30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi meiden,

ff een korte update van mijn kant.....
    @ Caitlynn: het gaat heel goed met mijn kleine meid. Ze is afgelopen dinsdag gemeten en gewogen, 65 cm (twijfel een beetje of dit klopt) en 8710 gram. Daarnaast heeft ze nu 5 (!) tanden. Rollen wil nog niet helemaal lukken, maar we zijn een eind op weg. Het lijkt wel of ze niet helemaal durft en zich dus verzet.
    @ zwangerschap: ook hiermee gaat het goed. Ik heb geen last van kwaaltjes, ben wel erg moe. Volgende week is K. weer terug en ik hoop dat ik het allemaal aan kan.... Ik heb wel het idee dat mijn buikje sneller opkomt dan vorig jaar. Volgende week als ik de echo gehad heb, ga ik een buikfoto maken. Mijn ouders weten nog steeds niet dat ik zwanger ben, ben gewoon heel bang voor hun reactie. Vooral mijn moeder zal allerlei redenen hebben waarom dit geen goed idee is, maar goed het is niet alsof we dit helemaal gepland hadden....
    @ verder: moet nog ff teruglezen om te reageren, lijkt wel alsof ik dubbele zwangerschapsdementie heb nu, kan echt niets onthouden....

Groetjes,
    Elleke

2. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    @ meijke: gefeliciteerd met je dochter! geniet ervan!
    @ Nuk: vervelend van dat KDV, gelukkig is die andere wel goed!

3. kvinna

kvinna Niet meer actief

Meijke, wat leuk, een nieuw gezicht. Gefeliciteerd met je dochter en wat vervelend van de krampen. Heb je een heel sterke toeschietreflex? Ik wel en Noa had in het begin ook moeite met alles netjes naar binnen krijgen. Je kunt hier op de site advies vragen aan de lactatiekundige of een lactatiekundige bellen, die dan langskomt en kijkt hoe het voeden gaat. Sowieso schijnt het handig te zijn als je een sterke tsr hebt, om dan je kindje af te koppelen en de melk in een doek te laten lopen tot het niet meer spuit. Maar goed, ik ben geen deskundige!

Nuk, wat een nare ervaring bij dat ene KDV. Goed dat jullie lekker vroeg zijn gaan kijken, wat een afschuwelijk beeld, ik zie het gewoon voor me:(:(:(. Heerlijk dat het KDV om de hoek wel bevalt!

Noa heeft vanochtend haar inhaalprik voor de DKTP gehad. En bureacuratie ten top: in Zweden was ze ook ingeënt tegen Hepatitis B (kon je daar bijkopen), dat zit hier alleen in het programma als je uit een risicoland komt. Dus ik vroeg of ik het niet bij het CB kon bijkopen, zodat alles in één keer werd gegeven. Nee dus, moeten we apart voor naar de huisarts. Balen, nog een keer prikken, maar ik vind het helemaal zonde om die laatste prik niet te halen. Dan is de bescherming niet te vertrouwen en zijn de vloeistoffen de vorige keer toch voor niets haar lijfje ingegaan.

Verder is ze nu 68 cm en 7430 gram. Ze rolt alle kanten op en tijgert al achteruit, als je even niet kijkt ligt ze aan het andere eind van de kamer:D:D.

4. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Kvinna, wat vervelend dat je nog een keer extra moet voor de prik...maar idd zou ik het ook doen, zonde van die vorige keren die dan voor niks zijn geweest. En wat gaat ze hard! Hahaha, ik vind het heerlijk dat ze zo ontwikkelen, maar voor je het weet, trekken ze zich op aan de box en rollen ze door de kamer en heb je ogen tekort!

Meijke, gefeliciteerd!!!! Bij Sven hielp het wel als ik zijn beentjes vastpakte en die heen en weer bewoog (je brengt dan de hieltjes naar haar kontje zeg maar en dan bewegen) Of fietsbewegingen maken met haar beentjes. Dan komt de lucht vrij zeg maar....
    Het blijft moeilijk met die darmkrampen..

Elleke, jee, 5 tandjes al! Wel een grappig zicht denk ik, zo'n kleintje met een lach met allemaal tandjes.
    Maak je niet te druk vooraf dat K. komt meis...ik weet het is makkelijker gezegd. Maar ik maakte me soms ook zo druk voor het weekend met alle kindjes en dan viel het achteraf gezien heel erg mee... Maar denk wel aan jezelf. Enne....je moet jezelf NIET VERDEDIGEN voor je zwangerschap. Ik zou als ze vanalles bedenken dat het niet zo'n handig iets is, ze meteen de mond snoeren. Het is JULLIE kindje en zo WELKOM. een cadeautje!!!!

