haha we gaan met de kerst naar Curacao vandaar toe aan vakantie haha En wat betreft oma...haar antwoord was echt dat ze haar bril niet bij had..nou dat vind ik laksheid hoor
Hi hier vanuit mij ook weer een berichtje. Het is hier een ziekenboeg...manlief met weer een dubbele oorontsteking en stijn ook aan rechteroor. Stijn ook koorts en heeft vanacht de hele nacht gespookt. Ook zijn neusje is kapot door de snot echt zielig (wat kun je daaraan doen?) verder ben ik ook alles behalve opgeknapt van mijn longonsteking van twee weken geleden en lijkt zelfs weer slechter te worden...kortom ziekenboeg... @citroen Wel laks hoor...ik zou daar ook echt boos ver worden. @rest geniet van sinterklaas
hahaha Citroen da's lekker!! Gelijk heb je hoor dat jullie er even tussenuit gaan . En idd da's laksheid... lekker maar weer . Karianne : wat je kunt doen om het wat te verzachten is wat vaseline lanette zalf er opsmeren, denk wel dat dit mag. Als Valerie nl gevallen is en een schaafwondje oid heeft dan smeer ik dit er ook op, is gewoon een hele zachte basiszalf. Naar mijn idee geneest het dan wel sneller, die verzacht de huid. Heb het van de dokter gekregen voor haar droge huid (die ze inmiddels niet meer zo heeft), en ook achter haar oren gebruik ik het als ze in bad is geweest omdat ze anders daar heel snel droge / kapotte plekken heeft. Heel fijn spul vind ik het. Kun je gewoon bij de apotheek kopen zo'n tube. Heel weinig gebruiken je hebt namelijk snel teveel, je merkt het vanzelf . Hopelijk gaat het snel beter met de ziekenboeg!!
Brrrr morgen testen... spannend! Of ik word morgen ongesteld wat het testen negatief beinvloedt of ik test negatief en word volgende week ongesteld, of de test is morgen of volgende week positief... wat een spanning !
Citroen: succes morgen met Tim. Hoop dat het goed verloopt en dat hij goed uit zijn roesje komt. Weet je trouwens al iets meer over je opleiding?
Nou, test was dus negatief, wat ik al had verwacht, maar niet getreurd heb nog een kans, ben nl. ook niet ongesteld geworden. Dus of m'n cyclus is weer terug naar 28 dagen, en ik word zondag of maandag ongesteld, of ik test dan positief. Ik weet het gewoon echt niet. Het enige wat ik nu anders merk met normaal voor ik ongesteld word is pijnlijke borsten en soms doet het goed pijn. Beetje zo'n gevoel net of ik stuwing heb. En normaal voel ik ze niet, dus of m'n lijf houdt me voor de gek of ik ben zwanger. Ik hoop op het laatste natuurlijk haha. Citroen, heel veel succes morgen met Tim! Hopelijk komt hij er goed door. Doosje, hoe is het met jou?
balen van de test shadow! hopelijk had je gewoon iets te vroeg getest. sorry voor mijn ego klaagzang, maar ik moet ook even mijn eitje kwijt dinsdag de nekplooimeting gehad, alles zag er goed uit en hele mooie foto's meegekregen, de nekplooi was 1,7mm dus geen verhoogde kans ik was helemaal opgelucht, totdat ik vanmiddag gebeld werd door de vk. Ze hebben antistoffen in mijn bloed gevonden en willen nu dat manlief zich laat testen. ik was zo flabbergasted dat ik niks wist te vragen. Heel de dag best ongerust geweest over wat dit zou kunnen betekenen en heb net 1 en ander opgezocht. Blijkt dat het vaak voorkomt na een eerdere zwangerschap of bloedtransfusie. (bloedtransfusie was ook het enige waarvan ik kon denken dat dat het was) Het hoeft nog niks ernstigs te betekenen, maar jeetje, zo ga je effe lekker je weekend in en ook nog eens het weekend waarin je heel blij het grote nieuws gaat vertellen.
