30+ meiden De Babies

Discussie in 'De mama's' gestart door Doosje77, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    O pacific, wat een narigheid heeft je meisje en jullie meegemaakt. En wat een vechtertje. Het geeft jullie mss nu wat rust om te weten dat ze geen pijn meer heeft. Maar heel fijn dat je even een berichtje plaatst!
    We leven met jullie mee en als er iets is, schrijf het maar van je af hoor. Hier mag je altijd alles zeggen en een pb-tje mag ook.
    Dikke knuffel. Heel veel sterkte voor bij de afscheidsdienst.

2. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Pacific, ik zit hier met tranen in mijn ogen je berichtje te lezen. Heel veel sterkte voor jou en je man. Ik hoop dat de afscheidsdienst heel mooi gaat zijn en hou je vast aan de mooie herinneringen aan jullie meisje.

3. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    @Pacific heel veel sterkte met de afscheidsdienst voor Evelien en wat is ze een vechtertje geweest zeg!!

@Snoet en Hartediefje wat een gedoe met jullie mannetjes zeg, hopelijk helpen de puffers.
    Ach het consternatieburo is wakker geworden????? pfff

@Miekie gefeliciteerd met Kelly... zo dubbel.. maar idd laten we ajb vieren wat er te vieren valt want voor je het weet kan het over zijn!

Verder hier een drukke week, vrijdag vieren we Luc z'n verjaardag, zaterdag hebben we familiedag en de verjaardag van het vriendinnetje van Tim en zondag gaan we onze buurman aanmoedigen die gaat nl 30 km lopen en heeft zich laten sponsoren om zo geld op te halen voor wat projecten in Bali.

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

Hoi dames
    Ik had gisteren laat een klein stukje hier gelezen en meegekregen van het verschrikkelijke nieuws van Pacific :(:(:(

Lieve Pacific, voor zover ik me nog het 30+ zwangertopic kan herinneren was je mooie meisje al een vechtertje in je buik.
    Wat vreselijk dat het zo moet eindigen
    Ik wens jou en je familie alle sterkte en eem dikke knuffel toe met dit grote verlies

@ dames met kindjes die 'snachts spoken: sterkte, hopelijk wordt het gauw beter.

@ voor iedereen: een dikke knuffel!

@hier: Met Collin gaat alles goed, hij heeft de afgelopen weken wel weer lopen kwakkelen met zijn flessen ;), maar gaat steeds weer beter (nieuwe speen kan al zoveel verschil maken)

Wij gaan morgen tot maandag er even uit, Naar Rabbit Hill (Veluwe) en zal als ik terug ben effe gaan spammen! :D

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte lieve Pacific, wat sterk dat je het verhaal hier hebt neergezet, dat zal vast niet makkelijk zijn...zoals je leest denken we allemaal aan je.

En hartediefje wat ben jij toch een schat dat ze jou mag pb-en en dat je zo reageert, terwijl het misschien bij jou ook veel herinneren oproept en dan heb je ook nog een lief mannetje wat z'n draai niet kan vinden en zit je er zelf behoorlijk doorheen.
    Denk je ook een beetje aan jezelf? Want jij bent ook heel belangrijk.

6. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    thuis mama,en invalkracht in de gehandicapte zorg
    katwijk
    #1926 miekiee, 1 jun 2011
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
    lieve pacific,wat een moed om hier te schrijven.

hoop dat je nog kan genieten van de laatste dagen dat evelien bij je is.hoor van vele mensen dat dat zo intens is.,maar wat was evelien een vechtertje,in de buik en eruit.

hoop dat jij en je man goed op jullie zelf letten straks,en dat je maar met heel veel liefde omringt word!
    weet dat wij allemaal aan jullie denken,en bedankt dat je hier was.hoop toch gauw eens te horen hoe het met je gaat.
    wens jullie heel veel sterkte voor nu en in de toekomst!

een dikke knuff* van miekiee...en een mooi brandend kaarsje voor evelien!

