Gelukkig Miekiee, geen eng virus idd. Nu maar heel hard duimen dat de kuur snel helpt, dat arme meisje. Oorpijn is erg. @Nuk: Sowieso, kijk even op borstvoeding.com. Daar heb ik alle info gevonden. Een hele goeie site. Melk kan je een dag of 5 bewaren in de koelkast (maar ikzelf vind 2 dagen maximaal) en kun je binnen 24 uur na het kolven invriezen. In ijsblokjesbakjes bijv, dan kun je porties maken. In 1 vakje zit bijna 15 ml geloof ik. En als zo'n bakje vol is en bevroren doe je de blokjes in plastic zakjes of een bakje met deksel, sticker met datum erop. Klaar. Ik heb ook wel eens zo'n kolfflesje ingevroren. Ontdooien in de koelkast de avond van te voren er al uit halen. En mag je onder lauw water verder ontdooien. NOOIT in de magnetron! Verwarmen in een flessenwarmer. Na het kolven kun je Lina nog laten drinken. Zij haalt er altijd meer uit dan je kolft. Krijgt ze toch genoeg binnen. Een paar keer in de week oefenen met het flesje is wel handig. Ik kolfde af na 1,5 uur na elke voeding. Zo spaarde ik beetjes bij elkaar. Die deed ik in de koelkast bewaren in aparte flesjes en als alles dezelfde temp was (koel dus) dan deed ik alles in 1 fles en binnen 24 uur in de vriezer. Hoeveel je afkolft heeft geen effect op je productie verder. Tenzij je lichaam heftig reageert, maar dat kun je nooit echt van te voren weten. Mij is verteld (heb een borstvoedingscursusje gevolgd) dat je ongeveer 15 minuutjes elke borst afkolft. Dat is voldoende en raken je borsten niet van de leg, zeg maar. Maar bekijk die site maar eens. Is echt heel veel info te vinden. En heel prettig allemaal om te lezen en ook ervaringsverhalen te lezen. Succes! Oh, als je iets niet kan vinden op die site, vraag maar, dan geef ik een linkje hier.
nou weer ff snel... ging dus weer helemasal de mist in met romée.onder de vlekker en weer hoge koorts.vanmorgen weer naar de huisarts geweest ,en het is dus voor 99% de MAZELEN!!!!! nu om 15:00 weer in het ziekenhuis zijn..dit ivm niet willen weten,denk eerlijk gezegd dat ze dit keer moet blijven
Oooow, Miekiee, wat naar . Ik las vorige week al op internet dat de mazelen in NL zijn... echt heel sneu dat Romée er dan ook meteen last van krijgt... Ik hoop dat jullie bezoekje aan het ziekenhuis iets gaat opleveren! @ Sky: Dank je wel voor de tips, ik ga meteen op die site kijken. Heb vanochtend ook nog met een lactatiekundige gemaild, dus nu zou het allemaal goed moeten komen, toch? Ik ben gewoon zo bang dat m'n borsten van de leg raken, omdat ik nu al een paar keer van die harde knobbeltjes had, en ze 's nachts ook pijn deden. Ik krijg dan meteen horrorvisioenen over borstontstekingen etc., vandaar dat ik zo doorvraag. Hier: na 2 totaal slapeloze nachten vanwege de krampjes en het urenlange huilen van Lina, is ze afgelopen nacht ineens rustig geweest en hebben wij ook een beetje kunnen slapen! Morgenochtend hebben we een afspraak bij een osteopaat, ben benieuwd of dat gaat helpen.
