30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Kvinna: Boaz slaapt pas sinds deze week door (hij krijgt nu nog 2 x bv en 3 x fles). Het kwam voornamelijk de laatste tijd (dat hij niet doorsliep) omdat ik niet genoeg melk meer had (borstvoeding). Vannacht was het helaas weer 3.45 uur, dus m'n borsten lopen echt terug. Ik heb besloten om vanavond nog 1 keer borstvoeding (met flesje) te geven als soort van afscheid van de borstvoeding en daarna gaat ie over op de fles. Het werkt gewoon niet meer: ik heb te weinig, hij wordt eerder wakker en het begint ook een beetje pijn te doen omdat m'n borsten niet meer vol zijn.
    Nou ja, dan heb ik het toch 3 maanden volgehouden.

Hee en wat een ellende heb jij allemaal moeten doorstaan zeg...pffffoei! En dan met zo'n klein kindje....ik hoop dat het snel beter gaat allemaal voor je.

@ Miekieieie: nou dat lijkt me zeker zwaar met 3 koters, waarvan 1 gehandicapt, ik geef het je te doen hoor....dus doe maar lekker rustig aan!

@ Citroen; wat sneu dat Stijntje door toch allemaal doorheen moet...

2. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    dames hebben jullie miss nog tip voor een baby die moeilijk poept??????

ze poept om de 2 a 3 dagen...heeft gelukkig geen krampjes...maar als ze echt poept schreeuwt ze het uit.....tís ook groen van kleur.
    doe al 10 cc extra water in de fles.....

3. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ha Miekieie, groen is goed! Bij mij was het eerst groen, toen geel en nu weer donkergroen/bruin (en met flesvoeding stinkt het duidelijk meer haha!).
    Een thermometertje met een beetje zwitsel werkt goed, maar is natuurlijk geen structurele oplossing.
    Een paar lepeltjes venkelthee hielp bij Boaz geweldig. Daar ging hij vrijwel meteen en vooral heel rustig van poepen.

Om de 2 a 3 dagen is hardstikke goed voor een baby zeiden ze bij het consultatiebureau (en de kraamzorg). .

Wat ook nog kan helpen is haar rechtop zetten (niet liggend), dan gaat het ook wat makkelijker.

Ben benieuwd!

en je weet het....voor poepvragen kan je altijd bij me terecht. ik heb hier toch al een reputatie inmiddels haha!

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Pff Miekie heftig hoor als Kelly weer thuis is lijkt me, idd wie laat je wachten...vind dat nu soms al moeilijk en dan kun je Tim nog iets uitleggen....
    Ik heb sowieso niet veel gevloeid en volgens mij was ik er na 2 weken ook al vanaf.
    Mijn borsten hebben tot het vloeien stopte gelekt geloof ik maar ik heb dan ook 2x stuwing gehad dus er zat behoorlijk wat. Bij Tim was ik daar al sneller vanaf ook.
    Wat betreft het poepen zou ik het verder ook niet echt weten....wij gebruikten ook altijd ff de termometer met wat vaseline en daar ging hij dan op persen, na de overstap naar pepti ging het ineens heel goed en nu gelukkig ook nog.
    Snoet had destijds toen ik dat met Stijn had nog de tip om wat druppeltjes olie in de fles te doen misschien dat je dat nog kunt proberen. Zielig om te zien hoor als het zo'n moeite kost.

Hier gaat het goed gelukkig! Stijn zit vandaag alweer op 5 flessen al merk ik wel dat hij wat moeite heeft met de hoeveelheid per fles. En Tim heeft vanavond z'n schoen gezet met z'n speentjes erin, hij slaapt nu al 3 nachten en 2 middagen zonder dus nu mocht Sinterklaas ze meenemen naar Spanje!!

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, vind ik nog heel snel hahahaha, mijn oudste hartemannetje heeft nu pas eigenlijk dat hij een hele nacht doorslaapt en die is 4!!! Maar goed, ik hoor ook letterlijk alles en nog maar het kleinste roepje om mama (soms zelfs in zijn slaap) hoor ik...dus mss moet ik toch maar proberen om bij de kleinste nu eens wat langer te wachten om er naar toe te gaan!!!

Citroen, hopelijk helpt de zuurremmer bij Stijn.

Miekiee...is ook zwaar. Je hebt dan echt de tijd en energie nodig voor je kindjes. Petje af voor je hoor!!! Helaas weet ik niet hoe je het kan vergemakkelijken van de ontlasting. Venkelthee mss??

