@glim Fijn dat de vk positief klonk. Geniet van je zwangerschap en hopen dat er idd niks aan de hand is. Ik duim voor je mee Wat betreft stijn ik ben dus nog naar de huisarts geweest en hij heeft weer oorontsteking!!! Echt zielig. Hij is ook snotjeverkouden en hoest heel erg. Hebben al twee rampnachten achter de rug en heb nu maar thijmsiroop, nisykind van vsm, neusspray gegeven. Ook zetpil ivm de koorts en pijn. Ook een ui op de kamer en hoofdeinde omhoog..... Nu maar hopen op een goede nacht. Moeten waarschijnlijk wel naar de kno arts omdat stijn in zijn 1,5 jr die hij nu bijna is al 9 x oorontsteking heeft gehad en twee weken geleden ook nog incl ab kuur. Deze was nog maar een weekje klaar en hij had gewoon tussen de 38.5 en 40 koorts ook met paracetamol. Omdat ik zelf ook nog niet helemaal fit ben is het extra zwaar nu maar hoop dat het vanacht beter gaat voor met name stijn maar ook voor mezelf... @rest Hoe is het bij jullie?
Nou kan wel janken!! Vanacht weer een rotnacht gehad en ik vind het zooo zielig voor mijn manneke!! Leek erg goed te gaan in de loop vd avond maar vanaf 23.00 uur tot 00.30 uur ben ik er 4 x uit gemoeten ivm zijn hoesten en daardoor huilen. Toen om 03.48 nog een keer en sochtends rond half 6 ook nog. Toen nog geen 45 min later ging mijn wekker... Als hij hoest huilt hij ook meteen dus die heeft natuurlijk ook nog een zeer keeltje. Heeft iemand nog tips voor mij die ik nog niet geprobeerd heb?? Op donderdag gaat Stijn altijd logeren bij mijn moeder. Dus gelukkig aankomende nacht weer een beetje bijslapen.... Heb mijn energie ook echt nodig aangezien die nog steeds erg laag is van mijn eigen ziekzijn... Vind het gewoon zoooo zielig voor Stijn want je ziet dat hij ook ramkapot is van het slecht slapen.... Hij was gister gewoon bij mij op schoot in slaap gevallen.... erg schattig en genoot van het moment maar geeft wel aan dat hij nog echt niet lekker is. Heeft gelukkig geen koorts gehad gister.... Wordt er alleen onzeker van... moet ik terug naar de dokter en toch maar weer een kuurtje halen of toch afwachten en doorgaan met de huis tuin en keukenmiddeltjes.... moeilijk moeilijk want weer een kuur is natuurlijk ook niet goed voor hem....
jeetje 9 keer oorontsteking? das best veel voor 1,5 jaar ik denk dat het niet echt goed is als hij zoveel kuurtjes van de dokter krijgt, wellicht dat hij er dan op een gegeven moment immuun voor wordt??? heb je bisolvondruppels voor zijn keeltje al geprobeerd? sterkte met je mannetje, zo frustrerend om die kleintjes zo ziek te zien Met mijn ziekenboeg gaat het inmiddels al wat beter, manlief is weer werken en Collin heeft de nacht (na een opblijfmarathon van 24 uur)goed doorgeslapen gelukkig. hij is nu ook weer veel actiever en eet al wat beter. Ik zit gezellig weer aan een ABkuur voor een blaasonsteking
Karianne: wat vervelend voor Stijn (en voor jou!) zeg. Ik heb niet zoveel tips. Je zou wat thee met melk en honing kunnen proberen (hij is al 1 jaar geweest zei je toch? Anders mag het niet). En qua hoestdrank hadden we een tijdje van dat droogmaak-spul. Dat vond Boaz superlekker (hoe noemde het 'vitaminen'..), maar hielp niet. Ik heb daarna nog 2 keer Bisolvon, druppels voor kinderen, voor vastzittende hoest gegeven. Niet lekker, maar je hebt maar 1 teugje nodig en beide keren heeft Boaz doorgeslapen en niet gehoest. Dat kan je misschien dus nog proberen. Wel daarna wat water/sapje geven, want de smaak is niet lekker. Heel veel sterkte daar! Glim ik vind dat je het supergoed doet!!
