Over de geboortekaartjes: eens met Miekiee. @ Hartediefje: Ooow, wat vervelend allemaal. Maar ook heel herkenbaar... helaas. Pasgeleden hadden wij ook zo'n auto-pech-verhaal: we stapten in en toen bleek de hele bodem vol met water te liggen . Bij de garage zeiden ze dat het 400 euro zou kosten om het lek op te lossen. Nu kennen wij gelukkig via m'n ouders 'een mannetje' die het veel goedkoper kon oplossen, maar toch... En inderdaad, contactlenzen hakken er ook altijd zo in, haha. Ik bestel ze in Duitsland, dat scheelt de helft van de prijs! @ allen: Vraagje (ja, alweer ): Kan het zijn dat kunstvoeding minder voedzaam is dan moedermelk? Sinds Lina steeds meer flessen kunstvoeding krijgt, heeft ze ineens na 2 uurtjes alweer honger en slaapt ze minder lang...
Tjonge, jullie ook allemaal zo moe? Wat een gedoe, hè, die kindjes die niet doorslapen. Uitputtend. Ik heb nog geen effect van het homeopatische middel, het lijkt erger te worden en dat zou een goed teken zijn. Eerst zou het erger kunnen worden, om dan te verminderen. Helaas heb ik dat tot nu toe nog niet gezien, maar goed... Laatst was ik bij de dierenarts, toen was er iemand met een meisje van vijf weken in de MaxiCosi. Ze lag heel zoet te slapen, dus ik vroeg of dat altijd zo was, of dat ze toevallig zo rustig was, Nee hoor, ze was altijd zo rustig. Ik vroeg hoe lang ze dan wakker was op een dag, het antwoord: 'Ze was vanochtend nog even wakker en dan zal ze vanavond tussen acht en negen uur wel haar huiluurtje hebben.' Jaloers!!! Balen van die auto's, zeg. Blij dat mijn man automonteur is, dan kosten de meeste dingen alleen maar onderdelen, en dan nog ben je aan een auto gewoon veel geld kwijt. Heerlijk weer vandaag, lekker rustig aan doen.
hartedief dan kom ik je halen! ik zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg om 2 maxicosys naast het stoeltje van anna te krijgen tenslotte zitten er 3 gordels in de station man! kan het niet uitstaan dat jij zon pech hebt!!!!!!jij verdient juist een gezellig middagje weg! QUOTE=Hartediefje;9800432]Maar ik vrees dat ik me moet afmelden voor de meeting..... We hebben zo'n tegenslag met de auto. Hij moest naar de garage voor apk en grote beurt en wat ik hoorde toen ik belde of hij klaar was, maakte me bijna aan het huilen. Het komt zeker op 1500 euro alleen al om hem fatsoenlijk door de keuring te laten komen en dan zijn er nog dingen die moeten gebeuren binnen nu en een tijdje... PFFFFF, hoeveel kan een mens hebben? Er zit een breuk in de rechter achterband en het advies was om dan ook de auto niet te gebruiken en nu in de garage te laten staan tot hij gerepareerd was met alle dingen. Dus ik weet ook niet wanneer hij volgende week gemaakt wordt. Op het moment zitten we ook met het belastinggeld wat we nog niet krijgen voor de opvang doordat er dingen niet goed zijn gegaan in de computer..... dus het geld slipt er doorheen met tegenslagen. (autootje manlief met panne vorige week en een flinke rekening, lenzen versleten en nieuwe afrekenen, de grote auto nu zo in de penarie, de Wii kapot....) Ik zit er eventjes door.....morgen maar even proberen om mijn gedachten een beetje te verzetten met koninginnedag en genieten van hoe de kindjes weer genieten. (vooral de fietsoptocht ga ik van genieten met de muziek..wordt weer even sentimenteel hahahaha)[/QUOTE]
ben blij dat jij dit post ik had gisteren een heel verhaal en toen dacht ik.... nee dat hoort niet in ons clubje thuis..... zwijgen en negeren.... maar ik vind het ook prive zowel qua intimiteit en mijn adres staat er op!
