30+-meiden: de kleintjes

Discussie in 'De mama's' gestart door kvinna, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Ik snap geen drol meer van m'n lijf, wel bloedverlies geen bloedverlies pff. Ik voel me wel zwanger, begin meer kwaaltjes te krijgen, misselijkheid enzo maar ja dat kan ook een nasleep v.d. hormonen zijn... :(

2. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Shadow, ik duim voor je dat de kleine blijft plakken en doorgroeit.. ik heb bij Senne heel veel bruinig verlies gehad tot een week of zes. Bij mijn miskraam, kreeg ik een menstruatiegevoel en begon ik eigenlijk gelijk te vloeien als een menstruatie..., dat kwam en ging dan niet, dat zette gelijk door. Maar elke zwangerschap en miskraam is toch weer anders... Dus mijn duimen gaan voor je draaien en ik hoop dat je snel uit je onzekerheid verlost wordt.

Sky, leuk om weer wat van je te lezen en fb is daarom ook wel heel ideaal!!!

Kvinna, wat een luxe om twaalf uur achter elkaar een slapende Noa te hebben!! Wel even wennen dat ze dan tussen de middag niet meer slaapt... maar de luxe van een goede nacht is ook weer veel waard.
    En de osteopaat, het helpt echt bij heel veel! Ik heb nu eindelijk voor mezelf ook een afspraak gemaakt. Bij Sven heb ik heel veel baat gehad bij de osteopaat. Heerlijk dat je lichaam nu eindelijk weer eens lekker aanvoelt!

Karianne, het is nog even wachten, maar alvast heel veel succes voor de operatie! Ik heb toevallig een vriendin van de eerste zwangerschapsgymclub en zij kampt ook al jaren met overgewicht. Ze heeft het een week of twee geleden laten doen en is nu al 20 kilo kwijt!! Dus heel veel succes en geloof in jezelf, het gaat je lukken met de operatie.

Hellie, dan is het bij jullie niet vechten om een apparaat!!! Ik geloof als ik hier een tablet zou hebben, het een ware rel zou worden... (Sven vind mijn telefoon op het moment heel interessant nadat hij Senne een spelletje met een trein had zien spelen...dus nu is het alsmaar: kein, kein...)
    Hellie, vind je de combinatie heel erg wennen, of vind je het werken zo wel fijn?
    En wat een gedoe met de auto.... leuk als ze het doen...maar anders..
    Citroen, heerlijk dat het nu zo'n opluchting is voor Tim dat hij kan eten zonder buikpijn! Maar het is denk ik wel heel erg ingrijpend ook voor jullie of niet? Want je moet nu toch op alles letten... kook je nu ook helemaal anders voor hem apart? (als ik dom over kom, moet je het zeggen hoor...maar ik ben toch wel heel benieuwd wat voor dingen je nu moet doen voor hem)

En hier ben ik na een week goed ziek te zijn geweest, weer op de been. Ik heb gisteravond mezelf heerlijk laten gaan in een avondje ontspannenheid bij de vrienden van amstel live. Ik zou al meegaan met een vriendin van mijn vorige werk. Wat een heerlijke avond was het en wat heb ik weer heerlijk gelachen op de terugweg in de bus met mijn vriendin. '
    Snoet... idd zoals je al zei... aan jezelf denken, moet je soms echt doen! Thanks voor de peptalk!!!

Verder gaat het hier zijn gangetje, we gaan Sven van het weekend over laten gaan naar een peuterbedje (als hij tenminste uit zijn campingbedje wil...die verkoos hij boven zijn ledikant afgelopen week....) die we via het prikbord gescoord hebben. Benieuwd hoe dat weer gaat... nieuwe fase

En hoe gaat het met de middagslaapjes bij jullie draakjes???

3. glimworm

glimworm Niet meer actief

@shadow: jeetje dinsdag pas? het bloedverlies zou ook kunen zijn doordat je doorbloeding daaronder beter gaat, hopelijk is dat het euveltje en krijg je dinsdag gewoon goed nieuws ik zal voor je duimen

@hier hebben we voor Collin's verjaardag ook een peuterbedje besteld, kan hij vast een half jaartje wennen :D

hier nog wel middagslaapjes, hij heeft ze echt nog nodig, maar hij wordt wel steeds sneller wakker

4. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Chris slaapt ook nog 's middags tussen de 1 á 2 uur en soms ietsje langer als ie echt moe is. Voorlopig kan ik dat bij hem nog niet weglaten. Hij wordt duidelijk klierig als ie moe is, hahaha!
    Hij slaapt vanaf dat ie 2 werd vorig jaar oktober in een grote jongensbed en dat vond/vindt ie geweldig! Het is dan ook wel een heerlijk leuk bed met nog een rand eromheen zodat ie er niet uit kan vallen met aan het voeteneind een opening.

