jeetje wat komt het nieuws binnen dat evelien is overleden. juist omdat we allemaal kinderen hebben in die leeftijd maakt het zo beeldend. ik barst steeds maar in tranen in uit als ik hier ben...... en dan zie ik die kleine coeneman liggen......... ik geloof dat het grootste verlies van de wereld is als je kind kwijt raakt of overlijd....... pffffffffffffffffff
dus miekie GEFELICITEERD MET KELLY!!!! laten we allemaal alsjeblieft vieren wat er te vieren valt!!!!!!! want het leven is zo verdomd relatief.....
bleh ik heb wel bijgelezen maar het nieuws van Pacific is toch wel aardig ingeslagen . Dan kijk je idd naar je eigen kindje en ik denk dat ik gek zou worden als ik Valerie zou verliezen... afschuwelijk . Wens haar heel erg veel sterkte van mij ook en een dikke knuffel, dit wens je niemand toe . Pff... Wil toch graag even een update plaatsen hoe het hier is, ben net naar het CB geweest, en Valerie doet het heel erg goed. Weegt nu 6275 en is 65,5 cm. lang. We hebben een nieuw voedingsschema gekregen; 8u. fles opvolgmelk 180+6 10.30u. of na haar slaapje fruithap 12u. pap (180+6 opvolgmelk +rijstebloem) 15.30u. warme maaltijd, hetzij potje of aardappels / groente / zacht vlees (gehaktballetje, het binnenste) of stukje gekookte vis 16.30u. toetje in de vorm van fles opvolgmelk 150+5 19.00u. fles opvolgmelk 180+6 en zo lang ze anders 's nachts nog niet doorslaapt om 23.00u. laatste fles opvolgmelk 180+6. We mogen ook overstappen van H.A. naar de Standaard Nutrilon, kijken of dit goed gaat, omdat ze nergens last van heeft. En met 7 maanden mogen we pasta's en brood gaan geven. Aan de ene kant vind ik het jammer dat het allemaal zo hard gaat, het echte baby baby is er af, m'n meisje wordt zo snel groot! maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer leuk dat ze nu meer vast voedsel gaat eten. Hoop dat ik haar zo goed kan laten wennen dat ze alles lust . Heb ook het idee dat ze nu ze een knuffeltje bij in bed heeft (haar knuffellapkonijn) ze makkelijker zelf in slaap kan komen, ze "dreint" nog wel als ze naar bed moet maar dan ga ik een paar keer een knuffel geven en dan valt ze toch redelijk snel in slaap. In slaap wiegen in m'n armen werkt ook niet zo goed meer haha. Ergens jammer (want ik knuffel zo graag !) maar voor haar wel goed dat ze het zelf kan. Ik ben trots op m'n moppie!! Alleen balen dat ze dus weer verkouden is (papa heeft haar aangestoken ) maar dat gaat ook wel weer over. En dan nu Miekiee : gefeliciteerd met Kelly hoor!!!! Hoop dat ze een leuke verjaardag gehad heeft .
Vind trouwens wel dat de voedingen kort op elkaar volgen met dit schema... van haar papfles heeft ze daarstraks dus ook de helft laten staan, omdat ze nog vol zat van de fruithap natuurlijk. Denk dat ik gewoon kijk wanneer ze zelf komt dat ze honger heeft of zowieso de tijd ertussen ga verlengen. Van mij mag ze bijv. de fles van 19.00u. ook om 21.00u hebben . Ik ken haar, als ik er zo kort tussen laat blijft toch alles grotendeels staan, en ik laat er liever wat langer tussen zodat ze meer eet. Wat zijn die S-flessen van Difrax trouwens *piep* flessen zeg! Hebben zo'n 123-speen erbij maar je moet al goochelen wil dat ding goed zitten, die dop wil er vaak maar amper op, de speen zuigt vacuum zodat je de onderkant v.d. fles eraf moet laten wil ze fatsoenlijk kunnen drinken, en daarstraks spoot het er gewoon uit toen ik haar pap wilde geven :x. Heb dus van Etos een fles gehaald die ik met die 123-speen ga proberen voor de pap. Voor de melk gebruik ik Dr. Brown, maar dat gaat niet goed met pap, het ventiel binnenin verstopt dan. Hopelijk gaat deze fles wel goed...
