heeeeeeeeee dames, gelijk op jullie vraag in gaan..romée is lekker opgeknapt.begint weer zichzelf te worden,is alleen nog wat moeier als normaal. snoet romée heeft maat 74 aan!om op jou vraag terug te komen.mevrouw heeft een lekkere dikke buikie. van de week ben ik weer tante geworden van een klein neefje genaamd finn.ivm met romée miss haar besmettelijkheid wilde ze niet dat ik langs zou komen,dus nu donderdag maar voor het eerst spieken. die tekst ..hihi geweldig..heb hem gelijk gekopieerd,en ga hem ff op me hyves zetten. nuk wat fijn dat het zo goed gaat met kolven.en zo te lezen...zit het qua geestelijk weer helemaal goed met je...vragen zal je altijd wel hebben over opvoeding..dat heb ik zelf nog na 3 kids.hihi ooh ga gauw romée-tje huilt
@Snoet ik vind de mosten prima hoor en hoe laat dan? Uurtje of 1? En misschien is het handig om 06 nummers uit te wisselen dan kun je iemand bereiken mocht dat nodig zijn. Stijn heeft nu zomerkleren maat 74 aan en dat heeft hij voor de lengte nodig, voor de rest zou 68 eigenlijk nog prima zijn maar dan is het naveltruitje op driekwart broekje. Stijn begon op de bovenste lijn met lengte en gewicht en zit nu met z'n lengte nog op de bovenste en met z'n gewicht tussen de middelste en de onderste. Hij is weer veel lichter als Tim. Stijn is nu 74 cm en 8,2 kg (ruim 7,5 mnd) en Tim was met 7 mnd al 9,3 en 73 cm grappig hoe echt elk kind zijn eigen lijn volgt haha, Tim was bij geboorte nl ruim een kilo lichter als Stijn met geboorte.
hey meiden, ik ben er nog hoor, lees nog volop mee.... Ik krijg het alleen niet voor elkaar om te reageren... ga ff een poging wagen om te reageren op gister: @ autostoel: wij zijn er ook nog niet helemaal uit wat we willen, maar voor mij is het denk ik wel belangrijk dat er een slaapstand op zit. Een vriendin van mij heeft er nog een staan die ze in de 2e auto hebben gebruikt, die mag ik waarschijnlijk overnemen, das dan wel weer lekker.... @ kleertjes: Caitlynn heeft broeken maat 68 en shirtjes maat 74. Ze is redelijk stevig.... Het hangt, vindt ik, enorm van het merk af hoor. Er zijn rompertjes 62/68 die ze nog makkelijk aankan en er zijn er die veel te krap worden..... @ Miekiee:Fijn dat je een goede nacht hebt gehad en GRRRRRR naar ziekenhuizen.... @ Nuk: het huilen kan ook zijn omdat het drinken zo onrustig gaat. Als Lina de fles rustig drinkt en niet langer dan zeg maar 20 minuten over haar fles doet, zou ik niet op een grotere speen overstappen. Wij zijn ook naar een grotere speen gegaan op een gegeven moment, en dat leverde hier kramp en spugen op. Teruggestapt naar de kleinere speen en toen ging het weer beter. Ik zou dus nog niet overstappen naar een grotere speen..... @ Meeten: ik ga mee naar de Mosten, mijn 06 is op te vragen via PB. Uurtje of 1 is ook helemaal goed. Tot zover ff, Elleke
Mosten: check en uurtje of 1: ook check. Gezellig! Ik doe ook even mee: Boaz heeft maat 74/80 (hij is geloof ik nu 75 cm) en hij draagt beide maten. Hij zit met lengte boven de curves en met gewicht op het lijntje of net eronder. Hij woog vorige week 8300 en dat is niet heel veel zeiden ze (maar niet erg gelukkig). Ik word nu wel een beetje gek van het voedingsschema hoor. Ben de hele dag aan het voeren bijna! Hij krijgt al 2 boterhammen, pap, warm hapje, fruithapje, soms een rijstewafeltje, nog 2 keer fles en tussendoor wat drinken. En dan vergeet ik dus de yoghurt nog, want dat mocht ie ook. Ik zit op bijna om het uur een hapje. Jullie ook??? En belangrijk: ik hoop dit weekend voor het eerst met hem te gaan fietsen. Spannend!! Oh en: ik ga binnenkort dat CLA slikken tegen buikvet. Maar heeft iemand anders nog een goede tip om dat vet rond buik en middel weg te krijgen? Toch maar weer Sonja Bakker? Weet je wat me opvalt de laatste tijd? Dat als ik het met een man over m'n gewicht/buik heb dan zeggen ze 'ah joh, je ziet er toch goed uit, gewoon lekker rustig doen, komt vanzelf' en als ik tegen een vrouw wat zeg dan krijg ik dus allemaal tips en trucs (ongevraagd!) en die gaan er altijd op in. Er is tot nu toe geen 1 vrouw geweest die zei 'je ziet er goed uit', punt. Stom toch?? Gisteren zei m'n collega zelfs als grapje 'zo, ben je alweer op je gewicht joh?'.....(ik zat haar te dollen met andere dingen). Alsof ik dat niet kwetsend vind. En dan heb ik qua broek maat 40 nu en boven maat L. Dat is toch niet dik???? Blegh. Maar goed, ik wil er zelf nu wat af. Even die vetrol wat minder maken hihi.
