30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Hartediefje hoe is de nacht gegaan met Sven?

Nou Stijn heeft vanaf mijn laatste post gisteren tot vanmorgen half 8 geslapen en werd toen wakker met 37,9 Om 11 uur was dat 38,1 en om 12 uur 38,9 dus toen een zetpilletje gegeven en nadat dat was ingewerkt ging er een hele fles in, daarna in bed gelegd maar na een uurtje was hij weer aan het huilen, stikt van de slaap maar het lukt hem niet. Ff een eindje gaan wandelen en net wat fruit geprobeerd maar na 4 hapjes gooit hij alles er weer uit, nog wel een half flesje gedronken. Hij zat net alweer op 39,1... we stellen de zetpil nog ff uit in de hoop dat hij een goede nacht kan maken en we evt nog een zetpil achter de hand hebben voor vannacht.. het is zo'n zielig hoopje, in bed kan hij niet slapen maar als ik hem oppak huilt hij ook flink.. spierpijn oid denk ik, hij kruipt ook helemaal in de foetushouding.

Bij mij gaat het ook nog niet helemaal lekker, veel druk op m'n voorhoofd maarja til nu Stijn natuurlijk ook veel wat weer niet erg goed is, als ik maandag nog niet veel verbetering merk maar weer ff de ha bellen want dan zou het kuurtje toch zeker wel aan moeten slaan.

2. kvinna

kvinna Niet meer actief

Elleke, gefeliciteerd! Denk ik, hoop ik!

Hartediefje, hoe was het in Plopsaland? Het idee dat ik daar wrschl. ook weleens zal lopen vervult me nu al met rillingen. Of heeft het niets te maken met kabouter Plop (aaarggghh!)

Citroentje, wat sneu dat Stijn nou weer niet lekker is. Een virus?

Hier heeft Noa toch andere druppels gekregen. Met heel veel slagen om de arm lijkt het erop dat er wel enig effect te zien is: ze is veel geconcenteerder overdag en eet dus veel meer. 's Nachts heeft ze dus veel minder honger en slaapt ze beter. Ik hoop dat het gaat doorzetten, dat zou ik toch wel een wonderbaarlijk effect vinden.

En verder las ik net dat Ria Blom antroposofisch wijkverpleegkundige is. Haha, wordt het landelijk beleid over hoe kinderen moeten slapen bepaald door een antroposofe:$.

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Kvinna, vind je dat zo vreselijk dan, plop????
    Het was een heerljike dag vandaag. Wat hebben we allemaal genoten en wat hadden we een goede dag uitgekozen. Het was helemaal niet druk en konden soms zelfs blijven zitten. Ik geloof dat we wel 4 achtbanen, de supersplash, boomstammetjes (keer of 3) zeker hebben gedaan en Senne vond het machtig mooi!!! Hij wilde elke keer weer hahahaha... zelfs dingen waarvan ik dacht van oei...gaat hij dit niet te eng vinden, vond hij helemaal geweldig. Samen met zijn neefje van 5 zaten ze dan te lachen, terwijl mijn hart me in de keel zat. Hahahaha, stoer mannetje.
    Sven was ook zo braaf, die hebben we niet gehoord. In zijn buggy (wat zat hij parmantig hahaha) en zodra hij moe was, legde hij zijn hoofdje naar rechts en viel in slaap.
    Ik heb echt vreselijk genoten. Eindelijk ook zelf eens in alles kunnen gaan na twee zomers zwanger lopen. Mijn grote kleine man zien genieten IN de attracties ipv het aan te horen hoe leuk het was. Ja, het was echt een topdag!!! (en ik sta zelf dan ook mee te dansen en te zingen op alle leuke plop en samson&gert, k3, mega mindy en piet piraat liedjes)

Citroen, wat zielig voor Stijn... dan heeft hij het goed te pakken, zo erg dat je er eigenlijk niets aan kan doen. Hopelijk helpt het vannacht om de nacht door te komen. En zeker de ha bellen maandag als het blijft aanhouden.

