Nienkuh, wat een heerlijk cadeau zeg!!! Geniet van elkaar, zo te lezen is het weer dikke mik! Fijn zeg. En wat doet je meisje het goed zeg. Hier vanochtend echt even mijn kraamtranen gehad hoor...kon gewoon niet stoppen met huilen. Echt erg hahahaha. Maar goed, misschien ook wel een heleboel spanning die er nu uitkomt vanuit de zwangerschap. Ik laat het maar over me heen komen en gooi het er dan ook maar uit. Sven doet het goed, vrouw van bureautje heeft hem vandaag gewogen en hij komt aan!!!!! Ook drinkt hij de goede hoeveelheid voor zijn gewicht, dus we zijn supertrots op ons mannetje. En hij is heel tevreden, net 's avonds moet hij even wat miepen zeg maar, dan kan hij niet zo goed zijn draai vinden, maar huilen horen we hem echt bijna nooit. En als je naar dat lieve koppie kijkt, oooo, wat ben ik dan een gelukkige en supertrotse mama!!!
hey dames, hier gaat het eigenlijk ook goed hoor! merk nu wel dat ik wat vermoeiender raak van al die gebroken nachten.kan ook niet wachten dat ze helemaal door slaapt! nog steeds poept madam moeilijk..al bij iedere fles 10cc extra water en doe er al een druppeltje zonnebloemolie bij..maar tot nu toe geen resultaat! ik wacht dit nog 2 dagen af....dan ga ik over op flessen water...ipv van uit de kraan...helpt dit ook niet...dan moet ik helaas consultatie bureau bellen..en vragen hoe en wat.... haar poep is echt donkergroen..terwijl de cb zegt dat het geel moet zijn..en bij flesvoeding horen ze elke dag wel te poepen zegt men. verder is het een heel tevreden kind...ik hoor d'r niet..overdag slaapt ze veel...en sávonds komen er een paar ogen opzetten met de vraag "hey mam,ben wakker..wat gaan we voor leuks doen?".hihi sterre vind haar zusje het einde..liefs wil ze haar de hele dag op schoot..en ze geeft d'r wel 100 kusjes per dag. onze kelly daarintegen..die vind het maar niks...die kijkt d'r niet aan.....ach dat komt wel weer. nou dames.....tot de volgende keer weer. ps:snoet...wat een lekker "snoet"heeft coen zeg.een droppie om te zien.
Miekie, hoop dat ze snel wat makkelijker kan poepen... is voor zo'n kleintje echt vervelend. Ik heb zelf eergisteren de thermometer met wat vaseline ingesmeerd en die wat in zijn anus rond gedraaid. Dit gaf de kraamverzorgster ook als tip, dan wordt het gestimuleerd en jahoor...daar ging hij, daarna meteen 's avonds nog een hele goede poepbroek (idd geel). Nu vandaag ook nog geen poepbroek. Mocht het morgen ook niet zo zijn, proberen we het weer zo.
hahahaha Hartediefje '...en die wat in zijn anus rond gedraaid'....haha ik zie je al staan!! Heerlijk. Beeldtaal. Nienke en Miekieie: fijn dat het zo goed gaat bij jullie!! Ik ga even Pacific een berichtje sturen.
Hahaha doosje, het is ook best raar om te doen, maar de kraamverzorgster gaf dat echt als tip en ik moet zeggen dat het ook gelijk hielp, was goed dat er de eerste keer een luier onder lag hahahahaha. En gisteravond heeft hij dan toch ook nog een poepbroek gehad, wel wat later, maar wie weet heeft het toch wat gedaan. Ik ben niet van plan om dit altijd te doen hoor hahaha, maar als ik merk dat hij er moeilijk van ligt, is het voor hem ook een opluchting denk ik. Hij neemt alleen ook wat mee van onze verkoudheid...zo zielig, heb het idee dat hij soms ook moeite heeft met zijn flesje drinken nu. Heb wel neusspray met zoutoplossing, maar ja, dat mag je ook niet zo vaak doen.
@Hartediefje ik had een week na de bevalling ook zo'n last van erg hoogzittende tranen, gelukkig duurde dit een weekje. @Nienkuh wat fijn dat alles goed gaat bij jullie! Oh en wat een superkado! @Miekie wat vervelend dat Romée nog steeds zo'n moeite heeft met poepen.
