30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    En: Miekieieie hoe gaat het????? Moet aan je denken hoor!

Oh en extra vocht geef ik ook. Ik laat 'm tussendoor en na elke maaltijd wat drinken uit een beker. Niet uit de fles (want dan heeft ie het gevoel dat het op moet), maar gewoon een paar slokken uit een beker. Hij laat heel goed merken dat ie genoeg heeft dan.

2. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nog geen nieuws van Miekieieie??? Kwam speciaal even kijken..

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hey was ook ff benieuwd naar Romee.... Hoop idd dat geen nieuws ook goed nieuws is!

4. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden,

hartedief wat balen dat het moeizaam gaat met sven.... maar vreemde poep kan ook bij reflux horen, alle klepjes en overgangen in darmen kunnen "van slag zijn" wanneer moet je naar de ka terug? misschien een tip: schriftje met bijz bijhouden ik heb een schriftje waarin periodes van slecht drinken beschreven staan, hoe laat een fles en hoeveel gedronken, ook hield ik een poeplijstje bij (even voor doosje: in de zorg noemen we dat een def lijst, verkorting voor defeacatie lijst)

ben ook benieuwd hoe het met miekie en romee is....

ooooh doosje jullie hebben idd de zara, in zeeland ben je veroordeeld tot hennes hema en c&a

hartedief wat klinkt dat heerlijk je uitje naar de camping.... fijn voor je:)

5. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    heeey meides....

wat zijn jullie toch lieverds he?sorry dat ik niet eerder schreef,maar ik was kapot van de hele week.en aangezien mannetje nu thuis was..heb ik lekker wat tijd voor mezelf genomen,en voornamelijk heeeeerlijk geslapen.

gisternacht ging ik huilends naar bed...manneke zag dat..en zei dat ik maar even bij moest gaan slapen...maar ik durfde niet,hij beloofde dat hij goed op romée zou letten en haar ging proberen een fles aan te bieden.
    om 01:30 maakte hij mij wakker "miek....? romée heeft 180 cc gedronken!!! en ik ""whaaaaaaaaaa echt??..ooh blijer kon je me niet maken".maar romée huilde flink en hij kreeg haar niet meer stil.dus ik was gelijk klaar wakker..en blij dus ik ben die nacht ff in de weer geweest,maar met een veel geruster hart...niet meer voelen aan d'r vel.niet extra laten huilen..alleen maar troosten,en vooral liefde gegeven.
    de volgende ochtend werd mevr om 07:15 wakker..dronk weer 90 cc..en haar vlekken waren beduidend minder.gaf ook weer haar geweldige lachjes weg..oftewel...romée is aan de betere hand!!!
    nu vandaag ging het weer een stukje beter met haar....we zijn lekker met d'r gaan wandelen,maar echt lang houd ze het niet vol.ze slaapt nog wel heel veel..maar das niet erg.ze heeft ook een hele hese stem,die schat.(is ook niet gek van al dat huilen)

dus dames..ik ben helemaal blij,en ga toch lekker fijne dagen tegemoed..EN ik kan eindelijk genieten van het lekker weer.

meides..jullie heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne paasdagen...jullie zijn lieverds..greetz miek

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh wat fijn Miekie!! Idd nu lekker genieten en lekker knuffelen met je meisje! Hopelijk gaat het nu steeds beter met haar.

7. kvinna

kvinna Niet meer actief

Miekiee, wat heerlijk! Fijne paasdagen!

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    PFFFFIEEEEUUUUUUUUUUUW! miekie wat moet dat heertlijk zijn dat je door manlief wakker gemaakt werd en wat heerlijk dat ie je even de zorg uit handen nam! maar nog veel beter dat remee aan het opknappen is! JOEPIE!

allemaal fijne paasdagen!

bij ons zijn de eitjes al weer gevonden en loopt er een peuter met een bruine snor rond :D vanmiddag verplicht naar opa en oma maar wel genieten van mooi weer!

oh ja, coen had gisteren 5 flessen 180 +6 op! das voor coen heel wat dus ik ben ook blij! en hij slaapt door van 23:00 tot 7:00:) alleen word anna momenteel wakker van fluitende vogels, onweersbui en regenbuien.....:(

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Miekie, YESSSSSSSSSSsss, o wat fijn dat ze aan de beterende hand is. En wat fijn dat manlief dan even de zorg overneemt en je naar bed stuurde. Soms heb je dat ook heel hard nodig (hoe erg het op dat moment dan ook tegen je gevoel in gaat)

Snoet, wat goed van Coen zeg!!! En slapen van 23 tot 7???? zooooo, jij hebt een geweldige nacht gehad! (kan hij dat mooi volgende week woensdag vertellen tegen sven hoe hij dat doet!)