7. kvinna

kvinna Niet meer actief

Lieve Pacific, ik lees nu je berichtje van gisteravond pas. Ik snap heel goed dat het verschil te groot was, dat moet heel schrijnend zijn geweest. Wat heerlijk dat jullie 2,5 maand relatieve rust hebben gekend met Evelien en wat afschuwelijk dat ze op het laatst wéér zo heeft moeten vechten.
    Hoe raar het ook klinkt, ik wens jullie een mooie dienst toe, ter ere van jullie geweldige dochtertje.
    Laat je nog weleens iets horen: heel erg graag en leuk, maar doe je dat niet, dan snappen we dat hier natuurlijk volledig.
    Dikke knuffel.

8. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    glim...wij gaan volgende week vrijdag naar rabitt hill...he jammer had ik je kunnen zien..

9. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Lieve Pacific,

Knap van je hoor dat je hier komt om je verhaal neer te zetten. Denk niet dat ik het gekund zou hebben, veel respect daarvoor. Ik heb je geen pb gestuurd maar wil je wel ontzettend veel sterkte wensen, wat een geweldige kleine vechter was ze toch... en wat hard dat jullie haar uiteindelijk verloren zijn :(. Heb ook tranen weg moeten vegen... Ik denk aan jullie, veel sterkte in deze moeilijke tijd! Hele dikke knuffel van me.

10. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Sorry, heb wel bijgelezen, maar ben 't gedeeltelijk weer vergeten..

@hier : ik ben begonnen met Valerie nu stukken fruit, groente en aardappelen aan te bieden. Ong. ter grootte van haar knuistje, dit heb ik gelezen op een site over de Rapley-methode. Ik geef haar nog wel fruithapje uit een potje 's ochtends na haar slaapje met een lepel. Maar 's middags krijgt ze nu bijv. stukken banaan om te proeven en met haar handjes vast te houden, en 's avonds als wij eten aardappel en / of groente. Verder hou ik gewoon haar schema aan m.b.t. de flessen, misschien dat ik pap als ontbijt ga geven ipv als 2e fles. Denk dat dit beter gaat werken als het schema v.h. CB. Denk ook wel dat het beter werkt als je een kindje zelf voedsel laat ontdekken om te eten (stukken aanbieden, in handjes geven en laten proeven) dan wanneer je ze "dwingt" met een lepel. We zullen het zien. Broccoli vond ze tot nu toe niet echt lekker, maar de gekookte aardappel en banaan gisteren vond ze niet vies, ze trok in ieder geval geen lelijk gezicht haha. Ze heeft er nog niets van binnen gekregen maar dat komt wel, banaan zat ze heerlijk op te sabbelen :).
    Heb mezelf maar een schop onder m'n kont gegeven dat ik er relaxter mee om moet gaan en niet zo van ze lust nu nog niks na 3 weken fruit, ze is tenslotte pas bijna 6 maanden ;).

Oh en schijnbaar kan mevrouw op haar buik rollen (volgens papa) maar ze weigert het aan mama te laten zien, alleen papa heeft 't tot nu toe gezien ;). Hij zei dan moet je ze een tijd d'r gang laten gaan in bijv. de box, dat doe ik ook regelmatig en dan ga ik op de bank zitten maar niks hoor... Ach ik zie het (hopelijk haha) nog wel eens.

Die fles v.d. Etos trouwens weet niet wat ik er mee moet... als de fles vol zit zuigt ook hier de tut vacuum, komt omdat die fles geen ventiel heeft.
    De reden trouwens dat ik geen pap uit een bordje geef is omdat dan met haar tempo de pap koud is voor ze er fatsoenlijk wat van binnen heeft gekregen en dat vind ik zonde, wil wel graag dat ze warme pap heeft.

@Hartediefje en Snoet : pfff kindjes aan de puffers :(. Hopelijk helpt het, wat een gesukkel allemaal zeg bah.

@Glim : leuk weer even wat van je te horen, fijne vakantie!

@hier nog even : Valerie is snotverkouden 't arme ding :(. Al 3 dagen snottert ze als een gek en regelmatig hoesten. Gelukkig begint het nu beter te gaan langzaam. Heb haar gisteren ook al had ze geen verhoging een zetpilletje paracetamol gegeven, en daarna knapte ze zienderogen op. Daarvoor was ze hangerig en stilletjes, totaal haar zelf niet. Hopelijk is ze er snel vanaf!

