30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik sluit me bij Snoet aan.... terrasje zal geen succes zijn met mijn "ik kan geen vijf minuten op mijn stoel zitten, want ik wil liever spelen ingestelde kleuter". Kunnen we dan een tussenoplossing zoeken? Ik ga morgen dan nog eens kijken bij die speelboerderij wat dat zou zijn op het net.
    Ik heb zelf geen ervaring met een overprikkelde baby, heb ze gelukkig altijd vanaf het begin mee naar toe kunnen nemen en er geen last van ondervonden. Ben ook zelf wel een beetje van de instelling dat ze aan veel dingen kunnen wennen.

Maar iets waar we lekker kunnen zitten en de andere kids lekker kunnen spelen (vaak is dat niet gelijk aan je tafeltje) lijkt me dan voor allemaal een mooie oplossing. Ik breng Senne ook al teveel weg om dan ook nog eens zonder hem op pad te gaan.

Maar we zullen de datumprikker bijwerken en Shadow, als je iets tegenkomt wat jou prima lijkt, ook aangeven hoor! Dan kunnen we met zijn allen de beste plek opzoeken.

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Snoet Rijsbergen ligt schuin onder Breda, net voor (of voorbij voor jouw haha) Roosendaal.

En idd 4 mei heeft iedereen ja geantwoord maar ik kan de datum via de prikker vast leggen maar dat heb ik nog niet gedaan vanwege Nuk....maar dacht zal het jullie alvast melden.

Het idee van Elleke staat er ook tussen (vrouwenhof) had het ff teruggezocht.

@Shadow (en anderen ook natuurlijk) heb je een leuk idee zet ff een reactie op de datumplanner!!!

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0

Ziet er wel heel leuk uit!
    Maar is ook alleen een buitenspeeltuin? Dan hebben we nog iets achter de hand nodig voor slecht weer. Vrouwenhof is ook een buitenspeeltuin.

4. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@Hartediefje : ik sleep Valerie ook zoveel mogelijk overal mee naar toe hoor, wil d'r geen kasplantje van maken namelijk maar ik merk gewoon aan haar dat veel drukte haar teveel wordt snel, nu nog wel dus vermijd ik dat zoveel mogelijk. Komt wel als ze wat ouder is ;).

Ik weet niet of er een binnenspeeltuin is bij De Mosten, ik ben nog maar 1x daar geweest dus heb er geen id van... en hoe zet ik een idee bij de datumprikker?

5. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

@ meeting: Bij het Vrouwenhof is een kleine binnenruimte, verder kun je ook lekker op een picknickkleed ergens gaan zitten en kun je dus een rustiger plek opzoeken als het wat drukker is. Dan moeten we alleen wel parasols hebben denk ik.... Ballorig kan vrij druk zijn, maar lijkt mij ook alleen maar handig als het minder weer is....
    Eventueel zouden we ook nog naar Goes kunnen, bij de Hollandsche Hoeve. Daar zit een buitenspeeltuin, kinderboerderij, restaurantje en binnenspeeltuin heel dicht bij elkaar (dom dat ik daar niet aan gedacht heb, heb daar stage gelopen).Recreatiepark De Hollandsche Hoeve op Uit met Kinderen voor een dagje uit, vandaag, openingstijden, entree, korting, toegang, voor kinderen en volwassenen, partijtjes, kind, kleinkinderen, kleinkind, prijs, uit, eropuit, opstap, uitgaan, uitstapje, e

@ verder: ik ben het al weer kwijt, ga straks nog even teruglezen, er ligt boven iemand in haar bedje te zingen...... tijd voor het ontbijt.

Groetjes,
    Elleke

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    shadow wat een leuk idee!!!

en tja....tis maar goed dat ik een stom stom heb anders was ik ws naar maastricht gereden hahahahaha dan is rijsbergen ook nog goed te doen wat mij betreft

elleke, goes ligt voor de anderen misschien weer buiten de route voor jou is het natuurlijk ene kant op of de andere en bij mij is het in de achtertuin...:cool: maar dan is het klokuus leuker, zowel buiten als binnen maar ik denk dat brabant meest centraal is.

ik vind het idee van shadow erg leuk, maar het vrouwenhof vind ik ook super, allemaal klein parasolletje en kleed mee nemen en kunnen we "american party" houden iedereen wat lekkers mee nemen om met elkaar te delen en tadaaaaaaaaa. coen past zelfs nog (net aan) in de knderwagenbak om te tukken en misschien nog meer babys en de groten kunnen zich heerlijk uitleven moeders kunnen beppen (wat dat doen we hier nog niet genoeg:D)

bedacht me vannacht dat ik met sommigen van jullie al 1,5 jaar online ben! en meer deagelijks contct heb dan enig vriendin:$

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    heb net even gespiekt maar ik vind het idee van shadow erg aantrekkelijk! en ligt net over de grens bij roosendaal volgens mij?

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Shadow je kunt onder het overzichtje van wanneer iedereen kan (maar dat is zoals ik het zie als beheerder natuurlijk) een reactie geven, zal de ideeen ff op de datumprikker zetten. En ik denk dat er genoeg leuke buitenideeen zijn maar binnen zal echt wel lastig zijn als je iets rustigers zoekt. En voor de grotere kan het nogal snel buiten maar voor de kleintjes is het toch wel opletten denk ik.
    En hou er rekening mee dat je niet overal eigen meegebracht eten mee naar binnen mag nemen!

9. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

Ik vind het idee van de Mosten ook leuk, alleen is daar ook geen binnenspeeltuin. Ik wil wel ff een poll maken (als het lukt) dan kunnen we kijken wat het meest aanspreekt.