Zucht... het schema ligt nou alweer door de war (had ook niet anders verwacht). Warme maaltijd als vervanging v.d. fles (zoals CB zei)? Dacht het voorlopig niet. Madam trok bij het eerste hapje een ongelooflijk vies gezicht en bij de 2e hap was het lippen stijf op elkaar, hoofd wegdraaien en huilen. Dus heb na 2 of 3x proberen niet verder geprobeerd (iedere keer als ik met de lepel in de buurt kwam was het huilen enzo) en ze maar de fles gegeven. Als dat zo doorgaat... fruithapje eet ze op zich wel, maar ook na 3 weken kan ik niet zeggen dat ze het nou superlekker vind. Als het zo doorgaat zitten we nog op melk als ze 2 jaar is bij wijze van en wordt het een hele slechte eter . Weet tuurlijk wel dat de kindjes tijd nodig hebben maar na 3 weken kan ze iets toch wel geleerd hebben / lekker gaan vinden?? Niet dus.. Van lepel eten gaat goed hoor daar niet van. Meestal eet ze ong. een half klein potje fruit en daarna hoeft ze echt niet meer. Zucht. Hopelijk gaat ze haar warme maaltijden wel eten.. zelf aan laten knoeien doe ik liever niet, d'r kleertjes zitten nou altijd al onder als ik het geef... kan ik iedere keer de keuken gaan poetsen . Sorry hoor, voel me beetje verdrietig nu .
Djiezus... wat vreselijk voor Pacific. Ik ga haar direct een pb sturen. Poeh, ik kan best een bepaalde afstand bewaren tot mijn 'forumcontacten', maar dit nieuws is wel even andere koek... Nav jouw bericht Shadow: Lina doet sinds gisteren een beetje raar als ze de fles krijgt. Ze begint tijdens het drinken steeds te huilen (klinkt een beetje gek met zo'n speen in d'r mond 'oewoewoew' ) en als ik haar dan even rechtop zet (omdat ik bijv. denk dat ze een boertje moet laten) begint ze nóg harder te huilen. Heel gek, dat deed ze anders nooit. Heb de speen ook al vervangen, van een 2 naar een 3, maar dan doet ze het nog steeds. De melk is ook niet te warm ofzo. Wat zou dat kunnen zijn?
hoi hoi, @ shadow: waarom probeer je niet om haar de pap te geven met een lepeltje... en als je m dan wat later zou doen.? misschien dat het werkt. @ hier: ben helemaal over de z**k geweest vanochtend... Gisteravond een telefoontje van hex en vanochtend een mailtje.... wat kan dat mens zeiken zeg! Gister was manlief ff bij hun oude huis om de laatste spullen op te halen, lag er een brief van de hypotheek aan hem gericht.... blijkt ze een achterstand te hebben van 15.000 euro. Gelukkig is het huis verkocht en hopelijk heeft dit geen gevolgen meer voor ons.... Kom vanavond nog wel ff terug.... Groetjes, Elleke
doet coen ook dan zit er spanning op het maagje coen springt dan bijna van schoot,en kan dan hard huilen als de boer eruit is of hij spuugt (druk van het vat) is het ok difrax? ik ben er blij mee en geen problemen met de 123 (maar ik heb die met de ring) ik heb zelfs 2 van de 3 flessen gehad waar de indicator van versleet en slecht leesbaar, hier heb ik een amil over gestuurd mocht zo de flessen omruilen en heb nu goede flessen, mijn vriendin had een nieuwe fles gekocht en die dop draaide door, heeft tel contact gehad en er bleek een productie doppen mis gegaan te zijn in de fabriek en ze kreeg keurig nieuwe fles en die gaf geen problemen...... en bij anna gebruikte ik ze ook 1,5 jaar slijtvast!
pffff elleke heb je handen niet vol aan kindjes dan aan haar...... wat een suf zeg dat ze niet laten weten dat die brief er was...... ws ook niet per ongeluk..... dus als je dat bedenkt kan je ook begrijpen dat het je alleen maar energie kost... maar lekker leven en laten leven zij moet met zichzelf verder! (en ik heb makkelijk kletsen vanaf hier....) hier: heb voor coen een babybanz zonnebril gekocht, ik zocht de oude van anna om te passen maar die had ik al weer weg gegeven... maar hij heeft hem gelijk de hele middag opgehad, zo stoer!