Wat eng Glim, maar lieverd, waarom bel je niet even de VK terug om te vragen wat het betekent en waar ze dan aan denkt? Misschien is het helemaal niet zo ernstig. Als je gaat Googlen kom je altijd zo veel ergs tegen vind ik. Maar kan me heel heel goed voorstellen dat je ongerust bent hoor, dat is echt niet gek. Shadow wat jammer, maar idd: misschien volgende week weer een kans Je weet het nooit! Je hebt wel symptomen zo te lezen, spannend! Hier alles ok hoor. In de Sinterklaas-mood
Oh Glim wat een naar bericht zeg, weet je wel waar ze op doelde of helemaal niet? Idd wat Doosje al schrijft, je zou de vk nog een kunnen bellen en zeggen dat je er toch wel van schrikt en graag wat meer wilt weten. Neem aan dat de vk dat ook snapt. @Shadow wat kan je lijf spelletjes met je spelen he..maar goed wie weet... @Kvinna ik moet nu voor feb solliciteren en dan zijn de gesprekken in feb en maart..dus even geduld nu Nou (degene met facebook hebben het al gelezen waarschijnlijk) Tim zijn onderzoek is niet doorgegaan gisteren. Hij hoeste al de hele week wat maar daar ben ik voor de huisarts geweest omdat ik zoiets had van misschien kan hij wel iets krijgen zodat het onderzoek in ieder geval door kon gaan. Huisarts heeft goed geluisterd naar zijn longen en klonken vol maar na wat hoesten was het schoon dus ha gaf aan dat als hij zieker werd we moesten bellen maar dat was dus niet zo dus wij dachten dat we safe zaten. Komen we daar gisteren om 7.15 aan, intake en uitleg dus aangegeven dat hij wat hoest (tja kan maar beter eerlijk zijn) dus de verpleegkundige vroeg wat door naar hoe erg het was (hele nacht bulderen of zo af en toe een hoestje) en kwamen tot de conclusie dat ze niks ging opschrijven.......tot Tim een keer hoeste....dus wel opgeschreven... 8 uur mochten we naar de voorbereiding van de ok, incl premedicatie, voor de zekerheid werd de anesthesist erbij geroepen en die luisterde naar zijn longen en vond het niet goed klinken, nog eens proberen goed op te hoesten en nog een keer luisteren, maar klonk nog steeds niet goed dus het ging niet door..... oh man wat baalde ik, wilde het niet zo laten merken met Tim erbij maar kon het niet inhouden. Anesthesist begon meteen over risico's enz en dat het toch verteld was dat bij een verkoudheid het niet door zou gaan enz. Snap dat wel maar dan merk je dat ze niet verder kijken dan wat hun taak is, ik snap heel goed wat de risico's zijn en snap ook dat ze dan geen narcose gaan toedienen maar waar ik zo verdrietig van was dat we nog niet met dieet kunnen beginnen nu..en dus Tim nog langer met buikpijn rond moet lopen, gelukkig snapte de pedagogisch medewerker dit wel en ging ook meteen de kinderarts erbij halen toen we terug waren op de afdeling. Nog een goed gesprek gehad met de kinderarts en ze snapte ook ons punt. Ze gaat zo snel als mogelijk een nieuwe afspraak inplannen en heeft voor nu een puffer voorgeschreven die we ook moeten gebruiken tot de nieuwe afspraak maar het zal toch wel weer een week of 3 duren omdat ze de longen voldoende tijd willen geven om te herstellen....pffff baal er nog steeds van zeg!
de vk had gisteren geen "spreekuur" maar het nieuws is al bezonken hoor. @Doosje ik ben in dit geval juist blij dat ik zelf even ben gaan zoeken naar wat info, het stelt me wel iets gerust. (ik ben gelukkig geen horrorverhalen tegengekomen) We gaan gewoon van het beste uit. Maandag heb ik een afspraak met een gyn over de bevalling van deze spruit (en ik ga hem ook even flink uithoren over de bevalling van Collin) dus ik zou hem ook eventueel hierover wat vragen kunnen stellen. donderdag bij de vk op controle dus misschien als ze dan ook uitslagen van Cees zijn bloed hebben dat ze meer kunnen vertellen hoe ernstig het is of niet .
Brrrrrrr m'n lijf heeft me dus voor de gek gehouden. Had gisterochtend nog getest, negatief. Dus ergens wist ik al genoeg. En ja hoor gisteravond laat, oma op bezoek. Bah. Alhoewel ik er rekening mee had gehouden baal ik toch natuurlijk. Zou ook wel erg mooi zijn geweest de 1e x raak. Hopelijk volgende ronde! @Doosje : hier niet zo heel veel sinterklaasmood. Komt wel als Valerie wat groter is. Hou je taai he. Hopelijk mag jij ook binnenkort een frummeltje verwachten. @Glim: gewoon vragen aan je gyn. Neem aan dat hij je ook kan helpen hiermee en hopelijk kan hij je gerust stellen. Succes! @Citroen: balen joh dat het onderzoek niet door kon gaan. Arme Tim, nog langer met buikpijn lopen . Ik duim voor jullie dat hij snel opknapt en binnenkort aan de beurt is. @hier: Valerie is over naar het grote bed. Zaterdag in elkaar gezet. Maar we konden haar zelf niet 's avonds op bed leggen ivm bedrijfsuitje van Marcel z'n werk. Met als gevolg dat ze er niet in wilde. Oma heeft haar dus maar weer in het ledikant gelegd en toen sliep ze zo. Gistermiddag en -avond hebben we haar zelf op het grote bed gelegd, en ze is gelijk lekker gaan slapen! Gaat hartstikke goed, ben trots op m'n meissie! We hebben wel iets zachts op de grond zodat ze zich geen pijn doet mocht ze eruit vallen maar dat is nog niet gebeurd. Joehoe!!!