O, Miekiee, wat erg zeg! Leek het gisteren nog vrij onschuldig, dit is echt slecht nieuws. Ik hoop dat ze er snel overheen komt. Nuk, ik heb zelf vrij weinig gekolft, maar ik las ook (hier op de site) dat je dat het beste na de ochtendvoeding zou kunnen doen, dan heb je de meeste melk. En op het moment dat je een flesje vol hebt, moet je de voeding als ze het flesje krijgt, natuurlijk gaan kolven. Met een beetje mazzel kolf je dan een volledige voeding en dan heb je er dus altijd één op voorraad. Het kan trouwens (dat was bij mij zo) dat je voeding raar gaat ruiken na het ontdooien. Dat wil niet zeggen dat het niet goed meer is, maar het kan zijn dat Lina dat niet meer lust. Wel handig om vantevoren uit te proberen, lijkt me. Noa vond het nog steeds lekker. Knap trouwens dat je met een handkolf tegelijk kon voeden en kolven, dat lukte mij voor geen meter, had toch wel beide handen nodig om te kolven. Vanochtend Noa voor het eerst pap gegeven met kunstvoeding, nou, dat was smullen. Als het maar van een lepeltje komt. Borstvoeding uit de fles ging altijd erg goed, maar kunstvoeding uit een fles, dat blieft mevrouw niet.
O, en Nuk: douche je al met Lina? Of vind je dat te eng? Anders is het misschien een idee om elke dag even bloot (met luier) met elkaar te knuffelen, lekker als ze bij je drinkt bijvoorbeeld. Dat maakt Noa altijd erg rustig en geeft mij een heerlijk gevoel.
och miek...... veel sterkte meid! gezien je nog niet online bent geweest vrees ik dat je met romee in zh bent... hoe hou jij toch alle ballen hoog?! tenslotte heb je nog 2 meiden..... heel veel sterkte meid! hier: ik ben MOE!!!! moest ik vorige week voor een uitstrijkje (fijn!:x)belt ha gisteravond 21:00 dus ik schrik me rot.... blijk ik een infectie te hebben die tgv verstoring door hormonen is ontstaan. dat zou ook die vermoeidheid kunnen verklaren en blijvend zeurderig gevoel in buik. assistente had voor gemak ook even een kweek gedaan ik heb nu een vrij stevige ab kuur dus ga zo mandje weer in
Miekie...jee..wat schrikken zeg. De mazelen... daar krijgen ze toch de inentingen voor? We denken aan je...hoop dat ze snel opknapt. Heb je toch hulp verder? pfff...idd petje voor je af hoor! Is je man al thuis? Snoet, dan schrik je je inderdaad rot als de ha opbelt... Maar mocht jij dan nu al een uitstrijkje laten doen eigenlijk? Bij ons zeiden ze ook pas na een half jaar. Hoop dat de ab kuur snel aanslaat en je je ook weer sneller beter voelt. Hier ook vreselijk moe...... kan niet meer.... wat ik ook probeer...het blijft weinig slaap opleveren. Gisteren weer met vier flessen gedaan (2x 210+7 en 2x 180+6, fruit en groente) en toen sliep hij vanaf een uur of zeven tot ik hem om kwart voor tien de fles gaf...maar daarna dacht meneer..heeeeee, ik kan wel even feest gaan houden!!! Pfff.... ik ben zelf bezig geweest tot negen uur voor ik ook maar even op mijn kont ging zitten. En om twaalf uur sliep ik gelukkig ongeveer...tot er om een uur of vijf weer wat begon te piepen.... Sven zit ook niet lekker in zijn vel... hij heeft een beetje ontstoken oogje, hij is snipverkouden en hij bijt zijn vingers er zowat af... dus hopelijk komt er snel iets door. Ik ga het er nog eens met manlief over hebben, maar ik voel me zo anders met het spiraaltje...heb echt stemmingswisselingen.... kan het ene moment echt met tranen in mijn ogen staan van ontroering en het andere moment gigantisch uit mijn slof schieten... ik vloei drie van de vier weken en die vierde week heb ik een schimmelinfectie... zo wordt het er in de weekenden met manlief ook niet echt gezelliger op en ik eet mijn eigen vol met lekkere dingen... kortom: WEG MET DIE HORMONTERS!!!! Zo..weer even lekker geklaagd!!!!