Ik heb hier ook giga hoofdpijn, alles zit vol en ik ga dan ook zo mijn bedje alvast in. Sven krijgt de fles van manlief rond elf uur, dus kan ik alvast even doorslapen.

Kvinna, wat mooi dat het toch lijkt te helpen dan bij Noa. Vind het fijn om te lezen dat het toch effect heeft.

4. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Nou wij gaan naar bed... Stijn is weer stil. Hij had om 18 uur inmiddels 40 graden koorts dus een zetpilletje gegeven en om half 12 werd hij weer wakker, weer bloedje heet maar toch 39,5 (had hoger verwacht) dus toch maar weer een zetpilletje en even buiten gezeten met hem om wat af te koelen hopelijk trekt hij nu de nacht door en anders bellen we ff de hap of hij toch nog een zetpilletje mag hebben want volgens de bijsluiter heeft hij nu de max dossering voor 24 gekregen dus zou hij tot morgenmiddag 12 uur moeten wachten.

@Hartediefje waar zijn jullie naar polpsa geweest? Wij zijn in jan naar Hasselt geweest maar vond het niet echt de moeite waard eigenlijk.

@Kvinna hoop dat de druppeltjes werken, zou idd wonderbaarlijk zijn.

5. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    elleke het is aan jou of je iets wil delen of niet hoor! laat je hierin niet forceren! en kan me voorstellen dat dit nieuws moet landen! het is een onverwacht wondertje dus mag je wel even wennen lijkt mij!!! toch zeg ik: van harte gefeliciteerd en hopelijk alle goeds en gezondheid!

6. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    kvinna, je gaat mee in de ontwikkeling van je kind dus over drie jaar vind jij plop prachtig als noa dat ook vind. wij hebben altijd ver gereisd en rond gereisd en heb altijd gezegd dat je mij niet in een buggyparcs tegen komt, maar we hebben inmiddels al hele leuke vakanties bij landal en centerparcs gehad...

zo zou ik ook nooit op een camping belanden... toch zitten we over 4 weken in een stacaravan op camping del garda. waar ik me wel aan houdt: we doen iets leuks met de kids dus leren zij ook dat wij andere interesses hebben waar zij weer in mee gaan. zoals musea etc.

vandaag drukte... 2 babys en 2 peuters mijn vriendin moet werken en haar man ook dus heb ik oppas aangeboden. babys schelen 3 weken peuters drie dagen alsof je dus 2 tweelingen hebt maar met wat georganiseer goed te doen

vanacht zag ik het licht.... coen drinkt weer steeds slechter snackt net genoeg en laat de rest van de fles staan drinkt niet meer dan 100cc of minder. maar ineens begon het te dagen TUURLIJK!!!! hoe kan ik zo stom zijn!!!! hij is bijna half jaar, tijd mag groter zijn in principe mag er zelfs een fles van af dus als ik er 5 uur tussen laat en hem 180+ 6 geef moet het voldoende zijn. en het lijkt alsof mijn plannetje werkt! en hij heeft behoefte aan hapjes hij kluift zijn handen er af als wij zitten te eten....

7. kvinna

kvinna Niet meer actief

Snoet, tuurlijk ga je mee in wat je kinderen leuk vinden, maar écht leuk zal ik kabouter Plop niet gaan vinden, beng ik bang...
    Jullie staan in een stacaravan? In een vorige posting zei je mobile home, en dat vond ik al helemaal niet zo 'burgerlijk', zeg maar. Een stacaravan is inderdaad heel standaard, maar ook wel errug makkelijk met twee kleine kinderen!
    Hopen dat Coen weer wat beter gaat drinken, het blijft zoeken, hè, totdat ze goed genoeg kunnen praten om je alles te vertellen:(.

