Elleke, die van citroen van ik ook wel leuk: IK ben blij, want er komt een kleintje bij. Hahahaha, snoer je gelijk de mensen hun mond een beetje!!!! Citroen, was ook ik hou van holland aan het kijken, maar heb het einde niet gezien, omdat ik al in mijn bedje kroop. (was maar weer goed, want om kwart over vier begon de chaos hier weer.....tot hij om kwart voor zes op mijn buik eindelijk in slaap viel tot zeven uur) Volhouden he!!! Ik hou mezelf ook voor dat ik doordeweek niet snoep en dan in het weekend wat meer mag doen zeg maar... komt er in ieder geval niets meer bij. Ik heb mijn boodschappen ook weer gedaan met het weekmenu van sonja hahahaha... hopelijk woensdag de wii weer terug en dan gaan we er tegenaan!!! Zo, straks de badkamer eens onderhanden nemen.... ik weet niet wat ik heb, maar ik heb ineens zo'n poetsdrang....kan geen rotzooi verdragen... Ik ben nu alvast de macaroni aan het maken voor morgen (het is avondvierdaagse en dan hebben we zo weinig tijd, dus thuis komen, eten en ons klaar maken voor de eerste keer lopen. Is 2,5 km voor de kleuters, heb er heel veel zin in!) En dan straks de bami voor vanavond. Echt gek, maar ik doe het liefst meteen wat klaarmaken dan aan het eind vd dag. Vind dat zo erg om te koken en zeker als je dan al zo'n dag achter de rug hebt...hahahaha, ieder gek zijn gebrek he... Snoet, hoe was je vrijgezellenmiddag/avond?
Poetsdrang???? oh jee......haha! Wie weet! Wat ga je doen van Sonja Hartediefje? Wat is je streven? Trouwens, jij bent toch best slank? Of had ik een oude foto gezien?? hihi
Doosje, van sonja was het zo'n vier weken menu, om nog voor de zomer even wat kilo's kwijt te raken als je zo'n vijf kilo kwijt wil zeg maar..... Ik ben niet echt overdreven zwaar, maar voor mijn lengte net iets....dus het mag zeker niet meer worden. Ik weeg nu rond de 66 en ik wil terug naar 60...... mijn bmi zit nu net iets boven de 25. Alleen ging het goed...tot de wii kapot ging. Ik wil gewoon in de kleren kunnen stappen waar ik voor de zwangerschappen ook in kon, zonder dat er echt een rand van vier cm overhangt zeg maar... (maar ach... waar maak ik me dan druk om soms, vraag ik me wel eens af.....maar het is dat beeld van jezelf he....) Enne..,het is niet te hopen dat het zulke poetsdrang is....kan echt niet meer hoor financieel...... en bovendien ben ik nu al zoooo moe, ik geloof niet dat ik er zelf nog voor zou kiezen ook al zou het financieel kunnen zeg maar.... en dan heeft het spiraaltje niet goed zijn werk gedaan en was het echt een lucky shot hahahaha... of ik ben aan het vloeien, of ik heb een schimmelinfectie... baal er zo van.....komt het bedleven niet echt ten goede...
