30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Het CB zei dat ik langzaam af moet bouwen. Ze hebben daar inderdaad schema's voor.
    Maar... zodadelijk komt hier een lactatiekundige op bezoek. Ik heb haar gisteren gebeld en gezegd dat ik op het punt sta om over te stappen op felsvoeding, maar dat ik het graag nog één kans wil geven. Ze kon meteen vandaag langskomen. Nadat ik had verteld hoe het borstvoeden bij mij gaat, en dat het drinken voor Lina echt een worsteling is, snapte ze heel goed dat ik er zo in sta. Ze wilde me ook niet overhalen ofzo. Dat vond ik een goed teken. Dus nu ga ik zodadelijk samen met haar kijken waar nu het probleem zit (over de telefoon dacht ze al te kunnen vaststellen dat ik te veel melk heb, of een te krachtige toeschietreflex, waardoor Lina het drinken niet kan bijbenen).
    Ik geef het daarna nog een week, en als ik er dan geen beter gevoel bij heb, stop ik ermee.

Ik kom straks wel even vertellen hoe het is geweest.

2. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Oh Miekiee, veel beterschap voor je kleine meisje. Sneu....

@Nuk: wat goed van je dat je dit doet. Ik heb een paar keer op het punt gestaan om een lactatiedeskundige te laten komen. Maar nooit gedaan.
    Nu heb ik ook een kennis die dat ook is en die heb ik 1 keer gebeld voor wat tips. Daar had ik wel wat aan. Ben benieuwd.

Een vraagje: hoeveel pap geven jullie?
    Ik heb 200 ml opvolgmelk aangemaakt (volgens de verpakking van de pap) en er 3 scheppen rijstebloem en 3 scheppen Bambix fijne grane doorheen gedaan. Het was een stevige hap. Maar vond het erg veel, het bordje was nokvol.
    Heb ook een goeie bodem laten staan. Chris begon wat te wiebelen en interesse in andere dingen te krijgen dus had het idee dat ie vol begon te raken.

3. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey dames,

ben weer langs de huisarts gegaan..nu had ze om 11 uur 40 graden koorts!en spuugde ze erbij(met een heel klein beetje bloed erbij)

nu is dat bloed waarschijnlijk omdat een adertje in d'r keel is gesprongen van het spugen...maar als romée niet tot 3 uur vanmiddag 100/150 ml binnen heeft,moet ze door naar het ziekenhuis.
    ik moest vooral op vlekjes letten.luierpijn...en of ze alert blijft.en heeft ze nu een plaszakje om !
    pfff vind dit maar niks hoor.en tot overmaat van ramp zit manneke tot donderdag in duitsland!zucht....

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh Miekie wat erg... hoe is het intussen met de kleine meid??? Ik hoop dat ze nog voldoende binnen heeft gekregen! Heel veel sterkte en een dikke knuffel! Kan je mannetje niet eerder naar huis komen vanwege de zieke?

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Miekie...jee... wat kan het ineens veranderen met zo'n kleintje zeg. Hoop zo dat het snel beter met je meisje gaat en dat ze toch thuis mag blijven. zo sneu ook met dat spugen en dan dat plaszakje..pffff... dikke knuf van hier en ik duim dat ze niet zieker wordt!

Nuk, volg je gevoel he meis! Maar ik vind het zeker knap dat je het toch nog een kans geeft. Hopelijk krijg je goede tips van de lactatiedeskundige en gaat het wel fijner lopen. Want volgens mij wil je wel heel graag. Maar zoals hier al eerder gezegd, het mag niet ten koste van alles gaan!!!

Ik heb zelf nooit overwogen voor borstvoeding, omdat ik het echt een vreselijk idee vind dat er een kleine aan mijn borst hangt.... ik vind een fles geven ook heel intiem met zo'n mini mensje bij je en dat gelurk aan mijn tepel zag ik helemaal niet zitten hahahaha... geen gehannes, bij het idee van tepelkloven en tepels moeten masseren gaf mij echt de kriebels...Dus vandaar. Misschien heel egoistisch, maar goed... ieder zijn ding he.