Miekiee, fijn dat je meisje aan de beterende hand is!!! Sven heeft mt 68 nog aan, maar ligt idd aan het merk. Hij zou van truitjes ook mt 74 aankunnen (heb hem daar nu een t-shirtje van aangedaan van mexx wat ik nog van senne had liggen) Maar broekjes heeft hij nog echt mt68. Ik hield hem vanochtend eens helemaal recht voor me en toen zag ik toch overduidelijk dat meneertje maar "korte pootjes' heeft hahahaha...zijn bovenlijfje is in verhouding net iets groter naar mijn idee. Morgenmiddag mag ik terug naar de kinderarts...ben helemaal op.... vannacht ook weer vreselijk. Hij had om acht uur zijn late fles en toen in bed. Ik ben er ook om kwart voor tien ingegaan en rond elf uur had hij al weer kramp. Toen was het rond half vier en vanaf half vijf is hij niet meer rustig geweest..Heb hem toen uit ellende om half zes al een fles gegeven. En nu ligt hij heerlijk rustig te slapen...(en zit ik hier met een pijn in mijn hoofd op de bank.... senne had ook nog in bed geplast rond drie uur, dus die is mee verhuisd naar mijn bed.....) Zit me net te bedenken dat ik voor zaterdag nog wat leuke dingen moet gaan zoeken voor de kids.... zal vrijdagmiddg dan worden hoor..
zaterdag tja koniginnendag..nou hier is het niet veel voor de kids!ja s'morgens rommelmarkt..en diertjes en kermis waar je een vermogen uitgeeft en flu kado's voor terug krijgt.. enz,maar vanaf 12 uur smiddags alleen maar bandjes..en dronken mensen in het dorp.dus oplossing....miekiee gaat lekker met de kids naar lineashof..veel leuker. nu ga ik met sterre ff naar duinrell.kan het op m'n brommer af.romée bij mijn moeder..kelly op school..heerlijk ff tijd met sterre alleen! doeg allen
check, mosten 13:00 prima! wie wil 06? starten met lunch? doosje, ik zal even beschrijven hoe ik er bij zit, heb me gewurmd in een spijkerbroek-van-voor-de-zwangersschap gekleed met dito truitje wat nu afkan als naveltruitje en ben mooi versierd door een zwemband die dwars boven mijn broek uitgulpt ik was altijd 36-38 en heb nu 40 en M en soms L en dan zeg ik "sois!" ik heb 2 kinderen gebaard en dat is te zien, maar daarnaast weet ik ook dat je het echt de tijd moet geven lees 2 jaar om weer enigszins in je vel terug te keren, maar alles is opgerekt en je lijf heeft aan topsport gedaan dus zeg gewoon tegen iedereen dat je topsporter bent! tja en dat je man zegt dat je er piekfijn uit ziet: 1. mannen leggen de lat minder hoog als wij, 2. hij zou eens anders moeten zeggen!!!!! en vrouwen??? laten we heel eerlijk zijn dat vrouwen onderling, die geen vriendschappelijke band met elkaar hebben vreselijke mega krengen kunnen zijn en dus ook elkaar onzeker maken... en elkaar van ongevraagd advies voorzien mijn advies: wees jezelf en wees trots op jezelf! pfff hartedief, das wat meis! fijn dat je snel bij ka terug kan het is wel een arts die je serieus neemt gelukkig miekie wat leuk dat je al die dingen in de buurt hebt! lekker genieten met je middelste!