Hallo dames! Gefeliciteerd voor de nieuwelingen in dit forum! @krampjes: ojee, 3 maanden lang gehad, een kwartier na elke voeding zo ongeveer, ik huilde bijna elke keer mee, was heftig. Infacol gebruikt eerst maar dat leek op een gegeven moment niet meer te werken dus overgestapt op Cinababy (van VSM) en dat hielp heel goed! Na 3 maanden was het zo goed als over. Zoals men ook zegt, na 3 maanden zijn de darmpjes meer gewend. Dat bleek voor Chris precies zo te zijn. Het gaat (in de meeste gevallen dan) echt over. Tips zijn er om wat verlichting te brengen en dat is uitproberen wat voor haar het beste werkt. Chris vond het erg fijn om (met mijn altijd warme handen) over z'n buikje gewreven te worden, niet te zacht, niet te hard maar met een klein beetje pressie. en dat met de klok mee naar beneden, dus naar de beentjes. En veel troosten en knuffelen en laten voelen dat je er bent. Het heeft niets te maken met fv of bv of wat dan ook (ik bedoel dan het verschil - zo'n heftige tsr kan wat meer lucht geven). Bijna alle kindjes hebben het de eerste periode. Heel zielig maar het gáát over! Héél belangrijk is: GOED laten boeren! Scheelt een hoop, kwam ik achter. @Nuk: oh dat kdv!!! Ik (maar goed, het is m'n werk) zou er wat van gezegd hebben!! Wat zielig voor dat baby'tje! Helemaal in de stress op de vieze grond.... Arm ding... Dat kan echt niet hoor... Hier: Nou, de extra slaappap helpt niet, Chris is gewoon een hele vroege vogel zullen we maar zeggen.... (5 uur vaak al wakker en gaat dan kletsen enzo) *geeuw* Ik blijf het wel geven want hij smult er wel van en drinkt eigenlijk de portie op (130 ml met 5 scheppen all-in). NU eet ie sinds 2 dagen een boterham in de ochtend tussen de vroege bv en de papfles van 11 uur. Gister, de eerste ging heel erg goed, vandaag de 2e ging te gulzig met als gevolg verslikken en kokhalzen. Maar hij had niet meer geslapen vanaf 6 uur 's ochtend's dus was ook retemoe. DE papfles ging er ook niet helemaal in en hij ligt nu alweer 1 uur en een kwartier te slapen. Doodop was ie. Hij heeft sinds gisterochtend luieruitslag wat ie nooit eerder heeft gehad. Ook een beetje open bij z'n poeperdje. Lijkt me erg pijnlijk, ziet er rauwig uit. Ik smeer met Bepanthen en eromheen Sudocrème. Maizena helpt? Moet je het dan droog erop strooien? Heb het niet in huis maar haalt het anders vanmiddag even.
Bedankt voor de reacties! Ze krijgt nu Infacol dat helpt goed. Verder krijgt ze nu naast BV ook FV zodat ze gauw sterker wordt. Ze hield de borst niet langer dan 5 minuten vol per kant en kreeg daardoor te weinig binnen! Ze is wat te vroeg geboren en daarnaast licht 2650 Gr. en heeft daardoor nog ff wat opstartproblemen. Nu is ze verkouden (rochelen en piepen). Ook weer zielig... Binnenkort kom ik ook reageren en niet alleen om tips vragen... maar eerst even ons meisje op de rit helpen... Nog iets wat we kunnen doen aan dat gerochel? Het klinkt tenminste alsof er iets vastzit in haar keel. Vooral vannacht bleef ze er bijna in, ze ging er ook van kokhalzen af en toe.
Is ze echt verkouden of lijkt dat maar zo? Ik dacht ook dat Noa na de geboorte ook al direct verkouden was, maar ik heb me door de arts laten vertellen dat dat gerochel normaal is, omdat al het weefsel nog veel zachter en minder gespierd is. Dat zou vanzelf moeten bijtrekken. Maar goed, ik hoor het niet dus wie weet is dit een echte verkoudheid. In dat geval zou ik niet weten wat je moet doen, sorry.
Dank je wel Kvinna ! Ach ja...eerste kleintje en dan is Dr. Google misschien niet altijd handig ! Ze ligt nu heerlijk even met papa op de bank en dat gerochel wordt vast vanzelf minder, we houden het in de gaten. Fijne avond allemaal!