Citroentje, hoe is het met Stijn?

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Verdorie, heel stuk geschreven, klik ik op backspace en alles weg...
    In het kort dan:

Ik vond een stacaravan al leuk voordat ik een kind had! Ik was de tent gewend en opeens had ik een eigen plee. Nou, je begrijpt het: mijn vakantie kon niet meer stuk! haha ;)

@ Hartediefje en Citroen: succes met jullie mannetjes...wou dat ik iets kon doen of zeggen, maar ik weet het ook niet zo goed. Hebben jullie wel eens over een chiropractor nagedacht? Heb wel eens gehoord dat dat kan helpen..

@ Elleke: gefeliciteerd!! Het heeft vast even moeten landen bij je, maar wat een geweldig nieuws! Geniet ervan!

@ Kvinna: wat fijn dat de druppels blijken te werken, dat zal wel een opluchting zijn. Soms loop je zo lang te zoeken naar iets he..pff.

Waar ligt Plopsaland eigenlijk?

Hier: heb vorige week een fiets gekocht en vandaag een fietsstoeltje (allemaal via Marktplaats) en erop laten zetten. Dus, we gaan morgen fietsen voor het eerst. Spannend!! Moet ie eigenlijk een helmpje op? Doen jullie dat?

9. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Doosje, is echt zo geweldig om te fietsen met je mannetje, je gaat er vast heel veel plezier van hebben!! En meestal vinden de kindjes het ook heel erg leuk.
    Tip, als je een schermpje hebt tegen de wind, moet je er wel opletten dat je je kindje heel goed insmeert met zonnebrand hoor, want doordat hun helemaal uit de wind zitten en met een lekker zonnetje, verbranden ze heel erg snel. Heb je vaak zelf niet zo in de gaten, maar voor hun is het dan een stuk warmer. (hahaha... onder het mom, beter een keer teveel gezegd dan een keer te weinig...)

Plopsa ligt bij de Panne in Belgie aan de kust, vlak bij Duinkerke. Is vanaf ons anderhalf uur rijden. Citroen, ik vind dat als je kindje niet bang aangelegd is, ze heel veel dingen kunnen doen. (maar senne vind de achtbanen echt helemaal geweldig) Onder begeleiding van een volwassene mogen ze de meeste dingen doen vanaf 1 meter. Maar ja, jullie moeten er een stuk verder voor rijden natuurlijk.

Citroen, hoe is het met Stijn????

Snoet, geef je Coen nu opvolgmelk? Hoe gaat dat bij zijn voeding, want ik heb bij het pak van de allergy care hier gelezen dat ik een schepje extra moet toevoegen aan de bereide voeding. En dan kan je het als opvolgmelk gebruiken tot 2 jaar.
    Hoe gaat het nu met hem?

Elleke, hoe is het? Al een beetje bekomen van de schrik en hoe zijn jullie er nu onder? Hoe voel je je?

Vannacht weer rond half vijf onrustig hier, windjes laten en hij is zo snipverkouden, dus hij is elke keer zijn tuut kwijt. Maar na een uurtje mama bezig gehouden te hebben, is hij toch nog lekker terug in slaap gevallen tot kwart voor acht vanochtend. Dus al met al, was het nog een goed aantal uurtjes.
    Gisteren waren we naar een verjaardag en daar heeft hij zo genoten in de box van zijn achternichtje (die is bijna 10 mnd) dat hij echt niet in slaap wilde vallen. Hij heeft lief liggen spelen, kraaien en kletsen. Hij was wakker van half drie 's middags tot negen uur 's avonds!!! Maar verder geen kind aan gehad. Dan mag ik toch ook wel in mijn handjes klappen hoor dat hij zo makkelijk is.

Ik had nog een stukje geschreven voor moederdag op mijn hyves, wil het hier toch ook nog wel even posten....

Moederdag.... 1 dag per jaar moet dit gevierd worden......