Hè gelukkig Miekiee, dat Romée weer aan het opknappen is! Ben dan altijd zo bezorgd! De mosten is prima! Zat nog te denken om iemand op te pikken of iemand mij? 06 geef ik ook via pb. Nu ben ik helaas ziek. Heb een acute bronchitis infectie met fikse verkoudheid en alles wat erbij hoort. Ben veel te vaak ziek. Komt door het slaaptekort, gaat je weerstand flink van omlaag en bij mij is dat altijd de belangrijkste trigger geweest. Sinds een weekje slaapt Chris beter. Nu maar zo'n 2 keer eruit per nacht. Soms in de avond wat moeilijk in slaap maar vaker gaat dat goed. Nu sinds 4 dagen krijgt hij geen laatste voeding meer (die van 22.00 uur) en dat gaat ook heel goed!! Geen honger in de nacht! Ben blij! Want nu kan ik een paar weken ook om een uurtje of 20.00-21.00 uur naar bed en zo bijkomen. Dat scheelt toch weer een paar uurtjes. Helaas is me dat tot nu nog niet gelukt omdat door het hoesten, slijmvorming, moeilijk ademen en watersnot wat uit m'n neus loopt (even voor de beeldvorming! )en in m'n keel wat weer hoesten tot gevolg heeft, ik mezelf wakker hou. Dus slaap pas tegen de nacht... ( Maar goed, dit gaat weer over en dan straks heerlijk een week of 4 die extra uurtjes pakken. Kijk er nu al naar uit!! Als Chris nu ook dit doorzet ben ik straks weer helemaal boven Jan! @maat: Chris draagt ook 68 en 74 en zelfs een paar t-shirts 80! Terwijl hij niet overdreven groot is en zeker niet mollig. Nu bijna 6,5 maand oud en 70 cm en een onsje of 2 boven de 7 kilo. Maar heel mooi in verhouding! Oja, Chris heeft echt veel meer eczeem nu. Heel z'n huidje van tenen tot hoofdje is ruw en bobbelig en meer droge harde plekjes. Zo sneu! Wij nergens last van en in de familie niet en dan moet hij dit hebben! :x Hebben jullie kindjes dat ook nu? Ok, ff de was opvouwen en kijken of m'n moppie nog lekker ligt te slapen. Doet ie nu sinds 2 dagen ineens veel beter (overdag slapen)! Maar kan ook dat ik hem heb aangestoken met m'n gesnotter en gehoest. Hij hoest ook soms ff flink en is ietsje meer jengelig (Chris huilt/jengelt/simt namelijk echt bijna nooit). Dus dan is ie wat moeier natuurlijk, als 't lijfje bezig is met iets. Hoop het niet!! Laters!
ja sky, hier ook meer eczeem. anna heeft ook ineens weer last: ellebogen~ en knieholtes. coen smeer ik suf met cetamacrogol en dara blijft het weg ws mede door warm weer en als ze gevoleig zijn door allergie of astma is dit ook geen beste tijd met warmte en pollen
Dank je wel maar weer voor de tips! @ Citroen: Hmm, klinkt niet lekker waar jij mee rondloopt. Maar wel herkenbaar, gewoon aanklungelen omdat je niet naar de ha wilt. @ Miekiee: Wat fijn dat het beter gaat met Romée!! Hier: zojuist het eerste flesje moedermelk gegeven met 33 ml. kunstvoeding erdoorheen. Lina ligt nu als een blok te slapen! Even een half uurtje afwachten natuurlijk, om te kijken wat de krampjes doen, maar tot nu toe ziet het er goed uit! Volgende flesje doen we er weer meer bij en zo gaan we langzaam over op kv. Even over het afbouwen van bv: hoe doe ik dat nu het beste? Ik las dat ik Saliethee kan drinken om de melkproductie af te bouwen, dus die wil ik voor de zekerheid in huis halen. Verder had ik van de lactatiekundige de tip gekregen om per voeding maar 1 borst aan te bieden; dat zou de melkproductie ook remmen. Dus nu denk ik: als ik dan nu per voeding 1 borst kolf, is dat waarschijnlijk hetzelfde. Gisteren had ik wel ontzettende last van stuwing en harde plekken, dus toen heb ik Lina 's avonds, afgelopen nacht en vanochtend toch maar aangelegd. Nu voelen ze weer wat soepeler. Lastig hoor, ben ook zo bang voor borstontstekingen. En ik heb érg veel melk, dus alle trucjes zijn welkom . En dan nog een vraagje: is het normaal dat baby's na het voeden direct in slaap vallen? En dat je ze uit die slaap gewoon bijna niet wakker krijgt? Wij dachten gisteren echt bijna dat er iets met Lina aan de hand was, ze was gewoon niet wakker te krijgen . Hoe lang waren jullie baby's wakker met 5 weken? @ Doosje: Over buikvet gesproken... ik ga nu een pizzabroodje eten (en nee, mijn buik is ook nog niet plat) .