He gats Miekiee, de mazelen!! Sterke en veel beterschap. Ik vind het ook zo knap hoe jij het allemaal doet in je eentje! Jezus Snoet, dan schrik je je ook het apenzuur! Hoop dat de atibioticum gaat werken. @Nuk: Die knobbeltjes en schijven en bulten en steken en pijntjes etc die blijven soms nog komen hoor )zelfs na 6 maanden! Vandaag op m'n werk kreeg ik echt megasteken in 1 tiet, poeh, kromp een beetje ineen. Maar dat hoort erbij. Niet te snel iets denken. Een borstontsteking is heftig hoor, dat merk je wel. Je ziet dan ook altijd een rode vlek en het doet flinke pijn. Nu ook nog doen m'n borsten 's nachts een beetje pijn. Een soort overvol gevoel (maar niets vergeleken bij de stuwing de eerste 2 weken, héét dat ze waren en pijnlijk! Heb je dat al gehad? Niet elke vrouw krijgt dat hoor) en dan kan ik ook alleen maar op m'n rug liggen en een beetje half op m'n zij, terwijl ik een echte buikslaper ben. Maar die borsten zijn té groot en vol om erop te kunnen liggen. Op zich gaat dat volle gevoel overdag wel weg, dan zijn je borsten niet meer zó erg hard en opgezwollen, dat verdwijnt wel mettertijd. Zo gauw vraag en aanbod in balans zijn en het wat meer routine wordt voor jou (en je borsten) en Lina zul je merken dat het heerlijk gezellig, makkelijk en handig is. Echt. Je krijgt het wel onder de knie. Heb vertrouwen in je zelf. Ik had dat gevoel al tijdens m'n zwangerschap heel sterk en bleef dat voelen. Ik dwong mezelf ontspannen te blijven en geloofde in het kunnen van Chris en mij. En meer dan 6 maanden later ben ik daar nog steeds blij mee. @Hartediefje: bah, zoveel vloeien? En ook flinke werking van de hormonen. Welk spiraaltje heb je? Koperen of die andere? Ik gebruik de minipil; Cerazette (vanwege de borstvoeding), en merk weinig verschil in humeur en heb nog geen doorbraakbloeding gehad, gelukkig (afkloppen!!). Maar je vergeet dat je giga slaaptekort hebt! Wat denk je dat dat met je doet? Ik heb exact hetzelfde, of janken of een mega kort lontje. Wat meer slaap doet al wonderen in je emoties! Chris slaapt nu in een zomerslaapzakje, dat lijkt wat te helpen. We moeten er iets minder vaak uit... Vraagje meteen: hoe zijn jullie beebjes gekleed in bed nu met die warmte?
