur kreeg hij zijn laatste fles en was halverwege al vertrokken
    ik heb hem in bed gelegd en vanmorgen om half 6 kwam hij weer piepen! :D

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    goh dat speentje lijkt toch handig.... maar idd nadeel dat je tot 5ml kan inbrengen. je zou een speen moeten hebben waar je het spuitje op kan zetten want nadeel van spuitjes is dat het risco groot is dat je (uiteraard onbedoeld) tandvlees prikt.

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb de datumprikker ook ingevuld! Maar nu zat ik te denken.... zou Ballorig Roosendaal echt te druk zijn voor de baby´s???
    Want de dagen zijn nl in de vakantieweek dat wij alle vier de kindjes hebben en ik vind het zelf niet echt leuk om juist in die week ook nog eens een hele middag alleen weg te gaan met Sven als Jaap thuis is... Dan kunnen we met zijn allen en gaan de oudste 3 lekker spelen.... Of anders eens kijken of er iets is met een kleine speeltuin ofzo erbij...

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ik heb iedereen een berichtje via de datumprikker gestuurd over de locatie gezien de vraag van Hartediefje enne ik zeg gewoon meenemen hoor. Tim gaat ook mee en dacht dat Snoet Anna ook mee zou nemen dus kids zat om mee te spelen. Ik heb idd de schoolvakantiedata genomen omdat dat voor een aantal beter uitkwam oa mezelf, nouja Tim dan, die gaat nl 3 dagen in de week naar de psz en daar wil ik hem wel naar toe laten gaan.

15. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    maar elleke had ook een idee voor een buitenspeeltuin, lieve vrouwen iets??? <snoet heeft spontane aanval van geheugenverlies> kunnen we natuurlijk ook doen als eerste keuze en als pokke weer is altijd nog uitwijken naar ballorig, ook anna gaat mee en ik denk dat we meer afgeleid worden door grote kids dan door babys als zij niets te doen hebben... hierdoor is het voor niemand ontspannend (coen is erg empatisch aangelegd brult graag mee als er gehuild wordt) en als we sochtends gaan is het wellicht nog rustig en kunnen we altijd nog zien..... toch?

16. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Glim : wat een mooi manneke!! Haha net wat Hartediefje zegt we hebben maar met z'n allen een mooi stel kinders in dit topic ;). Hoop dat het nu beter gaat met Collin als je 'm wat langer recht laat zitten na het eten zeg want teruglopende melk da's niet prettig! Enne met kinderwagen boodschappen doen da's idd geen pretje :D. Goed zeg trouwens dat Collin vannacht heeft doorgeslapen.

@Hartediefje : haha ben jij ook al zo'n sta-in-de-weg in de supermarkt :D. Gelukkig duurt het nog even voor Valerie naar school moet dan ben ik hopelijk tot die tijd een iets minder sta-in-de-weg met de kinderwagen :p.

@Snoet : hmm peuterpubertijd, duurt hier gelukkig nog wel even :cool:.

Alphen : ik wist niet eens wat er gebeurd was, wat vreselijk ik lees 't net :(. "De dader, Tristan van der V. heeft zichzelf na zijn daad door het hoofd geschoten." Jammer, ik had 't graag voor 'm gedaan :x.

@Doosje : hahaha ja idd, vieze-kinderen-besmetting, is dat een nieuwe ziekte? :p
    Ach ze zal er toch een keer doorheen moeten he, en weerstand moet ze toch opbouwen dus ik denk wel dat 't zwemmen ook goed voor d'r is. Die aankleedkussens daar zullen ook niet al te schoon zijn, nou leg ik wel altijd een badcape eroverheen voor ik haar d'r op leg maar toch. Brrrr niet over nadenken!

@Hartediefje : ow jakkes ik zie het al helemaal voor me na je "smakelijke" verhaal over het kdv baaah!! :D
    Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!

@Citroentje : dankjewel :cool:! Mooie tattoo trouwens zeg! Ik moet ergens foto's van de mijne hebben maar weet f niet waar ze zijn, ik zoek ze nog wel een x op of maak nieuwe en dan plaats ik ze wel. Ik wil nog een keer eentje van de poes die ik gehad heb met haar naam erbij, ze heeft zo ontzettend veel voor me betekend, en heb haar helaas december 2008 in moeten laten slapen, 3 dagen voor oud en nieuw... als ik nog aan haar terugdenk krijg ik 't af en toe nog moeilijk pfoei.

Ik zie er eerlijk gezegd wel tegenop om met Valerie naar een plaats te gaan waar het druk is qua kinderen, dus als 't Ballorig is dan wordt 't 'm niet voor mij ben ik bang. Echt drukke plaatsen vermijd ik nog met haar, want anders heb ik na een uurtje een helemaal overstuur kind. Ze kan absoluut niet tegen drukte, even gaat wel maar niet lang. Ik ga veel liever ergens op een rustig terras wat drinken oid en idd als het goed weer is met z'n allen naar buiten en picknicken. Ze is nog veel te klein voor Ballorig. Volgens Marcel is 't vrouwenhof wel rustig, en de speelleerboerderij ken ik niet.

Hartediefje : om even op jouw vraag terug te komen, zou Ballorig Roosendaal echt te druk zijn voor de baby´s??? Dan denk ik wel, want Marcel zegt dat 't echt een grote herrie is daar met de kids.. hij komt weleens daar voor z'n werk.

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    lees net bericht van datum planner 4 mei is ok, rijsbergen is iets minder centraal en zal toch ook druk bezocht worden door schoolvak? rijsbergen ligt toch tussen tilburg en eindhoven? of ben ik mis want das voor de zeeuwen wel een aardig eindje hobbelen

18. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik snap jou punt shadow maar een groepje onrustige dreinende verveelde peuter/kleuters maakt het ook niet rustig en ik ga anna niet onderbrengen om zelf weg te kunnen met coen. welk terras heeft voorzieningen voor beebjes en kindjes in een groep? misschien weet jij een leuk voorstel dan?

19. shadowcat76

Snoet, Rijsbergen ligt bij Breda, dus nog een heel eind voor Tilburg van mij uit.
    Snap ik ook wel dat je Anna niet ergens onder gaat brengen om met Coen weg te kunnen, en we kunnen heus wel naar Ballorig maar dan laat ik Valerie thuis. Denk niet dat er veel terrasjes voorzieningen hebben voor kids, het was ook maar een idee. Je hebt richting België, is wel beetje verder maar misschien niet onoverkomelijk? De Mosten, daar heb je een speeltuin, zwemvijver etc. kijk hier maar eens Welkom bij Demo, aan de Mosten
    en ze zijn in mei iedere woensdag open van 10.00u. tot 20.00u.. Misschien ook leuk? En waarschijnlijk een stuk rustiger.

20. shadowcat76

Oh en je kunt er lekker eten :cool:. Ook niet onbelangrijk denk ik. Ben er nog maar 1x geweest met m'n broer en de kids maar volgens mij is het wel leuk. De speeltuin heb ik toen niet gezien maar hun gaan er regelmatig heen.

Deel Deze Pagina