haha dank Snoet, Miekieie en Nuk! M'n buikrolletje staat nu op smile-stand (ik zit). hihi Hartediefje: wat een ellende!! Man wat een nacht weer zeg....ik hoop echt dat je snel een goede oplossing krijgt. Nuk: vraag 1 weet ik niet goed...ik heb afgebouwd volgens het schema van het consultatiebureau en verder een beetje in je borsten blijven knijpen zodat ze soepel blijven (en niet gaan ontsteken). Vraag 2 weet ik wel: dat is heel normaal. Gister nog viel Boaz als een blok in slaap tijdens z'n fles. Het is voor de babies zo onwijs intensief om uit een speen te drinken. Dat zuigen kost heel veel energie en dan vallen ze vaak goed in slaap. Lekker laten liggen en een cappuccino pakken is mijn advies. N.b.: ik heb me toch een stekende pijn in m'n lies hee, niet normaal! Nou ja, ik lig niet op de grond, maar ik ga morgen toch even de huisarts bellen als het niet weg is. Net alsof iemand me de hele tijd met naaldjes loopt te steken. Als ik er dan ook nog high van zou worden..maar da is nie. Jammergenoeg.
@snoet: Collin heeft ook zo'n lichaamsbouw; lang bovenlichaam en korte armpjes en beentjes. daardoor kan hij nog broeken van maat 56 aan terwijl aan truitjes en rompers hij zeker al op 62 zit. moet wel zeggen dat kleding van de hema vrij ruim zitten die van de prenatal weer mooi past. en als ik naar de groeischema's in mijn groeiboekje kijk, mogen meisjes iets kleiner zijn als jongens. @Doosje: maat 40 is zeker niet dik hoor! ik zou graag ook weer in die maat willen passen zit nu nog op maat 44 voor een onderdeurtje van 166 cm.
Noa draagt nu maat 68, ze zit iets boven het gemiddelde qua lengte en iets onder het gemiddelde qua gewicht, een slank meisje met Michelinbovenbeentjes. Hoe lang Noa met vijf weken sliep? Een uurtje of vier op een dag, echt heel erg weinig dus. Dat is nu nog steeds zo, dus er is eigenlijk bijna verandering in haar slaappatroon gekomen, vreemd genoeg. Maar dat komt vast nog wel. Mijn buikje was twee weken na de bevalling al weer helemaal weg, bizar genoeg. Niets voor gedaan, ik sport ook niet en vreet me te barsten (borstvoeding), snelle verbranding waarschijnlijk... Ik ben ook ziek, naast verkouden en keelpijn ook gigantisch last van de pollen. Raar genoeg wordt Noa gelukkig niet wakker van mijn gehoest. Ze slaapt nog bij ons op de kamer, want in de andere kamer staat onze inboedel. Verder ben ik vandaag naar een homeopaat geweest. Ik geloof niet zo in het bovennatuurlijke (met readings e.d.) maar wel in het alternatieve (homeopatie, acupunctuur). Na het hele verhaal over Noa gedaan te hebben, mag ik nu zelf een middel gaan slikken. Het is waarschijnlijk toch mijn energie die erge invloed op haar heeft. Dat lijkt me goed te kloppen, want zoals ik eerder al schreef is ze sinds we in NL zijn een stuk rustiger, net als ik. En ik heb nooit aanwijzingen gehad dat ze ook maar iets van allergieën, reflux of eczeem of zoiets heeft, hoewel dat in onze families welig tiert. Sterker nog, ze blaakt van gezondheid. Dan moet het dus iets anders zijn en ik hoop eerlijk gezegd dat het dit is. Lijkt me wel heel bijzonder. Ik moet vanavond, morgenochtend en morgenavond een korreltje slikken en Noa heeft vanavond een lepeltje water gehad waarin dat korreltje had gezeten. Ik ben heel benieuwd!
