30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvinna

kvinna Niet meer actief

Miekiee, fijn dat je je beter voelt! Ik hoop dat Noa Romées voorbeeld gaat volgen:D.

Shadowcat, jouw beschrijving van Valérie lijkt precies op Noa! Die is ook altijd aan het bewegen en ligt soms in de raarste kronkels op de bank om maar niets te missen!

Hier: ik ben vandaag wezen babyzwemmen en wat vond Noa dat geweldig! Volop trappelen met de beentjes en schaterlachen. Dat is natuurlijk op en top bewegen. Ik wist trouwens niet dat het zo leuk was, met liedjes en oefeningetjes: op het water slaan, in het water 'springen' vanaf de kant etc. Ik dacht dat het een beetje dobberen was, maar ik ben er ook hartstikke druk mee. Leuk!

2. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Nuk dat ben ik niet hoor met die poetsdrang.. haha was dat maar, is wel nodig!
    En ik had je ook uitgenodigd voor de datumprikker met het idee dan is Lina ook weer wat ouder en misschien wil je toch mee meeten dus als je zin hebt vul je dan nog ff je mogelijkheden in of ga je liever nog niet mee?
    En wat betreft dat kdv, hoezo niet op het juiste moment binnen?? Een baby op de vloer moet je in de gaten houden en als ze dat hadden gedaan hadden ze zelf ook gezien dat dat zo niet kon. Misschien vinden ze het prettig even persoonlijk te bedanken voor de tip oid...

@Miekie zo Romee gaat hard haha leuk filmpje en mooie slide van Kelly!

@Kvinna idd hard werken hoor voor de mama's (en een enkele papa of oma hier) maar idd heel leuk!

@Shadow hoe doet ze het zonder die laatste fles? Heb je dat al geprobeerd want als je hem wel wil geven neemt ze hem ook niet.

Vandaag zou mijn moeder 63 geworden zijn.... bah K-dag en niemand die eraan denkt behalve als je een blog maakt op hyves... Maar goed ik denk elke dag aan haar en dat zal zo blijven!

Nog wel een leuk nieuwtje! Ben alweer 1 kilo kwijt!!

3. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Miekie...wat een mooi meisje is Romée toch!!!! (ik hou mijn mooie mannetje aanbevolen hahahahaha) Wat een plezier heeft ze in dat loopkarretje.

En ik weet niet waarom precies, maar de tranen liepen over mijn wangen bij het filmpje van Kelly. Wat een mooi liedje en wat is ze ook een mooie meid! Er straalt zoveel liefde uit die slideshow..het greep me heel erg aan.
    Enne....huishouden op orde brengen???? Jouw woonkamer ziet er spik en span uit!!!!!!!!!!!!!!!!!! man... wat een kraakschone vloer en nergens rondslingerend speelgoed hahahaha.... je hoeft je niet te schamen volgens mij.
    Enne....hoe doet Romee dat doorslapen???? Ik wil het recept!!

* die hormonsters zijn hier weer goed aanwezig hahahahaha*

Shadow, wat heerlijk dat Valerie het zo goed doet! En pit heeft ze zeker zo te lezen hahahaha.

Kvinna, wat leuk dat Noa het zo leuk vond in het water!!!! Kindjes worden er helemaal blij van meestal.

Hier, druk druk druk... morgen lekker vrij. Maar dan is het weer bibliotheek, zwemles, kinderclub, avondvierdaagse hahahaha. Maar goed..ik kan ook genieten van mijn mannetjes!

4. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, we kruisen elkaar!!!! Had net een berichtje gezet bij je blogje...en idd, je schrijft nu ook dat je elke dag aan haar denkt.
    Dikke knuffel ook hier dan!

Ik moet ook nog de datumprikker invullen...vergeet het steeds. Maar komt eraan!!!

En goed de 1e kilo!!!!!!!!!!!!!!!!

5. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

@babyzwemmen : Val vindt er niks aan! Ben nu een keer of 8 geweest maar ze lijkt 't steeds enger te gaan vinden. Ze hangt alleen maar tegen me aan met grote ogen en een handje in haar mond en verder niet. Trappelt niet met haar beentjes en slaat ook niet met haar handjes op 't water. Afgelopen donderdag ben ik zelfs 10 min. eerder weggegaan omdat ze 't niet meer trok. Voor haar is het gewoon veel te druk, heb regelmatig van m'n omgeving te horen gekregen ja maar je moet er ook geen kasplantje van maken (dit gaat over het feit dat ik heb gezegd dat ze nogal snel overprikkeld is en wij daarom bepaalde dingen vermijden), hallo, nee, dat doe ik niet, maar ik weet precies hoe ze reageert en ik wil haar dat niet aandoen. Ik neem haar gewoon zoveel mogelijk overal mee naartoe alleen bepaalde dingen, zoals drukte (en babyzwemmen is gewoon druk!) vermijd ik liever. Omdat ik geen zin heb in een overstuur meisje, dat vind ik echt vreselijk m'n hart breekt dan. Dus als er niets verbetert stop ik voorlopig met zwemmen.

@Miekie : mooie filmpjes hoor en die van Kelly, erg ontroerend, mooi en lief! Tranen in m'n ogen ;).

@Citroentje : heb ik al geprobeerd, zonder die laatste fles maar dan komt ze halverwege de nacht omdat ze honger heeft. Dus maken we haar liever even wakker dat ze toch nog wat binnen krijgt en de nacht doorslaapt. Hoop dat ze binnenkort over kan naar 4 voedingen ipv 5 maar zo lang ze nog 4 uur er tussen laat gaat dat gewoon niet.
    Goed zeg dat afvallen! Ik moest eigenlijk (zucht, ja ik ben lui :)) voor eind volgende week wanneer ik m'n trouwjurk ga passen ong. 4-5 kilo zijn kwijt geraakt zodat ik die jurk pas... nou vergeet 't maar, er is niks af, ik vind de chocola veels te lekker :(. Ik probeer wel regelmatig op de Wii fit te gaan staan maar gisteren en vandaag heb ik er alweer niet opgestaan, terwijl ik mezelf toch zo voorgenomen had om gisteren een goede start hiermee te maken... bah!

@Hartediefje : pfff het is een woelwatertje hoor ;)!

Oh trouwens, weet niet of jullie daar allemaal last van hebben, maar sinds ik Valerie heb ben ik nog gevoeliger voor vanalles.. kon altijd wel janken bij een goede emo-film, maar nu jank ik helemaal snel haha. Zouden dit nog de hormonen zijn? :D

P.S. heb de datumprikker ingevuld!

6. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    hey shadow..weet je wat ik altijd doe....als ik romée de laatste fles geef..tussen 22:00/00:00 dan doe ik dat terwijl ze nog slaapt..ik wacht tot ze ongeveer bijna moest eten,en stop dan de fles in d;r mondje..en meestal drinkt ze slapend beter dan als ze wakker is.want hij gaat helemaal op,en ze slaapt gewoon door..van boeren heeft ze dan ook geen last wat mij aan het begin wel verbaasde...en de luier (pampers) red het ook tot de volgende ochtend.

vind het ideaal,want toen ik haar altijd wakker maakte voor de fles,werd ze altijd zo actief waar ik rond die tijd absoluut geen fut meer voor had,en eer ze toen weer lag...?

aan het begin dacht ik "ach eigenlijk best zielig". maar nu denk ik van ...ideaal ik heb ook m'n rust nodig en zolang dit goed gaat???

7. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    ps.bedankt dames van jullie reactie op m'n filmpjes..en hartedief..door jou reactie over kelly's filmpje kreeg ik weer tranen..hahaha

8. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    miekie, geweldig filmpje en wat een heerlijk meisje is kelly! en wat lijkt ze op je!

citroen, ik kan me goed indenken dat vandaag erg beladen voor je is en confronteerd met wat je mist. mijn vader is volgende week jarig en das precies een maand na zijn sterfdatum.....inmiddels alweer 6 jaar geleden. ik ken het gevoel zo erg maar heb geaccepteerd dat het leven voor anderen door gaat en die er niet meer (actief) bij stil staan. voor jezelf als kind leeft het meer dan voor wie dan ook. neem zelf een dag van bezinning zodat je erna weer tegen aan kan met de wetenschap dat ze bij jou voortleven... dikke knuffel!

kvinna leuk he bayzwem?! coen doet een cursus blok van 16 weken met totaal 9 babys dus das lekker klein. coen vind het ook fantastisch dus ik hierdoor ook! spetteren en plonzen en al driftige zwembewegingen maken. het mooist is om te zien hoe hij van de bodem naar boven zwemt (onder begeleiding van de juf natuurlijk!!!) anna was toen veel rustiger en minder actief, maar die liet alle sensaties over zich heen komen. gevoel en geluid van water en het zien van andere kindjes. hetgeen zich heel soms uitte in huilbuien, maar ben er altijd mee doorgegaan en hierdoor is het een heerlijk waterratje geworden die in sociaal op zicht heel sterk is geworden maar wel altijd een kijkertje en observeerder is gebleven.

hartedief ik dacht hetzelfde als jij.... miek heeft eerst even haar huis opgeruimd voor ze ging filmen.....man!!! wat netjes je moest nu eens hier zien....

oh ja, doosje: snoeteman heeft een baan aangeboden gekregen als stralingscontroleur in de kerncentrale hij vind het een uitdaging en is geweldig leuk voor een chemisch laborant maar het is voor sommige mensen een omstreden onderwerp (op dit forum geen greenpeace activisten?) waar veel mensen een mening over hebben, anderzijds willen die mensen ook het licht aan en behandeld worden als ze kanker krijgen....

coen heeft ook weer slecht geslapen maar dat was vanwege opstipatie van 3 dagen, gisteravond een microlax gegeven en er kwam een dikke groene zeeuwsche bolus uit... hij dirnkt gelijk weer goed en sliep van 24:00 tot 7:00

efteling was leuk, helaas droomvlucht weer eens storing (gebeurt altijd als wij er zijn.....)maar zo leuk hoe anna nu reageert in sprookjesbos maar ook alles heeeeel spannend vond! ik heb de draak vermanend moeten toespreken anders wilde ze er niet langs en niet de heks maar de sissende kat bij hans en grietje was wel erg spannend!

9. kvinna

kvinna Niet meer actief

Shadowcat, top dat je naar je meisje kijkt. Ze moet geen aversie tegen water gaan ontwikkelen. Hoe je het ook wendt of keert, ze heeft een hééééél zware start gehad en ze is nog geen halfjaar. Als jij een zware hartoperatie zou ondergaan zou niemand raar staan te kijken als jij na een halfjaar nog niet helemaal de oude was. En dan snap jij alles nog en heb je al een paar decennia koestering en liefde gehad. Ze wordt heus geen kasplantje!! Ze heeft je veel meer nodig dan een kindje met een vliegende start en als je daardoor dingen moet uitstellen of niet moet doen, soit.

Ter vergelijk: nu lees ik overal dat je niet te lang moet doorgaan met gepureerd voedsel, er zijn maar een paar maanden waarin baby's gevoelig zijn met hun mond en straks ben je te laat. Not. Ik heb vanwege mijn slokdarmafwijking tot mijn vierde alles gepureerd gegeten (tot de boterhammen met een glas melk erdoor aan toe:D) en ik kan prima kauwen. Slikken niet, maar dat ligt aan mijn slokdarm, niet aan het feit dat ik te laat zou zijn gaan wennen aan vast voedsel.

10. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Citroen: Dikke knuffel vanwege je moeder....
    En ja, ik heb de datumprikker ontvangen, hoor! Ik moet alleen nog even kijken wanneer ik wel/niet kan, want in juli heeft Nukkeman ook vrij en willen we wat dingetjes plannen. Op zich vind ik dat ik het gewoon aan moet durven met Lina dan. Is het de bedoeling dat we weer in de richting van Brabant gaan afspreken, of staat dat nog niet vast?

@ Babyzwemmen: Vanaf welke leeftijd kan/mag dat? Het lijkt mij namelijk ook wel heel leuk!

@ Miekiee: Ooooooch, wat een schattig filmpje! *schnief*

Hier: vandaag heeft Lina haar eerste vaccinaties gekregen. Wat een bizar gezicht, zo'n mega naald in zo'n mini-billetje :$ . Wat wel grappig was: Nukkeman moest haar handjes vasthouden tijdens de prik en ik zat er gewoon naast. Op het moment dat de verpleegkundige de naald in Lina d'r billetje prikt, zie ik ineens de knieën van Nukkeman helemaal bibberen en shaken, letterlijk! Echt, zo'n stoere kerel, maar op het moment dat iemand z'n dochtertje pijn doet, kun je hem ook bij elkaar vegen :D .

11. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    huh in de billetjes??bij ons doen ze het in de boven beentjes....jeetje dat verschilt dan ook per gemeente dan...

12. shadowcat76

@miekiee : hier gaat 't drinken beter als mevrouw wakker is :). Daarom maak ik haar wakker want anders krijg ik er helemaal niks in, dan doet ze haar mond niet eens open. Niets geven is geen optie als we willen dat ze doorslaapt :). De laatste fles drinkt ze zo ong. 100-120, meer niet. Nou ja, er zit iig wat in dan toch? Lekker zeg dat Romée de laatste fles leeg drinkt!

@Citroentje : heel veel sterkte joh!! Moet een moeilijke dag voor je zijn. Dikke knuff.

@Snoet : hier geen greenpeace activiste ;), vind het milieu wel erg belangrijk maar net wat je zegt die mensen willen ook het licht aan etc.. Klinkt wel als een job waar gevaar kan ontstaan zeg. Jammer dat droomvlucht weer plat lag, maar fijn dat je een leuke dag gehad hebt!

@Kvinna : ze heeft idd een behoorlijk zware start gehad, en ik ga ook morgen als ze nog hetzelfde reageert vragen of ik het restant van m'n kaart terug kan krijgen, normaal kan dit niet maar ik vind dat ze een uitzondering moeten maken ze trekt 't dan gewoon echt niet 't arme ding. Vind echt dat ze ondanks haar start 't zo geweldig doet! Ze is levendig en een echte ondeugd, eet goed etc. en ik ben daar zo blij mee :).
    Oh ik heb dat nooit gehoord dat je niet te lang met gepureerd voedsel door moet gaan? Zo zie je maar, niet alles wat je hoort klopt ook ;).

@Nuk : babyzwemmen doen ze hier vanaf na het eerste prikje geloof ik, weet ik niet zeker. Vrij vroeg in ieder geval. Vreselijk he die eerste prikjes :(? Vreemd idd dat ze het in de billetjes deden, hier ook in de bovenbeentjes. Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van! Valerie had van de eerste ook niet zoveel last, alleen van de tweede kreeg ze toch aardig verhoging, ruim 38.

13. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Bij ons ook in de beentjes. En bij de eerste prikjes had hij van die magere beentjes...hij krijste het uit, hij bleef huilen tot ik op weg was naar huis met de kinderwagen en in slaap viel. De tweede keer ging het beter en de derde keer huilde hij maar net even net na de prikken. Hij kreeg ook rond de 38.7 de eerste keer, maar voor hij ging slapen was dat gelukkig weer normaler.