Snoet, Coen is dus ook weer helemaal van de leg zeg maar.... Weer een ritme inbouwen en dan hopen dat hij weer net zo gaat als een paar weken geleden! Fijn dat je genoten hebt van het weekend. Hoe is Anna dr humeur? Is het al beter of zou het echt "verjaardags stress" geweest zijn?

Hier mega moe.....heb gisteravond een workshop bonbons maken gehad. OOOOO, wat was dat LEKKER hahahahaha...bonbons eten zoveel je maar wilde (echt....ik kon geen chocola meer zien op het eind van de avond hahahaha) We mochten zelf advocaat truffels maken, chocoladenestjes (melk, puur en wit) en als klap op de vuurpijl een heuse paashaas!!!! Echt een geslaagde avond met mijn ex-collega's. (weer even heerlijk gelachen met de humor die ik zo mis....) Ik was pas tegen elf uur thuis en toen moest ik nog alle tassen klaarzetten en de boterhammen smeren...pffff... was weer een kort nachtje met Sven.
    Ik ga het deze week nog aankijken, maar anders bel ik terug naar de ka. Hij blijft maar kramp houden.....

Sky, wat een mooi mannetje is Chris zeg!!!!! Wauw, die fotos op hyves zijn helemaal geweldig.

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sky zegt: "Misschien over een paar weken als ie meer richting 7 maanden is. Hij zal het zeker lekker vinden en stukjes weet ie al raad mee dus dat gaat goed komen."

'...stukjes weet ie al raad mee'????????? Gatverdamme!! hahaha wat komt er uit jouw borsten joh! Complete boter! Of slagroom!

hihi

Nuk hoe was het??

Miekieie wat erg! Hoe gaat het nu met d'r? Zo'n plaszakje is gek he...had Boaz ook een keertje om. Ik heb nog een foto van hem ermee. Zit dat zakje over z'n tampeloeresje en staat hij er met een big smile op! Vind het iets te persoonlijk om dat neer te zetten hier, maar was erg grappig (daarna dan).

Over die webwinkel: daar moeten we op 4 mei maar eens over brainen in het zonnetje :)

Hartediefje: ik houd me ten zeerste aanbevolen om 4 mei een creatie van je te proeven. Geen probleem.

7. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Miekie..hoe is het??
    Nuk, hoe was het gesprek?

Doosje...tja...ik vrees dat de creaties op 4 mei wel al op zijn met een aantal chocolademonsters hier in huis!!!! hahahahaha... ik moet me echt inhouden hoor en manlief lust er ook wat van... en tja... het zou zonde zijn als het slecht wordt toch????? hahahahaha

Ik ga de fles klaarmaken en dan hopen op een goede nacht!!!!

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    hey dames...ff snel want ik ben KAPOT!!!

romée hoefde gelukkig niet naar het ziekenhuis!ik moest rond 15:00 bellen hoe het was.....romée had toen 70 cc gedronken,en dit vond de huisarts toch wel te weinig.ook vroeg ze hoe ze nu was...tja ze slaapt de hele dag..of ze huilt.maar goed ik moest haar dus van haar wakker gaan maken en weer een fles aanbieden,en dan weer rond 17:00 bellen.wederom had ze 70 cc op..!
    opdat moment had romee over de hele dag dus 320 cc op...en aangezien de dag nog niet over was..vond ze dit redelijk.
    dus afgesproken als het meer symtonen bij komen direct naar de ha post.en of dan weer morgenochtend bellen,en donderdag wil ze haar zo en zo zien!
    het zint haar dus niet dat zo'n kleintje al twee dagen hoge koorts heeft.baby's tot 6 maanden mogen dit dus niet hebben(wist ik niet)
    nu heeft ze over de hele dag 480cc op..en ging ze net naar bed met een temp van 39,3..dus weer een zetpil erin..en hopen dat ze de nacht door gaat!