hartedief, ik krijg opdracht van snoeteman om je te halen woensdag! dus het ligt niet in mijn macht ik ben een typische vrouw die heel braaf doet wat haar man zegt ik kan ook anna voorin zetten en jij tussen de cosys maar ws past het hoor! en 2 kinderwagens kan ook! tenzij je echt even geen zin hebt omdat het tegen zit..... nuk, op kunstvoeding moet lina wennen en zich weer regelen ja ze kan dus gaan huilen maar het is wel veel om na 2 uur alweer te geven..... dan zal je meer voeding kunnen geven, weet niet hoeveel voeding je al geeft maar je zou een stapje verder kunnen dus 30cc meer water met 1 schepje erbij. maar dan moet je zeker weten dat het honger is: drinkt ze flesje leef en had ze nog wel even door kunnen gaan of is het huilen omdat darmpjes de plons flesvoeding moet verwerken (kunstvoeding bestaat niet he? tis toch echt voeding!)
Doosje heeft gisteren een paar goed gevloekt, want ze moet van haar leidinggevende a.s. woensdag om 13.00 uur naar een afspraak! Verdorie daar baal ik echt onwijs van. Ik had gezegd dat ik vrij wilde, maar naast mijn collega komen er nog 2 stichtingen naar de afspraak, dus ik kan het niet verzetten. Alleen hopen dat het toch niet doorgaat. Als ik vanuit Amsterdam om 14.30 uur wegga dan red ik het niet denk ik..... Sjonge jonge ik vind dit ***!
maar als het moelijk is voor hartedief EN doosje niet kan is het dan niet gezelliger om te verzetten? het is het allerleukste om IEDEREEN te zien die had ingeschreven voor de meeting? want 14:30 uit adam weg betekent voor doosje om 17:00 in belgie, mission impossible dus
Wat vreemd...heb vanavond een stuk zitten tikken en nu lees ik het er niet tussen.... Snoet, je bent een schat!!!!!!!! Om mij op te willen halen. We weten idd niet hoe het nu gaat met de auto (wanneer hij gemaakt wordt) en bovendien is er ook nog vanmiddag tegen me gezegd dat zwemles gewoon doorgaat in de vakanties..... maar daar kan ik dan evt wel een mouw aanpassen door Senne met een mama van een vriendje mee te laten rijden en dan door mijn zusje daar geholpen te worden. Maar ik vind het ook wel jammer als doosje niet zou komen, want die is ook zo actief hier hahahaha... missen we die grappige opmerkingen!!!! Doosje, wat balen zeg van die vergadering..... Kvinna, hopelijk komt de verbetering dan heel erg snel. Ben echt benieuwd of het gaat werken. Over de vraag voor het geboortekaartje ben ik het met de rest van de meiden ook wel eens. Want ik heb die vraag ook ergens anders gezien (volgens mij bij te koop gevraagd) en toen dacht ik ook al, dat doe ik niet. Verder gaat het met Sven wel redelijk...maar de nachten zijn nog niet verbeterd. Nu heeft hij vandaag wel lekker 2x in zijn bedje geslapen voor minstens anderhalf uur. En vanavond was hij dan rond kwart over zeven uit zijn bedje en is hij verder wakker geweest. Hij krijgt nu dus zijn late fles en dan gaan we er lekker in. Hopen op dit keer een heerlijke nacht. (hoop doet leven he....we blijven vol goede moed doorgaan) Maar normaal gesproken valt hij rond acht uur in slaap en moeten we hem wakker maken. Ik heb soms ook het idee dat hij dan te lang achter elkaar moet slapen om een hele nacht ook door te komen. We zullen zien....