@shadow; bah wat lang wachten! Maar aan de verhalen te horen (ik ben zelf geen ervaringsdeskundige) klinkt het niet meteen fout. Ik duim mee voor een positief bericht dinsdag!!!
    Hou je taai, want het lijkt me retemoeilijk om rustig te blijven....

@osteopaat: ik denk dat ik dit jaar ook maar eens om behandelingen ga vragen bij een osteopaat. Ik hoor er zoveel goeds over. Hopelijk kan hij/zij me van de pijn in gewrichten en banden verhelpen of verlichten en me nu eens vertellen wat er scheelt na 13 jaar ellende en alle therapieën en mri's en reumatesten etc etc.
    Nu nog een goeie zoeken in mijn buurt.

@maagverkleining: spannend! Een excollega heeft een gastrische bypass laten doen (net iets verder dan alleen een maagverkleining) en is er 50 kilo mee verloren!!! Maar het lijkt me wel een zware operatie.
    Ik wil dit jaar ook echt al die kilo's verliezen.... Maar vind het erg moeilijk. De discipline is er niet zo, ik wil wel graag, heb motivaties zat maar de wilskracht....
    Voel me al een poos niet zo lekker in mijn vel en hoofd en veelal vermoeid en dan is die drive moeilijk in jezelf te zoeken om door te zetten. Maar ik zou het ZO graag willen! Een kilo of 30, heerrrlijk!
    Komende week ga ik een begin maken en me aanmelden bij zo'n groep die elkaar ontmoeten van Weight Watchers. In m'n eentje lukt het me niet, dus hopelijk is zo'n groep een beetje een stok achter de deur.

@hartedief: veel van wat je schrijft hier en op fb herken ik zo; dat vermoeid en ziek zijn en het af en toe niet meer weten...
    Voor mij fijn dat er tenminste íemand is die het net zo heeft als ik. Voel me al zo'n debiel; maar 1 kind en parttime werk en nu is alles al te veel en krijg ik de organisatie niet onder de knie. Belachelijk.
    Maar goed, ik weet ook dat soms iemand veel voor z'n kiezen krijgt in het leven en als je maar door en door en door gaat moet op een gegeven moment toch de koek ff op zijn en tja, je wordt ook ouder (42 alweer!). Dus mijn voornemen voor dit jaar is dan ook iig dat ik weer een heleboel leuker voor mezelf ga maken, ik moet weer blije dingen doen, stoppen met mezelf verwaarlozen want dat heb ik de afgelopen jaren toch wel gedaan. Nu ook ik weer!

5. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Precies Sky en Hartediefje! Me-time is echt echt echt enorm belangrijk! Je hoeft helemaal niet fulltime te werken met een nanny, of parttime zonder of alleen thuis of wat dan ook om moe te zijn en je niet lekker in je vel te voelen. Een klein kind (of meer) is gewoon vermoeiend en je moet veel inleveren van jezelf. Dus je hoeft geen supermama te zijn die alles kan, je moet gewoon soms even lekker klagen en je niet schuldig voelen dat je niet alles tegelijk kan.

Kvinna, wat doet een ostheopaat ook alweer? Ik vind het wel heerlijk voor je dat je zo onwijs vooruit bent gegaan! Zo zie je maar weer, dat je af en toe 10x moet zoeken voordat je bij de 11e keer beet hebt..

Shadow, ben nog steeds aan het duimen!

6. kvinna

kvinna Niet meer actief

Karianne, was jou helemaal vergeten! Heel veel succes met je operatie. Elke buikoperatie is een grote operatie, dus het herstel zal best even duren, maar het is voor een goed doel, zullen we maar zeggen.