Ik ga zo ff naar mijn ouders, K. blijft over, dus kan ik ff lekker weg zonder al te veel op de tijd te moeten letten.....

Groetjes,
    Elleke

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind alles best, zolang er maar cappucino is, iets te snaaien en ik ergens kan poepen.

Voor Boaz geldt hetzelfde zegt ie.

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

Wat vinden jullie?
    Kan ik Collin nu al in de wandelwagen zetten? (met 2,5 maanden)
    Hij groeit die reiswieg bijna uit maar kan nog niet zelfstandig zitten
    maar met voetenzak en gordels heeft ie toch wel wat houvast. Alleen kan hij niet helemaal plat liggen als hij slaapt.
    ik weet niet of dit kwaad kan voor zijn ruggetje?? :(

hij vind het in ieder geval een hele happening :D

12. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha Glim, ik zou het zeker niet doen. Volgens mij mag je een wandelwagen pas na 9 kilo en als je kind uit de maxi-cosi is gegroeid. Ik dacht dat het niet goed was voor zijn ruggetje hoor.

Ik heb Boaz bijna niet in de wieg gehad, maar meteen in de maxi-cosi gedaan. Dan ligt ie, maar in een beetje zittende houding. Bij mij past die op de wagen.

Ik weet niet wat de rest vindt?? Ik heb natuurlijk pas 1 kindje en heb die stap nog niet gemaakt.

@ Shadow: ik vind de Mosten leuk!! Ziet er erg gezellig uit. Je kunt tot 12.00 uur voor 14 euro een luxe-ontbijt krijgen las ik...idee?

13. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland

whahahahahaha:D

14. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    #1414 snoetetoet, 11 apr 2011
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011

ehm.....;) dat van die 9 kilo geld voor de overstap van maxicosy 0 naar maxi cosy 1 (priori, grotere stoeltje) en lang in de maxicosy wordt juist weer afgeraden omdat ze minimale bewegingsvrijheid hebben. niet even lekker kunnen rollen etc. wat niet fijn zou zijn voor de spieren van de rug

ik heb een queenie die kan zowel liggend als zittend (laatste is dan ook echt recht op.) anna ging met 6920 en 64 cm 5,5 maanden oud in de zitting (ff opgezocht) alleen gilde mw alles bij elkaar omdat ze perse wilde zien daarom was er geen lol aan om die in de kinderwagen te hebben

coen moet ook 1 dezer dagen over maar dan is het baby er zo af voor mijn gevoel.......:( coen heeft nog zo'n 10 cm bij z'n voetjes met een dekje is het krap, soot van ingebakerd maar het is toch warm en hij vind het fijn om "besloten" te liggen alleen zie je handen en benen maaien en schud de bak af en toe heen en weer als hij het druk heeft SHAKE IT BABY!

als je twijfelt even op cb vragen

15. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Boaz al aan de cappucino???? Nou zeg wat voor moeder ben jij? ;)

@Glim ik zou idd Collin nog niet in de wandelwagen zetten, hij moet dan tenminste zijn hoofdje goed recht kunnen houden en sterker zijn in zijn ruggetje. Van de 9kg grens heb ik niet gehoord trouwens waar Doosje het over heeft. Je kunt de mc ook gebruiken tot boven de 9 kg, zo lang het hoofdje binnen de rand valt is het goed. De vervolg autostoelen beginnen bij 9 kg misschien dat daar de verwarring zit.
    Enne Doosje als we het er dan toch over hebben, ik zou ook de mc niet te lang gebruiken maar toch voor de wieg gekozen hebben vanwege het ruggetjes verhaal, de mc is nl niet zo goed voor het ruggetje.....maar goed wij gingen ook vaak op pad terwijl Stijn sliep en dan nam ik sowieso de wieg mee en voor kortere periodes laat ik hem idd in de mc.

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Tim ging met 5mdn in de wandelwagen en Stijn met 6,5 maand. Maar ik zet hem nog wel tussen liggen en zitten in gewoon omdat hij anders zo veel naar voren hangt, meneer wil nl ook alles bijhouden!

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland

hihi in ieder geval geen koemelk allergie maar wel melksnor!:D

18. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    hahahaha

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    meiden ik heb wel zin in de meeting! jullie zijn een stel moordwijven!!!!! <lief bedoeld dan he!>

20. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    en dan nog even klagen:

heb net een uur strijd gehad over naar bed gaan met anna, strijd is op het moment erg aan het toenemen alles is sowieso nee en ik moet opassen dat ik niet in dreigementen verzand te kort door de bocht ben en het af en toe nog met humor op los, andere kant consequenties van gedrag en niet luisteren moet ze leren. zo zou ze vanavond in bad, nee nee nee dus ik waarschuw haar nog 1x en weer nee. ok, dan niet in bad op laatste moment "sojie mama ik kan wel luisteruh" leed was al geschied dus nee is nee. 45 min krijsen en stampen vervolgens wassen en naar bed heb 1 uur boven gezeten ala de nanny steeds terug naar bed gestuurd......<zucht> 1e keer welterusten tweede keer en de 30 keer erna aan de hand zonder iets te zeggen rustig in bed, ze vond het prachtig! riep zelfs mama waar ben je?!

ik hou het maar op de spanning voor haar verjaardag as vrijdag maar wat een portret! uiteindelijk was ik diegene met het zwaktebod: "nu ga je slapen of ik zet je kabouterlamp weg!" zo flauw van mezelf.....maar het hielp wel, en het was de derde avond op een rij

Deel Deze Pagina