@Jurk ik vond hem niet mooi.... maar goed ik hou dan ook echt van heeeeel simpel en kant vind ik al helemaal niks... @Meeting oh nee 2 dames die moeilijk zitten / niet kunnen... Vind het idd net als Snoet heel jammer als 2 van de dagelijkse kletsdames er niet bij zijn en dacht ook meteen aan verzetten maar dan duurt het misschien weer ff voor we af kunnen spreken? @Geboortekaartjes ik geef ze ook niet aan anderen dan wie ik een kaartje wilde sturen helaas... Hier een vermoeiende dag gehad. Vanmorgen na Stijn z'n slaapje naar een park gegaan hier waar vanalles voor kindjes werd georganiseerd. Daar heeft Tim zich goed vermaakt en was doodop toen we tegen 16 uur weer naar huis gingen. Heb me wel lopen ergeren aan Luc pfff we hadden afgesproken dat degene die niet met wagen liep op Tim zou letten gezien de drukte.. Luc z'n beurt moest ik hem al een aantal keer wijzen op Tim omdat die de andere kant op liep tot ik dacht eens even kijken, ik zag dat Tim bij een kraampje stond en Luc was met z'n telefoon bezig dus ik roep ineens Luc en vraag waar Tim is (ja beetje gemeen) Luc helemaal naar de andere kant van de kraampje gelopen want die wist dus echt niet waar Tim was... ik Tim tevoorschijn gehaald en achter Luc aan.. hoop dat hij een lesje heeft geleerd nu! Thuisgekomen Stijn eten gegeven, daarna wilde hij niet slapen dus is hij wakker geweest tot zijn laatste fles om 19 uur maar daarna was hij echt hysterisch, ontroostbaar zelfs. Alles nagekeken wat we konden (poepbroek, temp, tandjes enz) maar niks raars dus nog maar eens proberen in bed en ja hoor uiteindelijk viel hij in slaap. Een uurtje later wordt hij weer hysterisch wakker dus nog maar eens alles nagekeken begint hij toch te spugen.. en daarna was hij weer rustig dus dat heeft hem echt dwars gezeten... Zo en nu naar bed!
Ja verzetten zou ik zelf natuurlijk geweldig vinden, maar van de andere kant: als Snoet Hartediefje ophaalt ben ik de enige die niet kan en dan is het zonde om niet te gaan. Dan kan ik beter de volgende keer weer aansluiten, want anders zit je ook weer met dat er dan iemand niet kan. Misschien dat we ook een keer in het weekend kunnen afspreken? Lekker op de zondagochtend aan de brunch ofzo?
Hee, even tussendoor, misschien een stomme vraag, maar: hoe doen jullie dat met de temperatuur van het water dat je voor flesvoeding gebruikt? Die moet toch 37 graden zijn? Hoe zorg je ervoor dat je altijd op tijd dat water met de juiste temp bij de hand hebt? Ik vraag het omdat ik 's ochtends vaak wakker word van Lina als ze begint te huilen van de honger, en het dan zó lang duurt voordat ik het water op de juiste temp heb... En hoe doen jullie dat bijv. als je de deur uitgaat? Hoe zorg je onderweg dan voor de juiste temp van de voeding? Vanochtend was ik zo gestresst bezig in de keuken (in m'n onderbroek naar beneden gerend), dat ik te dicht bij een pannetje kokend water in de buurt kwam en daardoor een theedoek in de fik heb gestoken . Van de schrik gooide ik het net klaargemaakte flesje melk voor Lina om, waardoor ik weer helemaal opnieuw kon beginnen. En zij maar huilen op de achtergrond... streeeeessssss!
Nuk, ik heb hier vaak gelezen dat mensen een thermosfles kokend water naast hun bed zetten. Warme water in het flesje doen, poeder erbij en dan afvullen met koud water. Even proberen hoeveel warm water je dan moet gebruiken om de juiste temperatuur te krijgen.
nuk.... een baby mag huilen! het is niet your wish is my demand.... slavernij is afgelopen (alhoewel balkenende trots is op onze VOC mentaliteit) en zoals je ziet het geeft stress waardoor jij niet rustig kan voeden en lina nog meer over dr toeren gaat maar jij ook cruciale fouten maakt!!!! voor hetzelfde geld gaat de boel in de hens of bezeer je jezelf....... maargoed.... ik pak water uit de waterkoker. ik zorg dat de avond van te voren water koker schoon is en water gekookt is, kan je eventueel ook in een fles in de koelkast zetten. ik zet ook altijd een fles en doosje voeding klaar (je hebt van die voedingstorentjes bij de prenatal waar je een voeding in klaar kan zetten)ik warm die fles in de magno op... en als ik wegga neem ik gekookt water mee en warm dat ergens op en als dat niet kan omdat we bijv een boswandeling gaan maken of onderweg niet weten of we mogelijkheid hebben (bijv op vak) neem ik een thermoskan met gekookt water en een fles bronwater mee. kraanwater is tegenwoordig zo goed dat je volgens de richtlijn niet perse meer met gekookt water hoeft te mengen maar ik doe dat wel. en sommige voedingen moet met heet gekookt water dan kan je bijv. 1/3 gekookt water daar de voeding in oplossen en aanvullen met koud water
wat doen we? laten we het door gaan of gaan we cancelen? weekenden zijn bij ons al vrij vol....volgende week oppas op beeb en peuter van mijn vriendin (heb ik dus 4 kids) week daarna heb ik een vrijgezellendag van mijn jeugdvriendinnetje daarna zou het event. wel een keer kunnen 21 of 28mei, snoeteman vind dat best ok en anders wordt het op een maandag of woensdag middag of we gaan volgende keer meer naar het midden des lands zodat afstand voor doosje minder is (en misschien kvinna het dan ook leuk vind om aan te sluiten? voor miek blijft het lastig want die had dacht ik geen auto tot haar beschikking.....