Doosje, een osteopaat behandelt je gewrichten ('kraken' zeg maar, maar dan rustig), je interne organen en dus het cranio-sacrale systeem. Ik ging er eigenlijk heen omdat ik al jaren last heb van diverse gewrichten, maar geen reumafactor in mijn bloed heb. Hij is dus nog helemaal niet met mijn gewrichten bezig geweest, maar ik merk er nu al verbetering in. O nee, dat is niet waar: mijn bekken en heiligbeen heeft hij wel gemanipuleerd. De scheefstand van mijn bekken is al veel minder en ik loop ook beter, ik stond altijd langer op rechts en trok links dan een beetje bij, zeg maar. Het effect dat de behandelingen tot nu toe op mijn algehele welbevinden hebben vind ik echt waanzinnig, dat had ik helemaal niet gedacht. En met meer energie en minder pijn ben je veel beter opgewassen tegen grote en kleine tegenslagen.

Sky, ik heb hier op zp gezocht of ooit iemand gevraagd had naar een goede osteopaat. Dat gaat dan natuurlijk vaak om baby's, maar als iemand goed is met baby's, durf ik er helemaal wel heen:D. Je zou dus eens met de zoekfunctie aan de slag kunnen, want het is wel handig om enige referentie te hebben, vind ik. Verwijzing is niet nodig, valt onder je aanvullende verzekering als je die hebt.

7. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    ik "zweer" bij osteopathie, heb altijd migraine gehad waar geen pijl op te trekken viel. eenmaal bij de osteo bleek dat ik (net als kvinna) scheefstand had van bekken dat zorgt voor spanning in midden rif schouders en uiteindelijk hoofd. na een aantal behandleingen NOOIT meer migraine gehad (waarvan ik nu dus denk dat het geen migraine was maar spanningshoofdpijn) ook met de bekkeninstabiliteit die ik tijdens bevalling van coen op liep vreselijk veel baat gehad bij osteo kon 2 weken niet lopen en na 1 behandeling was ik iig weer op de been. ook is coen onder behandeling geweest ivm vastzittende linkerkant en zelfs de reflux klachten werden toen minder...

nu ga ik enkel nog voor af en toe een onderhoudsbeurt.

shadow succes morgen!

8. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Shadow hoe is het gegaan????

9. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

4 aug 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    @Kvinna
    Geen probleem hoor :)
    Begin gezonde spanning te krijgen voor de operatie die al over 3 weken en 1 dag is (hoezo aan het aftellen:))

@Shadow
    En?? Hoop zo dat je goed nieuws hebt !!

@Citroen
    Hoe gaat het nu met Tim?? (en stijn natuurlijk)

@Hartedief
    De operatie die ik onderga is een Gastric Bypass dus de "heftigste" maar daar is meer over bekend en lijkt het beste te zijn met het beste resultaat etc

@hier
    vandaag wat slecht nieuws gehad. Mijn opa is opgegeven.

10. shadowcat76

Ik lees zometeen ffkes bij, maarre, ik heb mvm maar weer gebeld :D.

Onze spruit is nog lekker bij mama aan het groeien!! Heb sinds vrijdagavond geen bloeding meer gehad! Wel heeft ze een kleiner babietje gemeten dan ik eigenlijk ben volgens m'n laatste menstruatie en dus nog geen hartje kunnen meten maar da's niet erg, ukkepuk is wel aan het groeien en da's al heel wat! Zondag 1,5 week geleden zag ze alleen een lege vruchtzak, nu zowaar een embryootje :). Dus we zijn helemaal blij :D.

11. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Shadow wat fantastisch nieuws!!! Ik ben superblij voor je!! :)
    Wanneer heb je de volgende echo?

Karianne, wat erg van je opa :( heel heel veel sterkte de komende tijd!

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    shadow gefeliciteerd!!!

karianne sterkte

13. shadowcat76

#333 shadowcat76, 22 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2013
    @harte : dat hoor ik idd van meer mensen, bij een mk dat het dan veel erger is als wat ik had. Maar toch maak je je zorgen he. Fijn te horen dat je zo'n leuke avond gehad hebt! En, hoe is de overgang gegaan naar 't peuterbed?

@glim : ook al op naar een ander bed, wat gaan onze ukken toch hard he :).

@sky : ik heb niet voor niets donderdag al gebeld omdat ik 't v.d. zenuwen niet meer hield pff.
    Hoop dat de osteo je kan helpen joh.
    En ja tuurlijk doe ik mee met mvm, hoe zou ik dat niet kunnen doen, dat ik nou het geluk heb snel zwanger te worden... Ik weet dat er heel veel vrouwen moeite mee hebben, en of ik nou in een potje pis of in de plee maakt mij niet uit, als ik er een ander mee kan helpen doe ik 't graag :).
    Zeg, ik wil ook graag afvallen na deze zwangerschap, zullen we elkaar steunen? Het liefst moet er bij mij zo'n kilootje of 20-25 af pff.
    Enne, aan jezelf denken he, het is gewoon niet altijd makkelijk ook al werk je parttime en heb je maar 1 kindje hoor. Eens met Doosje dus :).