Wat een vreselijk nieuws van pacific en haar kindje, ik ben er echt helemaal van van slag. Doosje, wil je haar veel sterkte wensen? Mieke, gefeliciteerd met Kelly.
Hoi, Ik heb het doorgegeven aan Pacific. Heb ook gezegd dat sommigen een pb-tje aan haar sturen en dat niemand het droog heeft gehouden... En idd: je wordt weer even met je neus op de feiten gedrukt en ziet wat je wel niet hebt en waardeert het dan nog meer...dus Miekeieie jij gefeliciteerd met je meisje hoor! Zo te lezen heeft ze een geweldige dag gehad.
Ik denk dat Pacific het heel fijn vind om zoveel lieve berichtjes te krijgen....het helpt je door het ergste verdriet heen dat er zoveel mensen zijn die even aan je denken... Maar wat zal ze in een hel terechtkomen.... (ik kreeg de klap nl pas echt na de crematie, zolang je kindje bij je is, is het goed...hoe raar dat ook klinkt) Maar wat heb ik veel aan haar moeten denken... Ik ga morgen telefonisch overleggen met de kinderarts. Kan echt niet meer..... het is hier echt overstrekken en krijsen, vooral savonds en snachts. Gisteravond tot half elf bezig geweest om hem rustig te krijgen en rond half een begon hij weer te spoken. Heb hem bij me gepakt om half twee, omdat hij zo aan het krijsen was. Om drie uur was hij redelijk rustig, half vier weer een gil... Sven en ik zijn toen nog even in slaap gevallen tot hij om zes uur weer alles bij elkaar gilde en overstrekte...Nu vanavond na zijn fles weer hommeles... Ik ben echt tot kwart voor tien met hem bezig geweest en het huis is hier ontploft... was bezig met de was, dus ligt over de banken verspreid en een wasmand op de grond, het aanrecht moet nog opgeruimd en schoongemaakt worden en er moeten tassen worden klaargezet. Pfffff.... gelukkig nog maar 1 dagje werken en dan ben ik er vijf vrij. Donderdag maar eens wat langer blijven liggen. Maar dan denk ik weer aan Pacific en verman ik mezelf.... want zij heeft geen kindje van zeven maanden meer om vast te houden en voor te zorgen. En wat voelt het dan dubbel..... Snoet, ik ben trouwens ook begonnen met een pandora armband! Voor mijn verjaardag, maar ik heb hem al om hahahaha. Nu ga ik woensdag met mijn mams een mooie bedeltje uitkiezen, beetje symbolisch voor ons. Heb er eentje die Senne dan heeft uitgekozen (hahaha, met oranje steentjes), een vlindertje voor Esmee en een kinderwagen voor Sven. En dan wil ik er nog eentje symbolisch voor de liefde van manlief en mij en dat wordt het centrale punt van mijn armband tussen twee sluitringetjes in !! (hahahaha...wat een muts ben ik he.... )
goedemorgen, pfff het nieuws hakt er wel in he?doosje ik vroeg me af of jij misschien een beetje weet hoe het de afgelopen maanden ging met evelien?ging het al die tijd slecht?nee toch? ik denk er echt vaak aan per dag,wat is het leven toch ontzettend hard! hartedief....pfff jij heb een behoorlijke zware dag achter de rug.ben benieuwd wat de arts zegt!want idd dit is niet vol te houden. en tja..je huishouden...irritant is dat he?had ik ook altijd..ben je de hele tijd bezig met die kleine...is het eindelijk stil,na even uitgerust te hebben van het troosten,denk je te kunnen beginnen met je huishouden,dan begint die kleine weer..uiteindelijk als die kleine slaapt...ben je te moe om weer je houdhouden op te pakken..en komt de zin.."dat komt morgen dan maar weer". en ja zo hoopt het allemaal op.en ik raakte daardoor ook zo gefrustreert..want je weet gewoon uit eindelijk niet meer waar je beginnen moet. hier klaar wakker al om 05:00 heb sterre die een kamer naast me loopt te blaffen..heeft ook koorts al 3 dagen.maar verder voelt ze d'r eigen prima. deze week was kelly uit logeren,en werd gistermiddag laat gebeld dat ze helemaal over de kook was,ze kregen haar niet stil..dus uiteindelijk hebben we haar gehaald,en thuis had mevrouw de grootste lol.wel hebben we haar gisteravond voor het slapen gaan even een klisma gegeven,en was ook wel nodig zag ik daarna,dus wie weet zat dat haar wel dwars! of misschien was het wel te druk de dag daarvoor op haar verjaardag,dat kan natuurlijk ook! wel gek..heb uiteindelijk nu een "tiener" in huis!