Vergeet het steeds Meijke welkom en gefeliciteerd! Krampjes is idd heel zielig maar er zijn wel wat dingen die je eraan kan doen zoals al genoemd is, verder zou je ook nog de fles aan kunnen maken met rooibosthee. @Hartediefje heb je wel het idee dat het minder is nu Sven op de dieetvoeding zit? Je had toch ook medicatie voor de reflux? Misschien moet die anders nog wat opgehoogd worden.. was bij Stijn iig wel zo. @Elleke pff een tweeling zou idd wel erg zwaar zijn maar het is eigenlijk ook heel simpel als het er toch 2 zijn gaat dat ook wel weer lukken..maar ja makkelijk praten zo natuurlijk, ik duim iig voor je voor een goede echo! @Nuk verschrikkelijk dat kdv, nee daar zou ik mijn kind ook niet naar toe laten gaan. Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen! @Sky jammer dat het niet werkt met de papfles erbij. @Hier gaat er het een en ander veranderen, Luc moet vanaf dinsdag thuis gaan werken, het kantoor gaat sluiten vanwege tekorten... wat wordt het volgende dan he????? Gelukkig hebben wij ruimte vanwege het eigen bedrijfje om ook thuis te kunnen werken maar wat als dat nu niet zo was? Hij kan toch niet tussen 2 kinderen gaan zitten werken?? Maarja we kunnen nu toch niks anders als afwachten wat er verder gaat gebeuren.
hi ff snel: elleke dromen verwezenlijke angsten hoeven niet altijd voorspellend te zijn. meijke tip van onze kinderarts voor iedere voeding wat zout oplossing in neusje doen. dan loopt snot weg en rochelt ze minder en is de kokhals effect er niet (coen heeft dat ook) hartedief en andere poetsers: je bent van harte welkom!!!! ik pb mijn adres wel even sky anna was ook zo'n vroege vogel heb het heel vaak licht zien worden. coen laat zich gelukkig terug leggen betreft maizena kontje schoonmaken (als doekjes zeer doen dan met koud washandje) droogblazen, maizena in bakje met lepeltje in de buurt, schone luier onder billetjes en een grote schep maizena over de billetjes kiepen en de rest valt in de luier, dicht doen en TADAAAAA je ziet al vrij gauw verschil! geen bepanthen of sudo waar daar blijft de maizena aan plakken vrijgezellendag leuk maar wel weer vrouwengedoe rondom de regeldame..... we hebben vraagtekens gezien er meerdere opties gemaild zijn maar die dame er niets mee heeft gedaan maar ach de vrijgezel vond het vrijgezellig en daar gaat het om! maar ze woont aan de overkant en moest voor haar feestje deze kant op komen BELACHELIJK maar de regeldame liet geen opties over....... dus die wordt gemeden op de bruiloft denk ik hahahahahaha (bruiloft dag voor onze vak) ik: opgezette klieren snot in kop en keel maar al weer beetje op retour..... dus gisteren op paracetamol rond gehobbeld morgen naar de efteling (stond gepland snoeteman heeft vrij genomen) en snoeteman is gevraagd om op een misschien wel omstreden functie te solliciteren in ander bedrijf.....(kerncentrale) maar er ligt voor hem wel veel uitdaging maar is niet ongevaarlijk. dus ik hou het binnen mijn omgeveing nog wat stil voor er mening gevormd wordt
Huh??? Dat is wel gek Snoet!! Wat bedoel je met 'niet ongevaarlijk'? Wat zijn de risico's dan? @ Meijke: welkom!! Vertel eens wat over jezelf: waar kom je vandaan, wat doe je...enz. Gezellig! @ Citroen: ben je dan bang dat de zaak failliet gaat, nee toch? Ik ben trouwens vandaag officieel 'ontzwangerd' en ik ben er zelfs nog een beetje emo onder haha!