@karianne : he getsie! Heel veel sterkte joh...

@doosje : dankjewel! De 19e februari heb ik weer een echo en de intake. Deze hebben ze verschoven omdat volgende week te vroeg is.

@snoet : dankjewel!

Pff jongens jongens wat een steen van m'n hart zeg. Ik heb nu ook maar de banner zo gezet als de termijn die de vk gemeten heeft. Ik had me er echt op ingesteld dat het mis was, er ook al een beetje vrede mee eigenlijk dus dit nieuws was een hele welkome verrassing :).

14. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    even een (vroeg) dillema anna wordt 5 in april (en is hier ineens volop mee bezig,) doet mij denken aan wat geven we voor haar verjaardag? ikzelf vind een storio van vtech wel leuk, een tablet voor kleuters dat ook leerzaam is ( leren schrijven kleuren foto's maken en nog veel meer)ze wil graag op de ipad maar die is van papa en kostbaar voor kleutervingers.... of een K3 dansmat maar anna danst graag uit zichzelf wellicht dat het ding verdwijnt onder bed.... anna zelf weet het uiteraard ook niet uit haar zelf, weet vooral dat ze een prinsessenfeest wil geven en cakjes wil bakken en trakteren.

hoe kom je er achter wat een goed cadeau is/wat ze echt leuk vind?

wat een problemen he in huize snoet... :D

15. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Shadow, GEFELICITEERD!!! Wat een last zal er weer van je schouders gevallen zijn. Op naar de volgende echo!

Karianne, sterkte!

Snoet... tja.. dilemma... ik weet natuurlijk niet wat voor een bedrag je uit wilt geven... Van telekids is er een ipad, maar daar betaal je ook al 189 euro voor (wat ik behoorlijk veel vind voor alleen een verjaardag...maar mss helpen de andere belangrijke verjaardagsgasten mee aan het bedrag) De storio is wel erg leuk, en bovendien scheelt het dat zij de oudste is. (want hier is dus kleine drakenstein niet meer tevreden met een anders uitziende spelcomputer dan de nintendo van zijn broer...)
    Laat haar nog eens een speelgoedboek doorbladeren en aanwijzen wat ze echt leuk lijkt?

Het is en blijft moeilijk... want juist de dingen die wij leuk vinden, vinden hun minder...en andersom.. je ben in ieder geval wel op tijd om er over na te denken!!!

16. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    #336 hellie, 22 jan 2013
    Laatst bewerkt: 22 jan 2013
    Shadow, gefeliciteerd!

Karianne, sterkte.

Snoet, hier geen ervaring met de Storio, maar een hoop speelgoedwinkels verkopen ook kindertablets, misschien is dat ook wat?

Kvinna, fijn dat de osteopaat zo goed helpt.

Doosje, hoe is het nu met jou? Ben je al weer volledig aan het werk? En hoe is het thuis?

Citroen, hoe gaat het met Tim?

Hartediefje, hoe bevalt het nieuwe bedje? Middagslaapje is hier wisselend, de ene keer slaapt Finn niet, de andere keer 3 uur...

Sky, zeker doen, tijd voor jezelf nemen en leuke dingen doen. Heeft iedereen nodig, zeker hardwerkende, zorgende, alles regelende mama's.

Ik weet zo even niet meer wie het vroeg, maar het 4 dagen werken bevalt m tot nu toe prima. Het is wel druk, maar gelukkig helpt man thuis goed mee.

17. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    Pfoei Snoetje, dat is een lastige vraag (voor een moeder met een jochie van 2 hihi). Maar je kan eens kijken op FLAVOURITES - de leukste webshops! daar staan wel hele leuke suggesties. Of Gezinnig - Home, die hebben ook grappige cadeaus.