Hey dames, Fijn dat het allemaal zo goed gaat bij iedereen. Finn had in het begin ook heel veel moeite met poepen, hem heb ik ook een aantal keren met de thermometer moeten helpen. Bij hem was het over toen ik van hypo-allergene voeding overstapte op gewone. Sindsdien geen problemen meer gehad. De kleur veranderde toen ook van donkergroen naar mosterd. Kraamtranen, wie kent ze niet? Ik heb in mijn kraamweek echt liggen brullen omdat mijn man boos werd op mijn oudste zoontje wat zat te vervelen. En hij had het gewoon echt verdiend, maar ik vond het zo zielig... Nienkuh, hoe was je verwendagje? Lekker genoten? Hier gaat alles goed, alleen heeft Finn ineens ontzettend schrale wangen en beentjes. Ik gebruik nu dus maar geen babybadschuim, maar badolie en smeer hem in met babyolie, maar tot nu toe lijkt het niet echt te helpen. Hij lijkt er zelf weinig last van te hebben gelukkig. Verder is het een echte kletskous, hij ligt nu echt te kraaien en te gillen als hij iets leuk vindt, erg gezellig
Hellie, wat een heerlijk kereltje zeg met die smile op zijn gezicht! En wat gaat het snel he met de ontwikkeling...kan me nog niet voorstellen dat over een paar maanden mijn kleine mannetje ook zo zit te genieten. Ik ga maar dubbel en dwars genieten van die heerlijke prille babytijd. Vandaag heeft de kleine man alleen een beetje onrustige dag. Niet dat hij heel veel huilt hoor, maar hij kan zijn slaap niet echt vinden. Normaal slaapt hij echt veel na zijn voedingen elke keer, maar nu zit het toch niet echt lekker in zijn buikje. Snel wakker en dan wat liggen mopperen. Straks lekker bij me op de bank! Heerlijk even knuffelen.
Hellie wat een poepie is het toch!! Heerlijk! Kan die van jou eigenlijk al z'n hoofd goed omhoog houden, bijv. als ie op z'n buik ligt? Bij Boaz begint dat nu een beetje te komen, maar hij knikt nog wel erg. Hij vindt het nu leuk als je z'n armpjes pakt en 'm overeind trekt (en vasthoudt) terwijl ie zit. Heel schattig. En de geluidjes worden hier idd ook harder en lachender. Boaz heeft ook een schraal kinnetje en voorhoofd. Wij hebben vaseline van Daro (vanaf 0 jaar) gehaald en dat helpt wel. Toevallig had ik het gevraagd aan het consultatiebureau en de verpleegkundige daar zei dat Vaseline Lanette (hoop dat ik het goed schrijf) goed helpt (maar die hadden ze niet bij onze Etos).
Doosje, die vaseline Lanettecreme gebruik ik ook heel veel bij Senne, die is toch wat gevoelig voor exceem en als hij heel droog is van huid, smeer ik hem daar mee in. Ik haal het bij de apotheek bij onze huisarts.
@Hellie wat een scheetje! @Hartediefje sterkte met je mannetje vandaag. @Doosje bij de apotheek hebben ze de vaseline lanette maar ik weet niet of dat alleen op recept is.... Wij hebben vaseline cetomacrogol, helpt ook wel
hellie, zijn jullie astma klanten? misschien is het atopisch eczeem? zo is het bij anna ook ontstaan, lekkere vette creme gebruiken geen pure vaseline maar bijv lanette creme verkrijgbaar bij apotheek das een creme waar vaseline in zit
Ha meiden, De lanette creme is inderdaad erg fijn. De cetomagrocol (of zoiets...wie bedenkt die namen???) kregen wij alleen op recept toen Robin last van eczeem had. Hielp wel als een tierelier trouwens. Dagje Zwaluwhoeve was heerlijk. Lekkere massage gehad en gezichtsbehandeling, dus kan er weer helemaal tegen...Daarna 's avonds nog erg moeten lachen samen. Na zo'n dagje samen waren we wel 'in the mood' en ik durfde het voor het eerst na de bevalling ook wel weer aan. (Heb bij Robin de eerste tijd zoveel pijn gehad dat ik echt moed moest verzamelen...)Dus 's avonds lekker romantisch gepland, kaarsjes aan, hele mikmak. Nou je raadt het al: Anouk klaarwakker. En toen ze eindelijk sliep begon Robin over te geven. Poging nummer twee. Binnen een paar minuten begon Anouk te krijsen om een fles (een uur eerder dan normaal, maar ja toch maar gegeven want papa en mama wilden..... ) en bij poging 3 begon Robins sondevoedingspomp te piepen. Je raadt het al...de 'mood' was helemaal om zeep geholpen. Ik kwam niet meer bij van het lachen, omdat ons zorgvuldig geplande avondje niet helemaal naar wens liep...wat een bak. Normaal slapen ze en nu!? groetjes Nienke