Ik heb er idd ook al over na zitten denken om het weer terug te gaan opschrijven hoe hij de dag doorbrengt met eten en slapen en kramp.... en wat hij dan eet. Ik word er een beetje moedeloos van. Ik moet in principe pas 13 mei terug. Het kronkelen als hij ligt is wel een heel stuk verminderd, dus dat geef ik dan wel als werking van de medicijnen aan...Soms twijfel ik wel eens, maar het is echt kramp rond vier/vijf uur in de ochtend. Vanochtend ook weer. En je gaat gewoon al naar bed met de instelling...nou, nog een uurtje of vijf en dan is hij weer wakker...Maar goed.. elk uurtje slaap is er eentje.
    Als ik dan Sky dr verhaal las een poosje terug, mag ik nog niet klagen.

Sky, hoe is het met Chris? gaat het al wat beter?

Shadow, hoe is het met jou en Valerie?

Hebben jullie kindjes trouwens last van de warmte?

Nou, ik ga een moederdagcadeautje in elkaar flansen. Een foto albumpje van mijn twee knullen voor mijn mams. En verder ga ik heerlijk genieten de komende dagen.

10. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk, allemaal goed nieuws hier, blije berichten en chocolade peuters!! Ik ga weer de zon in!

11. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Iedereen aan het genieten van het mooie weer!!!!

Ik vraag me af waarom ze in alle babydozen een potje worteltjes erin hebben gedaan..... ik ga ze op het moment dus NIET meer verder opmaken.... we hebben het Sven gisteren gegeven (2 eetlepels) en wat heeft ons mannetje last gehad... het begon eigenlijk al een uur later met teruggeven (hij had natuurlijk een wit shirtje aan hahahahaha) en daarna kramp en vannacht vanaf drie uur was het onrustig... tot de poepbroek vanochtend. MAN...... wat een broek hahahahaha. (doosje, zelfs 's ochtends vroeg moet ik dan aan jou denken hahahaha)

We gaan zo eens lekker genieten van het zonnetje en een wandelingetje maken met de kleine man.

Miekie, gaat het steeds beter met Romée?

O ja..wij hebben gisteravond trouwens nog een paar theelepeltjes afgekoelde rooibosthee gegeven aan Sven (schijnt ook weer te helpen tegen darmkramp) en hij vond het echt heerlijk! Ik ga het maar eens elke dag een beetje geven, kan hij straks als extra vocht mooi wat thee drinken. (heb ik bij Senne eigenlijk nooit gedaan..vraag me niet waarom, maar ja, je wordt toch verstandiger met een tweede he hahahahaha)

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    hartedief, vandaag las ik in een wij (een oude...) dat kindjes met aanleg voor allergie en/of overgevoeligheid je die beter geen wortel als eerste hap kan geven want daar reageren ze sneller gevoelig op, geld ook voor banaan en potjes hebben meer toevoegingen dan zelf gepureerd eten, advies: boontjes, brocolie, peer en appel het liefst zelf geblenderd. (ik deed altijd wat wij aten iets vanaf nemen en apart blenderen en toen anna meer ging eten deed ik een 1/2 aardappel en wat hgroenten erbij apart in pannetje zodat dat zoutloos was en wij wel met kruiden konden eten.

coen dronk trouwens weer minder vandaag <zucht> en daar baal ik van met dat warme weer maar net wat citroen al zei, luiers checken en af en toe mondje water of thee geven...

tja en het warme weer: gister vond ik coen sneller geprikkeld, we waren bij oma maar dan wordt er ook door oudere nichtje, tante en oma over hem heen gebogen en daar heeft ie geen zin in wat ik me heel goed kan voorstellen. en we gingen gister rondje lopen (jaja ook coen zit nu in het zitgedeelte....<zucht hij wordt veel te snel groot...>) en toen haalde ik hem heel warm er uit en was tie knap chago van, kan ik me ook voorstellen. maar ik leg hem lekker in de schaduw in romper of binnen

13. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    tis stil......:(

ik zit te googelen op de maxicosi rodi, voor anna, citroen en hartedief wat is jullie ervaring met stoel voor senne en tim? wij nemen er 2 omdat we 2 auto's hebben en wisselen geen optie is (snoeteman brengt, ik haal...) maar in de mijne hoeft geen dure, dat kan een SPS variant zijn, scheelt €50,- maar in de station is een kantelbare wel fijn denk ik..... wat is jullie ervaring?

helaas heeft coen vanmiddag, en vanavond weeer 80cc laten staan van zijn 180+6 fles:( maar ik denk dat ie letterlijk vol zit, heeft nog geen poep gehad dus morgen maar weer eens lactulose...

14. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Hartedief wij waren idd aan het genieten van het goede weer!
    oh ja klopt van die rooibosthee, we hebben voor Stijn een tijdje z'n flessen met rooibosthee gemaakt, dus thee zetten en dan op flestemp maken met koud water en dan melkpoeder erbij.

Enne wat betreft gevoeligheid en eten zou ik ook geen appel als 1e hapje doen want daar kunnen gevoelige kindjes ook snel op reageren (heb het met Tim gehad, we hebben bij hem alles met hulp van een dietiste geintoduceerd omdat hij sterk reageerde)

@Warme weer, Stijn is ook sneller geprikkeld, mede omdat hij het snel warm heeft en zijn eczeem daardoor weer opspeeld maar ook omdat hij minder slaapt overdag nu het warm is.

@Snoet blijft toveren he met Coen z'n voedingen... Enne over de autostoel, wij hebben voor Tim de kantelbare rodi gekocht gewoon omdat hij dan nog ff kan relaxen als hij wil maar je moet hem echt kantelen voordat hij er in zit anders lukt het niet meer en het is ook echt niet flink kantelen hoor gewoon net iets achterover maar dat is vaak genoeg om net het hoofdje neer te kunnen leggen. Ik vind het wel een fijne stoel moet ik zeggen.

Wij zijn vandaag gaan zwemmen, helaas is het toestel wat onder water kan kapot, nouja het scherm is kapot maar hij maakt nog wel foto's. Luc had hem meegenomen maar de autorai en was bij binnenkomst al kapot :x hij krijgt het werkelijk echt voor elkaar om alles kapot te maken..

Vanavond de bbq aangestoken en lekker gegeten..ook weer zoiets, maak ik voor Tim een kipfiletje wat ik al in de pan wat heb gebakken zodat het snel klaar is op de bbq (Tim vind het heel leuk maar heeft echt geen geduld haha) gooit Luc er voor ons wat op maar niet het stukje vlees voor Tim, moest het manneke dus als nog wachten op z'n vleesje.

15. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Dames, las net iets....echt een openbaring!

voor alle dieeters:
    Ik heb eindelijk ondekt waarom ik zo moeilijk afval! Ik was mijn haren altijd met shampoo en tijdens het uitspoelen loopt die shampoo langs mijn lichaam omlaag. Op zich niet erg maar op het etiket staat GEEFT MEER VOLUME!
    Ik ga dus overschakelen op afwasmiddel, het etiket is veel belovend: VERWIJDERD AL HET VET ZELFS HET MEEST HARDNEKKIGE!!!

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hahaha, Citroen, leuk is tie he!!! had hem een paar weken geleden ook gelezen bij een van mijn andere hyves vrienden.
    Denk dat ik morgen maar gelijk ander spul ga gebruiken voor mijn haren!

Ik heb vanavond nog even de termometer gebruikt en sven heeft nog even wat kwijt kunnen raken. Hij was zo ongedurig na zijn fles en maar windjes laten... Dus hopelijk helpt het voor de nacht.
    Ook hier minder drinken...hij komt nu uit op 830 ml vandaag (wat nog heel veel is waarschijnlijk vergeleken bij Coen)

Snoet en Citroen, bedankt voor de tips! Ik ga in ieder geval geen wortel meer geven en ik ga nog eens navragen morgen bij de assistente van de ka of ze me ook telefonisch advies mag geven (de ka zelf) Want dan ga ik eens vragen wat ik dan het beste kan geven qua bijvoeding en of ik mss idd de voeding kan aanmaken met rooibosthee. (ik moet toch de comfortvoeding al met gekookt water aan maken en dan koud water erbij, kleine moeite om dan even een zakje thee er eerst in te hangen)

Sven is ook wat prikkelbaarder met het warme weer, is ook meer aan het huilen dan anders. Ik wijt het daar dan ook aan.