Snoet, zo te lezen een geslaagde dag! Wat sneu van droomvlucht....
    Klinkt als een uitdagende baan. Gaat hij er ook idd solliciteren? En is dat wel werk overdag of zou hij dan ook in ploegen moeten gaan werken?

Verder hier vandaag heel erg trots geweest op mijn grote kleine man. Die is van kikker naar zeester gegaan met zwemmen. hahahaha...hij zo trots als een pauw met zijn rode kaartje naar me toe en ik stond daar weer met tranen in mijn ogen van trots hoe hij zo stond te glimmen. Hij zwom ook al een stukje onder water...ooo, wat ben ik trots!!!!
    En verder....niets nieuws...MOEEEEEEEEEEEEEEE.... morgenavond stort ik denk ik in na de laatste avond van de vierdaagse hahahaha. Morgen een dagje vrij genomen, het is studiedag, dus ben ik lekker thuis met de mannetjes. (nou ja....voor mijn rust moet ik het niet doen hahahahaha... , maar ik heb met senne afgesproken dat we morgenochtend lekker lui doen en even langs de tennis lopen om te kijken bij zijn opa en oma)

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Citroen: heel veel sterkte! Ben ffe kort vandaag..

15. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    idd citroen heel veel sterkte meis...

en hartedief you go girl!!!heb je toch weer gedaan meis die 4 daagse

16. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Hahah Miekie....morgen is de laatste dag!!! Ja, ik vond het wel erg leuk. Maar moet zeggen dat Senne liever fietst dan loopt. En dan vind ik het nog redelijk meevallen met zijn gezeur..... Ach...het is voor de kindjes ook een prestatie hoor. Op school druk, bso, zwemmen, avondvierdaagse....
    Heb net een zakje zure matten beplakt met een grote groene 1 en dan een touwtje erdoor. Ik heb erop geschreven: Senne, voor mama ben je nummer 1! Hij lust geen spek en ook niet echt graag chocola, maar wilde hem toch iets geven omdat hij het ook maar heeft gedaan! hahaha, die zure matten vind hij heerlijk. Beetje creatief zijn en je hebt een leuk cadeutje.
    Moet wel zeggen dat er een aantal kindjes niet waren vandaag en dan ben ik idd best trots op onszelf hahahaha

17. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    nuk bij ons mag babyzwem vanaf 3 maanden maar dan vind ik ze nog erg klein, met coen geprobeerd maar dat was geen succes dus heb het verzet, nu meneer een half jaar is kan hij de sensatie beter aan.

wat ontzettend vroeg shadow, vanaf eerste prikje. als ze nu moeilijk gaan doen kan je ook voorstellen of je anders een latere cursus mag komen? of als ze ouder is? als je door "moet" zetten ga je niet met plezier en laat dat nou net het hoofddoel zijn!en net als wat kvinna zegt starks is ze juist bang voor water omdat ze associeert met vervelend onbehagelijk gevoel.

hartedief wat leuk van de matten ga je ze in de bloemen stoppen? wij kregen altijd bloemen vroeger en dat vond ik dan zo stoer dat ik "grote mensen bloemen" kreeg

ik kom net uit een ouderraadvergadering mijn hoofd zoemt nog na.... dus heerlijk om hier even "te chillen" meiden welterusten, ik ga laatste fles geven (hopelijk wil hij beetje drinken dronk om 19:00 maar 110)en morgen weer hard aan de slag maar over 2 weken heb ik VAKANTIE!!!!!!!! WHOEHOE!!!!!!!!:$:D:) BELLA BELLA BELLA!

18. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    @ Hartediefje: Geweldig, van kikker naar zeester, dat is natuurlijk ook een hele prestatie! :D

Prikjes: Ja, ik bedoelde in de bovenbeentjes hoor, 'bovenbilletjes' zeg maar (op de één of andere manier noemen wij de bovenbenen ook billen :( ).