hey dames, bedankt voor jullie lieve reatie's. romée is gewoon(nou ja gewoon weer thuis)en eerlijk gezegd baal ik er flink van! vanaf 06:00 vanmorgen tot vanmiddag 15:30 had ze maar 50 cc gedronken.(ze had bijna 10 uur lang niks gedronken..daarna heeft ze nog maar een half danoontje op..en misschien 40 cc vocht tot nu toe!dus totaal 90 cc vocht en half danoontje op! en nog worden we naar huis gestuurd,want mevrouw was niet ziek genoeg!hoe ziek wil gvd een kind hebben????ik ben woest...en hoe hou ik het vol????????/nou NIET!!!! sta elk kwartier aan romée d;r handjes te trekken...laat er extra lang huilen..om te zien of ze nog wel traantjes heeft..ik word er he-le-maal kierewiet van!!! me tranen zitten hoog(nu ook nu ik dit schrijf)zit de hele tijd naar romée te kijken..van my god laat er aub niks mis gaan!ik vertrouw het gewoon niet..eergister totaal 430 cc op..gisteren misschien 500 cc en vandaag 90 cc...en dit terwijl je normaal 5 a 6 flessen van 180 cc krijgt per dag met af en toe een potje groentje en danoontje tussendoor! ook twifelde het ziekenhuis of dit wel werklijk de mazelen was...moest er vanuit gaan dat het in ieder geval een besmettelijke ziekte is,en dus ook die maatregelen nemen. gisteren in het ziekehuis begonnen romée haar vlekjes en zei de arts "dit is van de koorts". en vanmorgen zei ik dat tegen de huisarts die zei gelijk "ooh neee hoor ,dit is echt niet van de koorts,dit is zeker 1 van de besmettelijke ziektes(6e ziekte rode hong..mazzelen) en doordat hun toch echt dachten mazzelen is ze daarop geprikt. kom ik vanmiddag weer in het ziekenhuis zeg dezelfde dokter weer"nee hoor dit is van de koorts". wat moet ik hier nou mee... ben onwijs opgefokt.kan elk moment huilen..en voel me doodongerust!ze is gelukkig wel allert ,daar let ik op..maar ze huilt om redenen waar ik niet van weet..en overstrekt heel erg tijdens die momenten van huilen.. en dan een man naast je hebben die heel irritant heeeeel realax is..."maak je niet druk..hun weten wel wat ze doen..bla bla bla. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhhhhhhhhh
Oh Miekie wat schrikken!! Wel toevallig ergens want ik heb vandaag de GGD gebeld omdat wij eind juni op vakantie gaan en vanwege de mazelen die toch wel aanwezig zijn overal maar voorlopig is er nog geen advies om de BMR te vervroegen maar moest het wel in de gaten houden. @Snoet pff da's schrikken als de ha belt, hopelijk slaat je kuurtje goed aan. @Hartediefje pff wat een nachten! Enne spiraal is hier ook echt 1 grote ellende maar vind wel dat ik het ff 3 mnd moet proberen want het staat in de bijsluiter dat het ong 3 mnd duurt.. maare of ik dat volhoud..... Verder vandaag naar het cb geweest, Stijn is nu wel weer wat aangekomen maar zijn lijntje van gewicht buigt toch wel af en zit al onder het gemiddelde terwijl zijn lengte tegen de bovenlijn zit. Maar ze vond Stijn er wel goed uitzien en zag ook wel dat het een bewegelijk mannetje is dus uiteindelijk vond ze dat ik me geen zorgen hoefde te maken...pfff echt cb taal dus. Met de buuf gaat het redelijk, ze zit gewoon echt aan haar top. De juf van school neemt van het weekend de kids mee naar camping (wat een topper he!) dus hopelijk kan ze wat bijslapen. Enne wat betreft die juf, we gaan proberen of Tim bij haar in de kleuterklas kan komen.
Oh Miekie zie nu pas je laatste berichtje... wat slecht eigenlijk dat ze zo'n kindje weer naar huis sturen!! Snap dat je boos bent en terecht lijkt me! Tja mijn advies als je het niet vertrouwd gewoon de hap bellen of desnoods naar de eh gaan... jouw gevoel is heel belangrijk nu en als je ergens maar twijfeld gewoon aan de bel trekken hoor!! Pff dikke knuffel voor jullie!!
@ Miekie: Ik wens je heel veel sterkte, logisch dat je kwaad bent, je stuurt een baby toch niet van het kastje naar de muur?!?!?!?! Zijn ze nou helemaal gek geworden?? Ik zou daar ook heel boos over zijn.... Hopelijk gaat het snel weer een beetje beter. Groetjes, Elleke
Miekieie als jij voelt dat het niet goed zit, bel je huisarts en zorg dat je naar een ander ziekenhuis wordt verwezen. Serieus, als jij een second opinion wil, dan moet je dat gewoon doen en naar je intuitie luisteren. Een goede kinderarts begrijpt dat. Dit trek je ook niet..