Citroen, gadverdamme, wat vervelend. En helemaal naar dat je nu weer zo lang moet wachten. Lukt het überhaupt nog wel voordat jullie weggaan? Ik snap inderdaad wel dat ze geen risico willen lopen, maar als je daar al voor de voorbereiding zit is het wel heel zuur. Shadowcat, balen! Wel stoer van Valerie dat ze zo in haar grote bed slaapt. En goed van oma dat ze haar nog even in het oude bedje had gelegd. Is dat je schoonmoeder geweest? Dat zou ik dan echt een goed initiatief van haar vinden, gezien je eerdere verhalen. Hier alles lekker, buikgriep gehad (natuurlijk), maar nu weer lekker aan het werk. Sinterklaasfeest bij mijn man op het werk gehad, morgen nog op het kdv. Vanochtend bij het Kruidvat (2 voor de prijs van 1) nog wat cadeautjes gehaald: een bus waarvan de deuren als het goed is echt open en dicht kunnen en een winkelwagentje met allerlei spulletjes: zes euro. Belachelijk eigenlijk. Fijne Sinterklaas iedereen die het nog gaat vieren!
thanx Kvinna! schoonfamilei is goed verrast de dvd is geslaagd. Mijn schoonmoeder en haar zusje hadden het gelijk door, mijn schoonvader dacht dat het een grapje was omdat mijn schoonzusje ook zwanger is en in januari gaat ploffen hij moest 3 keer vragen of het echt waar was LÖL Vanavond gaan we naar de oma van manlief en morgen he ik een leuk speciaal sinterklaasgedicht voor mijn zus (die is dan ook jarig) en dan ga ik het wereldkundig maken! Maandag had ik een gesprek in het ziekenhuis over de aankomende bevalling, de vk twijfelde een beetje of ik normaal kan bevallen omdat ik een subtotaalruptuur heb gehad waarbij de kringspier ietsje is geschamd. Dit laatste blijkt zo ieneminie te zijn dat ik gewoon via de achteruitgang kan bevallen. Ik krijg wel wat voorzorgsmaatregelen vanwege het vele bloedverlies van de vorige keer; ik word tijdens de bevalling al aan het infuus gezet, krijg bijstimulatie bij verminderde weeenactiviteit, ik moet zoiezo worden ingeknipt(brrr..) om opnieuw uitscheuren zo veel mogelijk te voorkomen. Als de placenta eruit gehaald moet worden krijg ik zonodig weer bijstimulatie om hem zo heel mogelijk en zonder al te veel duw en trek werk eruit te kunnen halen. Ik heb ook aangegeven dat ik absoluut niet nog eens die beenspuit(Pethadine) wil hebben, dus als ik pijnverlichting wil wordt het een ruggeprik. Maar zolang er geen ernstige dingen zijn hoef ik iig niet overgedragen te worden aan de gyn (alleen bij bevalling) Manlief heeft maandag ook bloed geprikt dus ik hoop dat ze donderdag bij de vk de uitslagen hebben en me meer kunnen vertellen over die antistoffen.
Leuk leuk leuk en ik ben heel blij voor je Glimmie!!! :-D Veel succes donderdag ook. En al die voorzorgsmaatregelen hee...pfoei. Maar...dat is nog ver weg. Lekker negeren zeg ik Shadow wat jammer dat het nog niet zo is. Ik heb wel echt voor je geduimd. Maar hee...wie weet is het een kerstcadeau! Citroen hoe is het verhaal nu? Wanneer ga je naar Curacao? Hier krijgt Boaz wat kleine vlekjes. Het lijkt net een puistje te worden, echt ieniemienie nog. Geen idee wat het is, maar misschien (weer) de waterpokken, want die heersen op het kinderdagverblijf.