Karianne, geen ervaring met oorproblemen hier, godzijdank. Voor hoesten gebruik ik altijd Tussistin, werkt bijzonder goed, moet ik zeggen. Smaakt ook prettig.
Hey, is alweer even geleden, maar hier alles goed. Ik lees nog steeds mee, maar ben vaker op facebook te vinden, net als sommige anderen hier. Met Jari en Finn is alles goed, Finn krijgt alleen wel een hele duidelijke eigen mening. Drukke weken gehad met huishouden, de kinderen en werk, maar alles loopt wel lekker. Nu een weekje vakantie, even bijkomen en dan vanaf 1 januari 32 uur aan de slag ipv 24. Man gaat dan een dag minder werken en een dag meer poetsen Ben erg benieuwd hoe het ons beiden gaat bevallen. Hoe is het met iedereen hier?
erg rustig hier ik zit op het wachtbankje, nog 3 weken voor ik weer eens mag koekeloeren naar kontkrummel. pff kon ik de kalender maar versnellen en aftellen wanneer schoonzusje gaat ploffen het kan binnen nu en 3 januari gebeuren Even een gek vraagje: hebben jullie kindjes ook een periode gehad dat ze vaak/veel hun handjes op hun oren houden? Collin doet dit sinds een maandje (gok ik?} ik heb (nog) niet het idee dat hij echt last heeft van zijn oortjes dan zou hij duidelijk laten merken dat het zeer doet en die indruk heb ik niet, maar ik denk dat het meer een fase is.
kontkrummel??? hahaha! Ik moet meteen aan een tarrel denken. :-D Dat van die handjes heeft Boaz ook even gehad. Meestal was er dan toch iets met z'n oortjes en liet ik even de huisarts ernaar kijken. Maar het kan ook lawaai o.i.d. zijn of misschien moe...
ha meiden! was ik ff karianne das niet niks... ziek kind en zelf een longontsteking achter de rug, ik spreek uit ervaring dat je hier echt van moet herstellen, hetgeen nu niet echt gaat.... coen heeft ook oren problemen gehad, was 1,5 toen hij buisjes kreeg IDEAAL geen problemen meer, als hij verkouden is wel neus vrij houden met neusspray met xylometazoline (mag vanaf 2 jaar maar kno adviseerde dit al bij 1,5 jaar) je kan hem ook standaard even Chamodent druppels van vsm geven, werkt bij tanden en oor pijn. oorpijn is de meest erge die er is mn als ze liggen anders vragen aan je ha of je de neusspray met xylometazoline mag geven houdt iig neus open en minder druk op de oren... fijn dat je moeder een nacht in de week op zich kan nemen... want ook jij hebt je rust hard nodig! iemand vroeg over handjes op de oren, kinderen hoeven niet per definitie ziek te zijn om last te hebben van oren (das juist het veraderlijke) of misschien vind hij bepaald geluid niet fijn? hier: coen is ziek geweest hoesten neusverkouden en heeft loopoor gehad (hetgeen nu komt omdat er buisje inzitten die voor een overloop zorgen) verder begint hij nu echt 3 woords zinnen te gebruiken en veel gehoord: NEEEEEEE MIJN! anna kleutert lekker, weet heel veel beter en is erg met lezen en schrijven bezig op haar manier. op school gaat het gelukkig erg goed. ondanks dat het geen kind is die vooraan staat of in de picture wil staan wel haar plekje in de klas, pesten is geen issue meer sinds de juf met de dames gesproken heeft. en ze is toe aan meer uitdaging die gelukkig ook goed geboden wordt. ikzelf ben schandalig druk, eind nov werd bekend dat ik intern een afdeling moet verhuizen om weer meer plek voor andere doelgroep te creeren dit is een nieuwe tak van sport binnen het verpleeghuis, maar waar ik al wel ervaring mee heb. (uitdaging!!!!) daarnaast is de formatie