30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Stijn z'n flessen zijn toch wel 37 graden denk ik hoor. Ik heb weleens getest met Luc, als je een wasje handwarm wast doet je dat altijd warmer als 30 graden in de wasmachine (ik gooi daar alles in en hij had een trui die handwarm gewassen moest worden en dus volgens meneer niet in de wasmachine mocht) haha test geslaagd...trui in de wasmachine!
    Maar beter iets minder warm als TE warm... zou gewoon kijken wat je kindje het fijnst vind, Stijn vind ze warm echt beter anders laat hij standaard wat staan.

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh Kvinna idd baby's wil is wet!

@Hellie gefeliciteerd! Zo Finn groeit ook goed!

@Shadow jullie zorgen toch samen voor Valerie? Vind het echt niet dat je je hand op houd hoor.

Go Boaz! Go Boaz! bij de meeting (die hopelijk wel doorgaat haha) een tijgerrace doen??

In het kader van de tips: als je straks boterhammetjes smeert met vleeswaren of kaas (iets niet plakkerigs iig) dan kun je de (evt bevroren) boterham ook in stukjes knippen. Kun je trouwens ook met vlees doen (wij hebben een speciale vleesschaar..aparte schaar voor vlees bedoel ik dan)

@Meeting datumprikker is wel weer handig denk ik?

En verder, spiraal laat ik nog ff zitten, moet van mezelf het wel even de tijd geven. Ha was het met me eens dat als het 3 mnd na plaatsen nog zo is dat het dan beter is naar een andere oplossing te zoekn.
    En omdat ik er toch was even het snotteren en hoesten aangekaart, mede ook omdat ik sinds gisteren ook flinke druk heb op mijn voorhoofd en boven m'n kaken en heb meteen een ab kuurtje gekregen, blijkt dat mijn bijholtes ontstoken zijn...

3. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Citrus: oke, now it's on, it's on! (kent iemand die Southpark aflevering? Dan gaan ze tegen elkaar hiphoppen). We trekken een lijntje en Snoet roept start en dan zullen we eens getuige zijn hoe die lenige speedy gonzales van mij jouw kieskeurige flessedrinker er even uit teigert.
    Achteruit. Dat dan weer wel. ;)

@ Hellie: leuk om weer van je te horen!! Ga je trouwens ook mee naar de meeting? Vind ik gezellig, als je erbij bent.
    Boaz eet nu in chronologische volgorde: fles 180, broodje, fruithapje, broodje, soms yoghurtje, mini rijstewafeltje, potje (warme maaltijd), pap, fles 180 ml.
    Hij weegt ong. 8500 gok ik nu en is 75 cm. Wat eet Finn op een dag??
    (potverdorie, je bent de hele dag alleen maar bezig met eten zo he...maar van de andere kant ben je ook wel lekker met 'm aan de gang en hoef je niet soms 2 uur lang met een babietje in de weer. Hij vermaakt zich zittend echt al heel goed).

@ Kvinna: pfoei die schoonfamilie van jou zeg....lijkt me erg lastig. Zeker als ze zo duidelijk laten merken dat ze het niet met je eens zijn. Het komt bij mij zelfs over alsof ze je niet serieus nemen, zo van 'nou ja die is pas net moeder en natuurlijk nog ongerust over alles en wij weten wel dat dat helemaal niet hoeft..'. Zoiets. Nou, daar heb je dus geen r**t aan. Gewoon je eigen plan blijven volgen hoor, laat maar lekker lullen. Het is jouw kind.

@ fles: ik maak de fles niet zo heel warm. Een seconde of 50 a 60 in de magnetron en dan neem ik zelf een klein slokje (eerst even schudden). Proef ik meteen of het te heet is. Voor Boaz maakt het geloof ik niet uit. Hij houdt ook zelf al heel goed de fles vast. Weet niet of dat allang moet of niet, maar ik ben er trots op!