Maar voor mij zijn er zoveel "moederdagen" op een jaar. Als mijn grote kleine man 's ochtends lekker bij me in bed komt liggen om nog even te "tutten" en bij zijn kleine broertje die dan lekker de fles krijgt te liggen. Als mijn kleine mannetjes hun grote lieve lach laten zien en horen. Als mijn grote kleine man me een dikke knuffel geeft, of juist zegt "mama, ik vind jou niet lief"....en dan met een grijns op zijn gezichtje: grapjeeeeeee zegt. Als ik een mooie steen van hem krijg.
    Als ik mijn mannetjes heerlijk zie liggen slapen in hun bedje voor ik mijn bed inga.

1 dag per jaar moet dit gevierd worden. Maar mijn geluksgevoel zit hem meer in de dagen met de kleine dingen.... die maken het zo mooi en waardevol, bijzonder en geweldig. Ondanks de moeilijke momenten met driftbuien, huilbuien en krampen ben ik een heel gelukkige mama die beseft hoe wonderlijk het is om mijn mannetjes bij me te hebben. Want door de tegenslagen die ik heb gehad, heb ik nu toch maar mooi 2 mooie, lieve en geweldige mannetjes. Mijn meisje voor altijd in mijn gedachten. Genieten doe ik elke dag, houden van met heel mijn hart, dag na dag.

10. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Bekijk bijlage 149254

Nog even een foto van onze leuke dag! De linkse kant is onze bende hahahaha, de twee rechtse kindjes zijn mijn neefje en nichtje.

11. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    @ Hartediefje: wat een mooie tekst. Je hebt helemaal gelijk.....

Ik voel me eigenlijk heel goed, (weer) niet misselijk (nog niet, kan nog komen). De grootste schrik is wel over, maar ben nog steeds huiverig voor reacties van mijn omgeving......

groetjes en een fijne moederdag,
    Elleke

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Elleke, mss makkelijk van mijn kant om te zeggen hoor. Maar aan de omgeving moet je echt sch**t hebben.... Het gaat om jullie leven en hoe jullie dat doen, is jullie keus. Mensen hebben altijd hun oordeel klaar, totdat ze zelf dingen hebben. Het is zo makkelijk om voor een ander te praten.
    Caitlynn krijgt een brusje en jullie zullen daarvoor zorgen, niet de omgeving. En ook dit kindje zal heel veel liefde van je krijgen. En dat is het allerbelangrijkste!!!!!

Ik ben vanochtend ook zo ontroerd geweest. Senne kwam eventjes langsgefiets vanaf zijn papa (die woont een straat verderop) En dan die blik op zijn snuitje, zo lief!!!!!!!!!!!!!! Nou,dan is mijn moederdag helemaal goed hoor. En de omgeving zal vast zeggen, hij hoort op zo'n dag bij zijn mama te zijn. Maar zoals ik in mijn "blogje" al geschreven heb, het maakt me niet zo zeer deze dag uit, het gaat om de kleine dingen die je elke dag even gelukkig maken!!!! Hij is al een hele week bij me geweest en dit is het weekend van zijn papa. Dus ga ik me verder niet druk maken.
    Dus....de omgeving moet maar praten....het gaat om hoe JIJ je voelt!!!!

13. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Goedemorgen allemaal, hier een vrolijke Nuk! De afgelopen 2 nachten behoorlijk wat uurtjes slaap kunnen pakken en wat ziet de wereld er dan ineens zonniger uit :) .