begroting 2013 bekend, en daar wordt je niet vrolijk van 25% bezuinigen dus heb vooral veel gepuzzeld en huidige bezetting uit en weer in elkaar gezet. inmiddels gepresenteerd ij medewerkers gelukkig land de boodschap dat we met nieuwe style geen banen moeten weg vegen maar uiteraard ook weerstand betreft werkdruk ik heb van nov tot aan nu weken van 45 - 50 uur gewerkt en gelukkig komt er verlichting in 2013, ik krijg een ondersteuner er bij voor 24 uur die zich met inhoudelijke proces bezig kan houden (geen ruimte voor op mijn formatie maar met een trucje weten in te passen.) medewerkers zijn hier ook blij mee, dat zorgt voor planningen die op tijd zullen zijn, ik meer tijd voor ze heb en er wordt inhoudelijk gestuurd en gecoached. dus ik hoop vanaf eind jan weer normaal 32 uur te kunnen werken, en wedden dat ik de voorjaarsvakantie vrij ben dit is mede de reden dat ik er dus niet zo vaak ben, een aantal volg ik ook via FB (lekker makkelijk ff snel tussen door op je mob) enne doosje aanbod staat nog hoor, maar kerstvakantie was ff geen optie! voor iedereen heel veel liefs en vooral succes met de zorgen, vermoeidheid en zorgen om je kinderen en eigen gezondheid is niet niets!
Allemaal alvast een fijn uiteinde van 2012!! Stijn heeft nog steeds wat rode oortjes maar hebben niet het gevoel dat hij pijn heeft. Hebben wel een verwijzing voor de KNO arts binnen om het na te laten kijken. Geef nog wel neusspray (zonder zooi maar alleen zoutoplossing) en bisolvon tegen het verkouden zijn. Ik moet zelf morgen nog op controle bij de longarts ivm mijn longontsteking maar kan nu eindelijk zeggen weer wat meer energie te hebben.... mag ook wel na zon lange tijd
karianne succes met je afspraak bij longarts, xylometazoline is geen zooi hoor, vraagt enkel verantwoord gebruik. hier helpt het iig goed nadat ik het als advies van KNO kreeg zoutoplossing prikkelt sowieso, maakt snot los maar dimt de slijmviezen niet in
@snoet Dat wist ik niet...krijg alleen elke keer t horen vanuit de dokter en apotheek etc dat ik wel de zoutoplossing moet gebruiken enz
Terwijl deze zwangere 30+er lekker staat te grondverven in Collin's nieuwe crib, is mijn schoonzusje vanmiddag bevallen van haar 2e zoontje. Ons nieuwe neefje heet Casper! Dat worden of oliebollen met muisjes of beschuit met poedersuiker LOL
mja rustig, op hjet wachtbankje voor de 14e dan kan ik pas weer koekeloeren. verder geen last meer van kwaaltjes voor zover ik daarvan kon spreken.
Hoi dames, ik lees strakjes of vanavond wel weer effe bij, maar ik wil deze even plaatsen, die is van vanochtend... ik zie wel wat ook al is het heeel licht, in het echie was het duidelijker te zien, jullie? Moet zeggen toen ik van Valerie de 1e x positief testte was hij precies hetzelfde . Bekijk bijlage 295174 nog even vanuit een andere hoek : Bekijk bijlage 295175 ik voel me nog niet anders dan anders eigenlijk, en durf er nog niet in te geloven. Ik ga er gewoon vanuit dat ik vandaag weer ongesteld ga worden, dat of het streepje heeft gelijk haha. Mocht ik vandaag niet ongi worden test ik maandag pas weer. Brr zenuwen!!
Glim wat fijn dat het zo goed gaat en je bijna geen kwaaltjes hebt! Gefeliciteerd met je nieuwe neefje ook! Leuk man, dan scheelt het maar heel weinig met die van jou en groeien ze gezellig samen op. Shadow: ik zie een streepje!!!!!!! Best duidelijk hoor! Spannend a.s .maandag, ik ga voor je duimen!!:-D