11. kvinna

kvinna Niet meer actief

Miekiee, nog gefeliciteerd! Was het in alle consternatie helemaal vergeten.

Snoet, wat een gedoe, zeg, met zo'n baas. Op dat soort momenten (en eigenlijk elke dag als ik relaxed in mijn eentje aan het werk ben) ben ik blij dat ik eigen baas ben! Heerlijk alles zelf beslissen en in pyjama aan het werk als ik dat wil:p.

Shadow, inderdaad: relax!! Ik ga ervanuit dat Noa als ze één is volledig met de pot mee kan eten, dat geeft heel veel rust. Dan mag ze ook klooien en dingen eens een dagje niet zo gretig eten als ze op andere dagen wel doet. En ik ben eerst met fruit begonnen, daarna heb ik groente toegevoegd. Groente vond ze in eerste instantie niet helemaal top, dus toen ben ik maar met fruit begonnen, is toch iets zoeter. En nu eet ze op goede dagen heerlijk van alles mee, van aardappels tot aubergine, van peer tot mango.

Hier: afgelopen donderdag zijn we naar een kinderdagverblijf geweest om eens te kijken. Wat een gezellige boel, zeg! Een heel mooie tuin met verschillende plateaus, kikkervisjes, fruitstruiken, zand- en waterspeelplekken, uit boomstronken gemaakte stoeltjes etc. Ze eten biologisch en er zitten in totaal veertig kinderen, één babygroep en drie dreumes-/peutergroepen. En ze hebben nu al ruimte op twee dagen en over een tijdje ook op een derde. En het is letterlijk om de hoek van het huis dat we, als het goed is, vandaag gekocht hebben. Geen charmant huis, maar wel met een boel ruimte, twee onder een kap, een mooie garage, leuke tuin op het zuiden, geweldige buurt en op loopafstand van het centrum van Apeldoorn:cool:.

En eergisteren is op zwemles de onderwaterfotograaf geweest. Als er mooie foto's bij zitten, zet ik die t.z.t. wel in mijn profiel neer.

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ha meiden

kvinna, de kracht van management is snappen hoe het spel in elkaar steekt en vooral de spelers. mijn baas houdt zich aan andere normen dan ik, ik denk dan maar gelukkig is ze mijn baas en niet mijn vriendin:) in de uitvoering heb ik gelukkig veel ruimte en beslissingsbevoegdheid maar haar ijdelheid stoort me omdat ik zelf niet zo ben (dus mijn allergie....)wat leuk kvinna dat er een onderwaterfotograaf was!!!! dat wil ik ook wel! maar dat zal een ander moeten doen, ik had al bedacht om een onder water cameraatje te kopen en snoeteman te bombarderen tot cameraman maar die kan momenteel zo slecht vrij krijgen:( wat een gaaf kdv ben jij geweest

shadow.... kinderen gaan pas na 10x proeven iets enigszins waarderen. en eten is niet alleen proeven maar ook voelen! en nog een tip geef valerie een lepeltje in haar hand en jij zelf een lepel om haar te helpen. ze zal het in haar mond steken en kan jij voorzichtig aansluiten met jouw lepel. en als je denkt dat ze wel goed eet en alles lust dan wordt ze drie en wil ze het ineens nie...... das hier het geval, anna heeft enkel de keus in wel of niet eten de regel is dat we aan tafel blijven omdat eten (of niet) een sociaal gebeuren is. :)

miekie en hellie veel plezier in rabbit hil.... ( zijn jullie dan bunnys?:D)

vandaag ren en vlieg dag gehad, 6:00 op, coen fles, alles klaar maken voor babyzwem mezelf aan kleden snoet wakker maken en aankleden ontbijt, 7:45 in auto 15 km richting opa en oma, snoet daar laten (en mag ze aub tot 15:30 blijven moet ook nog naar osteo....) weer 15 km terug, naar zwembad door racen naar andere kant van de oosterschelde voor dieetisten bezoek, eten een boodschap, osteo, snoet ophalen een visite om 17:00 en toen was het 18:00 manlief thuis van sollicitatie, kamer puinhoop geen enkele fles meer schooon....... nu ligt alles erin behalve ik.....

maar dat duurt niet lang meer.......:)

ik heb met de dieetiste een goed stroomschema afgesproken, eerst 3 groentes introduceren als dat goed gaat over op 3 fruit en dan gaan mixen en grover aanbieden ook rijstepap geven ipv een fles

groenten sochtends aanbieden om reactie te kunnen zien als dat goed gaat verschuiven naar de middag en fruit sochtends introduceren

coen heeft een bordje rijstepap gekregen vanavond maar de neocate is zo'n vieze melk maar hij vond het super om van een lepel te eten!

13. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    *einde monoloog*

14. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    *begin groepsgesprek*

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Snoet, wat heb ik respect voor je volhoudendheid. Ik ben echt zo makkelijk over te halen..... Hier is Senne ook altijd snel klaar met eten en pakt dan meestal wel wat speelgoed om dan nog mee te spelen aan tafel. Maar soms is hij gewoon aan het zoeken om iets te pakken (en dan: mama...ik kan gewoon niet kiezen...) En ik tja.... ik moet er dan eigenlijk ook wel weer om lachen hoe uitgekookt hij is.... Maar als we met zijn allen zijn, proberen we ook zo lang als er nog iemand aan het eten is, aan tafel te blijven zitten.

Tja.....ik moet mss toch maar eens wat harder worden...soft eitje dat ik er ben hahahahaha

Hier gisteren ook begonnen met groentehap (sperziebonen) nadat ik door consternatiebureau gebeld was. Ik ga dus nu vier dagen sperziebonen geven. (2 eetlepels) en kijken hoe het gaat. Geen krampen meer gehad vannacht.
    Ik ben nog bij de ha geweest en zijn linkeroortje was wat rood..maar niet om nu te zeggen dat hij daar last van kon hebben zei ze. Dus vannacht lag hij wat te kronkelen en zijn hoofdje weer helemaal weg te draaien, heb ik hem nurofen gegeven. Dat werkt ook ontstekingsremmend. Heb dat toen als tip gekregen toen senne aan 1 kant oorontsteking had en er niets voor kreeg. Hij heeft verder niet meer liggen mopperen.

Ik ga hier cakejes verder bakken met Senne. Kunnen we die vanavond opeten als mijn mams komt voor mijn verjaardag (zijn morgen een weekend weg...) Hahaha, we hebben race auto cakejes. Ach, het gaat om het idee!!!!

Fijne dag allemaal!

16. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    coen heeft zojuist paar hapjes boontjes glad gemalen op, begon te hoesten en te proesten (lang leve de wurg reflex) had bijna 2 eetlepels op en toen kwam er zo'n hoestbui dat alles er uit kwam. maargoed het gaat om het idee. ik kreeg ook als tip om de gladde groenten in ijsblokjes bakjes in te vriezen, kan je het goed portioneren en ik geef het dan mee aan kdv (2 blokjes in een bakje)

als ik de fotos op de pc heb dan zal ik eens een leuke er in zetten

hartedief, ik ben denk ik best streng, snoeteman en ik hadden het er net nog over dat ik consequenter ben als hij, maar hierdoor weet anna juist heel goed haar grenzen. ik vind het wel eens moeilijk en voel me heel soms wel schuldig als ik een beteuterd gezichtje zie maar dan toch bedenk ik me dat ik haar vriendin niet ben maar haar moeder en dat grenzen ook veiligheid geeft (als er ellende is ben ik ook diegen die mag troosten en snachts wordt er ook om mama geroepn)

coen roept.... flessetijd!

17. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Daar heb je gelijk in Snoet...maar ik ga prat op dat beteuterde smoeltje... Mss komt het ook wel doordat ik meer alleen ben. Maar dan denk ik wel dat ik juist wel wat strenger zou moeten zijn, omdat ik in principe de lijn van de opvoeding geef.....
    Ik merk ook wel als ik soms iets strenger ben, dat senne ook sneller luistert.
    Maar het is nooit te laat om te leren he hahahahaha.