Hahaha doosje, officieel ontzwangerd...maar ben je echt alle hormonen al kwijt als je zo emo wordt hahahahaha. Tja...soms was het zo lekker om dan nog alles op die ontzwangering te kunnen steken he... Meijke, wat fijn dat de infacol helpt. En zoals snoet al zei, zoutoplossing voor de voeding. Deed (en doe ik nog vaak) bij Sven. O heerlijk nog zo'n prutsje wat lekker bij je ligt. Snoet, wat spannend dan voor snoeteman en een nieuwe functie evt..... Wat zijn dan de risico's voor hem? Maar is het meer naar zijn opleiding zeg maar het werk? Hij had het toch bij deze baan ook wel naar zijn zin??? hahahaha...moet ik toch nog eens frietjes komen eten voor hij dan evt zou veranderen als dat doorgaat...... (want die snacks erbij waren wel overheerlijk hahahaha) Wat een gedoe toch altijd met een vrijgezellenfeest he.... is altijd wel wat... En wat raar dat dan de bruid naar jullie kant moet komen.... (dan komt ze van "mijn" kant??? hahahaha) Citroen, wat een tegenslag dan ook van manlief... is het echt zo dat hij zijn baan ook kan verliezen? Wat een zooi is het toch op het moment met de economie. Ik ben ook zo angstig met alles wat financieel minder zou worden.... ik moet ook nog mijn salaris afspreken wat aanvangt bij het jaarcontract, krijg nu nog van mijn vorige werkgever betaald vanwege de 3 maanden proefplaatsing. Hopelijk vinden jullie ook snel weer jullie ritme, want is idd heel anders als je thuis moet werken. Is toch een opgave tussen twee kindjes... Doosje, ik vind iedereen hier ook helemaal te gek hoor!!!! Zou niet meer zonder jullie verhalen en steun en klaagzangen kunnen. Snoet...sorry..... geen tijd meer om langs te komen om te poetsen hahahaha. Veel plezier trouwens morgen bij de Efteling!
@Doosje en Hartediefje tja failliet zal wel niet maar binnen het bedrijf is er niet echt nog werk voor Luc en zijn collega. Ze zouden eerst worden samengevoegd met een andere standplaats maar daar zitten ze met hetzelfde probleem, de indicaties worden nl veranderd en dat betekend dat meer als 50% van de clienten geen indicatie meer heeft en dus 50% minder werk voor Luc... Op zich zijn wij niet van de negatieve denkers hoor, zou Luc zijn ontslag krijgen dan hebben we altijd nog een eigen bedrijfje en een flinke tijd ww...en misschien nog wel een voordeeltje..bij een ww uitkering kun je hulp krijgen bij het opstarten van je eigen bedrijfje, dus wie weet wordt het een geluk bij een ongeluk.. @Snoet leuk de efteling, dan ben je 10 min bij mij vandaan! haha @doosje hahaha....
Hallo allemaal, Spannend al die (al dan niet) nieuwe/veranderende banen. Citroentje, fijn dat je de positieve kant van een eventuele ww kunt zien, je krijgt dan inderdaad hulp en hebt dan ook geen sollicitatieplicht. Snoet, wat vind je zelf van die nieuwe baan? Hier: wij zijn net een weekje op vakantie geweest, voor het eerst met de caravan. Ging op zich wel goed, maar we moeten toch wat dingen aanpassen voor de zomervakantie ivm erg weinig ruimte. Jari vond het helemaal geweldig en Finn maakt het allemaal niet zo veel uit, die doet het overal wel goed.
Hellie, leuk van je te horen! Lekker even weggeweest. Snoet, hoe was de efteling? Hier vandaag de eerste avond van de avondvierdaagse gelopen. Gelukkig droog gehouden. Senne was op de helft al aan het zeuren dat hij zo moe was hahahaha... dus even op mijn rug en toen zag hij op een gegeven moment de vriendjes uit zijn klas op de dijk lopen en toen was hij weer vertrokken. Moest hij natuurlijk nog een keer plassen onderweg...dus hup even snel de bosjes in, terwijl een kennis de kinderwagen meenam met Sven erin. Die is onderweg in slaap gevallen en ligt nu nog zoals ik hem naar binnen heb gereden hahahaha. Volgens mij heeft hij last van zijn tandjes...man... wat een nachten. Hij zit elke keer op zijn tuut te bijten en dan smijt hij hem een eind weg in zijn bedje... en dan ligt hij te kronkelen in zijn bedje. Arggggg...hoe lang duurden het bij jullie kleintjes voor het tandje echt doorkwam vanaf dat je echt dacht van de bobbels worden wel erg groot???? Ik ga lekker onderuit bij Grey's anatomy.Even zwijmelen!
O ja..vergeet ik hier elke keer te schrijven. Maar voor degene die de Ouders van Nu hebben. Ik sta erin met mijn verhaal over Esmee* en de zwangerschap van Sven! Vond het wel heel fijn om mijn verhaal zo een heel klein stukje te vertellen.