Hè bah, al ruim een dag niets van Miekiee gehoord. Ik hoop dat nu ook weer geldt: geen nieuws goed nieuws. Even ego: tjonge, wat ben ik blij met mijn meisje! Sinds we in Nederland zijn, is ze al veel lekkerder in haar vel komen te zitten en de afgelopen vijf dagen is het één en al lol dat we hebben. Ik snap haar ineens helemaal (nu pas? Ja, nu pas), ze brult het niet meer uit als er iets nieuws gebeurt en ze komt 'nog maar' twee keer 's nachts voor een flinke slok, waarna ze direct weer in slaap sukkelt. Het zal de combinatie zijn van leeftijd, het feit dat wij minder gestrest zijn en het vaste voedsel dat ze met smaak eet. Vanmiddag gewoon een halve gepureerde mango naar binnen geslobberd, bijvoorbeeld, naast het bordje pap van vanochtend en de sperziebonen en aardappelen van vanavond. Nu nog doorslapen en dan ben ik helemaal gelukkig. Dus, Nuk, er is zeker hoop. Doosje had het al met vier maanden (dat er een beetje ritme in kwam, dan), bij mij heeft het dus tot zes maanden geduurd, maar er zijn het afgelopen halfjaar ook wel zeer emotionele dingen gebeurd. Ik denk dat die toch echt zijn weerslag op haar hebben gehad, helaas, maar daar valt niets meer aan te doen.
jemie miek........ zoals jij dat zegt: kaaaaaaaaaaa uuuuuuuuuuuuuuuuu teeeeeeeeeeeee ziekenhuis!!!!! ws willen ze infecties buiten de deur houden? maar wat de andere meiden ook zeggen: aan de bel blijven trekken!!!!! onze ka is juist geneigd kindjes op te nemen om gezin te ontlasten.... hoe is het nu met de koorts? en ze had toch een kuur maar dat zal enkel helpen voor de oortjes, hangt van de kuur af maar van amoxicicline kan je trouwens overgevoelig reageren: rode uitslag en spijsverteringsklachten in ieder geval hele dikke knuffel!!!!
kvinna wat heerlijk genieten he? heb dat precies hetzelfde... citroen, ik zou het ook proberen als ik jou was om tim bij juf in de klas te krijgen.... sky: ik doe coen enkel in pyama onder zijn dekentjes die in een ledikant hoeslaken zitten overdag heeft ie romper korte mouw met t shirt en lange broek maar wel vestje in de buurt enne veel flesvoeders hier maar mijn respect heb je hoor! had het ook graag gedaan maar of ik echt zo'n doorzetter als jij zou kunnen zijn?! hartedief, mijn ha gaf aan dat een uitstrijkje met 5 maanden no problem was. maar in principe rekenen ze 6 maanden maare ik kan me leukere dingen bedenken hoor! trouwens coen is ook een tand aan het krijgen hoor. hij bijt zich gek, het liefst op mouw of hydrofoiel en kan zelfs heel driftig worden en volgens mij voel ik wat.... en hij draait... maar ook weer zelf terug! vind het zo knap! hij gebruikt wel zijn voorkeurskant dus daar moet aan gewerkt worden maar ik ga dat wat actiever doen als we woensdag bij de osteo zijn geweest shadow hoestie?
en dan.... DE MEETING.... wat gaan we doen? ik vind idee van shadow erg aantrekkelijk, de mosten. en als het slecht weer is indoor gaan hoeft van mijn niet perse ballorig te zijn..... mag ook ander voorstel hoor...... als doos maar een poepdoos heeft en boaz een cappuchino of lekker lunchen gevolgd door lekker spelen; lees hangen op kleed met babys bijv vanaf 13:00 ? wie gaat de knoop doorhakken?