@ Snoet: Dank je wel voor je reactie. We dachten al wel dat het daarmee te maken had, maar ik wilde het hier toch even checken bij de 'professionals' . @ Hartediefje: Jemig zeg, wat klinkt dat zwaar allemaal... Ik ben zo benieuwd wat de ha zegt. En je hebt wel gelijk hoor, dat het allemaal heel dubbel is als je dan leest dat iemand anders haar kindje is verloren, maar ja, iedereen zit in z'n eigen verhaal, het is niet met elkaar te vergelijken. Ik word nog wel eens boos op Nukkeman, die aan het eind van de dag thuiskomt en zich afvraagt waarom de was nog in de droger zit, of ik nog niet heb gestofzuigd. Hij beseft nog steeds niet helemaal dat ik soms urenlang alleen maar met Lina bezig ben, en dat ik de uurtjes dát ze dan even rustig is soms ook gebruik om zelf even rustig te zitten of te eten. Nukkeman is een schat hoor, maar hij went maar langzaam aan z'n nieuwe leven; hij kan nog steeds niet helemaal accepteren dat het erbij hoort dat hij 's avonds z'n geplande uurtje tv-kijken niet kan afmaken omdat Lina al anderhalf uur aan het huilen is. En dan hebben wij nog een redelijk makkelijk kind! Dat beseft hij gewoon niet...
O, en dan nog een vraagje: sinds 2 dagen sabbelt Lina als een gek op haar handjes, dat is ook nieuw. Ze houdt zichzelf daarmee wakker. Eerst dacht ik dat het met honger te maken kon hebben, maar ze doet het ook als ze net de fles heeft gehad. Normaalgesproken helpt haar speentje als ze niet in slaap komt, maar die gooit ze er nu om de haverklap uit, om vervolgens heel onrustig aan haar handjes te gaan sabbelen. Wat zou dat kunnen betekenen? (of betekent het niks en zie ik weer spoken?)
nuk.het sabbelen dat romée ook rond die leeftijd,en nu nog..ik dacht dat misschien de tandjes begon te werken,maar ze heeft nog niks.die andere 2 van mij kregen rond de 8 maanden hun 1e tandjes..dus denk dat het bij mij eerdaags aan begint te komen. ik denk eerlijk gezegd dat het iets is,dat ze meer kunnen bewegen,en heel goed pakken kunnen ze nog niet op die leeftijd,en dus pakken ze de handjes..lekker ontdekken allemaal! maarrrrrrrrrr sommige kindjes hebben dus wel al hun eerste tandjes met 3 maanden..dus het kan wel! pff m'n vriezer deed het opeens niet meer goed....heb hem helemaal laten ontdooien...en schoongemaakt,maar wat een kaauuuu theeee klus is dat zeg.bah
ha meiden, ik ben afgedraaid, coen is ook weer onrustig snachts zijn bij ha geweest en hij heeft nu een puffer voor de benauwdheid (welja...voeg maar toe aan de lijst) maar hij vind het machtig mooi! anna zit naar de woezel en pip theatershow te kijken en nu is het liedje "ga je mee naar het land van je oogjes dicht..." hup ik weer brullen het is een lief liedje maar het klinkt als een rouwliedje. (vond ik ook al voor evelien overleed maar nu speelt dat dan ineens hartedief, ik ben ook zo'n muts, 1 gedeelte is van man en mij lief, 1 gedeelte van kindjes en 1 gedeelte met mijn eigen symboliek jij bent toch overmorgen 35?! (ik dacht dat we een week scheelden?) moet gaan coen brult