@ Hartediefje: Wat gaaf dat je in de Ouders van Nu staat! Is die ook gewoon in de winkel verkrijgbaar? Dan ga ik hem meteen kopen! @ Citroen: Hou jij eens even op met al dat gepoets, ik ga me er heeeel schuldig door voelen, haha . @ Meijke: Het is alsof ik het verhaal van Lina lees: krampjes, rochelen, en ja, het hoort er allemaal bij. Wat de anderen al zeggen: zoutoplossing in het neusje sprayen, zodat het snot 'oplost'. Als ze dat niet trekt, kun je ook zo'n pompje bij de apotheek halen, waarmee je het snot uit haar neusje kunt 'zuigen'. Lina heeft nog steeds wel last van snotteren. Ik heb van de kraamhulp geleerd om dan een watje vochtig te maken en in een puntje te draaien; daarmee kun je dan proberen om de snotjes uit het neusje te halen. Soms haal ik er hele slierten uit (bah), maar ik zie en hoor dan meteen de opluchting. Hee dames, zien jullie dat?! Ik geef nu ook al tips, in plaats van ze alleen maar te komen vragen . Het moederschap went snel, haha. @ Kinderdagverblijf: Ik kreeg een mail terug van het hoofdkantoor of ik wilde uitleggen waarom we zo'n slecht gevoel hadden na de bezichtiging. Dus heb ik het hele verhaal gemaild. Zojuist belde er een onbekend nummer op m'n mobiel (en dan word ik altijd heel achterdochtig ). Ik heb het nummer gegoogled en het bleek het betreffende kdv te zijn. Nu ben ik een beetje bang... waarom zouden ze me bellen? Als het is om hun excuses aan te bieden, oké, maar ik zit eigenlijk niet te wachten op een gesprek met één van de medewerkers die mij dan gaan vertellen dat ik het niet goed gezien heb, of 'toevallig op een verkeerd moment binnenkwam' ofzo. Misschien ben ik ook gewoon een lafaard; ik voel me op schrift namelijk een stuk zelfverzekerder dan 'live' aan de telefoon. Al sta ik compleet achter datgene wat ik aan het hoofdkantoor heb gemaild, want het was gewoon precies zoals ik het hier heb omschreven.
hey dames, ik kom ook weer even spieken, en ben ook van plan om weer eens wat vaker te gaan posten, het gaat zo hard met Valerie en ze doet het zo goed! Er zijn weer zoveel leuke dingen bij gekomen, en die wil ik eigenlijk wel delen . Sorry, heb wel alles terug gelezen maar weet 't meeste niet meer... Qua werk ; ik zoek administratief werk 't liefst, heb idd gewerkt als hulp in de huishouding voor ik zwanger werd, maar dit trek ik echt niet. Geestelijk dan. Ik pin me niet op de administratie vast hoor, ben me ook verder aan 't oriënteren. Vandaag bijv. solli-brief naar de Bruna gemaild, ze zoeken parttime medewerksters vanaf 8 uur en dat lijkt me best leuk, beetje tijdschriften sorteren, verkopen etc. Heb eens info over voedingsassistent opgezocht maar da's niks voor mij denk . Hoe gaat 't nu met Valerie? Errrrrrrg goed! Ons dametje kan nu prima op haar zij links en rechts rollen en rolt ook al bijna door naar haar buik. Ze rolt dan ook veelvuldig haha. Als je haar op 't speelkleed legt of in de box verhuist ze alle kanten op omdat ze weet hoe zich te verschuiven door te rollen en met haar benen te werken. De mobiel van de box moeten we binnenkort weghalen of verplaatsen want ze kan er al bijna bij als er zo'n beest onder aan hangt. Bedje ligt nu sinds een paar weken helemaal plat, we hadden al wel de steun er onderuit gehaald zodat 't plat stond maar nog wel verhoging onder haar matras ivm spugen, maar ze ligt nu helemaal plat en dit gaat goed. Sinds 1,5 week krijgt ze nu ook fruithapje, Olvarit banaan. We