Hij klapt nu ook in z'n handjes en dan vraagt ie een liedje :)

@ Snoet: gaat het eigenlijk goed met de baan van je man? Is ie gewend en vindt ie het leuk?

Ik ga naar nu naar bedje. Sta morgen met m'n zusje en Boaz op de vrijmarkt...leuke uitdaging haha!

4. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja: Citroen, een nieuwe datumprikkertje lijkt me idd wel goed. Ik stel voor om eind juni en begin juli te pakken en daar wat woensdagen, zaterdagen en zondagen in te zetten. Kunnen we eens kijken wanneer de meesten (of liefst iedereen) kunnen.

@ MVL: lees je nog mee??

5. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    haha dan leer jouw speedy gonzales maar eens vooruit tijgeren want dat doet mijn kieskeurige flessendrinker al wel...en snel ook..........wie was nou ook weer de speedy gonzales????:p

6. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Euh eind juni, begin juli komen wij niet...belangrijke zaken te doen op Mallorca voor ons!!

7. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh en veel plezier morgen!

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Zo hij gaat weer lekker, moet ff posten heb m'n abo hierop opgezegt.... haha verkeerde link geklikt...

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hahaha, de tijgerrace van onze mannetjes hahahahaha, lijkt me een strak plan. En de meisjes aanmoedigen??? nee, die moeten ook maar laten zien dat ze niet onderdoen voor de jongens.

Pffff... weekje vakantie... nou, ik ben meer afgepeigerd dan een normale werkweek. Kan ook niet echt genieten van onze week met alle kids hoor. Ik heb een humeur wat in mijn tenen zit en kan sommige dingen dus echt niet uitstaan. En wat me nog het meeste ergert is dat Senne dus dingen overneemt van zoontje van manlief die donders goed weet dat hij dingen niet mag doen en dat dus wel doet.... Tja...risico van het vak zullen we maar zeggen.....

Sven is op het moment ook snel huilerig en heeft 1 hele goede nacht gehad, maar vannacht was het weer flut. Ik ga straks lekker op de fiets even naar de stad. Even anderhalf uur voor mezelf nemen. En lekker uitwaaien. Huilen staat me nader dan het lachen op het moment.

10. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hè Hartediefje, ik hoop dat je opknapt van even lekker de stad in. Sterkte de rest van de week nog!

De baby beslist inderdaad nog bij wie ze op schoot wil zitten, vind ik. En nu ik erover nadenk, beslist ze dat altijd, ook als ze ouder is. Ik wil haar niet dwingen over haar grens heen te gaan.

Ja, die schoonfamilie, heerlijk, ik kan er boeken over vol schrijven, maar dat doe ik maar niet. Eéntje nog dan: mijn schoonmoeder belde vorige week op: 'Ik moet vanavond in de buurt zijn en zou het heel leuk vinden om even langs te komen.' 'Ja, maar we zijn nog niet thuis en dan gaan we eten en dan gaat Noa naar bed.' 'Ja, maar ik zou het echt héééél leuk vinden.' Goed dan, maar wij gaan gewoon eten en als je iets te drinken wilt, je weet waar het staat.
    Hebben we net uitgebreid verteld dat Noa een heel slaapritueel heeft, dat je niet moet doorbreken omdat wij dat anders 's nachts bezuren, vraagt ze vlák voordat we naar boven gaan: 'Mag ik even kijken?' Euuuuh, wat denk je zelf? Nee dus.

De grenzen moeten hier niet alleen goed bewaakt worden, er moeten ook gewapende wachtposten op de uitkijktorens staan, heb ik soms het idee:D. Nou ja, gelukkig zitten mijn man en ik op één lijn en hebben we van mijn familie geen last :), of liever gezegd: :(

11. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    si si wij zijn bella bella bella in italia!