Ik wil ook wel zelf de babyvoeding gaan maken...maar moet eens kijken hoe en wat...(waar haal ik die tijd nog meer vandaan????, ik eet niet elke dag aardappels met groente met senne...macaroni mag hij nog zeker niet hahahaha)

Vanmiddag heerlijk erop uit geweest met zijn viertjes. Is ook wel eens leuk. Oldtimershow en muziek. Met senne in een klein treintje geweest (hahaha...mama, waarom gaat hij zo langzaam?????) en jaap is met senne nog in een show geweest waarbij motors op een steile wand reden. Prachtig vonden ze het. Kortom, een geslaagde middag!!
    Ik haalde alleen Sven uit de maxi cosi en zag dat er allemaal uitslag op zijn armpje zat.... heb hem toch ingesmeerd en juist dat armpje heeft het minst in het licht gezeten.... even in de gaten houden dus.

18. miekiee

miekiee Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.276
    1
    0
    katwijk
    hey dames,

fijne dag allemaal gehad??hier ben ik nog steeds aan het tobben! sterre heeft al vanaf zondag koorts,en de reden?????het enigste waar ze over klaagt is hoofdpijn,en ze hoest flink! miss als het te lang duurt even haar longen laten luisteren!

en heb een bewogen nacht achter de rug.romée was zo onrustig..pfff 23:00 naar bed..1:30 na mijn idee 20 keer de speen te hebben gegeven om 2:30 maar de fles gegeven.na meer brullen en brullen..maar naar beneden gegaan,daar zetpil gegeven,en is ze gaan slapen tot 7 uur,daarna is de dag vandaag psies hetzelfde gelopen als vannacht.huilen huilen en nog eens...zetpil...halve fles..even slapen hooghuit 30 min en word ze vervolgens weer brullend wakker.zooo vermoeidend,als je zo'n nacht achter de rug heb.we waren bij mijn moeder op de camping..we zijn van ellende maar naar huis gegaan!

het enige wat ik me kan bedenken is....zondag is haar nichtje op de verjaardag van kelly geweest en die zit sinds vandaag helemaal onder de waterpokken...of...tandjes!bij die andere 2 heb ik niet echt onwijs last gehad van die tandjes,en hadden zo ook echt van die zure luiers,maar zij nu niet.pfff het blijft gissen.

maar goed we kwakkelen even door,vanavond maar vroeg naar bed voor het geval dat!

hebben de rest van de dames nog wat leuks gedaan vandaag?

19. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Dames ff een vraagje.... wie mag ik pb-en en wil even met een heldere kijk naar mijn verhaal kijken?

20. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Citroen, hoop dat je er wat aan hebt!!

Miekiee, jee, het is dus ook sukkelen bij jullie thuis....

Kom er dus vanavond achter dat de uitslag op sven zijn armpje geen uitslag is..... Senne heeft even zijn nageltjes over sven zijn armpje gedaan. Toen we nl sven zijn armpje goed bekeken, leken het wel tandjes zeg maar...ook in die vorm. Dus op een normale manier geprobeerd te ontfrutselen bij senne of hij gebeten had. (op de terugweg in de auto, hoorden we idd sven ineens een huiltje geven...) Maar nee, DAT had hij echt niet gedaan. Toen later mijn mams en man nog even op de koffie kwamen, hadden we het er weer over en toen zei hij...nee, dat niet hoor... (op een manier dat we meteen wisten dat er wel wat was gebeurd...) dus toen zei hij, mama zo....en voeld ik ineens een paar nageltjes op mijn arm... (we hadden gezegd dat we niet boos zouden worden als hij het zou zeggen) Dus we hebben hem in een duidelijke taal gezegd dat hij dat NOOIT meer mocht doen en als hij zoiets nog een keer zou doen, hij een poos op zijn kamer moest gaan zitten. Tja..... je maakt wat mee...maar dit mag hij dus echt niet doen. Mijn moeder zei dat ze pas ook had gelezen dat dit ook een "normaal" gedrag was om af te reageren op een kleiner broertje/zusje.... dat ze vaak dingen doen uit jaloersheid.... Tja... senne komt echt geen aandacht tekort en is verder heel erg trots en lief voor zijn broertje. Maar zodra hij Sven pijn gaat doen, volgt er straf!

Deel Deze Pagina