Hahaha Nienkuh.... zouden de kids zulke dingen aanvoelen???? Moet wel lachen om je verhaal. In ieder geval fijn dat je een heerlijke dag samen gehad hebt! Hier ben ik overgestapt op een andere fles en ik vind het heel erg om te zeggen...maar hij drinkt nu veeeel beter!!!!!!!!!! Niet dat ik het erg vind dat hij nu beter drinkt, want daar spring ik een gat voor in het dak zeg maar. Maar het feit dat we al twee weken met een fles geven die voor hem toch niet helemaal geschikt is schijnbaar..... nu maar hopen dat hij deze fles (difrax) wel goed pakt en nu goed gaat aankomen, want na twee weken is hij nog steeds 170 gram onder zijn geboortegewicht. Hij kan schijnbaar stille honger hebben, waardoor hij ook de kracht niet heeft om echt aan te geven dat hij honger zou hebben. En elke keer als hij fles kreeg, viel hij heel snel in slaap... Maar goed, we gaan duimen dat hij nu flink aansterkt! Verder doet hij het goed, is heel lief als hij wakker is en zo'n lief smoeltje!!!! OOOO, ben zo verliefd hahahaha
nienkuh zelfs romantiek moet geplant worden hahahahaha! hartediefje wat een zorgen als je kindje "honger" heeft, ik moet zeggen dat ik super tevreden ben over difrax, nu nog bv maar wil starks ook flesjes kolven (beetje meer vrijheid creeeren) hier alles ok, snel in tranen combi van kraamtranen, frustraties (wil alles selluf doen net als peutersnoet) en vermoeidheid. ik heb zoveel bv dat coen zijn dorst lest door het naar binnen te laten lopen, maar snel vol zit geen achtermelk pakt en daardoor snel honger heeft ook spuugt hij grote mondjes terug kan hem snachts dus niet snel neer leggen want dat geeft pijn dus ben gebroken!!! nu helpt snoeteman fantastisch hoor.... maar ik ben zo labiel als een deur... ben net uit mijn stekker geggaan omdat hij de verkeerde kleur speen had gekocht (hij vond het rood maar het was echt fuchsia rose) blauw hadden ze niet dus hij is als de wiedeweerga om een gele speen gegaan (hoe lekker belangrijk) eenmaal thuis zegt ie"och meisje die vervelende kraamtranen ook" dus hoppa weer die sluizen open "sorry dat ik niehiet liehief ben......<snotter en snuif>" net mijn cd va katie mellua maar afgezet.... JANKEN!!!! oh ja cetamacrogol heb ik ook voor snoetemeis, werkt als een tierelier, blijf gewoon op recept vragen
Hahahaah, geweldig jullie perikelen! Nienke met d'r leuke sexplanning en een aantal van jullie met de kraamtranen... ZO herkenbaar en achteraf ZO grappig! Fijn om jullie berichten te lezen en dat alles min of meer wel goed gaat met de baby's! Goed! En heerlijke foto's weer. En blijf ermee komen hoor! Onze update: Het gaat goed met Chris, heeft nog wel momenten met heftige krampjes dat ie het uitschreeuwt en flink perst en met z'n armpjes en beentjes maait en aan z'n eigen handen trekt, heel hard. Echt zo zielig. We helpen waar we kunnen door zo'n moment heen en vaak valt ie dan ineens in slaap terwijl ie er 3 seconden van te voren zo om krijst. Heel maf. En het is meestal net na de voeding. Vraag me soms af of het wel krampjes zijn en niet iets anders. Moet maar eens navragen. Verder komt ie nu nog maar 1 keer per nacht sinds een klein weekje! Zo fijn! En slaapt tussen de avond en ochtend dus dan 2 sessies van soms 3, 4 of 5 uur!! Heerlijk, dus we zijn een stukje minder moe. Vorige week bij het cb geweest en alles was helemaal goed. De kinderarts vond hem een prachtexemplaar zei ze. Afgelopen maandag zelf voor nacontrole geweest bij de gyn en alles was goed herstellende. Ik mag weer alles!!!!!!!! ZO FIJN! Meteen weer een afspraak gemaakt voor volgende week bij m'n manueel therapeut om weer aan m'n rugspieren te werken. HEEL erg fijn. Kan niet wachten tot alles weer wat sterker is qua spieren want ik HEB me een pijn de hele dag in m'n bekken en onderrug. Pffffff.... Gelukkig ook al weer iets meer controle over de dag en m'n bezigheden. Heb alweer lekker wat gedaan in het huis, voelt goed na maanden niets zelf te kunnen doen. Oja, en natuurlijk......mijn lijf heeft alweer aangegeven dat ik een hardstikke gezonde vruchtbare vrouw ben.....; na 4 weken vloeien werd het steeds minder tot bruin en nog maar stipjes op de inlegkruisjes en ineens....3 dagen geleden dieprode bloedstolsels en menstruatiegevoel in m'n buik.....tsssss....., met volledige borstvoeding blijft het meestal ff lekker langer weg...nou mooi niet, dit lijf, wat niet zo vaak goed heeft gewerkt, heeft er nu geloof zin in na deze zwangerschap! Het had nu wel lekker weg mogen blijven, nu niet meer nodig! Ik ga heel hard m'n best doen om nu vaker weer te komen en te reageren...