Vandaag naar de ka terug geweest en ik mag op deze voeding doorgaan en ze vond ook dat zijn oogjes helemaal straalden, dat hij helderder keek. En hij was aan het slapen in de wagen, maar moest natuurlijk uitgekleed worden. En hij meteen vrolijk. Daar keek ze ook wel van op. Hahahhaha, ik tref het wat dat betreft wel met mijn vrolijke mannetje!!!!
    Ik heb ook de korreltjes opgehaald bij de apotheek en hij heeft de eerste twee al naar binnen gekregen. Hopen op een snel resultaat.

Ik ga even genieten van mijn vrije tijd nu.... Sven ligt in zijn bedje en Senne is op een feestje. En ik ga de boel eens lekker even de boel laten!!!!!!!!!!!!!! Mss nog een klein uurtje helemaal voor mezelf!

5. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    O ja Nuk....jongens....ik zou ook met tranen in mijn ogen weggelopen zijn... Wat onvoorstelbaar dat ze je kindje dan zo laten huilen. Maar idd.... je weet niet hoe het gaat als je kindje daar zit. En ik moet zeggen van die babyfoons zit me soms ook niet helemaal lekker hoor....hier hebben ze dat ook niet. De kindjes liggen dan boven (is een woonhuis), maar goed, heb niet het idee dat ze ze lang laten huilen. Maar wat goed dat je nu zo dicht in de buurt wel een dag hebt kunnen krijgen.! Je gevoel is zo belangrijk. Het gaat wel om je kindje.

6. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Snoet: thanx!!

Wat een verhaal van die KDV....ik kan daar nu echt verdrietig om worden. Dat arme kindje. M'n emoties zijn ook niet meer wat het geweest waren hihi.

Ik ga ffe bankhangen, ben kapot....(maar gelukkig)

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden!

meijke gefeliciteerd wat de andere dames al zeggen bosrstvoeding kan flink toeschieten waardoor ze "er tegen aan moet drinken" een fles is rustiger omdat dat er niet uit spuit. oplossing als je veel druk hebt bij toeschiet reflex eerste beetje met de hand laten lopen in een doek of wat afkolven met een (hand)kolfapparaat het is fantastisch dat je bv op gang is gekomen en een heerlijke kans om je kindje zo intiem te voeden maar..... ook niet ten koste van alles. en wat nuk al zei juist niet op je schouder, als ze heel vol zitten kan dat vervelend zijn. en is ze alleen onrustig na de voeding tot ze een boer of gespuugd heeft of duurt het echt een poosje? dat kan je in de gaten houden en event met de consultatie verpleegkundige bespreken..

en verder hier altijd welkom als nieuw bakken 30+ mama:)

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    elleke, gek he? je bent volwassen en toch ben je "bang" voor de mening van moeders..... ze zal reageren aan de hand van hoe jij de boodschap brengt..... probeer zeker te zijn en niet de twijfel van haar ontvangst van de booschap door te laten schemeren..... dit kindje was niet verwacht maar wel welkom... leuk he?!

pffffffff hartedief..... wordt al moe als ik je dag lees.......

en voor de rest: dikke knuffel!

vandaag..... man laten uit slapen kindjes aankleden coen op bed met anna naar de kapper en even naar dre stad en vanmiddag een vrijgezellen middag/avond dusssss tot gauw!

9. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Wat zijn jullie toch een stelletje schatten he?!?!?!?!?! Dikke kus als bedankje voor alle steun....
    Na de echo vrijdag gaan wij het mijn ouders vertellen. Ik heb voor Caitlynn een rompertje met tekst (ik twijfel nog):
    voor: Psssss.....
    achter: ik wordt grote zus of:
    voor: nu ben ik het kleine zusje....
    achter: maar ik krijg een brusje of:
    voor: KUSJE!
    achter: ik krijg een brusje!

Voor Kevin heb ik een t-shirt met de tekst:
    voor: ik ben straks dubbel stoer....
    achter: ik wordt weer grote broer!

Zaterdag hebben wij een demonstratie met de hondenschool, dus is dat niet het juiste moment, maar denk dat we dan zondag naar mijn ouders gaan, of misschien al vrijdagavond..... We zien wel. Hangt ook van de echo af.
    Heel stom misschien, maar om de een of andere reden ben ik heel bang dat dit een tweeling wordt. Ik kan het niet uitleggen, maar ik droom de hele tijd over twee en het voelt gewoon zo. Eerlijk gezegd, en misschien mag ik dat niet zeggen: IK MOET ER NIET AAN DENKEN!!!! Ik zou dan echt ff niet weten hoe we dat moeten doen.... Misschien slaat het wel helemaal nergens op hoor, maar het zit wel diep....
    Zo: EINDE EGO!