@ Kvinna: Ah, herkenning! Ik ben heel benieuwd wat jouw ervaringen bij de homeopaat dan gaan zijn, die moet je hier zeker even komen delen! Wij hebben nu wel een ander soort 'oplossing' bedacht: we hebben Lina's kamertje compleet anders ingericht, en haar hemeltje helemaal klein gemaakt, zodat het om haar heen hangt als ze in haar bedje ligt. Zo ligt ze dus als het ware in haar eigen kleine tentje (met alleen 1 kant open, daar waar wij aan haar bedje staan). Gisteren heeft ze meerdere keren daar een dutje gedaan en dat ging goed! 's Nachts nog wel weer bij ons op de kamer gelegen (vooral ook omdat ik dat zelf prettiger vind; hoef ik midden in de nacht niet al die trappen af om haar te voeden). Welke druppels krijgt Noa nu?

@ irritante (schoon)familie: Schoonfamilie is bij ons niet in beeld, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik me vaak aan m'n eigen familie erger. Tenminste, aan m'n moeder... Zij is ook ontzettend druk met Lina, terwijl wij juist hebben uitgevonden dat te veel prikkels tot onrustig slapen leiden. Dus dat hebben we liever niet. Maar dat soort opmerkingen slaat m'n moeder volledig in de wind. Ik krijg dan reacties als 'Zeg, een kind moet wel érgens tegen kunnen, hoor!' en over het feit dat ik direct naast Lina's bedje sta als ze ligt te krijsen: 'Zeg, een kind mag best even een kwartier huilen, hoor!' Jahaaaa, maar huilen is iets anders dan krijsen!!
    Nu komen mijn ouders morgen voor het eerst een hele dag oppassen; Nukkeman en ik gaan een dagje naar Amsterdam en 's avonds naar het theater. Ik heb m'n ouders gevraagd of ze dan 's ochtends al kunnen komen, zodat ik met hen het hele ritueel 'voeden-verschonen-in bed leggen' kan doorlopen. Toen ik dat zei reageerde ze nogal lauw; ze begrijpt niet dat ik het belangrijk vind dat zij zich aan dat ritueel houden. Ik hoop echt dat ze het morgen van me aannemen, anders kan ik het vast niet van me afzetten als wij weg zijn... :(
    Maar ja, ik zal er toch een kéér aan moeten wennen, want vanaf juli komen ze 1 dag in de week oppassen, en dan moet ik er ook op kunnen vertrouwen...

@ Glim: Ja, een flessenwarmer heb ik al, maar daar heb ik hetzelfde mee als jij: duurt me te lang :) . Wij hebben geen magnetron, vandaar dat ik me afvroeg of er andere manieren zijn. Maar ik begrijp dat je dus gewoon ook lauwwarm water uit de kraan mag nemen? Dat wist ik niet, dacht dat het altijd gekookt moest zijn. En wat betreft de 37 graden, geen idee of dat de juiste temp is. Ik test het altijd op de binnenkant van m'n pols. Misschien toch maar eens een magnetron overwegen, die 40 seconden klinken wel heel aanlokkelijk :) .

@ Hellie: Gefeliciteerd met het tante-zijn!

@ Snoet: Het geld naar ratio verdelen doen wij niet; alles is één grote pot. Maar ik moet zeggen dat dat heel soms wel tot discussies leidt, waardoor ik me kan voorstellen dat naar ratio gewoon praktischer is. Want ja, ik ga regelmatig naar de kapper, koop soms wat make-up, vind het ook wel fijn om binnenkort wat nieuwe zomerkleren te kopen e.d., maar Nukkeman koopt veel minder van dat soort dingen (en hij is kaal, dus de kapper is ook niet in beeld :D ). Soms, als het even een maandje wat minder gaat, vraagt hij zich dan hardop af of de kapper wel echt nodig was en zegt hij dat ik toch genoeg kleren in de kast heb. Daar word ik dan wel eens moe van. Ik trek me er niks van aan, hoor, en dat weet hij ook wel, maar toch... soms is 'eigen geld' gewoon duidelijker ;) .