nuk, toen ik MOEST stoppen ivm allergie van coen (en dat was abrupt alle voedingen) ben ik sochtends beiden borsten leeg gaan kolven. want savonds en snachts maak je de meeste voeding door de melatonine die in je slaap vrij komt. ik deed bij anna ook 1 borst per voeding en dan steeds een voeding weg laten dus: eerste afbouw 3 dagen/week later 3 dagen/week later 07:00 bv bv bv 10:00 bv fles fles 13:00 bv bv fles 16:00 fles fles fles 19:00 bv bv fles 22:00 bv bv bv enzovoort naarmate je flessen toenemen ga je ook een ander tijdritme krijgen
ik ben benieuwd kvinna of je wat gaat merken, homeopathie heeft bij mij 2 bevallingen in gaan gezet toen het moest maar het kost even tijd..... citroen hoe is het met je? niets zo vervelend als jeberoert tevoelen.... coen weer minimaal gedronken 7:00 170, 11:00 130, 16:00 80 en zojuist 140 maar probeer me maar niet te veel te fixeren..... tot nu toe groeit hij.... iig wekker zetten om 23:30 (ik hou het niet vol om op te blijven) ws drinktie laatste fles wel goed coen is vanochtend weer bij de osteo geweest, hij heeft zo moeten huilen tijdens de behandeling.... sleutelbeen zit vast, hierdoor trekt ie zich krom en heeft ie dus nog meer voorkeur voor links, wat ie al heeft door reflux... maar het viel me erna wel op dat ie makkelijker 2 kanten op beweegt
oh ja, carpoolen zit er bij mij niet in met al een peuter en een baby op de achterbank en ik rij over antwerpen richting breda, jullie zullen allemaal net van de andere kant af komen en hartedief heeft ook kleuter en beeb bij...
@Doosje Boaz en Stijn zijn even groot en even zwaar (of licht idd) enne tegen buikvet geen idee...zoek ook nog de gouden tip... (hmm tegen meer dan alleen buikvet trouwens) En naast mij ben je echt een slanke den hoor als ik dat zo lees.. En van die hapjes is idd zo, ik red het vaak niet met Stijn hoor om alles te geven, hij laat zelf anders wel iets staan, ben nu wel minder fles aan het geven zodat het andere wat meer z'n interesse moet wekken omdat hij honger heeft (hahaha trek dan) @Hartedief hopelijk komt er snel een oplossing voor Sven (en daarmee voor jouw) dit is idd geen doen. @Miekie leuke dag gehad? @Sky hier ook meer eczeem nu, warmte en tandje wat dwars zit triggert (schrijf je dat zo) het Beterschap voor jouw! Enne je had van mij best mee mogen rijden want ik kom wel via Breda maar dat gaat niet passen met 2 mc's een rodi en 2 dames.... da's net 1 teveel. @Nuk ik wil best naar de ha gaan hoor maar weet gewoon dat het m'n hooikoorts is en daar heb ik al jaren medicatie voor alleen lang niet gebruikt. Maar wilde met een herhaalreceptvraag de hapost niet lastig vallen maar als ik dit had geweten had ik het wel gedaan.... @Kvinna hopelijk werkt het! @Snoet met mij gaat het wel nu, nog veel snot en niezen maarja dat trekt nog wel weg medicatie heeft ff nodig om goed te werken, gelukkig werkt het weer een beetje mee!
Thanx voor de lieve reacties Ik heb net even een mailtje gestuurd naar een dietist in Utrecht. Was een tip van een vriendin van mij, omdat het meestal wordt vergoed door je verzekering. Niet dat ik nu strak ga lijnen, maar het leek me nuttig om eens te kijken wat ik eet en wat daar wel en niet goed van is. 1 ding: geen shakes, dus het moet een dieet zijn met cappuccino's, chocola en ice-tea. Lijkt me een leuke uitdaging voor d'r. Citroen: leuk om Stijn te zien! We kunnen ze eens even naast elkaar liggen en zoek de verschillen doen hihi. Heb vandaag ook een kuipje yoghurt gegeven met banaansmaak, nou dat ging erin hoor! Kvinna: ik denk dat het helemaal klopt wat je schrijft. Je bent als moeder zo close met je baby, die navelstreng is dan wel weg, maar denkbeeldig is er echt nog een stugge draad hoor. Ben heel benieuwd wat de korrels doen. Snoet: krijgt Coen eigenlijk al pap?