man ik loop de hele dag van boven naar beneden..want ze stikt van de slaap,maar raakt iedere keer haar tuk(speen) kwijt!als ze wakker is houd ze het maar 30 min vol,en wil ze weer naar bed.
    en ook als ze wakker is..moet ik haar troosten..ze heeft bijna de hele dag zo'n heel zielig huiltje.(met heeel af en toe een lach)
    verder is ze nog wel alert gelukkig.

nou ik ga lekker naar bed..ben benieuwd wat de nacht en de dag van morgen weer voor me brengt!

ps:dat plaszakje..wat een gedoe zeg... alles was ernaast gegaan.hihi

nou hou jullie op de hoogte...ik ga lekker m'n bedje in!trusten allemaal

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Miekieieie hoe is het vandaag met je meisje? En heb je zelf een beetje kunnen slapen?

Hartediefje, vooruit dan maar weer ;) Heb je goed geslapen?

10. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    heb weer een kaaaa uuuuuuuuuuuu teeeeeeeeeee nacht achter de rug.:015 schreeuwen/schreeuwen en nog eens.....flesje wilde ze niet..liggen wilde ze niet...speen wilde ze niet...tja dan is de vraag wat wil je wel...pffff

dus weer een zetpil ingedaan...en om 01:00 pakte ze eindelijk de fles..en dronk ze 40 cc..weer niet om naar huis te schrijven,maar goed.

toen kwam ze weer om 5:00 uur..toen pakte ze gelijk de fles,en begon goed maar helaas..50 cc...ze drinkt in ieder geval nog wel..das een goed teken.

nu zit ik eigenlijk te wachten tot zij komt...maar miekiee gaat geen slapende (honden) baby's wakker maken...ben gek!hihi
    sterre is net door m'n vriendin opgehaald,die zit op school.gelukkig heb ik veel hulp om me heen..kanjers zijn het!
    dus dames ik hou jullie op de hoogte...

ooh ja doosje....heb jij ook lekker geslapen???hihi

11. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh Miekie wat fijn dat Romee niet naar het zkh hoeft maar wel vervelend dat ze zich zo rot voelt, konden ze maar zeggen he waar ze last van hebben. Stijn is vannacht ook aan het spoken geweest, we denken tandjes en daardoor oorpijn oid... gelukkig heeft hij na 1 uur toch goed geslapen maar was vanmorgen al weer snel moe dus hij ligt er ook al weer ff in.
    Enne een slapende baby wakker maken doe ik ook niet hoor (tenzij hoog nodig) maar zou in jouw situatie er wel over nadenken om haar bv na 2 uur slapen (als ze dat al doet natuurlijk) toch wakker te maken en een flesje aanbieden, zeker gezien de temperatuur en dat baby's al snel uitdrogen. Maar ja als ze pas net slaapt lekker laten liggen natuurlijk, van slapen wordt je ook beter en als ze slaapt heeft ze weinig last van wat haar dwars zit denk ik altijd maar.

12. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
  13. kvinna

kvinna Niet meer actief

Bah Miekiee, wat naar nou voor jou en je kleine meisje! Sterkte!

Hier ook niet zo'n fijne nacht gehad: Noa moet hoesten, daar wordt zij niet wakker van maar ik wel. En ze rolt zich een ongeluk in haar bed, klapt tegen de zijkant aan, wordt daar wakker van en moet dan huilen. Of ze draait zo dat ze op haar buik in een hoekje ligt met haar hoofd helemaal gedraaid tegen de spijlen aan. Ligt ook niet fijn natuurlijk. Ben benieuwd of dat minder gaat worden, want zo is slapen niet erg fijn...

14. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Sterkte Miekiee!

@Doosje: BAH! Jouw visualisatie! Hoewel; slagroom?:D
    Ik bedoel natuurlijk stukjes in z'n bijvoeding!!!!!

15. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    Ze hoefde niet te blijven! Heb nu een antibiotica kuur.nu moet de koorts gaan zakken.het zijn dus echt haar oortjes,en doordat er druk op staat,doet het dus zeer als ze drinkt!

Ik ga lekker slapen nu!

16. kvinna

kvinna Niet meer actief

Dat is heel fijn, Miekiee. Veel minder erg dan een of ander eng virus. Ik hoop voor je dat Romée snel opknapt. Slaap lekker!

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    jemie miek, wat vervelend!!!! (op z'n zachtst gezegd....) hopelijk slaat de kuur snel aan!

getver wat ben je toch een druif doosje! alternatieve vorm van kaasmakerij?!

citroen hoeis het met je buuv?

hartedief, hier alles ok, ben nu wel anna aan het ophouden overdag ze moet haar slaappatroon gaan aanpassen, slaapt het liefst 2 uur smiddags en dan savonds spoken... als het druk of spannend is/wordt, mag ze wel een uurtje tukken maar je wil niet weten hoe sjago ze dan is!

kvinna tussikind van vsm helpt goed tegen hoest!

hier: naar fysio geweest met coen, ze zag idd afplatting die op retour was, de acties die we zelf ondernemen zijn prima en ze heeft nog een oefening mee gegeven. wel adviseerde ze me nogmaals naar de osteo te gaan, hij heeft door het overstrekken een asymetrie in bekken en strekt zijn nek

coen krijgt een tand! en is dus jammerig en wil het liefst de hele dag een tut bijtring vind ie maar zo zo een hydrofiele doek vind ie ook lekker hij drinkt trouwens weer super!

18. kvinna

kvinna Niet meer actief

Snoet, wat zijn baby's toch rare wezens, hè? Maak je je helemaal druk omdat ze zo slecht drinken, doen ze het ineens weer goed. Verrek ja, tussikind, dat is een goeie. Ga ik morgen even halen.

19. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Hee Miekiee, ik hoop ook voor jullie dat de kuur snel aanslaat. Weet inmiddels als geen ander hoe vervelend het is als je kind pijn heeft en je kunt er zelf niets aan doen :( .

Even een vraag over borstvoeding/kolven:
    Vandaag heb ik een handkolf gekocht, omdat ik Lina aan wil gaan leren uit een flesje te drinken, zodat ik binnenkort eens wat langer dan 2 uur van huis kan. Nu was het zojuist voedertijd en heb ik Lina de linkerborst gegeven en tegelijkertijd de rechter gekolfd. Ik kreeg er 40 ml. uit.
    Ik heb haar verschoond (zoals altijd halverwege de voeding) en in plaats van daarna de rechterborst aan te bieden, heb ik dus het flesje aangeboden. Ze heeft er 20 ml. uit gedronken en het ging best goed voor een eerste keer!
    Nu heb ik 20 ml. over, wat doe ik daarmee? Invriezen? Ik wil over 2 weken graag een volle fles bij elkaar gespaard hebben, omdat Nukkeman en ik dan naar het theater willen (kaartjes vorig jaar al gekocht, toen ik nog niet wist dat ik zwanger was). Mijn ouders komen dan oppassen en moeten dan dat flesje gaan geven. Maar ik moet vantevoren dan nog wel een paar keer oefenen, toch? Hoe doe ik dat het beste?

En dan nog een vraag: hoeveel mag ik per voeding afkolven, zonder dat mijn tieten gaan denken dat m'n kind ineens veel meer nodig heeft en ik opnieuw stuwing krijg?

Sorry, ik bestook jullie maar weer eens met super veel vragen... :)

20. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Kvinna: dat van die tralies is heel herkenbaar hoor! Gebeurt hier ook om de haverklap..

@ Nuk: ik zet je vraag graag door naar Sky. :)

@ Snoet: graag gedaan. Ik ben een visueel mens haha.

Ik heb Pacificje ook gevraagd voor de meeting en ook gevraagd hoe het is. Als ik iets hoor dan laat ik het weten natuurlijk.

Deel Deze Pagina