Verder: bij het cb heeft de jeugdverpleegkundige getest of Lina goed genoeg focust, door met haar gezicht boven Lina te gaan hangen en naar links en rechts te bewegen. Lina zou dan met haar hoofdje en ogen moeten volgen. Dat deed ze niet. Thuis doet ze dat ook niet altijd. Het is heel vreemd, maar als ze ligt - op het aankleedkussen of in box of bedje - en we gaan boven haar hangen, dan hebben we meestal direct contact met haar. Maar zodra ze rechtop zit (door ons rechtop op schoot wordt gehouden) dan lukt het ons niet om oogcontact met haar te maken. Ze kijkt dan wel heel erg om zich heen - er is natuurlijk ook vanalles te zien - maar reageert niet als wij direct voor haar neus geluiden maken of tegen haar praten.
    Nu ze bij het cb ook al zeiden dat we dat in de gaten moeten houden, maken we ons ineens zorgen. Maar ze is nog maar 8 weken, misschien moet ze het nog een beetje verder ontwikkelen? Herkent iemand van jullie dit? Of hadden jullie met 8 weken altijd direct oogcontact met jullie kids?

19. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    nuk...ik denk dat je je nog geen zorgen hoef te maken hoor,romée sliep bijna 18 uur nog rond die tijd per dag,en als ze dan wakker was,was ze heel erg gericht op de zwart/witte dingen..bv een donkere klok op witte muur..enz.kijk naar dat soort dingen moet ze ongeveer wel nu kijken,wat ze meestal ook interessant vinden..is haargrens..(ook meestal in hun ogen wit (hoofd)en donker (haar).

wel is het meestal zo dat je zeker tot(kan ook veel eerder,die van mij was drie weken,en bv sterre was 7 weken) rond deze tijd hun 1e gerichte lachje heb mogen ontvangen.meestal hebben je rond deze tijd wel al vaker de lachjes te pakken..

20. shadowcat76

@Hartediefje : knap hoor met zwemmen!!! Erg goed, logisch toch dat je trots bent :) :). Vanavond lekker uitrusten na de laatste 4-daagse ;). Leuk ideetje trouwens van die snoepjes.

@Snoet : weet niet zeker hoor vanaf het eerste prikje maar ik dacht van wel, kan me ook vergissen. En bijna vakantie joepie, lekker genieten straks!

@Nuk : denk niet dat je je al teveel zorgen moet maken, hier is het ook nog steeds als Valerie op schoot zit lukt het ook meestal niet gelijk om contact met haar te maken, alles om je heen is ook zoooo interessant ;). Als ze ligt dan lukt het wel, dan kijkt ze je ook eigenlijk altijd gelijk aan. Dus dat komt wel goed hoor. Alles is nog nieuw voor haar natuurlijk, ze is nog zo klein.
    Net wat Miekiee zegt, rond deze tijd heb je meestal wel de eerste lachjes te pakken, Valerie was 7 weken ook toen ze voor het eerst echt naar ons lachte. Ook al heb je dat nog niet maak je ook daar geen zorgen over, het ene kindje is nou eenmaal het andere niet, ze doen het allemaal in hun eigen tempo :).

@zwemmen : ik heb het gelukkig uit kunnen stellen, ze deden helemaal niet moeilijk. Heb van deze nog 6 lessen tegoed, ze hebben het op m'n kaart geschreven en in het boek, en na de vakantie in augustus denk ik dat ik het nog maar eens ga proberen. Ze is ook nog zo klein. Ze is wel alweer 5,5 maand en de tijd vliegt maar toch, ze is er gewoon nog niet aan toe blijkbaar en dat geeft helemaal niet, ze moet het wel leuk vinden natuurlijk. Dus over een aantal maanden mag ik de lessen opmaken :).

Deel Deze Pagina