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    schoonfamilie.........pffffff dat boek moet je niet open doen maar dicht doen en af en toe in kijken als het nodig is...... maar ik heb de volgende theorie: vorige 2 partners waren terrible maar waren superleuke betrokken schoonmoeders, en nu heb ik een kanjer van een vent en moet ik de familie op de koop toe nemen........ dan maar liever het laatste... kvinna ik herken het wel dat van de reglemaat ik vind het ook niks als mensen mee naar boven willen. ik wil rust in de tent, geen afleiding. tenzij het nodig is (bijv oppas die boven komt oid) alhoewle onze oppas langdurig ziek is dus mijn voornemen om maandelijks savonds op pad te gaan in het water loopt.....:( en een vreemde vind ik niets

hartedief opgeknapt van een rondje neuzen?

nieuwe datumprikker????check! vanaf juli weer tot jullie beschikking!

citroen wordt de concurentie van tijgers teveel dat je dan maar gelijk je abo opzegt???

doosje snoeteman heeft het wel naar zijn zin, totaal ander werk als dat ie gewend was maar ik heb wel een lieve gezellige man thuis maar ik weet dat hij het bedrijf in bergen op zoom waar hij voor het vorige bedrijf zat mist, althans de collegas maar het heeft veel voordelen

13. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    ssssssst

14. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    @ Doosje, Finn krijgt nu: Fles 180+6, fruit, brood (maar dat wil hij eigenlijk nog niet, dus meer dan een kwart krijg ik er nog niet in), fles 180+6, groenten (+ soms toetje), fles 180+6.
    Die laatste fles krijgt hij rond een uur of 7.

@ Schoonfamilie, het is volgens mij echt overal iets. En van je eigen familie kun je vaak toch wat meer hebben qua bemoeienissen, ik wel iig.

@ Fles, die van Finn zijn denk ik ook wel rond de 37 graden hoor. Ik kook het water ook niet, tap het gewoon warm uit de kraan.

@ Geld, wij hebben 1 pot waar we alles van doen. Ik werk minder en verdien dus ook minder, maar van de andere kant doe ik ook het huishouden. Ik heb dus ook echt niet het idee dat ik mijn hand op moet houden.

Nieuwtje: Ik zag in een ander topic een 30+ mama voorbij komen met de mededeling dat ze in verwachting is! Verder al iemand hier daarvan op de hoogte? Ik hoop dat ze het zelf nog even hier komt vertellen, vandaar dat ik de naam nog even niet erbij zet:)

15. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi allemaal,

Ik vermoed dat Hellie mij bedoelt....
    Ja, ik ben zwanger... Weet nog steeds niet helemaal zeker of ik er blij mee ben, ik geloof het wel, maar moet er gewoon nog aan wennen....
    Gisterochtend positief getest, niet te zuinig duidelijk. Ik was al een week over mijn 28 dagen limiet heen, maar durfde eerder niet te testen. Ik heb gewoon de pil geslikt, niets vergeten, maar constant tussentijdse bloedingen gehad. Ik ga er nu vanuit dat ik 5 weken zwanger ben....
    We moeten hier in huis nog een beetje wennen aan het idee, en gaan bedenken hoe we het praktisch gaan aanpakken.
    Sorry dat ik jullie niet gelijk verteld heb, maar bij deze dan toch....
    Groetjes,
    Elleke

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Oh schoonouders..... hier ook zulke!

Vandaag met Tim naar de Piet Piraat theatershow geweest. Jeetje wat is die leuk zeg.

@Hartediefje hadden jullie ook de show "Radio de scheve schuit"?

@Elleke gefeliciteerd! Jeetje dat zal schrikken zijn geweest, kan me voorstellen dat je dan echt aan het idee moet wennen.

Pff hier is het ellende, zoek ff afleiding want Stijn lag tegen 20 uur in bed en is rond half 9 gaan spoken en is nog bezig. We zitten nu op 10 min huilen...nog 4...

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Allen: rondje stad was HEERLIJK!!!!!!!!!!!!!! O, wat heerlijk om even op de fiets te stappen en even nergens verplicht aan te moeten denken. En dan even zonder gevraag mijn boodschapjes kunnen doen.