Snoet, ik heb geloof ik ook de maxi cosi rodi, maar moet even kijken dan morgen. Ik vind het een heerlijke stoel, maar moet wel zeggen dat als ik hem kantel en senne zet zich weer een beetje af, hij wel weer terug schiet. Je moet hem idd vantevoren kantelen. Ik doe er soms wel eens een deken achter dan, als ik zeker weet dat hij in slaap gaat vallen (als je ergens vandaan komt en langer moet rijden) Bij de Hema hebben ze soms ook wel eens hele goede aanbiedingen! Maar ik vind de maxicosi stoel wel een prettige.

17. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Miekiee: Ik begin hier net met bijlezen, maar gelukkig kwam ik tegelijkertijd jouw positieve berichtje ook tegen. Meid, ik ben blij dat je zo'n goede nacht hebt gehad, maar ben het wel met de anderen eens dat het echt belachelijk is dat ze je in het zh gewoon wegsturen...:x

@ Citroen: Haha, grappig shampoo-verhaal! :D

Hier: Twee super heftige dagen en nachten achter de rug. Lina blééf maar huilen en schreeuwen, we zaten er op een bepaald moment allebei volledig doorheen. Drinken aan de borst gaat nog steeds onrustig, daarom ben ik nu gaan kolven. Man, wat heb ik veel melk :$ . Ik las dat je kolven ook moet leren, en dat de meeste vrouwen de eerste keer niet meer dan 10 ml. kunnen afkolven, nou... niet dus! Ik pompte er meteen 140 ml. uit!!
    En Lina accepteerde het flesje zonder enige problemen. Dus... nu alleen nog maar aan het kolven, zodat Lina heel rustig uit een flesje kan drinken. En dat gaat heel goed! Ga vanaf vanmiddag langzaam flesvoeding bijmengen, hoop dat ze dat ook trekt.

Verder veel gelezen over het huilen en waar het aan zou kunnen liggen. En ik kom op (verborgen) reflux of misschien - als dat het niet is - op koemelkallergie. Dus nu ga ik bijhouden wat ik zelf eet en kijken of dat effect heeft op hoe Lina slaapt.

Nog één vraag over spenen: we geven haar nu een flesje met een nr. 1-speen. Dat gaat echter heel langzaam, dus kan ik nu al (nu ze 5 weken oud is) overstappen op een 2? Zijn daar uberhaupt bepaalde leeftijden aan gebonden, of heeft het puur met de drinksnelheid van je kindje te maken?

Sorry weer voor de vele vragen, maar jullie zijn mijn experts-op-afstand ;) .

18. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Hartediefje ruim 800 cc is prima voor een kind dat goed groeit hoor, ik mocht met 4 mnd al over naar 4 flessen van 200 terwijl Stijn vanaf 4 mnd toch echt duidelijk een knik naar beneden heeft op zijn groeilijn.
    Enne mijn ervaring met navragen mbt de thee is dat je niet echt een afwijzend antwoord krijgt maar ook niet bevestigend.. meer zo'n reactie als het is jullie kindje.. (lekker flauw vind ik haha)

Hey wat fijn Nuk dat het kolven goed gaat en dat Lina het ook nog pakt! Je vraag over de spenen, je moet gewoon nemen waar Lina het beste uit drinkt en is dat een grotere speen dan is dat zo ondanks dat er misschien vanaf 3 mnd op staat. En een tip mocht een grotere weer net te snel gaan dan kun je ook zelf het kleinere gaatje wat groter maken met een warme naald. Ik heb voor Stijn de spenen gewoon ingeknipt (haha tja dikke voeding vanwege reflux) en dit werkt het beste. En over de reflux, elke baby heeft dat in principe maar sommige kinderen hebben net wat meer last van het maagzuur wat de slokdarm heeft geirriteerd. Het kan iig zeker geen kwaad ff in de gaten te houden wat je eet en hoe Lina daarop reageert.