Hellie: het gaat best goed hier. Ik heb meer m'n draai gevonden in m'n werk (qua houding), voel me wat sterker en gelukkig heb ik nog wat langer de interim-baas. Met hem laatst een heel open en eerlijk gesprek gehad dat ik niet meer zoveel uitdaging heb en graag de marketing kant op wil. En hij wil dat ik dat ga onderzoeken (dmv loopbaancoach, 360 graden feedback e.d.), dus dat vind ik zoooooooooo fijn!! :) Ik wil uiteindelijk uitstromen op deze afdeling naar een andere afdeling.
    Thuis ook alles oke. Ik heb Doosjeman omgepraat en hij wil nu toch een 2e. Dat is natuurlijk helemaal superfijn! Met hemzelf gaat het nog niet zo goed. Hij is behalve aan de anti-depressive nu ook aan de Ritalin. Hij loopt bij de psychiater (vanwege zijn Gilles de la Tourette - gelukkig scheldt ie niet hihi dat win ik nog wel van 'm..en vanwege zijn depressie). Waarschijnlijk krijgt ie binnenkort medicijnen tegen psychose, omdat dat ook rustiger schijnt te maken (heeft ie niet hoor gelukkig). Volgende week start ook zijn therapie (dus ook praten en niet alleen medicijnen) en dat is dan elke 2 weken. Ik hoop zo dat het iets oplevert, want ik kan je vertellen, en dat doe ik niet vaak, het is rete-zwaar soms om met zo iemand te leven. Maar goed, ik hoop er maar het beste van en doe veel leuke dingen met Boaz en met vriendinnetjes.

Heb jij nog ergens last van? Of ben je echt helemaal weer boven Jan? Ik las vandaag een uitspraak: 'een burn-out krijg je niet van hard werken, maar van frustratie'. Dat is denk ik wel waar..

18. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Doosje, fijn dat het bij jullie weer wat beter gaat. Zijn jullie nu ook al bezig voor een tweede? Ik hoop dat de medicijnen en therapie snel het gewenste resultaat op gaan leveren, lijkt me een ontzettend moeilijke situatie waar je in zit.

Met mij gaat het goed. Die dag extra werken is wel pittig, maar man helpt mee en je ziet dat die dag thuis hem en de kinderen ook goed doet. Ik heb wel geleerd dat ik dingen los moet laten en dat helpt ook mee....

En idd, een burn-out krijg je echt van frustratie, of dat nu thuis is of op je werk.

19. Skyizthelimit

Skyizthelimit Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Pedagogisch medewerker
    Teteringen
    Shadow wat heerlijk!!!! Super! Gefeliciteerd!! :D
    En elkaar steunen is prima! Ik moet veel gewicht verliezen en doe er wel een jaartrje over denk ik dus wie weet haal je me nog in! :p

Karianne veel sterkte :(
    En het is een heftige ja die gastrische bypass maar erg succesvol. Fijn voor je! Gaat helemaal goed komen.
    Ik kom er niet voor in aanmerking maar misschien zou ik het ook niet aandurven zelfs hahah!

Pfff lijkt mij ook erg zwaar Doosje om met iemand zoals je vriend te leven. Petje af...

Ok en ik zit sinds zondag met een extreme pijn in m'n rechterheup door waarschijnlijk een slijmbeursontsteking icm bekkenscheefstand en een geblokkeerd si-gewricht dus ik schreeuw het regelmatig uit van de pijn en schuifel wat rond, kan niet liggen, zitten , staan, op of om.... pffffffffff:(
    Diclofenac helpt geen moer, op t werk doen ze vervelend; eisen dat ik morgen bij de bedrijfsarts op de stoep sta terwijl ik niet eens kan lopen en m'n eigen reet niet kan afvegen doordat ik de draaing niet kan maken. En dan zo'n k.u.t. die dan met zo'n air zegt dat ik toch echt moet komen en blah blah blah.... *woest en in staat om d'r straks als ik weer fit ben ff op te zoeken....* Pokkebedrijf, wil er weg (er speelt al 3 jaar zoveel daar).
    Ok, dat moest ik ff kwijt.
    Jullie vinden het nog steeds leuk dat ik weer iets laat horen? ;);):p

20. Doosje77

Doosje77 Fanatiek lid

15 nov 2009
    1.762
    1
    0
    NULL
    NULL
    haha ja hoor Sky!! Maar zo'n slijmbeurs kan on-tie-ge-lijk veel pijn doen zeg! Wat een domme k.u.t. dat zo'n bedrijfsarts dat niet snapt. Ze kan toch ook wel even langs jou komen??????? Anders laat je gewoon je huisarts maar bellen naar d'r hoor. Grmbl.

Deel Deze Pagina