@Nuk wij gebruiken idd gewoon warm water uit de kraan. Als we gaan en geen warm water bij de hand hebben dan een thermoskan met kokend water en een flesje. Je mag het ook in de magnetron warm maken en zet je een flesje koud water au bain marie dan is het ook binnen 5 min op temp. Al met al duurt het maken van een flesje niet zo lang maar als je een huilende baby op de achtergrond hebt lijkt het wel eeuwen te duren. Wij laten Stijn als hij wakker wordt soms nog ff spelen in de box voordat hij een fles krijgt zo weet hij ook dat hij soms ff moet wachten, dat hoort er gewoon bij vind ik, Tim moet soms wchten op Stijn en soms moet Stijn op Tim wachten. @Meeting qua weer wordt het niet zo geweldig om buiten te zitten met baby's. Als we het door laten gaan denk ik dat het wel zinvol is om binnen af te spreken maar ik vind het ook geen probleem om het uit te stellen (al kunnen we dan tot de zomervakantie niet op maan- en woensdag vanwege psz)
Ik ben op het moment een voorstander van verzetten... maar ja..wanneer kunnen we dan wel weer allemaal??? Pfff... toch lastig he. hahahaha... het internet is sneller bij de hand. Ik zit nl. ook nog met de zwemles van Senne, die blijkbaar toch doorgaat in de vakantie (wat ik niet wist en nu al 2 lessen dus heb gemist zonder dat ze even laten weten dat het WEL les is...) Citroen, tot wanneer is het psz? Citroen, o wat een roerige middag....ik zou het ook zo durven doen hoor om zo te laten schrikken. Afspraak is afspraak. Voor hetzelfde geld ben je je mannetje kwijt. Vandaag zijn we met de kids naar het zwembad geweest en ik ga zo lekker mijn bedje in. Manlief doet dan de late fles. Sven is erg jengelig op het moment... denk echt zijn tandvlees. Nuk, ik kook water en dat laat ik afkoelen en dan in een fles in de koelkast. 's ochtends pak ik dan dat water en warm het op in de magnetron (klein minuutje) poeder heb ik altijd al klaarstaan in de bakjes waar snoet het over had en dan even doorroeren en schudden en dan kan de fles gegeven worden. Eerst nog even luier verschonen en dan huppa. (dan ben ik idd een paar minuten bezig en de laatste tijd begint hij dan ook te huilen als ik hem nog moet verschonen. Maar ja... hij moet ook effe wachten...kan niet alles tegelijk. Maar ik weet het nog goed toen bij Senne dat ik ook zo in de stress schoot in het begin. toen ben ik me ook gaan afvragen waarom ik zo in de stress schiet....juist doordat je het sneller klaar wilt, gaat er vanalles mis en duurt het nog langer. Dus, proberen rustig te blijven!!! En ik voel trouwens gewoon even op de binnenkant van mij pols voor de temp. van de melk. Als het geen zeer doet, is het goed. En anders even onder de koude kraan met je flesje en het is ook zo goed. Vandaag in het zwembad had ik gekookt water mee in een thermosfles en dat had ik vantevoren ingeschonken en laten afkoelen. (hahaha, even in het koude water om het wat sneller te laten gaan)
@meeting: ik vind het ook geen probleem om het te verzetten. Maakt mij niets uit. Doosje hoort er wel bij...eigenlijk. Jammer als we niet buiten kunnen met de kindjes. Maar Chris heb ik flink aangestoken, dus hoest zich suf en snotverkouden. Slaapt nu nóg slechter (als dat al kan) dus ik ook....pffffff... Maar ga dus niet graag nu met hem in de wind enzo. Ik ben iig behoorlijk flexibel qua data.
Dames kan ik er vanuit gaan dat de meeting niet door gaat? ik moet nl wat afspraken plannen en 1 ervan zou as woensdagmiddag kunnen........