hadden van het CB advies gekregen om te wachten tot 6 maanden ivm allergie (hooikoorts Marcel), maar ze doet 't zo goed en heeft nergens last van dus we zijn het gewoon gaan proberen. En ze begint het lekker te vinden! Zodra ik met de lepel aan kom gaat 't mondje al open en gisteren ging het niet snel genoeg, ze pakte de lepel vast toen ik 'm naar d'r mond wou brengen, stak haar tong uit mondje wagenwijd open en ze duwt zo die lepel naar binnen hahaha! We geven nu ook met de 1 na laatste fles rijstebloem erbij, maar lijkt erop dat ze dat niet geweldig vindt, ze laat dan veel meer in de fles staan als normaal. Ben sinds vandaag trouwens haar schema een uur gaan vervroegen, de dame liet me altijd lekker uitslapen (heerlijk!) maar ik vind dat ze dan 's avonds de laatste fles te laat krijgt. Dus sinds vandaag is haar schema als volgt (let op, normaal kwam ze altijd pas om half 9 ): 7.30u. fles - 180+6 11.30u. fles - 180+6 14.00u. fruithapje, ong. 1/3 klein potje olvarit 16.00u. of wanneer ze komt fles - 180+6 20.00u. of 4 uur na de vorige voeding fles 180+6 laatste fles rond 0.00u. en deze gaat er slecht in meestal dus geven we 120+4 of 150+5 en deze gaat er meestal niet in. (beetje goed schema dames? Valerie doet 't er prima op dus ik denk van wel maar tips kan altijd natuurlijk hè ) Meeste flessen drinkt ze niet leeg, maar 150+5 werd echt te weinig voor haar want die dronk ze altijd gulzig leeg en zat na iedere fles te miepen om meer dus zijn we meer gaan geven. Ze drinkt altijd wel meer dan er in de 150+5 zat. Sinds laatste week begint ze echter meer flessen leeg te drinken dus da's wel prettig, die van 16.00u. daarnet had ze ook helemaal leeg. Het is trouwens een branieschoppertje hoor, een wildebras !! Echt he, 's avonds bijv. ligt ze vaak dwars op m'n schoot tv te kijken (zo gaat ze zelf liggen), en papa zit dan bij haar hoofd en dan haar hoofd heeeelemaal achterover doen om toch maar papa te kunnen zien, of zich omrollen zodat ze kan zien wat hij aan 't doen is. En stoeien net een peuter he af en toe, 't is dat ze nog niet zelf kan gaan zitten oid maar dan ligt ze met haar benen te gooien en haar hoofd op te tillen dat ze wil gaan zitten!! Heb wel eens meer tegen haar gezegd ben jij nou 5 maanden haha. Kleine wildebras is 't . Sorry hoor dat ik trouwens niet op alles reageer maar dit komt wel weer, ben wel van plan meer op 't forum te gaan zitten!! Wil nog wel even zeggen Nuk wat een vreselijk kdv!! Denk dat ik die baby opgepakt zou hebben van de vloer en aan zo'n leidster had gegeven van hier, en nu schoonmaken :x! Zo laat je zo'n arm kind toch niet liggen! Goed dat je nu wel een ander aanbod hebt van een ander kdv waar het wel goed geregeld lijkt te zijn.
Oh ja en Elleke, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! Trek je niks aan van wat anderen hiervan zullen vinden en ook al was het niet helemaal gepland, als jullie er maar gelukkig mee zijn toch!! Dikke knuff hoor .
http://youtu.be/IAuX4qZ4ayg?hd=1 (daaronder zie je ook een film genaamd kelly,die heb ik ook een paar jaar terug gemaakt.zooo mooi) hey dames.... ff gauw....m'n dippie is een beetje aan het weg trekken.romée slaapt sinds een paar dagen door.ole olé.pfff wat was ik daar aan toe zeg. nu m'n huishouden weer op peil krijgen..m'n wassie is bijna weg,dat scheelt al een hele hoop! grr ben ik weer een keer hier..begint die meid weer te mopperen....nou schrijf gauw weer...