Hmm weer geen mail gehad van nieuwe berichtjes hier..was nl benieuwd naar glim en de antistoffen maar lees dat dat vandaag is.. Wel fijn dat je al weet dat er extra voorzorgsmaatregelen genomen worden bij de bevalling, al zijn het niet de leukste natuurlijk maar goed, als jullie ukkie maar veilig op de wereld komt en jij er zonder al te veel kleerscheuren (haha) af komt! Leuk die reactie op het nieuws! @Kvinna en Doosje nee ik weet niet of het gaat lukken voordat wij weg gaan, we vertrekken de 21e, dat is nog 2 weken. We hebben dinsdag het ziekenhuis gebeld en Tim staat bovenaan maar wanneer hij aan de beurt is nog niet duidelijk. Ik heb CZ nog gebeld, zij hebben wachtlijstbemiddeling en de situatie uitgelegd, ze zijn nu aan het kijken of we ergens misschien snel terecht kunnen voor 1e consult (dat dan dus helaas wel..weer van vooraf aan) en onderzoek, stel dat we volgende week 1e consult kunnen en de week erna onderzoek is dat waarschijnlijk nog sneller als hier in het zkh... we wachten dus weer af. @Doosje heeft Boaz al eens de waterpokken gehad? Ze kunnen ze in principe (als ze de 1e keer na de 1e verjaardag krijgen) maar 1 keer krijgen. Hoop dat het meevalt. Onze ha zegt altijd met vlekjes (natuurlijk niet met 1..) altijd even langskomen voor de zekerheid. Hier gisteren een leuke sinterklaas gehad, zwarte piet kwam de kadootjes brengen daarna hebben de mannen lekker frietjes gegeten en wij hadden sushi gehaald. Nu is Tim net naar school, ze waren de ochtend vrij, en mocht een kadootje meenemen om te laten zien. Afgelopen zondag bij opa en oma sinterklaas gedaan, was ook geslaagd. Zouden morgen ook nog een verlate sinterklaas doen met neefje en nichtje maar die gaat niet door :x Vind het heel jammer voor de kindjes maar op deze manier hoeft het voor mij niet! Voor wie meer info wil kan pb-en..kan het hiet niet verder vertellen in ieder geval. Ben er boos en verdrietig tegelijk om! (Tim en Stijn weten er niks van dus die "missen" niks gelukkkig)
Nou ben er ook weer een beetje... Heb in het ziekenhuis een aantal dagen gelegen met longontsteking...alweer! Ben nu alweer thuis gelukkig maar heb ook een gekneusde rib en veel pijn. Ook manlief was ziek (dubbele oorontsteking) en Stijn blijft ook kwakkelen.... Dus nog steeds ziekenboeg. Heb ook jullie advies nodig... Stijn heeft afgelopen dinsdag zijn laatste ab gehad maar had vanmiddag 39.9 koorts. Na zetpil twee uur later 38.9 dus gaat wel naar beneden. Moet ik hier toch voor bellen? Snap niet dat het alweer prijs is met hem... Sorry voor bovenstaand ego gedoe @glim Hoop dat de uitslag goed is en fijn dat er zo leuk op gereageerd werd. @ doosje Stijn heeft ook regelmatig puistjesachtige bultjes en meestal is hij dat verkouden en het trekt altijd wel weer weg na een paar dagen.
@Citroen: de uitslag duurt meestal een week dus op zijn vroegst weet ik het volgende week pas (manlief heeft afgelopen maandag bloed laten prikken) ik heb wel hoe en wat gevraagd maar zoals de vk het me vertelde klonk het niet als iets ernstigs. Ik heb inmiddels wel een kaartje gehad dat ik altijd bij me moet hebben en moet laten zien als ik zelf weer een bloedtransfusie nodig heb. @karianne: als je zoontje nog steeds koorts blijft houden mss toch even de HAP voor advies bellen of maandag naar de huisarts!
@Karianne: hoe is het met je zoontje? is hij inmiddels alweer beter? hier ook een ziekenboeg. Manlief al een aantal dagen snotverkouden, zo erg zelfs dat hij al 2 dagen thuis is gebleven, nou dat zegt wel wat. Collin gisteren helemaal niet lekker, kiesjes die doorkomen, hij zat onwijs op zijn speen te bijten en wist niet wat ie met zichzelf aanmoest. Vandaag is ook hij verkouden geworden. Hij is heel moe maar wil natuurlijk niet slapen hopelijk wel vanavond en de nacht door! vanmiddag ben ik door de vk gebeld. de antistof die ze bij mij hebben gevonden is helemaal nieuw! nog niet eerder bij iemand gevonden (heb ik weer ik ben rijp voor de wetenschap) Nu moet ik een bloedtest doen om te kijken of en zoja in hoeverre die stof het bloed van de baby afbreekt. En omdat ik een onbekende antistof heb willen ze ook hier verder mee testen, dat betekent vaker bloedprikken. Ik heb mijn strippenkaart maar vast besteld. De vk klonk er verder positief over dus dan blijven wij dat ook maar!