Snoet...ik zou bij dat liedje ook gaan huilen. Het wordt ook vaak gedraaid op crematie/begravenis van overleden kindjes...dus niet zo gek dat je dat gevoel krijgt. O en Coen ook al aan de puffer...wat is dat toch met onze mannetjes??? Sven vind het niet geweldig hoor...maar daar mag ik nog niet aan zijn neusje zitten, dan gaat zijn keel al open in protest hahahaha. En ja...vrijdag word ik 35!!! We schelen een week. Miekie.... ook een beetje ziek kindje...en je moet eens weten hoe opgelucht je je kan voelen als je buikpijn hebt en het is eruit door die klisma. Zal vast zoiets wezen hoor bij Kelly. Nuk, op de handjes bijten....ging Sven ook al heel vroeg doen en ik maar roepen, hij krijgt vast vroeg tandjes....Nou...nog niets te zien bij 6.5 maand hahahaha. En voor de mannen lijkt het toch allemaal anders. Maar goed... ik heb gelukkig een man die wel beseft dat ik constant bezig ben. (maar laat ondertussen ook alles slingeren hahahahahaha) Nou, vanochtend de kinderarts gebeld..... had het net zo goed niet kunnen doen.... omdat hij ook verkouden is, moest ik maar eerst nog eens zijn oortjes na laten kijken...is vrijdag al gebeurd en toen was het rustig en schoon.... Maar heb voor morgen een afspraak gemaakt...... Maar toen viel ik bijna van mijn stoel af vanmiddag. Werd ik gebeld door het CONSTERNATIEBUREAU!!!!!!!!!. Ze hadden nabespreking gehad afgelopen donderdag en daar had de arts schijnbaar gezegd dat het niet zo goed met me ging... (hehe, ze hebben door dat het menens is en dat ik opgebrand ben) Ze vroeg dan nog een beetje hoe of wat en welke voeding hij nu krijgt. Ze ging het even navragen of ik idd die opvolgmelk goed aanmaakte (de friso hypo is van 0 tot 24 mnd). Maar nu zei ze dat het mss te zwaar zou zijn om 4 flessen opvolgmelk te doen. Ik zou evt 3 van 180+6 kunnen doen en dan 1 van 180+7 (de opvolgmelk). en dan OF 's ochtends rijstebloem erdoor en dan met een lepel geven. OF groentehapje starten en dan tussen de middag geven. En dan drie dagen hetzelfde geven... Dus vanavond maar een fles van de zuigelingen melk (180+6) en dan morgen eens proberen om hem een groentehapje te geven. We sukkelen verder.....
Lieve allemaal, Heel erg bedankt voor alle lieve berichtjes, dat doet zoveel goed. Ik heb zoveel pb'tjes van jullie gehad dat ik hier even reageer. De laatste maanden was het te moelijk voor mij om hier te reageren en mee te lezen, dat had ik van de voren niet verwacht maar het verschil was te groot. Na de eerste operatie hebben we 2,5 heerlijke maanden thuis gehad maar in februari werd Evelien weer opgenomen in het ziekenhuis. Hier is vervolgens een hele hoop gebeurd ( ernstig ziek, hersenbeschadiging, hartklep operatie). 3 weken geleden waren we eindelijk weer thuisgekomen uit het ziekenhuis met zijn allen. Donderdagavond gingen we weer naar het ziekenhuis omdat we merkten dat het niet zo goed met haar ging en daar heeft ze tot 5 keer toe een hartstilstand gehad. De laatste keer kwam het hartje niet meer op gang. Het is zo'n vechtertje geweest de afgelopen maanden. We zullen haar gigantisch gaan missen maar haar is waarschijnlijk nu ook een hele hoop ellende bespaard gebleven. Dat liedje van Woezel en Pip gaan we trouwens draaien bij de afscheidsdienst snoet. Jullie zijn allemaal schatten dat jullie zo meeleven, dat geeft zoveel steun. Heel erg bedankt!!! liefs Pacific
*slik* heel veel sterkte meis....... evelien is echt een dapper wijfie!!!! wat heerlijk dat jullie mooie en goede herinneringen koesteren naast het verdriet wat jullie delen