Hahaha Doosje...jij kan mijn oudste hartemannetje een handje geven nu dan!! Die heeft het nu ook allemaal over poep en kakker, scheetjes.... hahahaha

Hier komt de kraamvisite op gang hoor hahaha, vind het zo geweldig om mijn mannetje te showen!! Vanavond twee collega's op bezoek gehad en dat was zo gezellig weer om even te kletsen en wat was ik trots toen ze zeiden dat het zo'n liefje en kleintje was. *smelt, smelt*. Dan besef je weer hoe we maar boffen met zo'n band als collega's. Morgenochtend nog een andere collega, waar ik twee keer gelijk mee zwanger was, maar vorig jaar natuurlijk bij mij mis was gegaan en zei een maand later bevallen is van een jongen. En dan 'smiddags nog twee vrienden en 's avonds ook nog een heel lief bevriend stel. En verder hou ik dan 12 december voor de familie van mijn moeders kant een kraamreceptie.
    Met het drinken van Sven gaat het wel iets beter, maar hij kan nog niet zijn volledige fles zelf helemaal leegdrinken. Maar hij was weer 10 gram aangekomen, dus hopelijk gaan we de goede kant op!

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    haha Citroen: goeie zet met die spenen!

Hartediefje: ik zou idd even wat langer wachten nu hoor...werpt vanzelf z'n vruchten af hihi.

Tip: bij de Etos hebben ze baby-pietenpakjes voor jongens en meisjes (6,99 euro) en ook echt superleuk: bij de H&M hebben ze een smoking en een kerstpak voor baby's. Ik heb zelf het smokingpakje (met strikje!) voor de kerst gekocht voor Boaz (geloof 10 of 12 euro). Oh en voor meisjes hebben ze bij de H&M echt helemaal te schattige jurkjes..

7. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Haha doosje, jij gaat leuke kerstfoto's krijgen dan!!!

Hier een hele blije mama! Sven heeft gisteravond op eigen kracht zijn flesje van bijna 60 cc gedronken om half elf en toen pas om twee uur vannacht weer helemaal zelf. OOOO, wat waren we blij zeg, hij gaat echt in een keer vooruit. Vanochtend dan zelf gedronken iets van 45cc, maar het begin is er! En hij was nu 50 gram aangekomen buiten gisteren. Happy mama nu.

Ik ga straks mee om senne op te halen van school. Sven mag in de kinderwagen naar buiten voor de eerste keer!!! En ik ga proberen of ik het red te voet hahahaha, wil zo graag naar buiten en het is niet zo heel ver.

8. kvinna

kvinna Niet meer actief

Doosje, dan had ik me vergist, je had een keer gezegd dat Boaz tot negen uur sliep, maar dan bedoelde je waarschijnlijk dat hij de voeding van zeven uur oversloeg en niet die van midden in de nacht. O nee, nu weet ik het weer: je had vorige week een schema gemaakt zonder nachtvoeding. Erg knap dat Boaz al kan lezen:D.

Hier zijn we door de regeldagen heen en sinds gisteren lukt het ook af en toe om Noa in de kinderwagenbak te laten slapen in plaats van alleen maar op de arm/buik. Dat levert zo af en toe een paar uurtjes op, heerlijk!

Ook zijn we gisteren naar het ziekenhuis geweest om het linkeroortje van Noa nog een keer te laten testen, de dag na de geboorte was er geen goede uitslag. Er zal iets in de gehoorgang hebben gezeten, want gisteren was de meting wel goed, voor beide oren. 's Middags moesten we naar de kinderarts bij het consultatiebureau, voor weer een uitgebreider onderzoek: alles van ogen tot heupen en van reflexen tot ruggetje was goed. Ze is nu 56 centimeter (volgens mij iets langer, want ze lag scheef met haar hoofdje) en 4460 gram. In twee weken 430 gram aangekomen! Borstvoeding genoeg dus, dat is een fijn gevoel.

Wandel ze met de kleine Sven, Hartediefje!

9. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk dat ze zo lekker groeit Kvinna!

En idd natuurlijk kan Boaz lezen. Heb inmiddels al uren met 'm voor z'n schema gestaan hihi.

10. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Wow goed zo Sven!! lekker drinken hoor!

@Kvinna fijn dat Noa de gehoortest toch goed was!

@Doosje haha Boaz dus een echt heertje met de kerst!

11. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Kvinna, wat fijn dat de test nu wel goed was. En dat je nu wat meer rust krijgt doordat ze in de wagenbak wil liggen af en toe. Je kunt echt versleten raken als je constant met je kindje moet rondlopen om in slaap te krijgen.
    Lekker gegroeid dan!!!!

Hahaha, Boaz al zo luisteren!!! heerlijk hoor.
    Op zich mag ik ook niet klagen, want gisteren heeft Sven geslapen van elf uur tot drie uur vannacht (dan een uurtje wakker met flesje geven erin) en dan geslapen tot bijna zeven uur. Heb ook al gezegd dat hij overdag wat meer wakker moet zijn en 's nachts slapen hahahaha, mss luistert hij wel!!!

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    <.snoet breekt in op poepverhaal...>
    om de 3 dagen????:$ voor een pasgeborene??? lijkt me juist niet goed!!! van flessevoeding hebben ze minder ontlasting als van bv maar 3 dagen is te lang hoor! je kan bij de flesvoeding ook 1 druppel zonnebloem olie doen.... (zeker in combi met johannesbroodpitmeel)

13. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    en hoe is het hier.....

ik heb de mooiste baby van de wereld... moet nog steeds foto's op de laptop zetten maar de kabel ligt beneden en ik vergeet het steeds te vragen want ik mag niet de trap af ivm bekkeninstabiliteit (och sky..... wat heb ik een respect voor jou dat je met dit soort klachten een volledige zwangerschap bent door egstrompeld...) ik zal NOOIT meer iemand met bekkenklachten onderschatten....

eigenlijk heb ik een super bevalling gehad en lekker thuis met lievelings vk zoals ik echt wenste, snoetekind heeft het heerlijk gehad bij opa en oma.. en is erg lief voor coen, daaentegen stronteigenwijs en dwars tegen ons maar ik denk ook dat ze een ontwikkelingssprong aan het maken is als ik zie wat ze nu inens allemaal doet en verteld....

maargoed bevalling: 16:00 kind deur uit.... weeen begonnen op bal weggepuft 20:25 persen 20:47 geboren (na flinke knip) want tja coen is een 8 ponder met een groot hoofd. tijdens de uitdrijving voelde ik dan ook letterlijk mijn bekken uit elkaar gaan....

en daar zit ik dan.... boven op onze slaapkamer afwisselend tussen oefeningen door, kan geen voet op tillen heb wel extra kraamzorg en snoeteman draait hier het hh.
    therapeut is nu aan huis geweest en komt dinsdag weer om te kijken of er een manier om de trap af te komen... maar ik gedraag me want ik wil er geen blijvende klachten aan over houden...

voordeel is dat je met kraamvisite geen plakkers hebt want tja... snoet moet rusten

coen groeit als kool, drinkt me leeg maar ik heb dan ook meer als genoeg hij woog 3920 bij geboorte en na 6 dagen en het bekende dipje weegt hij nu 4020
    goddank heb ik nu voor elkaar dat hij snachts om 00:00 03:00 en 06:00 komt eerst wenste meneer service om de 1,5 uur en doe het maar want het kost je je oren hahahaha

nou tot zover mijn ego bericht.... heb wel bijgelezen maar zal later weer reageren...

14. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, jee... wat een snelle bevalling. Maar dat je gewoon je bekken voelt verschuiven... hoop echt dat je snel hersteld bent. Tja, dan maar liever plakkers van kraamvisite dan dit.
    De kindjes krijgen ook ineens een hele verandering hoor, merkte het bij hartemannetje ook dat hij soms echt iets wilde en wel meteen NU en ZOALS HIJ het wil...(net iets meer dan anders dan hahahaha, want het is een pittig mannetje zo al)

Hier gaat het drinken gelukkig ook beter, hij heeft geen spuitje meer nodig en drinkt ongeveer 60 per fles. Alleen 's avonds maakt hij er een potje van...dan blijft hij wakker, maar zoekt steeds en dan kleine beetjes drinken... Heb hem nu dan ook in de wagen gelegd en even laten mopperen hoor. Ik blijf niet bezig met kleine beetjes uit de fles geven. Hij moet straks rond een uur of tien gewoon lekker een volle fles maar drinken hahahahaha, zodat hij de nacht de helft kan doorkomen. (zou hartediefje heeeeel fijn vinden) Maar normaal gesproken horen we hem eigenlijk niet huilen. Zo'n braaf en tevreden mannetje.

15. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sky hoe is het bij jou thuis? En Miekieie?

Hier alles oke. Boaz krijgt nu 's avonds flesvoeding sinds 2 dagen. De eerste nacht was hij om 3, 6, 9 en 11 uur om eten aan het vragen. En vanochtend, de tweede dag, om 5 en 8 uur (heb ik nog kunnen rekken tot 9). Dus, denk The Secret: er zit een stijgende lijn in.
    (pfff....hihi).

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Waren jullie ook zo emotioneel na de bevalling???? Pffff.... ik heb gisteren gewoon staan huilen toen ik de sinterklaasstoet voorbij zag komen...ze kwamen dit jaar langs onze straat en ik ben vanuit het raam van de dakkapel gaan kijken. Hartemannetje was met zijn vader en mijn mams was er ook met mijn zusje met haar kindjes...en ik stond daar boven te huilen omdat ik er zoooo graag bij had willen zijn. Sinterklaas vind ik zo geweldig leuk voor die kleintjes, ik geniet zo met volle teugen dan van hartemannetje. Hij had zelfs bij sinterklaas gezeten en verteld dat hij een broertje heeft gekregen en bij de zwarte pieten. Hij glunderde gewoon toen hij het thuis allemaal zat te vertellen en daar ging ik weer bijna in tranen hahahaha....Ik heb me maar bedacht dat ik er iets moois en zo wonderlijks nu voor terug heb en dat sinterklaas volgend jaar weer komt en ik daar dan sta te kijken naar mijn 2 mannetjes!!!!!!!!!!!
    hahaha, maar volgens mij vliegen de hormonen nu nog meer door mijn lijf dan tijdens de zwangerschap.

17. kvinna

kvinna Niet meer actief

Ha ha, dat had ik ook Hartediefje. Ik had tijdens de zwangerschap helemaal geen last van stemmingwisselingen, dus ik ging ervan uit dat ik die na de bevalling ook niet zou hebben. Nou, ik was me een week lang toch labiel! Kregen we een kaartje met allemaal sokken aan een waslijn: twee grote van papa, twee iets kleinere van mama en twee ieniemini van de baby, ik brullen! Als ik alleen maar aan Noa dacht, dat ze dood zou gaan als we haar geen eten zouden geven. Mooie muziek, bij alles eigenlijk spoten de tranen uit mijn ogen. Na een week werd dat godzijdank veel minder:).

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Haha same here hoor!! Precies hetzelfde als Kvinna en hoewel het na een weekje (en 2x flinke kraamtranen) afzwakt, ben ik nog steeds wat emotioneler dan voor Boazje.
    Kennen jullie die reclame van Unicef? Van 'daar moet je toch niet aan denken..'....nou ELKE keer staan de tranen in m'n ogen hoor. Pfoei.

19. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Haha, het is hier ook erger geworden na de geboorte van hartemannetje hoor... als hij iets doet waar ik zo trots op ben, sta ik al met de tranen in mijn ogen. Van de week ook, ze zijn een liedje aan het oefenen op school voor sinterklaas en dat kregen we op de mail door. Dus ik luisteren en meneertje ging dan zijn dansje laten zien....nou...ik zat bijna te huilen hahaha, wat een gevoelens voor zo'n mensje heb je dan!!!!

20. nienkuh

nienkuh Actief lid

17 jun 2010
    106
    0
    0
    Barneveld
    Ha meiden

Eindelijk weer eens een berichtje van mij...PC is nogal labiel en ik kan amper op internet. Erg frustrerend!

Ga ook geen lang verhaal typen, dikke kans dat ik dan alles weer kwijt ben voor ik op 'reageren' heb geklikt...

Alles gaat goed hier. Anouk groeit goed, op het CB toen ze een maand oud was was ze 51cm (2cm gegroeid) en 4040 gram, 700 gram erbij, dus dat gaat super. Drinkt nu ook goed en mama wacht op de eerste nacht doorslapen.

Morgen lekker verwendagje bij de Zwaluwhoeve, cadeautje van vriendlief. Zo waardeloos als het tussen ons ging toen ik zwanger was, zo goed gaat het nu. Héérlijk, want ik ging me af en toe een beetje zorgen maken...

Meiden: gefeliciteerd met jullie babies!! En de naam Coen had ik goed haha, bij ons stond Koen op de lijst...

groetjes en hopelijk tot snel!

Deel Deze Pagina