Miekiee...oo meis... wat logisch dat je kwaad bent zeg.... ik zou me ook zorgen maken als ze je kindje zo ziek terug naar huis sturen. Ik zou geloof ik vannacht ook geen oog dicht doen... En als je het echt niet vertrouwt, echt bellen naar een ha, huisartsenpost of ziekenhuis. Ik geloof dat ik Sven dan nog redelijk warm leg, maar zo warm als hij overdag is, zo snel koelt hij voor mijn gevoel 's nachts weer af. Ik leg hem in een rompertje zonder mouw en dan een heel dun truitje met lange mouw in een dunner slaapzakje. Dan leg ik een dekentje tot half op zijn buikje over hem heen. Ik doen nu geen broekje en sokken aan in zijn slaapzak. Citroen, ik heb nu het spiraaltje al drie maanden en de laatste weken is het er niet op verbeterd... Vandaag een heerlijk dagje naar de camping geweest. Mijn (ex) schoonouders hebben daar een chalet en dan is het heerlijk vertoeven, is zo snel lekker daar beschut. En dan heerlijk naar een restaurant met speeltuin gelopen (senne op de fiets), wat gegeten. OOOOO,wat was het fijn met mijn knullen. Alleen Sven is zoooo onrustig... zijn oogjes allebei heel erg vies, neusje verstopt en als hij op zijn vingers bijt, dan loopt het kwijl zo langs zijn armpje naar benden hahahaha...manlief zei vanavond drup drup drup, nou senne helemaal in een deuk. Ook gaat de ontlasting nu weer ineens slechter...vanavond maar heel weinig en heel veel moeite voor moeten doen...pffff... het blijft hier ook maar aanklooien. Hij krijgt op het moment maar vier flessen. En wat ik me afvroeg...moeten de kindjes nu ook EXTRA vocht krijgen als het zo warm is????
@miekie was benieuwd hoe het gaat met Romee... @Kvinna wat fijn dat Noa haar draai lijkt te vinden, en jullie ook natuurlijk. Stijn ligt overdag in een dunne zomerslaapzak met alleen een t-shirtje. 's nachts ligt hij in dezelfde slaapzak met pyjama en dekentje half over hem heen. Extra vocht is een beetje zelf inschatten denk ik en ligt ook aan wat ze normaal al binnen krijgen. Fruit en groente is ook vocht en extra water of kruidenthee kan altijd natuurlijk. Ik let vooral op plasluiers, die zijn nu wel duidelijk minder soms maar nog wel voldoende. @meeting ik vind de mosten ook een hele leuke en daar heb je ook nog eens alles bij de hand (poepdoos voor doos, warm water voor flesjes, capu voor Boaz, lunch voor de mama's...) Binnen locatie ben ik niet zo creatief...nouja ik ken verder niks in de regio roosendaal. Misschien is er een soort van pannekoekenrestaurant met binnenspeel mogelijkheden??? (hier zit nl wel zoiets dus denk misschien daar ook wel)
Haha Snoet en Citroen! Mijn dag kan nu al niet meer stuk Ik weet niet meer wie het vroeg, maar Boaz heeft met dit weer overdag een korte broek, een shirt met korte mouwen en een rompertje met korte mouwen aan. S avonds alleen een rompertje. Met slapen leg ik 'm in een dunne slaapzak, met rompertje en een laken eroverheen. Wij zijn het bovenste appartement, vol in de zon, dus de warmte blijft hier heel erg hangen. Bovendien heeft Boaz het volgens mij niet snel koud (ik weet nog dat we het op de slaapkamer met z'n wiegje 12 graden had. Sliep ie goed in toen). Trouwens vandaag bij de Zara een aantal korte broekjes en shirtjes gekocht voor 'm: leuk!! Echt een tip als je mooie, betaalbare kinderkleertjes wilt kopen. Ze hebben al vanaf maat 56 of 62 geloof ik. Oh ja, de Mosten vind ik dus ook goed, gezellig! Tenminste, dat hoop ik. haha