Elleke, gefeliciteerd!!! Wat zal het schrikken zijn als je er niet bewust voor kiest om dan zwanger te worden. Ze zijn in principe nog heel klein en er komen dan nog een heleboel dingen op je af die geregeld moeten worden dan. Maar gelukkig is tegen die tijd wel het "normale" ritme van K. er weer. Maakt niet uit wanneer je het ons verteld hoor, niemand die je kwaad aankijkt.

Citroen, wij hadden ook die show. Was erg leuk vond ik zelf hahahaha.... nadat Senne zijn knuffel en tuut had gekregen kon hij zich ook wel concentreren....
    ...erg is dat he...dat volhouden voor het huilen.
    Hier ook ellende moet ik eigenlijk zeggen. Sven is ook heel erg onrustig en veel aan het huilen op het moment. Hij zit helemaal vol en er staan wel zes bobbels in zijn mondje..... Hij ligt nu in de wagenbak tot de late fles, maar af en toe begint hij ineens te krijsen. Wat hij normaal nooit doet.....

Woensdag ga ik met hem naar een iriscopist. Ben benieuwd of we daar iets wijzer van worden....

Kvinna, tja..schoonfamilie...je krijgt ze erbij he.... maar je moet doen waar jullie je goed bij voelen. Ik zelf ben niet zo heel moeilijk daarin, maar ik vind wel dat als je met je partner het eens bent over iets, dat ze daar dan maar respect voor moeten hebben. Als er iets vantevoren wordt verteld, moeten ze niet gek staan te kijken dat ze dan niet nog even kunnen kijken.

Morgen gaan we een dagje naar plopsa toe. De broodjes zijn gesmeerd, de tassen staan zover klaar (net morgen voor sven het flessengebeuren inpakken) en de buggy ligt al in de wagen. Ik hoop dat het nu niet zo druk is, maar de belgen hebben geen vakantie en het is nog een doordeweekse dag, dus we hopen op niet al te lange wachttijden en heel veel plezier!

18. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    elleke wow ..gefeliciteerd meid!

meis laat het even tot je bezinken..maar wat een kado zeg!!wel leuk zo kort op caitlynn hebben ze later veel aan elkaar.ik en m'n zus schelen 15 maanden..en ben ik achteraf heel blij mee geweest.ging altijd samen met haar op pad...gingen samen in het zelfde jaar trouwen.en zijn 2 keer samen zwanger geweest!

je zal het best pittig krijgen...maar meid...komt goed!

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @HArtediefje ja geweldige show ook met wat grapjes voor de papa's en de mama's..Ciske de Pirat, ze kan nog amsterdams ook haha en dat dansje van Stien haha heb het gefilmd!
    Tim vond alleen de onweer en flitsen wel eng en was echt afgebrand vanmiddag. maar hij heeft echt genoten!

Nou *klop af* Stijn is stil sinds 2 hele minuten!!!!! We denken dat hij weer last heeft van zuur want hij geeft echt veel terug weer sinds een week ongeveer, zelfs de nexium kwam net weer terug :( dus z'n bedje staat weer omhoog en heeft maar een zetpil gehad... we weten het ff niet meer anders.

20. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen..het blijft zoeken...

Ook hier vanavond een zetpil gegeven, omdat hij maar bleef krijsen. Volgens ons gewoon echt weer last van de darmen, want hij stonk een uur in de wind, maar kan het niet kwijt. Dus even geprobeerd met de thermometer, maar niks. En toen dacht ik ook, laat ik maar een zetpil geven, als hij ook nog last zou hebben van de tandjes, helpt dat in ieder geval daarvoor. En toen viel hij in diepe slaap en moest hij nog een fles....die is hij nu aan het leegdrinken, maar het gaat niet echt hard.
    Hopen dat hij de kramp dan maar vanavond heeft gehad en vannacht slaapt....

Hopelijk blijft Stijn ook rustig.

Deel Deze Pagina