Groetjes en een fijne zaterdag,
    Elleke

10. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Voor alle meiden hier:

[​IMG] quality=

11. kvinna

kvinna Niet meer actief

Hoi Elleke, oei een tweeling lijkt me ook heel erg zwaar. Ik hoop dat je gevoel ernaast zit en dat de alles er goed uitziet op de echo. Als vertaler kan ik het niet laten, sorry, maar 'ik word' is zonder -t ;)
    Nu snap ik je nickname 'doglover' ook, trouwens! Wat voor hond hebben jullie?

Snoet, veel plezier vanmiddag!

Hartediefje, heerlijk is dat uitslapen hè? Hier liggen de oordoppen ook naast het bed. Vanochtend al weer lekker gebruik van gemaakt.

12. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Elleke.. het zou wel heel zwaar zijn als het er twee zijn... Maar hopelijk is het snel vrijdag en hebben jullie de echo!
    En wat Kvinna zei, ik word is zonder t.

Snoet, ik vond het nog een hele relaxte dag hahahahaha. Ben 's ochtends gelijk na school naar zelzate gereden en van daaruit naar Oostburg, toen naar school en daarna heb ik heerlijk genoten van eventjes tijd zonder chaos.
    O, wat gezellig een vrijgezellendag!!! Geniet ervan, wanneer gaan ze trouwen?

Sven heeft gisteren hele dag opvolgmelk gekregen, maar hij had geen poepbroek...dus een hele nacht onrustig en vanochtend weer krijsen. Ik word er echt zo moedeloos van. Manlief is om kwart voor zeven naar beneden gegaan om hem de fles te geven en Senne is toen bij mij komen liggen (die is ook altijd zo vroeg wakker....) en toen na even aanhouden, zijn we toch in slaap gevallen tot kwart voor negen. Was wel even lekker. Want ik heb er weer elk uur uitgelopen vannacht.

Sky, hoe is het met jullie?
    Citroen, hoe is het met Stijn?

Vandaag ga ik wat wasjes draaien en verder ga ik eens tijd maken voor mezelf, wil nu echt eens verder aan mijn jurkje waarvan ik al een maand een poging doe om het in elkaar te naaien.....

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Change of plan: Heel de keuken schoongemaakt vanmiddag..... hahahaha... wat een klus, nu nog de binnenkant.

Stil hier..

14. kvinna

kvinna Niet meer actief

Nou Hartediefje, die tijd heb je lekker aan jezelf besteed, maar niet heus. Ach, voor je het weet is het herfst en heb je een halfjaar de tijd om je jurkje af te maken:).

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Kvinna...hahahaha, dan hoop ik dat ik hem meteen een maatje kleiner mag maken......

16. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    ff snel want ik wil ik hou van holland kijken...

Hier gaat het z'n gangetje hoor, Stijn doet het weer goed en eet nu zelfs hele maaltijden terwijl voorheen de dikkere voeding niet goed ging, zat hij steeds te kokhalzen en sinds deze week gaat het super!
    Vandaag op de camping geweest bij opa en oma......tja Tim heeft zich goed vermaakt, dan doen we het daar maar voor nietwaar??
    Het lijnen gaat best goed, ik mag van mezelf in het weekend wel iets meer hebben maar wel met mate en dan doordeweek gewoon helemaal niet snoepen.

17. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind jullie lief!

18. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    (zonder -t- trouwens hihi Elleke ;)...)

19. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    hahaha, ik merk het al, als ik me niet goed genoeg concentreer ga ik weer gekke foutjes maken. Dubbele dosis zwangerschaps dementie zullen we maar zeggen. Ik ben 2-talig opgevoed en heb soms nogsteeds moeite met de nederlandse spelling. Heb ooit op mijn examen dictee concequent het woordje "de" geschreven als "the". Gek he, dat je dan een 1 hebt.
    Maar ik weet nogsteeds niet welke tekst ik voor Caitlynn moet gebruiken, gelukkig kan ik er ff over nadenken, degenen die de shirtjes drukt, woont 2 huizen verderop......
    Groetjes,
    Elleke

20. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Elleke
    KUS! want ik word grote zus

dan weet je het dus...... ik word grote zus

nog even en dan speel ik niet meer in m'n (plaatje van eendje)

Mij wacht een grote klus want ik word grote zus

mijn mama heeft een baby in haar buik

Big sister

Ik ben blij want er komt een kleintje bij

9 maanden levertijd

Nu weer ff naar Stijn die is aan het jammeren

Deel Deze Pagina