Hier ook een erg onderbroken nacht gehad, om 1 uur werd Stijn helemaal overstuur wakker om vervolgens ontroostbaar te zijn voor 2 uur. We hadden echt alles al gecheckt en niks hielp dus na 2 uur krijsen maar een zetpilletje gegeven en daarop is hij in slaap gevallen gelukkig! Nu is hij weer vrolijk al bijt hij er echt binnenkort z'n handen af denk ik, er zit wel een flinke dikke en rode bobbel op z'n tandvlees dus dat zal hem wel dwars zitten. Verder ben ik ook niet lekker, hoest me de longen uit m'n lijf en flink snotteren, denk dat het geen verkoudheid is maar hooikoorts. Heb daar al hele lange tijd geen medicatie voor gehaald omdat het wel ging. Het hele weekend een beetje aanklungeld om de hap maar niet te hoeven bellen. Belde ik vanmorgen de ha op voor herhaalrecept kan ik het pas over 2 dagen bij de apotheek ophalen omdat ze maar met z'n 3en staan.. Dus ik langs de apotheek (moest er toch in de buurt zijn) en de situatie uitgelegd dat ik het lang niet nodig heb gehad oa vanwege zwangerschap en de tijd na de bevalling van Tim want toen was het ook echt minder maar nee kon echt niet en daarbij is het chronische medicatie die moest ik dus maar optijd bestellen zodat het kon wachten.. nou heb je dan naar mijn verhaal geluisterd????
    Heb nu dus maar iets bij de etos gekocht (waar ik gewoon kon kopen wat ik normaal ook heb trouwens) gewoon belachelijk en dan moet de zomervakantie nog komen.. zal wel zorgen dat ik alles voldoende in huis heb tegen die tijd!

19. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    whahahaha citroen! die is leuk!!! zou het ook helpen met omo? wast een BERG kost een beetje?

bedankt voor de tip wij dachten ook aan de rodi kantelbaar ik vind maxicosy erg goed en ja hartedief hema heeft ze ook maar ik vind de zitting/bekleding iets minder

en oooooh citroen wat irritant en alles behalve vriendelijk!!!! gelukkig heb je nu wel in huis wat je nodig hebt, ws een mediq apotheek, die moeten altijd alles bestellen waardoor je niets zomaar mee krijgt....:x ik bedoel.... je vraagt tenslotte niet om morfine!

hartedief, 800 is goed hoor, en zo zie je de heren lijken wel veel op elkaar... coen heeftvandaag 2 dikke poepluiers gehad (op het kdv:D) en hij drinkt gelijk weer ok, maar idd het blijft gegoochel, moet ook oppassen dat ik me niet fixeer op dat drinken en echt.... als jullie hem zien volgende zal je zeggen stel je niet aan want het is een lekker bol mannetje, maar je wil gewoon dat ie goed gezond drinkt poept en slaapt

nuk wat goed zegt dat het kolven lekker gaat en lina de fles goed pakt, wat een rust als manlief het even kan doen he? als je twijfelt aan het vele huilen aan de bel trekken hoor!!!! desnoods goed opschrijven wanneer en hoe lang ze huilt.... spuugt ze ook na de voeding? of snel de hik? (hoeft niet perse reflux te betekenen) als je denkt aan allergfie wees dan allert als je met flesvoeding begint, waar daar zit koemelkeiwitten in wat niet eerst door jouw darmen zijn afgebroken dus kan een reactie heftiger zijn (en is het gelijk duidelijk dat het gaat over allergie...)

wat betreft spenen afhankelijk welke fles je gebruikt: difrax flessen hebben ook een 3 standen speen, dan kan je eens proberen of stand 2 lekkerder werkt, let wel ze is nu gewend aan hard zuigen dus kan ze zich wat makkelijker verslikken maar ze mag in principe 15-20 min over een fles doen hoor! de 3 standenspeen is later weer makkelijk als je pap in een fles gaat maken dus is het geen miskoop

en GEEN SORRY!!!!!!:x dat mag niet hoor!!!!! net zo min als een EGOVERHAAL dat bestaat ook niet:) soms moet ik even streng zijn he.....

en als laatste: wordt het de mosten? en hoe laat gaan we elkaar volgende week meeten?

hoe is het met elleke, shadow, sky en kvinna en miek is romee alweer wat meer opgeknapt?

20. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    oh ja ben benieuwd, wat voor maat hebben jullie babys nu?
    coen zit precies in 68 maar ik kan hem zomerbroekjes en tshirts 74 ook al aan doen (zitten dan lekker ruim):$ hij is zo groot als dat anna was met 8/9 maanden maargoed hij zit in tussen midden bovenlijn in, anna zit tussen midden en onderlijn in, en die dronk trouwens tot 9 maanden niet meer dan 5x 150+5.......

Deel Deze Pagina