@ Elleke: Joh, gefeliciteerd! En ookal kan ik me voorstellen dat je 'bang' bent voor de reacties van je omgeving, zet dat maar snel van je af. Het ligt er ook aan hoe jij het zelf brengt. Als je met een ongemakkelijk gezicht gaat vertellen dat je zwanger bent, geef je mensen de ruimte om daar hun eigen dingen van te gaan denken. Als jij heel zelfbewust zegt dat je het geweldig vind dat je kinderen dan zo weinig schelen, dan zullen mensen daar veel minder snel openlijk een oordeel over gaan vellen. Dus sta achter je keuze en straal dat ook uit!

@ Hartediefje: Heel herkenbaar, dat een dagje weg zonder kind zo goed doet! Ik ben op koninginnenacht even 2 uurtjes met m'n buurvrouw de stad in geweest. Gewoon even rondgelopen op de vrijmarkt en 2 (alcoholische :D ) drankjes gedronken. Heerlijk! Ik voelde me als herboren toen ik weer thuis was (maar ik was ook wel weer heel blij om Lina weer te zien :) ).

@ Citroen: Hoe is het nu met Stijn? En met jou zelf?

Wat bedoelen jullie trouwens met '180+6'? Dat je 180 ml. voeding geeft in 6 keer?

Hier: ik vind dat Lina vaak nog wel onregelmatige hoeveelheden drinkt, is dat ook normaal? We proberen haar nu 6 voedingen te geven, maar vaak worden dat er toch 7. De ene keer drinkt ze dan 100ml. daarna 150ml, dan weer 80... En afgelopen nacht dronk ze 60ml. en viel toen weer als een blok in slaap. Ze komt wel aan de hoeveelheid die ze op een dag zou moeten drinken en ze groeit goed, maar wanneer concludeer je nu dat je kind 'niet goed drinkt' dan?

Tot slot heeft er een verandering in mijn gevoelsleven plaatsgevonden. Sinds ik merk dat ik een soort van interactie met Lina heb, is mijn gevoel voor haar in een stroomversnelling geraakt. Ik kan haar wel opvreten! Ik had die 6 weken blijkbaar echt nodig om mezelf terug te vinden, met haar in een ritme te komen en een connectie tot stand te brengen. Ik voel me nu zelfs af en toe schuldig over de eerste weken, omdat ik toen echt geen pretje was voor mezelf en Nukkeman, en ook geen moedergevoel had tegenover Lina... Maar goed, ik ga dat vanaf nu ruimschoots goedmaken!!

14. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Nuk, wat heerlijk om te lezen dat je moedergevoel er nu helemaal is!! En wat kan je dan verliefd zijn op je kleintje he.

180+6 betekent 180ml water en 6 schepjes voeding. Ik geef vandaag 210+7 (210 ml water en 7 schepjes voeding, maar dan 4 flessen).

Je kunt als je geen magnetron hebt, ook gewoon de helft gekookt water pakken, helft koud water, poeder erin in schudden maar. hahahaha....is het hier meestal op de goede temperatuur.

Ik hoop dat je er een goed gevoel bij hebt om Lina bij je ma achter te laten, want anders loop je een hele dag rot. Het is toch altijd vreemd, een eerste dag zonder kleintje hoor. Maar het zou wel heel fijn zijn als je je begrepen voelt door je ma.

Met de fles heeft Sven eigenlijk altijd dezelfde hoeveelheid gedronken, we gaven hem om de vier uur op een gegeven moment. (maar hij gaf op dat moment niet altijd aan dat hij honger had hoor..maar mss dat dat nu uitkomt, omdat hij er op dat moment niet echt helemaal tegenkon. Nu laat hij zich overduidelijk horen tegen de tijd dat "zijn tijd" er op zit zeg maar. Hahahaha, honger is nu honger hoor!) Maar dat komt vanzelf, ik heb me ook heel onzeker gevoeld en door reacties gemerkt dat ieder kindje anders is en iedere ouder het anders aanpakt.

15. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hartediefje, wat een leuke foto! Fijn dat jullie plezier hebben gehad. Plopsaland ligt voor mij (Apeldoorn) ook wel ver weg. Zal eerder de Julianatoren worden dan, of de Apenheul:p.

Nuk, wat een optimistisch bericht, wat heerlijk om te lezen. En je schuldig voelen hoeft niet en heeft geen zin. Ik snap je wel, hoor, want ik heb Noa de eerste tijd niet op verzoek gevoed (in het ziekenhuis zeiden ze: om de drie of vier uur) en daar voel ik me nog steeds schuldig over. En ik ben ook regelmatig eventjes verdrietig omdat ik zo'n k*t kraamtijden en weken daarna heb gehad. Die eerste tijd was het echt puur overleven voor mij, maar ik had wel de mazzel dat Noa goed te troosten was: je hoefde haar maar op te tillen en ze was (en is) stil. Citroentje, jij kijkt waarschijlnijk ook met zeer gemengde gevoelens terug op je kraamtijd met Tim?

Ik hou je op de hoogte van de voortgang of stilstand met Noa. Ze is nu overdag lang wakker, het lijkt er een beetje op dat ze al naar drie of twee slaapjes gaat. Wel nog in de draagzak. 's Nachts heeft ze nu weer enorme honger, maar ze slaapt wel direct weer in, en dat was de afgelopen anderhalve week, erg vermoeiend. Ik vraag me af of we het goede middel te pakken hebben, maar ik moet er donderdag weer heen, dus zal het dan nog eens goed bespreken.

16. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
  17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden wat een berichten, nuk wat heerlijk dat je je weer wat opgeladen voelt. en betreft je moeder dat is heel erg moeilijk, zij begrijpt jou niet en gaat er rationeel mee om en jij maakt je zorgen of lina dat verschil aan kan... lina gaat haar fijn door krijgen wie wie is en hoe er voor haar gezorgd gaat worden. en dat kan ik nu zeggen omdat ik die ervaring inmiddels heb maar ik kan me supergoed voorstellen hoed at voelt. ik heb precies het zelfde gehad en anna ging geen dag zonder mij weg (ja ... kdv maar met leidsters heb ik die band niet, zijn professionals die ik dus ook kan aanspreken als het me niet zint) maar toen ik ik 2009 3 maanden ziek ben geweest moest ik wel.... en wonderwel pakte dat prima uit, vaak is het het moeilijkst om zelf de situatie los te laten maar vind het flauw als je moeder niet mee gaat in het feit dat je uit wil leggen wat linas gewoontes zijn.

elleke kan me voorstellen dat je het spannend vind hoe je omgeving reageert maar aan de andere kant SOIS! jij hoeft geen tekst en uitleg te geven dan alleen an jezelf meid! moet wel zeggen dat ik door jouw verhaal ineens bijmezelf stil stond dat ik een ab kuur van 10 dagen heb gehad en niet stil gestaan of dit interactie heeft met mijn pil :$ meestal krijg je een waarschuwing maar de apotheek dacht dat ik de pil nog niet slikte. hierdoor moest ik ineens denken aan wat als (dus vanuit jouw positie...)

doosje, heerlijk fietsen! kan niet wahten tot coen ook mag! hij zit trouwens nu super in zijn bumbo!:)

hartedief plpsa pannen lijkt me ook leuk!!! ook voor jezelf! omdat je ook grotere acctracties hebt (schrijf ik het goed...geloof het niet) en kvinna in coevorden heb je plopsa indoor:p niet zo ver bij jou vandaan en hardstikke leuk voor kindjes van 2 -5 jaar kan je gelijk lekker overnachten in centerparcs heb je DE HELE WEEK toegang totdat inmense plop!:D

hier coen hoest zich het apenzuur gaat hierdoor weer spugen omdat ie zo hard moet hoesten gelukkig wel een goede productieve hoest en geen koorts maar hij is wel benauwd, hijgerig/pieperig (astma hoestje) ik denk dat het al een poosje loopt te kwarren en hierdoor zijn interesse in drinken verliest gelukkig gaan we morgen om 11uur naar de ka want mijn 4 flessen om de 5 uur werkt dus niet! <zucht>

en ik liet hem een slokje diksap van zijn vriendin proeven dat vond ie HEERLIJK rukte meteen die beker uit handen, heb hem niet meer durven geven omdat ie anders die ongelofelijk smerige neocate misschien niet meer wil

18. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    en voor allemaal:

fijne moederdag
    zeg vooral tegen jezelf dat je een kanjer bent want je hebt de meest intense heftigste mooiste job die niet op houdt bij 67!

ik ben verwend met een door anna geschilderd hart waar geurzeepjes aan hangen en coen heeft zijn voeten los gelaten op een hart met geur zeepjes van snoeteman kreeg ik mooi doosje naturel make up van dior!:) heb gevraagd of het een hint was hahahaha waarop hij heel beteuterd keek maar antwoorde je bent al zo mooi, dit accentueert het alleen maar :) <bloos> juiste antwoord!!!!!

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Allemaal een hele fijne moederdag!!

Ik ben goed verwend door m'n mannen. Tim heeft op de psz een tas geknutseld, ik heb een grill gehad '(voor tosti's en vlees ed) en een lekker luchtje en van mijn broer nog een chocolade hartje.

@Hartediefje wat een leuke foto! De panne schijnt idd leuker te zijn, wij zijn bij Hasselt geweest en dat was niet zoveel, is een hal net zo groot als een voetbalveld en idd boven de meter mogen ze onder begeleiding overal in.

@Nuk wat fijn dat het zo goed gaat. Veel plezier met je dagje weg en idd heel vervelend als mensen je uitleg een beetje wegwuiven.

@Elleke fijn dat je je goed voelt! En idd wat je omgeving ervan denkt moeten jullie je niks van aantrekken hoor. Mijn broer en schoonzus waren ook snel weer zwanger (kleine was ook 6 mnd) en ze zijn door 1 stel niet eens gefeliciteerd er werd alleen maar gezegt gaat dat wel goed?? Nouja zeg, het is en bijft gewoon een wondertje ook als er maar een klein leeftijdsverschil is. Druk is het toch met 2 kids.

@Kvinna ergens in het noorden zit ook een plopsa indoor da's hetzelfde als in Hasselt.
    Nou mijn kraamtijd (dan bedoel ik de 1e twee weken na de geboorte ong) met Tim ging nog wel maar vanaf een week of 5 was echt k*t toen lag mijn moeder in het ziekenhuis. Voor de ziekenhuisopname kwam ze elke dag wel ff binnenwippen, al was het maar 10 minuutjes. Nu de kraamtijd met Stijn vond ik ook helemaal niks, iedereen dacht we laten ze maar even want het zal druk zat zijn met het gevolg dat ik dus alle kraamdagen alleen met de kraamhulp was.

En zo'n dag als vandaag is wel heel leuk omdat je nu zelf moederdag kunt vieren maar het gemis is wel groot ondanks dat ik ze elke dag wel mis, elke reclame in deze voorgaande weken ging ook over moederdag en hoe fijn het niet is om ze te verwennen..... Gelukkig zijn mijn schoonouders vandaag op vakantie vertrokken want anders werden we daar ook nog verplicht verwacht gezellig te gaan doen (snap het wel maar zij snappen mijn gevoel erbij niet)

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Ohja Stijn gaat weer goed vandaag, gisteren nog wel koorts gehad maar vandaag niet! Net even lekker met Tim in het badje buiten gezeten. Met mij gaat het wel, heb nog steeds veel druk op m'n voorhoofd en heb na vandaag nog 2 dagen de ab kuur dus denk dat ik dinsdag weer aan de telefoon hang met de ha..

Deel Deze Pagina