Sky, gelukkig dat je wat meer rust krijgt 'snachts... het breekt echt op he. En dat je controles weer goed waren. heerlijk is het om weer zelf dingen te kunnen doen in huis. Merk het zelf ook. Doe nu ook kleine dingen hoor, net als de vaatwasser, een was draaien en ophangen en opvouwen, strijken. Mijn mams is dan nu geweest voor het poetswerk en stofzuigen. Maar gewoon wat bezig zijn is zo heerlijk...kan er niets aan doen, kan niet op mijn kont blijven zitten.... Snoet, erg he.... ik heb het ook zo erg op het moment. Dan ben ik echt een secreet naar manlief..maar soms voel je je zo moe en kun je echt niets verdragen. En waarom snappen ze dan ook niet gelijk wat je bedoeld he hahahahaha.... die mannen...eerst de zwangerschap doorkomen met ons en daarna nog die kraamtranen... Denk dat het hier ook weer tijd wordt voor een stevige knuffel..even lekker een poosje bij elkaar zitten en even niets anders doen. (tja...soms heb je gewoon even een arm om je heen wat extra nodig he hahahahaha)
Sky, fijn dat het allemaal ietsje rustiger wordt en vooral dat je lichamelijk een beetje aan het opknappen bent. Hier gaat alles eigenlijk erg goed: Noa had begin van de week erg last van krampjes, gelukkig alleen overdag, maar dat begint al iets af te zakken. Ik heb minifomdroppar gekocht, volgens mij hetzelfde als dat Nederlandse spul waar jullie het altijd over hebben. En ik drink veel rooibosthee, lijkt ook een gunstige uitwerking te hebben. En sinds afgelopen maandag lacht ze!!! Wat een schitterend gezicht, zeg, haar hele gezichtje doet mee, oogjes toegeknepen en een big smile. Verder zijn we woensdag naar de Nederlandse ambassade in Stockholm geweest om een paspoort voor haar aan te vragen, anders kunnen we haar straks niet legaal in Nederland gaan showen. Een hele onderneming, maar het is gelukt, ze staat erg mooi op de foto. En vannacht sliep ze tot 06.10 uur, helemaal geweldig. En wederom minder nieuws van het familiefront: de stiefvader van mijn man ligt al bijna twee weken in een ziekenhuis in India met een virus in zijn longen. Hij wordt slapend gehouden en beademd, en gezien zijn algehele lichamelijke toestand vrezen we het ergste...
Kvinna mooi is dat he dat lachje! Ik smolt ook helemaal (en nog steeds hihi..). Wel stom dat je zo ontzettend veel ellende op je bordje krijgt zeg, pfoei. Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat.
Het gaat nog slechter met mijn 'stiefschoonvader', dus mijn man vliegt morgen naar Nederland om diens vrouw bij te staan en wie weet, misschien ook nog wel door naar India te vliegen. Het is afschuwelijk dat mijn man nu misschien binnen een jaar zowel zijn vader als zijn stiefvader verliest. We hopen het beste, maar ik ben bang dat die hoop tevergeefs blijkt. En ik moet zeggen: ik zie er wel een beetje tegenop, 24 uur per dag in m'n eentje voor Noa en onze twee honden zorgen, terwijl het buiten -10 is en glad. Maar goed, gelukkig hebben we hier wel mensen in de buurt die ik om hulp kan vragen, dat scheelt al weer.